Премини към съдържанието
  • публикация
    1
  • коментари
    3
  • прегледи
    1343

Любопитни и забавни факти за акумулаторите, които не знаехте!

Вероятно много от вас дори и не са чували за тези любопитни и забавни факти за акумулаторите. Нека се запознаем с тях:

  1. Един средностатистически човек ще трябва да върти 6 часа колело – генератор, за да зареди „умрял“ акумулатор. С други думи, 62 000 цикъла на завъртане на колелото за 6 часа ще бъдат достатъчни, за да доставят електрическа мощ за 1 час при спиране на ток в Китай. 
    kolelo generator.jpg
     
  2. Най-голямата батерия в света е с по-големи размери от футболно игрище и може да захрани 12 000 жилища за 1 час при спиране на ток. Тя се намира в Китай.Worlds-Largest-battery.jpg
     
  3. Най-голяма батерия в света съответства на 72 000 акумулатора. 
    72k-car-batterys.jpg
     
  4. Всеки ден обикновеният човек изгаря толкова количество енергия, колкото е необходимо за константното захранване на 2 х 60 волта на електрически крушки. Много от тази топлина се изпарява във въздуха и е трудно да се извлече полза от нея. Опитайте с една тенджера с вода, използвайки електрически крушки и вижте колко време е нужно, за да се заври водата. 
     
  5. Най-малката батерия в света е 3 мм дълга. Нужни са 200 000 000 000 000 (200 трилиона), за да стане еквивалент на един обикновен акумулатор за кола. 


3 Коментара


Препоръчани коментари


  Като оставим на страна любопитното, автолюбителите трябва да знаят, че оловните акумулатори след втората година е необходимо да се възстановят чрез направа на цикъл-разряд-заряд. Разрядът се прави с 1/10 от капацитета ( 6-10 А). Разрежда се , до като напрежението спадне до 10.8 волта, не по-ниско-настъпват необратими повреди. Цикълът обръща цялата активна маса и съживяването след това е осезаемо. Не бива да се мисли, че като са необслужваеми , не трябва да се занимаваме с тях. Необслужваемостта се състои в липсата на необходимост от доливане на вода, постигнато с подобрен състав  на металите в елекродите, но при недозареденост сулфатизацията е на лице. 

Сподели този коментар


Линк към коментара

@B3M2W0 Абсолютно съм съгласен с вас. Акумулаторите се нуждаят от грижи иначе по-бързото им скапване е гарантирано. Редовното следене нивото на водата, заряд-разряд-заряд, замерването и още други неща са много важни и не трябва да се забравят. Да не забравяме, че ако колата се кара на кратки разстояния пък също не е много добре за акумулатора, няма време да се зареди.

Сподели този коментар


Линк към коментара

  Само да добавя. При разряда, ако засечем за колко часа х колко ампера се е разреждал, можем приблизително да определим колко амперчаса е имало в акумулатора. Автолюбителите ще се изненадат действителните амперчаси колко по-малко са от табелката. Вместо 60 АЧ има 20-30. За да се поразбие сулфатизацията, е добре зарядният ток да не е постоянен, а да има импулсен характер. Позволявам си да предложа една колкото проста схема, толкова ефективна. Нужен е трансформатор 250ВА с вторично напрежение 15в и възможност да издържа десетина ампера. Изправителят е само един диод (десет амперов) , като с еднопътното изправяне се осъществява импулсния вид на зарядния ток .Резисторът служи за разреждане на акумулатора по време на отрицателния полупериод, когато диодът е запушен. Така се получава автоматичен цикъл-заряд-разряд . Токът през резистора трябва да е около 1/10 от зарядния. Понеже модерните акумулатори не кипят при заряд , зареденото състояние се познава, като напрежението на клемите стигне 15в.

 Всичко това придобива особено значение на есен, при застудяване, когато стартерите дърпат по-силен ток.

55.jpg

Сподели този коментар


Линк към коментара
Гост
Добави коментар...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

  • Подобни теми

    • от nodrama5885
      Искам да направя мигащ светодиод за колата вместо да си сложа аларма. Самата схема как да свържа светодиода мога да я направя, но проблемът е че искам да се захранва от акумулатора. Как да свържа схемата към него, без после акумулаторът да създава проблеми.
    • от ImagineMe
      Здравейте!
      От скоро започна да ми пада акумулатора, като оставя колата да престои 24 часа да кажем. Не напълно, стига, за да запали от първия път. Батерията ли си отива или трябва да проверя за оттечка някъде? 
    • от stoian32
      Извинявам се ако съм згрешил радела .Здравейте имам колонка с блутут , към нея свързвам преносяема батерия която е 12 волта и 3.5ah.Попринцип колонката работи на ток с адаптор 12 волта. Но исках да я пренасям и взех тази батерия.Но въпроса ми е мога ли да свържа колонката към акумолатор с + и - , дали ще стане и ако не стане какви биха могли да са последствията.Акумолатора е 12 волта също но е повече ah пречи ли. И ако може и има друг начин моля да ми обесните.
    • от xSilvia
      Здравейте, и на всички Честита Коледа ! Ето и моя проблем : имах мирис в купето на изгоряло, като че ли имаше връзка с пускането на парното. Може би като на изгоряла клечка кибрит. След като почистих листата, които се бяха събрали под предния капак, и бяха запушили предната решетчица за въздух миризмата изчезна, но колата е карана 30 минути за тест.
      Това което искам да помоля да ми каже някой, какъв е този ОКИС, (познат на окис го определи след като го пипна с пръсти и помириса). Това е нещо, което аз оприличавам като златист пясък, нещо е протекло и се е натрупало в ляво на акумулатора.
      Интересува ме ОПАСНО ли е така да карам колата, акумулатора ли е протекъл и дали е спешен за смяна, дали не е нещо друго  или какво е златистото, питах познати не могат да го определят, а аз не знам дали мога да карам така ?
      Колата е Опел Корса 2007, бензин. Ето и снимка на "явлението"


×
×
  • Добави ново...