Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

помощ за шофьорски изпит


Препоръчан отговор


здравейте на всички, скоро ще се явявам на листовките за шофьор обаче немога да разбера въпросите с предимството, някой може ли да ми помогне да разбера кой кога и защо е с предимство или да ми даде нещо за четене където е обяснено, четох ЗДП 2, 3 пъти ама там не пише кой кога е с предимство. ;)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Пише си всичко в Закона. Вероятно не си достатъчно съсредоточен докато четеш. Напъни се умствено, лесно е да ти го обяснят, но е по-добре сам да го асимилираш и прекараш през главата си.

Линк 1

Линк 2

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Може да си купиш едни листовки и да решаваш, аз така за 2 дена ги научих и си взех изпита от първия път ;)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

добре прочетох отново закона и там пише че трябва да се пропускат автомобилите само които приближават или се намират от дясната страна на пътя, обаче има и ситуации в които в които трябва да пропуснем и автомобила който е срещу нас.моля ви светнете ме малко нз вече какво да правя всички други въпроси ги разбрах само за това предимство още немога. sad.gif

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

На нерегулирано кръстовище, винаги важи правилото за дясно стоящият т.е. който ти е от дясно, той е с предимство. Също, когато имаш насрещнодвижещ се, с предимство е този, който завива на дясно. Левият завой е най-гаден.

П.П. Изобщо и на кормуването ще видиш, ако завиваш на ляво на светофар, първо чакаш да светне зелено, влизаш в кръстовището, там чакаш на тези от дясно да им светне жълно/червено и чак тогава драпаш. Аз отначало още като светне жълто, бързи гас ляв завои, докто още не е тръгнала колоната и после инструктора вика като откачен. Иначе доста хора си го правят това де, като не им се чака, но си е и рисковано. Ама да не ти мътя главата с тия неща ...


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

добре, на кръстовището има знак стоп и кои автомобили трябва да пропусна , тези които се намират от дясната ми страна и тези срещу мен , така ли е

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
добре, на кръстовището има знак стоп и кои автомобили трябва да пропусна , тези които се намират от дясната ми страна и тези срещу мен , така ли е

Мале мале....ама ти не ходиш ли на теоретични занятия,нали са задължителни?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

@gol40 Сядай и чети внимателно и МИСЛИ какво четеш . Всичко което питаш го пише в закона . Ако недай си боже някой ти даде изпита с тези ти познания и въпроси направо е за прокурор . На теорията се разискват тези неща - или поне за това си плащаш тия 600лв. (или колкото са там вече) за да ти ги обяснят и да те научат .

@Aragorn(Elesar) И няма да е първия самоубиец който ще пуснат на пътя .

@gol40 Прочети и ТУК какво пише. Това е една мъдрост от профила на Aragorn . Отговора на въпросите ти се крие там .

Редактирано от p0pc0rn (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Те хората вече без книжка карат, вий сте тръгнали да се тюфкате. Даже трябва да го похвалим човека, че има мерак да ги учи тези простотии .. То не е като едно време, вече ако караш по правилата и псувни по твой адрес може да чуеш, и бой може да изядеш, а и по страшни работи. Е за пример, оня ден карам с инструктора на главен път с предимство и стигаме да един участък, където този път се пресича с друг, на който движещите не са с предимство. Там ми е познат района и съм забелязал че на "малкият" път обикновено карат супер зверски, тъй като преди това има доста дълъг участък без други пресечни, а и е гладко. И тъй като нямаше колона зад мен или други коли, намалям скоростта, да видя пак да не се е засвяткъл някой, а инструктора веднага "К'во намаляш, като си на път с предимство ?!!". Викам хубаво, отпускам спирачката и едно BMW така здраво се изстреля пред нас, че ако бях малко по засилен, заедно с инструктора щяха да ни стържат с шпатула от капака на бавареца. Е от тогава, ела ми разправяй за предимство и глупости, като вече никой не ги спазва ...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

gol40, тъй кат' та слушам, един съвет от мен: Отложи книжката с поне 2 години, ако ли пък не - пускай всички да минат преди теб и тогава ти след тях...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Мале мале....ама ти не ходиш ли на теоретични занятия,нали са задължителни?

при мен нямаше такова нещо,всеки сам си учеше...явно не са

друго бих посъветвала човека,хубаво да си прочете правилника и да не задава глупави въпроси.Всичко си пише там и ако не му е ясно да си пита инструктура,нали за това си дава парите!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
при мен нямаше такова нещо,всеки сам си учеше...явно не са

Аз като карах изпитите лятото,теорията беше задължителна..явно младежа е изпускал часовете и сега се вайка.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Аз като карах изпитите лятото,теорията беше задължителна..явно младежа е изпускал часовете и сега се вайка.

Бе то и аз пропуснах теорията, щото бях на работа, но пък вместо това побърках инструктора с въпроси. А някои приятели им побеляха косите от мен...

Тъй като нямам претенцията да разбирам от коли питах за всяко нещо което не ми беше ясно. Като например как се пуска чистачката на задното стъкло...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
при мен нямаше такова нещо,всеки сам си учеше...явно не са

друго бих посъветвала човека,хубаво да си прочете правилника и да не задава глупави въпроси.Всичко си пише там и ако не му е ясно да си пита инструктура,нали за това си дава парите!

Искам да ви кажа че аз още нямам години и не съм почнал никакви курсове, но просто искам да се подготвя предварително за да ми е лесно после като почна курсовете, и за това питам това което не ми е ясно за да съм готов като му дойде времето.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Искам да ви кажа че аз още нямам години и не съм почнал никакви курсове, но просто искам да се подготвя предварително за да ми е лесно после като почна курсовете, и за това питам това което не ми е ясно за да съм готов като му дойде времето.

Като не си почнал курсовете, недей и да се тормозиш толкова с този правилник. От листовките и от карането с инструктора из града ще ти се изяснят тези положения на пътя. Трудно е само с теорията от ЗЗДП, без да си сядал зад волана да караш редом с трафика в 17:30...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
здравейте на всички, скоро ще се явявам на листовките за шофьор обаче немога да разбера въпросите с предимството, някой може ли да ми помогне да разбера кой кога и защо е с предимство или да ми даде нещо за четене където е обяснено, четох ЗДП 2, 3 пъти ама там не пише кой кога е с предимство. :)

Искам да ви кажа че аз още нямам години и не съм почнал никакви курсове, но просто искам да се подготвя предварително за да ми е лесно после като почна курсовете, и за това питам това което не ми е ясно за да съм готов като му дойде времето.

На това му се казва далновидно мислене...

Пич, докато направиш години законът ще се промени,а видът на листовките ще се смени поне 2 пъти...

Не се напъвай от сега..

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
На това му се казва далновидно мислене...

Пич, докато направиш години законът ще се промени,а видът на листовките ще се смени поне 2 пъти...

Не се напъвай от сега..

Тц, не съм съгласен пичке :help wanted3: Всеки млад човек в днешно трябва да може да кара добре лек автомобил, малък бус, мотоциклет и велосипед разбира се. И отвреме да е наясно с правилата и законите. Независимо, че се променят и освежават периодично. Автомобилите са неразделна част от нашия живот и повечето опит е винаги добре дошъл. Бих препоръчал и лека практика по селски пътища с някой по-дъртичък приятел :)

А не изведнъж да се качи на колата и да открие топлата вода неподготвен. Да не говорим пък ако е имал опит само от някоя тъпа компютърна игра с колички... Тогава объркването и конфузията му ще са пълни :wors:

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Тц, не съм съгласен пичке :P Всеки млад човек в днешно трябва да може да кара добре лек автомобил, малък бус, мотоциклет и велосипед разбира се. И отвреме да е наясно с правилата и законите. Независимо, че се променят и освежават периодично. Автомобилите са неразделна част от нашия живот и повечето опит е винаги добре дошъл. Бих препоръчал и лека практика по селски пътища с някой по-дъртичък приятел :)

А не изведнъж да се качи на колата и да открие топлата вода неподготвен. Да не говорим пък ако е имал опит само от някоя тъпа компютърна игра с колички... Тогава объркването и конфузията му ще са пълни :)

Абсолютно съм съгласна с теб...но аз говорех конкретно на момчето,което искаше да му се обясни въпроса с предимството.Не може да прочетеш 2 пъти ЗДП и да ти е ясно всичко.Не може да не си се записал за курс и да твърдиш,че скоро ще се явяваш на листовки...

А това да караш добре не зависи единствено и само от познаване на теорията.Аз нямам проблеми с теорията,ама имам с всички останали,които не я познават и са на пътя...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз пък като видя жена шофьор и ходя по дърветата. :blink:

Шегувам се разбира се, но това не означава, че не се страхувам от жени шофьори. biggrin.gif

В ЗДП, никога няма да се променят основните неща. Примерно предимството. Ако се направи такава промяна, то трябва да е в световен мащаб, а това едва ли би станало. Не може тук да караш по определен начин, а в друга държава по съвсем друг начин. Ще настане хаос.

Та мисълта ми е, че, който се интересува и има намерението да започне да се запознава с тези неща, то това няма да му е излишно, а само в негов плюс.

И пак като изявява желание да седне предварително да почете, не му чупете хатъра на човека. Като гледам сегашните "пилоти" дето се пръкват, май само назубрят листовките и вече са готови. А в закона нещата са обяснени, как се постъпва в дадена ситуация и защо.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Сега се сещам, че мога да ти дам още един съвет (към автора). Аз когато се готвех за изпит на листовки освен правилника, четох една книга с обща информация за автомобила (устройство, лампички, кое какво е и т.н.), също така четох и една книжка пояснение към правилника. В нея всяка ситуация и точка, която би затруднила човек с малко багаж на тавана беше обяснена (какво, защо и как). Можеш да потърсиш такава, всичко е пояснено там в подробности.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • 1 месец по-късно...
здравейте на всички, скоро ще се явявам на листовките за шофьор обаче немога да разбера въпросите с предимството, някой може ли да ми помогне да разбера кой кога и защо е с предимство или да ми даде нещо за четене където е обяснено, четох ЗДП 2, 3 пъти ама там не пише кой кога е с предимство. ;)

ЕЙ, ПРИЯТЕЛ ЗАРЕЖИ Я ЗА СЕГА ТАЯ РАБОТА!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
добре прочетох отново закона и там пише че трябва да се пропускат автомобилите само които приближават или се намират от дясната страна на пътя, обаче има и ситуации в които в които трябва да пропуснем и автомобила който е срещу нас.моля ви светнете ме малко нз вече какво да правя всички други въпроси ги разбрах само за това предимство още немога. sad.gif

Питали един шофьор с 50+ годишен стаж,без нито един инцидент през това време: каква е тайната за безаварийното шофиране? отговорът му бил: "Никога не съм разчитал на предимството си..."

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И аз се включвам със закъснение, но темата така и така беше bump-ната.

Според мен най-добре се усвоява теорията, а и най-правилно се употребява в практиката, ако се вземат листовки с отговорите, човек ги прочете и се опита да разбере "ЗАЩО" това е верният отговор. Това важи за по-голямата част от въпросите - предимства, пътни знаци и маркировки и пр., някои трябва да се "назубрят" - разрешени скорости и др., но "зубренето" от ЗДП е най-прекия начин да си каже човек "А бе дЪ гЪ ебЪ у теорията!"

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • 3 седмици по-късно...

имам още един въпрос, когата си на шофьорски курс или на практически изпит, счита ли се за грешка да не си използваш предимството, а да изчакаш другите да преминат, тогава ти?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване