Премини към съдържанието

freen

Потребител
  • Публикации

    126
  • Регистрация

  • Последно онлайн

Последни посетители

Информацията с последните посетители на профила ви е изключена и не се показва на другите потребители.

Постижения на freen

Старши Сътрудник

Старши Сътрудник (7/21)

  • Харесващ постове Рядка
  • Посветен Рядка
  • Първа публикация
  • Сътрудник Рядка
  • Първа седмица

Нови значки

81

Репутация

  1. Принципно при сториджите "форматиране", " триене" и т. н. няма. Има само "четене" и "запис". Ако искаш да премахнеш информация от сторидж - презаписваш я или с нули, или с ръндъм. После, за съответната файлова система " запписваш" нужната информация, за да работи. Ако под "форматиране" разбираш "триене" - аз ползвам dd, за да запиша нули или ръндъм. После за съответната файлова система, например ползвам mkfs.
  2. Аз, за сега, не съм впечатлен от Redmi Note 10 Pro. Имам го от една седмица, но чак другата ще имам време да се боря с него. Батерията не кара толкова много, бъкан е с блоутуеър и за сега не мога да намеря от къде да му видя колко РАМ използва. Идва с предварително инсталирани 355 пакета, като Фейсбук, ТикТок и други боклуци. Уж някои може да се деинсталират през Андроида, но в дебъгера намерих още 2 пакета на FB, които не са премахнати. С малко ползване, за цял ден (около 20 мин. от които браузване) - батерията падна с 20%, което според мен е адски много. На стария ми телефон с 5" дисплей и 2300мАп батерия не пада толкова бързо при същото ползване, който е и евтин модел от 2015. Не маловажно, потребители се оплакват от появата на реклами след втората седмица.
  3. Жоро, къде са накладките от картинката? Според тази картинка, задната накладка не е наречена така, а част състояща се от два елемента - челюст и вътрешност.
  4. Е, аз знам аккво е. Единствено на предните спирачни системи има челюсти. Те стискат накладките. Иначе накладките имат осносно два елемента - метална част и феродо. Отзад, челюсти, май имаха само някои Мерцедеси, понеже те имат 4 накладки на колело. В смисъл едновременно е диск и барабан. По външната част стискат наклдаките за крачната спирачка, вътре в диска, има малки накладки, само за ръчната. Много хора бърка думите "накладки","феродо" и "челюсти". Накладките са една неделима част, с метала. Челюстите стискат тях, ако ги има. Иначе на някои стари камиони едно време са сменяли само феродото, без метала. С болтове и/или нитове са го захващали към метала. На този процес му казват "коване на феродо".
  5. Били са тогава, а сега? С инерцията на колата няма как да разберете. Тя е 1.5 - 2 тона. Колелото трябва яко да затяга, за да се усети по движението на колата. Ако е съвсем леко, не се усеща. За това написах да вдигнете просто задницата на крик и да видите как се върти. Колата със задно или с предно задвижване е? Ако е с предно, задното колело трябва да се върти абсолютно свободно. Няма полуоски и диференцял, които да го затрудняват. Трябва лато го засилите с ръце, да направи по инерция поне 3-4 оборота.
  6. На накладките ли казваш "челюсти"? Те, най-вероятно, се "саморегулират". В смисъл има механизъм със едно зъбно колелце и зъбче, което "щтраква" на определен период от време. В смисъл спирачката има ход - от активирането и до освобождаването и. И когато този ход стане много "голям", поради износване на феродото от накладките, този механизъм това прави - натяга накладките с 1 зъбче. Ако не са "челюстите", както твърдите, тогава остава само лагер. Което ще е съпроводено от страшен шум и е задължителна моментална смяня. Но, според мен са накладките (челюстите). Ако нещо ги "задържа", както казвате ръчната - оправете я.
  7. Това не е вярно. Ако са "оригинални" или добре изработено копие, не трябва да закачат никъде. Ако са евтино менте, най-вероятно не са същите като оригиналните. Иначе това за "напасването" някои хора имат в пред вид, когато се смени диск или барабан, че повърхността, в която трие феродото, не е все още така финно "изшлайфана, гланцирана" и трябва малко време, за да се случи това. Ефектът е, че може би (но не задължително), няма да спира както със старите. Но това дава ефект само при натиснат педал или дръпната ръчна, При никакви обстоятелства, никоя спирачка на никое колело, било то след ремонт, подмяна, не трябва да задържат, ако не е натиснат педал или дръпната ръчна. Имай в пред вид, че някои части са наистина гадни ментета трудно различими на пръв поглед. Като ги сменихте, измерихте ли старите с новите? Дали извивката (радиусът) е същият, феродото с колко беше по-дебело?
  8. Не са регулирани (напаснати) накладките. Най-вероятно и няма същата "инерция" като другата гума. Проверката - вдигате на крика и я завъртате. Ако нямате изграден "усет" ще трябва да направите същото и с другата гума, за да усетите разликата. То само няма да се "напасне". Може да грее така с месеци и да образува "канал" по барабана. Дори когато е ново, без натисната спирачка или дръпната ръчна, не трябва изобщо да докосва барабана. Барабанът трябва да се върти свободно. Има и друг вариянт, по-малко вероятен - частично запушване на тръбичката за спирачна течност. Може да е съвсем леко, но достатъчно, за да не могат пружинките в барабана да я изтласкат обратно. Като се отвори, се вижда в кой край наклдаките са докосвали барабана. Моят съвет е да я отворите и да проверите и регулирате всичко наново.
  9. freen

