Премини към съдържанието

realno

Потребител
  • Публикации

    1312
  • Регистрация

  • Последно онлайн

Последни посетители

Информацията с последните посетители на профила ви е изключена и не се показва на другите потребители.

Постижения на realno

Ментор

Ментор (12/21)

  • Харесващ постове Рядка
  • Много популярен Рядка
  • Четири години във форума
  • Първа публикация
  • Сътрудник Рядка

Нови значки

120

Репутация

  1. Дали съм "къща без основи" едва ли ти можеш да кажеш, при положение, че изопачаваш записаното в Писанията и не познаваш основни неща, но по - горе посочените факти показват, че си стъпила на фалшива основа. Историческите фактите го доказват. Дали времето ти в тази дискусия е загубено, времето ще покаже. То изпитва всичко. В голяма заблуда си. Стария завет не е само история. Пророците не пророкуват САМО исторически събитие, които ще се случат в близкото бъдеще. Според нея най - големия проблем е политическата свобода, мир и разбирателство и много месии ще постигнат това при своето идване, НО от първата до последната книга Писанията поставят като основен проблем греха, духовното състояние на човека, взаимоотношенията му с Бог и последиците от това. Да си чул от нея да коментира тази тема? Може да ти стане учител по история и да ти показва фотоси, но дотам. За истинския проблем свързан с греха знае колкото зъболекар може да ти поправи ракета. А пророците пророкувайки за бъдещи исторически събития и личности, като център на своите пророчества поставят проблема с греха. Греха на евреите е причината за случващото се с тях, а не пророчествата на пророците.
  2. Ако беше права щеше да се съгласиш за следните факти: Факт 1. Има промяна в тълкуването и доктрините ви от времето на Исус и сега. Например Исая 53 гл винаги е била смятана за пророчество на бъдещия Месия. Факт 2. Пророчествата не се отнасят САМО за времето на пророците или малко след това, защото равините по времето на Исус не са ги приемали така, а и самите пророчества казват, че се отнасят за след много време или все още не са се изпълнили. Ако има твърдиш, че пророчествата са само за времето на пророците, а все още има пророчества, които не са се изпълнили, означава, че според теб Бог лъже или не знае какво говори, което разбира се няма как да е вярно. Факт 3. Пророчествата пророкуват само за ЕДИН специален и уникален Месия. Това не означава, че царете Давид и Соломон не са помазаници, но ще са бледа сянка на Месията, който трябва да дойде в бъдеще. Факт 4. Месията,който е различен от Давид, Соломон и др, управители на Израел в него ще се изпълнят всички пророчества. Факт 5. Месията ще има божествен произход, ще умре за греховете на човечеството и ще възкръсне на третия ден. Ето това са фактите, които ти отричаш, но не и Стария завет. А Новия завет доказва тези факти. Не е проблем, че твърдиш обратното и ми опонираш, но е проблем, че твърдения ти противоречат на Писанията и пророците, което автоматично те прави опонент и на Бог. За това предложението ми е когато тълкуваме конкретни текстове от Писанията да имаме предвид горните факти, защото по този начин ще бъдем близко до автентичния начин на разбиране на текстовете от старите равини. Тъй като твърдиш, че Давид е помазаник, защото бил помазан с масло от Самуил за цар, кой и с какво е бил помазан Кир, че Бог заявява: Исая 45:1 Така казва Господ на помазаника Си, На Кира, когото Аз държа за дясната ръка, За да покоря народи пред него, И да разпаша кръста на царе, За да отворя вратите пред него. Та да не затворят портите: Питам защото ми задаваш въпрос, кога Исус е бил помазан като Давид с масло? Но аз твърдя, че няма нужда някой да бъде помазан с физическо масло, за да бъде помазаник пред Бог, а да бъде изпълнен с Божия Дух, каквото е твърдението и на Писанието.
