Премини към съдържанието
Thron

Новият Фокус

    Препоръчан отговор


    Някой има ли идея кога трябва да се появи официално на пазара новият Форд Фокус. Вече го има за тест драйв, а май го мернах и из улиците на София. Също така някой има ли първоначални впечатления от него, защото поне на външен вид са се постарали доста да го подобрят :)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Здравей. До колкото четох, Фокус ще се появи есента. Обаче има вече ценова листа така, че може да се поръча предполагам. И без това доставката трае доста. Скоро поръчах Фиеста и срокът е 50 дена. Имат напредък, преди 5 години бе 100 дена. А тия Фокуси, дето виждаш, са свързани с рекламната кампания на Мото Пфое, които раздават за по 10 дена автомобили на блогъри, нямащи нищо общо с автомобилите. Целта е да се напишат впечатления от новия Фокус. Ето ти малко повече информация: http://auto-press.net/BG_Авто/a:_newfocus http://auto-press.net/BG_Авто/a:Стартира_Focus_Motion Желаещите да тестват новия автомобил, може да се запишат. В моя град още го няма, но като дойде, непременно ще му направя един тест, за да го сравня с новата си Фиеста. ПП: Странно, сега не им намирам ценовата листа, а преди седмица бе там. Имаше някои неуточнени цени по нея.

    Редактирано от WildHorse (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Ами доста добре са го направили,аз имах удоволствието да го покарам :cool: Интериорът особено е изпипан доста добре, конзолата е направена много удобно и има куп глезотийки :) Не знам само как стоят нещата с цената на автомобила и по-специално с тази, която карах,защото беше най-доброто изпълнение :)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    ПП: Странно, сега не им намирам ценовата листа, а преди седмица бе там. Имаше някои неуточнени цени по нея.

    Не е ли това новия Фокус ?


    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Да,и цената на въпросния е 45 390... наистина е много хубав,но все пак :P

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Не е ли това новия Фокус ?

    Да, това е, но оня ден на мястото на тая листа, се появяваше стария Фокус. Свикнал съм им на магариите вече. Явно някой пак си е играл със сайта им.

    Да,и цената на въпросния е 45 390... наистина е много хубав,но все пак :cool:

    Ще ти издам една малка тайна. Има вероятност да получиш отстъпка така, че това не е крайна цена. Например, моята кола струва над 31000, но след като ми направиха разни отстъпки, цената падна на малко над 25000. Освен това ми намалиха и лихвата с 2 % + липса на такса лизинг. Така, че не гледай какво пише. Затова хората си имат и графичка за получаване на оферта. Дори тоя Фокус да е на тая цена в началото, ще има модели на склад, които ще се продават поне със 6-7000 лева по-малко. А след време, това ще стане стандартна отстъпка, като цената в листата се запази същата. Не знам как е при други фирми, но в Мото Пфое е така.

    Ами доста добре са го направили,аз имах удоволствието да го покарам :cool: Интериорът особено е изпипан доста добре, конзолата е направена много удобно и има куп глезотийки :) Не знам само как стоят нещата с цената на автомобила и по-специално с тази, която карах,защото беше най-доброто изпълнение :)

    Ти да не си от блогърите?

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Не,но уча в Германия и там направих един бърз тест драйв :clap: Принципно,не съм голям фен на марката,но имам един приятел,който кара предишния модел и честно казано нямат нищо общо. Новият е стотици пъти по-добър, въпреки че все още има неща,които напомнят,че е Форд за съжаление http://www.kaldata.com/forums/public/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif Например има някаква функция колата да се гаси автоматично на светофарите и когато натиснеш съединителя се пали автоматично. Страхотна екстра,особено ако си таксиджия :) Но на мен примерно не ми допада и не искам да я ползвам. Само че инженерите от Форд ме карат при всяко стартиране на двигателя да натискам копчето и да спирам тази "особено важна" екстра. И някои други неща,които не ми харесват,но все пак това си е лично мнение :P

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Не,но уча в Германия и там направих един бърз тест драйв :baby: Принципно,не съм голям фен на марката,но имам един приятел,който кара предишния модел и честно казано нямат нищо общо. Новият е стотици пъти по-добър, въпреки че все още има неща,които напомнят,че е Форд за съжаление http://www.kaldata.com/forums/public/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif Например има някаква функция колата да се гаси автоматично на светофарите и когато натиснеш съединителя се пали автоматично. Страхотна екстра,особено ако си таксиджия :cool: Но на мен примерно не ми допада и не искам да я ползвам. Само че инженерите от Форд ме карат при всяко стартиране на двигателя да натискам копчето и да спирам тази "особено важна" екстра. И някои други неща,които не ми харесват,но все пак това си е лично мнение :wors:

    Ами то и с ESP-то е така. При всяко стартиране на двигателя, се включва. Явно са преценили, че така ще получат по-добри оценки за сигурността и екологията. А сега на Запад са много важни тия неща и ако някой производител се издъни, журналистите го правят на нищо. Е, то не може да се угоди на всички. А старт-стоп системата не би трябвало да работи през зимата, при студен двигател и при недостатъчно зареден акумулатор. Предполагам, че и при работещ климатик не би трябвало да се изключва мотора. Но за мен тая екстра е добра, защото аз често изключвам моя мотор на светофари, ако трябва да чакам повече от 40-50 секунди. Интересно, ти си първия, дето чета да се оплаква от Старт-стоп системата. Обикновено се дават отрицателни оценки от журналистите, ако някой производител не предлага тая система в някой свой модел. И понеже всичко е до програмиране, предполагам в някой сервиз ще намерят решение за постоянното всключване на старт-стоп системата. При ESP е лесно - изваждаш бушона и караш без тая екстра. Не съм запознат с точното действие на тая старт-стоп система, но дали и тя няма някакъв бушон, който решава проблема? ;)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Е, със сигурност ще се намери решение,особено пък в България :) Колата като цяло е много добра. Не знам само как стоят нещата с автоматика,защото откакто карам автоматик, не бих се качил на кола с ръчни скорости :) Едва ли ще е толкова добра като DSG-то на Audi, но може би няма да е толкова зле :)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Е, със сигурност ще се намери решение,особено пък в България :) Колата като цяло е много добра. Не знам само как стоят нещата с автоматика,защото откакто карам автоматик, не бих се качил на кола с ръчни скорости :) Едва ли ще е толкова добра като DSG-то на Audi, но може би няма да е толкова зле :)

    Всъщност, гледах едни тестове на руски автомобилни медии. Там сравняваха Powershift с DSG и споменаха, че превключването на Форд е по-плавно примерно от втора на трета, без да има онова придърпване, както при Фолксваген. На други места четох, че и обратното превключване на скоростите било добро, макар това да е слабото място на всички трансмисии с два съединителя. Ауто Билд пък от своя стра преди година-две, когато се появи тая трансмисия при Фокус II казаха, че е малко по-зле от Фолксваген. Но тях ги разбирам. За тях няма по-добро от Фолксваген. Но и на друго място четох, че трансмисията на Форд работела много плавно при превключване. Това може би се отразява с някоя друга десета при превключване на скоростите, но е по-комфортно. Както виждаш, въпрос на гледни точки. Хватката е да се качиш и да пробваш. Ако имаш възможност да пробваш няколко трансмисии на различни фирми, още по-добре. Ама един автомобил не е само трансмисия. Има много други фактори, които влияят на покупката, включително предубедеността. Ето, аз съм предубеден към Хюндай или Опел, затова и при равни други условия, дори леко по-лоши, бих избрал Форд и Фолксваген. А довечера може да дам линк към руския тест на Мондео, че сега бързам.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Ще съм благодарен :) А като стана въпрос на гледни точки аз съм фен на Мерцедес и по-специално на този красавец без забележки в трансмисията, ама малко ме притеснява цената http://www.kaldata.com/forums/public/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif

    Редактирано от posIT (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Ще съм благодарен :) А като стана въпрос на гледни точки аз съм фен на Мерцедес и по-специално на този красавец без забележки в трансмисията, ама малко ме притеснява цената http://www.kaldata.com/forums/public/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif

    Трансмисията им е заимствана от Крайслер, с хидротрансформатор за съединител с 4 главни и с по 4 междинни скорости с хидравлично превключване. Принципно е същата но се счита че при хамериканците е по-добра. От личен тест мога да потвърдя че е така.

    Ценичката им е леко притеснителна наистина :surfing:

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Ще съм благодарен :blink: А като стана въпрос на гледни точки аз съм фен на Мерцедес и по-специално на този красавец без забележки в трансмисията, ама малко ме притеснява цената http://www.kaldata.com/forums/public/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif

    Е, все пак тук говорим за по-достъпни автомобили, които не изискват да си шеф на фирма с 1000 работника, за да може да си ги позволиш :P. Нали говорим и за България, тук нещата са много различни. Защото, ако работех в Австрия, на моята длъжност бих вземал 7000 лева месечна заплата и то през 2002 година. Познай тук колко вземам. С тая заплата бих могъл да се замисля и за Мерцедес, нали? Да,ама не. Форд е максимумът.

    А ето и линка, дето обещах сутринта. Руснаците изпитват новото Мондео и между другото правят малко сравнение с DSG трансмисията на Фолксваген.

    http://www.youtube.com/watch?v=oUvjcBpYgEk

    kmvasilev, тук говорихме не за старата автоматична трансмисия на Мондео, а за новата роботизирана с два съединителя - Powershift, която се монтира и при Focus. Наричаме я "автоматична", но всъщност не е.

    Редактирано от WildHorse (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Благодаря за линка,доста е интересен :) За жалост си прав,че в България Форд е максимум или някой стар брат на C63 ;) Но пък пак е нещо, я виж в Сомалия к'во става :)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    За автоматика не знам, защото са мен ръчните скорости си имат особено очарование и ги предпочитам. Но имах възможност да се запозная с новия Фокус и споедлям на 100% горното мнение, че е в пъти по-добър от предишния модел. А и Форд толкова са се постарали, че особено от вътре няма нищо общо. Направили са го уникален и със супер много глезотийки, които да те накрат да се чувстваш отлично в него. Цените наистина могат да се окажат проблем. Височки са в сравнение с цените на конкуренцията, но пък ми се струва че най-натоканите Фокуси (ако е вярна информацията, която намерих и разгледах) доста изпреварват като екстри останалите коли в класа си.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    За автоматика не знам, защото са мен ръчните скорости си имат особено очарование и ги предпочитам. Но имах възможност да се запозная с новия Фокус и споедлям на 100% горното мнение, че е в пъти по-добър от предишния модел. А и Форд толкова са се постарали, че особено от вътре няма нищо общо. Направили са го уникален и със супер много глезотийки, които да те накрат да се чувстваш отлично в него. Цените наистина могат да се окажат проблем. Височки са в сравнение с цените на конкуренцията, но пък ми се струва че най-натоканите Фокуси (ако е вярна информацията, която намерих и разгледах) доста изпреварват като екстри останалите коли в класа си.

    За цените споменах в един от предните си постове. Това са цени, но само по ценова листа. Моделите, които са на склад, ще бъдат поне с 5-6000 лева по-евтини, в зависимост от оборудването. Освен това очаквам, че Мото Пфое ще дадат и други отстъпки на клиенти, които са мераклии да закупят новият Фокус. Ще дам един пример със стария Фокус, когато бе направен фейслифт. Тогава в един Форум, някакъв доктор искаше да купува нещо от рода на Фокус, Голф и така нататък. Избра Фокус, като цената му по ценова листа бе 43-44000 лева. Той обаче даде за него около 33-34000. Аз съм в същото положение. Колата ми по ценова листа струва над 31000, но реално я получих за 6000 лева по-малко. Ако това го прехвърля автоматично и към новия Фокус, който ако не греша започва от 31500 ( точно колкото цената на моята кола), би трябвало да се вземе с отстъпка за около 26000, което е с 1000 лева по-малко от аналогичен Голф на промоция с 85 PS TSI мотор. Така, че цените са конкурентни. Да, има стари модели на конкурентни фирми на цена около 23-24000, но такъв модел има и Фокус. Старият също струва около 23000 лева, който все още се продава. Но аз мисля, че който избере нов Фокус, едва ли ще се замисли над факта, че някой конкурент продава конкурентен модел за 2-3000 лева по-малко. Понеже купувам за втори път нова кола мога да кажа, че при покупката доста избирах и преценявах - оборудване, цени, конкуренти и така нататък. Понякога има нещо малко, което накланя везните в полза на даден модел. Скоро гледах клипче на украинска телевизия, в която на една млада жена се предлагаше да избере между три автомобила, които бяха представени за 10 минути от продавачите - C3, Fiesta и Ibiza. Везните наклониха към Фиеста заради една екстра, която не се предлагаше при конкурентите - безключов достъп и стартиране с бутон. Честно да си кажа и аз поръчах тая екстра. Едно изключително удобство, което позволява да не се вадят ключовете от джобовете или чантата. А на мен често ми се случва да нося по 2-3 чанти в багажника и да не мога да бръкна в джобовете си, за да заключа колата. Така се омотвам, че понякога дори оставям отключена колата цяла нощ, че и цял уикенд, ако не ходя никъде. Новият Фокус има много технологии. Всъщност, никой засега в тоя клас не предлага по-пълен комплект оборудване. Форд дори са единствените( заедно с Волво), които предлагат автоматично спиране на автомобила при опасност от сблъсък при ниска скорост. Останалите екстри съществуват и при конкурентите, но никъде в пълен комплект. Обаче, това, което ценя най-много при новите модели на Форд, е окачването. Станало е доста по-меко, като в същото време не е загубило стабилността, която осигуряваше при предните модели. Също много ценно за мен е и кормилното управление, което е с електрическо подпомагане. Това позволява въртене на волана с малкия пръст, когато колата е на едно място, като с увеличение на скоростта се увеличава и твърдостта на волана. Ако има нещо, от което съм разочарован, това е отстъплението при организиране на вътрешносто пространство. Всичко това е заради дизайна, който е взел превес при Форд. Например, при новата Фиеста има възможност само за сгъване на задните облегалки, докато самата седалка не се повдига, както при стария модел. Това осигурява едно огромно стъпало и ме съмнява, че може да се натовари някой бидон, както това се случваше при старата ми Фиеста. Има и други дребни отстъпления, което ме навежда на мисълта, че Форд ясно позиционират моделите си към определена категория купувачи. И понеже сме в България, нямам възможност да купя модел, какъвто ми трябва. Затова вариантът при мен е само един - малък автомобил с повечко екстри.С автомобил на старо никога не бих се набутал, а и реално нямам тая възможност, поради ограничените ми финансови способности :blink: При мен се оказа, че е 10 пъти по-изгодно да купя и карам нов автомобил на лизинг, отколкото за същите пари да пробвам нещо на старо. Няма как да стане, защото нямам парите на куп...та така в България. Караме това, което можем, а не това, което би ни подхождало и което искаме.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Много си прав за новата кола. Много мислих дали да не си купя Ц класа на старо, но вече съм напълни убеден, че няма да го направя. Да изчакаме да видим какви цени ще обявят от МП :)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Много си прав за новата кола. Много мислих дали да не си купя Ц класа на старо, но вече съм напълни убеден, че няма да го направя. Да изчакаме да видим какви цени ще обявят от МП :yanim:

    Да, ще се чака до есента за промоционални цени. Аз лично не съжалявам, че избързах с покупката на Фиеста вместо Фокус, защото за същите пари получавам много повече екстри от базовия Фокус, стига разбира се да има и очакваната промоция.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Добре де, а каква е тази врътка с отстъпките, за която говориш. По каква схема ти правят по 5-6000 лв. отстъпка, ако не е тайна естествено :yanim:

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Добре де, а каква е тази врътка с отстъпките, за която говориш. По каква схема ти правят по 5-6000 лв. отстъпка, ако не е тайна естествено :yanim:

    Не знам. Но винаги има такива автомобили на склад, които са доста по-евтини от цената, обявена в ценовата листа. Сега, не мога да твърдя, че на всеки дават еднаква отстъпка, но това е факт. Дали, защото съм редовен клиент или просто това е фирмена стратегия, не мога да кажа. Но има прост начин да се разбере. На сайта на Мото Пфое има едно местенце, където може да попълниш данните си и да получиш оферта. Не съм пробвал, но всеки, който се интересува, може да опита. Но сам се досещаш, че 31500 лева базова цена за Фокус със 105 к.с. си е нещо невъзможно. Невъзможно от гледна точка на това, че никой не би дал тия пари точно за базов модел. реалната цена е около тая на Голф 6 1.2 TSI Limited Edition, който в момента е на промоция. А тя е 26990 лева. И понеже Форд винаги са по-евтини ( поне в Германия е така), то предполагам, че тоя Фокус ще може да се купи за около 26000 лева, в краен случай 27000, колкото Голф. Все пак, базовият Фокус е без глезотийките, които коментираме тук. За тях се доплаща и то не малка сума. Реално едно 7-8 000 отгоре са нужни, ако искаме да имаме добре оборудван Фокус без кожен салон :blink: Предполагам, за 31-32 000 ще може да се вземе Фокус с някоя друга екстра като "подарък". И това е възможна стратегия на Мото Пфое, вместо да свалят цената на базов модел. Обаче, само те си знаят, как ще постъпят. За нас остава да видим, какво ще стане. Защото заплетени оферти много и когато човек най-накрая си направи сметката може да се окаже, че на пръв поглед добрата оферта е всъщност лоша. Мога да дам много такива примери, но да не задълбавам в политиката на нашите вносители и представители на нови автомобили. Мога само да кажа една малка тайна за цените на Мото Пфое, която всъщност не е тайна. Гаранцията им вече е 5 години, но за това се доплаща допълнително 1500 лева. Затова обявената първоначално цена на Фокус от 29990 лева, вече е 31500 лева. 3-те години допълнителна гаранция са от Мото Пфое, а не от производителя. Производителят дава само 2 години. За останалото, щем не щем си доплащаме. За мен това не е коректно, защото само допреди 2 месеца, допълнителната гаранция бе по желание на клиента. Лично аз карах предната си Фиеста 5 години, като след втората година, когато изтече гаранцията, не съм посещавал сервиз за някакъв ремонт. Значи, ако бях платил още 1500 лева преди 5 години, щяха да си изгорят ей така. Кофти, но това е българската ни действителност. Мога да дам още примерчета за не толкова коректно отношение към клиента, но ще си замълча, защото тая тема не е за това.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Какво ще рече гаранция по желание на клиента. В смисъл, има ли някой, който не би искал колкото е възможно по-дълга гаранция? :)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Какво ще рече гаранция по желание на клиента. В смисъл, има ли някой, който не би искал колкото е възможно по-дълга гаранция? :rolleyes:

    Не знам, дали си купувал нова кола, но аз не искам удължена гаранция. Вместо това тия 1500 лева могат да се дадат за по-мощен мотор и някоя друга екстра отгоре. Имах тая възможност да доплатя и да ползвам удължена гаранция, но пак казвам, че не видях и не виждам смисъл. Освен мен, има доста хора с нови коли, които не желаят да доплащат по принуда. А на практика така се получава. Мото Пфое рекламират 5 годишна гаранция, но си вземат парите от клиента. Явно са осъзнали, че клиентите, желаещи да доплащат за гаранция, са малко. Аз се аргументирах по-горе, защо не желая гаранция. Пак ще кажа - защото моята бивша Фиеста е един от най-надеждните автомобили в средносрочен план - 13-то място според TuV Германия при 4-5 годишните автомобили, какъвто е и моя. Мога да потвърдя, че тая кола върви и върви. Не се чупи. Най-много да изгори някоя къса светлина, ако се кара постоянно с тях из нашите дупки. Причината е сравнително твърдото окачване на колата и нашите пътища. Крушките просто си скъсяват живота. Но една крушка струва 4.50 лева и се сменя за 20 минути от неопитен човек. Това не са 1500 лева, които ми вземат насила, нали? Освен това крушката е консуматив и пак плащаш като поп в сервиза. За какъв чеп ми е тая гаранция тогава? Освен това, тая гаранция е 5 години, но за доста от нещата е ограничена и в километри. Например 20 000 км за спирачките, 60 000 за съединителя и така нататък. Изведнъж се оказва, че високата надеждност на Форд се превръща в проблем на Мото Пфое по простата причина, че някои коли изобщо не влизат в сервиза за ремонт. Хитро го е измислило ръководството - да им вземе предварително 1500 лева. При 2000 продадени автомобила годишно в България, това са 3 милиона лева, дошли от въздуха. За 5 годишен период това са между 15 и 20 милиона лева. Хайде направете справка, колко струват ремонтите на извънгаранционните автомобили между 2-рата и петата година, като се вземе предвид и ограничението в километри. При положение, че моят автомобил никога не е влизал в сервиз, а Фиеста е една от най-надеждните малки автомобили, това са си чисто откраднати пари от клиентите! А ето нещо и за новата Фиеста - най-надеждният автомобил в класа си до 50 000 км според DEKRA:

    http://www.maengelreport.com/index.php?id=6

    За какво иде реч изобщо, след като аз съм частно лице и не карам автомобила си като такси?

    Пладнешки обир и то законен. Само в България може да станат такива неща.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Естествено, че си прав. Аз имах предвид за това, което каза по-горе. Че имало промоция безплатно да ти я удължат от 2 на 5 г. и се зачудих кой не би искал :)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Естествено, че си прав. Аз имах предвид за това, което каза по-горе. Че имало промоция безплатно да ти я удължат от 2 на 5 г. и се зачудих кой не би искал :cool:

    Ами явно не съм се изразил правилно или ти не си ме разбрал. Така наречените промоции са за автомобили на склад. Гаранцията вече задължително се доплаща. Преди 2-3 месеца не бе така. Всичко бе по желание на клиента.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

    Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

    Регистрирайте се

    Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

    Нова регистрация

    Вход

    Имате регистрация? Влезте от тук.

    Вход


    ×

    Информация

    Този сайт използва бисквитки (cookies), за най-доброто потребителско изживяване. С използването му, вие приемате нашите Условия за ползване.