human1970

Съвет за избор на автомобил

    70 мнения в тази тема


    Здравейте! Ще се наложи да купувам семеен автомобил до началото на пролетта. За себе си съм определил следните изисквания: - след 2000г. - до 100 к.с. - 4 врати - газ/метан - климатик - до 4000лв. За сега съм се насочил към Форд Фокус, Киа Рио, Опел Астра. Ако имате някакви предложения или съвети - ще се радвам да споделите.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    peugeot 406 1.9 td без компютър, тия киа и астра не ги виждам с газово - то няма да остане място за багаж... да не говорим че отзад стават за малки деца само...

    Редактирано от the professor (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Дизела автоматически го изключвам като гориво т.к. при 5.0л./100км прави 12,50лв. Аз както ходя поне 2 пъти в месеца за риба на 100км. в едната посока - 25лв. докато на газ ми е с около 8,50лв. по-евтино, а с метан - наполовина. Досега винаги съм карал автомобил с газово, с метана и пълния инжекцион не съм запознат и затова искам съвет. Автомобила трябва да е до 100к.с. защото не ми се плащат излишно големи суми за данък и Г.О.

    А, защо - доста прилично изглежда: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11319091302211700&f1=details

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    ми с метан или газово няма как да влезеш в 4000 лв, освен това дизела прави градско 6 и извънградско може и под 5 (при много настъпване над 7 трудно ще качиш), а като ползваш климатик разхода на газ и метан хич няма да е тоя... тая киа с включен климатик на газ ще е като костенурка... купето изглежда тежичко... избирай обяви в които има и снимки на двигателя...

    http://www.peugeotcl...hp?f=13&t=11152 третия пост - какво да гледаш по колата като отидеш на оглед:

    Колега, преди три години с тази карта обикалях да си избирам кола. Това ми беше удобно да не пропускам основни неща, а и определено малко стресираше продавачите.

    По въпросите:

    1. табелката с номера на двигателя е алуминиева, занитена за блока и понякога липсва. Кода е 10CU7D и 7 цифри.

    2. Студен двигател с едно подгряване пали още на 2-ри цилиндър (1/2 оборот). Загрял двигател пали между 1-ви 3-ти оборот според състоянието на горивната помпа.

    АНКЕТНА КАРТА ЗА ИЗБОР НА АВТОМОБИЛ

    І. Позиция на водача: ............................ ( удобна ли е?)

    ІІ. Купе:

    1.Боя ............................. (следи от пребоядисване .................), (увреждания ....................)

    2.Стъкла (марк. година) .......................

    3.Брони ........, подкалници (цялост ............)

    4.Врати и капаци (прилягане ..............), (провисване ...........), (затваряне .................)(стъкла движение ............................)

    5.Седалки, педали (захабяване ....................)

    6.Следи от изправяне на лонжерони и ново покритие в двиг отсек и багажника .........................................................

    7.Отвътре корозия ................................

    ІІІ. Оглед на канал:

    1.Следи от масло по ск. кутия ..........., амортесьори...............,

    2.Цялост на маншоните на полуоски ......., рейка ..................

    3.Следи от удари ..........................................................

    ІV. Двигател

    1.Находка в ауспуха ........................

    2.Миризма на гориво ........................

    3.Нива и следи от чужи в-ва –масло ..............., антифриз .........., спир. течност ...................

    4.Следи от ръжда по гърловината на радиатора ................

    5.Течове ...............................................................

    6.Запалване: (времетраене и акустична картина) топъл ......., студен ......................мотор.

    7.Равномерна работа на мотора във всякакви температурни режими и обороти................... Паразитни шумове ...................................., неравномерни притраквания ..................

    8.Празен ход. Плавно форсиране на двигателя от празен ход до високи обороти. Да няма прекъсвания в работата на мотора, изразяващи се в притрисане или самоволно

    префорсиране..................................

    9.Същото като точка 7, но при рязко подаване на газ................................

    10.Задържане на педала на газта в такова положение, че да се установят за поне 4-5 секунди обороти, съответстващи на поне 60-70% натоварване на мотора и рязко отпускане

    на педала на газта. Относително бързо трябва да се установи стабилен ход. Опити за изгасване или продължително задържане на високи обороти в такава ситуация са

    индикация за някаква нередност..................................................................................

    11.Все още на място -какво “казва” ауспухът. При празен ход....................................................................................., при изфорсиране ................................................... (Черен дим: недоизгоряло гориво, Син дим: масло в изгорелите газове,Бял дим: конденз или антифриз в изгорелите газове) (дизела нормално изпушва за кратко чер дим при фосиране)

    12.Масло: кореспондира с повишено налягане на картерните газове. Налага се да проверите зрително, какво излиза през отвора за щеката за маслото при извадена щека в различни режими на работа на мотора. Видимо количество картерни газове говори за сериозно износване на двигателя, но не подсказва за обема на предстоящия

    ремонт................................................................................

    13.Охлаждаща течност: стандартно се проверява за мехурчета в разширителното казанче. Но на загрял мотор е по-лесно (и безопасно) да се провери, дали маркучите към и от радиатора не са се втвърдили прекомерно. Внимание: маркучите все пак са топли. Във всеки случай и двата метода биха показали “издухана” гарнитура и проникване на изгорели газове в охладителната система.......................................................................

    14.Теглителна сила на двигателя под товар .........................................................................

    V. В движение:

    1.Потегляне с пълен ляв и десен завой ................................................................................

    2.Рязко спиране (равни следи ..................................) (отклонение .......................................), (шум и вибрации .......................................................), (педала потъва ли?) .....................................................), (спирачни дискове .....................................................), (ръчна спирачка .........................................................)

    3.Волан (чукане ............................................................)

    VІ. Ресурс на наличните консумативи:

    1.Агренажен ремък и ролки .......................................

    2.Масло ................................

    Документи: регистрационен талон........., квитанция за платен пътен данък за 2004 г.........., квитанция за платена Гражданска отговорност за 2004 г..................

    ..............................................................................................................

    ..............................................................................................................

    ..............................................................................................................

    ..............................................................................................................

    Ако колата е на чуждо име трябва да има нотариално заверено пълномощно издадено от собственика на колата, че има право да я продава и документ издаден от данъчната служба за собственика на колата, че не дължи данъци, като този документ също трябва да бъде нотариално заверен.

    точка 2 е за дизели - само те палят от 1/2 (като са добре компресията и накалните свещи) Редактирано от the professor (преглед на промените)
    1 човек харесва това

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Обикновено в колата се возим 3-ма души - аз, жена ми и дъщерята - 12г. - обикновено градско /до морската, до МОЛ-а/, разходки до 100км извън града и 1-2 по-дълги пътувания през годината. Да, и аз си го мисля това, макар че с климатик се кара 2 месеца, но пък инжекциона не дава ли достатъчна мощност.


    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    еми в тоя случай караш главно градско и дизела е предимство... особенно в задръстванията разхода е малък... но си има и недостатъци - поради по високото кпд на двигателя и голямата кубатура зимата загрява по бавно от бензинов... зимата разхода пак е по малък... недостатъка на пежо406 и на мондеото е че са големи и намирането на място за паркиране не е лесна работа, особено в центъра... колкото до инжекциона - това е впръскване на горивото в точно определен момент и не ми е ясно как го реализират в газовото - с ел клапан за взеки цилиндър - звучи ми смешно и взривоопасно. знаеш ли че с газово е забранено паркирането на подземни паркинги, а в Европа глобите за нефабрично газово са от порядъка на 500 евро?

    Редактирано от the professor (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Това са ми другите, които съм си харесал засега:

    http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11317901449336210&f1=details

    http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11322647029038662&f1=details

    нямам бърза работа, макар, че още днес мога да взема нещо /ей така импулсивно/, имам си на разположение служебен автомобил, който мога да ползвам където си реша, но просто съм се навил да купя, че преди седмица сина пресрещна едно дърво и предадох стария за скраб.

    Не е точно така - като сложим поне 500км. месечно за риболовни излети...

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    не мисля че със 100 коня двигател на газ ще излезе много ефтино... едва ли ще докараш градското под 9-10...

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Моля, някой ако има личен автомобил на метан - да сподели опит - какви са недостатъците, на какво трябва да се обърне внимание. Аз от газта съм много доволен, но ми се ще да пробвам и нещо на метан.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    друг съвет: направо пропускай обяви за коли, които са карани в България и имат български номера (щом се продават много е вероятно да са на палачори...) търси коли нов внос... 10 годишни коли на 118000 км трудно се намират и парите не са такива (освен ако колата няма проблем)

    Редактирано от the professor (преглед на промените)
    1 човек харесва това

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Моля, някой ако има личен автомобил на метан - да сподели опит - какви са недостатъците, на какво трябва да се обърне внимание. Аз от газта съм много доволен, но ми се ще да пробвам и нещо на метан.

    На метан мощността пада още малко в сравнение с газта,бутилката ще е по-голяма и по тежка от газта,което води до по-бързо амортизиране на задната ходова част-съответно повече ремонти най-вече тампони.Очаква се и поскъпване на метана,имай в предвид,че дори и да си на метан не е безплатно :) Това е най-общо казано,успех с покупката.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    То си е и до късмет. Аз доста си поддържам колите - редовно ходя в сервиза и на зъболекар и ми е приятно да чуя, че няма какво да се прави или за ми вземат 50-60лв. на 3 месеца.

    На метан мощността пада още малко в сравнение с газта,бутилката ще е по-голяма и по тежка от газта,което води до по-бързо амортизиране на задната ходова част-съответно повече ремонти най-вече тампони.Очаква се и поскъпване на метана,имай в предвид,че дори и да си на метан не е безплатно :) Това е най-общо казано,успех с покупката.

    И аз си го мисля това и най-вероятно ще си взема пак нещо на газ /не съм имал газов инжекцион/, но ми се иска да пробвам, все пак не я товарим колата и разхода на 100км. е от доста голямо значение за мен. При по-нисък разход можем често да си ходим до Ямбол, Сливен и Варна - ей така за кафе и на разходка, че все в Бургас и околностите омръзва.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Ако не караш такси, не виждам смисъла да се слага метанова уредба.Парите, които ще вложиш в уредбата и амортизациите, които ще ти нанесе на колата няма да се избият никога.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Аз уредби никога не съм слагал - купувам си колите с монтирани уредби - аз само карам, зареждам и поддържам.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Аз уредби никога не съм слагал - купувам си колите с монтирани уредби - аз само карам, зареждам и поддържам.

    А дали уредбата не повишава цената колата?;)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Както и да е, ще търся кола според показателите изброени в началото. Ако имате наблюдение за съответните марки - споделяйте вашия опит. Не ми пречи да купя и за 12000, както и за 2000 - по един и същи начин ще я ползвам - затова мисля, че оптималното е до 4000лв. То принципно покупката на кола си е винаги набутване.

    А дали уредбата не повишава цената колата? ;)

    Никога не съм се интересувал от цена на газова/метанова уредба, нито колко струва поставянето. Възможно е да е по-изгодно да се купи бензинов автомобил и след това да му се слага уредба, но не ми се вярва. То е като при апартаментите - като продаваш никога не може да вземеш и цената на направените подобрения.

    Това е моето предложение: Citroen Xsara 2.0 HDI Комби -> http://www.mobile.bg/11325330082478366

    Не е лошо предложението, пък и дизела си има своите предимства, но аз малко по-горе съм дал пример - как за 200км. с газ извънградско ми излиза с 8,50лв. по-евтино.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    1.9 турбодизел е за предпочитане пред 2,0 HDI - пак е 90 коня, но по евтина гражданска, по малък пътен данък и липса на компютър който да се разваля...

    Редактирано от the professor (преглед на промените)
    1 човек харесва това

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Никога не съм се интересувал от цена на газова/метанова уредба, нито колко струва поставянето. Възможно е да е по-изгодно да се купи бензинов автомобил и след това да му се слага уредба, но не ми се вярва. То е като при апартаментите - като продаваш никога не може да вземеш и цената на направените подобрения.

    Естествено, че ако ти си сложиш уредбата, ще е по-скъпо, но мисълта ми беше, че не нужно да се дават пари за метанова уредба/около 2000 лева. половината от предвидените пари/ за някъв таралясник.2000 година за 2000 лв, познай кво ще е?А колко километра трябва да изминеш за да си на печалба, ако издържи колата де/в което се съмнявам/ Газовите инжекциони също не са много евтини.......Моето мнение е да си се кара колата на каквото гориво е излязла от завода.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Ако имате наблюдение за съответните марки - споделяйте вашия опит.

    С това предизвикателство да не разбудиш духовете :ph34r:

    Бъдещата кола най-вероятно ще е инжекцион,моят съвет е слагай инжекциона газова или метан,че ще береш ядове после.Цените са различни 1000-2000лева,скъпичко ама това е положението.

    А относно марките автомобили аз лично,никога не бих си купил Ford.

    1 човек харесва това

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    ........моят съвет е слагай инжекциона газова или метан,че ще береш ядове после.......

    А относно марките автомобили аз лично,никога не бих си купил Ford.

    Що ли си мисля, че ще бере ядове, като си ги постави.......Почва се едно ходене по "майстори', които ще се учат да настройват уредбата, мъките при запалването зимно време, цената на газта също расте, по-бърза амортизация на автомобила, невъзможност да се ползват закрити паркинги........и още куп неприятности....

    А, я си направете една проста сметка, цената на уредбата я превърнете в безин и сметнете след колко километра ще почнете да печелите?

    Най-доброто според мен е да се купи дизел.

    1 човек харесва това

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    С това предизвикателство да не разбудиш духовете :ph34r:

    Бъдещата кола най-вероятно ще е инжекцион,моят съвет е слагай инжекциона газова или метан,че ще береш ядове после.Цените са различни 1000-2000лева,скъпичко ама това е положението.

    А относно марките автомобили аз лично,никога не бих си купил Ford.

    Това не го разбрах много добре - да не вземам кола с газов или метанов инжекцион /така ли да се разбира/?

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    друг съвет: направо пропускай обяви за коли, които са карани в България и имат български номера (щом се продават много е вероятно да са на палачори...) търси коли нов внос... 10 годишни коли на 118000 км трудно се намират и парите не са такива (освен ако колата няма проблем)

    Съветът при покупка на по-нов автомобил е точно обратният :) И да те светна нещо, защото виждам, че много си захапал тая тема. Над половината автомобили в Германия са с върнат километраж. Това правят дори реномирани автокъщи. Ауто Билд доказаха преди няколко месеца, как техният Мерцедес C-класа, който бе минал над 200 000 км, бе върнат без проблем на 80 000. Дори специализираните лица не можаха да установят истинската възраст на автомобила :) По тоя начин цената му скочи няколко хиляди евро. Така, че по-полека с глупавите съвети. Що се отнася до избор на автомобил...да, Астра и Фокус са добър избор, особено Фокус 1 с мотор 1.6 100 к.с. Вече на какъв автомобил ще попаднеш, е друг въпрос, защото в България се внасят главно боклуци от Западна Европа. Лично аз бих предпочел автомобил, закупен в България, каран като личен, макар да ми е ясно, че трудно се намират такива.

    И още нещо. Имай предвид, че тия цени в Mobile не са крайни. Миналото лято продавах моята кола и средната обявена цена за тоя модел бе 7500-8000 лева. Бях обявил цена 6700, но не се обади никой, След това смъкнах на 6100, като това бе най-евтината кола, а бе само на 64000 километра ( истински, щото аз съм си я купувал като нова и карал). Пак не се обади никой и аз, понеже я бях обещал на едни роднини, направо им я подарих. Същия ден се появиха купувачите с парите и бяха готови на момента да ми дадат 6100. Вече я бях обещал така, че не стана тяхната, но ги запитах, защо не са се обадили по-рано, след като толкова дълго са търсили автомобил. Казаха ми, че не видели обявата. А не са я видели, щото ако не си платиш на мобилето, не ти слагат снимки 2-3 седмици ( вече забравих колко). Та съветут ми е, да разглеждаш обяви и без снимки. Това са обяви, за които продавачите не са си платили най-вероятно и чакат дълго време някой да се спре на автомобила им. Вероятно са смъкнали и цената доста в опит да продадат колата. И още един пример ще ти дам. В същото време братовчедка ми купуваше едно Пежо 206 на 100 000 км и 8 години. Няма да коментирам, дали това са истинските или не, защото според мен не са, след като покарах тоя автомобил, но друго бе интересното. Обявата бе поставена в Мобиле от една автокъща. Братовчедка ми купи колата, обикаляйки автокъщите. Продавачът смъкнал цената от 5500 на 5000, защото климатикът не бил напълнен и ала бала. После лично аз се заех да потърся тоя автомобил в мобиле и го открих веднага. Познай колко бе цената му. 4900 лева!!!!! И познай сега, каква отстъпка още щеше да направи продавача върху тия 4900 :) Та искам да ти подскажа, че 4000 лева за 10 годишен автомобил са много. Трябва да се пазариш. Така, че оглеждай и обяви за 4300-4500 лева. Нищо чудно да ти свалят веднага от цената.

    Редактирано от bildera_ (преглед на промените)
    3 души харесват това

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Според мен най-добре ще бъде да си намерите добър бензинов екземпляр и след това да му бъде монтирана газова или метанова уредба. Така поне ще си знаете от кога дадения автомобил се шофира на газ/метан. Иначе за този бюджет с монтирана уредба ще бъде някоя колиба, която за нищо няма да става. :)

    Редактирано от аctivate (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Всеки има различно виждане за понятието "колиба". Според мен голяма част от автомобилите за по 8-10 и повече хиляди левове с разбити и неподдържани предници и двигатели и с втора употреба или регенерат, изтъркани на галош гуми са много по-големи колиби от всеки един автомобил който съм имал досега- нищо, че почти всяка седмица висят по автомивките и са добре напарфюмирани и с големи тонколони... Иначе е вярно, че гледането на снимки из сайтовете няма нищо общо с действителното ходене и пробване на място - тогава става доста по-трудно.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

    Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

    Регистрирайте се

    Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!


    Нова регистрация

    Вход

    Имате регистрация? Влезте от тук.


    Вход