Премини към съдържанието

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

Алек

Помощ за регистрация на автомобил нов внос

Препоръчан отговор


Здравейте, поръчал съм си един употребяван автомобил от чужбина и ще го докара един джамбазин но ще го закара в Монтана а аз съм от София. Ще ми пратят документите на автомобилът по пощата и ми казаха че мога да си взема транзитни номера от тук но в сайта на КАТ пише че трябва да е при мен колата за да ми ги дадат. Може ли някой запознат да ми обясни как да взема транзитни номера без да е автомобилът в същия град и ако може да разясни как трябва да протече цялата процедура по закопуване на автомобил нов внос тъй като това ще ми бъде първа кола и съм сигурен че информацията няма да е полезна само на мен. Благодаря предварително.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Здравей, Точно от Монтана съм взимал автомобил с транзитни. По законите на България автомобил без регистрация не може да се движи по пътищата. Логично. Също така важи и технически преглед, Гражданска и всякакви подобни. С репатрак колата трябва да се закара в най-близкият КАТ, където се слагат транзитните номера, плащат се таксите, плаща се застраховка Гражданска отговорност и други подобни и чак тогава автомобила може да се движи по пътищата, докато не изтече срока на тези номера. Аз така я въртях ял месец. След това вече нова регистрация, нормална. Мисля, че може да се удължи временната, но тук вече ми е малко мъгла. Друг начин е колата да се докара на репатрак до КАТ София и директно да се регистрира с постоянни номера тук и като се платят пак съответните такси и ГО и всякакви такива :) Поздрави! п.с. Нов внос като е, си има процедура, трябва да имаш договор за покупко-продажба (това "джамбазина" ще ти го нагласи, вероятно ще е на немски или италиянски). Като отидеш да регистрираш, освен своите документи трябва да покажеш валидна ГО (още преди да си регистрирал автомобила), договора, естествено, документ за платена еко такса и от тук натам - такса за първоначален технически преглед, извършен от КАТ,който не е лек (приготви си да ти гледат спирачки, крушки на фарове, стопове, мигачи, кормилна уредба), ще ти проверят номерата на шасито и двигателя из основи. После трябва да си платиш и за самите номера. Ако имаш неплатени актове, много е вероятно да ти поискат да си ги платиш първо тях, иначе увисваш с регистрацията. После, до 7 дни, трябва да отидеш про застрахователят, да обявиш смяната на номерата. Дори и да нямаш, и сега да са ти сложили - пак! Следва пълна диагностика на колата, задължително сменяш масло и филтри и натягаш всичко и го проверяваш. Идва зимата след 2 месеца някъде, добре е да помислиш и за нови зимни гумета.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ясно а дали може да ми кажеш дали КАТ работи събота тъй като само тогава мога да отида да си я взема и каква е дефиницията на думата "рапатрак"?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

п.с. 2 Ще ти поискат при регистрацията и талона на колата от страната от която идва, оригинала!

Ясно а дали може да ми кажеш дали КАТ работи събота тъй като само тогава мога да отида да си я взема и каква е дефиницията на думата "рапатрак"?

Репатрак е камионче, на което се качва колата. Цък на линка: Нещо като пътна помощ. КАТ не би трябвало да работи Събота и Неделя, това е държавна институция.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Питам че калпазаните не са си сложили работно време на сайта. Благодаря много за инфото. :)


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Питам че калпазаните не са си сложили работно време на сайта. Благодаря много за инфото. :)

Вземи си репатрак до София. Последната кола я взех от Пловдив. Отидох с влака, върнах се с колата на репатрак, аз в кабината. Струваше ми 100 лв. Но си спестих обратният билет с влака и таксата за временните номера и направо си я регистрирах в София. Е, загубих от застраховката... Излезна ми малко солена,ама карай... Съвет, преди да вземеш окончателно колата, поискай кръгче (понеже е без ноемра, много, много внимавай, само малки улички и то затънтени) или, ако има начин - много близко поле или голям двор. Но знай, че това е голям риск!!!!!!! Недай си боже, може да плащаш от 100 лв до 900 000 лв. и тук не си правя майтап!!!!!!!!!!!!!! Да, действително говоря, че може да достигне милион лева. Искай да я видиш отдолу, дали на канал или в сервиз, но да я видиш. Ако разбираш де, ако не разбираш, няма какво да ѝ гледаш... Пловдивската кола, успях в малък двор да я ускоря едва до 2-ра, като я изкарах на улицата от КАТ София, се оказа, че предна лява главина е заминала... Та още 100-тина кинта отидоха веднага за подмяната ѝ, но това го усетих като вдигнах над 60 км/ч... Де да знам какви други съвети да ти дам...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако ти или някой друг се сети още нещо да добави аз ще я следя темата. Все пак много благодаря за помоща.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.