Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Как правилно да поискаме помощ за C/C++.


flare

Препоръчан отговор

Здравейте,

Целта на тази тема е да улесни комуникацията между хората, търсещи помощ в този раздел, и тези които се опитват да им помогнат. Моля, желаещите помощ да я прочетат преди да пишат в раздела - това вероятно ще увеличи шансовете да получите помощ, а и да научите нещо.

  • Опитайте сами. Не поствайте нова тема от рода на: "Моля, помогнете, това ми е задачата и нищо не разбирам от програмиране" - ами използвайте учебника по предназначение. Вероятно има причина, програмирането да е в програмата ви. Огромен процент от темите в раздела са на хора, регистрирали се във форума, единствено за да намерят някой, който да им напише домашната наготово. Не бъдете като тях.
  • Ползвайте търсачки(това е важи за всички други теми). Ако търсите учебник, искате да разберете "как да направя...?", или опрете до конкретен проблем, пробвайте Google. C и C++ са изключително популярни, коментирани и документирани езици и вероятността да не намерите нищо по даден въпрос е изключително малка.
  • Ползвайте търсачката в раздела. Доста често се срещат близки/дублиращи се задачи и въпроси. Дори и да няма точно вашата, може да има код, който да използвате. Да пишете, без да сте прочели, какво са писали другите, говори лошо за вас и е против правилата (т.2.4).
  • Има тема Помощ за задачи на C/C++ (merged). Тя не е за красота, ползвайте я. Преди това може даже да я прочетете.
  • Опитайте се да опишете ясно, какво ви е затруднило. Ако прецените че има връзка пишете какъв компилатор/среда ползвате. Не пишете: "Написах това и то не работи / не се компилира". Този, който ви помага, вероятно и така ще разбере, какъв ви е проблема, но ще му коства повече време и усилия. Заглавия на теми като "Курсова задача по C", "Програма на C++" и др., каквито има доста раздела, са против правилата (т.2.3)
  • Написали сте вече нещо, и въпреки всичките ви усилия, то не работи. Решавате да го публикувате тук, за да ви помогнем. Моля, не изсипвайте кода в средата на темата си. Това е много по-зле отколкото шльокавицата, ефектът е същият, както да публикувате тема на японски. Форумът не е пригоден директно да се справя с абзаците(indentation), която се ползва в C/C++. Използвайте тага [ CODE ][ /CODE ], за да оградите кода си или го маркирайте и натиснете бутона <> в менюто за форматиране(вижте картинката). Това ще запази правилно празните пространства и ще добави оцветяване на синтаксиса. Така ще улесните тези, които се опитат да ви помогнат.
  • Не е хубаво да пишете лично съобщение "напишете ми домашната" или общ въпрос за програмиране/C/C++ до някой, за когото сте видяли от темите, че разбира от C/C++. Напишете си въпроса във форума. Така ще достигне до повече хора, които да могат да ви помогнат, а и може някой друг да научи нещо, като прочете темата.
  • Не пренебрегвайте "дребните" детайли - подреждайте си кода, пишете коментари, не пестете скобите и т.н. Нямате си идея, колко грешки се откриват по този начин.
Както подобава на тема на обикновен потребител, всичко написано по-горе е само пожелателно и без претенции за изчерпателност. Много е вероятно и естествено е другите потребители, които помагат в раздела, да не съгласни с това което съм написал или части от него. Всички корекции, забележки, допълнения и коментари ще са от полза за темата и раздела.

post-31764-0-72731100-1323894261_thumb.g

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Искам да благодаря за тази тема, тя става важна в раздела. И само да допълня че в този форум мързела не се адмирира, искрено се надявам да не се налага да го повтарям в новите теми :offtopic_s:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеца по-късно...
  • 5 месеца по-късно...

"Ако търсите учебник, искате да разберете "как да направя...?", или опрете до конкретен проблем, пробвайте Google. C и C++ са изключително популярни, коментирани и документирани езици и вероятността да не намерите нищо по даден въпрос е изключително малка." Е добре, аз като мога да използвам Google, този сайт защо го има? Ако всички можем да ползваме Google, какъв е смисъла да държите сайта? Бас държа, че всичко тук го има в Google. Това мислене е ПОГРЕШНО!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Е добре, аз като мога да използвам Google, този сайт защо го има? Ако всички можем да ползваме Google, какъв е смисъла да държите сайта? Бас държа, че всичко тук го има в Google. Това мислене е ПОГРЕШНО!

Да, разбира се. Не може да знаете и да можете всичко. Само че, този раздел е много специфичен. Не ви се е наложило, просто така да напишете една програма:

Или имате предмет програмиране и тогава:

Вероятно има причина, програмирането да е в програмата ви.

А нима е правилно да си пуснете курсовата задача за да ви я решим тук? С какво право ще получите същата или по-висока оценка, като някой, който се е постарал сам да си реши проблема? Разгледайте темите в раздела. 90% представляват голи условия на задачи. Какво да ми е мнението за човек, който иска от другите да си жертват част от времето за да му помогнат, докато той си "бърка в носа"?

или вие (искате да) се занимавате с програмиране и тогава ще цитирам една любима реплика:

"If I did your homework for you, then you might pass your class without learning how to write a program like this. Then you might graduate and get your degree without learning how to write a program like this. You might become a professional programmer without knowing how to write a program like this. Someday you might work on a project with me without knowing how to write a program like this. Then I would have to do you serious bodily harm."

"Ако аз ти напиша домашната, тогава може да минеш класа си, без да научиш, как се пише такава програма. Може да завършиш и да се дипломираш, без да научиш, как се пише такава програма. Можеш да станеш професионален програмист, без да се знаеш, как се пише такава програма. Някой ден може да работиш по проект заедно с мен, без да знаеш, как се пише такава програма. Тогава, ще трябва да ти причиня сериозна телесна повреда"

Освен това, не всичко може лесно да се намери в Гугъл. Гугъл сам по себе си не може да ви научи да пишете добър код. Разделът е за да помогне на хора с конкретен проблем да потърсят помощ от други, които вече са го срещали и могат да споделят опита си. Аз не казвам - направете си го сами. За да опитам да помогна, е необходимо само да видя, че съответният човек е опитал сам да си разреши проблема.

Но не на последно място:

Както подобава на тема на обикновен потребител, всичко написано по-горе е само пожелателно

- нямам нито властта, нито желанието, да спирам никой, да си поства домашните в раздела. Не съм нито най-умният, нито единственият, който помага тук. Това че аз няма да ви отговоря, не значи, че друг няма... Темата беше да ви накара да мислите. Ако смятате че това е лошо - Ваша воля.
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Е добре, аз като мога да използвам Google, този сайт защо го има?

Сега видях и темата за книгите която сте постнали в съседство. Е ако бяхте изпълнили точка 3...

http://www.kaldata.c...н-учебник-за-c/

http://www.kaldata.c...444-книги-за-с/

http://www.kaldata.c...989-книга-за-c/

http://www.kaldata.c...-tutorial-за-c/

http://www.kaldata.c...рамният-език-с/

http://www.kaldata.c...145-книги-за-c/

Вие и този сайт не сте се опитали да ползвате по правилата...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Едно добро предложение на icekiller:

Едно подобно запитване, за да му се откликне трябва да изглежда по следният начин:

Здравейте имам проблем със задача по ...., опитах да я реша и стигнах до .... (тук показвате какво сте написал Вие!), не мога да се справя с тази функция или условие на задачата..., моля Ви за насоки/ моля някой да ми каже къде бъркам/ моля някой да помогне с по - нататъчното решение на задачата.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

Гост
Тази тема е заключена за нови отговори.
  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.
  • Горещи теми в момента

  • Подобни теми

    • от WonderfulH1
      Здравейте, първи курс програмиране съм и съм жертва на образователната система в комбинация с онлайн обучението. Тъй като схемата е следната Знания < Лекции < Практика < Домашни < Контролни < Курсови работи... С други думи сам добивам знания от интернет.

      Сблъсках се със следната задача: 
      Съставете алгоритъм и напишете програма за въвеждане координатите на точки и извежда на екрана координатите на онези от тях, които лежат в защрихованата област. Въвеждането се прекратява, когато се въведе точка, съвпадаща с точката, въведена непосредствено преди нея.
      Написах код и стигнах до частта в която трябва да извадя координатите на всички точки попадащи в щрихата.
      *Въпроси под кода*
       
      Признавам имам пропуски в математиката, последният if също не работи както подобава.
      Съответно въпросите са :
      1. По какъв начин да изпиша x,y (в съответния случай arr0 и arr1), за да попаднат извън кръга, но в щрихата  на I, II , IV квадрант
      2. Защо при зададен If за  x= -x && y>|x|(понеже е отрицателно) || за y= -y && x>|y| получавам резултати като "x=5 y=-6 попадат в защрихованата област.

    • от силвия димитрова стефанова
      Здравейте! Може ли да ми помогнете с курсовата ми работа.  Това е условието. Не мога да направя точка 11‐III. Може ли да ми помогнете
      11‐I.Да се състави абстрактен клас Редактор на книга BookEditor Чисто виртуални функции:
      I.1.LIST<BOOKPAGE> GENERATEBOOK(STRING TITLE, INT NUMBERPAGES )‐ СЪЗДАВА СТРАНИЦИ ОТ КНИГА СЪС ЗАГЛАВИЕ TITLE И ПРАЗНИ СТРАНИЦИБРОЙ NUMBERPAGES И ГИ ДОБАВЯI.2.VOID SWAPPAGES(INT FIRSTPN, INT SECONDPN)‐ РАЗМЕНЯ СТРАНИЦИТЕ С НОМЕРА – ПАРАМЕТРИ FIRSTPN, SECONDPN.ПРОДУЦИРА ИЗКЛЮЧЕНИЕ, АКО НЕ МОЖЕ ДА СЕ ИЗПЪЛНИ
      11‐II.Да се състави клас Страница BookPage Скрити член променливи:
      Номер на страница‐ число int; Съдържание – низ string; Публични функции:
      II.1.КОНСТРУКТОРИ – ЕКСПЛИЦИТЕН, ПОДРАЗБИРАЩ СЕ;
      II.2.ЧЕТЕНЕ/ЗАПИС
      II.3.ЗА РАЗМЯНА НА СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАНИЦА С ПОДАДЕНАТА КАТО ПАРАМЕТЪР РЕФЕРЕНЦИЯ КЪМ СТРАНИЦА;
      II.4.OPERATOR == СРАВНЯВА ПО ВСИЧКИ ДАННИ
      II.5.OPERATOR< ЗА СРАВНЕНИЕ ЗА ПО‐МАЛКО НА ПОДАДЕНИЯ ПАРАМЕТЪР ОБЕКТ С ТЕКУЩИЯ ПО НОМЕР НА СТРАНИЦА
      II.6.ПРЕОБРАЗУВА / ВРЪЩА НИЗ ОТ ЧЛЕНОВЕТЕ НА КЛАСА
      II.7.OPERATOR<<(ИЗВЕЖДА В УКАЗАН ИЗХОДЕН ПОТОК)
      II.8.OPERATOR>>(ЧЕТЕ ОТ УКАЗАН ВХОДЕН ПОТОК)
      11‐III.Да се състави клас Книга Book за съхраняване на страници (подредени по номер на страница), наследник на BookEditor – клас I11‐I Скрити член променливи: Списък от страници – съдържа обекти от клас II, m_listPagesПублични функции: III.1.КОНСТРУКТОРИ – ЕКСПЛИЦИТЕН ПО БРОЙ СТРАНИЦИ И ЗАГЛАВНА СТРАНИЦА, СЪЗДАВА КНИГА СЪС ЗАГЛАВИЕ И ПРАЗНИ СТРАНИЦИ –УКАЗАНИЯ БРОЙ; ПОДРАЗБИРАЩ СЕ – СЪЗДАВА КНИГА САМО СЪС ЗАГЛАВИЕ
      III.2.ДОБАВЯНЕ НА СТРАНИЦА – ПАРАМЕТЪР СТРАНИЦА
      III.3.ПРОМЕНЯНЕ НА СТРАНИЦА – ПАРАМЕТЪР СТРАНИЦА
      III.4.ПРЕМАХВАНЕ НА СТРАНИЦА С ПОДАДЕН ПАРАМЕТЪР НОМЕР НА СТРАНИЦА
      III.5.РАЗМЕНЯНЕ НА СЪДЪРЖАНИЕ НА ПОДАДЕНИ ДВЕ РЕФЕРЕНЦИИ КЪМ СТРАНИЦИ.ПРОДУЦИРА ИЗКЛЮЧЕНИЕ, АКО НЕ МОЖЕ ДА СЕ ИЗПЪЛНИ
      III.6.ПРЕОБРАЗУВА / ВРЪЩА НИЗ ОТ ЧЛЕНОВЕТЕ НА КЛАСА
      III.7.ИМПЛЕМЕНТИРАНЕ НА ВИРТУАЛНИТЕ ФУНКЦИИ
      11‐IV.Главна функция (main) IV.1.СЪЗДАВА ОБЕКТ BOOK ОТ
      IIIIV.2.ИЗВЕЖДАНЕ НА КНИГАТА НА КОНЗОЛЕН ИЗХОД
      IV.3.ДОБАВЯНЕ НА СТРАНИЦА КЪМ
      IV.1, ИЗВЕЖДАНЕ НА РЕЗУЛТАТА НА КОНЗОЛЕН ИЗХОД
      IV.4.ПРЕМАХВАНЕ НА СТРАНИЦА ОТ
      IV.1, ИЗВЕЖДАНЕ НА РЕЗУЛТАТА НА КОНЗОЛЕН ИЗХОД
      IV.5.РАЗМЕНЯНЕ НА ДВЕ ОТ СТРАНИЦИТЕ ОТ
      IV.1, ИЗВЕЖДАНЕ НА РЕЗУЛТАТА НА КОНЗОЛЕН ИЗХОД
      IV.6.ОБРАБОТВАНЕ НА ИЗКЛЮЧЕНИЕ
    • от силвия димитрова стефанова
      Здравейте! Може ли да ми помогнете с точка II.6. Това е условието:
      Да се състави клас Страница BookPage Скрити член променливи: Номер на страница‐ число int; Съдържание – низ string; Публични функции: II.1.КОНСТРУКТОРИ – ЕКСПЛИЦИТЕН, ПОДРАЗБИРАЩ СЕ; II.2.ЧЕТЕНЕ/ЗАПИС II.3.ЗА РАЗМЯНА НА СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАНИЦА С ПОДАДЕНАТА КАТО ПАРАМЕТЪР РЕФЕРЕНЦИЯ КЪМ СТРАНИЦА; II.4.OPERATOR == СРАВНЯВА ПО ВСИЧКИ ДАННИ II.5.OPERATOR< ЗА СРАВНЕНИЕ ЗА ПО‐МАЛКО НА ПОДАДЕНИЯ ПАРАМЕТЪР ОБЕКТ С ТЕКУЩИЯ ПО НОМЕР НА СТРАНИЦА II.6.ПРЕОБРАЗУВА / ВРЪЩА НИЗ ОТ ЧЛЕНОВЕТЕ НА КЛАСА II.7.OPERATOR<<(ИЗВЕЖДА В УКАЗАН ИЗХОДЕН ПОТОК) II.8.OPERATOR>>(ЧЕТЕ ОТ УКАЗАН ВХОДЕН ПОТОК) Направила съм това:
      class BookPage { private: int NumberPage; //номер на страница string Contents; //съдържание public: BookPage(int numberPage, string contents) { NumberPage = numberPage; Contents = contents; } BookPage() { NumberPage = 0; Contents = " "; } const int& getNumberPage()const { return NumberPage; } const string& getContents()const { return Contents; } void setNumberPage(const int& sNumPege) { NumberPage = sNumPege; } void setContents(const string& sContents) { Contents = sContents; } bool operator == (const BookPage& book)const { return this->NumberPage == book.NumberPage, this->Contents == book.Contents; } bool operator < (const BookPage& number) { return this->NumberPage < number.NumberPage; } friend ostream& operator <<(ostream& out, const BookPage& book) { out << book.NumberPage << " " << book.Contents; return out; } friend ifstream& operator >> (ostream& in, BookPage& book) { cin >> book.NumberPage >> book.Contents; return in; } };  
    • от силвия димитрова стефанова
      Здравейте! Може ли да ми помогнете дали това е правилно направено.
      BookEditor::BookEditore() { BookPage::BookPage(); GenerateBook = 0; NumberPages = ""; } ListGenerateBook(string ownerBook, int 278 pages) { GenerateBook(adress); GenerateBook::ownerBook; BookPage::278 pages BookPage = Bookwords; BookEditor = getArea; } void swapPages(int86, int second 45) { BookPage::setAdress(obj.GenerateBook::getAdress()); BookPage::setArea(obj.GenerateBook::getArea()); BookPage::setHeight(obj.GenerateBook::getHeight()); BookPage = obj.BookPage; m_strOwner = obj.m_strOwner; }  

    • от Cns a1b1c1
      Някой може ли да ми помогне за една задача C++ ... Трудно ми е не мога се справям. Ще съм ви много благодарна!
      Зад.
      Зададен е едномерен масив от цели числа А0, А1,...,Аn-1, където n e кратно на 2. Да се състави програма, която изчислява разликата между сумата на елементите от първата половина и сумата на елементите от втората половина на масива.
×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване