Премини към съдържанието

Gabriel Bicana

Потребител
  • Публикации

    47
  • Регистрация

  • Последно онлайн

Харесвания

9 Неутрална репутация

Всичко за Gabriel Bicana

  • Титла
    Потребител

Последни посетители

Информацията с последните посетители на профила ви е изключена и не се показва на другите потребители.

  1. Спокойно, не те опреквам в нищо. Не е така, както казваш и изкарваш. Защо не можеш даже и за момент да препдпожиш, даже и теоретично. Че може някой наистина да има правилно разбиране? По принцип е лесно да се разбере, за човек който също е разбрал. Личи си, по отношението и начина по който се отнася. Но трябва да усетиш, кое е автентичен. А да разпознае човек, автентичното. Трябва сам да го има и да го е оставил да бъде при него. Насочи съмнението ти, към собственото ти съмнение. Виж какво ще стане.
  2. Дзонгар е голям учител, той е единственият който прави Дхарма "модерна", актуална за нашите условия, така да се каже. По начина по който я представя той самия, без да губи никаква връзка с традицията. Точна но плажа на коктейл бара, на шезлонга, с едно разхладително питие. Както аз направих днес, направо нирвана. 😂😂😂 Виж къв гъзар е, а? 😂
  3. Моля..? Ти кога си ме видял, аз лично да постна и един цитат? Специално аз? Ти май ни правиш миш маш всички тук. "Как иначе ще се изразяваш толкова нахакано, толкова убедено, сигурно, с характерния театрален размах..." Хаха.. 😂😂😂Изказвам се нахакано..!! Театрален размах..!! Хаха.. Аве Рамусе, ти на един толкова елементарен като мен, не можеш да направиш един що годе добър психо профил, а пък да не говорим по принцип. Какво будисти те гонят, ти си се психясал бре. Манее... Изък, че си един от "опитните психолози" както ви назовава другия, в неговите сезони. Явно само за толкова ставаш, безлична роля в на някой сапунката. Напълно налогична престава напудрена с един куп очаквания, което просто няма как да ти направи нещо смислено. През цялото време само въртиш и сучиш, и разобеждаваш какво кое не било. Без ти самия да имаш нещо на което ти да базираш всички съмнения. Същия като Рамус, само негативни неща. Не осъзнаваш ли как това пречи? Върши ли ти работа, и за какво?
  4. Какво има да не може да се разбие, аз това не разбирам. Единствения отговор е, че липсва практика. И за пореден път ще се окажат прав, аз най грешния и невеж. Хахаха Без медитация, нищо не става. От мен да го знаете. 😂 Уф днеска пекна, отиване на плаж. Приятна дискусия. 😉 Само да питам нещо набързо преди да тръгна. А тогава каква е истаината, ще ни кажеш ли най накрая. Защото само казваш кое не е, но никага не какваш какво е. Каква е истина и кое правилното тогава? Лек ден. 😋
  5. Да но, кое определя по точно. Не неспособността да научи, а неспособността да се убеди и мотивира да научи. Всеки може да се научи на всичко, няма невъзможни неща. Както казах, трудно е но, не невъзможно. При липса на друг метод, ако човек има само един метод, но той не му подхожда. Какво означава, че не трябва да се захваща с практиката ли? Всичко което е учение и будизъм, трябва да се практикува. А що се отнася до Миларепа, това е била част от неговата Карма през която трябва да мине и пречисти. Това е част от ученето, да не можеш да разбереш учението. Той просто не е намерил правилния човек който да го научи и благодарение на това, че не е успял първоначално, е успял в последствие. Той и от Ммарпа е бягал и не е разбрал защо го бие и кара да върши луди неща. Но накрая го възпява с възхвала, своя учител. Всичко е строго индивидуално, с всеки. Затова завизи за кое говорим, конкретно или по принцип. Ами правилна гледна точка, е всяка гледна точка която те насочва към учението. Киято те мотивира правилно и да искаш да практикуваш. Правелен стремеж е само, стремежа който ти е необходим да усвойш и практикуваш постигане на просветление. Само и единствен в този контекст правилно. Както казах и на Рамус. Не да се разбира правилно всичко, а да се разбере правилно само и единствено учението. За това е този път, тези наставления. Разбираш ли?
  6. Е, кай да не? Там не се казва само "правилно" но и какво правилно. Благородният осмократен път (пали: арийо атангико магго, санскрит: аряташтанамарга [1]) е един от основните принципи в учението на Буда, който го описва като път, водещ до прекратяване на страданието (дукха) и до постигането на Просветление или Нирвана [2]. Благородният Осмократен път изкоренява алчността, омразата и заблудата, а също така води до прозрение за истинската същност на явленията (реалността). За Благородния Осмократен път се отнася четвъртата от Четирите Благородни Истини на Буда. Първият елемент от Благородния Осмократния път е, от своя страна, разбирането на Четирите Благородни Истини. Той е известен също като Средния път. Всичките осем елемента на пътя започват с думата „правилен“, което превежда думата samyañc (на санскрит) или самма (на пали). Това означава завършеност, сплотеност и съгласуваност, и може също да подсказва за усещанията за „съвършеното“ или „идеално“.[3] „Самма“ се превежда като „пълноценен“, „мъдър“ и „способен“. Мъдрост (санскрит: праджна, пали: панна) 1. Правилна гледна точка 9. Правилно върховно знание 2. Правилен стремеж 10. Правилно върховно освобождаване Нравственост (санскрит: сила, пали: сила) 3. Правилно говорене 4. Правилно действие 5. Правилен начин на живот Концентрация (санскрит и пали: самади) 6. Правилно усилие 7. Правилно мислене 8. Правилна концентрация
  7. Има неточности в самия въпрос, затова не се получава и отговара. Те са и не са едно и също, едното е неговата същност, друго неговото изражение. Например слънцето, самото слънце е едно а изрсженето му като светлина и топлина които излъчва, друго. В основата си са едно и също, но и също различни. Състрадание и мъдрост са израженията на основната природа на ума, като лъчите и топлината на селцето. А основата му е празнотата, същността му. Празнотата е основа, без нея не може да има нищо друго, тя е фон на който всичко може да се проявяви, и е основата на всички проявления, които също са пусти. Но не значи че ги няма и не съществуват, напротив. Колото са пусти толкова са и истински. Това е което се проявява в ума на всеки. Но един реализирал празнотата практик, установил се в тази основа на ума, усеща изначалното излъчване на празнотата, както осещаш топлината и светлината на лъчите от слънцето. Любовта е част от състраданието, изначално мъдрост и безгранично страдание са двете изражения. Това човек как ги нарича, няма значение чак толкова, важното е да ги усети и преживее. Само така се разбира това за което се говори. По тази логиката, целия осморен благороден път, е пък към заблудата. Защото всяка от осемте точки, започва с правилно. Ти не правиш разлика, между това което си мисли някой за правилно и истински правилното. Защото все едно трябва да е правилно, не може всички грешно "правилно" да са разбрали. Затова вместо да се чуди човек кое е правилното, се доверява на едно учение което вече е казало кое какво е. И се стреми човек, това правилно да разбере само. А не да разбира правилно по принцип всичко. Говорим за едно единствено нещо, правилно разбиране на ученията. Не за нещо друго. Но това за теб е грешно, което отново показва, че да е или мисли за много интелигентен човек, е само пречка. Пропускат се много лесни и елемнтани неща, защото се мисли, че на са достатъчни за неговата интелигентност.
  8. Симптомите които описваш, са точно такива и това се прави от много хора. Но това не е каквото трябва, това си е една игра на ума, както всичко останало което прави човек. Не се различава с нищо от неосъзнстата активност и автоматизация на неежия ум, който не се съобразява какво си причинява. Той не осъзнава какво прави, такъв човек просто замества обектите, но не и начина по който се отнася. Дали ще караш ферари или ще "караш" духовността, е едно и също. Страстта, желаните, вкопчването, са същите както към джантите, газовото както към духовната наслада и слава. Много хора не разбират това и си мислят, че като са силно убедени, значи че е правилно. Но да си убеден само не е достатъчно, важното е да си правилно убеден. А правилно убеден е човек който е преценил правилно, което се е убедил правилно. А това без разбиране за нуждите необходими за правилно развитие, няма как да се разбере. И за това си остава само една игра, но без никакъв ефект. Просто поредното нещо с което ума замества и се ангажира и занимава излишно. Такива дела се наричат, не плодородни, не водещи до просветление.
  9. Това е правилния отговор, що се отнася до Буда. Но относно методите, не съм напълно съгласен. Да, до накъде на теория може и да си прав. Но, няма безполезен метод, всичките са полезни и действат. Да има хора с предразположеност за който един или друг метод, ще е по ефикасен. Но това не значи че, няма да има ефект дори и да се захване с метод който не е най удобен за него. Може да му е по трудно да го усвой и приложи, но всеки може да научи всеки метод. Защото методите са перфектни, техните, практиките са усъвършенствани от безброй практикуващи, и са развити така че да помагат на всички. Проблемът никога не е в учението, и даже не е в способностите на учениците, всички имаме еднакъв потенциал. Въпросът е в убеденоста във нуждата да се практикува, мотивацията, аз поне така мисля. Защо грешим в преценката за себе си? Защото се надценяваме, мислим се за нещо повече от което сме. И вместо да започне от началото, човек например с шамата, започва направо с тумо медитация. Защо се надценяваме? Защото се мислим за много интелигентени, иска ни се много да сме. Защото интелекта играе много лоша шега, в контекста на практиката имам предвид. Както казах, всички методи и ученията перфектни, в тях няма проблем. Проблем е в невежество, незнанието за точно това важно нещо в нас самите, което те ти помагат да реализираш. Относно Миларепа, ваджраяна и тантра. Той е типичен пример за силата на ваджраяна, как може да се извърви пътя в един живот от 0 до 100. Без да имаш кармични предпоставки. Напротив даже, от много дълбоко невежеството и вредно съществуване, до пълно просветление.
  10. Споко, няма проблем. Както казах всичко е, в рада на нещата. Знам аз, нищо не знам даже. Аз съм най глупавия, нищо не мога да науча. Само хабя въздуха, да го дишам. Изък че съществувам. Понякога не мога да се понасям чак. 😂😂😂 Да така ги наричат, голямата и малката колесница. Но ваджраяна е най директния и бърз метод, с него може да се постигне просветение в един живот.
  11. Всички имаме един и същ потенциал, всеки има Буда природа. Всеки може да постигне просветление. Въпрос по скоро опира да това кой е готов да започне. Има хора в рани човешки съществувания, още са нови и им е интересно. Такива се отдават най често на плътски удоволствия, едене пиене и подобни. Пти тях е по трудно, още надделява животинско, което ги е довело до тук. Има и хора които са в човешко съществуване от много време. Стари изстрадали души дет се вика. Те са по готови, при тях има постигната естествена зрялост. Той ми беше първия учител, но оценям ползата му след време, тогава не разбирах много защо ме учише на това. Но сега знам и съм му безкрайно благодарен. Абсолютно уважение към Теравада, от моя страна.
  12. Съгласен съм, пример за вдъхновение. Да, но дори и в сферата на боговете пак страдат. Което ще ги научи, че и това не е смисъла. Повярвай ми, знам го от личен опит. Колкото поче имаш, благодат, удобства толкова по голям е страха от загубата. И там е страдание голямо. Знам за различията които имат. И сам мисля че са неоснователени. Но махаяна не отрича теравада като система за постигане на просветление. Арахатите също имат право, казват че бодхисатвите са наивни. Че хората трябва да бъдат оставени сами да потърсят спасение, когато вече са готови. Извървяли пътя на естествените страдания и са готови да разберат. На сила никой на нищо не може да научиш, сами можем да се убедим в това наоколо. Арахатите казват, че са високопланински чисти езера, който иска да пие вода от тях, трябва да извърви пътя сам и се изкачи до него. Но той, езерото никога няма да слезе сам. Има логика. Бодхисатвите са постигнали просветление благодарение на великото състрадание. За тях другите са по важни, и са се посветили на тяхното спасение. Което също е правилно и много мъдро. Махамудра е много чисто учение, просто перфектно. Затова е, и диаманта в короната на ученията. От Шри Ланка, най южния будизъм. Точно теравада. Естествено че са, Арахата е мъдър. Той е проницателен и осъзнат. Той е Буда. Достигнал до Буда състояние, притежава всички качества, знае.
  13. Прав си, зависи от коя позиция се дават. Но да кажем Теравада и сутра. Има сутри в който той обеснява как е постигнал просветление. Цитирам горе долу като казва нещо подобно, че е постигнал просветление благодарение на проникването, проницателна медитация, което е випасана. И също в ситри пише, че по време на дъждовния период който е около 3-4 месеца се е отеглел в джунглата да медитира върху дишането, което е шамата. Това е най просто казано. Аз съм практикувал в Теравада будистки център, където Теравада монах преподава медитация. Там съм се научил на Шамата, випасана и мета. Това е което преподават те. А в последствие и махаяна и ваджраяна, даже знам и за Махамудра Тантара какво точно преподава. Всички говорят за едно и също, по различен начин. Махамудра е директни инструкции за работа с ума, Тантара по принцип е за определени хора само, за хора способни да разберат. Сутра учи през примери на какво да се обърне внимание, което е пак ума. Защото всичко е ум и извън ума, няма нищо.
  14. Супер отговор, харесва ми. Само да попитам Сидхарта с каква практика е постигнал просветление? Както преподава Хинаяна Теревада, който се придържат към изначалните учения на Буда? Там са основните три практики заданени. Шамата, випасана и мета. Има ли други? Със тях се постига състояние на Арахат а това си е просветление. Сега дали за един живот става, все в един трябва да става. Дори и да са нужни много преди това, но означава че е възможно. Относно обетите и приемането на убежище. Задължително ако вървиш по установения систематизиран будизъм днес. А и без обет и приемане на убежище, никой нищо няма да ти даде, ей така без да се покаже че имаш сериозно намерение и отношение. Но те са предпоставка, не означава задължително, автоматично просветление. Всичко пак си зависи само и единственото от теб. А Миларепа е дал точно този пример, че точно в един човешки живот, може да се постигне просветление от най изначално, даже много неизгодна позиция. Но е успял, значи може. Прав си, че се трупат само светски заслуги, но те все пак ще ти помогонат да се преродиш в по благоприятно съществуване, където да имаш повече благоприятни условия за да можеш да чуеш за учения. Това е пътя на нормалното житейско развитие на човек, без намесата на учения или практика. А коло вреем ще отнеме това, тук може доста вреем да е, а медитация е шорткът. По скоро което определя освен кармични предпоставки е и мотивацията на вески индивидуално. Това ще определи времето необходимо за постигане, според мен.
  15. Елемтарно е, но закономерно все пак сме в Самара. Смсасра е илюзорния свят, света на илюзиите и измамноста породени от невежество. В него е всичко, ревността, измамата и всички нечистоти, наричат го още океан от страдание. Невежеството не е незнание, на едно или друго знание. Невежеството е незнание на най важното, а именно как да се отнаяш към себе си. Най старата измама на света, е самоизмамата. Затова Буда казва, че корена на страданието е невежеството. Прочети за четирите благородни истини, основното учение на Буда ако те интересува. Толкова е прав просто. Аз не съм възхвалям по никой, нито богове нито ангели нито каквото и да било. Аз само се "възхищавам" на човека Ситхарта който е успял да стане Буда и дал това учение безвъзмездно на всеки, с единствената цел да помогне от състрадание. Затова и заслужа моето уважение, и той е единствения на който го давам. Но аз не съм будист, не съм религиозен. Просто обикновено уважение, от обикновен човек. Нищо повече, нищо по малко. Физическа материя? Ами тя, празнотата няма как да е физическа материя, щом е в ума. Ума не е физически. В него всичко е духовно, неодушевено. Не знам точно в какъв контекст имаш тогава това в предвид. Но мисля че няма значение.
  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

×
×
  • Добави ново...