Премини към съдържанието

gpp

Потребител
  • Публикации

    147
  • Регистрация

  • Последно онлайн

Харесвания

3 Неутрална репутация

3 Последователи

Всичко за gpp

  • Титла
    Редовен потребител
  • Рожден ден 12.01.1974

Информация

  • Пол
    Мъж

Последни посетители

4028 прегледа на профила
  1. gpp

    ''Секване'' на кръста

    Убеден съм, че има случаи при които специалисти като вас са жизнено необходими и всякакви спекулации на тази тема са меко казано смешни! Понякога живота е суров и някои хора не могат да минат без терапия от специалист, да не говорим за хирургична намеса, но има и случаи когато не трябва да се бърза с ножа, а след терапията с нестероидни противовъзпалителни средства, миорелаксанти и витамини трябва да се помисли за нещо друго. Говоря за промяна в начина на живот, в движението и изобщо в разбирането и нагласата към живота с гръбначни проблеми. Още повече пък ако човек, усетил се навреме, реши да отложи във времето или пък нацяло да премахне проблема, преди да е стигнал до нуждата от неврохирург. Ами това е. Понякога смешните неща се оказват ефективни, а медицината е по-скоро бизнес отколкото панацея. Респект пред знанията и професията ти!
  2. gpp

    Протест за цената и качеството на горивото в България.

    Е това каква връзка има с това дали я има рафинерията?
  3. gpp

    ''Секване'' на кръста

    В качеството на каква казваш, че това са глупости? Имаш задълбочено изследване по темата ли? Или пък лично си опитвала? Аз, поради грешки на младини, имам доста спортни травми. Преди години нямаше информация, но сега не е така. В Европа, Америка, та дори и в Австралия могат да се намерят специалисти справящи се по радикален начин с травми, които тук лекуват основно със стероиди. Забравих Русия! Наскоро търсих специалист в страната, който да използва един доста спорен метод за възстановяване на менискус, но уви, за половин век тук няма такъв човек. Ама било спорно, ама не е 100% - да, но е евтино и е шанс да запазиш менискуса си - става въпрос за инжектиране на полизахариди в колянната става. Предизвиква се възпаление и в отговор организма възстановява ставния хрущял. Отделно те полимеризират и образуват предпазен филм. Един завеждащ клиника в София ортопед използва модификация на метода, но не с въглехидрати и само за лечение на дискови хернии. Смахнато ли? Ами процента хора с възстановен хрущял не мисли така. Аз лично ще прежаля няколкостотин лева да пробвам! Що се отнася за проблемите с гърба - ами имам колега, който доказва ежедневно, че тичането по никакъв начин не влошава хернията му, ами напротив. Не е изгодно да се лекуват хората евтино. Както казва една позната докторка: "Не се заблуждавайте! В медицината има много пари!" Ето една бегла статийка в наш сайт: http://lekuva.net/47020/inzhektsii-sas-zaharen-raztvor-spasyavat-ot-bolki-v-kolyanoto.html Имам хронични възпаления на залавни места на сухожилия на няколко мускула - лечението е стероидна инжекция. А после, след физиотерапията проблема става хроничен. Лично съм го преживял. Не съм доктор, но съм се консултирал, а и доста съм чел по темата. Даже съм абониран за нови открития в един сайт. Обикновено "-ита" става "-оза", която после също става "-ит". Знаете ли с какво се оправих - с негативни повторения и разтягане. Трудно, бавно, но май засега единственото.
  4. gpp

    Протест за цената и качеството на горивото в България.

    Пичове, и аз като разбрах, че данъците се плащат в София започнах с местните данъци и такси, но истината е друга. Проверете! В Австрия ли беше, когато съобщили по радиото, че вдигат цените на горивата и хората спрели автомобилите там където са - кръстовища, улици? Ей в тази статия пише къде се плащат данъците: http://www.sofia.utre.bg/2012/12/25/148377-shok_za_koleda_lukoyl_udrya_po_sofia
  5. gpp

    Протест за цената и качеството на горивото в България.

    Монополиста не е в Бургас, а в София. Лукойл България определя цените на горивата. Отделно данъците на Лукойл Нефтохим Бургас отиват в софийския, а не в бургаския общински бюджет. Пък и ставките на горивата се определят от държавата по предписания и норми на ЕС. За какъв руски монополист става въпрос? Нашите са за ...
  6. gpp

    ''Секване'' на кръста

    Може. Аз когато плувам в басейн усещам напрягане точно в кръста, а моя проблем е там. В началото ще трябва покой, но после пак ще се движиш. По принцип в много книги казват да се избягват навеждания и да се кляка вместо тях, но Сара Кий казва обратното - без движение става по-зле и обяснява за навеждането с "навиване". Много автори казват да не се тича, но мой колега точно с тичане си оправи кръста. Когато болката премине, веднъж седмично поне трябва да тренираш за 2-3 серии мускулите около гръбнания стълб и мултифиди - които държат всяка фасетна става. Но най-добре с книгата.
  7. gpp

    ''Секване'' на кръста

    Това е начало на ишиасна болка - имаш чувство, че нещо те дърпа. Иди обезателно на лекар - невролог. Ще ти изпише специални противовъзпалителни таблетки, мускулен релаксант и витамини от група В. Ще си ги изпиеш и ще мине. Ще е необходим и ЯМР - дали по здравна каса или не решаваш ти! Ще трябва да ограничиш двиението за периода, но може да правиш следното нещо - легнал вдигаш първо единия крак към корема и го хващаш с ръка отдолу, после вдигаш и другия крак. Сега краката ти са прибрани към корема. Хващаш ги за коленете - над коленете и ги изправяш до ъгъл близък до 90 град спрямо тялото ти, коленете са сгънати. Започваш като люлка да ги люлееш напред - назад, но в диапазон не по-голям от 5 см. Три пъти по 1 мин. Можеш да го правиш по много пъти на ден. Целта на упражнението не е да дърпа и отблокира, а по-скоро да предизвика разлика в осмотичното налягане на синовалната течност в диска и да го "нахрани" с още такава. От напълването той ще се повдигне, ще се прибере пролапса в някаква степен и по този начин ще повдигне и самите прешлени, а това ще отблокира натиснатия нерв. Дори и отблокиран нерва ще продъли да боли още няколко дни, докато се успокои. Когато почувстваш леко облекчение пак лягаш на земята, пак вдигаш караката към теб, но този път ги прегръщаш с ръце (или ги прегръщаш под коленете - за бедрата) и започваш да се търкаляш на гръбначия си стълб в това положение - люлка от йогата. Не се насилвай в началото - прави го с по-малки амплитуди и по 30 сек, докато не стигнеш по минута с почивка минута. Внимавай да не натискаш с тила в пода, че ще направиш шийни проблеми - главата прибрана напред към тялото. Пак три серии. Може и да те позаболи гръбначния стълб в началото, но не се притеснявай за това. После ставаш - как се изправя човек с гръбни проблеми? Много лесно - развиваш руло. Когато решиш да се навеждаш не привеждай в действие долната част на гърба, т.е. не заставай в лордоза все едно ще правиш чукчета или мъртва тяга, ами се навий надолу на руло, а после пак се развий нагоре - през цялото време с хлътнал корем. Корема винаги прибран навътре! Така се активира третата пържола от коремните мускули - най-вътрешния трансверсус абдоминус. Той е създаден с една единствена цел - да пази гръбначния стълб. Значи имаш три пласта коремни мускули, а този е най-вътрешния. Ако натиснеш надолу еластичен прът - например шпага, тя ще се огъне накъдето си иска, но ако я подпреш с пръстче отпред в средата тя ще се огъне точно в тази посока - има опора. Същото е с този мускул и гръбначния стълб. По тази причина тежкоатлетите слагат колан - не за да не се изсипят, а за да осигурят допълнителна опора на гръбначния стълб. Повечето билдъри и идея си нямат, че трябва да имат силен трансверсус за целта, а той се тренира единствено и само с гълтане на корема. Когато се сетиш през деня - на стол или прав, гълтай корема и задържай за време. Също отпускащо и задължително упражнение е клека - навиваш се на руло и клякаш, петите на 10-15 см едни от други и на пода. Хващаш се вече клекнал и с глава надолу между краката за нещо и се отпускаш назад - има облекчение, а? Има и още много неща, но купи книгата. Ще ми благодарш после. Авторката е излекувала Принц Чарлз, иначе е австарлийка. ПП При много силна болка легни перпендикулярно на леглото и си вдигни краката на него - дупето опира в него, а краката върху него. Ако трябва и възглавници под тях - спира да боли моментално! Един кинезитерапевт в пет звезден хотел веднъж ми рече, че ако човек просто повиси надолу с главата по-малко всеки ден, операциите за херния ще станат излишни. Мисля си за тези приспособления за коремни преси с главата надолу, но трябва да се внимава с възраст и време на висене. Късмет!
  8. gpp

