Премини към съдържанието

Вало

Потребител
  • Публикации

    1614
  • Регистрация

  • Последно онлайн

Харесвания

127 Отлична репутация

Всичко за Вало

  • Титла
    kaldata маниак

Информация

  • Пол
    Мъж

Последни посетители

18084 прегледа на профила
  1. Всеки е свободен да избира живота, гледната точка и действията си. Не мога да приема тази покана за танц. Усмихнат ден и нощ.
  2. За да няма неяснота, тук има няколко документа, включително от Шамар Ринпоче, за квалификацията и активността на Лама Оле. http://www.lama-ole-nydahl.org/official-recognition/ Шамар Ринпоче редовно дава учения и посвещения в центровете основани от Лама Оле. Всички статии от сайта на Шамарпа са преведени и достъпни в центровете в България. Всички тези центрове (около 650) са под духовното ръководство на Кармапа. Кармапа също често дава учения и посвещения в нашите центрове. Усмихнат ден. Всичко добро на всички.
  3. Най-важна е свободата. Всеки е свободен да вярва в каквото иска. И да постига каквото иска. Най-важна според мен е толерантността към тези, които мислят по различен от нас начин. Това обаче не означава да бъдем толерантни към тези които причиняват болка и страдание на другите.
  4. Възгледът е знание за това как стоят нещата. Знание което не е догматично и което трябва да бъде критично изследвано. Преди да умре на 80-я си рожден ден Буда е казал няколко неща, които характеризират добре цялото учение: "Умирам щастлив. Всяко учение което може да облагодетелства съществата вече съм го дал." и след това добавил: "Не вярвайте на нито една дума просто защото един Буда я е казал, проверете всичко сами. Бъдете своя пътеводна светлина". Буда не е измислил нищо, подобно на Нютон и Айнщаин той е открил как стоят нещата. Възгледът в Будизма е информация, която е важно да бъде проверявана с въпроси и дали съответства на личния опит. Например част от възгледа е осъзнаването, че каквото и да правим в живота си, в крайна сметка всеки се стреми към щастие и се опитва да избегне болката. Това е мотивацията зад всяко наше действие. Никой обаче не успява да бъде щастлив по траен начин. Причината за това е начина по който съществуват феномените. Те се появяват от причини, през цялото време се променят и рано или късно изчезват. Всичко съществува по този начин. Няма дори едно нещо, което да е постоянно. Каквото и да постигнем, рано или късно го губим. Непостоянството е причината поради която не можем да постигнем щастие в обусловения свят. Това можем да проверим дали е така. Когато е станал просветлен Буда не е мислил да създава духовно учение. Просветлението е състояние, при което човек е безстрашен във всяка ситуация, радостен, като тази радост не зависи от причини и е напълно отворен към другите, което означава че може да прави много неща за тях без да очаква нещо в замяна. Такива хора не се срещат често. Някои от хората които срещали Буда забелязали, че той е различен и започвали да му задават въпроси. Той отговарял и всъщност това което е споделял е известно като будизъм в западния свят. Буда не е искал последователи, а по-скоро равни на него колеги, той е преподавал и единствената му цел е била да помогне на хората да бъдат щастливи. Възгледът в будизма съдържа информация за целта на това практически ориентирано учение. Медитацията е метод и е като лаборатория. Интелектуалното знание не е достатъчно и Буда е знаел това. Просветлението не е концепция. Просветлението е преживяване. Ако някой е скочил с бънджи и може много добре да обяснява, ни разкаже какво е преживял, ние може би ще разберем нещо, защото може би сме скачали от някое дърво, но напълно ще разберем какво е, когато сложим ластиците и скочим от някой мост. За някои неща имаме общи представи защото сме имали подобни преживявания. Просветлението, въпреки че е истинската ни същност, досега не сме преживявали. Затова и не е лесно да бъде осъзнато. Будистките медитации са инструмент с който интелектуалното знание се превръща в личен опит, в преживяване. Единствената разлика между Буда и който и да е от нас е че той е медитирал повече. Действие или поведение е прилагането на това което сме научили в ежедневието си. Действията с тяло, реч и ум не носят страдание а щастие на другите. Заедно с това развиваме съчувствие и мъдрост и на най-дълбоко ниво виждаме, че всеки (и ние също) е буда, виждаме потенциал, свежест, смисъл и възможности във всяка ситуация и мислим, говорим и действаме като буда. Възгледът, медитацията и действието водят до състояние на Буда, когато ги получим от някой, който носи автентична приемственост и когато имаме смелостта, упоритостта и търпението да ги използваме.
  5. Не знам какво значи автентична будистка страна. Будизмът е съвкупност от знание и методи, които водят до просветление - необусловено преживяване на пълния потенциал на това което сме. Може да се каже че това състояние е абсолютно щастие, може да се каже че е безстрашие, радост и активно съчувствие, но истината е че това преживяване, което е истинската ни същност не може да бъде предадено с думи. Така наречената Ваджраяна или Диамантен път са най-бързия път за постигане на това състояние. Тази специална съвкупност от знание и методи не е възможно да бъде използвана без учител. Това знание и методи са предавани от учител на ученик от времето на Буда Шакямуни до наши дни. В Тибет съществуват няколко автрентични линии на приемствност, чрез които тази приемствност е запазена до наши дни. Хората които са носители на тази приемственост са автентични будистки учители. Чрез тях ние можем да получим това което ни е необходимо да станем Буди. Да преживяваме света от гледната точка на безстрашие, радост и смислени действия полезни и за другите. Ако искаме можем да го направим. Не всеки иска това.
  6. От гледната точка на Ваджраяна или Диамантеният път на Будизма, ние не можем да се усъвършенстваме ползвайки будистките методи. Ние вече сме абсолютно съвършени. Всеки е Буда, не всеки го знае. Ползвайки методите можем да открием това.
  7. Причината при мен е егото. По конкретно чувството за собствена значимост. Аз искам да бъда забелязан, да ме уважават, да знам, да съм висок, да съм в центъра на събитията, да съм важен и ценен, да събера най-много точки, да ме харесват, да няма такива които не ме харесват, искам да съм значим и да блестя, да съм умен, красив и силен, да ме обичат, да съм богат, здрав и щастлив, да съм най-важния човек на Земята и дори в цялата Вселена. Има хора които са абсолютно безстрашни и спонтанно радостни във всяка ситуация и споделят защото е полезно и за другите. Вероятно има и комбинация от двата варианта. Усмихнат ден на всички.
  8. Всеки е свободен да има каквото мнение си иска. Никой няма да стане Буда с четене. Хубава вечер и нощ.
  9. Щом си щастлив със своето разбиране, аз също съм щастлив. Най-добри пожелания и много късмет за всички.
  10. Всеки избира в какво да вярва. Много хора например вярват че слънцето изгрява от изток и залязва на запад. Важно е да проверяваме, това което си мислим че знаем дали наистина е така. И е важно да проверяваме дали това което ни казват е истина, без значение дали този, който ни го казва ни харесва или не. И това се отнася и за всичко, което е казал Буда.
  11. Далай лама се смята за еманация на Ченрези или Авалокитешвара. Това не е задължително за всички титебци. Това е свободен избор. Далай лама освен будистки учител е и политик и обединяваща фигура за хората в една държава, която е окупирана преди 50 години, когато са разрушени 6000 манастира и са убити около 1.5 милиона човека. Блоговете в интернет и електронното издание на вестник труд не са най-добрите източници на инфрмация за Тибет и за будизма. При разпознаването на ново прераждане не се викат духове. Обикновено новото прераждане на някой лама се потвържава от най-близките му ученици от предишния му живот. Както и самият той разпознава вещи, които е ползвал в предишното си прераждане. В някой случаи такъв лама преди да умре оставя писмо в което описва обстоятелствата на следващото си раждане. Това обаче не е най-важното в будизма. И човек не е длъжен да го приема. Преди да умре историческият Буда е казал: "Умирам щастлив. Всяко учение, което може да ви помогне да станете просветлени вече съм го дал." и след това добавил: "И сега - не вярвайте на нито една дума само защото един Буда я е казал. Проверете всичко сами." От личен опит бих казал: Всяко твърдение в будизма е проверим факт. Всеки, който осъзнае и преживява пълният потенциал на тялото, речта и ума си е Буда. Такъв човек може да преподава знанието и методите, които водят до просветление, както го е правил историческият Буда преди 2500 години. Будизмът е като чай, незвисимо дали е в чаша, термос, халба или ваза - същността е еднаква. По същия начин това, което преподават автентичните будискти учители сега е същността на будизма, въпреки че формата не е същата като тази която е споделял историческият Буда. Ако историческият Буда би живял днес, той би преподавал както преподават съвремените будистки учители. Защото това е най-подходящата форма за съвременните хора. Ако съвременните учители ползваха стила на историческия Буда - почти никой не би ги слушал. Буда и автентичните будистки учители не искат хората да стават будисти. Едиствената причина поради която преподават е това че хората искат да бъдат щастливи. Будизмът е знание и методи, които позволяват на човек да стане щастлив по траен начин и да е способен да помага и на другите да са щастливи. Хубава вечер и нощ.
  12. Aз съм практикуващ будист от линията Карма Кагю на Тибетския будизъм. Причината да пиша в тази тема е образователна. Темата е Будизъм (за любопитни). Аз не твърдя че в Тибет всичко е съвършено или че е било съвършено, но така или иначе темата е за будизъм, а не за Тибет. Будизмът преди всичко е здрав разум. Сидхата Гаутама е бил обикновен човек. Като всеки от нас. Когато бил на 29 години, той открил, че всичко е непостоянно, всичко се появява като съвкупност от причини и условия, променя се и изчезва. Осъзнал старостта, болестите и смъртта и си задал въпроса за смисъла на живота. Тъй като нямало готов отговор, той напуснал удобния си живот на принц и решил да намери отговор на тези въпроси, които са важни и за някои от нас 2500 години по-късно. Въпросите за щастието и страданието, въпросите за смисъла на всичко. Той успял. Постигнал пълния потенциал на тялото, речта и ума, който има всяко същество. Станал просветлен и бил наречен Буда. Просветлението е истинската ни същност, и е непрекъснато преживяване, което се характеризира с абсолютно безстрашие, спонтанна радост и активно съчувствие. Веднъж постигнато просветлението никога не може да се загуби. Когато някой е безстрашен и радостен във всяка ситуация е естествено да види че и другите се стремят към щастие и се опитват да избегнат страданието. Такъв човек е различен и някои хора могат да видят това. Те започнали да задават въпроси и Буда отговарял. Споделял знанието и методите, които водят до състоянието на просветление, което преживявал той. Някои от хората, които следвали съветите му постигнали същото състояние, те също станали Буди. И така от времето на историческия Буда, до наши дни, тази съвкупност от знание, методи и живо преживяване (която неточно е наречена на запад Будизъм) се предава от учител на ученик в непрекъснати линии на приемственост. Знанието и методите за постигане на просветление все още са живи. Те са нещо, което се променя като форма, но не и като съдържание. В този смисъл няма Индийски, Тибетски, Китайски, Румънски, Български или какъвто и да друг будизъм. Будизмът е учение за това как стоят нещата и това е смисъла на санскритската дума Дхарма или тибетската Чьо, които се ползват за това учение. Будизмът е унищожен в Индия в следствие на три мюсюлмански нашествия. През 8 век е ученията за природата на ума за пръв път са пренесени в Тибет основно от Гуру Ринпоче или Падмасамхава. Това пренасяне дава началото на школата Нийнгнма или старата школа на будизма в Тибет. След това през 11 век Марпа преводача, посещава 3 пъти Индия, където получава приемствеността основно от учителя си Наропа (и няколко други) и дава началото на школата Кагю. В различните школи в будизма има известни разлики в обясненията и методите и причината за това е че хората са различни. Целта, смисъла и резултата обаче са едни и същи: постигане на пълното функциониране на тяло, реч и ум – състояние на Буда. Някои лами са считани за живи Буди, но това не е задължително, това е личен избор на някои от учениците им, и се случва след внимателна проверка от страна на ученика. Не всеки знае и не всеки преживява света по този начин, но Всеки е Буда, същността ни е абсолютно съвършена. Далай лама не притежава пълната духовна власт в Тибет, нито някой друг между другото, Далай лама е учител основно от линията Гелугпа, самият той казва за себе си че е обикновен монах и доколкото знам, той вече не е светски водач на Тибет. Хубав ден на всички.
  13. :-) Хубаво, но не е доказателство. Ако творецът е създал това чудно творение, кой е създал този чуден творец? :-)
  14. Това е една работна хипотеза. Друга би била, че няма първопричина и няма начало. Нещата се появяват, променят и изчезват от безначални времена.
  15. Може, ако можем. :-) Осъзнавайки преходността на всичко и това, че ще загубим всичко един ден, ще се разболеем, остареем и умрем, осъзнавайки че всички умират, включително най-близките ни и това може да се случи днес, ако тогава продължаваме да се наслаждаваме, то или имаме директно преживяване на нещата каквито са или сме луди. Ако преживяваме нещата, каквито са, тогава резултата от всяка наша мисъл, дума и действие е полезен за останалите, нашите дела водят останалите към същото, което преживяваме и ние, водят ги към просветление. И това се случва спонтанно и без усилия. Тогава сме Буди. И няма разлика между Самсара и Нирвана. Това обаче не се случва от само себе си. Няма случаен изход от Самсара. ПС Примера с Тайсън и Уди Алън не е мой. Взех го назаем от един приятел - Войтек.
  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

×
×
  • Добави ново...