    Linux - обща дискусия 3

    Ако имаш в пред вид GUI - гъвкаф софтуер няма. Било то инсталатори. Ако са "гъвкави" ще имаш огромни страници или хиляди прозорци изскачащи един след друг с всички възможни опции. Има само основни неща. Иначе гъвкавост в конзолата. Ръчно инсталираш каквото ти трябва и си го конфигурираш както искаш.
  10. В България - да. Казах й вече - чуждестранни. В Бг всичко наопъки. Ама "от -до" без изключения (много се оправдават, че не са в тази графа, изключение били). И то не само в България, а и в чужбина, където има българи. Летище София
  11. И? И моят авер с манията към Интел бачкаше в сервиз (преди 10 години, обяснимо от там му е манията). Онзи ден извърши върховната простотия, дето и най-залюханото маркетингово магаре няма да направи. Впрочем той и в сервиза си правеше подобни номера, ама съзнателно и с цел - безплатен интернет. В БГ "сервиз" разбирай "който е искал да се занимава с компютри", а не "който е разбирал и учил за компютри". Колко успешно - Божа работа. Ефектът бе потресаващ оня ден.. Чак мислех да правя сайт и видео уроци защо е лоша идея да се доверяваш на познат/приятел/колега (или "сервиз") за каквито и да било проблеми с компа ти. Особенно ако не си криптирал/махнал диска
  12. По съвест. Както ти си изтипостваш глупостите, дето на 10 годишно хлапе няма да им мине през акъла (ако имат елементарно възпитание), и аз дебна да те опровергая. Пак по съвест. Че такъв тон държиш, ще вземе някой да ти повярва, че си виждал компютър. За съжаление не си само ти така. В Родината е епидемия - щом до кенеф се справяш да идеш, значи си спец по всичко.
  13. Тук е моментът да се насладиш на възможностите на rsync и да престанеш да робуваш на дистрибуции треперейки от резултатите от ъпдейт. Само първият бекъп отнема повечко време, после синхронизира само разликите.
  14. Знам, личи ти. За какво пишеш тогава? Форумът си е свободен, отворен.. Ама нямаш ли някакви спирачка? Примерно свиневъдите никога не коментират качествата и изработката на ракетите (примерно). Ти като не си виждал и не знаеш как работи, защо взе акъли да даваш?
  15. Знам. Ама там е работата и заради това ти казвам, че май не си виждал процесор. Процесорните капачки от 2 метра им се виждат нереваностите, не ти трябва микроскоп. Иначе идеална повърхност няма. Има в допустимите граници. И пак не ми написа защо така са ги направили? И, тестовете са за това, колкото и да не ти харесват. Той ти казва, че е свалил темперетурата с 1-2 градуса. Остави глупостите за "мехурчета", явно при него не минават (и не само). Аз газирана паста не съм виждал и май капачките на процесорите (особенно по-старите) са далече от гладко, ама... Ти нали си си. намерил "твоята истина" и си много запознат с процесорите.. Това е най-важното. Ако може само, ние да не приемаме твоята "истина" Клоквай процесорите, дръж си ги на 100 градуса, направо никога не сменяй пастата.. Ако (не знам как ще стане при теб), по някакво чудо я заподозреш, не се притеснявай да идеш да си купиш нов комп или процесор с бокс охлаждане само заради "оригиналдъ" пастата, Нас ни остави да си убием процесорите от студ с пастата с мехурчетата, от кварталните магазини..
  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.
×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване