Харесайте facebook страницата ни

Регистрация | Забравена парола
затвори
Вход чрез Facebook     Twitter

14 предстоящи заглавия с теми за бъдещето и високотехнологични идеи. Част II

Шрифт
От , 3128 прегледа 0 препоръчай
Представяме ви на вниманието 14 заглавия на предстоящи филми в които очакваме да се използват някои наистина интересни идеи за бъдещето и технологии, както и впечатляващи ефекти и визия, постигнати чрез оригинални хрумвания и високотехнологични средства.

Франкенуини (Frankenweenie)
Официална премиера: 05.10



За да покажат колко черна работа са свършили и какъв къртовски труд е представлявало изготвянето на декорите, от Дисни донесоха части от декора и няколко кукли на завършилото вече изложение на развлекателната индустрия Comic Con (то се проведе между 12 и 15.07 в Сан Франциско, САЩ).

Повечето от използваните кукли във Frankenweenie са механични. Това озачава, че на аниматорите им се е налагало да движат крайниците им собственоръчно, като в същото време управляват мимиките и движението на главата посредством специално оборудване. "Куклата, която използвахме в дублажите е истинската кукла от филма," казва продуцентът Дан Хан. Тя е направена от силикон и има стоманен скелет с възможно най-реалистичните ставни връзки, пропорции между различните крайници, и така нататък, което освен, че му позволява да не пада седейки, му придава съвсем реалистичен вид. Това са едни изключително сложни механизми. Някои от тях имат механизъм в малките им главички, който кара клепките им да се вдигат и смъкват.

Според Хан има нещо много забавно във факта, че в самото филмче се разказва за създаването на същества от какви ли не неща и в същото време и те правят същото. Освен това, според него историята и stop-motion анимацията се допълват идеално.

"Бъртън си има свои теории за това защо stop-motion анимацията е толкова обичана все още от публиката. Този тип анимация има пряка връзка с началото на киното. Това е техника в която аниматрът все още сам мърда куклата, ето защо, аз мисля, че всички я обожаваме", споделя Хан.

Един съюз между Тим Бъртън - демоничният гений стоящ зад образите и действията в класики, като "Едуард Ножиците", "Булката-труп", "Суини Тод, бръснарят от Флийт стрийт", създал вледеняващият, култов образ на Пингвина в "Батман" и сценария за "Кошмари преди Коледа", от една страна, и студиото създало прекрасно нарисуваните истории за малки и невинни сърнички, пухкави зайчета и весели джудженца, за вечно синьото небе и прекрасни малки същества, от друга страна...

Това определено трябва да се види.





Разбивачът Ралф (Wreck-It Ralph)
Официална премиера: 01.11



Героят от 8-битовата игра Ралф (озвучаван от Джон С. Райли) е уморен от това да е лош герой, така че той избягва от своята игра посредством кабела на захранването и тръгва на героично пътешествие през другите видео игри в мисия да докаже на всички, че може да е герой.

Режисьорът Ричард Мур - участвал в проекти, като "Семейство Симпсън" и "Футурама" - споделя, че сега е точният момент да бъде направен филм за 8-битова игра. "Тук ще може да обърнете поглед назад и да видите какво представляваха игрите преди и това, което са сега и да се забавлявате свързвайки двата типа игри в една невъобразима и изключително забавна каша между жанровете и визията. Не мисля, че това бе възможно да се направи преди 10 години и да предизвика същият ефект, който очакваме да предизвика сега. Независимо от възраста ви - дали сте дете или възрастен в в средата на своите 50 години, вие сте били свидетел на тази промяна. Това е част от нашата култура."

Мур е бил твърдо против да използва измислени видео-герои, за "Разбивачът Ралф", което е означавало, че трябвало да вземе разрешение от различните стдиа, за да може да използва злодеи, като Bowser от Super Mario Brothers и Doctor Robotnik от Sonic the Hedgehog. След като си е направил сметка, от кои герои точно се нуждае, той е отправил молба към съответните студиа да използва героите, придържайки се максимално към автентичните им образи от игрите.

"Така например в случаят с Bowser, те дойдоха при нас и ни казаха: "Bowser не би държал така чашата си за кафе, той би я държал така.", и когато видите готовата сцена", споделя Хан, "вие виждате, че Bowser наистина би държал чашката за кафе така, а не според първоначално замисленото."





Хобитът (The Hobbit)
Официална премиера: 25.12. 2012



Много неща се промениха в технологично отношение, откакто Питър Джаксън засне трилогията "Властелинът на пръстените". Режисьорът споделя някои неща за снимките на трилогията, като използването на миниатюрни фигурки, вместо анимация, да речем: "Снимахме доста материал с миниатюризирани модели. Всички големи постройки в Средната земя са миниатюризирани модели, като някои от тях са всъщност доста големи."

За "Хобитът" обаче той въвежда в снимките доста неща, които тогава е просто нямало как да станат. Освен, че снима изцяло в 3D, режисьорът използва и специална технология, наречена "прихващане на изпълнение" (performance-capture technology), за да създаде убедителен Gollum, което е позволило на актьора Анди Серкис (изиграл Цезар във "Възхода на планетата на маймуните" и Gollum във "Властелинът на пръстените") да играе на сцената с другите актьори, а не да играе на фона на зелен екран. "Gollum има повече лицеви мускули, отколкото преди 12 години и Анди се справи отново брилянтно с ролята си. Направихме Могул да изглежда, както в Трилогията, понеже искахме да има приемственост във филмите, и Weta digital (работили и по "Аватар") изградиха изключително сложна система за управлението на лицевите мускули."




Елизиум (Elysium)
Официална премиера: 01.03. 2013



"Елизиум" разказва историята на две съвсем различни общности: богатите жители на космическата станция Елизиум, и бедните жители на разрушената, лишена от ресурси планета Земя, които се опитват да се доберат до Елизиум по всякакъв начин. Действието във филма се развива през далечната 2159 година.

Героят на Мат Деймън е заплашен със смърт, ако не тръгне на мисия в която трябва да се промъкне в Елизиум и по този начин да внесе равенство между двете общности. Другият главен актьор, Джоди Фостър, разказва за своята героиня: "Аз играя политическа фигура, която има силен интерес да запази хабитатът на станцията чист от тези земляни". Тя се е съгласила веднага на предложението на режисьора Нийл Бломкамп, имайки предвид неговият предишен филм, District 9 ("Зона 9").

А помните ли зашеметяващият начин по който изглеждаше корабът на извънземните и оръжията в "Зона 9"? Същите гениални визуални идеи присъстват и в "Елизиум". Това ще важи особено за визията на космическата станция и за оръжията, дизайнът на които е изработен от студио Wetа workshop (работили по "Хобитът", The Lovely Bones, The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe, District 9, The Lord of the Rings: The Return of the King и много други).


Оз: великият и могъщият (Oz: The Great and Powerful)
Официална премиера: 08.03. 2013



По подобие на предшественика си, "Магьосникът от Оз", "Оз: великият и могъщият" описва Канзас в черно и бяло, а светът на Оз в цвят. Филмът ще проследи историята на Оскар - в ролята Джеймс Франко (познат ни от сериите за Спайдърмен, където играе/озвучава Хари Озбърн/Новият гоблин и Danny Crystal Cleer в "Зеленият стършел"), "която е историята, която води до историята за магьосникът от Оз, такава, каквато я познаваме. Това е разказ за това как той става магьосник. Една фантастична история, която завършва с въпрос", разказва режисьорът Сами Рейми (режисирал сериите за Човекът-паяк, двете части на "Злите мъртви", "Дарбата" и др.)

Рейми е снимал за пръв път в 3D и това се е оказало сериозно предизвикателство за него.




Железният човек 3 (Iron Man 3)
Официална премиера: 03.05. 2013



Когато на форума Comic Con International бе представена новата златна броня на Железният човек, феновете полудяха - и то повечето не от радост. "За мен представляваше изненада това, че много фенове бяха бесни от факта, че костюмът ще е златен", заявява режисьорът и сценарист Шейн Блек (режисирал Kiss Kiss Bang Bang, сценарист на "Смъртоносно оръжие" I и II, "Последният бой скаут").

Златната броня въобще няма да е единствената тема за разговор на феновете на поредицата. Дон Чийдъл, изпълняващ ролята на Rhodes, отново ще навлече костюмът "Бойна машина". Робърт Дауни Джуниър разказва за това къде ще бъде Тони Старк, след като "Отмъстителите" спасиха Земята и се разделиха: "Мисля, че Роуди и Тони не бяха изследвани достатъчно, като личности и характери. Какви са предизвикателствата сега? Какви ограничения са поставени пред него? Каква ще е заплахата, която го застрашава? Както обикновено, забравете за тези неща."


Pacific Rim
Официална премиера: 12.07. 2013

Какво по-добро забавление за неделя вечер от филм за огромни старомодно изглеждащи чудовища в японски стил, които се бият с гигантски роботи, пилотирани от хора? "Винаги, когато гледах филми с такива чудовища", завява режисьорът Гилермо дел Торо, "бях изключително въодушевен". За нашият филм казах на дизайнерите и художниците, че искам персонажи, които да не бъдат асоциирани с други филми."

Постигането на възможно най-голям реализъм (ако може да се говори за реализъм на едно нереално същество) е бил от съществено значение за Дел Торо. Той е наблюдавал гигантски машини, за да изгради своите роботи. При изграждането на нашите герои използвахме огромен снимков материал с някои от най-големите самолети в света, някои от тях всъщност никога не са летели. Искахме да направим нещо реалистично, и когато гледате филма, забележете как се виждат и най-малките елементи над които се трудихме много."

Той си е поиграл с камерата също. "Замърсих обектива на камерата. Да. В клиповете, които представихме има петна от масло, вода и кал по лещите." За него е било важно да направи колкото се може повече неща без нуждата на специални ефекти, а когато става дума за фантастичен филм, и искаш той да стане, добър, това наистина не е лесно.



 

ЕК притеснена от недостиг на програмисти в Европа

Европейската комисия (ЕК) предупреждава, че до шест години Европа може да изпита недостиг на 900 000 програмисти, съобщава CBR Online.Тази седмица ЕК предупреди, че броят на завършващите компютърни науки не отговаря на изискванията на бизнеса и организациите за служители способни да програмират. Комисията е решена да започне и инициативи в тази връзка, като ангажира младежи в обучение по компютърни науки.Еврокомисарят по въпросите на на развитието на цифровите технологии и вицепрезидент на ЕК Нели Крус и комисарят по въпросите на образованието, културата, младежта и културното многообразие Андрула Василиу споделят, че за в бъдеще много работни места ще изискват от хората да притежават базисни умения по програмиране.Освен това в заявлението на комисията се казва, че делът, който жените заемат в техно индустрията е извънредно ниско."Много откриващи се позиции в IT сектора не могат да бъдат заети, независимо от високия ръст на безработица в Европа. Ако не отговорим адекватно на това предизвикателство на европейско и на национално ниво, ние може да се сблъскаме с недостига на 900 000 IT професионалисти до 2020г.", се заявява в изявлението.Една от инициативите, които европолитиците са подготвили в тази връзка ще е общоевропейска седмица на програмирането: Code Week - от 11-ти до 17-ти октомври тази година, като Крус и Василиу призовават в специално писмо (pdf) образователните министри на страните-членки на Евросъюза да промотират уменията за програмиране като част от решението за справяне с европейската безработица.Повече за инициативата на ЕК по отношение насърчаването на младите да се научат на програмни умения може да откриете тук (страницата е преведена на български).


Добавете коментар
Публикуването на коментари е разрешено само за регистрирани потребители.
Ако имате регистрация влезте със своето име и парола от тук или се регистрирайте безплатно.

Вход чрез Facebook     Twitter
четени препоръчвани коментирани

На кой от следните новинари НЕ ви допадат най-често статиите?
  • Светослав Димитров

    7% 2 гласа
  • Методи Дамянов

    0% 0 гласа
  • Даниел Десподов

    4% 1 гласа
  • Любослав Лозанов

    7% 2 гласа
  • Мая Иванова

    61% 17 гласа
  • Стефан Стефанов

    4% 1 гласа
Общо гласували: 28 Други анкети