Премини към съдържанието

dagpo19

Потребител
  • Публикации

    861
  • Регистрация

  • Последно онлайн

Харесвания

527 Невероятна репутация

Всичко за dagpo19

Последни посетители

Информацията с последните посетители на профила ви е изключена и не се показва на другите потребители.

  1. Не разбирам какво казваш. Уит, всички тези философски спорове следва да се водят между хора, които практикуват. Инак, това са празни приказки. Понеже всяко обяснение за пустотата реферира към определена практика и експириънс.
  2. Виж, вчера четох едно учение от Далай Лама. Там се казва, че всяко учение трябва да се интерпретира в рамките на традицията, в която е дадено. Т.е. ако Васубандху е дал дадено учение в рамките на вайбхашика или йогачаря, то ние не бива да го интерпретираме и коментираме от гл. т. на мадхямака. В това е същността на критиката ми към тълкуването на Шунята на суттата от пали-канона. Суттите трябва да се тълкуват от гл. т. на Тхеравада, за да не възниква объркване. Ако е дадено това тълкуване, може да се добави и друго, но това трябва да се упомене изрично и да се посочи основанието (възгледа). Само ще кажа, че в 98% от случаите отговарям, когато очаквам, че има смисъл, т.е. ако преценя, че няма, не отговарям. Инак, пропусни. Няма смисъл да се разправяме.
  3. Правилно обяснение няма. Има в рамките на определен контекст..
  4. Какво забрави, когато го обясних съвсем ясно? В определен период не се проявява повече от един, който да завърти колелото на дхарма за първи път. Това е значението.
  5. Разбрах питането ти от първия път. Еднаква е, но не е една. Когато ти постигнеш просветление и когато го постигна аз, то двамата няма да сме едно. Нали за това говориш? Дхармакая ще е еднаква при теб и мен. Но двете рупаки, т,.е. самбхогакая и нирманакая, ще са различни. Малко срам да изпиташ, че даваш погрешни интрепретации на сутри от Пали-канона, ще си позволиш ли?
  6. OK. Aко имам свободно време ще го прочета. Това е за предпочитане пред лекции и интервюта в ю-туб. Мерси за инфото, в смисъл, че не бях чувал за него.
  7. Филм, който препоръчвам: Не съм го чел. Много напрегнат изглежда, когато преподава.
  8. Горе даде една неадекватна интерпретация на сутта, която цитира (без да посочиш сайта, от който е превода, което не е коректно) в отговор на въпроса на Бадр, понеже дори не си потърсил коментар, а си преценил, че можеш да разбереш значението и сам. И сега, продължаваш да настояваш, че твоето обяснение е вярно, макар да обясних какво е тълкуването на учителите от Тхеравада. Въздържах се да критикувам твоята интерпретация, но ти не обърна внимание. Затова, то ще прощаваш, но ще трябва да обясня по-подробно за другите четящи темата. Пишеш неща, които издават липса на базови знания в абидхарма и прамана (будистката епистемология). Ще се аргументирам. Пишеш: Подчертаното е погрешно обяснение, понеже умът не може да е в един и същ момент в две различни и амбивалентни състояния. Не можеш едновременно да изпитваш състрадание и омраза напр. Цялата сутрическа практика, при която една ментална нагласа (санскара) се заменя с друга, се основава и работи на този принцип. Затова напр. в http://skydharma.com/OUR_FILES/The_Great_Medicine_-_Online_version.pdf Шечен Рабджам казва: "В зависимост от нивото на собствената интелигентност змъгляващите емоции могат да бъдат изкоренени, трансформирани или използвани." Първото се отнася до сутра подхода, второто до тантра, третото до есенциалната махамудра и дзог чен.
  9. Понеже не практикувам Тхеравада и не съм изучавал подробно Пали-канона, то обяснението, което ще дам не претендира за точност. То е според коментарите на учители от Тхеравада, които съм чел и доколкото съм ги разбрал. В тази сутта се ползва фразата "тук и отсрещната страна" (пали "орапаран") в смисъл различен от повечето сутти от Пали канона и това предизвиква известно объркване. Обичайно под "тук" (оран) или "този бряг" (ориман тиран) се разбира сансара, а под "отсрещната страна" (паран) или "отсрещния бряг" (париман тиран) – нибана (нирвана). В Урага сутта, обаче, се говори, че освободения изоставя и двата бряга. Следователно, двата бряга в случая изразяват дуалното възприятие в рамките на сансара, а не категориите сансара и нибана. Този бряг може да се разбира като настоящия живот, а другия бряг - като бъдещия живот. Алтернативно, този бряг са шестте сетивни съзнание, а другия – техните обекти. Или този бряг е сферата на желанията и сферата на формата, а другия – сферата без форма (като и трите принадлежат на сансара). Какъв гняв възниква от привързването? Привързване възниква към желан обект. Гневът се провокира от нежелан обект или ситуация.
  10. Казано по друг начин, то сутрите не са преподадени и записани за да търсим в тях потвърждение на нашите погрешни концепции, а за да ни покажат къде бъркаме. Когато ползваме сутрите, за да утвърждаваме своите схващания, то се прецакваме от самото начало. Не знам как по-просто да го обясня.
  11. Никъде нищо такова не е казано. От друга страна, то ако е така, то това е представата на Адвайта Веданта за просветлението. Или на Люк Бесон: Дали схващаш колко се объркваш, когато коментираш такива теми, които нямат нищо общо с твоето обичайно преживяване?
  12. Нали се сещащ как ще отговоря? Отговор, който е цитат на сутра не е е твой отговор. Това е като някой теист да си цитира своето писание, когато не може да каже нищо, което е обмислил и преживял сам. Няма разлика дали се цитира сутра, стих от библията или текст от Корана. Това е пълно безсилие и липса на отношение към цитираното. Просто такива напъни, когато някой в отговор на друг, цитира сутра или нещо такова, пораждат тъга и съчувствие.
  13. По начина, по който го изразяват и разбират хора като теб и колегата, който цитираш, то това е сливане с утробата, от която сте произлезли, т.е. инволюция. Това не е еволюция, а стремеж към състоянието на незнание, безотговорност и безгрижност на малкото дете. Бедата е, че не сте деца, а възрастни хора, които не сте пораснали. Безмерна инфантилност, да прощаваш. От каква позиция ги пляскаш тези твърдения? С Бог ли се "сля"?
  14. Не. Това означава, че Дхармакая, буда-природата, е еднаква при всички буди, но те имат различна активност, която се отнася до двете рупа каи (нирманакая и самбхогакая), които са производни от Дхармакая. Т.е. те имат различен тип активност, която облагодетелства чувстващите същества в самсара. Това е резултат от пожеланията, които са отправяли, когато са били бодхисатви. Затова, когато искаме да култивираме съчувствие се обръщаме към Авалокитешвара, когато искаме да култивираме мъдрост - към Манджушри, когато искаме да се освободим от страховете си – към Тара. Но природата и състоянието, които са достигнали Авалокитешвара, Манджушри и Тара е еднакво.
  15. Оставям на другите четящи да преценят дали реакциите ти не са емоционални и са трезви, както и на твоят дълбинен здрав разум, който не можеш да излъжеш. Т.е. можем да се самозалъгваме до безкрайност, но дълбоко в себе си знаем какво представляваме и как постъпваме. Затова и не ни стиска да се погледнем в огледалото. Само че началото на всеки автентичен духовен път започва оттам, от обръщането на погледа навътре.
  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

×
×
  • Добави ново...