G. Vidinov

Млад шофьор - първа кола

    39 мнения в тази тема


    Здравейте, Аз съм Георги на 21 години. Преди няколко дена успешно положих изпита си за кормуване. Сега вече съм на вълна каква да ми е първата кола, но съм бос на тема автомобили. "Рових" из доста форуми, говорих с приятели и какво ли още не, но не стигнах до крайно решение ... Бюджета ми е около 3 000лв. (за колата/чисто). Знам, че колата искам да е седан. (Учих се на Audi А4/98ма година) Семейството ми е без автомобил и предпочитам да е нещо с по-голям багажник, но в никакъв случай комби. На въпроса какъв да е двигателя ... първоначално бях на мнение, че ще е дизел, но ми казаха, че дизела ще поскъпне около края на тази година (ще стане около 3,00лв.) и все пак нямам алтернатива. Вариант - бензин с газова уредба ми звучи за момента най-добре. Преди няколко минути познат ми каза, че метана е най-добре ... Но от много хора съм чувал, че кола на метан не върви както подобава, ако с газта се намалява подвижността, то тогава с метан става още по-зле. Като марка/модел ми се иска да е или Audi А4, или VW Passat около 98-99 година. Също варианти за кола са и Mitsubishi Gallant и Opel Vectra - тези години (98-99). Смятам да е максимум 101 к.с. заради данъка... друго не знам какво да споделя. Колкото повече гледам и търся, толкова по-голяма каша ми става в главата. Ще съм страшно благодарен ако някой сподели и обоснове мнението си. Благодаря предварително!

    Редактирано от G. Vidinov (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Имах, както и сигурно всички останали, такава дилема, когато си взимах колата и минах през доста варианти докато накрая се ориентирам какво точно търся и какво си заслужава. Та като за първа кола търси нещо по-малко, не само заради данъка, а и за да се научиш да караш. Дизела го остави засега, търси си бензинка, не ти трябват някои от допълнителните усложнения на дизела още на първата ти кола, дори и да има по-малък разход. Една малолитражка бензин няма да ти харчи кой знае колко, нещо около 1300-1400 кубика е достатъчно. Казваш, че искаш хем седан, хем голям багажник.. мен ако питаш търси си някой хечбек, хем не е голяма и ще свикнеш по-лесно с габаритите, хем ще имаш доста повече място в багажника.

    Едно предложение според изсикванията ти: Mazda 323 1300-BJ. Японска кола, което значи здрава (стига разбира се да оглеждаш внимателно, когато я купуваш), сменяш консумативи и караш. Харчи около 6 извънградско и 7 градско, BJ двигателя е адски здрав и идиотоустойчив, не гори масла и такива подобни каквито проблеми има при Екотеците на Опелите. Не е със скъпа поддръжка, на което също трябва да обърнеш внимание (Аудитата не се славят с особено евтини части). Тази, която съм ти дал е примерна, разбира се, бих ти препоръчал да погледнеш и Nissan Almera - също доста икономична и здрава, не съм ти дал пример, понеже за хечбеци (което не го отписвай като вариант). Ако вземеш бензинка без газ, можеш да и сложиш един инжекцион ( приготви си около ~1000 лв.). Тези 3000, които ги имаш чисти, имай предвид, че ако са само за колата, си приготви още към 1000, ще трябва да сменяш консумативи, гуми ако трябва и т.н.

    1 човек харесва това

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Колите на метан не ти ги препоръчва поради няколко причини: 1. Бутилката е тежка, по-голяма, заема доста място. 2. Трябва по-често да се зарежда и ако няма много метан станции става проблем на дълги разстояния. Аз съм от Плевен и в момента в града има само 2 работещи. 3. Зависи какъв е двигателя на колата, но при метана е малко по лошо смазването и съответно по-бързо се изхабяват сегменти и т.н. То зависи и как самия шофьор кара и се движи за автомобила. Комбинацията бензин-газ не е лоша, но зависи дали колата ти е моно инцекция или пълна инжекция ( при този случай се слага газов инжекцион, който струва около 1000 -1200 лева) Дизеловата кола не е лоша също. Има модели, които са доста икономични и говрят около 4-6 литра на 100 км. Проблема е зимата. Дизела пали по-трудно и съответно трябва да имаш и хубав акумулатор, понеже там има по-голяма степен на сгъстяване.

    1 човек харесва това

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Добре си се ориентирал. На газ е най-евтино, но и разхода не е никак малък особено в градски условия и зимата... някакъв ужас е! Дизела може да поскъпне, но колите на дизел са най-икономичните. Колкото до метана евтин и е вярно, че става бавна и тромава колата, но ако се спреш на метан гледай колата да има метанова уредба иначе ще ти трябват около 2000лв ти да си я сложиш. Та моя съвет е да вземеш газ/бензин ако няма да се кара доста през зимата в градски условия, но дори и така да е можеш да си я караш на бензин зимата, а на дълго да и зареждаш газ и да караш :) За коли добре си се ориентирал VW и Audi. Tърси, питай и ходи да гледаш или най-добре отиваш в някоя автокъща с някой който разбира от коли и си взимаш нещо прилично.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Благодаря за поста. Дали не съм в грешка? Audi А4 и VW Passat се водят седан нали? За японските коли като цяло имам информация, че частите, който се продават в БГ не са оригинални. Човек с японска кола ми каза, че си е взел част, която след 1 седмица е издухала отново. Какво мислиш за Passat? Audi-то е скъпичко за поддръжка и все повече и повече се отказвам от него.

    Редактирано от G. Vidinov (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Седани се водят, има и комбита, ама ти каза, че не искаш, така че - да. Това за частите може да е било вярно преди 10-ина години - вече има всичко, така че стига да можеш да си го позволиш, можеш да взимаш и оригинални и неоригинални. Освен това консумативите (ремъци, ролки, накладки и т.н.) могат да са всякакви от най-некачествени до най-качествени и това не зависи от това дали са оригинални (ако разбираш такива, каквито се слагат на колите, излизащи от фабриката). Ако твоя приятел си е поспестил кинтите и е взел най-евтината менте част, нищо чудно да му издуха и след 1 ден, не след 1 седмица. Както и зависи от това какъв е монтьора. Променливите са доста. Пасат е добър вариант. А за разходите след като я купиш смятай си ремъци, ролки, масла, филтри като задължителни. Ако няма гуми - и тях. Може да се наложи дискове и накладки. Но това зависи от състоянието на автомобила, който купиш. Имаш и регистрации, прегледи и застраховка, винетка. Само не си купувай италианска кола.

    1 човек харесва това

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Седана означава купето и багажника да са отделни. А хечебека се водят с 5 врати.. тоест от багажника можеш да влезеш в купето :P А4 са само седани и комби, но комбито неможеш да го объркаш. При пасатите същата работа, поне според един сайт. По принцип при хечбека е хуабво, че можеш да бутнеш седалките и да сложиш багаж с по-голям обем. И ако си фен на музиката също не е добре да си със седан защото ако имаш музика в багажника няма да се чува в купето. Японските части не са най-евтините. В това отношение най-добре да караш немска кола, освен BMW и Mercedes, но в тази тема не става дума за тях.

    Редактирано от ivan93bg (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Японските части не са най-евтините. В това отношение най-добре да караш немска кола, освен BMW и Mercedes, но в тази тема не става дума за тях.

    Далеч съм от мисълта за BMW и Mercedes. Не ми допада задното предаване, зимата за неопитен шофьор като мен ... няма да е на добре.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Далеч съм от мисълта за BMW и Mercedes. Не ми допада задното предаване, зимата за неопитен шофьор като мен ... няма да е на добре.

    То и за опитен шофьор си е мъчение, аз също избягвам колите със задно предаване.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    По принцип Фолксваген държат високи цени по ред причини. Най-главната от тях е национализма на германеца и любовта на българина към всичко немско. От тая гледна точка лично аз не бих взел стар Фолксваген, защото за същите пари се взема по-добра ( разбирай по-нова или по-добре оборудвана) кола от друга "работническа" марка. В съседната тема казах, че е лотария да се купи читав автомобил до 4000 лева. За 3000 е още по-валидно това твърдение така, че тук вече отиваш, гледаш, хвърляш боб и вземаш. Все пак се съобразявай с факта, че Фолксваген са една идея по-скъпи от конкуренцията. Не съм гледал какво или по-точно в какво състояние се взема автомобил за 3000 лева, но добър избор за седан е и Xantia, поне според TuV. Друг е въпроса, че при старите автомобили винаги има някакви проблеми, а специално за Ситроен е възможно да се даде една солидна сумичка за поправка на окачването. Друга възможност, която не бива да пренебрегваш, е Тойота Корола, Карина, Хонда Сивик, Пежо 406, Шкода Октавия...стига разбира се да намериш тия автомобили до 3000 лева. ПП: Естествено, умишлено не споменах Мазда, защото доста се поговори за тия автомобили вчера и днес. Все пак 3000 лева е една никаква цена за седан. По-скоро за тия пари може да се намери нещо по-малко от Пасат и лично аз бих взел такова. Не знам защо искате непременно седан. Да, може да има по-голям багажник, но обоикновено няма възможност за превоз на обемисти товари, които биха се побрали дори в един по-малък хечбек.

    Редактирано от Кирилов (преглед на промените)
    2 души харесват това

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Добре, а за хечбек какво бихте препоръчали ? Интересуваме нещо, което да не е тясно. Човек да се чувства комфортно докато е в автомобила. П.П. Вие сте ги споменали хечбеците в коментара си. Моля за извинение.

    Редактирано от G. Vidinov (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Колега това как ще се чувстваш ТИ в автомобил, е много по -различно от това как ще се чувствам аз или някой друг колега. Отиваш някъде, харесваш си автомобил, сядаш зад волана, ако има възможност правиш 1-2 кръччета да усетиш колата... Ти може да си 70 кг. 1,70, аз да съм 1,90 - 100 кг. или обратното различно е много. Тъй че това с комфорта трябва да го тестваш лично. И аз ти препоръчвам японка, много здрави и надеждни автомобили и не са скъпи за подръжка. Бензиновите им двигатели са много добри. Но винаги имай едно на ум, защото за толкова пари има голяма вероятност да е нещо умиращо, тъй че заведи някой който разбира с теб, за да огледа колата чисто технически. Ти си я гледай по визия и комфорт ;)

    Ето ти от форума на Хонда феновете (преди някой да ме упрекне в нещо, аз съм регистриран във форума, но нито познавам хората продаващи колите - нито нищо подобно това са от първите обяви, които отгаварят на автора на някакви изисквания!)

    Хечбек с метанова уредба направо - малка, но пък много икономична :)

    Хечбек - VTEC, ако не знаеш какво значат предните буквички питай някой по - запознат ще ти го препоръча веднага ;)

    Редактирано от icekiller (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Такъв тип Almera (както споменах по-горе) - http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11346308678628906&f1=details, смятам, че е доста добър вариант за теб. За комфорта, това е доста субективно, трябва да седнеш вътре и да си прецениш. Но не е някоe Tico дето се вика. Малко съм пристрастен към японките, но за мен за първа кола за млад шофьор е много подходящо. Помисли и за Мазда 323, карам такава и засега само положителни отзиви мога да дам за нея.

    ПП: Естествено, умишлено не споменах Мазда, защото доста се поговори за тия автомобили вчера и днес.

    Кирилов, какво за Маздите ?

    1 човек харесва това

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Такъв тип Almera (както споменах по-горе) - http://nfs.mobile.bg...8906&f1=details, смятам, че е доста добър вариант за теб. За комфорта, това е доста субективно, трябва да седнеш вътре и да си прецениш. Но не е някоe Tico дето се вика. Малко съм пристрастен към японките, но за мен за първа кола за млад шофьор е много подходящо. Помисли и за Мазда 323, карам такава и засега само положителни отзиви мога да дам за нея.

    Кирилов, какво за Маздите ?

    Ами доста говорихме за тях. Добра покупка е. Просто добавих още няколко модела, които според TuV са добри. Естествено, гледах статистиката за тия, произведени около 1998-1999 година. Сега няма да пускам снимки от TuV, всеки може да си намери разни класации.

    Що се отнася до хечбек, в съседната тема засегнахме въпроса и за Фокус. Това е един добра покупка за тия пари. Има доста голям избор в mobile.bg. Дори при добро желание се взема и седан.

    И между другото, пак не става ясно, дали тия 3000 лева са крайна цена или начална за покупка на необслужен и нерегистриран автомобил. Освен това е възможно и9 договаряне. Затова е хубаво да се гледат и по-скъпи обяви с евентуален пазарлък.

    Редактирано от Кирилов (преглед на промените)
    1 човек харесва това

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Аз първоначално търсих Almera N16, ама не намерих читава. Или беше удряна, или оборотомера и играеше като смахнат и в крайна сметка Маздата изскочи и не съжалявам изобщо, до момента си струва всяка стотинка.

    Към автора - задължително вземи с теб някой, който разбира от коли с теб, когато оглеждаш и купуваш.

    И между другото, пак не става ясно, дали тия 3000 лева са крайна цена или начална за покупка на необслужен и нерегистриран автомобил.

    Аз разбрах, че 3000 лв. са само за колата ?

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Аз разбрах, че 3000 лв. са само за колата ?

    Правилно си разбрал. Колегата просто е пропуснал тази информация от първия пост.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    понеже там има по-голяма степен на сгъстяване.

    Извинявам се за офтопика :offtopic_s: аз нямам какво да кажа по темата понеже с тоя бюджет не знам що за кола може да се купи ! Ама просто се чудех каква е зависимостта между акумулатора и степента на сгъстяване ?

    Степента на сгъстяване е постоянна величина в един двигател заложена от производителя и не се променя с амортизацията му !

    Навярно трябва да е ставало дума за степен на компресия :wink12:

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Добре, относно коментарите за бюджета. Я сега вземете да кажете като за първа кола, на която най-вероятно ще и видя сметката, с какъв бюджет е хубаво да разполагам ? П.П. За Volvo S40 98/99та какво мислите?

    Редактирано от G. Vidinov (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    ...Проблема е зимата. Дизела пали по-трудно и съответно трябва да имаш и хубав акумулатор, понеже там има по-голяма степен на сгъстяване.

    Има една джаджа под капака, викат й "подгряващи свещи", та не знам коя кола с това приспособление пали трудно през зимата, пък даже и на - 200 Редактирано от hlevoust (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    За Seat какво мислиш?Двигател и ходова част са на VW.Модели хетчбек :Ibiza,Leon,Toledo(1L което е поостарял модел но с огромен багажник).За седан можеш да погледнеш Cordoba.За 3000 лева няма как да си вземеш автомобил по-нов от 96-97 година, т.е. можеш да си вземеш но ще бъде "яма" за пари. Ако си решил да е VW,Seat или Audi гледай да е дизел ,според мен е по-добре от колкото газ TDI -то е икономичен двигател предполагам , че 90 или 110 к.с. са ти достатъчни. Моя автомобил е Toledo от далечната 1993г. 1.8 с 90к.с. с газова уредба и като човек който кара на газ те съветвам да си купиш дизелов автомобил,защото за тези пари с които ще зареждаш бензин и газ(защото няма как без бензин) по-добре си карай на дизел! Казали ти че дизела щял да стане 3 лева,ами да не си мислиш ,че газта винаги ще е 1,30 :D

    Редактирано от XperiaNeo (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Всеки си хвали неговата си кола. Иначе, защо я има и налива пари в нея? Дизел или газ? От точка А до точка Б при извън градско, крайната цена е една. Просто дизела си харчи малко като литраж. Зимата е важно да има добавка, за да не замръзва нафтата по тръбопровода. Тъй като имам достатъчно стаж със няколко коли, а и във рода е пълно със шофьори, ще кажа, че е по добре стар автомобил от висок клас, пред нова кола от нисък клас. Висок клас кола, ще те зарови без да бърка в джоба. Този факт е пред мен отдавна и е доказан. Като марка и модел не се наемам да коментирам. Всяка кола си има предимства и недостатъци. Ако финансите ми позволяваха щях да имам три коли. Баща ми имаше БМW. За 12г. само гуми е сменял, без нито един ремонт. Може да е скъпа потдръжката, ама е във рядък период от време.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Аз мисля,че като за начинаещ е добре по малка кола ! По добре на малката да свикне,пък после,ако реши да си купи по голяма ;) Успех !

    1 човек харесва това

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Тъй като имам достатъчно стаж със няколко коли, а и във рода е пълно със шофьори, ще кажа, че е по добре стар автомобил от висок клас, пред нова кола от нисък клас.

    Висок клас кола, ще те зарови без да бърка в джоба. Този факт е пред мен отдавна и е доказан.

    Това не го разбирам. Хем по-добре стара кола/висок клас, хем високият клас кола ще ме зарови без да бърка в джоба?

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Всеки си хвали неговата си кола. Иначе, защо я има и налива пари в нея?

    Дизел или газ? От точка А до точка Б при извън градско, крайната цена е една. Просто дизела си харчи малко като литраж.

    Зимата е важно да има добавка, за да не замръзва нафтата по тръбопровода.

    Тъй като имам достатъчно стаж със няколко коли, а и във рода е пълно със шофьори, ще кажа, че е по добре стар автомобил от висок клас, пред нова кола от нисък клас.

    Висок клас кола, ще те зарови без да бърка в джоба. Този факт е пред мен отдавна и е доказан.

    Като марка и модел не се наемам да коментирам. Всяка кола си има предимства и недостатъци. Ако финансите ми позволяваха щях да имам три коли.

    Баща ми имаше БМW. За 12г. само гуми е сменял, без нито един ремонт. Може да е скъпа потдръжката, ама е във рядък период от време.

    Нещо не те разбрах за големия и малкия клас коли. Все пак да попитам...колко примерно струва външно огледало на Мерцедес да кажем 190? Или примерно, колко струва един прост превключвател на таблото за същата кола? А колко ли струва да оправиш парното на 124-ката? Питам, щото сега се сетих за един таксиджия без работещо парно на Мерцедеса си, както и за някои познати с Мерцедеси. Единия даже стоя цяла зима, щото автоматичната му скоростна кутия се прецака и Мерцедеса не можеше да мръдне и метър.

    За нафтата щях да кажа нещо подобно. Не дизеловият мотор е виновен за проблемите зимата, а калпавата нафта или по-точно неподходящата.

    За газта също съм съгласен. Първо, на тия стари автомобили проблемите с газовите уредби са много по-вероятни. Сега си представете, колко често ще се ходи на майстор за регулировки - я колата няма ряз, я гори два пъти отгоре. А какво става като палим зимата или свърши газта? Ами пак на бензин. Ами ако заредим калпава газ? Икономиите отиват на вятъра. Тук не слагам и цената на монтажа. Ако се кара малко тая кола, лично аз не виждам смисъл от газова уредба. Освен това заема и място в багажника или липсва резервна гума. Пак ще дам пример с моята бензинова Фиеста. Сега както си я карам без климатик, вече два месеца съм с разход 5.7-5.9 л/100 км. Дизелът едва ли ще ми даде кой знае колко по-голяма икономия, а и аз сега не карам кой знае колко заради цените на горивата. И каква ми е сметката да минавам на газ или нафта при тоя бензинов разход и тия нормални километри, които минавам?

    А за това, дали всеки хвали автомобила си...не съм много съгласен. Много хора плюят автомобилите си, макар според статистиките в световен мащаб, 70-90 % да са доволни от автомобилите си, независимо от марката и модела. Това трябва да ви говори нещо, както и факта, че примерно 60-80 % от 10 годишните автомобили минават без проблеми прегледите в Германия и то от първия път. Значи има и добри автомобили на тая възраст. Проблем може да стане, ако сме от останалите 30 %. Тогава никой не ни е виновен. Просто това е статистиката. Тогава какъв е проблема човек да е доволен от автомобила си?

    А когато аз говоря за Форд, винаги се съобразявам първо със статистиката и второ с моя 7 годишен опит с тая марка. Ако забелязвате, в тая тема препоръчах седани, различни от Форд. Едва след като колегата уточни, че може да се замисли и за хечбек, предложих да обърне внимание и на Фокус. Първо, Фокус 1 е сравнително надежден автомобил и второ, за тия пари трудно ще се намери нещо по-надеждно, с изключение може би на някоя Астра. За японските не говоря, защото там трябва да се примириш и с някой евентуален ремонт на висока цена, стига разбира се да се намерят и части за това. Казвам да се намерят, защото един приятел преди 4-5 години с неговия служебен Galant се оказа, че няма скоростна кутия за тоя модел в България. Чисто и просто маркировката се различава с една единствена буквичка и няма как да се ремонтира тая скоростна кутия. Обикаля моргите, но все тая. Продължи да кара Митсубишито без една скорост. Предполагам всичко би станалои с поръчка, но на каква цена и за какво време?

    ПП: Знам за някои колеги тук, дето не искат да погледнат Форд. Прави са за своя случай, както и аз съм прав за моя. И аз не исках повече да погледна евтин, стар, руски автомобил, та затова и директно минах на нови. Толкова бях се отчаял от това, че през ден бях под колата. Зарекох се навремето да не давам по-малко от 6-7000 лева за автомобил. Просто надолу е ужас! Това няма много общо с темата, защото става въпрос за млад шофьор. Тогава дори е препоръчително точно такъв, евтин автомобил. Хем да не те боли като го блъснеш или те блъснат, хем да се отракаш малко с ремонтите и капризите на старите возила.

    Редактирано от Кирилов (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Има една джаджа под капака, викат й "подгряващи свещи", та не знам коя кола с това приспособление пали трудно през зимата, пък даже и на - 200

    Дори и с подгряващи свещи при минусови температури дизела прави проблем.

    Извинявам се за офтопика :offtopic_s: аз нямам какво да кажа по темата понеже с тоя бюджет не знам що за кола може да се купи ! Ама просто се чудех каква е зависимостта между акумулатора и степента на сгъстяване ?

    Степента на сгъстяване е постоянна величина в един двигател заложена от производителя и не се променя с амортизацията му !

    Навярно трябва да е ставало дума за степен на компресия :wink12:

    Да степен на компресия. Прави си.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

    Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

    Регистрирайте се

    Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!


    Нова регистрация

    Вход

    Имате регистрация? Влезте от тук.


    Вход