credit

  • публикации
    9
  • коментар
    1
  • прегледи
    8947

Мистичната сезонност на застраховка Гражданска отговорност

grajdanska-otgovornost-calendar.jpg

Причините, определящи засиления зимен интерес, са само субективни

Традициите може вече и да не са това, което бяха, но поне в сферата на застраховка
, те все още играят господстваща роля и определят поведението на пазара. Потребителите до такава степен са свикнали с обичайните маркетингови кампании в края на годината, че едва ли някой си прави труда да си зададе въпроса на какво се дължи тази сезонност на продажбите. А тя е факт, а не просто повърхностно впечатление, породено от разнообразните реклами и новаторски оферти, на които ставаме свидетели по това време. Според данните на Комисията за финансов надзор, през 2008 г. над 30% от премийните приходи по този вид полици са реализирани именно през последните два месеца от годината, като на ноември се падат 41.17 млн. лв., или 10.72% от общите продажби, а на декември – 84.27 млн. лв., или впечатляващите близо 22% от реализирания оборот за годината. Все още предстои да разберем колко успешен ще е предстоящият сезон, на фона на икономическата криза и нарастаналата несигурност на потребителите. Регулаторите неведнъж предупреждаваха, че броят на нередовните шофьори, които решават да спестят разходите си за задължителната
, застрашително расте.

Покачването на цените

на
може допълнително да уплаши някои собственици на автомобили и те да решат или да рискуват да бъдат хванати в нарушение на пътя, или да прибягнат поне временно до услугите на градския транспорт. Не е ясно и какви ще са последиците от друг важен фактор. Въпреки поскъпването на този вид полици, застрахователните компании все още се оплакват, че са на загуба по това перо. Вследствие на това, не е ясно дали те ще преценят, че е разумно да вливат средства за реклама и маркетингови кампании, за да запазят или увеличат настоящия си пазарен дял по този вид застраховки. Засега обаче, въпреки данните за увеличаващия се брой нередовни водачи на моторни превозни средства, които карат без задължителната полица, премийните приходи успяват да отбележат известен ръст. Причина за това едва ли е увеличение на броя на новозакупените автомобили, тъй като според специалисти пазарната тенденция е по-скоро към свиване на търсенето. Така че този резултат най-вероятно се дължи на по-високите цени през 2009 в сравнение с 2008 г. Засега Комисията за финансов надзор е публикувала данните за първите седем месеца на годината, и реализираният премиен приход от застраховките
, свързана с притежаването и използването на моторни превозни средства до края на юли възлиза на малко над 228 млн. лв., или с над 18% ръст в сравнение със същия период 2008 г. Статистиката обаче показва и друго – докато обикновено

ноември и декември са най-силните месеци

на продажби, тази година през януари са реализирани 62.03 млн. лв., или над 27.2% от приходите до края на юли. До известна степен, е в рамките на нормалното много от потребителите да решат да оставят задължението да се погрижат за задължителната си
след края на празничния сезон. Друга, по-малко коментирана причина, е може би и един от факторите, определещи „мистичната” сезонност на продажбите на застраховката „
”. Ако се погледне обективно, освен традицията в мисленето на клиентите и редовните активни кампании на застрахователните дружества, няма някаква реална причина търсенето на този вид полици да варира толкова силно през годината. Логично е всеки внесен или закупен нов автомобил да бъде застрахован на момента от новия си собственик, а при импорта или при продажбите не се забелязва някаква особена зависимост от сезона.

Третият, скрит фактор,

донякъде прилича на въпроса за това кое е първо – яйцето или кокошката. Всеки собственик на автомобил бърза да поднови застраховката си през декември, дори и през последните няколко месеца да е карал в нарушение, защото е обществена тайна, че през януари пътна полиция е по-бдителна от всякога в това отношение. От друга страна обаче, масовите проверки, назначени за този месец, са очевидна последица от факта, че през декември и ноември изтича срокът на полицата на повечето водачи. Което и да е първопричината – дали шофьорите се застраховат през декември, очаквайки януарските проверки, или януарските проверки се дължат на факта, че повечето собственици на автомобили би трябвало да подновят полицата си през декември, сезонността на продажбите на
остава факт. Това на пръв поглед може да изглежда и безобидна странност на пазара, ако не криеше някои неочаквани опасности. Заблудени от масовите зимни маркетингови кампании, някои потребители, които не са успели да отделят необходимите им средства точно по коледните празници, мислят, че са фатално закъснели. Според наблюдатели на пазара, известен процент от нередовните шофьори не заплащат за задължителната застраховка, именно защото не са наясно, че могат да сторят това по всяко време на годината, а и не за запознати със сравнително новите схеми за разсрочено плащане.

Застраховка по интернет – защо не?

Навлизането на интернет по широко в България направи възможно да заявите
. На сайта потребителите могат да заявят застраховка дори и през почивните дни, да използват отстъпка и да получат полицата от куриер в дома си, дори в разгара на коледните и новогодишни празници. Така че, отделяйки толкова средства за сезонната си кампания, е възможно застрахователите неволно да загубят по-слабо запознатите с правилата клиенти. И така остава единствено в техните ръце тази година да наблегнат и на факта, че не е нелегално да закупиш задължителната застраховка дори и през юли. Докато да излезеш на пътя без нея, определено е в нарушение на закона.




0 Коментара


Все още няма коментари.

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!


Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.


Вход