Премини към съдържанието

dagpo19

Потребител
  • Публикации

    1183
  • Регистрация

  • Последно онлайн

Харесвания

606 Невероятна репутация

Всичко за dagpo19

  • Титла
    kaldata маниак

Последни посетители

Информацията с последните посетители на профила ви е изключена и не се показва на другите потребители.

  1. Понеже попита и прецених, че има смисъл да отговоря. Тези, които са били ученици на Буда са постигали реализация като архати или бодхисатви в рамките на един живот. По простата причина, че са имали заслугата да се срещнат и да се учат от Буда, а не от интернет. Това вече е супер тъпо. Цените на подобни курсове, както съм обяснявал много пъти, покриват разходите по организирането им. Никой, който е организирал такива курсове в България не е забогатял. По-скоро е обратното, т.е. вложил е средства, които никога няма да получи обратно. Само човек с много деформирани представи относно парамитата на шедростта (дана парамита) може да напише нещо като написаното от теб. Нищо лично. Констатирам просто. Предозирал си със SF.
  2. Напр., то пхоува в БГ беше давана поне три или четири пъти от няколко различни учители от Нийгма и Кагю. Това, че не си попаднал на тези учения, означава, че нямаш заслугата да ги получиш, т.е. да получиш учения, в които да ти отговорят на такъв въпрос.
  3. Защото, ако пропуснеш момента, когато можеш да практикуваш когато имаш условията да го направиш, то няма да срещнеш с дхарма не просто в този живот или в следващия, а в течение на еони. Това е съвсем очевидно, ако екстраполираме будното състояние към състоянието на сън. И в двете липсва осъзнаване. При второто, обаче, то е цялостно. Смъртта, която може да настъпи във всеки момент, е състояние, което е сравнимо със съня. Кармичните нагласи ще ни отнесат не към дхарма, а на някъде другаде. Това са очевидни неща за хора, които практикуват, които осъзнават как се събуждат, как се хранят, как заспиват, как вървят, правят секс и т.н. Въпросите, които задаваш ти и Реджеб са въпроси на хора, които никога на са практикували дарма. Това не е критика, а констатация. Никой не ви кара да практикувате каквото и да е. Възможно е не само Реджеб, но и ти, да сте постигнали просветление без да практикувате, както е направил Буда. Допускам, че има и такива изключения, които споделят опита си в този форум.
  4. Не мога да разбера каква практическа полза носят споровете за това какво е атман или антаман, какво е пустота или зависимо възникване, какво е самсара и какво нирвана, когато цялото обсъждане не почива върху практика и възникнало от нея разбиране, а върху цитати от сутри и шастри. Мисля си, че ако някои от пишещите отделяха поне толкова време и енергия, колкото влагат тук в това да практикуват, то щяха да бъдат неизмеримо по-полезни за другите и за себе си. Разбира се, по-лесно е човек да загуби два или три часа да чете и коментира в някой форум какво е атман и анатман, шунята и пратитя самутпада, самсара и нирвана и т.н., наместо да си седне на з...а и да практикува. Все едно ще живее 10 000 или 100 000 години. Луда работа е това, да прощавате. Постът ми не е насочен лично към никой. Говоря по принцип.
  5. Има и положителни страни. Напр. това е чудесна възможност да осмислим непостоянството на всички съставни феномени. Другото е, че природата, планетата може да си почине, да отдъхне от нас. Горите, които изсичаме не са ли белите дробове на планетата? 30% oт сушата са гори, които се изсичат безпощадно. Вирусът атакува белите дробове (пневмония). Причина и резултат, т.е. карма. https://bg.wikipedia.org/wiki/Аната Отново свободна интерпретация, която изразява твоето разбиране, но не това, което е преподавал Буда. В някакъв смисъл, то мога да се съглася с твоето твърдение. Не съществува субстанционален Аз, но съществува емпиричен Аз или пет съвкупности (скандхи), които се преживяват като Аз.
  6. да. Вече и децата не вярват в естествения произход на вируса.
  7. Само добави към него СЗО и КНР. Не знам защо толкова често се пропуска факта, че Китай един месец кри информацията, после СЗО каза, че няма данни вирусът да се разпространява от човек на човек, и няма смисъл да се ограничава туризма и търговията. Пандемията я обявиха в началото на март. Инак, то Бил Гейтс наистина е един от основните донори на СЗО.
  8. Така е. Ще четем твоите представи за будизма, а не тези, които преподават будистките учители. За мен е абсолютно ясно, но за човек, който не практикува, а просто чете будистки текстове, то няма как да бъде ясно и разбираемо.
  9. Темата е за будизма така, както е преподаден от Буда и както се практикува в различните будистки традиции като Тхеравада, Дзен или тибетската Ваджраяна. Темата не е за това как ти разбираш будизма. Ти може да го разбираш всякак.
  10. Допълнение. Ползвайте Гугъл, ако не разбирате английски, понеже нямам време да превеждам: The psychologist Jack Kornfield, talking about his first meeting with the late now teacher of Tibetan Buddhist Kalu Rinpoche, remembers that such a dialogue took place between them: - Can you write to me in a few words the very essence of the Buddhist exercises? - I could do this, but you won't believe me, and to understand what I'm talking about, you'll take years to understand what I'm talking about. - Still, explain, please, so want to know. Rinpoche's answer was very short: - You really don't exist.
  11. Шунята представя някакво свое разбиране за будизма, което има малко общо с това, което преподават будистките учители. Това е мой превод, който не е много добър, но дава някаква представа за какво иде реч. ПРИЛАГАНЕ НА АБСОЛЮТНАТА БОДХИЧИТА (продължение на коментара към Трета точка от The Seven Points Of Mind Traning. Practical Instructions On The Path To Awekening by Ven. Shangpa Rinpoche) "ГЛЕДАЙ НА ОБЪРКВАНИЯТА КАТО НА ЧЕТИРИТЕ КАИ: ЗАЩИТАТА НА ПУСТОТАТА Е НЕНАДМИНАТА" По начало, всичко което виждаме или преживяваме, нещастията, болестите и прочие, не бива да бъде разглеждано като реално или постоянно. От друга страна, ние страдаме не само физически, но и емоционално. Нашият объркан ум възприема всички проявления като реални или истински съществуващи. Но когато се вгледаме по-дълбоко в тяхната природа, то няма да открием разлика между съня от изминалата нощ и събитията, които ни се случват днес. Природата им е еднаква. В мига на събуждането страданието, болката и мъката, които сме изпитвали в съня изчезват, защото разбираме, че това е бил просто сън. Сънят е илюзия. По подобен начин, всичко, което ни се случва в ежедневието не притежава истинска идентичност или [присъщо] съществуване. Това просто е друга илюзия. В нашето объркване, ние приемаме илюзията за истински съществуваща и се вкопчваме в нея. Така преживяваме болка и страдаме. Напр., когато някой човек ни ненавижда и наранява, ние започваме да го разглеждаме като "враг" и също да го мразим. Но дали този човек наистина е наш враг? Той е нечий баща, съпруг, приятел, учител и т.н. Не е възможно изначално да го установим като "враг". Поставили сме му етикет, поради гнева си към него. Гневът ни е резултат от объркването и невежеството ни. По подобен начин, всички феномени в този свят, каквото и да преживяваме и означаваме като ужасно или добро, е просто илюзия. Няма субстанционална същност, която да установим като реална. Затова Господарят Буда и Праджняпарамита сутра ни казват, че пустотата е форма, формата е пустота. Трябва да използваме тази форма на анализ, за да изследваме феномените и себе си. Трябва да се опитаме да открием тяхното истинско съществуване чрез изследване на всичко, което възниква пред нас: "Дали това нещо или това събитие съществува само по себе си [присъщо, на собствено основание] ?" Ако продължим изследването си, ще разберем, че нищо не съществува по такъв начин. В действителност, нещата които виждаме възникват от съчетаването на множество фактори и се проявяват от взаимозависимост. Но зависимото проявление не е истинско присъщо съществуване. Ако продължим да търсим източника, няма да открием такъв. Накрая, ще осъзнаем, че източник няма, но нещата все пак се проявяват. Ще стигнем до заключението: "Нещата не съществуват истински, както ни се струва. Те са пусти по природа." Реализацията на пустотата и зависимия произход ще изгрее в нас. Ще осъзнаем, че всички феномени и преживявания са пусти в природата си. Въпреки че, съществуването на явленията не може да бъде показано, ние виждаме, чувстваме и разпознаваме всичко без да допускаме някаква грешка. Това е така, защото нашият ум не е просто пуст. В пустотата има яснота, в яснотата има пустота. Следователно, умът е недуален със своите качества на яснота и пустота, които се превръщат в способностите да познаваме, възприемаме, виждаме и т.н. Можем да кажем, че умът има четири качества: пуст по природа, ясен като проявление, недуален в своята яснота и пустота, както и неделим на тези три качества. Когато реализираме тези четири качества ние ще осъществим четирите каи или просветлени тела. Пустотата е (неродената) Дхармакая. Проявлението е Нирманакая. Недуалността на пустота и яснота е Самбхогакая. И неделимостта на тези три аспекта е Свабхавикакая. Понякога се изброяват само три каи, защото Свабхавикакая всъщност е единството на другите три каи. Когато, обаче, разглеждаме просветленото състояние от абсолютна гледна точка или аспекта на върховната мъдрост, виждаме само две каи. Мъдростта ще доведе до осъществяването на Дхармакая, а пожеланията и методите – на Рупакая. Формите на Самбхогакая и Нирманакая се проявяват от Рупакая, за да облагодетелстват същества с различен капацитет. Проявленията на Самбхогакая облагодетелства великите бодхисатви, а проявленията на Нирманакая облагодетелстват съществата в шестте сфери. Без значение дали изброяваме две, три или четири каи, то става дума за едно и също състояние на просветление. Това просветлено състояние или Буда–природа е винаги в нас. То присъства в нашия настоящ обикновен ум. Затова, ако практиката ни се развие, реализацията ще възникне. Когато минем отвъд състоянието на объркване, ще преживеем крайната природа на ума. Тогава ще реализираме просветлението. Просветленото състояние, което се проявява като четирите каи, постига двете цели: самоосъществяването и облагодетелстването на другите. Следователно, каквото и да се случва, трябва като запазваме спокойствие да се вгледаме в конкретното събитие и в преживяването и чувството, което то поражда. Трябва да осъзнаем, че всичко е пусто по природа, въпреки възникващите случки, нашите чувства и т.н. Трябва, също така, да осъзнаем, че тези пустота и яснота не са различни от състоянието на просветление. Просто да се опитаме да останем в това осъзнаване, което ще изчисти объркването от ума и ще ни освободи от страданието. Илюзията ще се разтвори и ще разпознаем характеристиките на четирите просветлени състояния или каи. Това разпознаване ще ни защити от всички болки и проблеми. Наричаме това "защита на пустотата или чакра". Докато можем да задържаме правилния възглед, никакви пречки няма да могат да ни навредят. Това е много дълбок метод на практика. Изследването на природата на ума води до откриването на крайната истина. Обикновено, носим чакра (защитни амулети), за да се предпазим от злото и негативните сили. Понякога, обаче, откриваме, че те всъщност не работят. Чувствайки се разочаровани, можем просто да ги захвърлим. Но ако имаме правилния възглед за пустотата и приложим разбирането си към всяко събитие, което ни се случва, няма да се нуждаем от никакъв вид защита или чакра. Това е най-силната и добра защита. Наистина, всички чакри давани от Ринпочетата съдържат определен аспект на това осъзнаване. Ринпочетата и ламите в техните молитви и медитации върху пустотата и яснотата, и с благословията на божествата [идамите], които са проявление на трите просветлени тела, запечатват в чакрите техните мантри и изображения. Затова, когато ги носим се чувстваме защитени от пречки. Но главният източник на защита е реализацията на пустотата. Трансформирането на това осъзнаване на пустотата и състраданието в мъдрост или в просветлено състояние, предпазва от всички видове негативни сили. Понякога, дори да носим чакра или защитни амулети, се сблъскваме с пречки. Чакрите повече не работят. Това може да е, защото отсъства печата на пустотата от страна на духовния майстор. Или може да ни липсва усърдие, правилен възглед и разбиране. Може би, използваме чакрата като магическо заклинание, за да поразим някого или да се борим с него. Подобен начин на мислене е погрешен и не трябва да таим подобни мисли. По времето на Господаря Буда, когато някой е страдал или е имал проблем, е отивал при него и е искал помощ. Буда просто рецитирал няколко думи за реализацията на пустотата или взаимозависимото възникване или е казвал нещо за истината, и страданието на човека било облекчено. Ако нямаме осъзнаване на пустота и зависимото възникване всеки метод, който използваме ще бъде замърсен от дефекта на себе–привързаността и непреодолимата страст към илюзорната реалност. Тази "страстна привързаност" е причина за всичките ни проблеми и страдания.
  12. Безинтересно ми е да коментирам такива теми с хора, които дори не познават теорията пълноценно. За практиката да не говорим. Но да претендираш, че си просветлен, то за мен няма проблем. Решил си, че си просветлен, т.е. че си Буда, нали? ОК. Това не е проблем за никого, т.е. всеки може да има всякакви безумни претенции и фантазии като това, че е космонавт, бог, буда или друго нещо. Ако си удовлетворен с твоето просветление, то good luck.
  13. Продължаваш да пишеш празни приказки и имаш самочувствието да цитираш Банкей, който е един от осъществените дзен-будистки учители. Но го цитираш без никакво разбиране. Цитираш го и ползваш думите му, за да докажеш твоето разбиране. Като папагал, който повтаря звуци без да разбира пълното има значение. Ок,ще обясня за теб и други, които не разбират. Банкей говори за т.нар. обичайни сидхи като ходенето по вода и подобни. Никъде в коментарите му не обсъжда пример като този, който дадох.
  14. Не. В смисъл, че се опитваш, а това е празна работа. С цялата ми симпатия към теб, то ще споделя информация за човек, който е реализирал състонието на буда в едно от проявленията му. Моля, обърни внимание на това, преди отново да ми напишеш, че си просветлен. С уважение и приятелско отношенение: Drubchen Namkha Gyaltsen passed away on the 21st day of the 12th lunar month, that is February 14th 2020 on the Western calendar. During the last years he lived mainly in Nyarong, Eastern Tibet, where he passed away at Pal Shenten Dargye Ling Monastery. After his passing his physical body dramatically shrunk in size. Lama Karma’s body was about 175cm (approx. 5’9”) tall, but two weeks after he passed away, his seated body shrunk to about 30cm (approx. 12”), which means his body, including his skeleton, shrank nearly 80%. According to Dzogchen tantra, this kind of miraculous display shows he has attained the Small Rainbow Body or Jalü Phowa Chung ('ja' lus 'pho ba chung), which is a sign that he has attained the supreme accomplishment of Buddha in this very life. You may deeply rejoice in his devoted practice and realization of Dzogchen. In doing so, you accumulate immeasurable merit. ––––––––––––––––––––––––––––––––– Ако не се отнесеш сериозно към това, то няма смисъл да разговаряме, да ме цитираш и да ти отговарям. Поздрав!
  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

×
×
  • Добави ново...