Премини към съдържанието

NVJ

Потребител
  • Публикации

    236
  • Регистрация

  • Последно онлайн

Харесвания

160 Отлична репутация

Всичко за NVJ

  • Титла
    Почетен потребител

Последни посетители

777 прегледа на профила
  1. Да, разбира се, но това е друг много голям въпрос. Съвсем не мислех да зациклям в механика и формални въпроси на изпълнението. Това се отнася не само за музиката, а е общ въпрос на отношението между форма и съдържание. Има външна форма - физическото проявление на музиката и вътрешно съдържание - това, което може да се изрази и предаде с тази музика. Може външно една музика да бъде съвършена, но вътрешно празна или даже да предава лош дух, негативни преживявания.
  2. На мене също ми е ненавистно фантазирането и необоснованите изказвания, но даже не попитахте с какво се занимавам и защо съм решил да напиша това. ... Намирам общото между трите в това, че не се използва основния тон, а обертонове или унтертонове. Източникът на звук (струна или гласовия апарат) трепти с основния си тон. Този основен тон зависи от това, колко е дебела и дълга струната. Но източникът на звук може да възбуди във въздуха трептения с 2,3,4 и т.н пъти по-висока честота - обертонове, или с 2 пъти и по-ниска честота - унтертонове. Тези обертонове и унтертонов
  3. За съжаление, за да съществува, човек е принуден да взима, да отнема някакви ресурси. Поради това неминуемо влиза в конфликт с някого или с нещо. Тези, които не са вегетарианци, отнемат живота на животни, за да се хранят и да съществуват. Вегетарианците правят по-малко зло, но все пак отнемат ресурси от растенията. В природата има такива животни, които са хищни и въобще не могат да съществуват без да отнемат живот. Това е достойно за съжаление, защото те не са виновни по никакъв начин, тъй като са такива по природа, а не по свое желание и не могат да се променят. Въобще, до
  4. Като става дума за звук и глас. При произвеждането на звук има и особени, непреки техники, които използват хармонични и субхармонични честоти. 1. Чрез резонанс се усилва някой хармоник на основния тон. (звукът е различен от обикновените флажолетни тонове): 2. При гърленото пеене могат да се използват различни техники, някои от които със възбуждане на кратна по-ниска субхармонична честота. 3. Така наречените октависти взимат много ниски басови тонове:
  5. Много хора могат да споделят подобна история. Не допускаш ли, че все пак не си намерил най-точната практика или учител, съответстващи на личните ти особености ?
  6. Нe, не значи това. Но ние живеем в разделен свят. В самото разделяне на свои и чужди, на еднакви и различни вече има нещастие. Ако нямаше разделяне на различни държави, нямаше да има и войни между държавите. Ако нямаше разделяне на хората, нямаше да има и конфликти между тях. Тази двойственост, дуалистичност, управлява светския живот. Ако например има две групи хора, които се борят помежду си, и аз дойда при тях, тогава едните може да ме попитат, дали съм от техните. Ако им отговоря, че не съм от техните, те ще си помислят, че съм враг. Ако отида при техните противници, те
  7. В това наистина има известна "едностранчивост". Вместо да се учи само на "война" или само на "мир", може да се учи и на двете за равновесие. Ако няма равновесие между положителното и отрицателното нещата тръгват ... нанякъде.
  8. NVJ

    Електронен звук

    В тази кратка пиеска по музика на Arvo Pärt звукът се получава чрез възбуждане на колебания в електронни филтри. При този метод смесителният пулт се използва като музикален инструмент (чрез обратна връзка в него се предизвиква генерация).
  9. Според изследвания, древно-египетското злато във второто хилядолетие преди нашата ера обикновено е съдържало 15-30% сребро и <2% мед. Но има вариации на състава при различни предмети. Един пръстен от Amarna е показал състав 98.2% злато, 1.7% сребро и 0.1% мед. Тогава е използвано злато с голяма чистота от разсипи (в които има естествен ефект на обогатяване, повишаване на каратите). За сравнение: 24 карата е 99.99% злато 22 карата е 91.60% злато 20 карата е 83.30% злато
  10. Да, напълно! Това е котешки интелект. Може да се различава от човешкия интелект, изкуствения интелект и някой друг интелект, но да!
  11. NVJ

    Всичко мое нося със себе си.

    Това ограничение на количеството се отнася именно за тялото. Но ако говорим за "душа" вече навлизаме в областта на друга терминология. Наименованието "душа" идва от древността и не е понятие от нашия съвременен език. Затова е желателно да поясним какъв смисъл влагаме в тази дума. Най-древните школи разбират душата като някаква субстанция, която може да бъде вътре в тялото или не. Това разбиране се отразява в думата "дух", която е сродна на "дъх", "дихание", "въздух" и означава лека субстанция. Фактически тези древни представи са ясни и конкретни. За разлика от това, в по-къ
  12. NVJ

    Всичко мое нося със себе си.

    Има един практически критерий: ако човек взима всичко необходимо за живот (и енергия) от околния свят, или още повече - може да произвежда енергия сам, тогава защо времето за живот е ограничено ? Един класически отговор е, че всяко живо същество получава еднократно при раждането си вроден "специален ресурс", който има определена големина и след това постепенно се изразходва. Като изразходването на този "специален ресурс" не може да бъде възстановено с получаване на обикновените ресурси/енергия от околния свят.
  13. NVJ

    Всичко мое нося със себе си.

    Първо може да разделим нещата на външни относно човека и вътрешни. Външните са: материални предмети, отношения с други хора, всичко, което е извън човека. Външните неща могат и да се наричат "свои", доколкото и докогато са в някаква връзка с човека, но това разбира се, не е истинското "свое". Вътрешните неща за човека могат да се разделят на материални и нематериални. Материалните са частите на тялото. Нематериалните могат да бъдат енергия или информация. Частите на тялото са несъмнено "свое", частна собственост за човека, защото се използват само от него - обикновено има
  14. NVJ

    Брум и грамофон

    Това означава, че изглежда липсва заземяване. Извън апаратурата трябва да има едно заземяване, в което да се включва. Най-простото - изправен ли е самия контакт, в който се включва всичко - има ли зануляване (заземяване) ? Ако няма заземяване, тогава екранирането, включително на кабелите, няма да действа и ще има брум.
  15. Наричат го "движение по течението" или "срещу течението". Светският материален живот е "движение по течението", а посоката на това течение е известна: раждане - развитие - упадък - край. Ако човек не помисли за друго, течението на живота е неминуемо.
  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване