Към съдържанието




Снимка
- - - - -

Проточен или обемен бойлер


  • Моля влезте за да отговорите
27 отговора в тази тема

#1 krali

krali

    Силистренец

  • Потребители
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2871 мнения
  • Пол:Мъжки
  • Град:Силистра

Публикувано 01 юни 2008 - 07:26

Здравейте. Предстои ми смяна на бойлера,и се чудя кой вариант на бойлер да си взема.Ако може някой който е имал от единия модел, а после го е заменил с другия, да сподели кой от двата варианта е по-удачен.

#2 acn

acn

    Новобранец

  • Потребители
  • Pip
  • 5 мнения

Публикувано 01 юни 2008 - 07:55

Здравейте. Предстои ми смяна на бойлера,и се чудя кой вариант на бойлер да си взема.Ако може някой който е имал от единия модел, а после го е заменил с другия, да сподели кой от двата варианта е по-удачен.

Проточноя бойлер е за предпочитане, но трябва да е на Сименс или Стиебел елтрон и е добре да е трифазен(380V) ,ако нямате трифазен ток тогава трябва да е 10KW или 12KW, по добре е 12 KW.При тях хубавото е че колкото и време да се къпеш винаги има топла вода ,а и при повече хора в къщи излиза по икономичен.Заема много по малко място и изглежда много по добре.Минос е че трябва от апартаментното ел.таблото до него да се прекара кабел с по голямо сечение.Ако имате трифазен ток ви препоръчвам 21KW на Стиебел елтрон с електроното управление.

#3 krali

krali

    Силистренец

  • Потребители
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2871 мнения
  • Пол:Мъжки
  • Град:Силистра

Публикувано 01 юни 2008 - 08:04

Проточноя бойлер е за предпочитане, но трябва да е на Сименс или Стиебел елтрон и е добре да е трифазен(380V) ,ако нямате трифазен ток тогава трябва да е 10KW или 12KW, по добре е 12 KW.При тях хубавото е че колкото и време да се къпеш винаги има топла вода ,а и при повече хора в къщи излиза по икономичен.Заема много по малко място и изглежда много по добре.Минос е че трябва от апартаментното ел.таблото до него да се прекара кабел с по голямо сечение.Ако имате трифазен ток ви препоръчвам 21KW на Стиебел елтрон с електроното управление.

За съжаление живея в панелка, и трифазен(380V) няма от къде да дойде.Все пак благодаря за насоките.

#4 dixi

dixi

    kaldata маниак

  • Потребители
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1528 мнения
  • Пол:Мъжки
  • Град:София

Публикувано 01 юни 2008 - 15:56

Предимства на проточния бойлер:
1. Заема малко място.
2. Работи само когато е необходимо.
Недостатъци:
1. По-скъп (марковите модели, особено на Stiebel Eltron).
2. Не се знае инсталацията дали ще издържи, особено ако мощността му е ≥10 KW, при монофазен ток.
3. Температурата на водата зависи от дебита и определено е по-ниска от тази на обикновен бойлер. Ако не е пускан от известно време се чака ок. половин минута докато дойде топлата вода.
Имах проточен Stiebel Eltron 10KW (ок. 500 лв.) и пиша по лични впечатления.
От друга страна, обикновеният бойлер заема място и въпреки многото защити винаги бих гледал на него като на потенциална бомба. Примери достатъчно...
Публикувано изображение

#5 krali

krali

    Силистренец

  • Потребители
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2871 мнения
  • Пол:Мъжки
  • Град:Силистра

Публикувано 01 юни 2008 - 20:20

Емии... да обобщим, кой в крайна сметка е по-добрия.

#6 coolmeen

coolmeen

    kaldata маниак

  • VIP Потребител
  • 2257 мнения
  • Пол:Мъжки
  • Град:България,Ст.Загора

Публикувано 01 юни 2008 - 20:23

еми като гледам проточния,но да ти кажа един минус че хаби доста ток! а да попитам проточния няма ли опасност да гръмне?

#7 krali

krali

    Силистренец

  • Потребители
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2871 мнения
  • Пол:Мъжки
  • Град:Силистра

Публикувано 01 юни 2008 - 20:35

еми като гледам проточния,но да ти кажа един минус че хаби доста ток! а да попитам проточния няма ли опасност да гръмне?

Ами да ти кажа честно, че и мен от това ме е страх, да не вземе да гръмне докато се къпя.

#8 rulom

rulom

    kaldata приятел

  • Потребители
  • PipPipPipPipPip
  • 857 мнения
  • Пол:Мъжки

Публикувано 01 юни 2008 - 20:49

Бих препоръчал проточните бойлери само за градове в които водата е с голяма твърдост,PH, или каквото там му се казваше.Водата минава през проточния,нагрява се и изтича без да има време да отдели варовик(котлен камък).Всички градове по поречието на река Дунав са с голяма твърдост на водата.Неудобството на обемния бойлер в такива градове е че поне веднъж годишно трябва да се чисти.Едно чистене е свързано със смяна на уплътнението,анодната защита и на 2 год. нагревателя +работа.
В градове с по -мека вода е хубаво обемен бойлер с двойна изолация.
При липса на трифазен ток е по-добре бойлера да е обемен.
Ако бойлера(проточния) е вързан от правоспособен ел.техник и инсталацията на сградата е добра, опасност няма.
Поздрави и успех в покупката.

Този пост е редактиран от rulom: 01 юни 2008 - 20:52

У някои хора няма и грам лудост. Представете си какво противно съществуване водят!

 


#9 kmvasilev

kmvasilev

    kaldata маниак

  • VIP Потребител
  • 4591 мнения
  • Пол:Мъжки
  • Град:Сливен
  • Интереси:MotoGP, Formula 1, електроника и електротехника, компютрите - софтуер и хардуер и т.н.

Публикувано 01 юни 2008 - 20:55

еми като гледам проточния,но да ти кажа един минус че хаби доста ток! а да попитам проточния няма ли опасност да гръмне?


Почти два пъти не. Едно къпане е около 20 минути (??) и проточният ще изгори около 3 киловата. На обемния му трябват около 3 часа ако е на един киловат за да загрее водата в бойлера. Ако е бил на нощна тарифа а ти решиш да се къпеш на другия ден следобяд водата вече няма да е 80 градуса а около 70... Възможни са доста варианти на сценариите като времетраене на къпане и изразходвана вода. За единия може да каже например, че остава топла вода за миене и подобни, на другия, че може да се спира докато си в банята и т.н. Затова всеки си решава сам.

<спам>
А риска с гърмежа на обемния си стои и това е май е съществената разлика между тях :) Имах голям късмет преди десетина години, бяхме на гости в Плевен при роднините и вечерта около 23:00 часа случайно обърках стаите и усетих странни вибрации и тътнеж откъм банята. Понеже бях на няколко ракии, не се усетих веднага за какво става дума и ми се стори и подозрително, и погледнах да видя какво издава подобни звуци. Бойлера вибрираше и метала му скърцаше... Ужасна гледка... След няколко секунди (2 или 3, не повече, може би) изтрезнях светкавично и излетях от помещениято, скочих веднага в кухнята и се молех да има връзка с бойлера за топлата вода.... За мой късмет имаше.... 15 минути излизаше пара като от магистрален паропровод от едно време... Част от тапетите се отлепиха в кухнята.... Размина се, след първата минута на изпускане на парата слязох долу на първия етаж да извикам близките да видят какво е можело да стане...
</спам>
Насила хубост не става !

#10 krali

krali

    Силистренец

  • Потребители
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2871 мнения
  • Пол:Мъжки
  • Град:Силистра

Публикувано 01 юни 2008 - 20:57

Бих препоръчал проточните бойлери само за градове в които водата е с голяма твърдост,PH, или каквото там му се казваше.Водата минава през проточния,нагрява се и изтича без да има време да отдели варовик(котлен камък).Всички градове по поречието на река Дунав са с голяма твърдост на водата.Неудобството на обемния бойлер в такива градове е че поне веднъж годишно трябва да се чисти.Едно чистене е свързано със смяна на уплътнението,анодната защита и на 2 год. нагревателя +работа.
В градове с по -мека вода е хубаво обемен бойлер с двойна изолация.
При липса на трифазен ток е по-добре бойлера да е обемен.
Ако бойлера(проточния) е вързан от правоспособен ел.техник и инсталацията на сградата е добра, опасност няма.
Поздрави и успех в покупката.

О,kei и аз на там се бях насочил,,ама знае ли човек "свят голям"

#11 rulom

rulom

    kaldata приятел

  • Потребители
  • PipPipPipPipPip
  • 857 мнения
  • Пол:Мъжки

Публикувано 01 юни 2008 - 21:13

Почти два пъти не. Едно къпане е около 20 минути (??) и проточният ще изгори около 3 киловата. На обемния му трябват около 3 часа ако е на един киловат за да загрее водата в бойлера. Ако е бил на нощна тарифа а ти решиш да се къпеш на другия ден следобяд водата вече няма да е 80 градуса а около 70... Възможни са доста варианти на сценариите като времетраене на къпане и изразходвана вода. За единия може да каже например, че остава топла вода за миене и подобни, на другия, че може да се спира докато си в банята и т.н. Затова всеки си решава сам.

