Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Здравейте!

Питането ми е свързано с начина на отчитане на мобилен интернет към Мтел при тарифен план Мтел сърф S. Телефона ми е Sony Xperia Tipo. В упътването му чета следното (картинка е, защото е защитено срещу копиране):

 

Публикувано изображение

За целта се връзвам към мрежата през домашния рутер. Та въпросът ми е: използвайки само Wi-Fi по описания начин (било чрез рутер или безплатен на обществени места), отчита ли ми се мобилен трафик или не?

Благодаря за вниманието!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не, не се отчита, защото са две съвсем различни неща. При мобилният интернет трафика минава през Оператора и той го отчита. При Wi-Fi трафика минава през интернет доставчика ти и няма нищо общо с Оператора. Няма от какво да се притесняваш. Поздрави!

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това е валидно за всеки един план и за всеки един доставчик.

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Благодаря! 

Очевидно е, че вкъщи вероятността да ползвам интернет през телефона си е точно нулева, та затова бих искал да уточня друго - има ли опция (не намирам нищо такова в ръководството на телефона), при която мобилният пренос през Wi-Fi да е с приоритет над този на оператора? Казано иначе, как е по-удачно да се ползва мобилен интернет - с постоянно активиран Wi-Fi и забранена мрежа към МТел, предполагаща активиране на втората при липса на първата или включени и двете?

И още нещо - по поречието на Дунав покритието на нашенските оператори е доста слабо, та при режим "автоматична мрежа" се налага да си отваря човек очите на 4, че инак току се намъква към съответния румънски оператор. При ръчен избор пък мрежата често изчезва, та батерията се изтощава в пъти по-бързо търсейки оператор. Влияе ли тоя хаос върху мобилния интернет (роумингът си е роуминг, за него е ясно)?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Благодаря! 

Очевидно е, че вкъщи вероятността да ползвам интернет през телефона си е точно нулева, та затова бих искал да уточня друго - има ли опция (не намирам нищо такова в ръководството на телефона), при която мобилният пренос през Wi-Fi да е с приоритет над този на оператора? Казано иначе, как е по-удачно да се ползва мобилен интернет - с постоянно активиран Wi-Fi и забранена мрежа към МТел, предполагаща активиране на втората при липса на първата или включени и двете?

И още нещо - по поречието на Дунав покритието на нашенските оператори е доста слабо, та при режим "автоматична мрежа" се налага да си отваря човек очите на 4, че инак току се намъква към съответния румънски оператор. При ръчен избор пък мрежата често изчезва, та батерията се изтощава в пъти по-бързо търсейки оператор. Влияе ли тоя хаос върху мобилния интернет (роумингът си е роуминг, за него е ясно)?

В момента в който кажеш "мобилен интернет" се разбира интернет достъп през мобилния оператор. Различните телефони могат да се настройват за подобни приоритети, но ако твоя няма по-добре спирай дейта услугите и ползвай wifi където го има


  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Така, да почнем отзад напред: - Мобилният интернет е пряко и 100% зависим от Оператора. Ако преминеш към Румънски оператор (роуминг), то ползваш и "международен" мобилен интернет. Демек - сметката ти за секунди може да стигне 3 цифрена сума... И съответно - при лоша връзка (слаба), то и мобилният интернет ще е повлиян, защото е зависим именно от връзката ти с Оператора... - Едва ли не всички смартфони са настроени, когато има Wi-Fi да ползват него, а не мобилният интернет. Можеш спокойно да си оставиш включени и двете, а телефона ще ползва това, което е с по-добра връзка. Предвид, че Wi-Fi се разпространява на около 30-40 метра от източника (рутера), то трябва да си близко до него. Апартамента, кафенето, обществените места, но ако има Wi-Fi, то телефона се свързва с него. Обикновено отнема 10-20 секунди да го отчете. Може да гледаш на екранчето (според марка, модел и версия на Android) - има иконка коя връзка към интернет се ползва. Обикновено за 3G има буква "H", за Wi=Fi има символа на разпръснат сигнал, а за GPRS е изписана буквата "G". Но това е в общият случай. Не знам със 100% как е при теб. Поздрави!

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост

В момента в който кажеш "мобилен интернет" се разбира интернет достъп през мобилния оператор. Различните телефони могат да се настройват за подобни приоритети, но ако твоя няма по-добре спирай дейта услугите и ползвай wifi където го има

 

 

Благодаря! 

Очевидно е, че вкъщи вероятността да ползвам интернет през телефона си е точно нулева, та затова бих искал да уточня друго - има ли опция (не намирам нищо такова в ръководството на телефона), при която мобилният пренос през Wi-Fi да е с приоритет над този на оператора? Казано иначе, как е по-удачно да се ползва мобилен интернет - с постоянно активиран Wi-Fi и забранена мрежа към МТел, предполагаща активиране на втората при липса на първата или включени и двете?

