Премини към съдържанието
algor

„УМНИЦИТЕ” от аварийната лента...

Препоръчан отговор


„УМНИЦИТЕ” ОТ АВАРИЙНАТА ЛЕНТА

 

      Във връзка със задръстването на магистрала Тракия поради ремонт на мост, което в неделя /25.08.2013/ беше 15 км и това, че се очакват задръствания там поне до август 2014г, както и във връзка с манталитета на част от българските шофьори, които са нещо повече от всички останали и за тях правилата не важат и карат в задръстване по аварийната лейта, искам да разкажа следното, което се случи тогава. Кой крив, кой прав не знам, всеки сам може да прецени за себе си, но карането по аварийната лента в задръстване дразни изключително много спазващите правилата участници и е огромна простотия и глупост. Глупост е, защото:

      1. Винаги идва момент, в който и аварийната лента се запълва и няма накъде да се продължи напред и трябва да се спре в нея. А така се блокира достъпа на автомобили на полицията, линейки и пожарни /не дай Боже/, ако има нужда. Преди време в такава ситуация си отвисяхме 1 час половина в задръстване поради катастрофа и като се задръсти аварийната лента след 10 минути се чу линейката, която трябваше да мине, но нямаше откъде. Оттам се започнаха едни маневри аз в средната лента, идиотът в аварийната лента и така всички в тези две ленти, та да направим път. Направихме /средната лента наляво и аварийната лента наляво/ и линейката мина по банкета след още 2-3 минути. Кога е стигнала катастрофата не знам, но вместо в нашия участък да мине за 10-15 секунди, всички тези „умници” в аварийната лента я блокираха за 2-3 минути. Стана ми срамно, че съм българин и още съм тук в този момемт, честно. Направо да им пожелаеш другият път те, „умниците” от аварийната лента да чакат линейка, която не пристига и не пристига, защото страната е България, простотията е българска и манталитетът е български.

      2. Минаването по аварийната лента спестява време на минаващите по нея, но ощетява всички останали коли, които стоят и чинно си чакат в другите 2 ленти вече безкрайно време, защото са културни, не са над закона, обикновени, по-глупави от „умниците” или както искате. Те вместо да минат за час и половина ще минат за 3 часа, а „умниците” от аварийната лента ще минат за 10минути, защото са безпардонни, нетолерантни.

 

      Започвам разказът за последното задръстване в неделя /25.08.2013/ на магистрала Тракия, поради ремонт на мост, което беше 15км поне. Караме си и спираме в един момент. Първо си мисля катастрофа, ужас, пак ли. Дано да са живи хората. Тръгваме, правим 20метра на първа скорост и пак спираме. Още тук „умниците” от аварийната лента започваха да се изнасят с маневри към аварийната лента, защото те бързат повече, имат малки деца, не могат да чакат, возят болен човек или родилка, абе всеки си има причините, но със сигурност най-голямата причина е ПРОСТОТИЯТА! Защото ако има бременна жена или болен човек трябва да минат 2-3-5-10-20 коли, а не 500-1000. По едно време гледам една Хонда Сивик сив хетчбек кара по аварийната лента. Кара си, но тръгва и спира почти до мен с темпото на движение на колоната. В първия момент не се усетих, но след 5 минути стана ясно, че човекът блокира напиращите отзад „умници” от аварийната лента и си кара със скоростта на задръстването и така поне 10-15минути. В един момент като се изравни с мен му направих жест да си свали прозореца. Сваля го той и аз му викам през жена ми, която е на седалката до мен: „Евала пич, така ще те бият, но да знаеш, че ако стане нещо спирам и съм на твоя страна и съм ти свидетел”. Човекът се ухили, махна с ръка, а отзад се возят едно ли, две ли деца и жена му отпред. Да му се чудиш и на него.А иначе няма минаване.       Вместо час и половина ще чакаме там поне 3 часа, защото нямаше никаква организация от страна на полицията, въпреки че на всеки нормален човек е ясно какво ще стане неделя следобед и вечер през август месец. Какво пречи да има една полицейска кола, която да е 4-5-10км преди ремонта на моста в задръстването и регулира движението. Да спира тези които карат по аварийната лента и да ги глобява. Или по-добре да стоят с 1 камера и да снимат колите в аварийната лента и после снимките за глоби. Поне 500 или 1000 коли по една глоба колко пропуснати ползи за държавния бюджет. Но в нашата държава полицията е там където и когато не ти трябва, а когато ти потрябва я няма. Как беше - НАШАТА ПОЛИЦИЯ НИ ПАЗИ! Голям хит. Надявам се и някой полицай от по-висшите етажи да прочете това, да има съвест /защото утре може линейката да бърза и за него или негов близък, приятел роднина, да не дава Господ/ и да помисли върху тези мои излияния какво да се направи, за да има някакъв ред, да се гордеем, че сме българи дори в задръстването и да виждаме, че има полиция където и когато трябва, а тарикатлъците и простотията не минават. Защото тарикатлъците и простотията зад волана са причина за поне половината, ако не и повече от жертвите на катастрофи, които за миналата година са 700-800 човека, а ранените са поне 10000човека. Ако сме толерантни и караме разумно цифрите сигурно ще са наполовина. Както и да е, продължавам нататък.       Зад Хондата има дълга опашка от „умници” от аварийната лента. Зад нея Мерцедес S класа, някъде от 2000-2003 година т.е. 10-12 годишен, сребрист, с пловдивски номер, с плешив шофьор и кифла до него. Стои зад Хондата и по едно време се премести зад мен с идеята явно да използва и някак да мине пред Хондата ако аз тръгна по-рязко. Видях го и следващия половин час поне тръгвах и спирах така, че Хондата от дясно да върви до мен и аз до нея, сиреч горе-долу тръгваме и спираме заедно. Мерцедесът след това се премести зад Хондата пак т.е. в аварийната лента. Коланата си пъпли с 10 км/ч, тръгнеш вдигнеш 10-15-20км/ч и спреш след 10-20-30-50 метра, че и по нагорнище. Жега е. Всеки бърза и е изнервен. Никой не е предполагал, че там ще трябва да се стои поне час и половина, а ако сложим и „умниците” от аварийната лента, то 3 часа не ти мърдат. Всеки има жена, дете в колата, бърза да се прибира, утре е работен ден, да се оправя, багажи да сваля и прочие, но не. Задръстване! Тази така омразна дума за всички шофьори. И то не какво да е задръстване, а поне 15км задръстване. Колите, които са по-стари, започват да прегряват. Тук там по аварийната лента има спрели коли с вдигнати предни капаци. Мерцедесът явно реши, че вече достатъчно е чакал и е бил толерантен. В аварийната лента зад Хондата започва да свири на пожар. Свири минута и половина нон стоп, други зад него взимат пример и те свирят. Някои обаче не свирят, защот клаксоните бяха 3-4, а не 100. Колоната се движи с никаква скорост. Даже едни младежи бяха слезли, бягаха до колите, ходиха по нужда и така. Свири си Мерцедесът минута и половина и вече и на мен ми бърка в ......... Изчаках пред мен да се освободят 30метра и оттам, първа, рязко газ, десен мигач и аз в аварийната лента пред Хондата. Пред мен в средната лента беше един Форд Орион комби. Изравнявам се с него и спирам. Хондата мръдна зад мен и тя спира. Както се свиреше отзад с клаксоните, така и свирнята престана на момента. Така карах до Форда поне около половин час. През този половин час, сребристият пловдивски Мерцедес в един момент използва, че отстрани има равно, което си е чакъл и може да мине евентуално и се изравни с Хондата. Почнаха се едни жестове и псувни и прочие. Аз го виждам, но нищо. Вече се намести между мен и Хондата. Държа го отзад не нарочно, но няма как да ме заобиколи, защото отстрани на пътя вече не е равно и няма как да мине по чакъла. Аз съм си до Форда Орион комби и си карам с него. След 5-6 минути нарочно в един момент му направих място, да мине от ляво т.е. по асфалта. Ясно е, че го пускам. Минава, изравнява се до мен и средни пръсти, жестове. Тръгва си напред по пътя, прави 10-15метра пред мен и спира рязко. Едвам спирам и аз - не очаквам да набие спирачки. Слиза, оставя отворена вратата на Мерцедеса S класа, 12 годишен барутник, без предна лайсна с датчици за предния парктроник, защото няма 2000лв да си я купи, а пък някой друг като него г*зар с 12 годишна S класа му я е откраднал, защото и той е нямал 2000лв да си я купи. Пловдивският ......... се пеняви, ръкомаха, псува, изплюва се на земята показно. Аз не го провокирам. Стоя като пън. Дано не тръгне да ме бие и убива. Не искам проблеми. Викам си добре де. Откъде ме знаеш какъв съм, що съм, колко ми е акъла или дали просто не съм луд. Луди хора има много по улиците и не всички са в здравни заведения. Мога да тръгна през теб колата и после да, ще имам проблем, но нали знаем в каква държава живеем. Умрелият си е умрял, виновният ще се оправи по някакъв начин. Така или иначе присъдите не съответстват на деянията. Или пък ако ми скочиш на бой откъде знаеш например, че нямам боен пистолет в мен или не съм полицай примерно. Или пък не съм с 10-ти дан по карате. За да го правя очевидно не ми пука от теб и не ме е страх от S класата ти без предна лайсна. Вътрешно ми е гот, даже си мисля да сваля прозореца и да му предложа 1000евро щото е баровец да си купи предната лайсна. Случайно имах толкова в мен. Но имам разум да не го провокирам повече, защото и аз не искам други проблеми, а така шансът да тръгне да прави нещо нараства, пък ако тръгне става проблем и за мен, и за него. Няма смисъл! Спомням си една случка в Благоевградско преди повече от 10години със Стойчо Стоилов, бившия футболист на Литекс, ЦСКА и Нюрнберг. Засякла го Жигула с пенсиониран военен вътре, а Стойчо Стоилов с джипа и слезнал нещо да му се обяснява ли, да го бие ли, никой не знае. Пък и кой кого е засякъл не е съвсем ясно май. Резултатът 3-4 куршума в тялото на Стойчо, правиха му операции, беше по болници поне половин година и това сложи край на кариерата му май. Иначе можеше да играе още малко. Едва оживя. Така, изплюва се пловдивският ........... /в Пловдив сигурно не всички са такива и има и нормални хора, то и от другите навсякъде ги има де/ качва се на Мерцедесчето без предна лайсна, на 10-12 годишна възраст и изчезва напред. Караме си, аз до Форда Орион Комби, отзад Хондата. По едно време идва отбивка в дясно, но първо е почти без асфалт, чакъл, с неравности и второ доста се обикаля. Та оттам виждам в огледалото „умниците” от аварийната лента тръгват да минават през траповете водени от един Мерцедес, бял, може би на година и половина, най-много две, ей такъв изцъклен отпред . Скъпа и хубава кола дори за Германия. Кара през неравностите, вдига прахоляк и бърза да отиде на другия край на отбивката, да влезе преди нас и да изчезне напред. И аз първа, втора, 20км/ч, 40км/ч, 40коли от средната лента ги минавам и хоп точно, където черният път се връща на магистралата се вижда Мерцедесът отдясно, но аз очевидно ще мина преди него. Минавам, правя 10 метра и спирам, след мен белият Мерцедес. Държах го 2-3 минути отзад и му направих път. Изравнява се преди мен и ми прави жест до главата, върти си пръста т.е. нямам мозък. Аз го гледам хем сериозно, хем с насмешка, хем вътрешно ми е даже много готино и през цялото време му правя знак с лявата ръка да си кара т.е. „Айде не ми се обяснявай, карай си, че те прежалих да те пусна, да не дам напред пак и да те запуша отново”. Вече съм изпреварил моето място в колоната, далеч напред съм от Форд Ориона Комби, може би 200 метра напред. Хондата я няма, защото тя явно си върви с Форда. После вече дойдоха знаците за това, че остават 200метра до ремонта. Другите, че има ремонт след 2км бяха отминати отдавна. Пак спирах няколко пъти, но викам айде то не остана, пък и там вече е по-широк пътя и поне 3-4 коли минаха отдясно на аварийната лента по равния чакъл. Няма смисъл и тръгнах и аз. На стеснението има място да мине 1 кола, защото в нашата посока се падат аварийното платно и половината от средното, но аварийното е по-малко. Т.е. колкото и да се прередиш отпред може да мине само една кола от трите колони. Като се пререждаш показваш, че си нещо повече от другите, нетолерантен, за теб няма правила. Сигурно има и хора, които наистина са на зор и бързат, но такава ни е държавата. Полиция имаше чак на мястото на ремонта и то един говореше по радиостанцията и махаше с ръка да се кара. Дано някой от ръководните органи да измисли нещо и да има ред.

