Премини към съдържанието
pipi6oka

Свързване на захранващ кабел към ел.мрежата

Препоръчан отговор


Купих си печка INDESIT K3C51W.Тя се оказа без щепсел,което явно е нормално.От друга тема тук получих следната информация:

- в контакта - с фазомер откриваш кой кабел е фазата и го закачаш на едното винтче, без значение вляво или вдясно. Другият кабел, за който отново проверяваш дали е нула, го оголваш малко повече и го свързваш за другото винтче и за средното, което ти осигурява зануляването.

- в щепсела - синия и кафявия проводник ги връзваш за двете крачета, без значение кое къде. Жълто-зеления го закачаш за винтчето в средата.

Инсталацията ми е от '77година,а въпросът е:Мога ли да използвам по-горенаписаното,за да си включа утреда в мрежата? Благодаря ви предварително за отделеното време !

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Купих си печка INDESIT K3C51W.Тя се оказа без щепсел,което явно е нормално.От друга тема тук получих следната информация:

- в контакта - с фазомер откриваш кой кабел е фазата и го закачаш на едното винтче, без значение вляво или вдясно. Другият кабел, за който отново проверяваш дали е нула, го оголваш малко повече и го свързваш за другото винтче и за средното, което ти осигурява зануляването.

- в щепсела - синия и кафявия проводник ги връзваш за двете крачета, без значение кое къде. Жълто-зеления го закачаш за винтчето в средата.

Инсталацията ми е от '77година,а въпросът е:Мога ли да използвам по-горенаписаното,за да си включа утреда в мрежата? Благодаря ви предварително за отделеното време !

Сложи и щепсел. Чрез него ще я занулиш,за да не "бие ток".Не я свързвай директно към електрическата мрежа. Това е като съвет от мен.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да, точно това е начина на свързване.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Сложи и щепсел. Чрез него ще я занулиш,за да не "бие ток".Не я свързвай директно към електрическата мрежа. Това е като съвет от мен.

Всичко до тук добре, но като гледам са забравили да ти кажат, че въпреки всичко не е никак лошо да си провериш и контакта дали е занулен, за да си сигурен, че и печката ще е занулена след свързването.

Другото което е,печката трябва да е с кабел с три жила, на който жълтозеленият е зануляването.

в щепсела - синия и кафявия проводник ги връзваш за двете крачета, без значение кое къде. Жълто-зеления го закачаш за винтчето в средата.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Абе те хората са му обяснили точно как да си занули и контакта и как да си свърже и щепсела, но просто няма кой да го прочете - два излишни поста виждам по-горе!


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

има някои подробности с тези нови печки ! някои от тях са предвидени да работят и на 380 волта и не е лошо да провериш това в самата книжка ! По принцип слагат се едни мостчета в зависимост дали е за 220 или 380 волта ! Така , че провери все пак да не окаже грешка като следваш тези инстатукции и хубаво контакта към който е връзваш да е подсилен и да не е обикновен , а точно такъв за свързване на печка и да се капаче затова , а не да се опитваш да го покриеш с изолирбан !

Редактирано от iliev72 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Готварските печки се свързват с трижилен кабел към електрическата мрежа - фаза, нула и земя и то без щепсел. А със специална приставка заместваща контакта на стената. Наистина трябва да се погледне в книжката на фурната как се свързва монофазно и как трифазно (ако има такава възможност). Слагането на щепсел или незануляването на фурната водят съответно до пожар в щепсела или удар от ток! Извикай електротехник (от обявите във вестника, например) за качествено свързване.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Слагането на щепсел или незануляването на фурната водят съответно до пожар в щепсела или удар от ток! Щепсел за готварска печка не е мръсна дума.Зависи от щепсела.Обикновеният щепсел Шуко е за 16А,което ще рече до 3000W едновременно включена мощност на печката.Зависи от предпечковия оператор - ако не реши всички инсталирани уреди на печката да не включи на макс.Има и щепсели за по-голям ток.Аз предпочитам безщепселната връзка,т.е так наречената твърда връзка, при която контакта се заменя със съответния елемент за това/има го във всеки магазин за ел.материали/ Зануляване,заземяване /в зависимост дали инсталацията на жилището е дву или трипроводна/ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО !

Редактирано от fikata (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Купих си печка INDESIT K3C51W.Тя се оказа без щепсел,което явно е нормално.

Как е нормално бе човек, това в бяла държава няма как да се случи. За домакински нужди се продават само на 230 волта. Тия за 380 не се продават и не се предлагат по техномаркетите, те са за т.н. професионална употреба и се монтурат задължително от специализан екип. Какви приказки му пишете на човека за тия 380 волта, ужас :) Говедата от техношийта да си извикат техник за да оправи кабела или да ги скрият по-добре тия техни срамотии.

