Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Fifa

34 начина как ни работят из супермаркетите

Препоръчан отговор


Някъде по света са правили изследвания, от които излиза, че около 40% от покупките ни в супермаркета са спонтанни и непланирани. Никак не е малко. Дори и да използваме повечето от тях и само 10% да ни се окажат в повече, за нашето семейство например това означава, че при всяко пазаруване, при което можем да ги избегнем - печелим семеен билет за кино, или две книги на редовна цена, или бензина до някои от ски пистите наоколо …

Някои от тези покупки са резултат на собствената ни неорганизираност, но определено и „мърчандайзерите не спят” и работят много по въпроса да ни разделят с колкото може повече левчета на касата…

Колко сме по-наясно със стратегиите им - толкова по-лесно ще може да ги неутрализираме:

1. Силно осветление и силна музика около пътеката с лакомства, така че да почувствате внезапна нужда да се погрижите за себе си с някое сладко удоволствие…

2. Играят си е температурите, защото когато хората не се чувстват комфортно, взимат грешните решения.

3. Слабо осветление и приглушена, бавна музика. Така се надяват да ви задържат по дълго в магазина, което най-често води до повече покупки…

4. Играят си с цветовете и използват различни гами в различни части на магазина - червеното привлича вниманието ни, синьото ни вдъхва доверие, зеленото ви внушава свежест…

5. Играят си с обонянието ни - миризмата на топъл хляб или сладки подбужда желания и съответно покупки.

6. Промоционални етикети, които привличат вниманието, но предлагат стоки само с 2-3 стотинки по-ниски от нормалното за магазина. Тогава не оставят стария етикет да се вижда за сравнение.

7. Обявяват продукти с промоционални цени, но цените не е задължително да са по-ниски от обикновено или да са наистина добра покупка - понякога изходната цена е завишена, понякога опаковките са по-малки.

8. Намаления на скъпа марка до нивото на евтините - така ни изкушават да купим и да свикнем с неща, които преди това сме избрали да не купуваме.

9. Намаления за количество (3 за цената на 2, примерно - цената може и да е по-ниска на килограм или брой, но ако няма да ги употребим в скоро време, сметката излиза в полза на магазина - принудили са ни да купим излишни стоки/количества. Освен това, супермаркетите може да прехвърлят разходите за офертата на производителя - те си качват оборота, производителя плаща цената.

10. 2 за цената на 1 - купуват се две опаковки за цената на една. Но може да се окаже, че опаковките са нестандартни и/или цената за 1 брой да е завишена и плащаме на килограм същите пари или незначително по-малко.

11. Флайерите и брошурите - в тях се рекламират стоки на цени по-ниски от нормалните, заради които влизаме в магазина. И тъй като много малко хора успяват да се ограничат само с тези стоки…

12. И въпреки това - само, защото някоя стока е спомената в брошурата, не значи, че цената е наистина изгодна. Може просто производителят да е платил за споменаването… точно, защото на фона на няколко наистина добри цени, решаваме, че можем да се доверим на цялата брошура.

13. Зоните за намаления (обикновено в двата края на редиците с рафтове) - внимавайте, там важат същите уловки като при брошурите. Освен това, тъй като стоките там се продават повече и по-бързо, мое да има и стоки с изтичащ срок на годност… Някои от по-големите магазини дори дори имат и перпендикулярна на редиците с рафтове пътека, точно , за да могат да удвоят тези наистина печеливши зони.

14. Красиви опаковки - като не знаем точно какво е съдържанието, имаме склонността да се доверяване на качеството на опаковката за индикация за качеството на продукта. Затова и скъпите марки имат и скъпи опаковки.

15. Различни опаковки според грамажа. Да има малки, големи и още по-големи опаковки, безспорно е удобно за потребителите. Но това, че няма стандарт по въпроса е удобно за производителите и търговците - голямо смятане трябва да падне, за да се сравнят цените на продуктите и много хора карат на око, което е удобен начин да се самоубеждаваме, че не се минаваме.

16. Съдържанието не винаги отговаря на обема. Опаковките се променят незабележимо, но съдържанието е чувствително по-малко. Разпространена тактика при висока инфлация. Помислете си как се е променил стандарта за опаковка кисело мляко през последните години или колко въздух има в пакет чипс…

17. „Намалението важи за 3 броя” - казват, че добавянето на подобно ограничение може да качи продажбите от 30 до 100%. Един вид, цената е толкова добра, че може да ни вкара в беля… Да бе…

18. Цени, които свършват на .99 - много от нас особено в бързината, гледаме левчетата и подценяваме стотинките, които в случая са почти цял лев.

19. Поставят скъпите марки на нивото на очите, защото изследванията показват, че потребителите рядко се навеждаме прекалено надолу или се повдигаме на пръсти, за да видим какво има по-нагоре. Някои производителите дори плащат за това, стоките им да се вярното ниво.

20. Променят разположението на стоките и на секциите в магазина - това ни пречи да прелетите само през местата, от които наистина имате нещо за купуване. Налага се да пообиколим и да поогледаме и най-вероятно така купуваме нещо в повече.

21. Подобни продукти в различни краища на магазина. Например, щандът с деликатесните сирена винаги е далече от този с обикновеното сирене и кашкавал - така ни разсейват от разликата в цената и ни държат далеч от случайни хрумвания да се откажем от едното в полза на другото.

22. Най-необходимите стоки са винаги в дъното на магазина - никой не слага хляба и млякото близо до входа. Трябва да минем през целия магазин, за да се доберем до тях…

23. Зеленчуците са винаги близо до входа - това не е защото супермаркетите се грижат да се храним здравословно, а защото свежата продукция изглежда най-добре на естествена светлина. За разлика от рибите и месата, които имат нужда от специално осветление, за да изглеждат по-привлекателни.

24. Популярни и обичани марки се подреждат близо до краищата на пътеките, за да ни провокират да направим завоя и да ги наобиколим дори и да не ни трябва нищо от там…

25. Улесненията - плащаме скъпо и прескъпо за нарязаните кашкавали и салами, за разфасованите пилета и прочее… Удобството, което получаваме си има удобно скрита цена. Каква е разликата между цената на килограм кашкавал и цената на настърган предварително пакетиран такъв?

26. Огромните колички, които могат да поберат огромно количество стоки, без да ни направи впечатление. Опитайте да пазарувате с кошници и ще видите какво ще стане с разходите…J

27. Винаги има лакомства до нещата, които трябва да купите за децата - неща, които те обожават, но вие искате да пропуснете. Мама/тати се спират да преценят коя полезност да купят, а дечица вече са избрали, защото удобно са им на една ръка растояниеJ

28. Бонбоните около касите - винаги има много изкушения, там където има вероятност да се застоите, особено когато вече сте наистина уморени …

29. Дребни играчки и лакомства на нивото на децата по конзолите между рафтовете - ако се заплеснете много да сравнявате цените, може да ви се наложи да оставите спестяванията в магазина под друга форма обаче.

30. Верижни изкушения - близо до кафето, което сте решили да купите, се оказват разни други изкушения, които вървят чудесно с него - сметанки, бисквитки… Или засукан тирбушон, който виси на конзолата точно до вината …

31. Различни цени в различните магазини на една верига - цените и стратегиите се различават между различните магазини и зависят много от клиентелата. Всеки магазин ще постави възможно най-високите цени, при които оборота няма да се срине…Но когато пазаруваме в друг магазин от същата верига, подсъзнателно разчитаме на вече натрупаната информация (от този, в който пазаруваме нормално) и вниманието ни е притъпено…

32. Подаръци към продукти (чаша към кафе, или пък с пакет бири…). Подаръка може да ви трябва, но ви остава усещането, че сме намерили добро предложение и това променя плановете ни.

33. Чувствай се добре, че… - социално ангажирани промоции от типа „за всеки клиент ще дарим … за…”. Или тукашната версия - което училище/спортен отбор или друг тип организация събере най-дългата лента от касови бележки от еди си коя верига, ще го спонсорираме с ХХ 000 пари… И всички родители започват да събират и предават бележки…

34. Картите за лоялни клиенти - ако ги използваме с повишено внимание наистина могат да ни спестят някой и друг лев. За магазините обаче те играят двойна роля - хем ви зарибяват да пазарувате винаги на едно място (защото предимно така може да почувствате разлика, макар да може да сте абонирани навсякъде), хем е относително евтин начин за тях да изучават навиците ни, защото могат да ги свържат с лична информация, която представяме при издаването на картите.

Източник: natisparite.com

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Мда.

Забелязал съм го. Даже със жена ми мислим вече да избягваме ходенето до Била/ Кауфланд/Метро/Лидл ......

Купуваме неща, които след това се оказва, че не са ни трябвали изобщо в този момент.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

На мен Билла ми е любимият магазин за пазаруване :blink:

Когато отивам там, съм си направила списък и почти никога не излизам от него. Отколонявам се само за сладките неща, но това ми се случва в кой да е магазин laugh.gif

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Мда.

Забелязал съм го. Даже със жена ми мислим вече да избягваме ходенето до Била/ Кауфланд/Метро/Лидл ......

Купуваме неща, които след това се оказва, че не са ни трябвали изобщо в този момент.

Това е вярно , но е вярно и другото, че много от стоките в хипермаркетите са доста по- евтини от кварталното магазинче от което обикновено пазаруваме.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Това е вярно , но е вярно и другото, че много от стоките в хипермаркетите са доста по- евтини от кварталното магазинче от което обикновено пазаруваме.

В рамките от стотинки - до лев-два са разликите.

Толкова, колкото пари ще изгориш като гориво, докато стигнеш до хипермаркета.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Мда.

Забелязал съм го. Даже със жена ми мислим вече да избягваме ходенето до Била/ Кауфланд/Метро/Лидл ......

Купуваме неща, които след това се оказва, че не са ни трябвали изобщо в този момент.

Айде де, аз за нищо на света не се отказвам от тази си черта, спонтанно пазаруване, говоря в магазин за хранителни стоки. Естествено, ча за дрехи и техника съм далеч по-стисната. Стига да ме привлече, независимо от използвания похват, храната трябва да се опита. А това дали после ще я изхвърля е отделен въпрос. За тези 40% силно се съмнявам, при мен лично е под 20%. При приблизително 150 лв. месечно харчени в Пикадили около 20 са предвидени за експерименти.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

нищо ново под слънцето !

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
В рамките от стотинки - до лев-два са разликите.

Толкова, колкото пари ще изгориш като гориво, докато стигнеш до хипермаркета.

с разликата обаче, че в кварталното магазинче има доста залежали неща

особено до нас има една патка, дето продава повече зеленчуци, но са в такъв вид, че да ти се отще да пазаруваш :blow out candles: Разбира се, не всички магазинчета са така, но все пак...

В Билла досега (за мое щастие) не съм попадала на стоки с изтекъл срок на годност, а в квартланите- да.

Общо взето одобрявам малките им "трикчета" за увеличаване продажбите :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Един приятел измисли начин да "цака" супермаркетите и още не са го хванали. biggrin.gif Като отиде на щанда с плодовете и зеленчуците (на кг), в момента в който слага плика да го премери го повдига малко нагоре, за да намалее грамажа и чак тогава натиска копчето за бележката. biggrin.gif Аз още не съм пробвал и не мисля да пробвам, защото ако ме хванат...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Айде де, аз за нищо на света не се отказвам от тази си черта, спонтанно пазаруване, говоря в магазин за хранителни стоки. Естествено, ча за дрехи и техника съм далеч по-стисната. Стига да ме привлече, независимо от използвания похват, храната трябва да се опита. А това дали после ще я изхвърля е отделен въпрос. За тези 40% силно се съмнявам, при мен лично е под 20%. При приблизително 150 лв. месечно харчени в Пикадили около 20 са предвидени за експерименти.

Е, ти може да си така за хранителните стоки, но пък аз съм запален точно то техниката....Когато мина покрай някой такъв щанд - започвам да се оглеждам и да пресмятам схеми как да си купя нещо ново.... sad.gif

Иначе на месец в хипермаркетите оставяме около 300 лв. , като това е сериозно перо в бюджета на семейството ми.

с разликата обаче, че в кварталното магазинче има доста залежали неща

Точно обратното сме забелязали със жена ми и поради това кашкавала, малотрайните колбаси, хляба, заелнчуците - пазаруваме от магазинчето до нас, защото собственикът никога не купува големи количества - заради това винаги са пресни и качествени.

В хипермаркетите никога не сме сигурни от колко седмици/месеци нещото виси на витрината.

Например от "Метро" никога повече няма да си пазарувам каквото и да е сирене, а най-малко синьо - на три пъти купуваният от мен Бергадер се оказа стар (въпреки, че на етикета беше в срок на годност)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това може и да е така, но по същата логика, ако отбягваме мегамаркетите, би трябвало и да не гледаме телевизия, за да не се влияем от рекламите. До нас има магазин на "Била" и почти всичко освен плодовете и зеленчуците им е по-качествено и много по-евтино. Млякото например струва някакви си стотинки, а кварталното магазинче е 2 лв. Освен това е по-удобно да напазаруваш всичко накуп, отколкото да обиколиш 2-3 магазина. Това, което не харесвам обаче в такива големи магазини е липсата на личен контакт - все едно те обслужват машини, а в малките магазинчета (поне в някои) има дух... не знам как по друг начин да го обясня, но сигурно ме разбирате

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Точно обратното сме забелязали със жена ми и поради това кашкавала, малотрайните колбаси, хляба, заелнчуците - пазаруваме от магазинчето до нас, защото собственикът никога не купува големи количества - заради това винаги са пресни и качествени.

В хипермаркетите никога не сме сигурни от колко седмици/месеци нещото виси на витрината.

Например от "Метро" никога повече няма да си пазарувам каквото и да е сирене, а най-малко синьо - на три пъти купуваният от мен Бергадер се оказа стар (въпреки, че на етикета беше в срок на годност)

Съгласен съм с това а и мисля, че поне още два пъти сме го дъфкали по други теми. А и в малките магазинчета липсват повечето от тези еФтини похвати на нашенските мутренски хипери laugh.gif А и през последния месец-два вече разликата в цените е по-малка от тази за бензин и за разкарване. Освен това в кварталния магазин винаги можеш да попиташ в духа на добрите стари традиции дали еди какво си става или не става. Колкото и да е субективно в добрия а и в повечето случаи така се събира добра информация и се намалява броя на експериментите по нови сладки неща и саламчета laugh.gif

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Един приятел измисли начин да "цака" супермаркетите и още не са го хванали. biggrin.gif Като отиде на щанда с плодовете и зеленчуците (на кг), в момента в който слага плика да го премери го повдига малко нагоре, за да намалее грамажа и чак тогава натиска копчето за бележката. biggrin.gif Аз още не съм пробвал и не мисля да пробвам, защото ако ме хванат...

Е тоя номер е стар колкото света. И не разбирам какво се притесняваш да те хванат. Какво - ще те арестуват ли biggrin.gif

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
31. Различни цени в различните магазини на една верига - цените и стратегиите се различават между различните магазини и зависят много от клиентелата. Всеки магазин ще постави възможно най-високите цени, при които оборота няма да се срине…Но когато пазаруваме в друг магазин от същата верига, подсъзнателно разчитаме на вече натрупаната информация (от този, в който пазаруваме нормално) и вниманието ни е притъпено…

в двата магазина на "Била" го практикуват този номер. - тъпо, но се хващаш

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Е, ти може да си така за хранителните стоки, но пък аз съм запален точно то техниката....Когато мина покрай някой такъв щанд - започвам да се оглеждам и да пресмятам схеми как да си купя нещо ново.... sad.gif

Иначе на месец в хипермаркетите оставяме около 300 лв. , като това е сериозно перо в бюджета на семейството ми.

Дам, аз точно затова съм се насочила към този вид глезотии. По-евтино ми излиза да си угаждам на храна отколкото на друго, че и не е малковажен фактора заемано пространство. biggrin.gif Ядеш - не ядеш, заминава в коша или тоалета, а за другите неща място трабва да намираш, я шкаф, я гардероб, мъка. Че и те дразни и ядосва всеки път щом го видиш, ако избора ти не е бил сполучлив. А сумата наистина не е малка. За Пикадили знам приблизително колко е, защото сме с карта и съм си правила сметка, но като добавя и Метро, и кварталната бакалия, и случайно Билла, и инцидентно Кауфланд, и... не му се види края.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Преди да влезете в магазина сложете тъмни очила и тапи в ушите.

Пазарувайте подходящо екипирани. Носете връхна дреха и я обличайте в студените зони. Събличайте се голи до кръста, където е топло.

В зоните със слабо осветление и приглушена, бавна музика, сваляте тъмните очила и изваждате тапите от ушите.

Веднага след това пак слагате тъмните очила, защото може да попаднете в игра с цветовете.

Една щипка за пране на носа, ще ви спаси от изкушенията от миризмата на топъл хляб или сладки.

И най-важното: дръжте очите отворени на 6, и седем пъти мислете преди да платите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
:P Благодаря ти Кен, крайно време беше някой да ни инструктира как да пазаруваме рационално.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Преди да влезете в магазина сложете тъмни очила и тапи в ушите.

Пазарувайте подходящо екипирани. Носете връхна дреха и я обличайте в студените зони. Събличайте се голи до кръста, където е топло.

В зоните със слабо осветление и приглушена, бавна музика, сваляте тъмните очила и изваждате тапите от ушите.

Веднага след това пак слагате тъмните очила, защото може да попаднете в игра с цветовете.

Една щипка за пране на носа, ще ви спаси от изкушенията от миризмата на топъл хляб или сладки.

И най-важното: дръжте очите отворени на 6, и седем пъти мислете преди да платите.

:P още на аванс, когато жена ми ме замъкне в някой магазин - ще се възползвам от съветите ти

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В Севлиево до нас в момента строят Билла. Правят страхотен хляб (поне в Биллата в Габрово, а и в Биллата в Търново не е лош), може би само заради това ще пазарувам от там.

Иначе в Търново има една верига CBA и те дават карти и една позната е събрала около 50 лв. за година ползване.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
В Севлиево до нас в момента строят Билла. Правят страхотен хляб (поне в Биллата в Габрово, а и в Биллата в Търново не е лош), може би само заради това ще пазарувам от там.

Иначе в Търново има една верига CBA и те дават карти и една позната е събрала около 50 лв. за година ползване.

То CBA си има в цялата страна ;) А за хлебчетата на Билла съм сугласна- дори аз, която принципно не ям хляб, ги харесвам :) Но там определено роля за покупката играе миризмата biggrin.gif

Както казах, на мен ми харесват техните трикчета, но ми е интересно защо например в град като в Плевен са ни нужни три магазина Билла, май ще има и втори Кауфланд, да не говорим, че и веригата Carrefour ще стъпят тук...Кой да пазарува в толкова много и все големи магазини? :P

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
..... но ми е интересно защо например в град като в Плевен са ни нужни три магазина Билла, май ще има и втори Кауфланд, да не говорим, че и веригата Carrefour ще стъпят тук...Кой да пазарува в толкова много и все големи магазини? :P

Такива, като нас, дето за миналата година избутахме плевенската Била на първо място по продажби в цялата страна и ръководителят и взе доста голяма премия :question:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Вече втори месец се убедих на един разочароващ за мен факт- Life е по-евтин магазин от Билла sad.gif Казах си по-горе, че Билла ми е любимата верига за хранителни и др. стоки, досега пазарувахме все оттам. Но преди два месеца ни се наложи да не е там, а в Life. Накупихме си същите неща както обикновено, нито повече, нито по-малко, но определено сумата накрая беше по-малка с около 20-30 лв. Не бих казала, че качеството е по-зле, дори на някои неща е и по-добро...Май ще зарежа Билла вече, въпреки че ми е много удобен sad.gif

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

след труден и дълъг работен ден,ако ще и Mind control да пробват повече от една водка няма да взема biggrin.gif

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
18. Цени, които свършват на .99 - много от нас особено в бързината, гледаме левчетата и подценяваме стотинките, които в случая са почти цял лев.

Мдамм.Аз лично никога не си взимам едната стотинка biggrin.gif И днес в един супермаркет като минат 1000 човека, и оставят по 1 ст. .. това са си 100 лв ... Не случайно хората казват, че лудите пари са по магазините biggrin.gif

Редактирано от little_amore (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Направи ми впечатление, че и аз често не гледам стотинките, а левовете.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...