Премини към съдържанието

witness

Потребител
  • Публикации

    2244
  • Регистрация

  • Последно онлайн

Харесвания

1486 Жестока репутация

3 Последователи

Всичко за witness

  • Титла
    kaldata пристрастен

Информация

  • Пол
    Жена

Последни посетители

12940 прегледа на профила
  1. Прав си. Но жените и мъжете не се различават в мотивите си, така че пак си прав - муцуна се разбива, защото искаш да я разбиеш. И става за разбиване, а други неща не могат така лесно. И всъщност казах тези дивотии за мен не защото са верни, а защото са смешни.
  2. Опростяването в обяснението беше, както изглежда, заради теб. Ама много важно, какво те интересува) Понякога съм си мислила, че ако бях мъж и ми беше насреща, щях да му разбия муцуната. И пак няма да разбере, защото е тъп като пън. Затова... Била съм се с пияници и съм обръщала маси, яла съм чаши, вкарвала съм хора в психиатрия, ама това е като призрак) Не като - то е такова. Не човекът зад ника, онова, което пише дългите, банални, невежествени, псевдонаучни простотии из форумите.
  3. Трескавата активност всъщност е инерция, ако се наблюдава. Може да си трескаво активен, и си такъв, дори да не правиш нищо. Умът блуждае заради асоциативното мислене и в действителност е на автопилот.. Външният стимул (външен не значи непременно външен на тялото, може да си спомниш, че си забравил ютията) задвижва машината, обикновено някакво желание-нежелание и керванът тръгва. Това наистина ми изглежда като много здраво изкуство - да се възпираш да мислиш за нещо, което ти е интересно. ))) Не че е невъзможно, може би просто не коментират с друг. За да поискаш обяснения, все пак трябва поне малко да си обмислил въпроса. Но да правиш оценки за ползата от четенето и коментирането на сутри от мен може. Е, аз не се обиждам, просто отбелязвам. Аз не коментирам преживяванията си, нито дори личния си живот, просто защото дори възпитание не е нужно в случая, а усет и такт. И защото не е толкова интересно. А съдържанието на разни текстове ми е интересно, затова си позволявам понякога. Какво друго да обсъждаме? Ако никой не е запознат с текста, разбира се, и не го интересува, е безсмислено. Примерно, бих искала да коментираме Доген, но няма с кого. Е какво да се прави. Примерно, "За четенето на сутри". Или "Кюге" - "Цветя в пространството". "Генджо коан" по-добре да не се коментира)
  4. Само да попитам нещо още полу-на майтап, смяташ ли наистина, че Саунд практикува ... нещо) Ми този човек съм сигурна, че една минута не може да си издържи на д-то и ще хукне нанякъде и ще се опомни когато е вече там. Саунд, не се обиждай... На всичко отгоре са сбъркали и превода, от бързане сигурно. Направо маестро, пердашете марш
  5. Дали? Да предположим че е така - а да забеляза случайно дали има знаци за "цитиране" щото великата оригиналистка, дето й шепне ДНК-то? Освен това - кой и какъв автор ,според теб, ще смеси Будизма с Депресията, в едно? Прилича ли ти на будистка притча това, или само името й е такова? А нещо така - за целта. Не си добър в разпознаването на стилове, тя не пише така, или поне ДНК-то не пише. Източникът веднага се познава и това е някое женско списание, както предположих. А че притчата изобщо няма общо с будизма даже на първо ниво, си личи от съдържанието - кой будист ще говори за собствена душа от чиста енергия и т.н. Мрежата е пълна и с фейк цитати от Буда, циркулират главно в същите списания. Има търсене, има предлагане. За развлечение от безкрайно препълнения ми с нищо делник, току-що проследих източника на притчата дотук https://dictat.net/buddist-i-depressiya и повече не ми се занимава ) Опс, ма те душите щели накрая и да се разтворят в безкрайността на битието Абе карай, важното е да звучи смислено. Да изглежда привлекателно. Дамата от илюстрацията особено, добре медитира с тази вирната нагоре глава, хаха Сигурно някой пишман йога или индийски факир-фотограф я е нагласил да седи така, дълго няма да издържи. Само за снимката естествено. Полза за кого? Сам преди време ми каза, че мога да чета сутри и шастри без учител, не че ще взема да питам някого де) За мен самата ползата е едно и откъде си я преценил ти не зная, що се отнася до повечето в темата тук, може да си прав - хич и не се надявам да се оцени нещо по-различно от гореспоменатата "притча". Между другото, много идиотско изказване относно ползата от сутра, не мислиш ли. Надявам се че не, но лаф да става, нали. Чета сутри, Доген и кой ли още не, защо не. За каква конкретно полза, погледнато външно, да говорим тук? И трябва ли да обсъждаме ползата, както се разбира в край на краищата, от съществуването на някого и нивото му на битие - респективно нивото на разбиране, проличаващо да кажем от разбирането на някоя сутра или от модела на реакции към другите.
  6. Не че ми е толкова важно, само не виждам откъде накъде да може означава, че непременно ще стане. В "Нирвана сутра" Буда казва нещо направо стряскащо, в същата глава, която Шиниасу наскоро цитира - че убийството на един ичхантика е много по-малко прегрешение от убийството на една мравка. И че никой няма да бъде наказан, ако убие ичхантика, нещо в този дух. По-ниско от мравка вече не е чувстващо същество. Както и да е, няма да задълбавам в неясни неща. Аз лично го възприех като хипербола, а може и да не е. а... по тази точка също не съм съгласна. Пустотата не може да е несубстанциалност, а липса на собствена същност, както не може и да има несубстанциална причина. Да не се връщам на представите за нематериалния бог с нематериалните печати в ръце.
  7. Да, спомних си го, за цветето, хвърлено към небето. Ами не знам, всичко опира до това какво се разбира под много дълъг период и дали е едно и също със завинаги. На мен ми изглежда като една дума срещу друга. И честно казано, не съм срещала другаде толкова категорично твърдение като на Асанга, може да има, освен в други негови трактати. От една страна е някак успокоително, но какво съществува след Авичи нямам представа, дали има тяло и буда-потенциал, за колко време и според какво възприятие)
  8. Буда-природата е природата на ума. Няма как да се "откъснеш" от нея, т.е. да останеш без ум. Брей, изчезна ми отговора. Ще трябва наново. Добре, защо се приема освобождението и разгръщането на будовостта заради буда-природата само като въпрос с две опции. Или-или - или щом никой не е отделен от нея, я "притежава" и ще се освободи, или никой няма достъп до тази екстра. Според Майтрея/Асанга в "Махаянасутраламкара" някои са лишени от "gotra" (причината, зародиша, семейството, рода, елемента) или временно, или постоянно и поначало. И заради пълната липса на причина вторите никога няма да се освободят. Макар на друго място да се казва, че всички имат същността на "таковостта" в зачатък. Дали Асанга си противоречи? Въпросът е като си го научил, дали си го разбрал) Ще обясня защо се шегувам малко - това е доста риторично изказване, което сякаш вдъхнови публиката. Обаче щеше да има някакъв смисъл, ако беше добавил за разбиране на какво говориш. Да си въобразиш, че разбираш какво? Така изобщо нищо не означава, няма обект на отрицание. Всеки нещо разбира, друго не. Ако имаш предвид разбиране на каквото и да е, всичко, тогава изказването само се лишава от стойност. Все пак нали има критерии за достоверно познание и без тях сме в голямо тресавище. Доколкото си спомням, в прасангика са три критериите. Да взема да цитирам може би е по-добре по първия въпрос. Ако изобщо приемем твърдението на Асанга/Майтрея за заслужаващо някакво внимание. 11. (Temporarily lacking the gene,) some are exclusively given over to misconduct; some have destroyed their good qualities; some lack the virtues conducive to liberation; some have slight virtues. And there are others (who forever) lack the cause. Here the term "lacking" in the spiritual gene designates those who lack the destiny for ultimate liberation. In brief, they are of two kinds: those who temporarily lack that destiny for ultimate liberation, and (those who lack it) forever. Those who temporarily lack the destiny for ultimate liberation are of four types: those who are exclusively given over to misconduct, those whose roots of virtue have been severed, those who lack the roots of virtue conducive to liberation, and those whose roots of virtue are feeble and whose stores are incomplete. But those who forever lack the destiny for ultimate liberation forever lack the cause for they do not have the gene for ultimate liberation.16 Capter III The Spiritual Gene Вторият абзац е коментар на Васубандху.
  9. За да сме последователни, да почнем от Адам тогава и да караме подред. Тъкмо може да се върнем към темата за исляма.
  10. Една дума се набива в очите веднага и се тиражира почти във всеки материал по този случай - Сарафово.
  11. Възможностите (за виждане и за промяна) са само и единствено в настоящето.
  12. Е как кои, сети се де. Двама поне са от апостолите.
  13. Позволете да възразя, донякъде. Забравяте защо са наемани хората на изкуството от властта. Именно защото са вещи в манипулацията чрез изкуство, или майсторската пропаганда, явление старо като света. Само дето взаимоотношенията между диктатори-меценати и ментори-философи и писатели не винаги свършват добре и за единия и за другия. Понеже аз пък се сетих за Нерон и Сенека и други подобни.
  14. Наистина ли се излекува от алергия, и аз предложих такъв вариант на близък човек - какво пък, след двайсет години лечения и безнадежден резултат, не че виня за нещо медицината. Но поне има вече диагноза - атопичен дерматит. Не се умира от него, само се страда постоянно. А диагнозата и тя е много приблизителна, защото по принцип не е ясно какво го причинява. Така че ще поживеем, ще видим.
  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия.