Към съдържанието




Снимка
* * - - - 1 гласа

Никола Вапцаров - творчество, въпроси и анализи


Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да отговаряте в нея, но винаги можете да създадете нова ;)
38 отговора в тази тема

#1 warss

warss

    Потребител

  • Потребители
  • PipPip
  • 62 мнения

Публикувано 29 януари 2007 - 14:20

Трябва ми анализ на тема 'Между грубата реалност и романтиката на мечтата" в стихотворението на Вапцаров - "Писмо"


Благодаря!

Този пост е редактиран от stanley56: 11 март 2008 - 20:19


#2 meri1966

meri1966

    Редовен потребител

  • Потребители
  • PipPipPip
  • 255 мнения

Публикувано 29 януари 2007 - 15:48

Ето-http://download.poma.../?search=168553
За нещата, които желаем най-силно, цената винаги е висока!

#3 arti

arti

    Satanic angel

  • Потребители
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1120 мнения

Публикувано 31 януари 2007 - 02:44

Тук има следните теми:
!С десен бутон на мишката върху "изтегли", избирате Save Link As и го записвате някъде на компа си, разархивирате и готово!
НИКОЛА ВАПЦАРОВ - "ПЕСЕН ЗА ЧОВЕКА "

1. Гледните точки във Вапцаровата "Песен за човека" (Калина Тодорова) - виж
2. Човекът на новото време ("Песен за човека" на Вапцаров) (ЛИС) - изтегли
3. Диалогът - художествено средство за поетичния спор ("Песен за човека" на Вапцаров) (ЛИС) - изтегли
4. Една пътека води към зората - пътеката на мрака ("Песен за човека" на Вапцаров) (ЕСЕ) - изтегли
5. Животът, смъртта и бъдещето ("Песен за човека" на Вапцаров) (ЛИС) - изтегли
6. Лирическият участник в спора между човек и време ("Песен за човека" на Вапцаров) (ЛИС) - изтегли
7. "Песен за човека" на Вапцаров - поема за прераждането и възкръсването на човешкото - изтегли

НИКОЛА ВАПЦАРОВ - "ПРОЩАЛНО"

1. Росица Нанкова - "Предсмъртно и "Прощално" на Вапцаров - виж

За 12 клас се водят тези материали - тук:

XI. НИКОЛА ВАПЦАРОВ

1. Никола Георгиев - "Моторни песни" - и съвременната литературна мисъл - виж
2. Георги Чобанов - Физика и метафизика на злото у Йовков и Вапцаров ("По жицата" срещу "Песен за човека") - виж
3. Калина Тодорова - Гледните точки във Вапцаровата "Песен за човека" - виж
4. Бисера Дакова - Природа и история в "История" на Никола Вапцаров - виж
5. Цвета Трифонова - За урбанистичните фобии в поезията на Никола Вапцаров - виж
6. Никола Георгиев - Драматичност на подвига - драматичност на художествената организация - виж
7. Росица Нанкова - "Предсмъртно и "Прощално" на Вапцаров - виж
8. Георги Илиев - "Рибарски живот" на Вапцаров и епизодът на "Хамлет"от Шекспир, в който в пиесата се играе друга пиеса (междутекстов анализ) - виж
9. Камелия Спасова, Мария Димитрова - За две инкремирани реторики: Г. Милев - Н. Вапцаров - виж
10. Йордан Каменов - Властта, историята и Вапцаров - виж
11. Дарин Тенев - Каква му е Хекуба - виж
13. Диалогът - художествено средство за поетичния спор ("Песен за човека" на Вапцаров) (ЛИС) - изтегли
14. Една пътека води към зората - пътеката на мрака ("Песен за човека" на Вапцаров) (ЕСЕ) - изтегли
15. Животът, смъртта и бъдещето ("Песен за човека" на Вапцаров) (ЛИС) - изтегли
16. Лирическият участник в спора между човек и време ("Песен за човека" на Вапцаров) (ЛИС) - изтегли
17. "Песен за човека" на Вапцаров - поема за прераждането и възкръсването на човешкото - изтегли

Тук има и още:
# Вапцаровите песни за човека

# Прекрасното в живота на човека (“Песен за човека”- Никола Вапцаров) (ЕСЕ)

# Родината в Поезията на Никола Вапцаров

# Човекът, вярата и свободата в поезията на Вапцаров

Ето още някои теми от този сайт - http://referati.com/...amp;func=search

Човекът в стихотворението „История” на Никола Вапцаров
Човекът и суровата действителност в поезията на Вапцаров
Човекът и борбата в поезията на Вапцаров
Мечтата за по-добър живот в поезията на Никола Вапцаров

Темите трябва да се разархивират, защото иначе няма да може да ги прочетете.

Човекът и неговите ценности в творчеството на Никола Вапцаров

Н. Вапцаров е от онези творци ,чиято творческа насоченост е пределно слята и обвързана с човека и действителността ,в която живее ,с времето и неговите характеристики.Човекът в творчеството на Вапцаров е представен в движение ,в промяна ,обусловена от неговата непобедима вяра в утрешния ден ,с оптимизма чиито корени са проникнали дълбоко в същността и битието на отделната личност.
В своя пълнокръвен и същевременно труден и пълен с предизвикателства живот ,поетът се движи м/у битие и бит ,м/у романтичната си нагласа и суровата реалност ,м/у любовта си към човека и омраза ,изпълваща сивото му ежедневие.Не случайно думата "живот " е най-често срещаната в поезията на Вапцаров.Като лексема "живот" е носителка на извечното начало на изконната вяра в човека и света в непоклатимостта на доброто във Вапцаровата поезия.
Човекът е в конфликт с действителността поради несъответствието м/у реалност и духовни въжделения.Поетът неслучайно поставя в началото на стихосбирката “Моторни песни” ,цикьлът "Песни за човека" ,ориентиран към духовното пространство на човека ,който олицетворява хармонията на живота.
В композиционно отношение ,цикълът “Песни за човека” пресъздава три основни момента от еволюцията на лирическия герой -смазан от силите на деня ,безименен ,нищожен ,той намира сили в себе си да направи прелом ,да се възвиси като краен победител над застоя ,отправил поглед към бъдещето.
Лирическият герой в творчеството на Вапцаров е човекът-борец за социална свобода.
В стих.”Писмо”на преден план излиза драматичната промяна на личността.Лирическият герой на Вапцаров следва аналогичното развитие на героя на Смирненски от стих.”Юноша”.Той преминава от наивната романтика и илюзийте през сблъсъка с действителността и омразата към несправедливия свят до прозренията за истината и борбата.
Този сблъсък поражда борбата ,възвръщаща на човека вярата в себе си и обичта към живота.Човекът приема борбата като съдба ,съхраняваща битийните устои на личността.В стихотворението”Писмо” еразкрит и другият аспект на борбата-нейната монументалност ,всеобхватнос поради която тя придобива интернационален xарактер:”земята се отърсва” ,”милиониите възкръсват”.Оказва се ,че истинският живот е сред гррхота на машините ,сред задухата ,където непосилният труд ражда протест и ново ,борческо съзнание.Вапцаров е образно-конкретен в използването на точни изразни средства ,а неговият словесен поетичен инвентар носи яркия колорит на епохата ,в която човешкото страдание в израз на голямата поетова болка за човека.
Като своеобразно парадоксално проявление на живота ,смъртта се налага в стихотворението”Двубой”.”Твърде старият двубой" м/у суровата действителност и човека “се води с жар” ,но победителят не е известен.Това е моментът на прелома ,в който позитивното надделява над застойното.В творбата е пресъздадено ,така характерното за Вапцаровата поетика "ставане" /Р.Ликова/ на героя.В трите епизода:15 трупа "под въглищния пласт” ,самоубйството и "мерзкият" стрелец от засада-разкриват подчинеността на човека от света ,на жестоката и отричаща го действителност.Лрическият герой се превъплъщава във всички жертви на живота ,той открива своята съдба ,част от общото страдание и слива своя устрем за революция с желание за нов свят ,за светли дни.
/.В съвременния свят ,внушава Вапцаров ,няма място за красотата и романтиката на естеството.Човек е принуден от действителността да води несигурен ,монотонен и сив живот.Омразата и отчаянието от тежката действителност обаче не го сломяват и обезверяват ,а са своеобразен нравствен катарзис за лирическия герой.Те пораждат в душата му желанието за борба в името на по-светъл и човешки осмислен живот ,дават му вяра в бъдещето.За това говори и самото заглавие на стихотворението “Двубой”.
.Мотивът за движението на човешкия характер ,за израстването на личността е предаден в пълна мяра в стих.”Песен за човека”.Творбата предава основното си звучене посредством композиционната постройка -диалогична форма.Разговорът се води м/у личността на поета ,свързващ с човека и дамата-мизантроп.
В обикновената човешка драма на стих.”Песен за човека”героя убива своя баща ,защото има нужда от парите му.В изолираното пространство на затвора той има възмокност да преосмисли направеното и достига до извода:
"Не стига ти, хлеба,
залитнеш
от мъка
и стъпиш в погрешност на гнило".
Поетът въвежда мотива за сътбата на човека и ни води към представата за човешката смърт.Постройката на стиховете не само поставя акцента в/у всяка дума ,за да зазвучи тя със своята пълнота и внушителност ,но е и своеобразен творчески изказ.Така Вапцаров проследява стремителната градация на личността ,увлечена от живота към своята смърт ,лишена от соботвено "днес" и "утре":
"Светът е във тебе и мен
и в тази тълпа,
която наричат безлична.
Но аз я обичам,
защото тя крачи нагоре,
кьм новия ден,
защото се бори!”
.Мотивът за вярата кореспондира с този за "библейската вяра" ,но това не е същностната му черта.Библейското е символ на смирението ,на задоволството от съществуването на радостта от живота ,Вапцаров не търси бляна ,а се стреми да покаже “живота по -мъдър”.Поетът въстава с/у "оглупялата мъдрост” на бащите ,за да подчертае красотата на човека ,но не се откъсва от “майчините притчи”.3атова в стихотворението “Рибарски живот”мотивът за "чудото" и "вярата" са пресъздадени в ироничен план:
"Христос да би слязъл
сега
с две риби
какво ще направи".
Подобно на предхождащите го мотиви /за "чудото" и "вярата”/ и този за "пшениченото зърно от моята вяра” е епическа митологема.Той показва повторяемостта на света ,неговата дързост и безпощадност.Вярата е не просто мотив и тема в поезията на Вапцаров ,тя е сърцевина на естетиката му и поглед към света: тя е най -силното оръжие с/у кошмарната ,подтискаща всеки опит за индивидуалност действителност.Вярата се ражда в битието.То я определя.Вярата е страшната бездна м/у съществуващото “озъбено свирепо куче” и непоклатимата воля за промяна и действие -"направил бих всичко".Вапцаров вярва в човека ,в неговите нравствени сили ,в разума му ,във възродителните му способности ,в енергията да промени света и да даде живота си в името на бъдещето.Вярата осмисля и самият живот на поета.Хората носят своята вяра за живота и тя се превръща в негов /смисъл/ символ.В това е силата й.Авторът не я ограничава във времето ,защото има ли го човешкия живот ,винаги ще я има и вярата.Чрез нея оживяват значенията за Ботевото живеене чрез смъртта и Яворовото разбиране на живота като битие на духа.Вярата е толкова необходима за героя на Вапцаров ,че той ,лишен само от "пшеничено зърно" от нея , “миг след грабежа” ще бъде "разнищен и още по-право и още по-ясно" ,ще бъде "нищо"/”Вяра”/.Тук проличава един характерен за поетиката на Вапцаров начин на изказ-моделът на търсещия израз.При него поетиката придобива повече фрагментарност ,но в никакьв случай не лишава от обемност внушенията.Вярата в идеала води към авторовия оптимизъм ,основан на познаването на историческия процес и неговите закономерности ,обвързващи бъдещето и романтиката.
Романтиката не е празна химера ,утвърждава Вапцаров.Тя е всичко най-хубаво ,което има в човека.Романтиката може да бъде и вярата и мечтата ,всичко от живота ,което удовлетворява човека. Във време на духовно опошляване ,романтиката е в самия живот на човека.

#4 sweet__stefi

sweet__stefi

    Новобранец

  • Потребители
  • Pip
  • 26 мнения

Публикувано 04 март 2007 - 18:08

трябва ми нещо конкретно върху "Къде в "Песен за човека" има разговорни и диалектни думи и каква е тяхната функция?"плс помагаите!!!!който може,чеее.... :eek: :wors: ;) :)
Love actually...

#5 марги

марги

    Почетен потребител

  • Потребители
  • PipPipPipPip
  • 402 мнения

Публикувано 04 март 2007 - 22:29

трябва ми нещо конкретно върху "Къде в "Песен за човека" има разговорни и диалектни думи и каква е тяхната функция?"плс помагаите!!!!който може,чеее.... :clap: :) :wors: :clap:

И сам/а можеш да се справиш! Прочети си текста на стихотворението - няма начин да не откриеш разговорните и диалектни думи. Изброй ги и кажи какво се постига чрез тях. Например: диалогичност, образност, достоверност, спомагат да се характеризира героя и т.н.

#6 MepuTy

MepuTy

    Новобранец

  • Потребители
  • Pip
  • 3 мнения

Публикувано 07 март 2007 - 18:12

Трябва ми ЛИС на тема "Духовното прераждане - възможно или не" върху "Песен за човека" на Никола Вапцаров. Който може да помага Публикувано изображение Много много благодаря предварително :)
~*ТаКаВа СъМ - нЕ сЪм ИдЕаЛна,ТаКаВа СъМ - еМоЦиОнАлНа ,ТаКаВа СъМ - нЕ сЕ пРоМеНяМ, За дРуГа НиКоГа Не Се ЗаМеНяМ !!!*~

#7 miXa

miXa

    Редовен потребител

  • Потребители
  • PipPipPip
  • 171 мнения

Публикувано 21 март 2007 - 18:08

arti,хиляди благодарности :) :) ;) !!!

Този пост е редактиран от miXa: 21 март 2007 - 18:09


#8 Нуждаещ

Нуждаещ

    Новобранец

  • Потребители
  • Pip
  • 35 мнения

Публикувано 21 март 2007 - 23:21

Ако може нещо като съпоставяне на "Зимни Вечери" и "Песен за човека"
Нещо като - образът на света, образът на живота, образът на човека и други такива между двете произведения :) Може и да не е като текст. Ще имам много важно изпитване на тая тема :clap: Нещо за скотобойната, затворени пространства, пасивни и активни жертви, социална непсраведливост.
Образът на света, човека и живота в Зимни вечери и Песен за човека

#9 meri1966

meri1966

    Редовен потребител

  • Потребители
  • PipPipPip
  • 255 мнения

Публикувано 22 март 2007 - 15:32

:rolleyes:

Тук има сравнителни таблици за двете произведения, мисля, че ще ти помогнат-http://www.belschool...azrabotkina.php
За нещата, които желаем най-силно, цената винаги е висока!

#10 DonAlesandro

DonAlesandro

    Новобранец

  • Потребители
  • Pip
  • 10 мнения

Публикувано 26 март 2007 - 19:20

Дайте ми нещо за темата:"Oбразът на песента" в "Песен за човека" .Моля ВИ НА ТОВА ЩЕ МИ ПОСТАВЯТ ОЦЕНКА!

#11 crazy_radi92

crazy_radi92

    Новобранец

  • Потребители
  • Pip
  • 13 мнения

Публикувано 10 април 2007 - 17:39

трябва ми спешно тема "Престъплението и наказанието в песен за човека"....съжелявам за това че го написах неправилно....
темата ми е спешна

Този пост е редактиран от crazy_radi92: 10 април 2007 - 18:52

Life's just a dream on the way to dead

#12 BloodyMoon

BloodyMoon

    Новобранец

  • Потребители
  • Pip
  • 1 мнения

Публикувано 30 април 2007 - 14:07

Точната теме е "Песен за човека"-поема за нравственото прераждане на човека"
Мерси предварит5елно...

#13 1aeg

1aeg

    Новобранец

  • Потребители
  • Pip
  • 14 мнения

Публикувано 01 май 2007 - 16:03

на мен ми трябва "основно речево действие" в песен за човека

#14 marisa

marisa

    Почетен потребител

  • Потребители
  • PipPipPipPip
  • 555 мнения

Публикувано 02 май 2007 - 18:37

Вапцаров - Песен за човека

Този пост е редактиран от arti: 07 май 2007 - 15:17


#15 arti

arti

    Satanic angel

  • Потребители
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1120 мнения

Публикувано 07 май 2007 - 15:10

Копирано от пост на Динди:

Човекът и неговите житейски преображения
във Вапцаровото стихотворение
,,Песен за човека”
Интерпретативно съчинение




1.Уводни думи: Никола Вапцаров е поет от европейска и световна величина.Времето, в което живее го изправя пред съдбовен,екзистенциален избор.Вапцаров отстоява до край принципната позиция на хуманната си природа,избрал защитата на човешкото дори с цената на най-скъпото-живота си.Тази негова позиция определя трудностите и препядствията в по-нататъшнотния му живот.Човекът и неговият морал,неговие нравствени устои са поставени на изпитание не в минал момент,както формално отбелязвати двамата участници в спора чрез множеството глаголни форми в стихотворението.Времевото противоречие между отминалостта на престъпните действия и тревогата за човешкия морал във новото време разкрива човешката нравственост.Творбата е наречена песен,защото е наситена с много скрити и явни противоречия и едно от тях откриваме в самото заглавие и освен това е едновременно е част от художествената структура на творбата. Словосъчетанието ,,песен за човека” носи особен драматизъм и философска обощителност за всевечните човешки проблеми.

2.Теза: Човекът и неговите житейски преображения в тази творба са представени чрез крайните позиции на учстниците в спора,чиито аргументи са две енакви по същност логически разсъждения:човекът извършва най-тежкото престъпление-убийство, но винаги за стореното ще получи възмездие.В тази привидно логическа верига-,,престъпление-наказание-съд” се появява противоречивост на човешкото съзнание,оценяващо нравствените причини, подбуди и прояви на личността.Диспутът между двамата разгорещени участници носи речевите белези на ежедневния разговор с характерните за негодиалогичност,недоизказаност,възможност за смислово уточняване.

3.Същинска част(Изложение):
3.1 Нарушаване на основните човешки норми.
Основните човешки норми и морал биват нарушени с помоща на престъплението. Убийството на човек от семействотое сред най-тежките грехове и би трябвало да се оценява еднакво от участниците в спора на тъмната страна от човешката душа.Според дамата,тревогата е предизвикана само от загубената вече нравствена мярка,но за нейният опонент престъплението е несъвместимо не само с миналото ,но преди всичко с времето ,което предстой-,,новото време”.Именно то и неговите възможности за нравствен катарзис на личноста не могат да бъдат разбрани от дамата.

а) Поетът подчертава тежестта на престъпленито въвеждайки казуса,чийто смисал отвежда към библейското братоубийство.На ,,потоците от ропот и словестна атака” се противопоставя словото,което е изречено ,,без злоба” дори ,,човешки”.
Това престъпление не само предизвиква гнева на дамата,не само противоречи на христианския морал но и смушението на нейния опонент,маркирано с многозначещото многоточие:


Измил се,

На черква отишъл подире

и... после му станало леко

б)В контраст с темата за братоубийството е широко разгърнатия разказ на отцеубийството.Вторият тематитичен акцент,който води до развой на сюжетното действие на творбата ,е разказ за промяната на човека.Героят на драмата,въвежадаща тема за отцеубийството ,извършва непростимо престъпление заради пари.Но е заловен и остъден на смърт,защото злото не остава ненаказано.При отказа на дамата и въвеждането на темата за мотивите ,диспутът се задълбочва.В черновия вариант на стихотворението,Вапцаров отделя повече внимание на разсъжденията от страна на дамата,която освен омразата си към човека проявява и своето възмущение:

И дамата млъкна,
доволна наврно,...
…И после погледна с надсмешка.

И въпреки всичко омразата към човека не може да бъде доказана с извършеното от него престъпление:

-Ах,моля, запрете!
Аз мразя човека
Не струва тои ваща защита!

Обвинителката категорично не допуска низките прояви на личността,без да се стреми да вникне в истинските причини за загубата на нравствебите ценности.
Изразявайки чуствата си емоционално,чрез плач и сълзи,дамата противопоставя спкойната и непредубедена ,,дисекция” на социалните причини,които не уневиняват престъпника,но разкриват сложната същност на човешката душа.

3.2Наказанието.
Накзанието за двете пресъпления,които по своята тежест са равни с спора между двамата опоненти, е представно в две различни възможности.

а)Опонентката въвежда основен аргумент в диспута-,,човекът в новото време”,използвайки доказателствата си с помоща на пресата.В същото време се долавя липстата на каквато и да е конкретика при съобщаването на фактите,което в условен план,би могло да се счита и за липса на убедителни аргументи.
Учудващо ,,на черква отишъл подире” има целета на морално възмущение и подчертава несъвместимостта между христиански етичен кодекс и извършеното всъшност зло.Явно,цитираният от дамата публицистичен текст е новина,въздействащавъху своите читатели по-емоционално и със силата на словото.
б)За разлика от дамата,която търси подкрепа за своята преднамерена теза,че човекът,,не струва ваща защита” в прочетеното,нейният опонент използва в спора,в молитва за наказанието аналитично,,без злоба човешки”.Без прибързани оценки той назаовава извършеното престъпление,,случка” и конкретизира мястото-,,Могила”-името на селото пряко се свързва със смъртта не само във физически аспект на човешкото същетсвуване,но и с историческата предопределеност на ,,старото” време,където подобни престъпления са възможни.Наказанието е предопределено от срог,но справедлив и човешки съд.Единственият въпрос е кога убиецът ще бъде разкрит и ще получи възмездие за стореният грях?

Но в месец или пък
във седмица само

властта го откри и... съд.

3.3Различия.
Различни са начините на изкупление на стореното убийство,които двамата диспутиращи предстаят спора.Героят в разказите на дамата изкупва своя грях чрез църковно разкаяние и очевидно носи силата на душевното пречистване.Отцеубиецът преминава през тежкия път на нравствения катарзис-човешки съд,нравствен пример за хората,които превръщат престъпника в обикновен човек.

Тя-мойта-свърши...
Ще висна обесен...
…по-хубав от пролетен ден...


Дори палачите разбират,че ще бесят не ,,злодеи”,а духовно просветлен човек- в утрото на неговата смърт те говортя тихо и чувстват ,,някакъв хлад”.Духовно приобщаване към човешки същества,истинско опрощаване за престъпника е дадено чрез словото на войника:

Веднъж да се свърши...
Загазил си здравата, брат.

В песента,която запява осъденият,са реабилитирани изконните човешки ценности.Това разбират и онези,които го гледат,,с поглед безумен”дори ,,със страх”.Духовната чистота на човека кара затвора да ,,трепери” и мракът да удари на бяг.

3.4Изразни средства и похвати.
а)стилистични средства-струкурата на текста е изложена чрез разпространения в епоса похват,,разказ в разказа” и е въведен втори ,,лирически глас”.Речта на лирическия-Аз е разноообразна.В нея присъстват елементи на научния стил и всекидневната реч.В текста се проявявар разгоговорни думи и изрази.Поетът умело борави със средствата на риториката.
б)лексикални особености-строфите са начупени и доближават до разговорната реч,но присъствието на разговорното не ограничава функциите на реторичното

4.Заключение:Поезията на Вапцаров в цялото си богатство носи идеята за обвързаността на историческите епохи,на човешките съдби от различните времена и в нея са намерили отражение в значителни идеи за човешкото съществуване.Вапцаровото творчество може да приблече неограничен кръг читатели,защото в него са намерили отражение общочовешки,а не политически въпроси. Човекът може да увисне на бесилото,но песента-не.Защото нейната сила е необикновена,вълшебна.В разказа човекът е застрадал вината си и пречистил душата си в покаянието.


Ай стига толкова приеми материалите като изтичници и се опитай да включиш и нещо от себе си...Успех!!!

#16 Ayumi_Veni

Ayumi_Veni

    Новобранец

  • Потребители
  • Pip
  • 1 мнения

Публикувано 07 май 2007 - 20:34

Спешно ми трябва една от темите :
1. "Вярата - основна екзистенциална категория в лириката на Вапцаров("Вяра" и "Песен за човека")"
2. " Пеенето и песента в лириката на Вапцаров ( "Песен за човека")"
3. " Диалогът на човека и за човека в поезията на Вапчаров"

Arti нещо линка,който си написала с "тук" не иска да ми се отвори Публикувано изображение Мойе ли да го напишеш пак.
Благодаря предварително :)

#17 juliakrat

juliakrat

    Новобранец

  • Потребители
  • Pip
  • 2 мнения

Публикувано 07 май 2007 - 21:56

спешно ми трябва :

Песен за човека-поема за нравственото прераждане на човека

Лювов и хуманност в едно нечовешко време'' Крадецът на праскови"

Ще съм ви блягодарна много!



:cheers: :help wanted: :help wanted: :beat: :lol6: :P

Този пост е редактиран от juliakrat: 08 май 2007 - 18:07


#18 sara_vn

sara_vn

    Потребител

  • Потребители
  • PipPip
  • 50 мнения

Публикувано 08 май 2007 - 19:34

Здр.Може ли ЛИС на тема:"Песен за човека"-поема за вярата в човешкото(и човека)" МОЛЯ Публикувано изображение Трябва ми за класното ми Публикувано изображение Да има вразка с тази тема пак съм съгласна... МОЛЯ ВИ Публикувано изображение :) :hush:
Hi pishete mi!!!

#19 to6oxray

to6oxray

    Новобранец

  • Потребители
  • Pip
  • 6 мнения

Публикувано 12 май 2007 - 13:41

Трябва ми есе на тема нуждата оправдава ли престъплението от Песен за човека...

#20 nx11

nx11

    Новобранец

  • Потребители
  • Pip
  • 42 мнения

Публикувано 13 май 2007 - 11:43

На мен спешно ми трябва ЛИС - Вярата в човешкото у човека (Песен за човека)!!! Мн ще съм ви благодарен ако ми помогнете!!!