Премини към съдържанието

scepsis

Потребител
  • Публикации

    10106
  • Регистрация

  • Последно онлайн

  • Топ дни

    16

scepsis е ТОП потребител на 28 септември 2014

scepsis имаше най-много харесвания

Харесвания

7402 Гордостта на форума

Всичко за scepsis

  • Титла
    Гордостта на форума

Информация

  • Пол
    Мъж

Последни посетители

Информацията с последните посетители на профила ви е изключена и не се показва на другите потребители.

  1. OK. E, няма лошо да се види пак, предполагам. Нещата завършиха, както можеше да се очаква – терористите са убити и няма кой да ги разпита. Има ли нужда от коментар?
  2. Това видяхте ли? Ако вече е пускано в темата се извинявам, че го публикувам пак. https://www.youtube.com/watch?v=yJEvlKKm6og
  3. Да... Аз си го вкарах в моята схема, щото съвпада напълно с нея. Не е нужно да си го чел. Важното е, че си го извел сам, което значи, че си го разбрал.
  4. Добре казано, според мен. Добър анализ на една осемте светски реакции и по-конкретно на тази, която се нарича "печалба - загуба".
  5. Добър въпрос. И още нещо. Настоящето какво е? Момент, който има определена продължителност ли? Ако е така е делим и отново попадаме в безкрайна регресия, както е забелязал още Августин Блаженни, а и много други преди и след него.
  6. Що? Малко пресилва някои неща, но като цяло е доста точен. Зависи къде е живял човек по тези години...
  7. Тъй е... Наздраве, форумни Сократе! Готин си, баю, макар често да пишеш не по темите, в които се включваш. Но придаваш колорит и балкански аромат на разделите.
  8. Не това казва, бре баю. Казва, че материалният просперитет на Запад не е донесъл повече щастие на хората. Напротив, западните хора са много по-невротични по множество причини, които са ясни и не е нужно да се посочват, според мен. Най-спокойните и щастливи хора, които съм срещал са тибетците, които живеят в Непал, както и бутанците, разбира се, но дори обикновените индийци в Делхи са далеч по-уравновесени от средностатистическия българин или европеец даже. Макар че зависи за къде говорим...
  9. Това е начина, но не по този начин, който се разбира обичайно. Просто виж последователността на 4-те Благородни Истини. Дори Първата остава не разбрана. Третият тип страдание се казва, че е подобен на косъмче върху дланта за нас, т.е. не го забелязваме изобщо. казва се, че едно реализирано същество го усеща като мигла в окото. Ние дори не го забелязваме истински. Когато Гендюн Ринпоче, който беше един от най-уникалните лами преподавали на Запад, пристигнал за първи път в Европа със самолет от Индия до Париж, той слязъл на летището и очите му се напълнили със сълзи. Разплакал се. Учениците му били леко шокирани и го попитали какво не е наред. Той казал: – Никога не съм виждал подобно нещо. В Тибет и Индия страданието е поради недохранване и трудно оцеляване. Съществата тук, обаче, имат много повече емоционални страдания и неврози, макар да нямат тези материални проблеми. Предавам смисъла, както съм го запомнил, а не точните думи.
  10. Пък според други свещенни книги, в т.ч. и Корана или Ведите не е така. Можем да допуснем, че тази информация просто липсва в Библията. И ако се замислим, то можем да съобразим, че нашата слънчева система е една от безбройните подобни само в нашата галактика, която е само една от безбройните галактики в познатата ни Вселена. Да твърдим, че сме център на Вселена с такива необятни размери, понеже така пише в някаква свещенна книга, която е само една от многото подобни, не ми се вижда много сериозно.
  11. Има един важен момент. Вярно е, което казва Шунята (че освобождението зависи от нас), но с едно допълнение – зависи от това дали следваме Дхарма. С други думи, за да не възниква суета се казва, че всички добродетели и мъдростта възникват от следването на ученията, а не се дължат на някакви наши уникални качества. Това е важен момент. Ако го пренебрегнем ще развием духовна гордост, която е опасна и фина пречка. Вчера четох едно изследване за това как пратеници на Ашока са разпространявали Дхарма в елинистичния свят. Не искам да спекулирам, но има интересни съвпадения. Определени будистки концепции отнасящи се до относителната бодхичита ги има и в христянството. Ученията за крайната бодхичита, обаче, ги няма. Много късно стана, за да обяснявам защо е така, според мен. Не че съм наясно, а просто имам някаква идея, която може и да е съвсем погрешна, но е дълго за писане... Лека на всички!
  12. Фактически Августин много се колебае дали да потвърди свободната воля, но в крайна сметка го прави, понеже трябва да опровергае някои ереси. Най-последователни са Лутер и Калвин, които отричат свободната воля като несъвместима с предопределението... Писал съм за тези неща в други теми – в раздела за филсофия. Хи-хи... От Негова може и да са. Приемам в смисъл, че ако има бог, то неговите цели са трансцендентни за моя ограничен разум.
  13. Има нещо, което никога няма да мога да схвана в тази религия... Бог е създал съществата със свободна воля, а после когато не постъпват според желанията му, започва да ги наказва. Тогава какъв е смисъла от свободната воля? Предполагам, че въпросът ми е детински, но все пак да попитам.
  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

×
×
  • Добави ново...