Премини към съдържанието

baypetko

Потребител
  • Публикации

    1
  • Регистрация

  • Последно онлайн

Харесвания

0 Неутрална репутация

Всичко за baypetko

  • Титла
    Новобранец
  1. Шофьорски курсове в София - къде?

    Не знам защо толкова много рекламирате Тара М. Във фирмата има голям наплив защото се намира в Люлин (най-големия квартал в България). Имайте предвид че фирмите с по-голям брой взели изпита от първия път са тези, които най-често плащат рушветите на ДАИ. Няма какво да се лъжем и да се правим, че такова нещо като корупция при изпитите не съществува. Всяка година медиите гърмят за схемите в ДАИ, през две години подменят ръководството и половината изпитващи и всеки път всичко започва отначало и положението не се подобрява, само дето схемите вече стават по-прикрити. Не може курсист, който преминава на червено през светофар да му дават книжка - минал бил през дупка и камерата се откачила точно тогава и затова липсва на записа! Децата не искат да си признаят, че плащат допълнително часове и рушвети, защото самочувстието на тинейджъра е голямо, даже започват да се хвалят как за 5-6 часа са се научили карат. Това всеки опитен шофьор като го чуе и ще им се изсмее. Само че тук не търсят информация опитните, а такива, които още не са се сблъсквали с цялата мафиотска схема и си мислят че автошколата е нещо супер важно. Не искам да кажа, че всички от инструкторите в атошколите не струват, но повечето нямат мотивация да ви обърнат достатъчно внимание, че да може само за 30 уч. часа да имате шанс да вземете изпита при късмет и не голям трафик. Мотивация има само ако сте препоръчан от някой роднина, колега приятел и т.н. Първият въпрос който ви задават, като отивате в някоя школа да се записвате е: Кой от инструкторите са ви препоръчали? Първите въпроси, когато влезнете в автомобила на иструктор са: Карал/а ли сте преди? (защото са наясно, че повечето курсисти имат опит с незаконното шофиране още преди да се запишат на курса) Какво работите/учите? Какво работят родителите ви? (за да знаят колко пари сте готови да платите за обучените като допълнителни часове и за рушветите за ДАИ) Коя школа/инструктор ще ви научат повече за тези 30 задължителни часа, зависи изцяло от вашите връзки и познанства с него или с някой от МВР, а не от рекламите по форуми и блогове. Всеки е имал различен опит със системата именно защото не сме равностойни. Едни имат повече връзки, пари и т.н. от други. Имам познати, които са изкарали изпита нереално лесно и други, които са ги пекли на шиш и са ги карали да показват повече умения. За хора които не разчитат на шуробаджанащината в държавата ни и са против подкупите, единстния им шанс е да се подготвят за практиката сами или с роднина/приятел още преди да си помислят да се записват на курса, а да не разчитат на школите. Не случайно в напредналите държави (САЩ, Австралия, Швеция, Финландия, Белгия, Франция и т. н.) кандидат шофьорите имат законното право да се подготвят за изпита сами, без задължително да се записват на професионален курс. В България законите са направени така, че винаги да трябва да пълним гушите на частни школи и държавни структури.
  • Разглеждащи в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.