Премини към съдържанието
Последвайте Kaldata.com в Google Новини за да научавате първи най-интересните новини! ×
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Съвет за избор на автомобил


human1970

Препоръчан отговор

Ами Фюжън си е Фюжън - най-надеждният Форд за всички времена, най-често във всички класации в топ10 по надеждност. От тая гледна точка, става. За цените не мога да кажа нищо, но Форд си държат ниски цени на старо така, че няма да е набутвация за тия, които купуват. Висока кола и като каросерия и като малко по-голям просвет. За риба трябва да е доста подходяща :) Що се отнася до окачването и нашите дупки, то мога да говоря за старата си Фиеста, която си е снижен Фюжън или май обратното бе - Фюжън е висока Фиеста. Точно там съм нямал никакви проблеми, въпреки, че я карах 5 години из нашите дупки. Доколкото съм чел и гледал разни тестове, окачването на Фиеста и Фюжън се смята за доста добро като надеждност. Тия работи ги казвам, защото де що има писано или снимано за Форд, съм го чел и гледал. Поради факта, че окачването е по-твърдичко, крушките изгарят често. Не съм го измислил аз така, че без коментар. Изгарят главно къси светлини и стопове. Ако случайно чуеш шум отзад отдясно, не се притеснявай. Това е най-вероятно ръчната спирачка ( пак според клипчета, дето съм гледал в нета). Оправия няма или по-точно има - око да види, ръка да пипне. Не е тампон, не е амортисьор. Друга възможност е изолацията на гърнето, както и заден колан. Ако все пак се появи при дъжд, работата е ясна. Появява се докато е влажно и изчезва от самосебе си след това. Това, дето може да те изнерви ( макар да ме съмнява, понеже скачаш от 20 годишна кола) е посредственото качество на изработка на интериора, който може и да поскърцва при минусови температури. При нечовешко отношение е възможно да се откърти някоя пластмаса или гума. Това не го смятам за проблем, защото идиотоустойчив автомобил няма. Чел съм за луфтове в кормилното управление, макар лично аз да избягах тия проблеми. Така, че провери и там. При Фиеста има още един странен проблем за мен - задните накладки се износват по-бързо от предните. Моите бяха сменени на 70 000 км, докато предните имаха още поне 10 000 км живот. Така, че заслушай се и за шумове от спирачките. На предните лесно може да видиш състоянието, но задните са барабанни и за да се видят, трябва да се качи на канал, а от вътрешната страна на главината има отвор, запушен с гумена тапа, откъдето може да се видят накладките. Повтарящ се дефект при автомобилите преди фейслифта е неточното показание на бензиномера. Ако е с течнокристален индикатор, му нямай доверие. След фейслифта ( за Фюжън не съм сигурен след коя година, но при Фиеста е края на 2005 година), уредът за показване нивото на горивото е подобрен, като вече е аналогов. Там проблем може да възникне с откачен куплунг над резервоара. Проводникът е поставен в канал под седалката, но явно не е измислено добре, защото моят бе притиснат, вероятно при трансформация на седалките. Така, че ако стрелката почне да играе, първата работа е да се погледне връзката на куплунга с нивомера. Общо взето това са дефектите, които може да се появят. Останалите неща са случайност.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 69
  • Създадено
  • Последен отговор

...А относно марките автомобили аз лично,никога не бих си купил Ford.

Оставам с впечатлението, че си виждал Форд само на картинка, но всеки си има право на мнение.

Авторът, ще подкрепя безусловно тия, дето те съветват да не пренебрегваш дизела, ако и ти упорито (но не колкото в началото) да се съпротивляваш. След 21 месеца с Форд Фокус седан аз лично бих го заменил само с ... Форд Фокус от магазина, отново дизелов, разбира се. Не ми е нужна по-скъпа кола от друг клас на налозите (1,8 л и 90 кс), върви като пушка, турбото си е турбо, пали на студа от едно чукване (подгряващи свещи), а за комфортната возия мнозина могат само да си мечтаят - пътувам много и на големи разстояния и като сляза от колата не съм сгънат като шивашки метър и не ме болят кокалите, слизам и тръгвам като нормален човек. Климатикът съвсем не се ползва само 2 месеца, а доста повече. При това работи ОК и дори в голяма жега не стигам до 7 л на 100 км, а имай предвид, че по всички останали показатели съм водач за пример, ама извън града не карам с 90...

А и багажникът ще ти е достатъчен и за най-големия шаран или сом, който си си мечтал да срещнеш с въдицата си.

Поддръжката на Форд съвсем не е по-скъпа от тая на масовите Опел, Пежо или Рено, това всеки може сам да провери и установи от неверниците.

Кусур - нисък и не става за движение по издълбани и с коловози черни пътища.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Оставам с впечатлението, че си виждал Форд само на картинка, но всеки си има право на мнение.

Не разбрах с какво те подразни личното ми мнение по въпроса,че дори съм го и подчертал.След като всеки си има право на мнение - защо успорваш моето?

П.п Може би VIP табелката ти дава основанието :clown:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Колега hlevoust, май заедно избирахме автомобил в твоята тема. Хубаво е, че си доволен и не се чувстваш измамен с покупката. ferio е прав. Изказва лично мнение, но тия лични мнения се възприемат като съвети. Лично аз не бих си купил никога старо Поло на 10-12 години да кажем, но винаги бих го препоръчал пред Фиеста преди 2002 година. Ако обаче трябва да препоръчвам автомобил в тоя клас след 2002 година, то изборът ( и не само моят) е един - Фиеста. Там и Поло и Корса и всички други конкуренти изостават като надеждност и удоволствие от шофирането. Никога не бих си взел и стара Астра, защото съм фен на Форд, но пак бих я препоръчал и бих казал, че човек трябва да избира по вкус, ако вкрайна сметка нещата са на кантар. Голф също са надеждниколици, но няма как да ги препоръчам поради факта, че на старо държат необосновано висока цена. Поне 500-1000 лева над подобни Фокус и Астра. В същото време Голф нито е по-надежден, нито по-комфортен, нито по-голям, нито по-икономичен. Просто, това е пример, как един германски национализъм вдига цени и как простотията ходи по хората. Не, че имам нещо против автомобила като качества. И още един автомобил, който винаги бих препоръчал, дори на много годинки, това е Тойота Корола. Не съм фен на японските автомобили и никога вероятно не бих си купил такъв, освен може би Мазда ( понеже част от нея си е Форд ;) ), но това е най-добрият автомобил на възраст в класа си, що се отнася до надеждност. Никога не бих си взел и френски автомобил, но пак бих споменал, че и там от време на време има интересни попадения, като 406 и C5. Говоря естествено за автомобили на годинки. Когато човек се разтършува из разните статистики, може да попадне на нещо добро, пък било то и от марка, смятана за некачествена, както повечето смятат за такива френски и италиански автомобили. Има и още нещо. Никога не бих препоръчал на някой Алфа, но лично аз бих си купил тоя автомобил. Понякога и възможните дефекти при експлоатация не могат да спрат сърцето. Колегата, дето търси автомобил за риба, би могъл да вземе какво да е возило, подходящо за целта. Не е необходимо това да е най-качествения, най-надеждният и най-евтин автомобил. Чисто и просто ми се струва, че трябва да върши работа :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

:offtopic_s:

Не разбрах с какво те подразни личното ми мнение по въпроса,че дори съм го и подчертал.След като всеки си има право на мнение - защо успорваш моето?

П.п Може би VIP табелката ти дава основанието :clown:

Учудвам се на въпроса ти, след като отговорът е повече от очевиден - да, имаш си право на мнение и не мисля, че някой, още по-малко пък аз, би оспорил това. Но не смяташ ли, че едно подобно абсолютно голословно твърдение е най-малкото неуместно? Не би си купил Форд, ами ОК, но тук авторът търси съвет. Дали не беше по-редно да напишеш по какви причини никога не би си купил Форд, за да си му от полза в темата, а ние, останалите участници, да разберем мотивите ти? Каква полза от дадена теза, след като тя не е обоснована?

Що се отнася до послеписа ти, под достойнството ми е дори да го коментирам. Маркирам тоя коментар като спам, защото в него липсва каквато и да е градивност, за което се извинявам на автора на темата. :offtopic_s:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

:offtopic_s:

Учудвам се на въпроса ти, след като отговорът е повече от очевиден - да, имаш си право на мнение и не мисля, че някой, още по-малко пък аз, би оспорил това. Но не смяташ ли, че едно подобно абсолютно голословно твърдение е най-малкото неуместно? Не би си купил Форд, ами ОК, но тук авторът търси съвет. Дали не беше по-редно да напишеш по какви причини никога не би си купил Форд, за да си му от полза в темата, а ние, останалите участници, да разберем мотивите ти? Каква полза от дадена теза, след като тя не е обоснована?

Що се отнася до послеписа ти, под достойнството ми е дори да го коментирам. Маркирам тоя коментар като спам, защото в него липсва каквато и да е градивност, за което се извинявам на автора на темата. :offtopic_s:

Не се учудвай, точно това си направил очевидно успорваш мнението ми ТИ с какво подкрепи своето ??? С картинката ли?

Подхвърляш “лека обида“ и след това си много подробен,загрижен,справедлив,чувствителен-ни лук ял,ни лук мирисал.

И продължаваш да ме поправяш какво да пиша.Има си модератори те решават.

Моля някой модератор да се самосезира,и да разчисти темата :help:

А моите постове може всичките да ги затрие,че не ми се занимава с глупости.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Се претрепете с тая Киа Пиканто бе ора. И какви са тия Форд/Антифорд фракции тука? Форд правеха боклуци до 93-4 година, после се посъвзеха малко, започнаха да вадят качествена продукция.. ама сега пак са обърнали страницата и предлагат боклуци. Евтини при това. Несъмнено е удоволствие да се кара новичък Форд, ама трябва да се има напредвид евтините материали от които е направен. И скъпата поддръжка (неоправдано скъпа според мен). Блях бе, един съединител под 300 лв не можеш да си намериш, бах аз тая марка, за мерцедес има по-евтини!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Се претрепете с тая Киа Пиканто бе ора. И какви са тия Форд/Антифорд фракции тука? Форд правеха боклуци до 93-4 година, после се посъвзеха малко, започнаха да вадят качествена продукция.. ама сега пак са обърнали страницата и предлагат боклуци. Евтини при това. Несъмнено е удоволствие да се кара новичък Форд, ама трябва да се има напредвид евтините материали от които е направен. И скъпата поддръжка (неоправдано скъпа според мен). Блях бе, един съединител под 300 лв не можеш да си намериш, бах аз тая марка, за мерцедес има по-евтини!

Значи според теб скъпи за поддръжка и некачествени. За първото нищо не мога да кажа, освен това, колко струва обслужване в сервиза, защото никога не са ми вземали пари за смяна на някоя част. Нямаше как да разбера цените на старите части. Какво да се прави, като изгарят само крушки, а една крушка струваше 4.50 лева на Кауфланд и малко труд за смяната и в границите на 20 минути поради факта, че трябва да се смъква целия преден фар. Ако сравнявам обслужването при Форд с това при конкурентите, не бих казал, че останалите сервизи вземат по-малко пари. Напротив, при марките, които цитираш ти одират кожата. Нека гледаме реално на нещата, а не да се опираме на догми. Вярно, че Форд преди 1999 година не бяха толкова надеждни и ръждясваха, но също така е вярно, че след 1999 година с излизане на един от най-успешните модели на Форд - Фокус 1, нещата взеха да се оправят като с магическа пръчка. Фюжън, за който говорим тук, е най-надеждният Форд за всички времена. Ако погледнем TuV ще видим, че около него е само Мазда 2. Всичко останало е назад, а конкуренцията от Европа дори е много назад. Единствено Тойота и Хонда имат добри модели, но и те дишат прахта на Фюжън. Та, толкова с надеждността. Ако в тоя клас си се качвал на автомобил, би трябвало да ти е направило впечатление, че още има фирми ( като Фолксваген), които си позволяват монтирането на много евтини материали при базовите си модели, като за другото се доплаща. Нима примерно на Голф 4 материалите са по-добри от тия на Фиеста 2006? Абсурд. Нима японците произвеждат автомобили с качествени материали? Едва през последните 1-2 години се захванаха с критиките на германците и почнаха да се замислят и върху качеството на интериора си. Пишеш пълни глупости за качеството на материалите. Дай пример за автомобил на възраст 7-10 години с по-качествени материали и тогава ще ти повярвам. И не ми цитирай марки, дето струват един път и половина повече от аналогично оборудван и моторизиран модел на Форд. Те си имат друга пазарна ниша. Клиентите са такива, дето държат повече на имидж и не гледат много много в портомнето си. Всяка фирма може да направи подобни ненужно оскъпени модели, но нужно ли е това на обикновения човек с претенции само да измине разстоянието от точка А до точка Б сигурно? Не знам откъде имаш информация, че при последните модели на Форд се е влошило качеството. Нито материалите са станали по-лоши ( напротив, въвеждат се нови, по-качествени), нито са минали достатъчно годинки за да се каже, че даден модел е бил неуспешен. Обикновено се разчита на това, колко успешни са били предходните модели на дадена марка, за да се дават оценки за качество и надеждност. Няма как при нов модел от раз да кажем - абе аланкоолу, това дето правиш е боклук, ще видиш след 10 години. Заповядай в България. Не че не можеш да го кажеш. Можеш и много такива като теб го казват. Когато взех предната си кола, имаше много като теб, дето се смееха, плюеха и така нататък. Обещах им след години аз да се посмея с тях. Проблемът е, че всеки може да плюе на момента и забравя, какво е говорил преди години. Такива мнения трябва просто да се игнорират, защото надеждността на един автомобил не зависи от мненията по форуми. За целта много организации вадят статистики, където най-ясно се вижда, докъде са стигнали производителите с качеството и надеждността, както и това, доколко потребителите са доволни от производителите.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ти сериозно ли ми хвалиш Фюжън? С тия меките ламаринки и евтината пласмаса в интериора? На служебната дето я карах до миналата година на четирите врати дръжките ми оставаха в ръцете. Корите се бяха напукали от времето ( три годишна кола ). Кажи ми сега и колко е стабилна по пътищата и какво супер яко окачване има. И колко струват биалетките да речем. Наложи се да й сменят гарнитурата докато аз я карах.. и в сервиза на форд казаха, че ако не беше гаранционна, щяха да ми вземат към 340 лв. с гарнитурата. Ако пък форд внасят в България само индийското си производство тва е друг въпрос, ама няма как да съм доволен от кола, която е една префасонирана фиеста и ме режат през кръста за смяна на радиатор. P.S. Когато е моя, тогава ще си сменям крушките пред блока.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Някой ходил ли е до Дупница за кола - да сподели. Гледам, че там обикновено излизат автомобили на по-сносни цени, а и ми казаха, че доста от автокъщите от вътрешността от там ходели да зареждат автомобили.

Публикувано изображение

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

По въпроса за колите от Дупница можеш да чуеш/прочетеш всичко, общо взето от вида "тичай към Дупница, какво още чакаш" до "да не си луд да купуваш кола от Дупница".

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ти сериозно ли ми хвалиш Фюжън? С тия меките ламаринки и евтината пласмаса в интериора? На служебната дето я карах до миналата година на четирите врати дръжките ми оставаха в ръцете. Корите се бяха напукали от времето ( три годишна кола ). Кажи ми сега и колко е стабилна по пътищата и какво супер яко окачване има. И колко струват биалетките да речем. Наложи се да й сменят гарнитурата докато аз я карах.. и в сервиза на форд казаха, че ако не беше гаранционна, щяха да ми вземат към 340 лв. с гарнитурата. Ако пък форд внасят в България само индийското си производство тва е друг въпрос, ама няма как да съм доволен от кола, която е една префасонирана фиеста и ме режат през кръста за смяна на радиатор.

P.S. Когато е моя, тогава ще си сменям крушките пред блока.

OFTOPIC: Стига писа глупости. Само първите ти думички за "меките ламаринки" доказват, че си нямаш никакво понятие от автомобили. Попитах те, какво би предложил. Вече не отговарям на автора на темата, а си губя времето с теб. Нито си карал Фюжън, нито си сядал в него. А и ако забеляза първите ми постове, там споменах, че моята препоръка е за личен автомобил. Няма идиотоустойчив автомобил, ако ще и Ролс Ройс да е.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Някой ходил ли е до Дупница за кола - да сподели. Гледам, че там обикновено излизат автомобили на по-сносни цени, а и ми казаха, че доста от автокъщите от вътрешността от там ходели да зареждат автомобили.

Публикувано изображение

Мда аз съм ходил и съм купувал няколко автомобила от там.Верно е,че са по евтини там и също така е верно и,че доста автокъщи и частни лица пазаруват от там с цел търговийка.Читав автомобил се намира с много обикаляне и гледане,а не от вкъщи пред компа ;)

П.П. Искам да питам ако ме блъсне селянин,важи ли ми гражданската отговорност ? :eek:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Мда аз съм ходил и съм купувал няколко автомобила от там.Верно е,че са по евтини там и също така е верно и,че доста автокъщи и частни лица пазаруват от там с цел търговийка.Читав автомобил се намира с много обикаляне и гледане,а не от вкъщи пред компа ;)

П.П. Искам да питам ако ме блъсне селянин,важи ли ми гражданската отговорност ? :eek:

Дълбоко се съмнявам, че ако те блъсне гражданин, ще важи ГО. Няма как да докажеш произхода му дори и в Голямото село.Доколкото съм осведомен, гражданите там преди 130 години са били само 12000. Няма как за 130 години да са се увеличили 100 пъти. Чисто физиологически е невъзможно, нали? Нека докторите кажат, как се прави тоя прираст. Единствената възможност която виждам, е един голям бардак да работи нон стоп без презервативи и противозачатъчни. Дори и така е съмнително, че ще имаме успех след 130 години.

ПП: Изводът е, че няма извод. навсякъде може да попаднем на боклук. Всъщност, 99 % ще попаднем на боклук. Вероятно въпросът би трябвало да бъде зададен по друг начин - как да попаднем на тоя един процент, който се предполага, че след големия внос не е боклук. Аз бих дал препоръка - играйте тото, вероятността да спечелите за нов автомобил е по-голяма, отколкото да попаднете на читав употребяван, нов внос с всички екстри, газова.стоял единайсет и половина години в гараж и извеждан само до автомивката и редовно обслужване на консумативите.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно навсякъде има и читави коли и боклуци. Втората употреба е винаги късмет !

Да допълня, че и първа употреба доста често се оказва късмет ;) Примери много по форумите за недоволни от покупката си на нов автомобил. Недоволството прераства в озлобление след като се разбере, че вносителят не признава голямата гаранция, дадена от самия него. Сещам се за едно Рено Меган RS ако не греша. Май човекът и тук бе пуснал тема, как не му признават гаранцията на двигателя. А това бе производствен дефект. Поне такава информация изнесоха от Ауто Билд за техния подобен проблем с тестовата им Лагуна. Да, ама Ганьо не знае за подобни самопризнания от Рено и не признава гаранция. Е, как тогава човек да разчита че намя уловки при покупка на каквото и да е? А за това, дали има читави коли или няма ще кажа нещо. Някой разглеждал ли е ресурсите на отделните части в един автомобил? В най-добрият случай се говори за 150-200 000 км живот на дадена част или компонент. Тогава на какво разчитате, купувайки автомобил на 120 000 км, който на всичко отгоре е с върнат поне 100 000 км километраж? Сещам се, как в казармата карах ЗиЛ130 на 160-170 000 км. Ами той през ден се чупеше и все различни неща. Постоянно лежах под него или под капака на мотора. Нямаше едно нещо, което да се чупи постоянно. Всички дефекти бяха все нови и това се дължи първо на немарливите му шофьори и второ на ресурса на отделните части. След това карах едно руско возило, километражът на което се бе закотвило на 6000 км, което ще рече, че бе минало поне 106 000 км. Същата работа. Едно нещо оправям, две се чупят, докато не замина за вторични суровини. Когато ресурсът на дадена част изтече, няма накъде. Затова скришом съжалявам по-голямата част от българите, които са принудени да купят стар вместо нов автомобил. Не съжалявам обаче тия, дето си правят тънката сметка прецаквайки някого, да вземат автомобила му почти без пари. Те са друга бира - автоджамбази. И на Запад не са малко, но това не променя мнението ми за тия хора.
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

еми в тоя случай караш главно градско и дизела е предимство... особенно в задръстванията разхода е малък... но си има и недостатъци - поради по високото кпд на двигателя и голямата кубатура зимата загрява по бавно от бензинов... зимата разхода пак е по малък...

Това ми стана интересно... Аз карам Фиат Брава, та не разбрах как точно разхода на дизел в града е предимство...? плюс това аз съм чел, че дизел не се подгрява на "празен" ход, а в движение, но без да се "ръчка" много докато загрее?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Да допълня, че и първа употреба доста често се оказва късмет ;)

...

В най-добрият случай се говори за 150-200 000 км живот на дадена част или компонент.

...

До преди 2-2,5 години ми беше интересно да чета за гранцията на новите автомобили. Оказа се, че около 30 до 50% от възлите и агрегатите на леките автомобили имат под 1 (ЕДНА) година гаранция. Най-фрапиращото за мен беше 3 (ТРИ) месечната гаранция (без значение от пробега) на части, които закупени от магазин имаха ПОНЕ една година гаранция.

Така, че части с ресурс 150-200 000 км вече са на изчезване... Никой няма сметка да ги прави толкова издръжливи. В крайна сметка печалбите на производителите на автомобили са предимно от продажбата на резервни части.

Между другото аз си взех преди години автомобил на 4 години и 240 000км. След 10 години експлоатация ми се наложи да му сменя амортисьорите - бяха на около 360 000км.

Всичко си е и до късмет....

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Преди много години четох една статия за амортисьорите в Ауто Билд ако не греша. Та там се споменаваше нещо от сорта, че всъщност един амортисьор се износва на половина след стотина хиляди километра. Може и да ти изглежда добре, но всъщност е с влошени качества. Амортисьорите на сегашната ми Фиеста, а ако не греша и на всички Фордове са с 5 години гаранция или 90 000 км. Трябва да погледна пак книжката, че не съм много сигурен за точните цифри. Съединителят е с гаранция 60 000 км, а спирачките ( само производствен дефект) - 20 000. Крушките са с гаранция една година, както и някои други неща, свързани с електричеството. Когато вземах предната си кола, ей така колкото да се намирам на приказка попитах, какви дефекти дават автомобилите като моя. Казаха ми, че ако има някакви дефекти, те си проличават през първите две години, докато тече гаранцията ( тогава бе 2 години). Малко не му повярвах на продавача, ама наистина се оказа така. Първите две години имах две-три дребни неприятности като неправилно отчитащ горивомер, липса на смазка на някои места и изгоряла запалка. Следващите три години не ми се наложи да плащам нито стотинка за ремонт в сервиза. Колата я продадох и сегашният собственик се налага да сменя накладки, ремък на генератора и имаше 2 изгорели крушки. Общо взето, след 5 години почват полека лека да се появяват разни нещица. Ще не ще човек, трябва да отдели средства за смяна на ремъци, защото освен на километри, тия неща се сменят и на години. В България може да караме колкото си искаме, без да сменяме нито амортисьори, нито каквото и да било друго, щом колата се движи. Скоро един колега ми разправя, как карал Ладата си няколко месеца със скъсан носач, макар задницата му да се люлеела. Аз пък доста годинки карах Запорожеца с какви ли не дефекти. Половината части по карбуратора бяха изпопадали от разглобяване. Колекторните тръби бяха пробити и една година карах като състезател, докато един слънчев ден не се откачи цялата колекторна тръба, та все пак се навих да ги сменям, заедно с гърнето. В един момент бях вързал тръбичките на хидравликата на съединителя с тел или по-скоро бях понадил с маркуч за бензин. Дъното на колата бе пробито и се чудех, как дясната седалка не падна. Багажникът също бе с дупка към асфалта и бях сложил една гума, за да не загубя нещо :) Имах една чистачка, но също в един слънчев ден хвръкна пружината на рамото и останах без нея дори зимата. Предните ми амортисьори бяха клекнали и предното окачване все едно го нямаше. Воланът имаше голям луфт, но минавах прегледите ми с познати, като последният път ме питаха само къде карам колата и да не съм излизал на повече от 20 км от града. Изобщо, всичко бе на доизживяване и аз бях на принципа щом върви и има бензин, няма нужда да се дават