Премини към съдържанието

Топ Потребители


Най-харесвано

Показва най-харесваното съдържание на 18.05.2014 от всички места

  1. 3 реакции
    Point Linux Mate + Ambiance Cold/Awoken/X Steel
  2. 3 реакции
  3. 2 реакции
    Здравейте! Нека продължим прекрасната тема за музичката, която ни радва през натовареното ежедневие и не само. Приятно слушане! http://www.youtube.com/watch?v=VPGt91IC9HI
  4. 2 реакции
    Заигравка с Chromium OS. Превръщане на Acer Aspire One в хромбук. Всичко работи от раз.
  5. 2 реакции
  6. 2 реакции
  7. 2 реакции
  8. 2 реакции
  9. 2 реакции
  10. 2 реакции
  11. 2 реакции
    Да приложиш Wi-Fu на съседа, нети е нужен Back Track, а само една простичка програма.
  12. 2 реакции
    Една 64битова Тодора с KDE от мен
  13. 2 реакции
  14. 2 реакции
    "— Поганец няма да стана — тихо и упорито повтори момчето. — Три бащини заръки имам до тебе и искам да се закълнеш, че ще ги изпълниш. Не те ли хванат турците, ще ги забравиш. Ала никой не знае божите пътища. И тъй, слушай! Ако те хванат турците, когато те поведат на излизане от долината, ще минете по Сюлейманаговия камен мост. Първата ми заръка е, като минете по моста, вързан-невързан, да се хвърлиш в бързея. Водата ще те отвлече. Може да те удави, може да те изхвърли жив, ала никой не ще те намери, ни жив, ни трупа ти, защото по брега на реката няма път. Запомни ли? — Запомних, татко — рече Мирчо. А Манол помълча, преди да каже втората си заръка: — Втората ми заръка е, ако не можеш да се хвърлиш от моста, щом стигнете Милото господи, спри се и се обърни назад. Все едно че искаш да видиш за последен път Елинденя. Обърни се така, че гърдите ти да бъдат към каменните кръстове. Аз ще съм скрит в гробищата и ще те устреля право в сърцето. Да стоиш и да не мърдаш. ................ — Третата ми заръка е, ако не се хвърлиш от моста и ако не те убия горе на Милото господи, щом се стесни пътят при Девицата, да скочиш в пропастта. Там хората могат да вървят само един след друг. Ако смогнеш, дръпни някой след себе си. Водата може да те влече и да те извлече жив. Ръката ми може да трепне и да не те улуча в сърцето. Ала от пропастта жив няма да излезеш. Там се хвърлила някога една девойка, затова на скалата й викат Девицата. Щом е можала да се хвърли жена, какво остава за тебе? Това са те, трите ми бащини заръки. Чу ли ги, татьовото? — Чух, тате — отвърна момчето. — А сега, закълни се — рече Манол. — Закълни се върху костите на майка си и върху този нож." "— Един чан да се пропука, един да не е настроен на гласа си, и цялата песен ще изтече в земята. А разбрах, че не говореше само за чановете." "И Манол разбра що значат тия думи и що искат турците в село. Притегли момчето до себе си и само рече: — Не децата ни искат да правят еничари, а всички нас искат да направят еничари. Да видим сега, сине, дали бащата ще има сили да стори това, което искаше от сина си." "Слушай, Маноле кехая. Поисках ти най-скъпото, да те заболи. Защото за голямо село трябва голяма жертва." "И ще ти кажа защо ми е двойно мъчно, че купувам от тебе Петгласец с тия чанове..... Тая планина бащите ми са я купили с мечовете си, а пък аз я купувам с чанове."
  15. 2 реакции
  16. 2 реакции
    Един бръмбар (не знам точно какъв е, но не мръдна изобщо до като го снимах от 10-тина сантиметра)
  17. 1 реакция
    Трудните уроци са по-мъдри и по-благодарни за човека от лесните - това сам съм го изпитал и го зная от опит. Лесният урок се усвоява с леснина и от него почти нищо не научавате. Трудният урок иска много пот, но пък като усвоите урока, за цял живот ще ви държи влага.Йордан Радичков
  18. 1 реакция
    Трябва да отправяш много силни пожелания, за да възникнат подходящите условия да се срещнеш с автентичен учител. Другото което би могъл да направиш е да се свържеш с някоя от групите по нета. пп От къде си ако не е тайна?
  19. 1 реакция
    Здравей! Аз тук много ъкъли не мога да давам, но "Пресичане на Духовния Материализъм" от Чьогям Трунгпа Ринпоче е нещо повече от книга( послушай gladiola). На мен ми се струва, че е като правилник за движение по пътищата. Дали имаш Опел, БМВ или Ролс минаваш през правилника (може да ми ми е недодялан примера, но това ми идва), отрезвява доста, малко е като да си потопиш главата в студена вода . Има време и за учители, но проучвай внимателно. Поздрави!
  20. 1 реакция
    Здравей! Тук пишат различни хора и не всички са будисти. Най-полезни ще ти бъдат постовете на scepsis, той практикува будизъм, аз също, но избягвам да пиша по форуми. Имаш късмет, че просто надникнах. Бих ти препоръчала "Пресичане на Духовния Материализъм" от Чьогям Трунгпа Ринпоче, можеш да я намериш в нета. "Просветление за всеки ден" на Негово Светейшество Гялванг Другпа - има я в книжарниците в момента.
  21. 1 реакция
    Най-мощният компютър в света вече ползва Убунту Линукс: http://news.softpedia.com/news/Ubuntu-Is-Now-Running-on-World-s-Fastest-Supercomputer-442733.shtml
  22. 1 реакция
  23. 1 реакция
    Моята също... 1.Не може да се играе мулти с него... Да ме добавят всички които искат да си направим фирма на скайп Djani_9892 ще ви дам сайт в който ще си качвате инфото...
  24. 1 реакция
    Не другите, а ти конкретно, когато пишеш за неща, които не познаваш, както напр. Йогачаря. Цитирах ти сутри, в които Будата говори за Татхагатагарбха, обясних ти накратко значението и смисъла на понятието, а ти не можа да дадеш никакъв отговор, за да защитиш тезата си, че това учение противоречи на преподаденото от Буда Шакямуни. Тогава? Ето едно кратко обясние и за алая-виджняна, което вече съм пускал тук. Кхенпо Цултрим Гямцо Ринпоче от тази му книга: "Понякога западните коментатори са наричали идеите на йогачарите и читтаматрините идеализъм. Това може да доведе до представата, че в някои будистки школи присъства идеята за някакъв безграничен ум, който създава света, подобно на някакъв вид Бог-творец и всички феноменални същности се отнасят към ума, както Бог към своите творения. Подобни представи дълго време са били разпространени в Индия, но нито една будистка школа не се е разписвала под тях. Алаявиджняна не прилича на Бог, защото е поток от моменти на осъзнаване, които не преставляват нито някаква личност, нито творец. Това е фундаменталната разлика между теистичните и будистките системи и не бива да пропускаме това." ––––––––––––––––––––– Поздрав за превода на лекцията на Танисару Бикху. Чел съм я на английски, но е хубаво, че си я превел и я споделяш тук. Много хубаво постъпваш. Там се казва: "Овладяването на режимът на пустотата изисква тренировка в твърда нравственост, съсредоточение и мъдрост." Това е, за което писах вече на два пъти, а имено за тренировката в етична дисциплина (шила), медитация (самадхи) и мъдрост (праджня). Тези три тренировки съответстват на трите питаки – Виная-питака, Сутра-питака и Абидхарма-питака. Следователно, за да следваш Буда-Дхарма, то трябва да изучаваш и прктикуваш според тези трите. Всичко това започва с вземането на Убежище в Трите Скъпоценности (Буда, Дхарма и Сангха). Без това, човек просто следва някаква своя лична Его-версия на ученията, която няма общо с преподаденото от Будата. Затова, първото, което следва да направи е да намери учител от традицията, към която се чувства привлечен и да помоли за Убежище. Не просто за ритуала, а за обяснение на смисъла. От този момент нататък възниква възможността да се следва Буда-Дхарма. Това е врата, през която трябва да се мине. Другото са фантазии. –––––––––––––––––––––– ПП Един личен въпрос, ако позволиш, който не е прието да се задава в будистките среди, но все пак ако решиш, то би било интересно да споделиш. Казваш, че медитираш. Каква точно медитация правиш? Не питам за преживявания, прозрения и прочие, а просто какъв тип е практиката.
  25. 1 реакция
    Празнословието няма край...А ето един сериозен учител... Танисаро Бикху - Пустота Пустота - това е режим на възприятие, способ за обмисляне на опита. Тя нищо не добавя или изважда от суровия материал на физическите и умствените събития. Вие гледате на събитията, срещащи се в ума и усещанията, без всякакъв размисъл за това, какво стои зад тях. Този режим се нарича пустота, тъй като е свободен(пуст) от предположения, които ние обичайно добавяме към опита, за да му придадем смисъл: истории или възгледи, които ние формулираме, за да обясним, кои сме ние и света в който живеем. Макар че тези истории и възгледи имат своето приложение, Буда считал, че някои от най-абстрактните въпроси, повдигнати от тях, - за нашата истинска личност и за реалността на нашия свят - отвеждат вниманието от непосредствения опит за това, как събитията си влияят едно на друго в текущия, настоящ момент. По този начин ни застават на пътя, когато ние се опитваме да разберем и решим проблема за страданието. Да кажем, например, вие медитирате, и у вас се появява чувство на гняв по отношение на вашата майка. Веднага реакцията на ума ще бъде да отъждестви гнева като ''мой" гняв или да каже, че сега "аз се явявам" гневен. След това ума продължава да работи над това чувство, развивайки или отношенията ви с вашата майка, или вашите общи възгледи за това, кога и къде чувството на гняв към майката има оправдание. Проблема с всичко това, от гледната точка на Буда, е в това, че тези истории и възгледи влекат след себе си маса страдание. Колкото по-силно вие сте въвлечени в тях, токова повече се отвличате от виждане нестоящите причини за страданието: етикетите "аз" и "моето", които пораждат целия този процес. Резултата е, че вие не можете да намерите способ да обясните причината и да сложите край на страданието. Ако, обаче, вие можете да усвоите режимът пустота - не чрез действия или реагиране на гнева, а просто съзерцавайки го като последователсност на събития в самия себе си или изхождащ от самия себе си - вие ще може да видите, че гнева е лишен от постоянна същност. Като овладеете режимът на пустотата по-последователно, вие ще видите, че същата истина е вярна по отношение не само на такива груби емоции, като гнева, а даже и към най-фините събития в царството на опита. Именно в този смисъл всички неща са пусти. Когато вие видите това, осъзнаете, че етикетите "аз" и "мое" са неподходящи, ненужни и не донасят нищо, освен стрес и болка. Тогава ще можете да ги отхвърлите. Когато напълно ги отхвърлите, вие откривате режим на опит, който лежи още по-дълбоко, който е напълно свободен. Овладяването на режимът на пустотата изисква тренировка в твърда нравственост, съсредоточение и мъдрост. Без такава тренировка умът се стреми да остане в режимът, който продължава да създава истории и възгледи. От гледна точка на този режим, учението за пустотата звучи просто като още една история или възглед с нови базови правила. В условията на историята за вашите взаимоотношения с майката, би изглеждало, да казва, че в действителност няма нито майка, нито вас. В условията на вашата перспектива, би изглеждало, да казва, че света в действителност не съществува, или още, че пустотата се явява самотъждествена основа на битието, от която сме излезли и в която един ден ще се върнем. Тези тълкувания не само изпускат значението на пустотата, но също удържат ума от влизане в нужния режим. Ако светът и хората във вашия живот не съществуват, то всички действия и реакции в тази история стават математическа нула, и на вас ви остава да недоумявате, тогава защо въобще да практикувате нравственост? Ако, от друга страна, вие разглеждате пустотата като основа на битието, в която всички ще се върнем, то защо да тренираме ума в съсредоточение и разпознаване, като във всеки случай ще попаднем там? И даже ако ни е нужна тренировка, за да се върнем в основата на нашето битие, то какво ще ни удържи да не излезем от нея отново, и да започне ново страдание? И така, във всички сценарии самата идея за трениране на ума ще се окаже напразна и безсмислена. Съсредоточавайки се на въпроса, има ли в опита нещо, те объркват ума в проблеми, които го удържат от влизане в режима на настоящия момент. И историите и възгледите имат определена цел. Буда ги е използвал, за да учи хората, но той никога не е използвал думата "пустота", говорейки в тези режими.Той разказвал истории от живота на хората, за да покаже, как страданието идва в резултат на неумелото възприятие в основата на техните действия, и как свободата от страданията идва в резултат на по-голяма възприемчивост. И той описвал основните принципи, които лежат в основата на цикъла на ражданията, за да покаже, как действията, основани на зли намерения, довеждат до болка в този цикъл, а основаните на добри водят до удоволствие, докато истински умелите действия могат да ви изведат отвъд пределите на този цикъл. Във всички случаи, ученията имали за цел да накарат хората да се съсредоточат върху качеството на възприятието и намеренията в техните умове в настоящия момент - с други думи, да ги въведе в режим на пустота. Оказали се там веднъж, те могат да използват учението за пустотата по предназначение: за да отслабят всички привързаности към възгледите, историите и предположенията, оставяйки ума свободен от алчност, гняв и заблуждения, и по този начин пуст, свободен от страдание и стрес. И когато вие идвате непосредствено до това, именно пустотата - то е това, което има значение. превод от руски Śūnyatā
  26. 1 реакция
  27. 1 реакция
    http://sharewareonsale.com/s/bitdefender-internet-security-sale Промоцията е валидна още 3 дни и 18 часа.
  28. 1 реакция
    Момчета некой не е, ли помислил над това, да направи extension за Firefox/Chrome etc .. което да показва известията от Kaldata форумите? Какво имам предвид: Пример https://github.com/seleznev/firefox-extension-lor-notifier Неможе ли да се пренапише това нещо? edit: Как да извада тази информация от notificationlog-а на Kaldata? [Готов съм да чуя, всички възможни начини] П.С Нема да е зле, да се започне един такъв проект, не мислите ли? Може би трябваше да бъде зададен този въпрос, във темата, Към екипа от форума?. Може да ме преместите, ако е нужно!
  29. 1 реакция
    А не само програма ти трябва,трябва да знаеш и какво точно правиш.
  30. 1 реакция
    ДЕФИНИЦИЯТА ЗА ЧОВЕКА ОТ БАЩАТА НА АЛГЕБРАТА Един ден попитали персийския математик Мохамед Ал Хуаризми (780 – 850) каква е неговата дефиниция за човека, на което той отговорил: Ако човек е последователен и морален, той е 1. Ако е шармантен, добавяме му една 0 и става 10. Ако е и богат, добавяме му още една нула, следователно става 100. Ако е от благородно потекло, добавяме му още една нула, следователно е 1000. Ако ценността на морала (1) изчезне в този човек, тогава остават само нули, които нямат никаква стойност. http://obshtestvo.net/%D0%B4%D0%B5%D1%84%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D1%87%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%BA%D0%B0-%D0%BE%D1%82-%D0%B1%D0%B0%D1%89%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%BB%D0%B3/ Парите не гарантират щастие. Парите гарантират главоболие. (Чък Норис)
  31. 1 реакция
  32. 1 реакция
    Ми нъл ни чака газова криза та пълним бутилките с гаЗ
  33. 1 реакция
    За нищо. Не. Защо пък до Индия? Учители има и в Европа, Америка, Русия или в Южна Америка. У нас не само, че няма, а и идват инцидентно. И много често не повтарят. Някои като Лама Джампа Тхайе проявяваха безкрайно търпение и състрадание в течение на години, но в крайна сметка се отказаха да си губят времето. Всички феномени са празни и лишени от субстанциално битие. Така е. Вярно е, което казваш. Бедата е, че самсаричното възприятие не може да се промени само като си кажем, че нещата са пусти. Можем да го повтаряме по 24 часа, но едва ли ще има кой знае каква полза.
  34. 1 реакция
    Не е достатъчно по много причини. Сам казваш, че Будата е преподавал Дхарма устно като е общувал с учениците си очи в очи, а не е писал книжки. Причината е, че в различни моменти от живота си хората имат различни нагласи, различни емоционални проблеми, различен интелектуален капацитет. Затова и Будата е давал ученията съобразно нуждите и способностите на конкретния ученик. В писанията нещата са изведени обобщено. В Гандавюха сутра Будата казва, че трябва да гледаме на себе си като на болни, на ученията като на лекарство, на учителя като на лекар, а на изучаването и практиката като на лечение. Да учиш по книжки без контакт с учител е като да се лекуваш сам. Така би могъл да се излекуваш от някое просто заболяване като настинка, но не и от нещо, което е наистина сериозно. Самсара (дуалното възприятие) е най-сериозното възможно заболяване, тъй че самолечението е утопично занимание. При медитативните практики възникват разнообразни пречки и въпроси, за които отговор в книжките няма. Трябва ти някой с опит, който да те ориентира и посъветва. –––––––––––––––––––––– Инак, Тхеравада е една прекрасна и чиста традиция. Както виждаш не съм сектант, който да тръгне да те убеждава, че трябва да следваш тибетския будизъм, щото е единственото вярно учение. Напротив. Отнасям се с дълбоко уважение към всички будистки традиции (Тхеравада, Дзен, Ваджраяна), както и към другите духовни пътища и религии. Това е в съгласие с преподаваното от Буда Шакямуни. Известно ми е, че в средите на теравадините има някои фундаменталистки настроени групички, които твърдят, че Тхеравада е единственото автентично учение на Будата, но не ги възприемам сериозно. Не ги възприемам сериозно, защото техния основен аргумент е, че Пали-канона е най-стария писмен източник. Това е вярно, но трябва да се помни и разбира, че сутрите в Пали-канона са записани около 450 г. след Махапаринирваната на Буда Гаутама. На същото основание, на което Махаяна-сутрите или тантрите се отхвърлят, може да се отхвърлят и ученията на Теравада. Освен това, тези сутри ги има в тибетския канон ( в раздела Канджур), където са преведени от санскрит. Програмата, по която учим включва детайлно изучаване на възгледите на хинаяна философските школи Вайбхашика и Саутантрика, както и Абхидхарма-коша на Васубандху. Правилата и обетите на Виная, които следват тибетските монаси са според школата Муласарвастивада. С други думи, тези учения се изучават и следват и в тибетския будизъм. ––––––––––––––––––––––– Изречението ти за гуруто е пример за начина на мислене на много западняци, които не са родени и възпитани в будистка среда. Това за азиатците е неразбираемо. Няма никакво съмнение, че има псевдо-учители и сред будистите. Мога цял списък да напиша тук. Това не означава, обаче, че всички учители са мошенници. Ако следваме твоята логика, ти не би учил се учил дори от Буда Шакямуни, тъй като той обикновено е отивал в някой град със своите монаси, където са го поканвали в някой дом, нахранвали са ги, а в замяна Будата е изнасял някаква беседа. В много случаи е получавал изключително щедри материални приношения и дарения от богатите си ученици, които после е раздавал или с които е била подкрепяна монашеската сангха. И днес, хората правят такива дарения на манастирите. Не само на тибетските, но и на тези на тхеравадините. Не виждам разлика между това дали човек ще прояви щедрост към тхеравадински, дзен-будистки или тибетски монах, манастир или учител. ––––––––––––––––––––––– Не мога да правя обощения, но имам представа колко скромно живеят нашите учители, както и монасите в института. Понеже мнозинството живеят там, където и ние. Храним се заедно с една и съща храна, стаите, които обитават са същите като нашите и изобщо условията, в които живеят са същите. Уверявам те, че са спартански по западните критерии. Освен това подържат максимално ниски цени за обучение. Сериозните приходи, които се влагат в проекти като превеждане и издаване на будистка литература, подържане на манастири, строеж на ступи и благотворителна дейност (тя е много активна, защото в Индия има много страдащи от недоимък, липса на образование и медицински грижи хораи особено деца) идват не от нашите такси или дарения, а от много богати азитаски бизнесмени като една прекрасна дама от Хон-Конг, която пътува до Делхи с частния си самолет. До нашите пари не са опряли. Ако разчитат на нас, то щяха да са измрели от глад. Самото място, на което е построен института (кампуса в Делхи) е дарение от индийското правителство по време на президента на Индия Шри Рамасвами Венкатараман със съдействието на Индира Ганди. Индийците са много благородни и разумни хора. Без тяхната помощ цялата скъпоценна тибетска традиция вече щеше да е изгубена безвъзвратно и много по-рано от предвиденото.
  35. 1 реакция
  36. 1 реакция
    Притча за силата на характера Една дъщеря отишла при майка си да й разкаже за трудностите, които преживява. Не знаела как да се справи, била отчаяна и уморена от всичко. Майката не казала нищо в отговор. Просто я хванала за ръката и я завела в кухнята. Напълнила три тенджери с вода и сложила всяка една от тях на силен огън. В първата сложила моркови, във втората – яйца, а в третата – кафе. Оставила ги да се варят и седнала, без да каже нито думичка. След известно време изключила печката. Извадила морковите, яйцата и кафето, като ги поставила в отделни съдове. “Виж какво се промени!” подканила тогава дъщеря си. Тя видяла, че морковите са омекнали, яйцето е твърдо сварено, а кафето е разтворено във водата и от него се носи прекрасен аромат. “Какво означава всичко това?”, попитала дъщерята. Майката обяснила, че морковите, яйцата и кафето били подложени на едно и също изпитание – кипящата вода. Само че те реагирали по различен начин. Морковите влезли в огъня здрави, твърди и изглеждало, че нищо не може да ги промени. Но малко след това, подложени на силния огън, омекнали и станали слаби. Яйцето било чупливо. Само една тъничка черупка защитавала меката сърцевина. Но след като било в кипящата вода, то станало здраво и твърдо. “Така е и с хората. Тези, които изглеждат силни, могат да се пречупят там, където слабите и крехките ще се окажат по-устойчиви.” “А кафето?” “О! Това е най-интересното! Кафето се е разтворило във водата и я променило напълно – виж как само как приятно ухае!” “Кое от тях си ти?”, попитала майката. “Когато огненото изпитание почука на вратата, как реагираш? Като моркова, яйцето или кафето?”
  37. 1 реакция
    Когато ти се струва, че всичко е срещу теб, помни, че самолета излита срещу вятъра, а не с него. Хенри Форд
  38. 1 реакция
    Сериозно предупреждение. Само като видях "За сведение, 1% карагенан „заддържа“ 50% вода." разбрах защо автора не е посмял да си напише името под статията.
  39. 1 реакция
    ..Завладяващите източници може да се търсят в палеонтологията,археологията ..в изографията във векове назад!И за всички които са се ровели в тази материя не им е нито чуждо,нито нелепо,че людете са "продукт на цивилизации от други планети"..Примери автентични колкото си щеш! а пък тоз фотос е от катедрала в Испания,дето е от 16в: и мексикански палеоконтакт: и от Не точно религиозни шашмалогии - + археологични фактологии - ...а пък ,проектът"STARCHILD" -РАЗКЛАЩА ОСНОВИТЕ НА СЪВРЕМЕННАТА НАУКА НОВ АНАЛИЗ НА СТРАННИЯТ ЧЕРЕП ПОСТАВЯ В НЕУДОБНО ПОЛОЖЕНИЕ КОНСЕРВАТИВНИТЕ УЧЕНИ - АНТРОПОЛОЗИ - Нов анализ на черепа на Звездното дете доказва, че бащата не е бил от земен произход Това е странен череп намерен през 1930 г. в района на Чихуахуа, Мексико. Познат е като "STARCHILD" или Черепът на Звездното дете. Тази реликва има 25 аномалии, които го различават от човешките същества...." Така,че Ич няма какво да убеждавам който и да би било,ако той/тя,трети, пети/ си е заседнал в клишета на НеПросветност,обсебен от религиозни "вдишвания"и Неграмотност откъм Знания!..
  40. 1 реакция
    Този цитат е за тази тема, а не за тази, в която си го пуснал. Явно усилието да коментираш цитатите, които пускаш надхвърля възможностите ти. Или просто те мързи? ––––––––––––––––– Кодо Саваки е японски Дзен-учител (роши) от школата Сото (кит. Цаодундзун), която е най-влиятелната Дзен традиция в Япония, заедно с Риндзай. Има израз, който на японски е Гокешичишу и буквално означава "Пет школи – седем направления" на китайския Чан-будизъм от епохата Тан. Петте школи или домове са 1) Риндзай, 2) Игьо, 3) Сото, 4) Уммон, 5) Хоген. Риндзай по-нататък се разделя на Йоги и Орьо. Тъй че в крайна сметка стават седем различни приемствености. Сото е основана от Тодзан Рьокай (кит. Дуншан Ландзие) и ученикът му Содзан Хонджаку (кит. Цаошан Бъндзи). Първите йероглифи на имената им дават името на школата. През първата половина на 13 в. легендарният Доген Дзенджи пътува до Китай, където получава приемствеността на традицията и я пренася в Япония. В Сото се акцентира върху Мокушо-дзен ("Дзен на мълчаливото просветление") и следователно върху практикуването на шикантадза, а не върху Канна-дзен ("Дзен на словото") и коаните, както е в Риндзай. Разбира се, това разграничение е условно, защото в Риндзай също се практикува шикантадза, а в Сото се работи с коани. Разликата е върху кое се акцентира. Шикантадза букавално се превежда като "нищо друго, освен (шикан) да седиш (дза) по подходящ начин (та)". С други думи, това е медитативна практика, при която не се ползва опора или помощни средства като броене на дишането или коани. Доген Дзенджи посочва, че това е неконцептуално състояние (свободно от мисли), ясно и будно внимание, което не е насочено към какъвто и да е обект. Хакуун Рьоко Ясутани (в книгата "Уводни наставления за упражняването на Дзен") казва: "Шикантадза е отношението на човек пред лицето на смъртта. Представете си, че участвате в дуел с мечове според древното японско бойно изкуство. Във всеки миг сте нащрек, изпълнени с решителност и готовност. Ако отслабите вниманието си дори за миг ще бъдете съсечен. Наоколо се събират хора, за да гледат битката. Тъй като не сте сляп, то с крайчеца на окото виждате тълпата, и тъй като не сте глух я чувате. Но тези сетивни възприятия не поглъщат вниманието ви дори за миг." Разбира се, това е метафорично и общо описание, но който е медитирал повечко ще разбере какво се има предвид, но само донякъде. Понеже това описание съответства на това, което в индо-тибетската традиция се нарича "шамата без опора/обект". То е предпоставка за възникването на това, което в Дзен наричат сатори или кеншо. Двата термина не са синоними, макар често да се ползват така. Кеншо е нещо като пъроначален проблясък на недуално осъзнаване, докато сатори предполага стабилност на преживяването. Въпреки това, трябва да се има предвид, че има разни употреби на думата "сатори". С нея може да се означава не само напълно пробуденото състояние, което е свободно от всякакви дуални илюзии, но и временни състояния на недуално осъзнаване, които възникват от медитативната практика, но не са стабилни и изчезват. Явно е, че Кодо Саваки употребява думата "сатори" в това и значение, когато казва, че "Сатори не означава край на илюзията". Това е така, защото няма как, който и да е будистки учител от която и да е школа да изпитва съмнения във възможността да се постигне просветленото състояние на Буда. Такива съмнения могат да имат само начинаещи или хора, които никога не са се занимавали с практика под ръководство на учител, а просто са прочели някоя и друга книжка. ––––––––––––––––– Обяснявам това понеже цитирането на разни неща извън контекста, без разбиране и коментар, не само не е полезно, а е направо вредно или поне много объркващо. Другата причина е, че на Запад има една твърде погрешна представа за Дзен, за която вина носят и някой от японските учители, които са го популяризирали. Съществува мнение, че Дзен е някакъв лек път, който е лесно достъпен и подходящ за мързеливци. Това е много далеч от реалността. Дзен се отнася към Махаяна-направлението в будизма и като всички будистки школи включва упражняване в етична дисциплина (шила), медитация (самадхи) и мъдрост (праджня). Може да се каже, че Дзен е непостепенен път в рамките на Сутраяна. В Сото-дзен се акцентира много силно върху формалната медитативната практика (дза-дзен), която се практикува ежедневно по няколко часа и сесии. Без такава практика никакви спонтанни преживявания на кеншо не могат да възникнат. Kратко филмче за манастира основан от Доген Дзенджи. Видно е, че дисиплината е строга, монасите учат и рецитират сутри, извършват разни ритуали, медитират и работят в кухнята или по почистването и подръжката на манастира. Както и във всички други будистки манастири, разбира се.
  41. 1 реакция
  42. 1 реакция
    Даже не си и помислям да го сменям.
  43. 1 реакция
    Много е сложен за ползване, трий го и инсталирай Ubuntu
  44. 1 реакция
    Докарах го така, благодарение на мозо и зеро.
  45. 1 реакция
    кажи, кажи кой ти помогна да го докараш така
  46. 1 реакция
    В периферията на Вселената имало едно магазинче. На него нямало табелка - някога тя била отнесена от ураган, а новият собственик решил да не закачва нова, защото всеки местен жител знаел, че в магазина се продават желания. Асортиментът на магазина бил огромен. Тук можело да се купи, на практика, всичко: огромни яхти, апартаменти, брак, пост вицепрезидент на корпорация, пари, деца, любима работа, красиво тяло, победа в конкурс, мощни коли, власт, успех и много, много други неща. Единственото нещо, което не се продавало били живота и смъртта - с това се занимавал Главният офис, който се намирал в друга Галактика. Всеки, който бил дошъл в магазина, (а всъщност има и такива желаещи, които нито веднъж не били влизали в магазина, а си останали у дома и просто са желаели) като първа стъпка искал да знае каква е цената на неговото желание. Цените били различни. Например, любимата работа струвала да се откажеш от стабилността и предсказуемостта, готовност ти самостоятелно да планираш и структурираш своя живот, вяра в собствените си сили и да си разрешиш да работиш там, където ти харесва, а не там, където трябва. Властта струвала много повече: трябвало да се откажеш от някои свои убеждения, да умееш да намираш рационално обяснение за всичко, да умееш да отказваш на другите, да знаеш своята цена (и тя трябва да бъда достатъчно висока), да си разрешаваш да казваш "Аз", заявявайки се себе си, независимо от одобрението или неодобрението на околните. Някои цени се оказали странни - брак било възможно да получиш почти без пари, обаче щастливият живот струвал много скъпо: персонална отговорност за собственото щастие, умение да получаваш удоволствие от живота, да знаеш своите желания, да се откажеш от стремежа да съответсваш на околните, умение да цениш това, което имаш, да си разрешиш да бъдеш щастлив, да осъзнаеш собствената си ценност, да се откажеш от бонусите на "жертвата", да поемеш риска, че ще се разделиш с няколко приятели и познати. Не всеки, които идвал в магазина бил готов да купи своето желание веднага. Някои, виждайки цената, веднага се обръщали и си тръгвали. Други, дълго време стояли в размисъл, пресмятайки какво имат в наличност и размишлявайки от къде биха могли да намерят още средства. Някой започвал да се оплаква от прекалено високите цени, молел да му направят намаление или се интересувал кога ще има разпродажба. А имало и такива, които давали всичките си спестявания и получавали заветното си желание, опаковано в красива шумоляща хартия. Другите купувачи гледали щастливците със завист, клюкарствайки, че собственикът на магазина е техен познат и, че са получили желанието си просто така, без каквито и да е усилия. Често предлагали на собственика на магазина да намали цените, за да увеличи броя на купувачите. Но той винаги отказвал, тъй като от това биха пострадали качествата на желанията. Когато го питали не се ли страхува, че ще се разори, той поклащал глава и отговарял, че във всички времена ще се намират смелчаци, които са готови да рискуват и да променят своя живот, ще се откажат от обичайния и предсказуем живот, които са способни да повярват в себе си, които имат сили и средства, да за заплатят за изпълнението на своите желания. А на вратите на магазина вече сто години имало надпис: "Ако твоето желание не се изпълнява, значи то още не е платено". 
  47. 1 реакция
  48. 1 реакция
    Не се отказвай никога от мене. Чуваш ли? Да мине цял животът ако ще - бори се - с' зъби, с нокти - измисли ме - мрази ме, но не се отказвай! Моля те! След стъпките ми в пясъка пледирай - че твои са - единствени - за теб и цялата земя да ме проклина - обичай ме над всички - само мен. Приемай ме за даденост. Търси ме. На давай да ме любят без Любов - катарзисът бъди - във мое име, трагедията в целия живот. Изплюй се в редовете ми от рими - надсмивай се - критикът ми бъди - душата ми във адът завлечи я - не се отказвай само ти от мен. Боли! Че лесно се обича светлината, навярно плачеш, за да ми простиш, но знаеш тайно - аз съм ти жената - и някога ще спреш да ме виниш. Лъжи светът - ласкай, бичувай - късай, но ме обичай, там - където вътре в теб, когато легнеш вечер и притихнеш - се сгушваш във сърцето си до мен. Маргало
  49. 1 реакция
    Morimus funereus или Буков Сечко. Много е готин!
  50. 1 реакция
Резултатите са според часовата зона Sofia/GMT+03:00
×
×
  • Добави ново...