На сайта им на индезит нещо не мога да намеря подобен модел. Пак е някаква неизвестна направа и произход тая глупост. Справка - цък с най-близкия подобен модел. Който иска да потърси из уебата, аз се отказвам http://www.kaldata.com/forums/public/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Как е нормално бе човек, това в бяла държава няма как да се случи.

Моля ти се недей да се тръшкаш и да си скубеш косите.От много много години печките се продават не само без щепсел но и без кабел.Явно не си купувал такава "мебел" ;)

Всеки производител предлага и като опция ел.захранване на 380V с равномерно разпределение на консуматорите по фази. Ако уредът трябва да се захрани с 230V за тази цел отзад на клемореда има пластини/мостчета/

Който си го може захранването си го може.Който не го може се обръща за помощ от приятел или професионалист.

Помощ от форум - в краен случай.Щото много почват да дават акъл/Вж защо не се правят деца на площада/

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Как е нормално бе човек, това в бяла държава няма как да се случи. За домакински нужди се продават само на 230 волта. Тия за 380 не се продават и не се предлагат по техномаркетите, те са за т.н. професионална употреба и се монтурат задължително от специализан екип. Какви приказки му пишете на човека за тия 380 волта, ужас ;) Говедата от техношийта да си извикат техник за да оправи кабела или да ги скрият по-добре тия техни срамотии.

На сайта им на индезит нещо не мога да намеря подобен модел. Пак е някаква неизвестна направа и произход тая глупост. Справка - цък с най-близкия подобен модел. Който иска да потърси из уебата, аз се отказвам http://www.kaldata.com/forums/public/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif

Продавал съм точно печки които се оказва , че са трифазни за домашна употреба - точно заради фурната ! Няма нищо странно в това ! И там си имаше един мост с който определяше как се ползва печката - 3 или 1 на една фаза ! И повечето печки точно така пристигат без кабел и щепсел и трябва да си купиш сам ! Колко и странно да звучи е точно така ! И например ако самият търговец реши да ги оборудва с такъв си е негово решение !

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

От много много години печките се продават не само без щепсел но и без кабел.

Това сега ли го измисли или просто се заяждаш за да не заспиш ? Имаш ли на идея на колко и какви правила за техника на безопастност и т.н. трябва да отговаря един домакински уред ? Как се взема сертификат, право за внос, произход, техника на безопастност и т.н. За 380 волта повтарям отново - няма такъв филм за любителски нужди. Това, че някъде си, някой си е продавал подобна стока означава единствено, че трябва да бъде публично порицан/наказан. А уважаващите себе си производители слагат комплект щепсели за юкей, щатите и европа. Но за бърз монтаж тип преходник и в никакъв случай не и с намеса на отверка/ нож/уред.

По темата - с елементарно уредче да хване кое кабелче е свързано към маса на тялото и и да го върже за нула на щепсела, другите два няма значение как ще се вържат.

Някой намери ли на сайта им тоя модел печка ? Търси си ръководство на потребителя (user manual)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

kmvasilev Вече сме 3 януари,наближава 18 часа, а ти още не си в час.Казват,зелевия сок помагал.Ако нямаш,сложи балтона и шапката и се разходи до най близкия ти магазин за бяла техника.Ама гледай за готварските печки - не за ютиите.По ще ти е от полза вместо да се заяждаш с бръщолевене тук.. :) PS и се пише ЕЛЕКТРОБЕЗОПАСНОСТ щото опасност има, а няма опасТност

Редактирано от fikata (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

..

Точно преди 2 години закупихме електрическа готварска печка.

Същата тази печка дойде заедно с монтиран от производителя трижилен кабел и щепсел, съвместим контакти от тип CEE 7/4 и CEE 7/5

Стандартният щепсел тип Шуко(задължително бакелитов се търси!) може да понесе 16А, което при номинално напрежение в електрическата мрежа за битово потребление от 220V, означава че на 1 щепсел тип Шуко теоретично може да се свърже консуматор с мощност до 3520W.

Това теоретично, практически вадим една стойност от около 400W-500W за подсигуряване и излиза, че всяка печка до 3000W спокойно може да бъде свързана с щепсел тип Шуко.

Щепселите тип Шуко не прелагат поляризация, т.е при свързване с тип Шуко е без значение конкретното позиционно свързване на фаза и нула.

От страна изключително на Електробезопасността, изрично е да се каже, че заземителните пластини на контактите

се свързват към заземителният(защитен) проводник или нулевият проводник, който при двупроводна инсталация играе едновременно ролята на нулев и защитен проводник(PEN)

Елетрическите готварски печки са със защита от поражение на токов удар КласI и изрично, и задължително защитният проводник трябва да бъде свързан към земя, а при двупроводна инсталация-нула.

Задължително е свързването им с трижилен кабел с квадратура 4mm2 на битови електрически консуматори като електрически бойлери, готварски печки и подобни консуматори с голяма мощност, с цел избягване на претоварването на проводника и достигането на пожароопасна ситуация.

Лично аз съм монтирал на бойлерът ми кабел тип ШВПС 3х4mm2

Предимството е, че е по-гъвкав...

Лично аз предпочитам щепселната връзка, стига да е възможна.

При евентуален ремонт и т.н може да се наложи преместването/разместването на съотверният уред иии...

Трябва да отбележа, че всяка лошонаправена връзка, като недозатягане и т.н при свързване с щепсели и контакти или използването на клеми за свързване на проводници води до сериозно нагряване, което е предпоставка за повреждане на изолацията на кабелите и евентуален пожар.

Отбелязвам, че за щепселите и разколнители е препоръчително ползването на бакелитови такива.

Бакелитът не гори

fikata, не ти прави чест да ползваш злобни нападки, от типа със зелевият сок...

Редактирано от jjjjjk (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Точно преди 2 години закупихме електрическа готварска печка.

Същата тази печка дойде заедно с монтиран от производителя трижилен кабел и щепсел, съвместим контакти от тип CEE 7/4 и CEE 7/5

Стандартният щепсел тип Шуко(задължително бакелитов се търси!) може да понесе 16А, което при номинално напрежение в електрическата мрежа за битово потребление от 220V, означава че на 1 щепсел тип Шуко теоретично може да се свърже консуматор с мощност до 3520W.

Това теоретично, практически вадим една стойност от около 400W-500W за подсигуряване и излиза, че всяка печка до 3000W спокойно може да бъде свързана с щепсел тип Шуко.

Щепселите тип Шуко не прелагат поляризация, т.е при свързване с тип Шуко е без значение конкретното позиционно свързване на фаза и нула.

От страна изключително на Електробезопасността, изрично е да се каже, че заземителните пластини на контактите

се свързват към заземителният(защитен) проводник или нулевият проводник, който при двупроводна инсталация играе едновременно ролята на нулев и защитен проводник(PEN)

Елетрическите готварски печки са със защита от поражение на токов удар КласI и изрично, и задължително защитният проводник трябва да бъде свързан към земя, а при двупроводна инсталация-нула.

Задължително е свързването им с трижилен кабел с квадратура 4mm2 на битови електрически консуматори като електрически бойлери, готварски печки и подобни консуматори с голяма мощност, с цел избягване на претоварването на проводника и достигането на пожароопасна ситуация.

Лично аз съм монтирал на бойлерът ми кабел тип ШВПС 3х4mm2

Предимството е, че е по-гъвкав...

Лично аз предпочитам щепселната връзка, стига да е възможна.

При евентуален ремонт и т.н може да се наложи преместването/разместването на съотверният уред иии...

Трябва да отбележа, че всяка лошонаправена връзка, като недозатягане и т.н при свързване с щепсели и контакти или използването на клеми за свързване на проводници води до сериозно нагряване, което е предпоставка за повреждане на изолацията на кабелите и евентуален пожар.

Отбелязвам, че за щепселите и разколнители е препоръчително ползването на бакелитови такива.

Бакелитът не гори

fikata, не ти прави чест да ползваш злобни нападки, от типа със зелевият сок...

Не е лошо човек като не е наясно с нещата да си замълчи !

Това , че си монтирал 1 печка не значи , че си наясно с нещата !

Точно затова при проектиране и монтаж на инсталация в всяка кухня има и един силов контакт който е предивден единствено и само за готварска печка и там не се слага шуко !

Може да попиташ ел.техници с опит да ти кажат колко нагорели шукото са сменили с силов контакт заради такива самоуки майстори като теб !

Така ,че твоята щепселна връзка само може да докара на много главоболия и да отвориш работа на някой ел.техник заради даденият от теб съвет и разбира се допълнителни разходи на собственика на печката !

Запази си умните съвети за себе си и не ги давай след като ти самият не са наясно с нещата !

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

iliev72 :rolleyes: Абсолютно си прав.Широката публика дали разбра как на кабел 3х4 кв.мм /който той препоръчва/ се монтира щепсел "Шуко"? Та и по тази причина писах, защо не се прави секс на площада...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

....

А не е ли лошо, когато човек не е прочел и дава хапливи забележки, поради липса на ментални възможности за възприемане на каквато и да е информация, представена в писмен вид.

1.Предпочитам щепселната връзка КОГАТО Е ВЪЗМОЖНА.

Да го натъртя ли? КОГАТО Е ВЪЗМОЖНА.

Това зависи от максималният протичащ ток, както и от опроводяването.

Eто таблица, която показва колко е максималният ток, който може да е максималният безопасен ток, който може да протича по един проводник, спрямо сечението му:

Публикувано изображение

2.Можеш ли да ми отговориш защо при 12A ток и 2.5mm2 кабел на електрическата ни печка, която пристигна окомплектована с този кабел, монтиран фабрично от производителя, ми е необходим силов контакт и защо аджеба щепсела не е изгорял до сега?Хайде де, чакам. Сега да не изкараш, че всички във фирмата-производител са били кретени, а ти си световно известен експерт?

Нека припомня, че електрическите нагреватели са чисто активен товар и cosф=1

3.Както казах, при консуматори с голяма мощност, като мощни бойлери, готварски печки с голяма мощност и т.н трябва да се ползват проводници със сечение 4mm2. Например 7KW проточен бойлер няма как да го свържеш с Шуко и 2.5mm2 проводник.

Задължително се ползва безщепселна връзка и проводник със сечение минимум 4мм2, защото протичащият ток е 32А!!!!

Шуко е предвиден за 16А, не за 2 пъти повече!!!!

...

Аз някъде да съм писал, че съм монтирал на бойлера щепсел тип Шуко на 4мм2 проводник?

Писах, че съм го свързал с 4мм2 проводник и че ако е възможно, предпочитам щепселното свързване.

Тоя бойлер според теб стационарен уред ли е или преносим такъв?

Да, възможно е на 4мм2 ШВПС да бъде монтиран щепсел тип Шуко, но изключително трудно.

Лично аз съм го правил 1 път, като експеримент дали ще бъде възможно.

ШВПС е МНОГОЖИЧЕН проводник.Както казах-предимството е по-лесното прокарване, поне според мен е по-лесен за прокарване.

Ако говорим за едножичен, невъзможно е.

Резюме:

Илиев, моля те, просветли ни как 2800W готварска печка пристига с фабрично монтиран кабел 2.5мм2 и щепсел тип Шуко и ВСИЧКО Е НАРЕД? И ми обясни как аджеба ще й изгори щепсела, защото ти казваш така, а сметките показват друго.

fikata, извинявам се, ако съм бил неясен, но не ми слагай в устата, думи които НЕ СЪМ КАЗАЛ.

Редактирано от jjjjjk (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

....

А ти да беше прочел тази таблица за какво точно се отнася а ?!

едва ли проводника на твоята печка е с медно жило !!!

И дай да видим тази прочута печка - марка и модел !!!

Редактирано от iliev72 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А ти да беше прочел тази таблица за какво точно се отнася а ?!

едва ли проводника на твоята печка е с медно жило !!!

И дай да видим тази прочута печка - марка и модел !!!

Пак не гледаш, в таблицата е даден максимално допустимият безопасен ток, който може да протича през проводник с 1,2 и 3 жила. Моля ви, четете бе хора, толкова ли е трудно!!!!

Ясно и точно над таблицата ПИШЕ НЕЩО. Моля те, прочети го и кажи многожичен ШПВС към кой тип спада.

Aко не можеш, натисни бутончето на спойлера и виж, няма да те съдя за това. На всеки му се случва да се заблуди.

Шнуров кабел/проводник

И многожилен и многожичен са различни неща!!!

Luxell LX2551-моя грешка, 2500W е, 300W по-голяма съм я изкарал.

Място за по-голяма няма. Води се тип "Малка ГОТВАРСКА печка"

Ама то това беше преди 2години...Kaкто и да е...

iliev72, не искам да се караме и измятаме дискусията повече.

Искам да водим цивилизована дискусия, хайде взаимно да прекратим нападките?

Никой не печели от тях.

Редактирано от jjjjjk (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Пак не гледаш, в таблицата е даден максимално допустимият безопасен ток, който може да протича през проводник с 1,2 и 3 жила. Моля ви, четете бе хора, толкова ли е трудно!!!!

Ясно и точно над таблицата ПИШЕ НЕЩО. Моля те, прочети го и кажи многожичен ШПВС към кой тип спада.

Aко не можеш, натисни бутончето на спойлера и виж, няма да те съдя за това. На всеки му се случва да се заблуди.

Шнуров кабел/проводник

И многожилен и многожичен са различни неща!!!

Luxell LX2551-моя грешка, 2500W е, 300W по-голяма съм я изкарал.

Място за по-голяма няма. Води се тип "Малка ГОТВАРСКА печка"

Ама то това беше преди 2години...Kaкто и да е...

iliev72, не искам да се караме и измятаме дискусията повече.

Искам да водим цивилизована дискусия, хайде взаимно да прекратим нападките?

Никой не печели от тях.

от кабел до кабел има голяма разлика и ако беше прочел точно за какви кабели става въпрос и ако беше ползвал точно такива кабели нямаше да пишеш глупости !

знаеш ли какво е преносимо осв. тяло и какъв кабел трябва да има и какво защити има по него а ?!

нямат нищо общо с този кабел на твоята печка(турски боклук който никога не бих купил за мен или за някой близък) и този от таблицата !

вземи малко по работи като ел.техник и след това по поствай таблици от 1972г. и ми обяснявай колко са актулани !

влез малко в час и после давай безплатни съвети които на някой може да струват много скъпо !

Редактирано от iliev72 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

...

Moля ти се, обясни ми какво значи "шнур" и ще си отговориш на въпроса.

ШНУР, ШНУР, нещо говори ли ти и защо случайно са го включили в таблицата?

Шнурът е гъвкав, кръгъл, многоЖИЧЕН кабел. ШВПС спада към този тип кабели.

Моля те, кажи ни, има ли в таблицата по-горе думичката ШНУР?

И никой не ти иска мнението за моята печка, разбираш ли? Поиска марка и модел-Казах ти.

Коментарите ги запази за себе си.

Сега за годината на таблиците се хвана. Моля ти се, какви години бе!?

Таблицата идва при теб директно от тази книжка, година на издателство 2005, страница 386.

Публикувано изображение

Редактирано от jjjjjk (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ми да беше погледнал каква литература е ползвана за този учебник !

Таблицата е от наръчник на електротехника издаден през 1972г. !

Да има шнур , а случайно в шнура на твойта печка жилата да са медни ?!

Я ги виж добре ! Разглоби шукото - вярно не може да го разглобиш щото е излято :down:

Жалко няма да разберем в този шнур има или няма мед http://www.kaldata.com/forums/public/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif

Продал съм поне 50 от същата марка печки и много добре знам що за стока :clap:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

....

Не ти говоря за печката в момента, а за кабел тип ШВПС, за който валяха критики и коментари до сега.

Oтносно печката-Не коментирам, щепселът е фабрично излят.

Предполага се, че проводникът е мед, нали?

Или имаш идея за друг, по-добър и на същата цена проводник?

Относно кабелът на печката-Дори при пълно натоварване, същият не се загрява, както и щепселът.

Изглежда съумява да поеме товара.

п.п Тъкмо, учили сме по една и съща литература... :clap:

Какво се оплакваш? :down:

Редактирано от jjjjjk (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не ти говоря за печката в момента, а за кабел тип ШВПС, за който валяха критики и коментари до сега.

Oтносно печката-Не коментирам, щепселът е фабрично излят.

Предполага се, че проводникът е мед, нали?

Или имаш идея за друг, по-добър и на същата цена проводник?

Относно кабелът на печката-Дори при пълно натоварване, същият не се загрява, както и щепселът.

Изглежда съумява да поеме товара.

п.п Тъкмо, учили сме по една и съща литература... :clap:

Какво се оплакваш? :down:

от преди ти да се родиш не си ползват медни проводници ! а сплави на медта и от там е разликата ! просто забарави за медта в захранващият кабел на печката ! и затова няма нищо общо онази таблица с това което сравняваш !

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

от преди ти да се родиш не си ползват медни проводници ! а сплави на медта и от там е разликата ! просто забарави за медта в захранващият кабел на печката ! и затова няма нищо общо онази таблица с това което сравняваш !

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Справочник на ТУ София, електротехнически факултет, изготвен от проф. Стоян Стоянов и доц.Васил Господинов.

А дали да от сплави на медта или мед-все се определят като медни проводници.

Иначе, да, има известно разминаване.

За това показам и от друг източник, койт е по-актуален, за да бъда максимално точен.

Важен е и типът на кабела...И той е от значение...Но както и да е...

Не съм виновен, че класификацията е такава.

Аз приключвам до тук.Каквото искаш мисли.

Ако искаш, можеш да ме потърсиш на ЛС.

Редактирано от jjjjjk (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
Тази тема е заключена за нови отговори.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване