Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Защо дизеловите автомобили са по-скъпи от бензиновите?


Препоръчан отговор


Мисля да си купувам кола обаче проблема е че нищо не разбирам от коли. Обикалям тия дни по автокъщите и забелязвам че абсолютно всички дизелови автомобили са винаги по-скъпи от същия клас и марка бензинови автомобили. Например една и съща марка и модел Фолксваген Голф да кажем дизеловата модификация на модела е с почти 1 000 лв. по-скъпа от бензиновата модификация. Това защо е така не мога да разбера. Защо дизеловия мотор е по-скъп от бензиновия. И това че е по-скъп означава ли че е по-добър от бензина. Става въпрос за кола на старо а не за нова кола. По принцип когато нещо е по-скъпо от друго нещо това означава че по-скъпото е по-хубаво. Значи ли това че трябва да си купя дизелова кола защото е по-скъпа следователно по-хубава от бензина.

Говорих с няколко разбирача и всички ми казаха че дизела наистина е за предпочитане пред бензина като икономичност и здравина НО само ако си купувам чисто нова кола. Стар дизел не било далавера човек да си купува поради следната логика - човек който си купува нов дизел го купува с една цел - да го кара и то да го кара много. Който си купува нов дизел си прави сметката предварително че ще кара много и затова си купува по-икономичния дизелов двигател т.е. колите дизел на старо са много карани и много лашкани и затова не е добра идея човек да си купува дизел на старо. Освен това се оказва че дизеловия двигател е доста по-сложен като устройство от бензиновия и първо малко майстори му разбират на дизела и второ ако нещо му се повреди направо ти удря здраво по джоба. И все пак дизелите на старо държат по-висока цена от бензина. На какво основание не мога да разбера.

Ще ви бъда благодарен ако ме светнете по този въпрос.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Както си писал дизела е по-скъп защото е по-пестелив, но за сметка на това по-слаб като мощност. Освен това доколкото знам бензиновия мотор има по-дълъг живот. Лично аз карам 2 коли, и двете са бензинови 2.0 и 2.4, наистина харчат доста повече отколкото ако бяха дизел но нямам никакви забележки /едната е вече на 150 000 км/ но и ускорението е по-добро. Като цяло трябва да видиш - ако е малко карана и е дизел си струва, иначе ти препоръчвам с бензинов двигател.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И като нови дизелите са по-скъпи от бензиновите. Двигателят работи с почти двойно по-голяма компресия, горивната помпа е доста пари. По принцип ако се въртят много километри излиза по-евтино, особено ако караш с крадена нафта на цени около 2/3 от бензиностанциите. Недостатък - по-малка пъргавина на двигателя и мощност, проблеми с менте нафта, особено зимата.

Зависи колко и как караш.

Няма малко каран дизел втора употреба. На едни години ако бензинов е на 150 - 200000 то дизелът сигурно е на 400 - 500000. Без значение на произхода, всички километражи в България се пипат.

Приказките за баба вдовица, която карала колата само в неделя до църквата е сред любимите на автотърговците.

Аз лично си купих бензин. От Германия. Разходих се дотам.

Редактирано от Филипов (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Дори нова кола дизел не е добра оферта за икономичност (защото дизела друго предимство няма - ако не се брои екологичността, просто защото харчи по-малко). Top Gear или Fifth Gear (или и двете предавания, не помня вече) си бяха направили аритметиката (за Англия), че само да си избиеш инвестицията в дизел (вместо да се вземе бензин), трябва да въртиш като таксиджия години наред.

Не помня кой беше точният епизод, но ето 2 други ревюта:

http://www.youtube.com/watch?v=plST-A7Fzxo

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

С една дума дизеловите автомобили са по-скъпи защото са по-икономични, по-здрави и създават по-малко проблеми от бензина така ли да го разбирам. Колата ще я кара жена ми само в града и много рядко извънградско така че пъргавина, мощност и ускорение от 0-100 км. са неща които стоят на последно място за мен при избора на бъдещата кола. На първо място са здравина, икономичност и безаварийно каране. По тези критерии дизел или бензинов двигател е за предпочитане или няма значение - всичко е въпрос на късмет дали ще попадна на здрав двигател а дали ще е бензин или дизел няма значение. Или пък има значение...


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Новите дизеловите мотори НЕ са с по-малка мощност, те са оборудвани с турбо и интеркулери. Бензиновите с турбо са много скъпи. Както и форсираните. Относно пъргавината, не е вярно, даже напротив. Дизелът, ако е читав разбира се и не е твърде стар, има завидна пъргавина заради по-високия въртящ момент и оттам повече конски сили при по-ниски обороти.

В крайна сметка дизелът е по-издържлив, по-комфортен за каране и по-икономичен.

Редактирано от prwvu (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

С една дума дизеловите автомобили са по-скъпи защото са по-икономични, по-здрави и създават по-малко проблеми от бензина така ли да го разбирам. Колата ще я кара жена ми само в града и много рядко извънградско така че пъргавина, мощност и ускорение от 0-100 км. са неща които стоят на последно място за мен при избора на бъдещата кола. На първо място са здравина, икономичност и безаварийно каране. По тези критерии дизел или бензинов двигател е за предпочитане или няма значение - всичко е въпрос на късмет дали ще попадна на здрав двигател а дали ще е бензин или дизел няма значение. Или пък има значение...

Прочети пак какво е казал Филипов - при проблем, ремонта е скъп. На старо дизелите са издухани (много карани). Бабата вдовица, която карала колата само в неделя няма да я намериш. :)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

бе не знам, ама братовчед ми има едно мондео 2.0 tdci, взе го чисто ново преди няколко години на лизинг. наистина върви като за световно, но, както той сам е изчислявал, ремонтите по двигателя (само след изтичане на гаранц. сервизиране!!) са му излезли повече пари, отколкото колата. иначе здрава кола, ама двигателите - лайнца, мощни, но чупливи. бензинът не случайно е по-разпространения двигател... а тия, дето ти казват, че новите дизели са здрави, ги препращай към мед да ги свържа да си поговорят с братовчеда. мани нафтата, има още много години да ги доизпипват високите компресии и турботата, не се хвърляй в експерименти, тая "дизелова икономия" ще ти излезе през носа.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Колеги, имам щастието да имам две коли - едната е Ситроен Берлинго 1,6 HDI, а другата - Ситроен С4 2,0 бензин. Да си призная - най-добрата комбинация би била С4 с дизеловия мотор. И двете ги карам от съвсем нови, едната скоро навърши 3 години, другата още няма 2. Бензиновата ми харчи в града около 11 на 100, а дизеловият мотор гълта около 6 на 100. Извън града С4 пада на около 7-8 (в зависимост от шофирането, но с повече ползване на автопилота върви икономично), а Берлингото ми пада дори много малко под 5, но като цяло считаме 5 на 100 извън града.

Та, горивото е 2 пъти по-скъпо на бензиновия двигател.

От друга страна, който ви говори за тромавостта на дизелите, отговорете му, че живее в каменната ера. Вече има електронно подпомогнати дизели, дизели с компресори и т.н., които нямат удържане. За справки - Audi R8. Отмина времето, когато дизелите едва кретаха, а коли с дизелов мотор си купуваха баламите. Отдавна дизеловите автомобили са и достатъчно мощни, и ускоряват достатъчно бързо. Оставям настрана по-голямата мощност при по-ниски обороти, по-широката оборотна зона на максимален въртящ момент, по-високата стойност на въртящия момент като цяло поради по-високата работна компресия на дизеловия двигател. В резултат на това един автомобил с дизелов мотор катери така, както върви на равен път, за разлика от бензиновия, който само бучи и качва разхода на гориво, ако искате скорост по голям наклон в посока нагоре. Ето защо на селските тарикати с бензиновите Голфове им иде да захапят волана, когато бодро ги задмина с Берлингото.

А по въпроса за крехкостта на двигателите - въпросът е субективен. Някои могат да кажат същото за бензиновите мотори. Всичко зависи от експлоатацията и поддръжката на колата. И най-здравият мотор може да бъде скапан за 3000 км каране. Шофирам внимателно, давам на машината онова, което тя иска, не й причинявам неща, които по всичко личи, че са над възможностите й, поради което тя ми се отплаща с надеждност.

Редактирано от Visotsky (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Специално в България, търговците допълнително надуват цените на чепела/дизела, защото е по-търсен, заради по-малкия разход на гориво. По-рано и цената като беше тънка...

Ето и мнението ми за различните двигатели:

Старите модели дизелови двигатели, лично за мен, от това по-просто и надеждно нещо - няма. Става въпрос за двигателите с обикновената редова ГНП, а дори и някои с роторната помпа. Това е двигател, при който можеш да се движиш без наличието на грам ток в автомобила(стига да знаеш как да си изолираш ел. клапана). Има си и други плюсове, но мисля, че този е най-големия. Липсата на съществена роля на тоците, за да работи двигателя.

Недостатъка им - не могат да бягат толкова много(с тия катастрофи напоследък, май трябва само такива да се карат).

Съвременния дизел, наистина няма нищо общо със стария от към вървене и ускорение. С тези нови горивни системи дюза помпа и особено Комън рейл и по една турбина като им турнат за гарнитура... и върви ги стигай.

Недостатък - скъпа поддръжка и много капризни към качеството на гориво.

Бензиновия агрегат - каквото и да си говорим, все още той държи челното място и понавървява повечко от дизела. С малко по-голям разход е, но с тия цени в България, не се знае кое е по-на далавера.

За надеждност, клоня към дизела(като агрегат), но с тази електроника, която я има вече във всички автомобили, все си мисля, че нещата са до късмет.

Редактирано от Maximilian (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Откъде се зародиха тези митове, че дизела е по-скъп за поддръжка? Кое му е по-скъпото от един бензинов инжекцион, наблъскан с електроника? Айде някой да даде реално инфо защо дизела бил по-скъп за поддръжка, не само градски митове.

Второто твърдение е, че дизел се взима да се кара много- изчислено е, че дизела си избива инвестицията след около 80 000 км, а това е километраж, който много Немци навъртат че и удвояват преди да продадат колата. Те просто си правят дългосрочната сметка, че след 3-4 години дизела вече ще им се е изплатил, а и за парите си получават допълнителна динамика.

Тези които твърдят, че всички дизели тракат да се повозят във Audi с AFN дизел- мърка като бензин и работата на двигателя не се усеща.

И накрая по отношение на бързината- в събота си правех гонка Audi A4 1.9 TDI 110 к.с. срещу BMW 1.8 105 к.с. и стария дизел издуха бмв-то с калник на 400 метра. После да ми говорят, че дизела бил бавен.

Има и още един мит, че дизела не трябвало да се натиска- е това Ауди, за което споменавам горе е купено на 130 000 км. Сега е на 170 000, а за тези 40 000 км собстеника го е карал само на пълна газ, прекъсвач и въртене на гуми на всеки светофар.

П.П. А и не знам бензин да може да тръгне на втора при наклон нагоре без никаква газ. Този номер го правя много често и нищо ми няма на колата. Покрай дизела забравих къде ми беше първа.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Горната забележка за по-скъпата поддръжка ако е към мен, то аз сравнявам спрямо стария дизел.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Нали виждате че питащия го интересува евтина кола на старо? Така че не сравняваме (почти) нови автомобили TDCi и подобни. По официаните вносители има и предложения за употребявани служебни автомобили, излезли от гаранция на 3 - 4 години, но навъртели над 300000 км. - примерно двойно повече от някоя 8 - 10 годишна кола за лична употреба.

Пак казвам - проблемите с дизелови двигатели в България са изкуствено създадени с химическите смески, пробутвани за дизелово гориво. С наднормено съдържание на сяра, парафин и други примеси. Бензиновите двигатели се влияят значително по-малко от произведенията на родните алхимици.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Вие се отплеснахте да говорите тук някакви супер модерни двигатели и т.н. Аз говоря за дизели произведени периода 96-2001 г. максимум. Предлагам да се върнем към основния въпрос - защо дизеловите автомобили на старо са по-скъпи от бензиновите двигатели? Принципа за мен като лаик е че когато нещо е по-скъпо това автоматично означава че е по-хубаво от другото по-евтино нещо.

Ако мога да обобщя от казаното до тук извода е че дизела е по-скъп защото е по-търсен на пазара поради следните причини:

1. По-икономичен като разход е от бензина (което е голямо предимство в кризата)

2. По-здрав е като двигател и по-рядко се чупи от бензина.

3. По-прост е като двигател и обслужването му е лесно и просто.

Ако това е вярно (а това са и моите критерии за избор на двигател - икономичност, здравина и надежност) то това означава че дизела е винаги за предпочитане пред бензина за човек който няма да се състезава с колата си а ще я използва само да се мота из града с нея.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това, че дизела е по-икономичен от бензина. Е доста отностително нещо. Тя една кола си е направена да гори сега да ми казвате, че гори по-малко и т.н Може ако има дефект. Бензиновите двигатели са по-добри във всички случай. Кой викаше, че бензивновият двихател се чупи повече от дизеловия не е прав дизеловия е с много недостатъци. Както виждате вече дизела стана по-скъп и от бензина. Дизеловия двигател спъва колата както се казва. Не пали в студените дни. В същото време на безнзиновия двигател ако искаш возене за максимално малко пари слагаш 1 газова уредба и газ до ламарината колкото ти позволява газта. Дизела хем пуши, хем мирише, хем се чупи. Вярно е по-рядко се чупи от бензина, но счупили ли си няма правене направо хвърляш колата. Докато бензиновите двигатели са с по-дълъг живот, не спъват колата. Абе в момента по-изгодно ти е да си вземеш бензинов отколкото дизелов двигател. Избора е твой аз само изразих мнение.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Вие се отплеснахте да говорите тук някакви супер модерни двигатели и т.н.

Ами получаваш нагледна информация и доказателства на поставения въпрос. Би следвало да си благодарен за споделеното или греша wink.gif

Моят глас е за дизела. Ако беше споменал и някаква сума и предпочитана марка - цена нямаше да имаш.

Ето го и първото реално предложение - цък wink.gif

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това, че дизела е по-икономичен от бензина. Е доста отностително нещо. Тя една кола си е направена да гори сега да ми казвате, че гори по-малко и т.н Може ако има дефект. Бензиновите двигатели са по-добри във всички случай. Кой викаше, че бензивновият двихател се чупи повече от дизеловия не е прав дизеловия е с много недостатъци. Както виждате вече дизела стана по-скъп и от бензина. Дизеловия двигател спъва колата както се казва. Не пали в студените дни. В същото време на безнзиновия двигател ако искаш возене за максимално малко пари слагаш 1 газова уредба и газ до ламарината колкото ти позволява газта. Дизела хем пуши, хем мирише, хем се чупи. Вярно е по-рядко се чупи от бензина, но счупили ли си няма правене направо хвърляш колата. Докато бензиновите двигатели са с по-дълъг живот, не спъват колата. Абе в момента по-изгодно ти е да си вземеш бензинов отколкото дизелов двигател. Избора е твой аз само изразих мнение.

:P

///Заяждане или защо се късат някой хора да пишат глупости.

Ти освен "както се казва" друго не знаеш май. Пишеш неща които си чул недочул от някъде. А в темата за скоростите на вектра като ти видях писанията се чудех да плача или да се смея. Човека всичко си е казал, а ти го разпитваш. Нямам думи просто.

Редактирано от go6o_kara (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами получаваш нагледна информация и доказателства на поставения въпрос. Би следвало да си благодарен за споделеното или греша wink.gif

Моят глас е за дизела. Ако беше споменал и някаква сума и предпочитана марка - цена нямаше да имаш.

Ето го и първото реално предложение - цък wink.gif

Естествено че съм благодарен за всичко споделено в темата. :) Предложението ти е супер обаче за съжаление бюджета ми е до 5 000 лв. максимум така че няма да стане за това Пежо 307.

Спрял съм се на една от двете коли:

1. http://www.mobilen.bg/11251802480521167 - Пежо 206 дизел и

2. http://www.mobilen.bg/11245588003704626 - Фолксваген Поло бензин

Коя от двете - дизел или бензин, Фолксваген или Пежо :) това е въпросът дето се вика :)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Йорданов ако дизела е в добро състояние грам черен пушек няма да видиш от него. Утре ще снимам ауспуха на моята кола на празен ход и при даване на пълна газ да видиш колко пуши. Или по-точно колко не пуши.

Ако дизела се гледа и пази ще надживее бензиновия.

И още нещо за разходите и вървежността. Коментирате, че бензина върви повече, но това е вярно за двигатели от рода на 1.8T, които горят страшно много. Примерно 8 на 100. Ако си вземете икономичен бензин (6 на 100) той гори малко, но и върви много по-малко от дизела.

Така че ако искате и добър вървеж и икономия взимате дизел. Ако искате по-малка икономия и по-малък вървеж- взимате малък бензин. Ако искате много въвеж, но и голям разход- някой голям бензин.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Коя от двете - дизел или бензин, Фолксваген или Пежо smile.gif това е въпросът дето се вика smile.gif

Пежото е моят избор. Но тук вече се намесва и късметът. Дано да уцелиш хубава количка. Успех при избора wink.gif

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Прочети пак какво е казал Филипов - при проблем, ремонта е скъп. На старо дизелите са издухани (много карани). Бабата вдовица, която карала колата само в неделя няма да я намериш. ;)

ЩОМ ЩЕ КАРА ЖЕНА И ТО В ГРАД,ВЗЕМИ И КУПИ ОПЕЛ КОРСА БЕНЗИН.НЯМА ДА СЪЖАЛЯВАШ В ТОЗИ ИЗБОР.

МАЛКА,ПЪРГАВА,КНОНОМИЧНА,ЩЕ ДАВАШ ПНОГО МАЛКО ПАРИ В СЕРВИЗИТЕ И ЧАСТИТЕ СА ЕДНИ ОТ НАИ ЕВТИНИТЕ.

Естествено че съм благодарен за всичко споделено в темата. :P Предложението ти е супер обаче за съжаление бюджета ми е до 5 000 лв. максимум така че няма да стане за това Пежо 307.

Спрял съм се на една от двете коли:

1. http://www.mobilen.bg/11251802480521167 - Пежо 206 дизел и

2. http://www.mobilen.bg/11245588003704626 - Фолксваген Поло бензин

Коя от двете - дизел или бензин, Фолксваген или Пежо ;) това е въпросът дето се вика :)

ПЕЖО Е ФРЕНСКА КОЛА.УКАЧВАНЕТО Е СЛОЖНО ЗА РЕМОНТ И В СЕРВИЗИТЕ СЕ ДЪРПАТ ДА ГИ ПРАВАТ.АЗ САМИЯ КАРАМ РЕНО,ВЪВ ТРИ СЕРВИЗА МИ ОТКАЗАХА ДА СМЕНЯТ ТАМПОНИТЕ НА ЗАДЕН МОСТ.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

дизеловият блок трябва да е доста по - здрав от бензиновия заради в пъти по - голямата компресия. съотвено бутала и др. трябва да са подсилени. сложи дюзи и турбо и ето ти по - голямата цена; стартера също е по - мощен за да може да запали.

Редактирано от sanddaemon (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • 2 седмици по-късно...

малко късно виждам темата, НО

да не забравяме, че на бензиновия двигарел може да се монтира газова уредба с която разхода в лева става по-изгоден отколкото на дизел.

ако се въртят по около 1000км на месец уредбата се избива до 1 година.

имах 2 коли на газ като на първата пежо 306 за 1 месец навъртях толкова км., че избих цената на уредбата

на другата рено сценик 2000куб, 115 кс. не се усещаше разлика във вървенето.

в момента живея в чужбина и тук цената на дизела и бензина е почти без разлика 2,89 $ дизел и 2,94$ - бензин

колата ми е на бензин и съм доволен от вървенето.

а колегата да взема пежото и да не му мисли.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И аз ще си кажа мнението.Дизелът се кара много по-лесно от бензин/газ.Точно заради това трябва да си вземеш дизелак за жена ти.И аз съм в момента на етап "събиране на пари" за евтина количка дизелак.Успех с избора! :wow:

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване