Харесайте facebook страницата ни

Регистрация | Забравена парола
затвори
Вход чрез Facebook     Twitter

Лекуват мързеливо око с компютърни игри

Шрифт
От , 8466 прегледа 8 препоръки
Заниманията с компютърни и други видове електронни игри традиционно са смятани за нещо нездравословно, което оказва негативно влияние върху зрението на хората. Както всяко правило и това си има своите изключения. Учени от Калифорнийския университет са установили, че заниманията с електронни игри могат да помогнат на хората, които страдат от така нареченото мързеливо око, информира Berkeley.edu.

Болестта амблиопия, както е другото име на мързеливото око, се характеризира с увредено зрение на едното око. Причина за това е мозъкът, заради който образите, приемани от едното око изостават и така се нарушава обемното възприемане на различните обекти, които вижда човекът. Този проблем засяга 3 от всеки 100 деца и е най-често срещаната причина за проблеми със зрението в ранна възраст.

Учените са извършили експеримент върху 20 пълнолетни индивида с мързеливо око, които е трябвало да играят 40 часа на компютърни игри. Този норматив е трябвало да бъде изпълнен в рамките на един месец. Изследователите са разбили игралните сесии на 20 по 2 часа. Важна част от експеримента е било условието всеки участник да закрие здравото си око с превръзка по време на игрите.

Накрая хората са били изследвани за да се сравни дали има разлика в състоянието им и учените са установили, че остротата на зрението при болните от амблиопия се е подобрила с 30%. Триизмерните възприятия пък са регистрирали растеж от цели 50%.



„Резултатите от това изследване показват, че видеоигрите могат да бъдат полезни при лечение на зрението на възрастни хора, които страдат от амблиопия”, е заявил доктор Роджър Ли, който е водещ учен в експеримента, проведен в местното училище по оптометрия.

Изследването е важно, защото сегашните методи за лечение на мързеливо око, които използва традиционната медицина, са ефективни главно при деца, но при възрастните почти няма варианти за терапии. Широкоразпространено е вярването, че амблиопията при деца над 8 години вече е нелечима, тъй като развитието на тази част от мозъка, която отговаря за зрението, вече е приключило.

Компютърните игри предлагат богат набор от стимули за очите и мозъка, като този процес не е скучен, каквито са били упражненията против мързеливо око, които са изпробвани в миналото.

Учените са извършили още един експеримент с поставянето на превръзка върху здравото око на болни от амблиопия, които е трябвало да я носят дни наред, докато извършват обичайни дейности като четене, гледане на телевизия и други подобни, но тогава не е било регистрирано никакво подобрение на състоянието. След това, същите тези хора са били подложени на теста с компютърните игри и те веднага са показали подобрение, еквивалентно на това при първата тестова група, за която стана въпрос по-горе. Това доказва, че именно компютърните игри явно са най-добрия начин за лечение на мързеливо око при възрастните.

Резултатите от изследването са публикувани в августовския брой на списанието PLoS Biology.



 

Геймър съставя списък с всички съществуващи видеоигри

Почитателят на видеоигрите, известен само с псевдонима  Data_Baser, публикува в уеб-пространството списък с почти всички известни на човечеството видеоигри.Ентусиастът е включил в своя списък (pastebin.com/EuxZMbWT) не само игрите за персонални компютри, а и видеоигрите за гейм-приставките и за мобилните устройства. Списъкът вече съдържа 43 806 наименования, а още е доста далеч от завършване. Data_Baser възнамерява да да допълни списъка и допълнително да включи в него различните развлекателни проекти, включително анимирани истории и елементарни главоблъсканици за мобилни устройства.Най стари в този списък са игрите Computer Space и Galaxy Game, представени на гейм-обществото през далечната 1971 година. Засега не са включени по-ранните Spacewar!, показана в Масачузетския технологичен институт през 1962 година, и Tennis for Two, която е създадена през доста далечната 1958 година в Брукхейвънската национална лаборатория.Пазарните аналитици предполагат, че в най-близко бъдеще гигантската киноиндустрия ще отстъпи под натиска на видеоигрите, понеже обемът на продажбите в гейм-сектора вече превишава продажбите в киното. Годишният оборот от продажбите на видеоигри за 2013 година достигна $100 милиарда, докато филмите постигнаха по-малък оборот за същия период - около $82 милиарда.


Добавете коментар
Съжаляваме, вече не е възможно да добавите коментар. Коментарите са разрешени за период от една седмица след публикуването на новината.
четени препоръчвани коментирани

Колко нови приложения и игри сваляте на смартфона си месечно?
Общо гласували: 1305 Други анкети