  3. Това ли са твоите "факти"? Подобни епитети не те правят по знаеща. Сега се сещам, че когато еврейските книжници и фарисей нямаха доводи срещу Исус го заплашваха и клеветяха. Ако нямаш логични отговори просто си кажи, защо е нужно да обиждаш. Въртиш и сучеш все около Давид и другите ваши царе. Никъде не съм отрекъл, че Давид е помазан за цар, но когато говорим за Месия, който ще установи мир в Израел и ще владее над цялата земя, установявайки своята правда е много близко до акъла, че не става въпрос за помазания за земен цар Давид, нито Езекия, нито който и да е друг от техния род. За това евреите по тяхно време и след това, дори по времето на Исус са очаквали истинския Помазаник, друг Помазаник, който ще изпълни в пълнота всичко пророкувано. Това е исторически факт, който не би трябвало да отричаш като еврейка и с претенции, че знаеш повече от мен. Цитирах ти мненията на ваши равини, които потвърждават думите ми. Потвърждават го и евангелските текстове. Думите се потвърждават и от ап. Павел, който е бил ревностен еврейски учител. Да твърдиш, че пророчествата са се изпълнили във времето на пророците, които са пророкували е невярно и по - горе ти доказах това, но въпреки това продължаваш да твърдиш, че това не е вярно. Ето един въпрос: кога цар Кир е бил помазан с масло като цар Давид, че Бог го нарича Исая 45:1 Така казва Господ на помазаника Си, На Кира, когото Аз държа за дясната ръка..," Кой го е помазал, че е наречен "помазаник" от Бог? Ето едно пророчество от древността, че Месия ще бъде само Един и не просто много помазаници земни царе или свещеници, а един специален, в който ще изпълнят всички пророчества. До сега няма помазан земен цар, в който да се сбъдват всико казано от пророците. Няма и да има вече. Битие 49:10 Не ще липсва скиптър от Юда, Нито управителев жезъл отсред нозете му, Докле дойде Сило; И нему ще се покоряват племената. От дълбока древност се говори за един специален Месия. Но това не е Давид, нито Езекия, а Един, който на определеното време ще се появи. Дори е пророкувано, че когато се появи, вие евреите няма да го разпознаете, но това ти го оставам за домашно. Отговорих ти. Но няма да си послужа с твоя язвителен език, но пак ще ти обясня. Ти цитира Марко, но в Матей я има същата история и там става по ясно за какво иде реч. Матей 24:1 И като излезе Исус от храма и си отиваше, учениците Му се приближиха да Му покажат зданията на храма. 2 А Той в отговор им рече: Не виждате ли всичко това? Истина ви казвам: Няма да остане тук камък на камък, който да се не срине. 3 И когато седеше на Елеонския хълм, учениците дойдоха при Него насаме и рекоха: Кажи ни, кога ще бъде това? и какъв ще бъде белегът на Твоето пришествие и за свършека на века? Както се вижда от текста на Исус Му се задават два въпроса. Първия е : "Кажи ни, кога ще бъде това?" Тук учениците питат за храма, защото преди това говореха за него: 1 И като излезе Исус от храма и си отиваше, учениците Му се приближиха да Му покажат зданията на храма. 2 А Той в отговор им рече: Не виждате ли всичко това? Истина ви казвам: Няма да остане тук камък на камък, който да се не срине. Втория въпрос е за така отричаното от вас второ пришествие и края на света: "какъв ще бъде белегът на Твоето пришествие и за свършека на века?" Когато Исус казва, 34 Истина ви казвам: Това поколение няма да премине, докле не се сбъдне всичко това. Исус говори за разрушението на Ерусалим и храма, като отговаря на първия въпрос, а не за второто си пришествие и края на света.
  4. Аз добре схващам, но някой друг се прави, че нищо не се е случило, а това не е така. Прочети по долу: https://jewsforjesus.org/learn/whos-the-subject-of-isaiah-53/ Ранните равини и Исая 53 Някои от първите писмени тълкувания или таргуми (древни парафрази на библейски текстове) виждат този пасаж като отнасящ се за отделен слуга, Месията, който ще пострада. Месиански еврейски талмудист, Rachmiel Frydland, разказва: Същото тълкуване намираме във Вавилонския Талмуд: По подобен начин в обяснението на Рут 2:14 в Мидраш Раба се казва: Зоар, в своето тълкуване на Исая 53 , посочва и Месията: Първите мъдреци очакваха личен Месия да изпълни пророчеството на Исая . До Средновековието не е прилагано алтернативно тълкуване на този пасаж. И тогава съвсем различен възглед беше популяризиран от еврейския коментатор Раши (Раби Шломо Ицчаки), който живял хиляда години след Исус. Раши и възприемането на Исая 53 през Средновековието Раши вярваше, че пасажите за слугите на Исая се отнасят за колективната съдба на народа на Израел, а не за личния Месия. Някои равини, като Ибн Езра и Кимхи, се съгласиха. Въпреки това, много други равински мъдреци през същия период и по-късно – включително Маймонид – осъзнават несъответствията на възгледите на Раши и не биха изоставили оригиналните месиански интерпретации. Възраженията, които тези равини отправиха срещу възгледа на Раши, бяха три: Първо, те показаха консенсуса на древното мнение. Второ, те посочиха, че текстът е граматически в единствено число. Например, „ Той беше презрян и отхвърлен… той беше прободен за нашите престъпления… беше воден като агне на клане“. Трето, те отбелязаха осми стих от глава 53. Този стих представлява известна трудност за онези, които тълкуват този пасаж като отнасящ се до Израел: Но дали еврейският народ някога е бил „откъснат от земята на живите?