      НЕ КАРАЙТЕ ПО АВАРИЙНАТА ЛЕНТА!!!!

      Тук беше задръстване, но ако е катастрофа по нея трябва да минат линейка, пожарна и полиция. Понякога тези 10минути забавяне са фатални. Там може да се сте вие, ваш близък, приятел, човек на когото държите. Отделно другите не са длъжни да чакат 3 часа, вместо час и половина, за да минете вие за 10минути. Всички бързат, никой не му е приятно, а и наистина на някой може да му прилошее например и да може тази лента да се ползва. Мислех да пиша като предложение като се знае, че е ремонт /защото ремонтите на Тракия ще са до август 2014г/ и сте сигурни, че не е катастрофа можете да карате като тази Хонда – в аварийната лента със скоростта на колоната и да блокирате така „умниците” от аварийната лента, безпардонните и нагли хора, които навсякъде в живота са такива и реално го правят още по-непоносим с действията си или бездействията си. Защото човек както си кара колата, такъв е и в живота като цяло. Ако една кола кара така, на мястото си в колоната, но в аварийната лента и блокира бързаците, те нагледците ще й свирят, псуват и святкат, но ако са 3-4 коли или 5-6 коли или по-масово може би ще се въведе реда, който очевидно полицията или не може, или не иска да въведе с глоби. А пък съвестта за част от българите е непознато понятие.Сега вече не знам дали да призовавам за това. Оставам на всеки да прецени кое е добре, кое е зле, кой крив и кой прав, да направи извод сам за себе си, но така не може да се живее. За съжаление дори и да има катастрофа, тя аварийната лента пак ще е блокирана от всички тези „умници” от аварийната лента, така че полицията пак ще си пробива бавно път. Не знам изобщо има ли оправия. Накрая се сещам за вица, че изходите за България са 2 – Терминал 1 и Терминал 2.

ИМАЙТЕ РАЗУМ И СЪВЕСТ И НЕ ИЗПРЕВАРВАЙТЕ ПРЕЗ АВАРИЙНАТА ЛЕНТА! ТЯ Е ЗА ДА СЕ СПАСИ НЕЧИЙ ЖИВОТ ИЛИ ПРИ ПОВРЕДА! ПО НЕЯ ПАК СТИГАШ ПО-БЪРЗО, НО ОСТАНАЛИТЕ ГИ БАВИШ БЕЗБОЖНО ИЛИ ПЪК СЛУЖБИТЕ ЗА ДА СПАСЯТ НЕЧИЙ ЧОВЕШКИ ЖИВОТ.

 

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=718971088120113&id=100000216861513

 

Това не са мои разсъждения и затова посочвам линка към ФБ към профила на Вл. Димитров, който е автор на горенаписаното.

В същата неделя вечерта, обаче, и нашето семейство беше свидетел на простотията с аварийната лента, безхаберието на полицаите и невероятната липса на култура в огромна част от шофьорите в 15-километровата колона.

За съжаление мнението ми е, че няма да ставаме по-културни, по-толерантни, спазващи законите и съобразявайки се с неписаните правила на морала ни.

Докато на някой българин не му се случи да пострада или да почине негов близък от забавяне на линейка поради непроходимост на път, аварийна лента и т.н. (причинена от хората, а не от политическите недомислия), няма дори минимално замисляне за възможните трагедии, които можем да причиним, докато сме участници в такова запушване и препречване на аварийната лента.

 

Спирам до тук с разсъжденията.

Няма как да се възпитаваме тепърва и всичко ще става по-зле с течение на времето.

Жалко.

Трагично даже...

Редактирано от algor (преглед на промените)
  • Харесва ми 8

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 

 Кви ги разправяш, ааа!

"Че карам дека си сакам и ти нищо не моеш да ми речеш бе"

 

Тя цялята ни страна се движи в авариината лента. Една дреболия те впечатлявя, а като нея още хиляди. Опитвах аз да пиша за простотията, за манталитета, но понеже убива та бързо ме "хапнахте". Не разбра, че хората от провинцията  живеят във други времена. В провинцията не важът много законите, а важът маимуниите на някакви си там с последен модел на "Мерцедис", 5 лв. в джоба и много мускули, здрави юмруци.

Хайде най напред да си оправим манталитета и после другите неща / проблеми.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 

Хайде най напред да си оправим манталитета и после другите неща / проблеми.

 

Че нали точно липсата на какъвто и да е манталитет създават милиони проблеми и простотии, които ни тровят живота?!?!

 

По-горе казах, че няма как да се оправи точно този проблем или поне не веднага, а ще са ни нужни десетилетия.

И то от момента, в който започне да се гради нещо в тази посока...

 

Няма как, абсурд!

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

„УМНИЦИТЕ” ОТ АВАРИЙНАТА ЛЕНТА

 

...

има си лечение и то е караш по средата между аварийната и средната... ако има линейка правиш път, ако е тарикат - не може да мине... аз така прая - има до нас едно кръстовище дето светофара е 90 секунди чакане и 20 секунди за преминаване и се чака поне 2 пъти... има лента за направо от която се отделя за наляво и отделна за надясно... обаче тарикатите влизат в дясната и искат направо, еми ако нямат късмет и искат да се набутат пред мен ги карам да си завият надясно и след 300 метра да праят обратен и пак да чакат на светофара ама от другата страна...

Редактирано от the professor (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

„.........

Докато на някой българин не му се случи да пострада или да почине негов близък от забавяне на линейка поради непроходимост на път, аварийна лента и т.н. (причинена от хората, а не от политическите недомислия), няма дори минимално замисляне за възможните трагедии, които можем да причиним, докато сме участници в такова запушване и препречване на аварийната лента.

 

....

 

Не, никой няма да се замисли - когато му се случи на него да чака линейката - той тръгва да бие лекарите и шофьора, че са се забавили, след това тръгва, оплакванйки се да приказва по телевизии, жалва се, и пише по форумите колко се бави бърза помощ и как в българия няма здравеопазване.

ако се забави пожарната, защото не е могла да мине -псува срещу пожарникарите и им скача на бой и на тях.

 

и така си вървят нещата.


  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ще отговоря с един въпрос. Толкова ли са малоумни господата от "Агенция пътна инфраструктура", че всяка година правят ремонтите в разгара на летния сезон? Знам, че асфалта се полага при точно определена температура, но има и други месеци в годината, подходящи за ремонти.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ще отговоря с един въпрос. Толкова ли са малоумни господата от "Агенция пътна инфраструктура", че всяка година правят ремонтите в разгара на летния сезон? Знам, че асфалта се полага при точно определена температура, но има и други месеци в годината, подходящи за ремонти.

 

от май до септември.

това са месеците, през които може да се правят ремонти.

толкоз.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В Италия проблема решен елементарно, барат те в аварийната мента да кара и олекваш с 3000€, после продължаваш по пътя.

Обаче нашите полицаи нали се искат джобни.

 

Докато нашите полицайчета не почнат да работят на норматива за засечени нарушения и решени случай все ще така 

 

п.с.

algor ти едно видео с регистрационните им номера не можа ли да направиш,

да обясняват фуражките защо и как може да се случва това.

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.