• публикация
    1
  • коментари
    3
  • прегледи
    542

Любопитни и забавни факти за акумулаторите, които не знаехте!

Вероятно много от вас дори и не са чували за тези любопитни и забавни факти за акумулаторите. Нека се запознаем с тях:

  1. Един средностатистически човек ще трябва да върти 6 часа колело – генератор, за да зареди „умрял“ акумулатор. С други думи, 62 000 цикъла на завъртане на колелото за 6 часа ще бъдат достатъчни, за да доставят електрическа мощ за 1 час при спиране на ток в Китай. 
    kolelo generator.jpg
     
  2. Най-голямата батерия в света е с по-големи размери от футболно игрище и може да захрани 12 000 жилища за 1 час при спиране на ток. Тя се намира в Китай.Worlds-Largest-battery.jpg
     
  3. Най-голяма батерия в света съответства на 72 000 акумулатора. 
    72k-car-batterys.jpg
     
  4. Всеки ден обикновеният човек изгаря толкова количество енергия, колкото е необходимо за константното захранване на 2 х 60 волта на електрически крушки. Много от тази топлина се изпарява във въздуха и е трудно да се извлече полза от нея. Опитайте с една тенджера с вода, използвайки електрически крушки и вижте колко време е нужно, за да се заври водата. 
     
  5. Най-малката батерия в света е 3 мм дълга. Нужни са 200 000 000 000 000 (200 трилиона), за да стане еквивалент на един обикновен акумулатор за кола. 



3 Коментара



  Като оставим на страна любопитното, автолюбителите трябва да знаят, че оловните акумулатори след втората година е необходимо да се възстановят чрез направа на цикъл-разряд-заряд. Разрядът се прави с 1/10 от капацитета ( 6-10 А). Разрежда се , до като напрежението спадне до 10.8 волта, не по-ниско-настъпват необратими повреди. Цикълът обръща цялата активна маса и съживяването след това е осезаемо. Не бива да се мисли, че като са необслужваеми , не трябва да се занимаваме с тях. Необслужваемостта се състои в липсата на необходимост от доливане на вода, постигнато с подобрен състав  на металите в елекродите, но при недозареденост сулфатизацията е на лице. 

3 души харесват това

Сподели този коментар


Линк към коментара

@B3M2W0 Абсолютно съм съгласен с вас. Акумулаторите се нуждаят от грижи иначе по-бързото им скапване е гарантирано. Редовното следене нивото на водата, заряд-разряд-заряд, замерването и още други неща са много важни и не трябва да се забравят. Да не забравяме, че ако колата се кара на кратки разстояния пък също не е много добре за акумулатора, няма време да се зареди.

1 човек харесва това

Сподели този коментар


Линк към коментара

  Само да добавя. При разряда, ако засечем за колко часа х колко ампера се е разреждал, можем приблизително да определим колко амперчаса е имало в акумулатора. Автолюбителите ще се изненадат действителните амперчаси колко по-малко са от табелката. Вместо 60 АЧ има 20-30. За да се поразбие сулфатизацията, е добре зарядният ток да не е постоянен, а да има импулсен характер. Позволявам си да предложа една колкото проста схема, толкова ефективна. Нужен е трансформатор 250ВА с вторично напрежение 15в и възможност да издържа десетина ампера. Изправителят е само един диод (десет амперов) , като с еднопътното изправяне се осъществява импулсния вид на зарядния ток .Резисторът служи за разреждане на акумулатора по време на отрицателния полупериод, когато диодът е запушен. Така се получава автоматичен цикъл-заряд-разряд . Токът през резистора трябва да е около 1/10 от зарядния. Понеже модерните акумулатори не кипят при заряд , зареденото състояние се познава, като напрежението на клемите стигне 15в.

 Всичко това придобива особено значение на есен, при застудяване, когато стартерите дърпат по-силен ток.

55.jpg

1 човек харесва това

Сподели този коментар


Линк към коментара

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!


Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.


Вход