Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

yvsot

Най-добър БЪЛГАРСКИ филм от последните 7-8 години

Препоръчан отговор


Още един глас за "Дзифт" - съвременно направен филм със стойност като произведение на изкуството. Постмодерен, фрагментарен, нестандартен, провокативен, на моменти откровено гаден, но балансиращ на границата и оставащ в полето на смисъла. Гледна точка към социализма, в която няма идеология, нито политиканстване, което изненадва приятно. Заради него ще прочета книгата. Някога.

"ЛОВЕ.НЕТ" - много зле. Впечатление прави само перманентната реклама на Сони, която е един от грамадните провали на режисьора. Просто не се прави така, нахално е, бърка в очите на хората. Може би онези, които са виждали продукти с марката само на картинка, са се изкефили.

"Лора от сутрин до вечер" - претенциозна боза, чиято история не струва. Плосък сюжет, лишен от дълбочина, който в действителност няма много защо да се гледа.

"Мисия Лондон" - дебелашки хумор в стил "Столичани в повече", филм за публика с никакъв естетически усет. Играта на актьорите на моменти изглежда като театрална постановка. Личи, че кастът е попълнен с доста люде, играещи на сцена. Което не е лошо, но в театъра. Киното е друга работа, освен ако жанрът не е такъв. Справки - лентите на Здравко Шотра с изключение на "Бой на Косово". Заради филма "Мисия Лондон" няма да прочета книгата. Може би никога.

"Шивачки" - лепкав, банален, лишен от изненада сюжет. Предсказуем. Консервативно заснет. Кадри, в които няма съвременна естетика. Опит за подражание на създадени вече модели.

"Светът е голям..." - топъл, добре заснет, но въпреки това шаблонен, имайки предвид ширещите се из цяла Европа (особено в Германия, Холадния, Швейцария) гастарбайтерски сюжети. Справки - Фатих Акън, например, който работи почти само с този тематичен ключ.

Ако продължим изреждането на бозави филми, бих сложил без съмнение недоразуменията на Зорница София (кой реши да отмъсти на обществото като я измами, че е режисьор?!) "Мила от Марс" и "Прогноза". Вторият е особено жалък, а капак на всичко е Юлиян Вергов, който също е театрален актьор, а не филмов и това личи много.

Тук е мястото и на поредния неуспешен опит на Киран Коларов, наречен "Бунтът на L" - някаква история, приличаща на пачуърк от сюжетни фрагменти, възлизащи към мутризацията и силовите групировки. Разбира се, клишето повелява да има и руска намеса, която не закъснява. Няма съмнение, че накрая "доброто" ще победи като в приказките, макар и след смъртта на "добрите".

Да не забравяме глупостта на глупостите - "Козелът" на Георги Дюлгеров. Тук предпочитам да замълча, защото толкова кофти филм не съм гледал никога в живота си, а съм изгледал не малко (бози). Само ще кажа, че този човек съсипа текста на Радичков.

Говорейки за последните 20 години, добавям "Граница". Дуетът на Илиян Симеонов (Бог да го прости!) и Християн Ночев работи прилично добре. Стандартна естетика, но добра, динамична и актуална история. На моменти даже напрегната, без да е клиширано напрегната.

Нее няма такъв хейтър просто... "театрална игра", "дебелашки хумор", "бози"... Интересно ми е на теб какъв филм би ти харесал? Съществува ли изобщо такъв?!

Лично аз се радвам, че българското кино се възражда. И са много хората, които подкрепят това възраждане като ходят на кино и си плащат, за да ги гледат...

Сред фаворитите са ми "Светът е голям и спасение дебне отвсякъде", "ТИЛТ", както и всички сериали, най-вече "Под прикритие"...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Препоръчай те ми някои интересни български филми или серяли, защото те много ми харесват, но знам много малко заглавия!!!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Заглавия:

Авантаж

Бон шанс, инспректоре!

Вилна зона

Време разделно

Всичко е любов

Вчера

Да обичаш на инат

Дами канят

Два диоптъра далекогледство

Дом за нашите деца - сериал от 4 части

Дърво без корен

Ева на третия етаж

Златният век - сериал

Капитан Петко войвода - сериал

Кит

Козият рог

Комбина

Криворазбраната цивилизация

Лачените обувки на незнайния войн

Любимец 13

Маймуни през зимата

Матриархат

Мера според мера - сериал

Момчето си отива

Мъжки времена

Най-добрият човек, когото познавам

Не си отивай

Нощем с белите коне - сериал

Опасен чар

Оркестър без име

От нищо нещо

Преброяване на дивите зайци

Светът е голям и спасение дебне отвсякъде

Сезонът на канарчетата

Селянинът с колелото

Сиромашко лято

Специалист по всичко

Спомен за близначката

Топло

Тримата от запаса

Хан Аспарух - трилогия

Шивачки

Щурец в ухото

Чети тук - http://www.kaldata.com/forums/topic/190779-най-добър-български-филм-от-последните-7-8-години/

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Най-добрият според мен е " Стъклен дом" , но не съм гледал "Под прикритие" - много го хваляти него


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Българите сме добри в крайните драми и комедийте. Не знам да има много добри БГ екшъни, съспенси или трилъри и в тоя ред на мисли "Източни пиеси" лично за мен е най-добрият филм за псоледните няколко години, включително и саундтракът към него.

А стъклен дом е една огромна реклама тип продуктово позициониране, пълна с клишета и тъпи реплики.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Българите сме добри в крайните драми и комедийте. Не знам да има много добри БГ екшъни, съспенси или трилъри и в тоя ред на мисли "Източни пиеси" лично за мен е най-добрият филм за псоледните няколко години, включително и саундтракът към него.

А стъклен дом е една огромна реклама тип продуктово позициониране, пълна с клишета и тъпи реплики.

 

 

Оляха се с това продуктово позициониране... В последният епизод на Под Прикритие сигурно всяка втора реплика беше свързана с някоя реклама. Разбирам, поне да ги бяха представили по интересен начин вместо работи от сорта на "боли ме главата....-Искаш ли аналгин?". Иначе от бг сериали в жанр комедия бих сложил Домашен арест.

 

Проблема на българското кино е ,че има много добри актьори и много лоши сценаристи.

 

А филмите направени от "Ню Имидж" (студиото ,което купи Бояна) смятат ли се? Защото по тази логика можем да сложим и Непобедимите 2 и War, Inc.

 

Какво ви е мнението за "Чужденецът" ?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Заставам твърдо зад "Светът е голям и спасение дебне отвсякъде"

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Светът е голям и спасение дебне отвсякъде и Love.net.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Лично за мен най-добрият е "Дзифт" на Явор Гърдев, иначе най-успешен като брой зрители в кината е "Мисия Лондон", а най-успешен като международно признание пък е "Светът е голям и спасение дебне отнякъде" - той достигна до Оскарите дори - и на мен също ми харесва :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Под Прикритие, братя мой :)

 

Това е върха на българското кино. Няма какво да се заблуждаваме. Но само до 3 Сезон, 4 е малко по-слаб :).

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

ехееееее, има супер мног, които не съм гледал, а си мислех, че следя какво излиза по кината от българските заглавия! ще трябва да наваксам, благодаря за списъка!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Какво ви е мнението за "Чужденецът" ?

Без емоционални ... разсъждения - "Чужденецът" е много добре направен филм. Добра игра, добра режисура, сравнително интересен сценарий ...

А да - и Асен Блатечки (напоследък взех да си променям мнението за него).  :wink12:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

- Под прикритие, но последният сезон баша пълна трагедия!

- 7 часа разлика

- Домашен арест

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Под прикритие естествено. Просто показва реалното положение в държавата!

 

Тъкмо това е проблемът на съвременното българско кино, а и на сериалите - мутренско-курвенската действителност, която възпроизвеждат. Кому е нужно да я гледаме и от екрана, след като я живеем?! Тази пропаганда на кривиците в обществото всъщност води не до идеи за преодоляването им, а до поредното им затвърждаване. Докато и от телевизора ни залива помия, ще живеем в помия. Едва ли някой има съмнение, че представените в "Седем часа разлика" криминални сюжети на срастване на политика и съдедбна система са нормалното положение на нещата, трудно ми е да приема за добре свършена работа заснемането на селските дразги между комшии в Софийско и купуването на гласове на селски избори, които видяхме в "Столичани в повече".

 

Докато не започнат да ни предлагат качествени сериали - това все пак е киното за ежедневна ширпотреба - няма как да се задвижим в ценностно отношение. В САЩ деца стрелят из училищата през няколко месеца, вдъхновени от идолите си от екшъните. Запитваме ли се дали не приемаме дадени свинщини за норма и поради това, че всичко ни ги тика пред очите като част от света, в който живеем.

 

Този тип кино не води до възмущение, до недоволство от пороците. Напротив - води до това да задремем пред телевизора, приспивайки и съвестта си, а тя все пак е най-важното сетиво, най-чувствителното. Или поне така трябва да бъде.

 

Затова гледам "Мера според мера", "Хайка за вълци" и др. български сериали. Първият особено, това е един от наистина гениалните сериали изобщо, не само сред българските. Хареса ми "Дзифт" от филмите на последното десетилетие - няма мутри, има житейска история. На човек, попаднал в пандиза без причина - нещо обичайно за социализма, в чието време се развива действието. История за това как целият свят в един момент може да пропадне, да се окаже напълно фалшив, подобно на идеологията на маркс-ленинизма. История за бруталността на ежедневието, в което четири тона лайна в спалнята не предизвикват физическа погнуса, защото самият живот преди това е сторил погнусата екзистенциална, каквато е у Сартр, да речем... Филм, който провокира, иска мисловно усилие и вчувстване, за да се докоснеш до него.

 

Изкуството по начало изисква усилие, то е на разстояние и зрителят трябва да се доближи до него - с интелект, с емоции. Сериалите и мутренско-курвенското кино с елементи на политическа корупция не искат усилие. Те просто показват евтиното театро, в което живеем и към което ставаме нечувствителни тъкмо защото е част от сивото, хоризонтално ежедневие. От година и нещо насам има и друго, има протест срещу това. Дано да се появи и кино, което се противопоставя на това клише.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тъкмо това е проблемът на съвременното българско кино, а и на сериалите - ....

Съгласен съм с разсъжденията ти, но ми се иска да направя някой уточнения. "Мера според мера" и "Хайка за вълци" не са сериали.

Понятието "сериал"

Сериалът е поредица от филмови, радио или други художествени произведения, които обикновено се излъчват по едно и също време в определен ден потелевизията или радиото, или в случаи с печатни произведения, в едни и същи печатни издания. С малки изключения един сериал има определен брой постоянни действащи лица, които преживяват приключения или други случки, които заслужават да бъдат разказани. Типично за сериалите е еднаквата продължителност на отделните серии и целостта на историята.
 
"Столичани в повече" и примерно "Двама мъже и половина", "Приятели" са типични ситуационни комедийни сериали.

 

Цитираните по-горе български филми са си серийни филми - голямо произведение, което просто е разделено на части. Има един сюжет и едно действие от първата до последната част.
 
Най-голямата глупост с успешните в началото - "Стъклен дом" и "7 часа разлика" - е, че заради успеха на първия "сезон" решиха да правят втори, трети  ... Вкусът на дъвката се изгуби ...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тъкмо това е проблемът ххххххххххххххххх

Тези филми са нужни за такива, който не желаят да приемат действителността, срамуват се от нея или я отричат. Т.е. след като не желаят да възприемат реалноста, то тя нека бъде показана като филм, пък който ще да си взема поуки.

Няма да коментирам дълбокосмислените американски филми защото темата е друга, но за тях дума не обелвате - одобрявате ги дори????

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 

Съгласен съм с разсъжденията ти, но ми се иска да направя някой уточнения. "Мера според мера" и "Хайка за вълци" не са сериали.

Понятието "сериал"

Сериалът е поредица от филмови, радио или други художествени произведения, които обикновено се излъчват по едно и също време в определен ден потелевизията или радиото, или в случаи с печатни произведения, в едни и същи печатни издания. С малки изключения един сериал има определен брой постоянни действащи лица, които преживяват приключения или други случки, които заслужават да бъдат разказани. Типично за сериалите е еднаквата продължителност на отделните серии и целостта на историята.
 
"Столичани в повече" и примерно "Двама мъже и половина", "Приятели" са типични ситуационни комедийни сериали.

 

Цитираните по-горе български филми са си серийни филми - голямо произведение, което просто е разделено на части. Има един сюжет и едно действие от първата до последната част.
 
Най-голямата глупост с успешните в началото - "Стъклен дом" и "7 часа разлика" - е, че заради успеха на първия "сезон" решиха да правят втори, трети  ... Вкусът на дъвката се изгуби ...

 

 

За да не спорим по технически понятия, смятам да се обединим за "Мера според мера" и "Хайка за вълци", назовавайки ги минисериали. ;)

 

 

Тези филми са нужни за такива, който не желаят да приемат действителността, срамуват се от нея или я отричат. Т.е. след като не желаят да възприемат реалноста, то тя нека бъде показана като филм, пък който ще да си взема поуки.

Няма да коментирам дълбокосмислените американски филми защото темата е друга, но за тях дума не обелвате - одобрявате ги дори????

 

В тия филми никой не се срамува от действителността. Напротив - показват се богати и ненаказани престъпници, на които съдействат органите на властта. Това води до създаване на представи за евтино забогатяване, за ниска цена на престъплението. Хората не са престъпници не поради морални съображения, а заради високата цена на престъплението - в нормалните страни плащаш със свободата си пропорционално на стореното. У нас получаваш условна придъда и си харчиш заграбеното. Ето защо немецът иска да работи, да се развива и да надгражда бавно, постигайки добър стандарт, а българинът се увлича от "далаверата" - да удари милион за един ден, след което да вдигне крака, да купи луксозна кола, да смени жената и да се отдаде на безконтролно дебелеене. Само погледнете каква хранителна култура прозира от физиката на седящите в най-скъпите коли у нас. Личи отвсякъде, че това са хора, за които хубавата храна не е била ежедневие, затова те консумират финансовия си успех като невидели, крайно неумерено. Това ни показват и филмите. Всяко показване на дадено явление го промотира, лоша реклама няма. По същия начин стоят и нещата с продажбата на плът от страна на дамите. Чудим се защо курвеенето стана масова практика. Няма как да е другояче, щом от екрана дават готови рецепти как да се залови чичак с дебело шкембе и много кинти, как с телесен тунинг той да бъде задържан за по-дълго, как и кога да се подходи към следващ обект с финансов сексапил и неандерталски интелект, но изпълнен с готовност за чалга-заведения и т.н.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 Чудим се защо курвеенето стана масова практика. Няма как да е другояче, щом от екрана дават готови рецепти как да се залови чичак с дебело шкембе и много кинти, как с телесен тунинг той да бъде задържан за по-дълго, как и кога да се подходи към следващ обект с финансов сексапил и неандерталски интелект, но изпълнен с готовност за чалга-заведения и т.н.

И това благодарение на нашето кино ли???? Мисля, че това си е запазен патент на американското кино!

Не мисля, че падението ни е подтикнато от филмите  :giggle1:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И това благодарение на нашето кино ли???? Мисля, че това си е запазен патент на американското кино!

Не мисля, че падението ни е подтикнато от филмите  :giggle1:

 

Във филмите се затвърждава. Екранът всяка вечер прави убеждението ни в нормалността на ненормалното още по-силна, а това формира апатия към всеки опит за промяна. Ето защо мнозина реагираха на протестите миналата година не с ясно заявена позиция, а с аморфно съгласие с каузата, следвано от съмнение в смислеността им въпреки това, отразено в изказвания като: "Какво зависи от тях?...", "Пак нищо няма да постигнат..." и т.н.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...