ВАЮ – бог на вятъра.
Той е невидим и месторождението му е неизвестно. Ваю е диханието на боговете. Той има хиляда очи и препуска на колесница, в която са впрегнати сто хиляди жребци (антилопи). Бърз е като мисълта и никога не си почива. Понякога управлява колесницата на Индра.
БРИХАСПАТИ – замества Агни в жертвените церемонии. Приел е много от чертите на своя патрон, както и на родствения му Индра. Той излъчва златна светлина.
Брихаспати е певец, бог на молитвите и жертвоприношениятана.
Той е предсказател и наставник на боговете.
Той е дал на жреците молитвите и химните, както и речта на хората.
Без него не се провежда нито един ритуал.
ВАРУНА – древно божество, свързано с небето, но по-абстрактно от Дяус.
Обикновено се изобразява като плешив старец с жълта кожа.
Облечен е в златен плащ, а голямото му око символизира слънцето.
Освен това, той има хиляди малки очи-звезди.
Понякога се изобразява с четири лица, символизиращи четирите посоки на света.
Той се грижи за движението на Слънцето, Луната и звездите и следи за правилното редуване на годишните времена.
Той наказва съгрешилите и опрощава разкая
БРАХМА – върховен бог в индуисткия пантеон и в божествената триада – Тримурти, заедно с Вишну и Шива.
Почита се като създател на Вселената.
Родил се от яйце, плуващо в първичния океан.( китайските извънземни казват абсолютно същото)
Разделил яйцето на две и така създал небето и земята, а след това и останалата част на видимия свят.
Дните и нощите на Брахма определят ритъма на цялата Вселена.
Синовете му Маричи, Атри, Ангирас, Пуластия, Пулаха, Крату и Дакша станали ро
АШВИНИ – близнаци, братя на Ушас, появяващи се на разсъмване.
Те будят сестра си и съпровождат колесницата й.
Появяват се и при запалване на жертвения огън.
Те са неразделни, но се различават един от друг.
Единият е син на нощта, а другият – на утрото.
Единият е светъл, другият – тъмен.
Те се грижат за меда, нектара на живота, божествената “сома”.
Даряват пчелите с мед и лекуват с него боговете и хората.
Обичат да помагат – спасяват корабокрушенците,
АДИТЖИТИ – божества, тясно свързани с небето.
Към тях принадлежат:
Дакша – символизира необикновения ум и способности на боговете;
Вивасват – слънцето, което се появява на разсъмване;
Мартанда – символизира невидимото, нощно слънце.
Възникнал от мъртво яйце. (В епохата на брахманизма броят на тези богове нараства до дванадесет.
Те олицетворяват божествената светлина – източник на живот, борят се със злото и тъмнината, наказват грешниците и благославят праведнит
АГНИ – бог на огъня, бог на жреците и без него не можело да се проведе нито едно жертвоприношение. Той няма крака и глава и затова не се срещат негови изображения в човешки облик. Той е прекрасен, чист, променя формата си, винаги се стреми нагоре – да достигне небесета. Може да вижда с четири, но и с хиляди очи. Въоръжен е с лък и се вози на златна колесница, в която са впрегнати златисти коне с маслени гриви и седем езика.
Месторождението на Агни не е установено, тъй като огънят може да въ