Dr.Web

Дефектнотокова защита за баня-въпроси

19 мнения в тази тема

Значи искам да си сложа дефектнотокова защита на банята и открих, че има ключове с вградена дефектнотокова защита на Шнайдер ето линк http://tilcom.net/show_mater.php?ref=8777909 .В банята имам само осветителни тела но много близо до водата и това ме кара да мисля за защита иначе в противен случай трябва да разбивам банята което не е желателно.Та въпроса е ще ми свърши ли работа този ключ?И какъв да взема 6А или 10А?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Значи искам да си сложа дефектнотокова защита на банята и открих, че има ключове с вградена дефектнотокова защита на Шнайдер ето линк http://tilcom.net/show_mater.php?ref=8777909

.В банята имам само осветителни тела но много близо до водата и това ме кара да мисля за защита иначе в противен случай трябва да разбивам банята което не е желателно.Та въпроса е ще ми свърши ли работа този ключ?И какъв

да взема 6А или 10А?

Според мен има доста по-елегантро решение. С наличието на LED лунички за по 5$ в Dealextreme.com , които се захранват с 12 волта, по-добре е в банята да няма високо напрежение, както и кабелите да са тънки, та сами да не пропускат много ток. А КПД-то на тези луни ще ти спести солени сметки за ток при забравени да светят, което ще ти върне инвестицията от преработката с течение на времето. Съшо така имат живот на светене около 10 000 часа, което не е за подценяване, колкото и ефтини да изглеждат.

Успех!

2 души харесват това

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

публикувано (редактирано)

Значи искам да си сложа дефектнотокова защита на банята и открих, че има ключове с вградена дефектнотокова защита на Шнайдер ето линк http://tilcom.net/sh...php?ref=8777909

.В банята имам само осветителни тела но много близо до водата и това ме кара да мисля за защита иначе в противен случай трябва да разбивам банята което не е желателно.Та въпроса е ще ми свърши ли работа този ключ?И какъв

да взема 6А или 10А?

Вземи си 6А защото пазят и фасунгите при късо на крушките.  Редактирано от androns (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

публикувано (редактирано)

Според мен има доста по-елегантро решение. С наличието на LED лунички за по 5$ в Dealextreme.com , които се захранват с 12 волта, по-добре е в банята да няма високо напрежение,

Това е интересно решение и аз съм си го мислил. По елегантно е с LED матрица.

както и кабелите да са тънки, та сами да не пропускат много ток.

Тук ме изгуби. Ако го дадеш накъсо и няма токоограничение е възможно да се прекъснат нейде в стената. После ходи го оправяй.

Та въпроса е ще ми свърши ли работа този ключ?И какъв

да взема 6А или 10А?

Не вярвам с тези да повишиш безопасността на инсталацията.

Всъщност би било от полза.

Редактирано от Melmak ® (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това е интересно решение и аз съм си го мислил. По елегантно е с LED матрица.

Т.е. готови тела например, нещо като това - цък в банята ще влизат само 12 волта и няма нужда от защити и подобни. Ама може и лунички ако парите са кът, гледам, че са по 7-8 лева едната, което с оглед на параметрите им и тези 12 волта си заслужава да бъдат дадени Публикувано изображение

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

публикувано (редактирано)

Има и с "извънземен" дизайн :biggrin: . По-готиното е че може лесно да се доправи да работи и на батерии. Така енергото не може да те хване ...по долни гащи. Което е култуво за някои архитектурни решения без прозорец.

Редактирано от Melmak ® (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И аз съм на мнението, че за осветление е по-добре варианта с 6A/10mA. Едно, че, както каза @androns, да пази фасунгите при наличие на късо, и другото, че за осветлението се ползват по-тънки проводници (1мм^2 или малко повече, не помня вече), които не е добре да се товарят с много голям ток. Въпреки, че става за части от секундата, късото ще прекъсне слабото място на проводника, а разбиването на стени не е приятно.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Според мен има доста по-елегантро решение ...

по-добре е в банята да няма високо напрежение, както и кабелите да са тънки, та сами да не пропускат много ток.

...

Още по-елегантно ще бъде, ако за в бъдеще не обсъждаш неща, от които не разбираш, защото написаното е глупост.

Dr.Web, няма да е бъде. Има стандарт, има наредби за изграждане на силови и осветителни инсталации и те разглеждат нещата, касаещи мокри помещения.

Дефектнотокова защита изисква три проводна инсталация. Активен (фаза), нулев и проводник защитно заземление. В един плафон за баня подобно съединение е безпредметно. От него се изисква да бъде херметизиран. При двупроводна инсталация дефектнотокова защита е неефективна.

Дефектнотокова защита следи тока на утечката и е далеч от целта да защитава от пряко токово поражение. С думи прости, ако настъпи пробив на изолацията, ще протече подобен ток и дефектнотокова защита ще обезточи електрическия консуматор.

Избраният модел ще следи токов кръг с сила до 6А, а това значи 1320W. На практика подобен консуматор е ютия.

1 човек харесва това

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

публикувано (редактирано)

Значи искам да си сложа дефектнотокова защита на банята и открих, че има ключове с вградена дефектнотокова защита на Шнайдер ето линк http://tilcom.net/show_mater.php?ref=8777909

.В банята имам само осветителни тела но много близо до водата и това ме кара да мисля за защита иначе в противен случай трябва да разбивам банята което не е желателно.Та въпроса е ще ми свърши ли работа този ключ?И какъв

да взема 6А или 10А?

баси много глупости са се изписали

25А - все пак ще изключва тока на бойлера (максималния ток който може да протича е едно, тока на утечка съвсем друго - 2 различни защити в един ключ са това) - там е най вероятното място да стане утечка ... друго - 10ма са тока на утечката (ти даже няма го усетиш и вече ще е изключило, до 15-20ма е безопасно за човека, 30 вече се усещат... 300 спират сърцето и карат мускилите да трошат кости... ако вземе ключ за 6 или 10 ампера - просто ще сработва максималнотоковата защита при включването на бойлера или бързо ще нагорят силовите контакти на защитата и може да залепнат - тогава пък никога няма да изключи или от самия нагар няма да правят добър контакт и ще се стопи ключа... ако няма 25 вземи 16А - за 2 киловата бойлер е достатъчен, но ако е бързонагряващ или от старите дето са с 2 нагревателя ще изключва бързо...

дефектно токовата защита не иска 3 проводника - 2 са и достатъчни...

@profruit - виж схемата, която върви с ключа - влиза фаза и маса , и излиза фаза и маса, тока на входа минава през намотка на траф, тока на изхода също минава през намотка на трафа обаче тя е навита в обратна посока - така двата магнитни потока, генерирани от намотките са в обратни посоки, и сумарния поток е 0 - тоест в третата намотка, на която се мери няма ток. обаче като стане утечка част от тока във втората намотка се губи - тогава магнитния поток на първата намотка става по голям от тоя на втората и генерира напрежение в третата и защитата сработва...

Редактирано от the professor (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

25А - все пак ще изключва тока на бойлера - там е най вероятното място да стане утечка... друго - 6-10ма са тока на утечката (ти даже няма го усетиш и вече ще е изключило, до 15-20ма е безопасно за човека, 30 вече се усещат... 300 спират сърцето и карат мускилите да трошат кости...

Тук леко се оплете.

Моята школа учеше, че смъртоносен се счита ток с сила 80мА, протичащ лява ръка, сърдечна област, десен крак. При 300мА настъпва разлагане на кръвта, заради желязото в хемоглобина, отделно се брои обгарянето на кожата.

поздрави

1 човек харесва това

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

баси много глупости са се изписали

25А - все пак ще изключва тока на бойлера ...

Е виж че е само за лампи :) . И после кой изписал глупости.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

публикувано (редактирано)

Тук леко се оплете.

Моята школа учеше, че смъртоносен се счита ток с сила 80мА, протичащ лява ръка, сърдечна област, десен крак. При 300мА настъпва разлагане на кръвта, заради желязото в хемоглобина, отделно се брои обгарянето на кожата.

поздрави

не съм се уплел ама хич... то сърцето спира при 100 обаче и 300 да минат човек може да буде спасен, но трябва електрошок и изкуствено дишане - 300ма са абсолютния максимум със много малък шанс...

Е виж че е само за лампи :) . И после кой изписал глупости.

ми като иска да слага и на лампите (просто човека не знае къде се слага защитата, даже сега си мисля, че той си мисли, че това е нормален ключ дето включва и изключва - просто да смени ключа на лампата... а това си ключ за ел табло...) - обаче нагревателя на бойлера има в пъти по голям шанс да пробие и данаправи утечка през водата... просто доста пъти съм виждал пробити нагреватели и пълни с вода... Редактирано от the professor (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

не съм се уплел ама хич... то сърцето спира при 100 обаче и 300 да минат човек може да буде спасен, но трябва електрошок и изкуствено дишане - 300ма са абсолютния максимум със много малък шанс...

ми като иска да слага и на лампите (просто човека не знае къде се слага защитата, даже сега си мисля, че той си мисли, че това е нормален ключ дето включва и изключва - просто да смени ключа на лампата... а това си ключ за ел табло...) - обаче нагревателя на бойлера има в пъти по голям шанс да пробие и данаправи утечка през водата... просто доста пъти съм виждал пробити нагреватели и пълни с вода...

Oт респект към ника ти ще се въздържа от коментар и само на теб ще ти споделя нещо лично. Заговори за омове и един ден реших лично да проверя колко са моите. Оказаха се цели 100 000 (сто хиляди) ома. Mitotoyo e японска фирма, а омметъра нейно производство. И си рекох - я да барна тока. Обаче стана обратно. При мен не бе с електрошок, ни изкуствено, а ми интубираха директно в сърцето 50гр камфор.

Иначе видях схемата и ако Тесла прочете обяснението ти, ще се обърне в гроба. В третата намотка нищо не се мери. Там се индуцира електродвижеща сила, която отдава на краищата си ток при затворена електрическа верига.

Фаза е техническо понятие от променливотокови електрически вериги, а маса от постояннотокови такива. Манджа с грозде.

поздрави 2

2 души харесват това

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Нещо се намесихте в моят област ми се струва.....Публикувано изображение

За тежестта на пораженията от електрическата енергия върху човешкото тяло играе роля по каква крива ще мине електрическият ток през тялото.

Каква е сила на тока и напрежението му е от второстепенно значение.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тесла отново е обеснил на всички доста аргументирано ! +1

С какви ли не простотии се чудят вече как да вземат парите на хората ! Аз 20 години съм се къпал с един елпромски боилер 80 л с двупроводна инсталация не помня да е имало проблеми или някои да е умрял под душа ! Иначе после в моя апартамент бях с окачен таван в банята с траф на 12v за осветлението . Не от страх ами защото просто лампите за тавана бяха 12v .Аз лично не бих се занимавал с подобни ключове, ако чакам тоя ключ да ме спаси по добре да лягам и да умирам . От къде ще доиде този ток да ме разтресе не ми е ясно ! А ако ще се ровим по инсталацията няма никакво значение дали ще е баня или крушка на нощна лампа в спалнята !

Иначе онова с тънките кабели дето не пущали тока направо е за бисерите . Още повече при 12v където токовете са по големи и е логочно кабелите да са по дебели за да не греят .

2 души харесват това

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Наистина са написани много глупости по темата! Чак да не повярва човек колко сме некомпетентни по въпросите на електротехниката и безопасността към нея. Тоест-за консуматора прекъсвача(предпазителя) трябва да е съобразен с товара, а тока на изключване по дефект на изолацията е стандартизиран 10,30,300 мА.За повече информация:http://www.schneider-electric.bg/documents/downloads/RCD_Catalogue.pdf

1 човек харесва това

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

публикувано (редактирано)

...С какви ли не простотии се чудят вече как да вземат парите на хората ! Аз 20 години съм се къпал с един елпромски боилер 80 л с двупроводна инсталация не помня да е имало проблеми или някои да е умрял под душа !...

Вместо да редим защити, да вземем да обърнем внимание на качеството на инсталацията?

Тамо, къде е калпава инсталацията, с лоши излолации и т.н-Точно там има най-голям шанс да стане белята.

За това трябва да се обръща голямо внимание на инсталацията в банята. Там работа през пръсти не може да има.

И при мен инсталацията е друпроводна, и освен да занулявам, друго няма какво да се направи където и да е при мен.

Дефектнотокова защита на двупроводна инсталация е от глупаво до безсмислено.

Публикувано изображение

Редактирано от jjjjjk (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Човека зададе много прост въпрос дали да слага ДТЗ на осветление и посочи ключ ! На осветеление не се слага ДТЗ и този ключ е за консуматори , а не за осветление ! Самата идея за ДТЗ на осветление е безмислена ! При всяко изгаряне на ел.лампа ако е с нажежаема жичка тя ще се включва :cool: ДТЗ се слага на ел.уреди , а не на осветление !

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тесла отново е обеснил на всички доста аргументирано ! +1

С какви ли не простотии се чудят вече как да вземат парите на хората ! Аз 20 години съм се къпал с един елпромски боилер 80 л с двупроводна инсталация не помня да е имало проблеми или някои да е умрял под душа ! Иначе после в моя апартамент бях с окачен таван в банята с траф на 12v за осветлението . Не от страх ами защото просто лампите за тавана бяха 12v .Аз лично не бих се занимавал с подобни ключове, ако чакам тоя ключ да ме спаси по добре да лягам и да умирам . От къде ще доиде този ток да ме разтресе не ми е ясно ! А ако ще се ровим по инсталацията няма никакво значение дали ще е баня или крушка на нощна лампа в спалнята !

Иначе онова с тънките кабели дето не пущали тока направо е за бисерите . Още повече при 12v където токовете са по големи и е логочно кабелите да са по дебели за да не греят .

лично аз се занимавам с стройтелство и най вече с електро обзавеждане и монтаж.ако питаш мен,отиваш в първият магазин на ELMARK ИЛИ някой специализиран за целта купуваш си траф на 12 волта 150 wata две или три лунички по 35-50 вата за предпочитане е да са G9 по 1 лев бройакат и три тела за тези крушки по 3 кинта бройката и малко кабел мостоов 1 квадрат било много жичен или едножичен-пускаш кабела в банята трафа извън банята,може да го монтираш и в таблото за по удобно или ако си перфекционсит си купи една сервизна кутиика с размерит ена трафа слагаш го вътре едно ключе скромно за 2.0-3.00 лева 6-или 10 ампера и си готов.незнам какво толкова се разтягат локуми.това било онова било-а и аз лично когато съм слагал хънтър за баня съм слагал трафчето близо до една от луничките за лесно обслужване.а дали ще те удари ток или да даде отечка ако си подменил инсталацията н ажилището си едва ли ще имаш грижи,при положение че е направена с акъла си и е заземена,и д ададе отечка за това е това заземяване да няма проблеми. :beer::) :) :) :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!


Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.


Вход