• публикация
    1
  • коментари
    0
  • прегледи
    2399

Оптимизация на сайт

Милен Здравков Матев

1013 прегледа

Многообразни са похватите, които опитния SEO-оптимизатор ползва за повишаване рейтинга на даден сайт и за увеличаване обема на трафика като цяло, започвайки от платени линкове и завършвайки с масови маркетингови кампании и дори спам (което не е най-доброто разбира се).

Предлагам да разгледаме някой от основните фактори за повишаване рейтинга на сайта в търсачките: ранжирането на линковете.

На пръв поглед тук всичко е просто – колкото повече линкове има, толкова ще е по-висок рейтингът на сайта. Но това не е съвсем така. Като цяло можем да отделим следните пунктове, които придават на даден линк по-голяма или по-малка тежест от гледна точка на роботите на търсачките.

А. По-нагоре-по-добре.

Подобно на книгите, които четем отгоре надолу, а изображенията в браузъра също се зареждат отгоре надолу. Така и ботовете (индексиращите роботи) не нарушават общоприетите норми и индексират страниците отгоре надолу. Това се обуславя също така и от факта, че зареждането на страницата започва от шапката (хедъра) и завършва с това, което е прието да се нарича футър на страницата. Именно заради това ботовете понякога могат да се откажат да индексират цялата страница докрай. За това може да има различни причини: от бавната скорост на сървъра (нетърпеливите ботове, подобно на малките деца, не обичат да чакат: те искат всичко и наведнъж) до изобилието на външни линкове на страницата, тежестта на които става все по-малък в зависимост от това, колко по-надолу са разположени те. Когато ботът сметне, че тежестта на следващите линкове ще е близка до нулата, той може да откаже да ги индексира и да продължи да се разхожда по други сайтове.

Б. Единични линкове срещу наситен със съдържание ресурс

Търсачките не обичат единични линкове. „Какъв е този линк и на кого е нужен той?“, размишлява ботът и решава да му даде по-незначителна тежест. Когато обаче ботът се сблъска с линк вътре в текста, му обръща особено внимание. Текстът наистина е пълен със смисъл, а значи и линкът трябва да е достатъчно релевантен на темата? “. Разбира се, контекстните линкове е най-добре да се разполагат вътре в статиите. В мрежата има огромен брой местенца, където можете да поместите статия или прессъобщение, както общотематични (където ще приемат всяка една статия), така и тясно специализирани сайтове (например статии на автомобилна тематика, здравеопазване или строителство).

3. Грамотен подбор на ключови думи

Ако сайтът Ви продава подови Маслини в Гърция, а текстът на хиперлинка гласи „Бетони настилки“, то едва ли този линк ще допринесе много за ранжирането на Вашия сайт. Текстът на линка трябва да бъде релевантен не само на тематиката на Вашия сайт, но и на темата на самата страница, на която се намира. Тук отново на помощ идват статиите: в статията можете да управлявате наситеността на ключовите думи на страницата и съответно да увеличите релевантността на страницата, към която ще публикувате линк на сайта.

Трябва да отбележим, че напоследък сайтовете с много статии са особено любими на търсачките, благодарение на постоянно обновяващото се съдържание. Новите статии и новият текст са като храна за компютърните ботовете! Те все по-често ще проверяват сайтовете Ви и ще ги индексират по-бързо от статичните страници, където единствената промяна е разполагането на платени линкове.



0 Коментара


Все още няма коментари.

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!


Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.


Вход