“ Абсолютно не! Бог обещава, че Израел ще живее вечно: По същия начин, това тълкуване прави безсмислие на фразата „за престъплението на моя народ той беше ударен“, тъй като „моят народ“ ясно означава еврейския народ. Ако стих осми се отнася до Израел, тогава трябва ли да четем, че Израел е поразен заради Израел заради греха на Израел? Как може носителят на грях и грешникът да бъдат едно и също? По същия начин, как Израел може да бъде слугата , този, който „не беше извършил насилие, нито имаше измама в устата си“ (Исая 53:9)? Израел не е сега, нито някога е бил, без грях — Писанията са пълни с примери за непокорство на Израел. Всички тези несъответствия тревожиха много равини и те изразиха своите мнения относно възгледа на Раши. Равинът Моше Коен Ибен Криспин от Кордова, който е живял през 14-ти век, каза за тълкуването на Израел като слуга, че то „изкривява пасажа от естественото му значение“ и че Исая 53 „е бил даден от Бог като описание на Месия, при което, когато някой трябва да твърди, че е Месия, да съди по приликата или неприликата с него дали е Месията или не.” 3 Равинският възглед на Исая 53 днес И до днес много равини продължават да цитират Раши като окончателната дума за това как да се тълкува Исая 53 . Други виждат слабостта на възгледа на Раши и казват, че пасажът се отнася за отделно лице, може би самия Исая, цар Кир, цар Езекия, Йосия, Езекиил, Йеремия, Мойсей, Йов или дори някои анонимни съвременници на Исая, за който говори пророкът. 4 Но разглеждайки този списък с хора, се сблъскваме с факта, че никой от тях не е бил напълно безупречен. Никой от тях не умря за греховете на другите. Не можем също да отречем реалността, че безброй евреи са повярвали в Йешуа, след като са изучавали точно този пасаж. Лия е 25-годишна еврейка, която търсеше отговори на своите духовни въпроси. Когато се изправи пред въпроса, Исус ли беше този, за когото се представяше ? тя искаше отговорът да бъде не. Лия изповяда: „Започвам да виждам, че Исус е Месията, но ако го приема, аз също отхвърлям баща си, който не вярваше в Исус. Обичах го повече от всеки друг на този свят - не мога да го направя." В полето той беше написал: „месианско пророчество — Йешуа е Месия“. Когато била предизвикана да прочете Исая 53 , Лия намерила стария, избелял Танах на баща си. Отваряйки го към въпросния пасаж, тя направи две поразителни открития. Първо, пасажът наистина звучеше така, сякаш описва Исус. И второ, баща й беше обиколил цялата глава. И в полето той беше написал: „месианско пророчество – Йешуа е Месия“. Лия просто трябваше да попита… „ Кой е Йешуа? ” Когато тя разбра, че Йешуа е еврейският начин да се каже Исус, й просветна. Това наистина беше убедителен пасаж и дори баща й не беше в състояние да го отхвърли. В рамките на две седмици тя призна, че Исус отговаря на описанието на страдащия слуга.
  5. Едно съм разбрал, че когато някой няма доводи започва да плюе по опонента. И сега това е факт. Вместо да ми отговориш точно и ясно, отричаш. Но колкото и да отричаш, има промяна на разбиранията ви за много пророчества свързани с Месия и това е факт. И вместо да обясниш, шикалкавиш. Аз съм я чел, но въпроса е до разбирането й, а не само до четенето. След като познаваш Тората, къде в нея се говори, че ще има много помазаници, а не само Един? Къде пише, че тези помазаници ще бъдат отделни царе и свещеници, а не Един, в който ще се изпълнят всички пророчества? Не говоря за прибавяне или премахване, а за умишлено манипулиране в тълкуването, което в факт. Ако според теб това е "прибавяне или отнемане" значи има грях. Няма нужда да правиш квалификации, защото това не те прави по знаеща. Достатъчно е само да отговориш на поставените въпрос кратко, ясно. преди 15 часа, valkiria1 написа:
  6. Няма как да видиш равин да си е променил мнението днес, защото това е станало преди около 1000 г. Въпроса на който не получих отговор е защо? Но ще ти помогна да си припомниш какво бях споделил преди година, защото колкото и да отричаш и увърташ това е факт. Сряда, 20 юни 2018 г. Страдащият слуга на Исая 53 Въведение: - Петдесет и трета глава на Исая е най-яркото и живо описание на еврейския Месия, предоставено в целия Стар Завет. Той го представя като слуга, който страда за нашите грехове. Той съдържа най-основното послание за изкупление, както е разкрито по-пълно чрез новозаветното откровение. Ние, християните, естествено идентифицираме тази изстрадала слуга като Господ Исус Христос. Въпреки че текстът на Исая 53 може да ни изглежда доста ясен, много евреи абсолютно отказват да видят категоричните последици, изложени от естественото четене на обсъждания пасаж. Те настояват, че страдащият служител се позовава на нацията на Израел, но доказателствата просто не сочат в полза на това тълкуване. Исая 53 очевидно е месианско пророчество, което вече отдавна е изпълнено от самия Христос. Изглежда, че почти всички еврейски равини някога са вярвали, че страдащият служител на Исая 53 се позовава на идването на обещания Месия. Всъщност: - "Раши (1040-1105 г. сл. Н. Е.) Може би е първият, който отрича, че този невероятен пасаж е месиански. Но много еврейски мъдреци, преди и след Раши, видяха Месията в Исая 53." (Даниел Ман, евреи за Исус, „ Равини, скептици и страдащият Месия “) Следват някои препратки, цитирани в статията, от която е взето извадката по-горе: - „Високо цененият равин от първи век Шимон Бен Йочай заяви:„ Значението на думите „наранени за нашите беззакония“ [Исая 53: 5] е, че тъй като Месията носи нашите беззакония, които произвеждат ефекта от неговото нараняване , от това следва, че който не признае, че по този начин Месията страда за нашите беззакония, трябва сам да ги изтърпи и да ги понесе. " - "Мистичният Зохар записва:„ Децата на света са членове един на друг. Когато Светият желае да даде изцеление на света, той удря един справедлив човек сред тях и заради него изцелява всички останали. Откъде научаваме това? От поговорката: „„ Той беше ранен за нашите прегрешения, насинен заради беззаконията ни “(Исая 53: 5)“ (Числа, Пинх, 218а) - „Много различни равини - Гаон равин Саадия, равин Нефтали бен Ашер и равин Моше Алшич категорично се противопоставиха на новото тълкуване на Раши и поискаха израелските мъдреци да го игнорират и да се върнат към оригиналното тълкуване, най-известният сред тях беше Мамонид , който категорично заяви, че Раши е напълно сбъркал. " Освен това Исая 53 е наречен Забранената глава в еврейските общности. Както отбелязва този източник: - „Еврейският историк от 17-ти век, Рафаел Леви, призна, че отдавна равините са чели Исаия 53 в синагогите, но след като главата е предизвикала„ аргументи и голямо объркване “, равините са решили, че най-простото нещо би било просто да вземат това пророчество от четенията на Хафтара в синагогите. Ето защо днес, когато четем Исая 52 , спираме в средата на главата и седмицата след като прескачаме направо към Исая 54 ". (Eitan Bar, One For Israel, " Исая 53-Забранената глава ") Други цитати от свързаната статия по-горе: - „В Мидраш Танхума се казва:„ Равин Нахман казва, не се говори за никой освен Месията, Синът на Давид, за когото се казва, тук човек, наречен „отрасъл“, и Джонатан го преведе, за да означава Месията и правилно се казва, „човек на скръбта, запознат с мъката”. " - „Мидраш Шумел казва това за Исая 53:„ Страданието беше разделено на три части: Една за поколението на патриарсите, една за поколението на Шмад и една за Цар Месия ”.“ Страдащият слуга на Исая 53 не може просто да бъде препратка към Израел, а към човек: - "В края на Исая отделният слуга поема ролята, която Израел като нация не успя да постигне. Въпреки това Слугата в Исая 53 не може да бъде народ или остатък, защото се казва, че е откъснат от хората ( Иса 53: 8 ) и се казва, че умира за нашите грехове и беззакония ( Иса 53: 5 , 11 ). Това не може да бъде нацията, защото как Слугата може да бъде откъснат от себе си? Освен това той е праведен страдалец Това не може да бъде нацията, тъй като Исая е изобразил нацията, че е в грях (просто погледнете Исая 58 ). " (Мат Сметърст, Евангелската коалиция, " Страдащият слуга и Исая 53: Разговор с Дарел Бок “) Докато не уточним този въпрос е безсмислено да коментираме каквото и да било от Тората и пророчествата, защото когато нямаме правилна основа на която да стъпим всичко друго губи смисъл. Днес да ми обясняваш за страдащия Израел в Исая 53 г при положение, че преди 1000 или 2500 г това не било възприемано по този начин е безсмислено. Това важи и за всяко други твое твърдение днес. Освен това самия факт, че Исая 53 г не се чете в някои синагоги не е ли признание, че се Отнася за Исус като Месия, защото самото прочитане напомня само и единствено за Него? Защо не се чете ако говори за народа Израел? Колкото и да отричаш и не приемаш, но в Евангелията като свидетелство от преди 2000 г научаваме как тогавашните учители са приемали и тълкували някои пророчества, за които вие днес отричате. На теб ли да вярвам или на старите свидетелства при положение, че има доказателства, че от 1000 г насам сте си променили и то целенасочено доктрините за Месия. Въпроса е кое ви е принудило да направите това, защото няма съмнение, че това се е случило? Теб като еврейка не те ли смущава този факт? Не само, че по този начин се заблуждавате, но и че изопачавате казаното от БОГ, а не от човек. Още един важен въпрос. В Тората от самото начало до края се пророкува за идването само на ЕДИН Месия, а не на МНОГО помазани царе или свещеници, както твърдиш. И пак опираме на въпроса, не изопачавате ли Тората по този начин?
  7. Докато чакам да ми отговориш на зададените въпроси по горе да ти покажа още един пасаж, който не само намеква, но ясно съобщава, че Месията ще има Божествен произход. МИхей 5:2 А ти, Витлеем Ефратов, Макар и да си малък за да бъдеш между Юдовите родове, От тебе ще излезе за Мене Един, Който ще бъде владетел в Израиля, Чийто произход е от начало, от вечността. Кой от "месиите", от времето на Давид до Седекия изпълнява това пророчество, като имаш предвид твърдението ти, че пророчествата се отнасят само за времето на пророкуването и малко след това. С интерес ще очаквам да ми отговориш?
  8. Зададох ти въпрос, но се правиш, че не го забелязваш. А той е защо равините ви си промениха разбиранията за пророчества, като преди това старите равини приемаха , че се говори за Месията / не говоря за Исус/, но след появата на Исус си променихте мнението за тях? Исус ли е причината или нещо друго? Питам те, защото отговора ми на въпроса ти е пряко свързано с твоя отговор. По горе ти посочих няколко пророчества, но има и още, за които вие днес смятате, че не се отнасят за Месията / не говоря за Исус/ , но е факт, че не така са разбирали пророчествата равините ви преди 2000 г. Но напротив. Били са убедени, че в тях се говори за Месията / не говора за Исус/, а в тях се говори за божествени качества на Месията / не говоря за Исус/ . Пак те питам и се надявам да ми отговориш: Ако пророчествата са само за времето на пророкуване на пророците или малко след това, както казваш /но не така са разбирали пророчествата преди 2000г/, това означава ли, че вече не очаквате Месия / не говора за Исус/ , защото е минало много време от тях? И ако пророчествата са само за времето на пророците, кога се е изпълнило следното пророчество: Исая 11:6 Вълкът ще живее с агнето, Рисът ще си почива с ярето, Телето, лъвчето и угоените ще бъдат заедно; И малко дете ще ги води. Исая 65:25 Вълкът и агнето ще пасат заедно, И лъвът ще яде слама както вола, И храна на змията ще бъде пръстта. Не ще повреждат нито ще погубват В цялата Ми света планина, казва Господ. Кога се е изпълнило пророчеството за световен мир установен от Месията, че нещо съм пропуснал? И пак се връщам към главния въпрос: равините ви преди 2000 г ще бъдат ли съгласни с вашето разбиране днес, че пророчествата са се отнасяли САМО за времето на пророците и малко след това ? Ако отричаш и не признаваш истинността на едно пророчество и неговата продължителност как очакваш да ти отговоря на въпроса?
  9. Преди 2000 г така се е присмивал и ап. Павел. Не само това, но е убивал християните, както днес джихадист убива друговерец. Освен това е бил богослов по Стария завет и е разбирал писанията, и пророчествата по различен начин, от който вие днес ги представяте. И не само той, но и другите духовни учители по негово време. Ако днес възкръсне Гамалиил или друг учител от това време, няма да познае религията си. Въпроса е, защо? Защо има промяна на разбиранията ви по отношение на някои текстове от пророчествата? Отговора на въпроса е ясен, защото Исус ви обърка доктрините. Ако не си промените разбирането за някои пророчества, това означава да признаете Исус за Месия. Но тъй като Исус няма как да се промени, няма как да се промени мястото Му на раждане, родословието Му, служението Му, смъртта Му, и най - вече възкресението Му и последващото му явяване на стотици негови последователи и ап. Павел, единственото, което остава е вие да промените разбирането си за пророчествата. Ап. Павел също е бил убеден в правотата си, че Исус е богохулник и лъжемесия, а учениците Му еретици, но с явната си среща с възкръсналия Исус, си коригира разбиранията относно Старозаветните Писания и започна да ги разбира по правилен начин. И това е неоспорим факт. Ако има промяна на разбирането ви за пророчествата от преди 2000 г, кого заблуждавате? По какъв начин това ще отмени факта, че Исус е обещания Месия? Освен това ако Христо с е възкръснал, кое Му пречи да изпълни и останалата част от пророчествата за установяване на световен мир след като първо очисти земята от неверието и греховете, които се вършат по нея? Ако пророчествата са само за времето на пророкуване на пророците или малко след това, както казваш /но не така са разбирали пророчествата преди 2000г/, това означава ли, че вече не очаквате Месия, защото е минало много време от тях? И ако пророчествата са само за времето на пророците, кога се е изпълнило следното пророчество: Исая 11:6 Вълкът ще живее с агнето, Рисът ще си почива с ярето, Телето, лъвчето и угоените ще бъдат заедно; И малко дете ще ги води. Исая 65:25 Вълкът и агнето ще пасат заедно, И лъвът ще яде слама както вола, И храна на змията ще бъде пръстта. Не ще повреждат нито ще погубват В цялата Ми света планина, казва Господ. Кога се е изпълнило пророчеството за световен мир установен от Месията, че нещо съм пропуснал?
  10. Нека да бъдем коректни и да четем какво пишем. В началото говорехте за евреи, а после за юдеи. Евреи не е равносилно на юдаизъм макар сме във форум за юдаизъм, защото има много евреи, които са християни. Ако държим на буквата, названието "юдаизъм" не се среща в Библията. Ако греша поправи ме. "Юдаизъм" има като разграничение от християнството, което не означава, че е това е правилната вяра, а християнството е неправилната. Специално за Псалом 2 ще кажа, че грешиш, защото има три гледни точки относно това за кого се говори в него: - за Давид или за някой друг от помазаните царе на Израел; - Давид и вторична препратка към Месията; - има изключителна и единствена препратка към Месията. Причините, поради които псалмът не трябва да се разглежда като отнасящ се изключително за който и да е еврейски цар, са убедителни. Те са обобщени в това: че изразите в псалма са такива, които не могат да се прилагат изключително към нито един еврейски монарх. По подобни причини псалмът не може да се счита за предназначен да се отнася предимно за Давид, и във вторичен и по-висш смисъл за Месията. В псалма няма индикации за такъв двоен смисъл; и ако не може да се приложи изключително към Давид, не може да се приложи към него изобщо. Предполагам, че псалмът, подобно на Исая 53:1-12, е имал оригинална и изключителна препратка към Месията. Това може да бъде показано от следните съображения: 1. Приложен е така в Новия Завет и не се споменава по друг начин. Така в Деяния 4:24-27, цялата група апостоли е представена като цитира първите стихове на псалма и ги отнася към Христос: „Те издигнаха единодушно гласа си към Бога и казаха: Господи, Ти си Бог... Който чрез устата на твоя слуга Давид каза: „Защо езичниците се разяриха и народът си въобразява напразни неща. Царете на земята се изправиха и управниците се събраха против Господа и против неговия Христос /Помазаник/. Защото по истина против твоята страна. светото дете Исус, когото Ти помаза, Ирод и Понтий Пилат, езичниците и народа на Израел, бяха събрани заедно." Следователно, ако авторитетът на апостолите трябва да бъде признат в случая, не може да има съмнение, че псалмът е предназначен да се отнася за Месията. Това твърдение на апостолите може също да се посочи като доказателство, че това вероятно е било така. Отново, псалмът е цитиран от Павел Деяния 13:32-33 като приложим към Христос и по отношение на факта, че това е доктрина на Стария завет, че Месията трябва да възкръсне от мъртвите: „И ние ви заявяваме радостна вест, че обещанието, което беше дадено на бащите, Бог изпълни същото за нас, техните деца, като възкреси Исус отново; както е писано и във втория псалм: Ти си моят Син днес Аз ли те родих И пак в Евреи 1:5, същият пасаж е цитиран от Павел, за да установи възвишения ранг на Месията като над ангелите: „Защото на кой от ангелите е казал някога: Ти си Мой Син, днес те родих?“ Тези цитати доказват, че според преценката на авторите на Новия Завет псалмът е имал оригинална препратка към Месията; и начинът, по който те правят цитатите, доказва, че това е било вярването на евреите в тяхното време, тъй като изглежда, че те не са се опасявали, че уместността на приложението, което са направили, ще бъде поставена под въпрос. 2. Но освен това има и други доказателства, че такова е преобладаващото тълкуване сред древните евреи: „В по-старите еврейски писания, като Сохар, Талмуд и др., има различни пасажи, в които месианското тълкуването е дадено на псалма. Вижте сборниците на Raym. Martini, Pug. Fid. ed. Carpzov., на няколко места, и от Schottgen, de Messia, стр. 227 и сл. Дори Кимчи и Ярчи признават, че това е преобладаващото тълкуване сред техните предци; и последният много честно излага причините си да се отклони от него, когато казва, че предпочита да го обясни от Давид, за опровержение на еретиците, тоест, за да унищожи силата на извлечените от него аргументи от християните“. (Хенгстенберг, Христос, I.77.)" 3. Това, че се отнася до Месията, е ясно от самия псалм. Това ще бъде очевидно от няколко други съображения. - Не може да се приложи към Давид или към друг земен цар; тоест, в него има изрази, които не могат да бъдат приложени с никаква степен на уместност към който и да е земен монарх. Тази забележка се основава по-специално на забележителното използване на думата „Син“ в псалма и обещанието, че „най-крайните части на земята“ трябва да бъдат поставени под контрола на този, към когото се прилага тази дума. Думата „син“ наистина има голямо значение и в известен смисъл се прилага към праведните в множествено число, като че са синове или деца на Бог чрез осиновяване; но не се прилага така в единствено число и има особеност в използването му тук, което показва, че не е било предназначено да се прилага към земен монарх или към всеки благочестив човек, смятан за Божие дете. Йоан 5:18 „18 Затова юдеите искаха още повече да го убият; защото не само нарушаваше съботата, но и правеше Бога Свой Отец, и така правеше Себе Си равен на Бога. Не се използва в Стария завет, както се прилага към земен монарх, по начина, по който се използва тук. Забележката, направена тук, е напълно независимо от доктрината, която понякога се предполага, че се преподава в този пасаж, за „вечното поколение“ на Божия Син, тъй като казаното тук е еднакво вярно, независимо дали това учение е добре обосновано или не. - Тук е обещана степен на господство и вечна империя, която не може да се приложи към Давид или към който и да е друг монарх, но която е напълно приложима за Месията (вж. Псалм 2:8 , Псалм 2:10 ). - Такова е също естеството на обещанието към онези, които се доверяват на него, и заплахата към онези, които не му се подчиняват /Псалм 2:12/ . Това е език, който веднага ще се види като напълно приложим към Месията, но който не може да се разглежда така по отношение на нито един земен монарх. - Има голяма вероятност псалмът да е предназначен да се отнася до Месията, поради факта, че тези, които отричат това, не са били в състояние да предложат друго правдоподобно тълкуване или да покажат с някаква степен на вероятност на кого се отнася. Нямаше израелски царе или принцове, за които можеше да се счита с някаква вероятност като приложимо, освен ако не беше Давид или Соломон; и все пак няма записани обстоятелства в техния живот, към които да се счита, че е адаптиран, и няма съществено съгласие между онези, които твърдят, че се отнася за някой от тях. Някои от съвременните евреи твърдят, че е съставен от Давид, уважаващ себе си, когато филистимците се изправиха срещу него 2 Царе 5:17; но това очевидно е погрешно мнение, тъй като не само в събитието там не е имало нищо, което да съответства на езика на псалма, но по това време не е имало специално освещаване на хълма на Сион Псалм 2:6 , нито е била тази планина считан за свещен или свещен до издигането на скинията върху него, което е след филистимската война. Същата забележка може да бъде направена по същество за предположението, че се отнася до бунта на Авесалом или до някое от обстоятелствата, при които Давид е бил поставен. И има още по-малко основания да се предполага, че се отнася за Соломон, тъй като не се споменава за някакъв бунт срещу него; на всеки общ опит да хвърли хомота си; на всяко тържествено посвещаване на него за крал в резултат на или въпреки такъв опит. - Псалмът е съгласен с разказа за Месията или в общата си структура и подробности е приложим за него. Единственото правдоподобно възражение срещу тази гледна точка е, както е посочено от DeWette, „Според учението на християнството, Месията не е победител на народи, носещ железен скиптър; неговото царство не е от този свят“. Но на това може да се отговори, че всичко, което се има предвид в Псалм 2:9 , може да бъде, че той ще установи царство над народите на земята; че всичките му врагове ще бъдат покорени под него; и че скиптърът, който ще люлее, ще бъде твърд и неустоим. И това ще се осъществи след повтормото Му идване като справедлив Съдия при Второто пришествие, за което се пророкува е Новия завет, а и на други места в Стария Завет. - Може да се добави, че псалмът е такъв, какъвто може да се очаква да се намери в поетичните писания на евреите, с възгледите, които те поддържат за Месията. Обещаният Месия беше обект на най-дълбок интерес за умовете им. Всичките им надежди бяха съсредоточени в него. Те го очакваха с нетърпение като Великия Избавител; и всичките им очаквания за това какво Божият народ ще бъде скупчен около него. Той трябваше да бъде принц, Завоевател, Избавител, Спасител. Към него бяха насочени очите на нацията; Всички тези факти показват, че Псалом 2 е Месиянски и няма как да се отнасят за цар Давид или някой друг негов потомък освен Месията, който е трябвало да се роди на земята от неговото потомство. Същия псалом показва, че Месията трябва да има божествени качества за да може да управлява земята по начина описано в псалома. Освен това разбиранията на евреите по времето на Давид и Исус е било различно по отношение на Псалом 2 и друг месиянски текстове, за разлика от разбиранията на съвременните евреи вярващи в юдаизма и обяснението е много просто, за да се разграничат от Исус, който бил смятан за Месия. Още няколко препратки към коментари на Павел в Новия завет имащи връзка с темата : Евреи 1:1-9 "Бог Който при разни частични съобщения, и по много начини, е говорил в старо време на бащите ни чрез пророците, 2 в края на тия дни говори нам чрез Сина, Когото постави наследник на всичко, чрез Когото и направи световете, 3 Който, бидейки сияние на Неговата слава, и отпечатък на Неговото същество, и държейки всичко чрез Своето могъщо слово, след като извърши [чрез Себе Си] очищение на греховете, седна отдясно на Величието на високо, 4 и стана толкова по-горен от ангелите, колкото името, което е наследил, е по-горно от тяхното. 5 Защото, кому от ангелите е рекъл Бог някога: - "Ти си Мой Син, Аз днес Те родих"; и пак: "Аз ще Му бъда Отец, и Той ще ми бъде Син"? 6 А когато пък въвежда Първородния във вселената, казва: - "И поклонете се Нему, всички Божии ангели". 7 И за ангелите казва: - "Който прави ангелите Си силни като ветрове, И служителите Си като огнен пламък"; 8 А за Сина казва: - "Твоят престол, о Боже, е до вечни векове; И скиптърът на Твоето царство е скиптър на правота. 9 Възлюбил си правда, и намразил си беззаконие; За това, Боже, Твоят Бог Те е помазал с миро на радост повече от Твоите събратя". Деян13:32-37 „И ние ви донесохме блага вест за обещанието дадено на бащите ни, 33 че Бог го изпълни на техните чада, като възкреси Исуса; както е писано и във втория Псалом: - "Ти си Мой Син, Аз днес Те родих". 34 А че Го е възкресил от мъртвите, никога вече да се не връща в изтлението казва така: "Ще ви дам Верните милости, обещани на Давида". 35 Защото и в друг Псалом казва: "Няма да оставиш Светеца Си да види изтление". 36 Обаче, Давид, след като в своето си поколение послужи на Божието намерение, заспа и биде положен при бащите си, и видя изтление. 37 А Тоя, Когото Бог възкреси, не видя изтление.“ Съжалявам, че отговора стана доста дълъг, но се постарах да бъда изчерпателен.