    ''Секване'' на кръста

    Щом те боли само от едната страна това означава, че имаш възпалена фасетна става. Просто си вземи книгата - не мога да обясня в пост как работи гръбначния стълб.
  9. gpp

    ''Секване'' на кръста

    Боли те под кръста - от едната или двете страни?
  10. gpp

    ''Секване'' на кръста

    Поръчваш, т.е. купуваш си книгата "Библия на хората с болки в гърба" от Сара Кий. Няма да се излекуваш никога, най-вероятно, но ще си в пъти по-добре и ако наистина правиш упражненията там, и седиш по-малко пред компа, а се движиш повече, има голяма вероятност проблемът ти да не се прояви отново. Много може да се каже по темата... Като за начало трябва да знаеш, че почти всеки има проблеми с гръбначния стълб - особеннно в кръстния и шийния дял, дори и пролапс на диска, т.е. херния, но когато човек не го боли, не знае, че съществува. Провери си каква ти е стойката - с лордоза или кифоза. За целта трябва да прочетеш за interior и posterior pelvic tilt - ето ти един линк: https://www.t-nation.com/training/hips-dont-lie. Ако застанеш с гръб към стената, с пети прилепнали към нея и можеш да пъхнеш навито на руло списание свободно зад кръста си - имаш засилена лордоза например. Както и да е - ти си човека. Доктори няма да ти помогнат, освен рехабилитатори, защото кинезитерапевтите са с УНСС и макар, че могат да отблокират фасетни стави и да ти предложат коригиращи упражнения са далеч от това, което може доктор - рехабилитатор. Много може да ти помогне добър масажист - потърси някой, от който спортистите в твоя град са доволни и опитай. Действай - всичко е в твои ръце.
  11. Здравейте, Реших и аз да изпробвам PotPlayer, но в сравнение с KMPlayer не мога да открия или настроя една функционалност с която съм свикнал. В настройките на KMPlayer може да се зададе чрез скролера ( средния бутон на мишката ) да се увеличава или намаля размера на прозореца, а при PotPlayer успях да видя само настройка, която позволява чрез скролера да се премине на цял екран или обратно на размера по подразбиране. Ако има начин да се настрои скролерчето като при KMPlayer ще съм Ви много благодарен !
  12. gpp

    Криза с газта от Русия

    Това са абсолютни глупости ! Работя в Лукойл и мога ти кажа, че завода няма, ама НЯМА абсолютно никакъв проблем с износа на т. нар. от теб МАЗУТ ( в действителност употребявайки това име хората имат в предвид КОТЕЛНО ГОРИВО, тъй като няма толкова глупав менаджер в нефтопреработвателната промишленост в цял свят, който да продава МАЗУТ, чиято по-нататъшна преработка дава 50% от БЕНЗИН-а на пазара!!!!!!!!!!!!!!!! ). От второто ти твърдение излиза, че Лукойл е спрял и чака да си продаде натрупаното количество КОТЕЛНО ГОРИВО ( КГ ), което разбира се не е така - ежемесечно се експедират десетки хиляди тонове КГ за чужбина, дори си имаме постоянна клиентела.
  13. NEO 2 Digital може би, но е с по старо/слабо видео. Притесненията ми бяха, че ако сложа безжичен интернет адаптер ще ми замине единия слот, а с хубава видео карта със съответно активно охлаждане и другия, но разбрах,че имало адаптери и за PCIx1 слота затова се реших на това дъно, а и го имаха в наличност. За процесора - ами стремя се към бюджетно решение и смятам да е 4600+, но ако на 5400+ им паднат цените... Целта е да работи наистина на 800 Мхц РАМ ПП До една седмица ще монтирам и горния кухненски ред и мятам настящият хол, който след 4 месеца ще е детска стая -
  14. Здравейте, Може да не се хабите да пишете - взех дъното !
  15. Здравейте, От всички AMD предложения това единствено е съобразено с факта, че за да използва пълноценно честотата на РАМ паметта процесора трябва да е 4600+ ( или 5400+ ,което не е бюджетно решение )
  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.