излишни пари за каквото и да е. Така беше и все още е в България. Съмнява ме обаче в Германия да е така. Май там доста трудно се минава TuV и връщат за много дребни неща. Средно 5-10 % от 3 годишните автомобили са връщани при първо появяване пред TuV. Знаеш ли как бе при мен, когато след 3 години отидох за първи път на канал? Човекът видя почти новата кола и си взе парите. Следващата година се постара малко повече, като провери спирачките, фаровете и слезе отдолу да види за луфтове. Един приятел с много стар СЕАТ отива при него, оня му намира някакъв кусур, но той му казва, че ще отиде при колегата му на 50 метра. Естествено проверяващият не иска да изпусне 25-те лева и му подписва :) Изобщо, ако питаш българина, колата му е най-здравата. Нищо, че амортисьорите омекнали ( нали завива?). Нищо, че дизелът пуши като нафтова печка. Нали върви и с нафта на половин цена? Нищо, че не пали зимата, защото няма акумулатор. Все някога ще се стопли и работите ще се оправят. Така, че може да се окаже друго - късметът при покупка на автомобил зависи от нашите разбирания. Ако не ни бъркат проблеми като гореспоменатите от мен, значи сме намерили идеалния автомобил. Ако обаче искаме всичко да бъде наред, малко мъгливо ми се виждат нещата. Ако искаме и всичко да е наред, все едно ще минаваме пред TuV, не знам как кошници за 500 евро, внесени от Германия и продавани тук за 3-4000, ще се справят. Сигурно още толкова пари ще свършат работа, ама кой ли ще ги даде? Вместо да се смени катализаторът примерно, почти всички го изтърбушват, че по-лесно. Какво ги е**, че колата замърсява? Нали пред данъчните се водят с катализатор и плащат нисък данък?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Да допълня, че и първа употреба доста често се оказва късмет ;) Примери много по форумите за недоволни от покупката си на нов автомобил. Недоволството прераства в озлобление след като се разбере, че вносителят не признава голямата гаранция, дадена от самия него. Сещам се за едно Рено Меган RS ако не греша. Май човекът и тук бе пуснал тема, как не му признават гаранцията на двигателя. А това бе производствен дефект. Поне такава информация изнесоха от Ауто Билд за техния подобен проблем с тестовата им Лагуна. Да, ама Ганьо не знае за подобни самопризнания от Рено и не признава гаранция. Е, как тогава човек да разчита че намя уловки при покупка на каквото и да е? А за това, дали има читави коли или няма ще кажа нещо. Някой разглеждал ли е ресурсите на отделните части в един автомобил? В най-добрият случай се говори за 150-200 000 км живот на дадена част или компонент. Тогава на какво разчитате, купувайки автомобил на 120 000 км, който на всичко отгоре е с върнат поне 100 000 км километраж? Сещам се, как в казармата карах ЗиЛ130 на 160-170 000 км. Ами той през ден се чупеше и все различни неща. Постоянно лежах под него или под капака на мотора. Нямаше едно нещо, което да се чупи постоянно. Всички дефекти бяха все нови и това се дължи първо на немарливите му шофьори и второ на ресурса на отделните части. След това карах едно руско возило, километражът на което се бе закотвило на 6000 км, което ще рече, че бе минало поне 106 000 км. Същата работа. Едно нещо оправям, две се чупят, докато не замина за вторични суровини. Когато ресурсът на дадена част изтече, няма накъде. Затова скришом съжалявам по-голямата част от българите, които са принудени да купят стар вместо нов автомобил. Не съжалявам обаче тия, дето си правят тънката сметка прецаквайки някого, да вземат автомобила му почти без пари. Те са друга бира - автоджамбази. И на Запад не са малко, но това не променя мнението ми за тия хора.

Е да и това се случва, но значително по-радко и за това не му се обръща такова внимание. То реално единствената разлика между новото и втората употреба е в гаранцията само дето новата струва 10 пъти повече. Ако си купя нова кола и не ми уважат гаранцията сигурно ще я блъсна в витрината на представителството...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

×
×
  • Добави ново...