<спам>
А риска с гърмежа на обемния си стои и това е май е съществената разлика между тях :) Имах голям късмет преди десетина години, бяхме на гости в Плевен при роднините и вечерта около 23:00 часа случайно обърках стаите и усетих странни вибрации и тътнеж откъм банята. Понеже бях на няколко ракии, не се усетих веднага за какво става дума и ми се стори и подозрително, и погледнах да видя какво издава подобни звуци. Бойлера вибрираше и метала му скърцаше... Ужасна гледка... След няколко секунди (2 или 3, не повече, може би) изтрезнях светкавично и излетях от помещениято, скочих веднага в кухнята и се молех да има връзка с бойлера за топлата вода.... За мой късмет имаше.... 15 минути излизаше пара като от магистрален паропровод от едно време... Част от тапетите се отлепиха в кухнята.... Размина се, след първата минута на изпускане на парата слязох долу на първия етаж да извикам близките да видят какво е можело да стане...
</спам>

Според мен от гледна точка на злополуката е по-добре обемен бойлер да гръмне и да разруши стена когато няма никой в помещението,отколкото проточен да пробие и да те удари ток.Не забравяй че в банята си мокър целия и няма време да бягаш ако те удари тока.
Вече 10 год. съм с проточен и дефект не е дал(да чукна на дърво).Само че съм го обезопасил и максимално.И да пробие това ще стане извън банята.Отделно заземителен кабел с голямо сечение + връзване и към тръбите които са подземни.
И все пак като си направя ремонта на банята мисля да си сложа обемен хоризонтален бойлер който също не заема място и е комбиниран и за парно.Все пак един път в годината мога да отделя 1 час да го почистя.

У някои хора няма и грам лудост. Представете си какво противно съществуване водят!

 


#12 kmvasilev

kmvasilev

    kaldata маниак

  • VIP Потребител
  • 4591 мнения
  • Пол:Мъжки
  • Град:Сливен
  • Интереси:MotoGP, Formula 1, електроника и електротехника, компютрите - софтуер и хардуер и т.н.

Публикувано 01 юни 2008 - 21:35

Риска от ел.ток е поделен между видовете. Може би не беше добра идея да дам само пример с обемен :)


Но съм имал и следният случай. В едното жилище понякога се усещаше пиперижене на ток, когато се пипне някаква тръба а в банята понякога си удряше силничко :) В един момент на чудене какво става и къде е проблема.... (???) развих входящия холендер на студената вода и излезе такава искра и ток, че почти завари холендера. Аз съм си жив и здрав естествено и до днес, да чукна на кухо.... Оказа се, че проблема е в съседите, в техния бойлер и инсталация.... Правена от баш майстори и специалисти... Ще помислите, че си измислям, но не е, истина си е поне за мен и десетина човека още. Няма да казвам какъв беше бойлера а и няма значение в случая. Просто към обемния се добавя и риска от лек бомбаж. Моля да ме извините за спама ;)
Насила хубост не става !

#13 rulom

rulom

    kaldata приятел

  • Потребители
  • PipPipPipPipPip
  • 857 мнения
  • Пол:Мъжки

Публикувано 01 юни 2008 - 22:25

Слабата "нула" е проблема на много български жилища. Публикувано изображение Българина е склонен да даде повече пари за външния вид на една стена,отколкото за изграждане на една ел. и ВИК инсталация,защото това е в стената и не се вижда.В крайна сметка освен типа бойлер е важно и подвръзването,както казах по-горе,от правоспособен техник.Под правоспособен разбирам човек с практика,а не с документ Публикувано изображение
Все пак да уточним за случая в който човека пита.Панелките са доста зле откъм инсталация,да не кажа трагедия.Един отделен кабел с фаза и нула от ел.таблото +един кабел със сечение 6/8/10 квадрата от корпуса на бойлера към тръбите на ВИК +авт. предпазител на границата на изключване ще осигурят ел безопасност.За останалото ще трябва профилактика.
Успех.

У някои хора няма и грам лудост. Представете си какво противно съществуване водят!

 


#14 Profruit

Profruit

    kaldata маниак

  • Hardware Team
  • 3511 мнения
  • Пол:Неопределен

Публикувано 02 юни 2008 - 21:24

Слабата "нула" е проблема на много български жилища. Публикувано изображение Българина е склонен да даде повече пари за външния вид на една стена,отколкото за изграждане на една ел. и ВИК инсталация,защото това е в стената и не се вижда.В крайна сметка освен типа бойлер е важно и подвръзването,както казах по-горе,от правоспособен техник.Под правоспособен разбирам човек с практика,а не с документ Публикувано изображение
Все пак да уточним за случая в който човека пита.Панелките са доста зле откъм инсталация,да не кажа трагедия.Един отделен кабел с фаза и нула от ел.таблото +един кабел със сечение 6/8/10 квадрата от корпуса на бойлера към тръбите на ВИК +авт. предпазител на границата на изключване ще осигурят ел безопасност.За останалото ще трябва профилактика.
Успех.

Слабата "нула" отива в форум "Бисери", а ако обясниш логично противоположно "силна" нула-директно го пращам на лондонската борса за диаманти. Четох до тук "Под правоспособен разбирам човек с практика,а не с документ " и спрях. То бива глупости, то бива битовизми.
Сечението на нулевия проводник е равнозначно на сечението на фазовия, в противен случай говорим за самодейни изпълнения. Защитното зануление е мост между нулевия проводник и външните металните части на бойлера. Ролята на този мост е при евентуален пробив на изолацията, да отведе по нулевия проводник опасното напрежение появило се по корпуса на бойлера в земята. Точка.
Аз имам триетажен дом с три бани. Три бойлера съответно. Два обемни и един проточен. Единият обемен е италиански емайлиран 120л с мощност 4000W, вторият е варненско производство-80л с мощност 2000W. Проточният е български 10кW. Подобно разположение наложи две монофазни табла с електромер и едно трифазно табло с трифазен електромер.
Смисъл от проточен бойлер няма. Това чудо натоварва излишно ел.инсталацията. Един електромер (тези в къщи са на Етрополе завода) е разчетен за 63А сила на тока.Делим 10 000W на 220V напрежение и получаваме 45.5А. Остава запас от 18А закръглено. Извинявайте, но аз се грея на маслен радиатор и ползвам електрическа фурна. Те също са мощни консуматори. Eдновременното им ползване натоварва токовата бобина на електромера и го довежда до състояние на ъглошлайф. Това са тежки режими. Минус на проточния бойлер е, че зимата се плациках с затоплена вода. Да не говорим, че аз се къпя с 40'С топла вода. Обичам сауната и врялата баня. Живея в един селски квартал на Пазарджик и там имаше токови удари и прекъсвания на градската мрежа непредвидено. Няма ток -няма проточен бойлер.
Проточният бойлер е "Юнга" с по-голям дебит и нищо повече. Другият каприз бе, че проточният бойлер има клапан. Да сработи този клапан трябва входното налягане да е по-високо от 4 атмосфери, обаче селяните, като се върнеха от копаници, се къпеха или си поливаха доматите в двора и на втория етаж налягане йок и бойлера капут-не включваше електроклапана, за да захрани нагревателите. От тогава седи като паметник на подобни философски размисли.
Обемният бойлер бил бомба..след намеса или ненамеса на родния гений. Обемен бойлер не се монтира в мокро помещение. Обемният бойлер има електрически терморегулатор, термичен токоизключвател и клапан за налягане. Ролята на електрическия терморегулатор е да включва мрежовото захранване в пределите 40'С -85'С на водата. При изправност той включва и изключва по зададения режим. Ако дефектира и залепи моста на комутатора, водата в бойлера ще продължи да загрява. Тя ще премине 110'С и тогава ще сработи термичния регулатор. Той ще спре електрозахранването и нагряването на водата ще спре. Ако и този комутатор по някакви причини дефектира и не изключи, то тогава иде ред на клапана на студената входна тръба. Налягането в бойлера ще се изравни с налягането в тръбопровода, после ще го надмине и клапана ще се отвори. Така ще да де възможност да спадне наляагнето в бойлера. На входа на клапана има цедка, която задържа фини механични частици. Един ден тази цетка прогнива и тя престава да бъде цетка. Отделно пружината клеясва, защото е стоманена. Това състояние настъпва при стари по време клапани. Клапана не отваря и бойлера гръмва.Често самодейци шунтират разните изключватели и способстват бомбата, защото нямат пари за резервни части и прочие битовизми.
Обемният бойлер е кондензатор и това е главното му предимство. Няма електричество за момента, но топла вода в него има.
Котленият камък е бич. Това, че той се натрупва повече в обемния, не значи, че на проточни му се е разминало. И в проточния го има. Водата в Пазарджик евю от сонди и тя е силно варовита. В София идва от Панчаревското езеро, ако не се лъжа и там картината е по-добра. Отварях всяка година двата бойлера и изпадаше "круша" котлен камък в вид на люспи. Не правех ли тази профилактика-рискувах изгаряне на нагревател, защото камъка е лош топлопровдник. Работа за половин час.Българският нагревател редовно гореше от това, докато италианския бе куче. За мен проточния бойлер е една идея, но не алтернатива.
Това е 120л електрически бойлер. Инсталацията струва 500лв. Това чудо ми дава топла вода от 1 март до 15 ноември, като лятото водата е непоносимо топла и се налага разреждане с студения кран. Икономията е налице и се изплаща за една година, особено сега с поредното увеличение.

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  dud.jpg   17,82KB   92 Брой сваляния

DI | blog

#15 rulom

rulom

    kaldata приятел

  • Потребители
  • PipPipPipPipPip
  • 857 мнения
  • Пол:Мъжки

Публикувано 02 юни 2008 - 22:45

"Бисерите" ги подминавам Публикувано изображение

Сечението на нулевия проводник е равнозначно на сечението на фазовия, в противен случай говорим за самодейни изпълнения. Защитното зануление е мост между нулевия проводник и външните металните части на бойлера. Ролята на този мост е при евентуален пробив на изолацията, да отведе по нулевия проводник опасното напрежение появило се по корпуса на бойлера в земята. Точка..

-това го оставям без коментар Публикувано изображение
За останалото можем да поспорим,но не е тази тема мястото,а и сега ме мързи да пиша,утре съм на работа. :bye1: Ако добия желание за словоизлияния ще продължим на лични. :phone:
Поздрави и успех !

У някои хора няма и грам лудост. Представете си какво противно съществуване водят!

 


#16 baretata_7_62

baretata_7_62

    Новобранец

  • Потребители
  • Pip
  • 10 мнения
  • Пол:Мъжки
  • Град:Враца-Русе
  • Интереси:Много

Публикувано 19 януари 2011 - 15:27

Браво, радвам се че намерих това форумче, щото и мен ме влечат тези теми напоследък. Относно проточен или обемен болиер, за мен отговора е някаде по средата, и двата си имат предимства и недостатъци. Но като че ли при проточни, неизвестните са малко повече, малко по капризен спрямо ел инсталацията, малко по капризен спрям входящата вода. Ако имаш мрънкаща жена, заложи на сигорното и си земи обемен :) Там нещата са прости, за мен лично обемня болер е по не притенциозния болиер, доста добре може да се контролира температурата на водата посредством термостата, докато проточния много зависи от температурата на входящата, от дебнита и мощноста. Също така ти остава и опцията със нощна енергия, не даи си боже да го свържеш със локално парно на котле през зимата, а през остналото време да е на слънчеви панели (като на един колега) тогава обемня излиза много по напред от проточниа :P Другото което е че в последно време не се говори за гръмналите болери? Защо ли? :D Преди 2 години на чичо ми му грумна болер на 1 месец. Но почти никои не разбра, поради простата прична че вече ги правят толко тънки че немогат да вдигнат толкова високо налягане като болерите от преди 20 години :D Като цяло искам да ти кажа, че ако искаш да заложиш на сигорното вземи си обемен, ако си по хазартен тип и искаш да кантариш си вземи проточен :)

#17 ............

............

    kaldata маниак

  • Потребители
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3836 мнения
  • Пол:Неопределен

Публикувано 19 януари 2011 - 19:34

....

Тази тема е на 2години.
Авторът отдавна е взел решението.

#18 sealevel

sealevel

    Потребител

  • Потребители
  • PipPip
  • 78 мнения

Публикувано 19 януари 2011 - 21:51

Тази тема е на 2години.
Авторът отдавна е взел решението.

Това не значи, че и други "автори" няма да търсят повече информация. :rolleyes:

#19 baretata_7_62

baretata_7_62

    Новобранец

  • Потребители
  • Pip
  • 10 мнения
  • Пол:Мъжки
  • Град:Враца-Русе
  • Интереси:Много

Публикувано 19 януари 2011 - 23:52

Да, също така, може някой друг който се интересува да прочете това онова, трябва ли да се омъловажава труда на хората писали по темата. Това е опит примери, теория сметки и прочие :ph34r: Все някому ще потрябва, но иначе благодаря за забелжката, въобще не бях обърнал внимание на датите :)

#20 krali

krali

    Силистренец

  • Потребители
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2871 мнения
  • Пол:Мъжки
  • Град:Силистра

Публикувано 20 януари 2011 - 15:42

Ами, да споделя какво стана преди две години(така и така сте подновили темата).Така се случи, че взех и проточен и обемен бойлер.Обемния сложих в банята, а проточния в кухнята.До сега нямам никакви проблеми с бойлерите. Честно казано по-доволен съм от обемния.





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни