Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


Привет! Става въпрос за локолно отопление на твърдо гориво и гравитачна система за движение на водата Накратко:

Как е правилно да се вържат два котела,тоследователно т.е. изхода от единия отива като вход на другия и след това водата тръгва по главния щранг и се връща в първия котел , или паралелно т. е. изходите на двата котела отиват в главния щранг а връщащия щранг се разделя на две и съответно в двата котела!?? Много моля за насока към специалист за експертна консултация, естествено ще си заплатя!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

не съм специалист ама би трябвало да са паралелно, ако водата илиза от единия и влиза в другия какво става - единия я загрява до 80 градуса, а другия повишава температурата до 160? друг вариант единия котел не работи, а другия загрява водата и я прекарва през неработещия, така за кеф, да загрее и него...

радиаторите също се вързват паралелно - като затвориш кранчето на единия да продължат да се топлят останалите...

Редактирано от the professor (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За да повишиш мощността - паралелно .

Сложи си помпа и термореле , за по голяма ефективност и икономия на гориво !

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За да повишиш мощността - паралелно .

Сложи си помпа и термореле , за по голяма ефективност и икономия на гориво !

В момента са паралелно и имам чуството че втория котел се превръща в радиатор т.е. водата от първия котел тръгва по щранга и там където е включен втория се отклонява и отива във втория котел, и се получава кръг с по-висока температура а нагоре по щранга темп. е по ниска . Помпата къде да я сложа ..на входа или на изхода?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Някой ти е обяснявал, но ти не си го разбрал. Правилно е да се свържат ПОПЪТНО не последователно (другото име на попътното е Тихелман). Това свързване е по-близко до паралелното, но при него се запазва посоката на циркулацията на водата.

Ще го обясня за 3 котела, че става по-ясно. Губо казано ако инсталацията ти е с тръби 2” , котлите с 1”, студената вода идваща от инсталацията е 2” до котел 1, след отколонението става 1,5”, и отива към котли 2 и 3. След отклонението за 2 става 1”. Всчики котли се свързват с 1”. Обратно събирането на топлата започва от котел 1 с 1”, след котел 2 е 1,5” и става 2” със трите котела. Т.е. котел 1 е захранен най-близо от студената линия и е най-далече на топлата линия.

За да рабити гравитачно всеки котел трябва да се отделя от мрежата със възвратен клапан. В противен случай няма да тръгне циркулация през инсталацията, а ще се завърти през съседният котел.

Тези възвратни клапани трябва да са с много малко хидравлично съпротивление – стават и обикновенните, като им се махне пружината и се монтират вертикално, така че да се затварят гравитачно.


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Някой ти е обяснявал, но ти не си го разбрал. Правилно е да се свържат ПОПЪТНО не последователно (другото име на попътното е Тихелман). Това свързване е по-близко до паралелното, но при него се запазва посоката на циркулацията на водата.

Ще го обясня за 3 котела, че става по-ясно. Губо казано ако инсталацията ти е с тръби 2” , котлите с 1”, студената вода идваща от инсталацията е 2” до котел 1, след отколонението става 1,5”, и отива към котли 2 и 3. След отклонението за 2 става 1”. Всчики котли се свързват с 1”. Обратно събирането на топлата започва от котел 1 с 1”, след котел 2 е 1,5” и става 2” със трите котела. Т.е. котел 1 е захранен най-близо от студената линия и е най-далече на топлата линия.

За да рабити гравитачно всеки котел трябва да се отделя от мрежата със възвратен клапан. В противен случай няма да тръгне циркулация през инсталацията, а ще се завърти през съседният котел.

Тези възвратни клапани трябва да са с много малко хидравлично съпротивление – стават и обикновенните, като им се махне пружината и се монтират вертикално, така че да се затварят гравитачно.

...ще окаже ли влияние ако котел-2 е по-високо от първия и има ли значение мощноста на котелите и от това да зависи кой да е пъри и кой втори котел?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Височината на монтажа влияе, на ефективността на гравитачната циркулация. Колкото по-голяма е разликата в нивата между котела и най-горният радиатор, толкова по-лесно тръгва естествената циркулация. Това не означава, че няма да работи, ако 2-та котела са на различни нива. Мощността на котлите е от значение най-малкото, защото трябва да се осигури различен дебит през тях при различна мощност. При гравитачните системи (без помпа), този дебит се осигурява пак от мощността на котела, но трябва тръбите, с които те са свързани да са оразмерени правилно, за да има възможност той да може да се осигури. При правилно оразмерени тръби няма значение кой котел е първи и кой втори. Най-лесно би било да ми драснеш една схема и аз ще ти кажа какво да правиш.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В момента са паралелно и имам чуството че втория котел се превръща в радиатор т.е. водата от първия котел тръгва по щранга и там където е включен втория се отклонява и отива във втория котел, и се получава кръг с по-висока температура а нагоре по щранга темп. е по ниска . Помпата къде да я сложа ..на входа или на изхода?

по принцип съл виждал, че слагат помпата на изхода на котела, но тъй като помпата се охлажда от водата не е едно и също дали ще се охлажда с 80 градуса вода или с 30 - във втория случай живота на помпата може да е няколко пъти по дълъг... така че по правилно е тя да е на входа. да прави налягане на входа вместо да го намаля на изхода - веротността да се получи обем със въздух в котела котела също става по малък... естествено във всички случаи трябва да се вземат мерки да не се получи помпата да работи на сухо... отделно че на изхода на всеки котел трябва да имаш съответен предпасен клапан и кран след него... така че ако не се ползва да не минава водата през котела и да разрежда горещата вода от работещия... колкото до естествената циркулация - това е икономия на пари от помпа и електричоство която реално си е загуба - котела прегрява а най горните радиатори не топлят а близките парят... разнирам това да се прави с пара ама на някой му е хрумнала "гениалната идея че става и с вода" е да ама на практика не става нито на 1 етажна сграда нито на 8 етажна... (живея на 8-мия етаж и беше студ преди да сложим помпа, пък в казармата караулното беше 1 етаж и същата работа... просто разликата в масата на горещата и изстиналата вода не е толкова голяма колкто между топъл и студен въздух...

Редактирано от the professor (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с написаното от the professor но мислех, че говорим за гравитачно отопление, а не за такова с помпа. Да слагаш помпа на инсталация, която може да работи и гравитачно няма смисъл... още повече на котел работещ с твърдо гориво. Сложиш ли помпата, трябва да си защитиш инсталацията от спиране на тока. Става с UPS, за помпи или с байпас на помпата с възвратен клапан (пак без пружина). Помпа ти е необходима, само ако с естествената (гравитачната) циркулация имаш радиатори, през които няма циркулация (студени). Това, че слагаш 2-ри котел към съществуваща инсталация, която работи гравитачно не те задължава да монтираш помпа.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Височината на монтажа влияе, на ефективността на гравитачната циркулация. Колкото по-голяма е разликата в нивата между котела и най-горният радиатор, толкова по-лесно тръгва естествената циркулация. Това не означава, че няма да работи, ако 2-та котела са на различни нива. Мощността на котлите е от значение най-малкото, защото трябва да се осигури различен дебит през тях при различна мощност. При гравитачните системи (без помпа), този дебит се осигурява пак от мощността на котела, но трябва тръбите, с които те са свързани да са оразмерени правилно, за да има възможност той да може да се осигури. При правилно оразмерени тръби няма значение кой котел е първи и кой втори. Най-лесно би било да ми драснеш една схема и аз ще ти кажа какво да правиш.

Ето я системката: 13962957936596524541255523475btXNfcMqEXeTrQavutWv.JPG

Ето я системката: 13962957936596524541255523475btXNfcMqEXeTrQavutWv.JPG

13962957936596524541255523475btXNfcMqEXeTrQavutWv.JPG

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Хубави снимки, но нище не се чете от надписите... (и на 3-те)

Видях 2 котела, но кой е старият и кой новият не е ясно.

Няма голямо значение. Непременно сложи по една възвратна клапа – под черния (разкърти още малко студената линия) и над правоъгълния (на топлата линия).

Имаш много малък наклон на изходящата тръба на черният котел. Другият котел е добре, но този може да не успее така да завърти циркулацията гравитачно.

Пиши какво има на надписите.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Хубави снимки, но нище не се чете от надписите... (и на 3-те)

Видях 2 котела, но кой е старият и кой новият не е ясно.

Няма голямо значение. Непременно сложи по една възвратна клапа – под черния (разкърти още малко студената линия) и над правоъгълния (на топлата линия).

Имаш много малък наклон на изходящата тръба на черният котел. Другият котел е добре, но този може да не успее така да завърти циркулацията гравитачно.

Пиши какво има на надписите.

дай имейл да ти пратя оргиналната снимка на нея се виждат надписите ..може на до го пратиш на Лични или по Скайп : dedo_van4o

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Помпа се поставя на " студената " входящата вода . Това е моето предложение , за твоето решение .

Като основен ползваш долня котел ( правоъгълния ) , крана е затворен . Потрябва ли ти по-голяма мощност , палиш и горния ( цилиндричния ) и отваряш крана .

post-92293-1255544172,66_thumb.jpg

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Огледайте инсталацията на човека!

Тя е гравитачна и е работеща. Защо искате да я осакатявате с помпа?

Не казвам, че с помпа е по-лошо, но инсталацията е направена да работи гравитачно – т.е. слагани са тръби с по-големи диаметри, правени са наклони при свързването на радиаторите и т.н.! Да сложиш помпа на такава инсталация е – язък за труда! Вкарвате го и в излишни разходи – помпа, UPS, филтър, кранове и труд по монтажа няма да му излезе по-малко от 1000 лв.

Още не съм успял да разчета надписите по снимките му, но предполагам, че черният котел е добавен към съществуващата инсталация. Не ми харесва как е свързан, но смятам, че и така ще работи. Това, което не ми харесва е:

1. Врязването в студената линия е под <90° и с по-малка тръба. Правилно е да се вреже под ъгъл запазващ посоката на циркулацията, а диаметъра на тръбата трябва да е поне толкова колкото е на основната линия. Преход в размера на тръбата на котела се прави близко до входа в него.

2. Топлата линия е с тънка тръба и има малък наклон. Трябва да е поне <10°, за препоръчване <15°.

3. Няма възвратни клапи. Когато работи само единият котел – другият става радиатор и през него ще минава топлоносител.

Не съм сигурен, но мисля, че черният котел е с по-голяма мощност. Възможно е да работи и там, където е сложен сега, но така е със затруднена циркулация. По-добър вариант беше да се сложи по-ниско. Долу дясно на снимката нямаше ли място?

П.П. вместо възвратни клапани можеш да сложиш спирателни кранове и да ги отваряш, когато зареждаш котлите с въглища. Слага се само по един кран на котел - той е достатъчен за да спре циркулацията и няма опасност ако забравиш да го отвориш да взривиш котела, защото разширителният съд ще си свърше работата. Аз предпочитам сферични кранове - имат добра проходимост и се отварят бързо и лесно.

Редактирано от AntonBM (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Помпа се поставя на " студената " входящата вода . Това е моето предложение , за твоето решение .

Като основен ползваш долня котел ( правоъгълния ) , крана е затворен . Потрябва ли ти по-голяма мощност , палиш и горния ( цилиндричния ) и отваряш крана .

[/qu

Номера е ,че горния котел (черния) се подгрява от комина на кафявия( тоя по-долния) :cool:post-248449-1256187869,81_thumb.jpgвиж[

Редактирано от Dedo Van4o (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Номера е ,че горния котел (черния) се подгрява от комина на кафявия( тоя по-долния) :baby:

Много се съмнявам в ефективността на този "номер".

Ако си се опитвал да правиш нещо като кондензационен котел, не мисля че се е получило, защото тези котли работят с друг вид гориво.

що приказваш глупости -ефективността се вдига толкова пъти че си на чиста печалба - вместо котела да дигне 80 градуса и радиаторите да са на 50, котела ще работи на 60 и радиаторите пак ще са на 50 (една помпа е най много 100-150 вата, ама сумати газ/въглища/дърва ще спестиш. кпд на помпата е 96-98% а кпд на котела 30-45%)...

@the professor Разглеждаш нещата теоретично, без да вземаш под внимание съществуващата инсталация.

След като вече се е "набутал" с тези големи диаметри на тръбите, за какъв дявол да се "набутва" още и с помпа. Дано Dedo Van4o да е имал основателни причини да избере водно гравитационно отопление (пред варианта с помпа).

При помпено отопление е можело да се получи икономия от по-малките диаметри и по-ниските топлинни загуби в тръбната мрежа, но инсталацията вече е направена.

Редактирано от trosho (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

щом горния котел се подгрява от дима на долния, няма какво до го спираш - винаги да работи, с по малко гориво ще правиш повече топлина...

Огледайте инсталацията на човека!

Тя е гравитачна и е работеща. Защо искате да я осакатявате с помпа?

Не казвам, че с помпа е по-лошо, но инсталацията е направена да работи гравитачно – т.е. слагани са тръби с по-големи диаметри, правени са наклони при свързването на радиаторите и т.н.! Да сложиш помпа на такава инсталация е – язък за труда! Вкарвате го и в излишни разходи – помпа, UPS, филтър, кранове и труд по монтажа няма да му излезе по-малко от 1000 лв.

...

що приказваш глупости -ефективността се вдига толкова пъти че си на чиста печалба - вместо котела да дигне 80 градуса и радиаторите да са на 50, котела ще работи на 60 и радиаторите пак ще са на 50 (една помпа е най много 100-150 вата, ама сумати газ/въглища/дърва ще спестиш. кпд на помпата е 96-98% а кпд на котела 30-45%)... ти вентилатор на процесора що имаш? не може ли да сложиш едно водно охлаждане без помпа и да разчиташ на естествената циркулация?

Редактирано от the professor (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Професоре, trosho вече ти е отговорил... Нямам какво да добавя.

Trosho, не оплювай идеята на човека да ползва енергията на изгорелите газове. КПД-то на такива котли е ниско, най-вече поради големите загуби, които имат през комина.

Това, че черният котел се топли от долния аз го разбрах преди 2 дни, когато Дедо Ванчо, ми пусна на пощата снимките. Аз му отговорих също на пощата това:

1. Няма нужда от клапи или кранове – ще има паразитна циркулация през черния котел, но тя не е вредна. Служи за по-бързо загряване на водата в него и излизане от кондензен режим – той е вреден, когато горивото отделя сяра. Тази циркулация ще се обърне в правилната посока, след като котела се загрее до температура по-висока от тази на инсталацията.

2. Диаметрите на тръбите са добре. Не както съм писал в предишният пост – тогава си мислех, че черният котел е отделен.

3. Да увеличи, ако може наклона на изходящата тръба от черния котел.

4. Да си топлоизолира котлите, тръбите и фуксовете (комините).

Май и други неща му писах, но не си пазя моят отговор до него...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

...

Trosho, не оплювай идеята на човека да ползва енергията на изгорелите газове. КПД-то на такива котли е ниско, най-вече поради големите загуби, които имат през комина.

...

Далеч съм от мисълта да оплювам идеята за рекуперация. Но такава невинаги е възможна. А и трябва да се прави, като се вземат предвид много фактори.

Притеснява ме понижената температура на димните газове в комина и възможността за по-силна кондензация в него (ако температурата е под минимума, който не мога да цитирам точно в момента). Когато говорим за твърдо гориво, аз разбирам въглища, ако не е споменато друго. Знае се, че при тях съдържанието на сяра е най-високо. От там и полученият кондензат е най-агресивен.

Отделно от това не се знае какъв е ефектът върху горивния процес в основния котел от поставянето на допълнително съпротивление (неясно колко) по пътя на димните газове. Остава само да се надяваме, че тягата, генерирана от комина, ще е достатъчна.

Изразявам съмнение в ефективността в този конкретен случай. Т.е. какъв ще е крайният резултат, сравнен с вложените средства и усилия.

Възможно е, ако един подобен съд се използва в ролята на акумулатор (за да създаде по-добри условия за работа на котела), да се окаже по-ефективно. И това не е гарантирано, без да се направят изчисления и без да се вземат предвид условията в конкретния обект.

инсталацията е правена преди 24години :cool: и тогава нямаше такива предложения за помпи итн.. а тръби имаше под път и над път :);)

Ясно защо е такава.

Аз мога само да ти пожелая да те топли още поне толкова. Само гориво да има :) .

Редактирано от trosho (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Много се съмнявам в ефективността на този "номер".

Ако си се опитвал да правиш нещо като кондензационен котел, не мисля че се е получило, защото тези котли работят с друг вид гориво.

@the professor Разглеждаш нещата теоретично, без да вземаш под внимание съществуващата инсталация.

След като вече се е "набутал" с тези големи диаметри на тръбите, за какъв дявол да се "набутва" още и с помпа. Дано Dedo Van4o да е имал основателни причини да избере водно гравитационно отопление (пред варианта с помпа).

При помпено отопление е можело да се получи икономия от по-малките диаметри и по-ниските топлинни загуби в тръбната мрежа, но инсталацията вече е направена.

инсталацията е правена преди 24години :cool: и тогава нямаше такива предложения за помпи итн.. а тръби имаше под път и над път :);) а в допълнение е другият котел на комина който сега се опитвам да свържа към системата тягата на комина запазена и нямам проблем с горенето а с движението на водата

Професоре, trosho вече ти е отговорил... Нямам какво да добавя.

Trosho, не оплювай идеята на човека да ползва енергията на изгорелите газове. КПД-то на такива котли е ниско, най-вече поради големите загуби, които имат през комина.

Това, че черният котел се топли от долния аз го разбрах преди 2 дни, когато Дедо Ванчо, ми пусна на пощата снимките. Аз му отговорих също на пощата това:

1. Няма нужда от клапи или кранове – ще има паразитна циркулация през черния котел, но тя не е вредна. Служи за по-бързо загряване на водата в него и излизане от кондензен режим – той е вреден, когато горивото отделя сяра. Тази циркулация ще се обърне в правилната посока, след като котела се загрее до температура по-висока от тази на инсталацията.

2. Диаметрите на тръбите са добре. Не както съм писал в предишният пост – тогава си мислех, че черният котел е отделен.

3. Да увеличи, ако може наклона на изходящата тръба от черния котел.

4. Да си топлоизолира котлите, тръбите и фуксовете (комините).

Май и други неща му писах, но не си пазя моят отговор до него...

Изинявай но неможах да открия твоят отговор в пощата си ...просто не намирам такъв ..а ти казваш че си писал... и много ме интересува садържанието му, ако имаш възможност да го изпратиш пак или напишеш тук какво трябва да променя , че вече застудява и челядта трябва да се топли :)

trosho ... Въглища има но ме притеснява това ,че нещо с движението на топлата вода не се получава точно,

както си мислех и ...ще го обясня пак какво точно ме притеснява : като запаля котела топлата вода тръгва

първо от него и отива по главния щранг но отам се разделя и отива в този на комина и от там по входящата му тръба отива в главната връщаща студена магистрала и пак се подгрява в големия котел, и така се получава кръг с много топла вода а тази която отива по радиаторите е с по ниска температура

Между другото сега търся майстор за парно на нова къща ако има някой който им разбира на тези помпи юпиеси итн нека пише на лични

та да неразводняваме гравитачната системка

Редактирано от Dedo Van4o (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Привет! Става въпрос за локолно отопление на твърдо гориво и гравитачна система за движение на водата Накратко:

Как е правилно да се вържат два котела,тоследователно т.е. изхода от единия отива като вход на другия и след това водата тръгва по главния щранг и се връща в първия котел , или паралелно т. е. изходите на двата котела отиват в главния щранг а връщащия щранг се разделя на две и съответно в двата котела!?? Много моля за насока към специалист за експертна консултация, естествено ще си заплатя!

отдавна виждам че се мъчиш и не издържам на тези коментари.за да не топли единя котел другия се слага смесител.той е над нивото на втория котел.представлява котия с два входа от доло,за топлата вода и един изход от горе продалжаващ за радяторите.стодената вода се връща във двата котела със тетка.сложи по един кран на двата котеларза да можеш да спираш единя котел.колкото до помпа не ти препоръчвам да слагаш,защото при тази система е напълно излишна.не мога да ти предложа специалист.аз цял живот съм на парно моя изработка.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В предишния си пост съм писал какво пратих на пощата на Dedo Van4o, но накратко. Имах проблем с моята поща и изглежда писмото ми не е стигнало до него, за това тук ще дам малко повече обяснения:

Първо, писанията ми преди да разбера, че черният котел се топли от изгорелите газове не са актуални! Това е коренно различна инсталация от това, което си мислех, че е в началото. 2-те съоръжения е по-правилно да се разглеждат като един котел, а не 2. Все пак за по-лесно по долу пак им казвам на основения – котел 1, а на черният - котел 2.

При запалване на котел 1 е нормално да тръгне циркулация през котел 2 в обратна на правилната посока (през него). Той става консуматор (радиатор), докато се затопли до температура по-висока от тази на топлоносителя. Загрява се от изгорелите газове, но много по-бавно, от колкото се топли водата в котел 1. За това в началото я има тази обратна циркулация. ТОВА НЕ Е ВРЕДНО! Дори е необходимо, за да излезе котела от кондензен режим (над 65-70°) и по-бързо стане производител, а не консуматор на топлина. Когато котел 2 е студен той се явява и тапа на комина, като се постопли пак е тапа, но по-малка. Когато котела 2 се затопли до температура по-висока от температурата на топлоносителя (по моя преценка трябва около 1 час), той става производител, а не консуматор на топлина и циркулацията се обръща сама в правилната посока. За това няма нужда от монтиране на кранове или възвратни клапи. Относно диаметрите на свързване на котлите. Първо съм писал, че котел 2 трябва да е с по-големи тръби – това не е така, защото той няма голяма мощност. После (в предишният пост и писмото) писах, че тръбите са си добре, но сега като се замисля по-добре е да се намалят диаметрите му. Реално вторият котел е част от първият – той повишава КПД-то на системата. Горенето се прави в първи котел, а втория ползва енергията на изгорелите газове, която не е усвоена от първия котел. Колко е тази енергия е трудно да се сметне, но може да се предположи с приемлива точност. КПД-то на тези стари котли (като котел 1) е обикновено към 80%, т.е. загубите са 20%, като част от тях са от изгорелите газове и част от топлообмена на стените на котлите с въздуха в котелното. Ако котлите се топлоизолират (това я мярка, за която съм писал по-горе), ще се повиши ефективността на котел 2. Ако приемем, че сега той оползотворява половината от загубите т.е. 10% значи той има топлинна мощност 10% от мощността на котел 1. Не знам каква е мощността на котел 1, но така както го гледам е към 40 kWh. Значи тръбите, с които е свързан трябва да осигуряват дебит като за 4 kW. Сега са сложени тръби 1 ½” – големи са за тази мощност. Ако топлоизолира котлите, тръбите и комините, тази мощност може да се вдигне до 6 kW (максимум). Т.е. най-добре е да се подменят тръбите на котел 2 и се сложат ¾” или най-много 1”.

Старите тръби на котел 2 са сложени с много малък наклон! На снимките те изглеждат почти хоризонтални. Възможно е и така да работи, но препоръчвам да се подменят тръбите и се монтират с по-голям наклон. Освен това не ми харесва врязването на студената линия на котел 2 в основната линия. Сега то е под прав ъгъл (<90°), а е по-добре да е под ъгъл запазващ посоката на правилната циркулация. Същото важи и за врязването на топлата линия в главната топла линия. Понеже топлинната мощност на котел 2 е много малка (по мои преценки към 4kW) възможно е загубите през неговите стени да са по-големи от печалбите от димните газове. Тогава никога няма да тръгне циркулация в правилната посока! Т.е. язък, че сте го монтирали там. За да има ефект от този монтаж трябва да се топлоизолира всичко в котелното.

Ами това е... дано съм бил полезен.

Редактирано от AntonBM (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Привет на всички!

AntonBM - ако свържа изходящата топла от котел 1(К1) като вход в К2 и от там да отива в главния щранг към радиаторите , а съответно студената връщаща да отива само в К1 и да се подгрява и на двете места грешно лище бъде?

Относно мощността на К2 незнам колко е но знам че той развива висока температура, защото преди това го бях свързал към бойлера в банята и се налагаше да се къпя по два-три пъти на ден защото температурата достигаше до 120 градуса и затова сега реших да го свържа към системата

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Привет на всички!

AntonBM - ако свържа изходящата топла от котел 1(К1) като вход в К2 и от там да отива в главния щранг към радиаторите , а съответно студената връщаща да отива само в К1 и да се подгрява и на двете места грешно лище бъде?

Относно мощността на К2 незнам колко е но знам че той развива висока температура, защото преди това го бях свързал към бойлера в банята и се налагаше да се къпя по два-три пъти на ден защото температурата достигаше до 120 градуса и затова сега реших да го свържа към системата

Т.е. да свържеш котлите последователно.

Както AntonBM е казал, двата котела могат "да се разглеждат като един котел", защото във втория не подаваш енергия/гориво (К2 се явява нещо като второ стъпало).

Ще оставя AntonBM да ти отговори на въпроса. Казваш, че когато си го ползвал за подгряване на топла вода, тя е стигала висока температура. Едно е да се подгрее определен обем вода, друго е постоянно да се покриват топлинните загуби на къщата, но и при двете трябва добре да се обмисли защитата на котлите (да не стане "бум").

До колкото съм запознат с котлите, на тях им се прави байпас, през който върти водата, докато котелът "влезе в режим" (намалява нежелания конденз и нагар в котела). Не знам обаче дали такъв се прави при гравитационно отопление, затова не мога да ти дам точен съвет дали трябва да имаш или не.

На снимките не се вижда какъв е, и къде е, разширителният съд. Добре е му дадеш информация за това и за другите видове защити в момента (ако има и ако вече не си го направил).

А това - "... защото преди това го бях свързал към бойлера в банята и се налагаше да се къпя по два-три пъти на ден защото температурата достигаше до 120 градуса...", ме разсмя до сълзи laugh.gif (извинявай, не е от лоши чувства).

ПП.

Чудя се за начина на включване на втория котел към връщащата тръба, при сегашното положение. Освен, че е под 90 градуса, защо е направено преди последните два щранга и защо е в по-висока точка от тяхното включване във връщащата тръба?

Редактирано от trosho (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

.... относно: .."Чудя се за начина на включване на втория котел към връщащата тръба, при сегашното положение. Освен, че е под 90 градуса, защо е направено преди последните два щранга и защо е в по-висока

точка от тяхното включване във връщащата тръба? "...

... от там ми беше най удобно, а и последната връщаща тръба ми идва по-надолу...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване