Премини към съдържанието
NemeziS

Въпрос относно тестовете в България?

Препоръчан отговор


Въпроса ми е свързан с това как се оценяват?

Та значи моята преподавателка по български език и литература тука последния тест, който го даде беше от 30 въпроса и каза, че полвината са за 3-ка! ;) И каза, че по принцип по закон е така ама аз не и вярвам и ако някой може да каже и да бъде поткрепен от съотвения закон стига да има такъв де!

П.С. - А пък по биология учителката даде тест от 20 въпроса и само 4 бяха за три!?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да, така се оценяват тестовете. Трябва да имаш вярни половината отговора за 3-ка. Оттам вече е за по-висока оценка. Обикновено колкото по-висока е оценката, толкова границата намалява. Примерно имаш 20 въпроса. Половината (10) са за тройка, после за четворка са да речем до 15, за петица до 18 и вече за отлична оценка трябва да имаш само 1-2 грешки.

Точен закон не мога да ти извадя, но правилното оценяване е това. Трябва да имаш половината от знанията, за да ти се пише оценка среден.

А за учителката ти по биология - зависи от трудността на въпросите, щом от 20 само 4 са били за 3-ка (особено, ако трябва да подкрепиш отговорите на някои въпроси с обосновка и примери). Въпрос на принципи е. Всеки учител си има някаква схема на оценяване.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Еми жалко, че е така ама сега какво да се прави, то вече какви ли не закони вкараха. Вече в училище ще ни се слагат оценките, отсъствията и така нататък на интернет страница и родителите ще могат да ги гледат. Уча в Хенри Форд.

А за по биология не, че неква обосновка най - обикновенно с А,Б и В ама може би е затова, защото то в А примерно се вклучва 1,2 и 3. В Б е 1,2 и 4 и така нататък.

Еми мерси за отговoра, защото много исках някой да го потвърди това, защото направо ми къса нервите учителката ми по литература и то не само заради тестовете.

Редактирано от NemeziS (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

С този правопис и словоред и ти ми скъса нервите!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Въпроса ми е свързан с това как се оценяват?

Та значи моята преподавателка по български език и литература тука последния тест, който го даде беше от 30 въпроса и каза, че полвината са за 3-ка!  :)  И каза, че по принцип по закон е така ама аз не и вярвам и ако някой може да каже и да бъде поткрепен от съотвения закон стига да има такъв де!

П.С. - А пък по биология учителката даде тест от 20 въпроса и само 4 бяха за три!?

<{POST_SNAPBACK}>

Според системата, която се използва в почти целия свят и напоследък се внедрява все повече и в България, трябва процента на верните отговори да е дори 51% за положителна оценка (т.е. 3-ка). Но разбира се всеки преподавател има свободата да определя критериите за оценяване и оценка!


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Докато бях в техникума (вече Професионална Гимназоя по Строителство, Архитектура и Геодезия), бяхме по така нареченото "Модулно обучени". То вкючва само тестове по специалните предмети. Оценяването беше на база 100 точки. Съответно, за да си изкарал теста трябва да имаш повече от 51%, т.е. 51 точки (оценка 3). От там нататък колкото повече точки изкараш, толкова по-висока е оценката.

Така, че не се ядосвай, че учителката ти по литература действа по този начин. Това е нейно право.

Не е толкова трудно с тези тестове. Изкарах си средното образование така. :) :bye:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В училище не можех да се оплаквам защото независимо от теста оценката ми беше задоволителна. Но в университета видях яката сеч. Вепроси от рода " Не е ли вярно че това не води до следващото", с отговори А) вярно , Б) невярно , В) непълно. Какво бихте отговорили? Въпроса за 51% седи на дневен ред само ако теста е затворен, т.е. има само а), б), в). Ако ви изпитват на т.н. Отворен тест тогава системата за оценяване трябва да е друга. Това с процентите е взето от американските тестове но там болшинството са от рода: "От какво е направена клетъчната стена? а)PVC б)цеулоза в)АТФ". Е незнам колко трява да си тъп за да напишеш а) и колко не трябва да си учил за да пишеш в).Направете разликата м-у двата и кажете дали трябва да съществува правилото за 51%.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Има и друг едим момент. Не бро

За създаване и оценяване на тестове си има цяла разработена методика. В някои случаи важни са не само броя верни отговори, но и от кои въпроси са. Също така важно е дали в теста е имало т.нар. отворени въпроси, в които трябва да напишеш отговора, а не да играеш тото, ако не го знаеш и да маркираш някои от дадените отговори. А има и вариант в койтоп грешен отговр да намалява оценката и анулира няколко верни отговора. Препоръката е, когато се дава тест да се дава и схемата за оценка на теста. Така всеки може да се убеди в правотата на оценяващия.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход


×

Информация

Този сайт използва бисквитки (cookies), за най-доброто потребителско изживяване. С използването му, вие приемате нашите Условия за ползване.