И още нещо - по поречието на Дунав покритието на нашенските оператори е доста слабо, та при режим "автоматична мрежа" се налага да си отваря човек очите на 4, че инак току се намъква към съответния румънски оператор. При ръчен избор пък мрежата често изчезва, та батерията се изтощава в пъти по-бързо търсейки оператор. Влияе ли тоя хаос върху мобилния интернет (роумингът си е роуминг, за него е ясно)?

Аз съм с подобен на твоя телефон - Xperia E и може да се избира трафик през мобилният оператор и WI-FI или само през WI-FI.  Пиша ти тези редове затова, защото телефоните са много близки по параметри и е твърде вероятно да намериш менюто във "Съветника за настройки" Ако беше на Виваком - последните ти предоставят безплатен интернет в рамките на договора, при подписан договор през месец юни - 2013 година. Това не е реклама , а да знаеш, ако не си забелязал офертата им. На мен сега ми е много добре и не се притеснявам дали е мобилен или през WI-FI - интернета!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Благодаря! 

Очевидно е, че вкъщи вероятността да ползвам интернет през телефона си е точно нулева, та затова бих искал да уточня друго - има ли опция (не намирам нищо такова в ръководството на телефона), при която мобилният пренос през Wi-Fi да е с приоритет над този на оператора? Казано иначе, как е по-удачно да се ползва мобилен интернет - с постоянно активиран Wi-Fi и забранена мрежа към МТел, предполагаща активиране на втората при липса на първата или включени и двете?

И още нещо - по поречието на Дунав покритието на нашенските оператори е доста слабо, та при режим "автоматична мрежа" се налага да си отваря човек очите на 4, че инак току се намъква към съответния румънски оператор. При ръчен избор пък мрежата често изчезва, та батерията се изтощава в пъти по-бързо търсейки оператор. Влияе ли тоя хаос върху мобилния интернет (роумингът си е роуминг, за него е ясно)?

В настройките на телефона има опция, как да се свързваш с интернет - через Wi-Fi картата или чрез GPRS на телефона. За да не се закачиш към някой друг оператор в района на река Дунав, трябва да избереш опцията оператора да ти е винаги MTEL.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

.... Едва ли не всички смартфони са настроени, когато има Wi-Fi да ползват него, а не мобилният интернет. Можеш спокойно да си оставиш включени и двете, а телефона ще ползва това, което е с по-добра връзка...

Точно това е същността на питането - противоречието между евентуалното (не го виждам изрично упоменато в иначе доста подробното ръководство на телефона) софтуерно решение, даващо приоритет на W-Fi пред мобилния интернет, и също така софтуерното даване приоритет на по-добрия сигнал, който в случая е крайно рисков.

Но пък е достатъчно ясно за мен, че във вътрешността на страната мога спокойно да се доверя на перманентно активиран Wi-Fi и ползване само при нужда услугите на МТел.

Не съм наясно с тая материя, защото в 99% от случаите пътувам с лаптоп, та той ми решава почти всички проблеми, но все пак има и случаи, макар и единични, в който се налага ползване на интернет през телефон, та затова и го активирах преди 2 дни с подновяването на договора.

..., но ако твоя няма по-добре спирай дейта услугите и ползвай wifi където го има

Разбирам, трябва да си отварям очите!

...трябва да избереш опцията оператора да ти е винаги MTEL.

Така и е настроен - МТел на ръчен режим, иначе отивам на Водафон Румъния...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Точно това е същността на питането - противоречието между евентуалното (не го виждам изрично упоменато в иначе доста подробното ръководство на телефона) софтуерно решение, даващо приоритет на W-Fi пред мобилния интернет, и също така софтуерното даване приоритет на по-добрия сигнал, който в случая е крайно рисков.

Но пък е достатъчно ясно за мен, че във вътрешността на страната мога спокойно да се доверя на перманентно активиран Wi-Fi и ползване само при нужда услугите на МТел.

Не съм наясно с тая материя, защото в 99% от случаите пътувам с лаптоп, та той ми решава почти всички проблеми, но все пак има и случаи, макар и единични, в който се налага ползване на интернет през телефон, та затова и го активирах преди 2 дни с подновяването на договора.

За какво ти е специален софтуер? Просто си избираш по какъв начин да се свързваш. Менюто на телефона е опростено просто трябва да се внимава.Западняците нямат този проблем като нас и не ги интересува чак толкоз как са се свързали в интернет.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

...Пиша ти тези редове затова, защото телефоните са много близки по параметри и е твърде вероятно да намериш менюто във "Съветника за настройки" ...

Принципно телефоните са едни и същи, разликите са в екстрите. Ще огледам по-основно "Съветника", явно нещо ми убягва от него.

 

Благодаря на всички!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

...

Проблема на пограничните региони е, че сигнала хем не е добър, хем може да минеш на друг (чуждестранен) оператор. Ако се случи да минеш на чужд оператори и ползваш интернет - майка ти жална... Цените са колосални. От рода на 3-4, до към 5 лева на MB. Не съм гледал скоро тарифите, ама да си знаеш. Аз, понеже пътувах в Сърбия, на 50 километра от границата просто забраних мобилният интернет и това беше. Цените са ужасни... Интересното е, че когато говорих за това с Globul (операторите им) те ме посъветваха същото, макар аз да си го знаех. Приятно изненадан от този факт!
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За какво ти е специален софтуер?...

Нямах предвид "специален". Но както лаптопът дава автоматичен приоритет на кабелната връзка пред въздушната, така и да е при телефона, макар и в обратен ред, т.е. да се зададе предимство на един начин спрямо друг, дано се изразявам ясно. 

Проблема на пограничните региони е, че сигнала хем не е добър, хем може да минеш на друг (чуждестранен) оператор. Ако се случи да минеш на чужд оператори и ползваш интернет - майка ти жална... Цените са колосални. От рода на 3-4, до към 5 лева на MB. Не съм гледал скоро тарифите, ама да си знаеш. Аз, понеже пътувах в Сърбия, на 50 километра от границата просто забраних мобилният интернет и това беше. Цените са ужасни... 

Четеш ме като отворена книга! В събота ще пътувам през Сърбия, та в частност въпросите ми са насочени най-вече в тая посока - интернет там, където няма как да ползвам лаптопа, ако и да е с мен.

А за сигнала по границите не ми се и говори дори, не че на някой оператор му пука от това.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Нямах предвид "специален". Но както лаптопът дава автоматичен приоритет на кабелната връзка пред въздушната, така и да е при телефона, макар и в обратен ред, т.е. да се зададе предимство на един начин спрямо друг, дано се изразявам ясно. 

Четеш ме като отворена книга! В събота ще пътувам през Сърбия, та в частност въпросите ми са насочени най-вече в тая посока - интернет там, където няма как да ползвам лаптопа, ако и да е с мен.

А за сигнала по границите не ми се и говори дори, не че на някой оператор му пука от това.

Засега не съм виждал подобно нещо в телефоните. Просто трябва да се внимава.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Засега не съм виждал подобно нещо в телефоните. Просто трябва да се внимава.

Сами си задават приоритет... Когато има достатъчно силен Wi-Fi сигнал се изключва автоматично 3G връзката. Вече два телефона ползвам с Андроид и е така...

Нямах предвид "специален". Но както лаптопът дава автоматичен приоритет на кабелната връзка пред въздушната, така и да е при телефона, макар и в обратен ред, т.е. да се зададе предимство на един начин спрямо друг, дано се изразявам ясно.  Четеш ме като отворена книга! В събота ще пътувам през Сърбия, та в частност въпросите ми са насочени най-вече в тая посока - интернет там, където няма как да ползвам лаптопа, ако и да е с мен. А за сигнала по границите не ми се и говори дори, не че на някой оператор му пука от това.

Сърбия не е в Европейският съюз и наложените цени от Европа не са валидни за там, нали се сещаш. Просто забрани мобилният интернет там и разчитай на свободни Wi-Fi точки където и както намериш, ако не искаш да плащаш астрономически суми после...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да, знам за зоните.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Въпросът всъщност няма нищо общо с това кой е оператора, а е свързан изцяло с настройките на Андроид. При моят 2.3 базиран телефон вифито винаги има приоритет над мобилната мрежа, но не мога да ти гарантирам, че при всички версии е така. Ето защо най-сигурното решение е да спираш мобилния нет. Просто си изкарай Power widget на хоумскрийна и ще става с един клик на бутона с двете стрелки. Алтернативно от менюто на Андроид 2.3 е Settings - wireless and network - mobile networks - data enabled.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

няма какво да се притесняваш наистина. а и щом си на Мтел Сърф няма да имаш проблеми и дори да ти е включен мобилният интернет. аз съм абонат на същата програма и се родих направо  - автоматично сменям уифи с мобилният интернет на мтел. Връзката е много добра, а плащам само абонаментната такса.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

ми и аз съм на Мтел сърф. даже и телефон си взех от програмата. постоянно съм в интернет и то не уифи, а мобилен интернет от мтел и плащам само абонаментната такса.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

аз си направих регистрация в сайта на мтел и оттам си следя трафика за мобилният интернет

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

проверявай си използваните мегабайти от *88#. аз проблем с отчитането на мобилният интернет от мтел не съм имал

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

трафика на мобилен интернет може да се следи и от телефона, и онлайн. прави се разлика между уайфай и мобилен интернет от оператор. мтел например си поддържа статистика.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

ми що се отнася до мтелският нет - може да си го проверяваш и като избереш кратък номер *88 или пък вътрешния панел за отчитане на телефона. аз така си следя и вече съм на мтел смарт 2 ;)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

ми що се отнася до мтелският нет - може да си го проверяваш и като избереш кратък номер *88 или пък вътрешния панел за отчитане на телефона. аз така си следя и вече съм на мтел смарт 2 ;)

 

Мда Аз също съм абонат на мтелския нет. доволен съм

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.