Премини към съдържанието

Топ Потребители


Най-харесвано

Показва най-харесваното съдържание на 24.04.2014 от всички места

  1. 10 реакции
    Има стари неписани правила: 1. Никога не изключвай от скорост при спускане. 2. При спускане винаги карай на една предавка по-ниско от тази на която си качил баира. Например, ако си изкачвал на 4-та спускай на 3-та. Нека двигателят да играе роля на моторна спирачка. 3. Винаги спазвай дистанция. Минимум 50 метра. При рискова ситуация да можеш да спреш. 4. Карай внимателно и си отваряй очите на четри. Колкото гледаш напред, толкова и назад /в огледалата/. 5. Не е важно за колко време ще стигнеш, а да стигнеш здрав и читав. 6. Ако возиш приятели в колата не се поддавай на подмятания от рода на "мини го този", "тази кола не върви" и други подобни. Не забравяй, че ти караш и ти преценяваш какво да правиш. Също така ти носиш отговорност за живота останалите в колата. Аз лично правя така: При изкачване падне ли ми скоростта под 60 км./ч. слагам 4-та, падне ли под 40 км./ч. слагам 3-та. При изпреварване минавам на 2-ра. Не забравяй, че книжката не кара колата. Ако имаш възможност вземи някой по-опитен зад волана с теб и слушай съветите му. Човек се учи с практика. Успех и умната.
  2. 7 реакции
    Сърбят ме кивитата - виждам, че имаш желание да ми ги почешеш , а ? Още онзи ден ( ама трябва някой да чете, не само да си пъха пръстите някъде дето слънцето не огрява ) казах, че една от основните причини за завладяването на полуострова е това, че за обикновените хора е нямало значение как се нарича владетелят им - император или султан, болярин или спахия. Заради войните, които от столетия се водят тук един град, една област ту е в пределите на България, ту в пределите на България.И Латинците са били тук.Всеки е бил срещу всеки и все данъци и войници за армиите са искали. Когато поредният завоевател е дошъл -това си е било в реда на нещата.Днес си селянин на Добротица, утре -на Мурад.Все си си селянин.Все едно и също плащаш.Все синът ти в армията на господарят ще отиде. И така се е продължило близо 500 години, със спорадични въстания в различните области, които обаче биват лесно смачкани заради липсата на широка подкрепа.А подкрепа липсва заради мисленето - "няма значение как се вика на господаря - дали Цар или Султан". За да се накара обаче този заспал народ да се вдигне на въстание е трябвало достатъчно силна пропаганда сред населението и именно заради това се употребява думата роб - за да се засили нетърпимостта към турската власт. И както историята показва - успешно. Но не може да я изхвърляме с лека ръка днес, защото прекалената толерантност ще ни доведе до нова катастрофа. Разбира се -можем да заменим думата "турска" с "османска" и да се прехвърли цялата вина за безчинсванията и разрухата , както и последвалата омраза към Османовата династия.- това го направи още Ататюрк и браво на него.От негово време с Турция сме приятели, в две войни сме били съюзници, рамо до рамо сме се били.... Да, ама в последно време Ердоган прави точно обратното и величае именно онова време, което трябваше да бъде забравено. Тъй че е рано да се изхвърля думата "роб" от мисленето, колкото и да не ви се иска.
  3. 6 реакции
    Чудесно. Пожелавам му успех.
  4. 6 реакции
    И какво търси пост от празните приказки , казан по съвсем друг повод в съвсем друга тема и на друг човек тук в тази тема ? И къде виждаш "становище" ? Постът ми означа нито повече нито по-малко от обяснение на твоето, на Синбад и Бадр поведение и постове, с които се опитвате да принизявате Възраждането. Интриги ли плетем, що ли ?!
  5. 6 реакции
    На когото както и докъдето му стигат възможностите. И за да не съм празнословен, ето ти котка:
  6. 5 реакции
    Ето един пост, един от многото тук и от още по-многото във форума като цяло, в който ясно се разграничаваш от българите и не спираш да бъдеш ехидна и хаплива, говорейки за национална принадлежност. Не спряхте да се разграничавате от хората, които /цитирам по памет/ подскачали от радост, че са потомци на роби... А тук вече следва характерната реакция, когато аргументите не достигат - като известното на всички ни "ще те обадя на другарката". Жалко, че през цялото време апелирате да сме толерантни и да се уважаваме.
  7. 5 реакции
    Това, че ТИ не разбираш защо трябва да се употребява значението на някоя дума си е е единствено ТВОЙ проблем, господин потребителю Но ти е простено, защото ти си си ти, а не някой друг. Сам казваш, че по това време няма нации, тогава за чий чеп изтъкваш куманската жилка в управляваща ни династия ? Ами,ч е ако тръгнем по тази линия - майката на Иван Шишман е еврейка , която след покръстването си приема името Теодора. Разбираш ли по каква тънка линия вървиш изтъквайки етноса на управляващите ?
  8. 4 реакции
    Кръвта от раната не спира, ножа във гърба боде, душата за пореден път умира, душата на излъгано дете. Обидата във гърлото прелива умората на плещите тежи, предателството ме залива, с огромни, огнени вълни. Не спря да ми горчи в устата. Заслужавам си го, може би ?! Жаравата запалена в краката и всички хорски, зли очи ! Кръвта от раната ме дави, ножа във гърба боли Забравихме човешкте си нрави, забравихме човешкото – уви !
  9. 4 реакции
    Уважаеми млади господине тъкмо у мен се беше зародила някаква надежда че онова дето се крепи на вратът ви е започнало да се изпълва с някакъв вид разум и вие тутакси успяхте да сътворите поредната си миризлива купчинка. MX-4 е чудесна паста, но си има място където да се прилага това са предимно мобилните машини поради малката контактна площ на охладителя с процесора и евентуално при екстремен клок където където всеки градус е ценен. Само че има едно НО пастата е десетки пъти по-скъпа и е безмисленно прилагането и в настолни конфигурации още по-малко в такива който са на доизживяване. Предполагам през краткия си жизнен път до момента вероятно аз съм сглобил и ремонтирал повече машини отколкото вие сте успели да видите за съзнателната част от 14те си години. И ви уверявам прилагането на цитираната бяла термопаста е съвсем уместно и не носи абсолютно никакви рискове. Съгласен съм, че е доста разпространена практика прилагането и в мобилни машини, дори на мястото на термоподложки което е невероятна глупост и въпросните индивиди не мога да ги нарека колеги. Когато имате намерение да отречете нечии съвети е хубаво да се агрументирате за да ви взимат на сериозно иначе рискувате да се превърнете във вечно лаещо куче на което никой не обръща внимание.
  10. 4 реакции
    хубав дъжд вали чак и гърми ама писаната не се плашка вече
  11. 4 реакции
    Пич, отдавна те познавам виртуално, и знам, че си интелигентен и начетен човек. В тази тема обаче освен отричане на това, което казва другия, и иронични подмятания, друго не видях. Та, би ли ми обяснил с 2-3 изречения, възможно най-сбито и кратко твоята гледна точка за въпросните събития? Имало ли е робство, владичество, и т.н., кой кого е владял и т.н. Че вече се обърках и останах с вчепетлението, че трябва да сме благодарни едва ли не за тези 5 века...
  12. 4 реакции
    Благодаря на всички,аз няма да карам сам,бащата (с 30 години опит зад волана) ще е до мен но все пак исках да попитам,за да видя какво ще кажете,все пак няма излишна информация . А и не мисля че са ми подарили шофьорската книжка . В град карам супер,но в балкан като никой не е учил мисля че е нормално да не знам как кво що .. аз знам де но на практика като не съм го правил.БЛАГОДАРЯ отново на всички
  13. 4 реакции
    Аз снимам с телефон за разлика от този другар с РПГ-то (по долу на снимката) и изобщо не се вманиачавам и няма и идея какво значи шум или исо де се коментира от маниаците тук. Хайде още една
  14. 4 реакции
  15. 4 реакции
    мхмммм в спора не се ражда истината всеки си виси на собствената камбанария
  16. 4 реакции
    Такава тема си има: Crystal Sphere Error 404 или Kак да задаваме правилно въпроси
  17. 4 реакции
    Колега да ти кажа, точно от "опитните" ме е най - страх...Винаги всеки ако ще да има книжка от 40 години трябва да кара не с 1, а с 2 наум! В България има нещо наречено "Война по пътищата" всеки божи ден почти загиват по няколко човека от тази война - не се знае на кой може да се случи утре - бъдете хипер внимателни и моля Ви се карайте технически изправни автомобили, защото днес си спестил 200 лева за гуми или 100 лева от "неналожителната" смяна на спирачни дискове - и не ми се мисли утре какъв риск ще поемете с такива спестявания.Пак повтарям - Война по пътищата - нека всеки сам се замисли, черните хроники са достъпни на сайта на КАТ и всички почти медии - не подценявайте тази статистика!
  18. 4 реакции
    Айде стига ве, вие ще го откажете момчето от шофирането. Ми да вземе да си стои вкъщи по цял ден, че навън може някоя тухла да му падне на главата по тая логика... Пич, качвай се и карай - това е. Практика му е майката. В началото по-бавничко и внимателно, докато придобиеш основните навици и рефлекси. Особено на път, който не познаваш и който е с много завои. Там по-бавничко, на по-ниска предавка, без никакви излишни рискове. Нищо страшно няма, просто карай по-бавничко и това е. Аз два пъти съм изпускал колата и съм се въртял на подобни планински пътища, слава богу, и двата пъти нямаше коли около мен и не се ударих никъде. Просто при влажен път и остър завой влязох с малко по-висока скорост, бях сравнително млад шофьор тогава, и така...Но и двата пъти карах сравнително бавно, и заради това само се завъртях 1-2 пъти в кръг и спрях. Така че карай си, само по-внимателно и бавничко. Не се изкушавай да настъпваш, особено ако колата ти го позволява. Настъпвай я на хубави пътища, с прави и безопасни участъци, и ако си минавал оттам и познаваш пътя. Аз имам вече 17 години шофьорски стаж, но минавам ли за пръв път отнякъде, винаги карам с една идея по-бавно от нормалното за мен и съм готов да реагирам. Шофирането е удоволствие, но и отговорност - към теб, към пътниците в колата, към другите участници в движението. Така че карай и се кефи, само че имай едно наум и малко по-внимателно.
  19. 4 реакции
    Това, разбира се, е така. Историята си е история, трябвало е да преминем през това, такива са били обстоятелствата, ок. Всеки индивид, както и всяка нация, търпи развитие. Дошла е по нашите земи една динамична и набираща скорост империя, завладяла ни е, нищо ново под слънцето. 5 века сме били техни поданици, имали сме някои свободи, други сме нямали. Като цяло сме били подчинени и зависими. Факт е, че е имало агресия, зверства, беззаконие, факт е (поне за мен), че тези 5 века ужасно много са спънали развитието ни и това е основната причина за сбърканата ни народопсихология. Сега, дали "робство" е точният термин, не е толкова важно. Да, ок, не е било робство, но нещо много близо до това. Пък и не виждам какво срамно има в това предците ти да са били роби. Питайте някой афроамериканец дали го е срам... Просто такива са били времената. По-силният завладява по-слабия. То и сега е така, само че икономически, а не с ятаган...Не приемам обаче да се отричат цели периоди от нашата история и да се подменят, само заради измислени от политиците ни понятия като "етническа търпимост" и прочее. Тия етнически простотии и проблеми партии като ДПС и Атака ги лансират, за да си поляризират електоратите. Всъщност подобен проблем в България няма - българи и турци живеят врата до врата и всичко си е съвсем наред, въпреки историята. Хората са достатъчно умни, за да не съдят човека отсреща заради нещо, случило се преди няколко века...
  20. 4 реакции
    Изключително примитивен коментар. А сега помисли ако това е синът ти и няма грам опит дали пак ще го пратиш от там защото според теб (с твоя опит) е детска работа. Не гледайте нещата само от вашата камбанария. Аз като свих на баща ми колата (88 година), имах съм сигурен много повече километри от теб на мотор. ( ще рече перфектно боравене с тяло по завои, спирачки и работа със съединител). Но дадох ключовете на един приятел дето редовно караше москвича на баща си да изкара колата на баща ми от квартала до главния път. На първия завой като натисна спирачка (понеже беше свикнал на москвича) и се залепи за джама. Така че хайде първо да свикне на колата а за проходи ще има време.
  21. 4 реакции
    Защо окуражавате човек който току що е взел книжка и няма грам опит да се пробва на тежък за преминава терен ако има възможност да го заобиколи. Още повече човека изразява съмнения и пита елементарни неща. Това е все едно ако се учиш да караш мотор да те учат на писта за мотокрос !
  22. 4 реакции
    Да не мислиш че съм станал проф. шофьор и се лигавя полупрофесионално с мотора като съм посещавал всички часове от практиката? Малко кураж, малко акъл и мнооооого внимание в началото да не се претрепя - най-вече с колата и мотора, и да не убия някой с камиона не дай си боже. Вие го наплашихте младежа тук и ще го откажете да пътува. Един път да мине през Шипка без да направи голяма беля и ще е с доста повече опит отколкото 5 пъти по магистралата. Да внимава само, ама и без да му го казвам съм сигурен че ще внимава щом иска акъл. P.s. Послушай скалата младеж , не че съм много дърт ама поне с 10 отгоре и още оцелявам на 2 и 12 колела
  23. 4 реакции
    Ай тука пак само спецове се събраха! Карай си през Шипка, само малко по осторожно след като нямаш опит.Докат не ти се изпоти изпод задни.а нема се научиш!Опит не се придобива само по прави пътища и по къра!
  24. 4 реакции
    Не чувстваш ли двигателя "какво иска" няма да стане от теб шофьор. А и нямаш никакъв опит, за да минаваш точно през Шипка току що, подарили ти шофьорска книжка! Колко време ти беше целият курс?
  25. 4 реакции
    Не го подвеждай ! В завой също може да се спира, ама стига да не е късно вече. Но това се усъвършенства с практика а не по форуми.
  26. 4 реакции
    Ясно ! Ми те от едно време ги раздават книжките. Ти защо не пита инструктора си ами си задаваш въпроси във форума от сорта "как се вземат завои" !!!
  27. 3 реакции
    Проблема е там че аз няма кола,карам на баща ми колата от време на време и нямам възможност да и свикна толкова добре... в месеца да карам 3-4 пъти и честно казано се притеснявам така като карам толкова рядко че ще трупам някакъв опит докато нямам моя кола
  28. 3 реакции
  29. 3 реакции
  30. 3 реакции
    За мен всяка една организация, в която има строги правила и сляпо почитане на Водача на организацията са ОПАСНИ, т.е. СЕКТИ. Те крадат и унищожават свободата и човежката мисъл. Всяват излишен и унищожителен страх, че видиш ли ако не играеш хорото по установените правила, ще бъдеш наказан. Хората постъпват в секти, когато са отчаяни и уплашени или пък когато просто не могат да поемат отговорност за действията си и предпочитат някой друг да мисли вместо тях. Аз лично съм се увличала по един куп секти. Навсякъде нещата са едни и същи: манипулация на членовете на сектата с цел задоволяване на егото и личните потребности на Висшестоящите органи в сектата.
  31. 3 реакции
    Много беше готино, докато тук си говорите за коли и на кого каква му приляга, да прочета точно този виц в темата за вицовете... Много тематично ми дойде някак си...
  32. 3 реакции
    Върни се назад и прочети постовете , както и думите на Валкирия за къщата и обзавеждането на Вазов , фесовете по главите на снимките и т.н. - които и ме накараха да се включа в темата !
  33. 3 реакции
  34. 3 реакции
    'п'? Аз пък режим не спазвам, 69-75кг от 18 годишен, сега ще видим на профилактичния как ми е холестерола след 2месеца щатски пържоли. Предния път без пържолите беше точно под горната граница. Ще си умра от инфаркт явно 'В Африка' и 'хубаво' са противоположни думи. Има Ебола, треска, отровни змии, неща, които могат да те изядат...
  35. 3 реакции
    Не си изкълчвай езика - не ти прилича Няма разлика между османлии и турци, както и между иго и робство.
  36. 3 реакции
    Две филийки намазани с нещо + голяма доза кафе е задължителното за започване на деня.Ако има палачинки - не оказвам. Обяд около 12 до 13 часа - също задължителен.какво ще бъде -зависи от обстоятелствата, но никога не е по-малък от закуската. В 4 часа - задължително се похапва нещо сладичко + голяма доза кафе. Около 8 часа - вечерята, полята с достатъчно количество бира или винце. През деня се изпиват минимум 1.5 литра ( голямо шише) минерална вода, независимо от поетите други течности с алкохолен или безалкохолен примес. Това ми е режима от над 30 години насам и никога, ама никога и по никакъв повод не съм го нарушавал. Тежа в момента цифром и словом 78 кила, като през тия 30 години теглото ми е варилало от 75 до 85 максимум. Мина ли 80 обаче не мога да си видя оная работа и поради това се налага да се правят леки упражнения на лоста в двора и с гирите в къщи.Не заради друго, ами просто за да не опикавам гърнето, защото без лула, а и със шкембе няма как да видя какво държа....
  37. 3 реакции
    Дакини, точно нашите възрожденци съвсем точно употребяват "иго", на тях няма какво да прощаваме. При това "иго" не е остаряла форма на "робство". "...ний не сме вече рая покорна..." Хубаво е да знаем, че и между "рая" и "кул" има разлика, както и да правим разлика между османлии и турци, защото едни от най-жестоките завоеватели по нашите земи са били(например) черкезите. Да. Така е. А който е ходил в Родопите, няма начин да не е оценил добротата и топлотата на родопчаните, потомци на онези, които са понесли най-големите зверства в цяла Румелия.
  38. 3 реакции
    А, тая темата служи повече за забавление, и разтоварване от ежедневието отколкото за друго . Виждаш сам, че тази се застъпва 3-ма участника, нито един от които да е българин-християнин.Просто явно обичат да се заяждат, нищо повече.
  39. 3 реакции
    Дбрутру.....Фърлих едно очо, на некъв спор, дет са води в една тема....И си мисла, че да се пише в български форум, че е нямало турско робство е равносилно, да се пише в израелски форум, че е нямало холокост.....Ама, като има ентусиасти, да си пишат......
  40. 3 реакции
    Двигателят ли е по-важен или аз и/или спътниците ми? Авторът, карай си през Шипка, но си отваряй очите не на 4, а на 14! Все някой ден ще ти се наложи да го минеш тоя проход, а има и по-неприятни от него, например Беклемето (Троян - Кърнаре), добре поне, че го асфалтираха миналата година. Предлагат ти алтернативи, които са по-лесни (Прохода на републиката, т.нар. Хаинбоаз, с огромен поток от тирове!!!) или пък Твърдица - Елена (не знам какъв ти е маршрутът). Но бягането от проблема не води до решаването му. Най-важното е да не се стъписаш, просто си карай внимателно и не предприемай необмислени маневри, особено пък изпреварвания. Проходът е добре обозначен със знаци, гледай ги и и ги спазвай. Има няколко по-остри завоя, почти обратни - достатъчно е да минеш миг преди влизането в тях на една предавка по-надолу и да държиш здраво кормилото, следвайки осовата линия и мантинелата. Плюс в прохода е липсата на прицепи, вървят само камиони без ремаркета. Има и доста автобуси, които нормално са по-тромави, но пък често отбиват на специално обособените за целта места, за да пропуснат колоната. Проходите не са място за рали! Карай си поне с 10 км/ч по-бавно, отколкото си мислиш, че е безопасно за теб, още нямаш нужния опит и рефлекси. Препоръчвам ти да спреш горе, на билото, там е равно и да си починеш малко, а и да освободиш част от напрежението, анализирайки първата част от преминаването. Спускането - на ниска предавка, в никакъв случай на свободна. Ти сам ще усетиш коя е най-подходяща и не се шашкай от показанията на оборотомера. Опитай се да ограничиш ползването на спирачките, не ги натискай постоянно (опасност от прегряване!) и гледай внимателно пътя и огледалата. Хич да не ти пука кой как се държи пред и зад теб, ти си гледай пътя, без обаче да изпускаш останалите от погледа си. Може и да ти свирят или присветват с фарове - да не ти пука! Ако се случи да влезеш при намалена видимост (мъгла, дъжд, сняг), опитай да се лепнеш за някой по-обемист (бус, камион) и го следвай, нека те води, но в никой случай не се разсейвай със странични неща - телефони, уредби, навигации, разговори с други пътници и прочие, просто си следвай пътя. Айде, и умната!
  41. 3 реакции
    Да, истината е, че ако искаха, за тези 500 години, а това е един доста дълъг период от време, нямаше да остане нито един християнин и нито една църква по тези земи. А както виждаме българският народ е запазил и езика си и вярата си и самосъзнанието си. Също, нека не забравяме, че България е била само една малка част от земите завладяни от османците. Нека не си мислим, че ние сме единствените, които сме били под тяхна власт. Също така нека не забравяме, че няма държава в света, която да не е водила войни, която да е живяла винаги в мир. Откакто съществува Човечеството в света са се водили непрекъснати войни и борби за надмощие, непрекъснато е имало стремеж по-силните да окупират и владеят по-слабите. Нека също не забравяме другите империи и окупатори и нека не фатализираме толкова миналото на нашия народ. Това просто е част от историята, а никой не може да избира своето минало, но пък може да промени своето бъдеще.
  42. 3 реакции
    Няма. Разбира се, че няма такива. Проблемът е, че думата "иго" някак безотговорно е заместена с "робство", а семантиката на думите понякога е много, много важна. Особенно когато касае възпитанието на бъдещо поколение. Затова е и целият спор тук, затова и неправилното(и според мен) "робство", трябва да отпадне изобщо от лексиката ни когато говорим за онези пет века, а трябва да говорим и да ги помним. Да, Мерилка, за това е целият спор тук. Не знам за вас, но аз често си мисля - ако искаха, османлиите щяха да ни претопят още на първите сто години, а за 500...
  43. 3 реакции
    Не се страхувай и се дръж мъжки зад волана. Една предавка надолу преди завоя, крака в готовност на спирачката за допълнително намаляне и не се изнервяй ако някой кара бавно пред теб. Най-добре намери някой който кара с подходяща за теб скорост и се дръж на дистанция зад него колкото се може повече. Категории A и B,C,D + E притежавам и работя като межд. шоф. а вкъщи карам за кеф мотор
  44. 3 реакции
  45. 3 реакции
  46. 3 реакции
  47. 3 реакции
    Две жени седят на пейката пред къща. От къщата излиза трета и започва да се оплаква:- Ох, всичко ме боли, ръцете ме болят, краката ме болят, не е живот това....Двете я подхващат:- Стига лъга, ма! Вчера от вас двама мъже си тръгнаха, днес още един идва и си отиде. Какво ти е болното....- Ех, защо хората са толкова проклети. Едно здраво място, да имаш и за него, да ти завидят....
  48. 3 реакции
  49. 3 реакции
    То какво ли не сме правили в тия часове. Но на мен много ми харесваше пирографирането: Де що дървения сме правили, все ги украсявахме с тоя малко странен уред.
  50. 3 реакции
Резултатите са според часовата зона Athens/GMT+02:00

Информация

Този сайт използва бисквитки (cookies), за най-доброто потребителско изживяване. С използването му, вие приемате нашите Условия за ползване.