  11. А когато Бог се явява под формата на горящ храст и говори с Моисей, ограничавали Го? А когато след това се движеше с народа под формата на облачен и огнен стълб, ограничавали Го? Защо ако желае да не може да се яви на хората в човешка плът и изкупи хората от греховете им? По скоро противоречи на човешките концепции от ограничените човешки умове. Може да противоречи и на юдаизма, но не противоречи на Божиите концепции. Когато казваме на Бог какво може или не може не Той, а ние го ограничаваме. Факт е че евреите като народ и техните лидери не разбираха юдаизма т.е. волята на Бог. Бяха непокорни и с закоравели сърца, и понасяха последиците си за това. Записано е в Стария Завет и това е факт. Исая 9:6-7 Защото ни се роди Дете, Син ни се даде; И управлението ще бъде на рамото Му; И името Му ще бъде: Чудесен, Съветник, Бог могъщ, Отец на вечността, Княз на мира.7 Управлението Му и мирът непрестанно ще се увеличават На Давидовия престол и на неговото царство, За да го утвърди и поддържа, Чрез правосъдие и чрез правда, от сега и до века. Ревността на Господа на Силите ще извърши това. Псалом 2; Псалм 110:1 Давидов псалом Иеова рече на моя Господ: Седи отдясно Ми Докле положа враговете ти за твое подножие. 2 Господ ще простре от Сиона скиптъра на силата ти; Владей всред враговете си. 3 В деня, когато събереш силата си, твоите люде ще представят себе си доброволно, в света премяна; Твоите млади ще дойдат при тебе като росата из утробата на зората. 4 Господ се закле, (и не ще се разкае), като каза: Ти си свещеник до века според чина Мелхиседеков. 5 Господ, стоящ отдясно ти, Ще порази царя в деня на гнева си. 6 Ще извърши съд между народите, ще напълни земята с трупове, Ще смаже главата на неприятелите по широкия свят. 7 Ще пие от потока край пътя; Затова ще дигне глава високо. Има и други пасажи от Стария Завет, в които се преписват Божествени качества на бъдещия Месия.
  12. Напротив. Първо евреите повярваха, че Исус е Месия, а след това и езичните. Първо евреи станаха християни, а след това езичниците. Освен това християнската религия не променя произхода на някого. Човек може да бъде християнин и пак да бъде евреин или друга националност. Не е правилно да се казва, евреите не се интересували в какво вярват християните при положение, че и днес има много евреи, които вярват в Исус.
  13. Не е правилно да се говори за еврейски или християнски Месия. Ако говорите за някаква разлика тя трябва да бъде Старозаветна и Новозаветна в контекста на Библията. Но първо трябва да докажеш, че има такава разлика. Но за сега правиш само голи твърдения. А новозаветните писания доказват, че Исус е истинския Месия както на евреи така и на другите народи.
  14. Не заблуждавай. От кого е вдъхновен ислямския духовник да се моли срещу Израел, които уж вярват в същия бог според вас? От Аллах или някой друг? Ако е вдъхновен от Аллах, духовника не ставали негов инструмент? Не е ли същото, че все едно Аллах иска това? Аллах иска ли унищожението на Израел и народа ? Продължаваш с манипулациите. Не обяснявай къде отива човек когато е починал в молитва, защото човек може да почине когато се моли за гладните и страдащите, но може да се моли и за нечие унищожение, както е в случая, който коментираме. Отговори, защо този ислямски духовник се моли срещу Израел? Това ислямска практика ли е или не? Ти, който омайваш евреи във форума, молиш ли се срещу тях и държавата им? Къде останаха думите ти, че сте миролюбива религия и мислите доброто на този народ? 1. Аз не правя разлика между еврейки и християнски Месия, защото Исус е евреин. Християнския Месия е бил най - напред приет за Месия от евреите. Евреите са разпространили вестта, че Исус е Месията и то първо сред евреите както в стараната така и по синагогите в чужбина. Чак след това езичниците са започнали да вярват и приемат Исус за Месия. 2. Ако евреите очакват Месия миротворец, защо са отхвърли ли Исус, който говори и носи мир, доказвайки го с живота си, а са търсили и припознавали месия във войнстващи евреи, който са проливали кръвта както на чужденци поробители така и свои сънародници? 3. Исус се е родил в плът. Бил е 100 % човек.
  15. 2 Петрово 2:10 а особено тия, които с нечисто пожелание следват плътските страсти и презират властта. Смели и упорити, те не се страхуват да хулят славните същества;11 докато ангелите, ако и да са по-големи в мощ и сила, не представят против тях хулителна присъда пред Господа. 12 Тия, обаче, като животни без разум, естествено родени, за да бъдат ловени и изтребвани, хулят за неща, които не знаят, и ще погинат в своя разврат,
  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.
×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване