Премини към съдържанието

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

Aumi

Богатство и бедност

Препоръчан отговор


Богатство и бедност са думи, обозначаващи нуждата и изобилието. Следователно, който се нуждае, той не е богат, а който не се нуждае, той не е беден. — Демокрит

 

Богатството и бедността определят живота на хората. Колкото и да казваме, че щастието не се крие в богатството, то всеки един човек има стремеж да живее по-добре, а едното условие за това е да има повече пари, за да си осигури по-добро съществуване, защото днешния цивилизован свят е немислим без парите.С тях можеш да си осигуриш както образование, така и спокойствие.

Какви са причините едни хора да бъдат бедни, а други свръхбогати?
Дали това се крие в мисленето, в съзнанието на хората, дали да умееш да печелиш пари е дарба, или всичко е съдба ?

 

Религиите, /особено Християнството/ , възхваляват бедността.

Но... по-добре ли е да си нуждаещ се, или е по-добре нуждите ти да бъдат задоволени?

 

 

Ето един интересен пример с един свръхбогат човек:

 

 

Уорън Бъфет, беднякът-милиардер, който печели като на шега

 
Публикувано изображение
 

„Дължа късмета си на това, че живях в пазарна система, която понякога дава изкривени резултати, макар общо взето да служи добре на държавата ни... Работех в икономика, която възнаграждава този, който спаси живота на други хора на бойното поле - с медал; отблагодарява се на великите учители с благодарствени бележки от родителите. Но на тези, които успеят да забележат разминаването в цените на акциите, дава милиарди. Накратко, съдбата разпределя дългите и късите клечки доста произволно.”

Уорън Бъфет, в писмо до „Fortune Magazine”, 2010

 

Уорън Бъфет няма нищо общо с нито един български богаташ. Нито с някой заможен и влиятелен човек на юг и на изток. Той е олицетворение на американския капитализъм, превърнал в легенда пословичната предприемчивост, находчивост и трудолюбие на първите заселници зад Атлантическия океан. Печели пари, защото му е забавно, защото го може и защото не знае какво друго да прави. Ненавижда привилегиите по рождение – макар самият той да идва на бял свят в доста добро и заможно семейство. Присмива се на наследственото богатство, което нарича „клубът на късметлийската семенна течност”, живее почти мизерно за толкова преуспял човек и не смята да завещае почти нищо на наследниците си, когато почине. Дъщеря му Сюзън твърди, че баща й, вече милиардер, веднъж й отказал личен заем от 41 хил. долара за ремонт на кухнята й. „Смятам да оставя на децата си достатъчно, за да имат стимул да се занимават с нещо, но не толкова, че да имат стимул да не правят нищо”, казва 81-годишният Бъфет.

 

Уорън Бъфет е роден през 1930 година в Омаха, Небраска, в семейството на републиканец, член на Камарата на представителите на САЩ. Баща му прекарва 4 мандата в долната камара на американския законодателен орган и има бизнес, от който печели добре. Само че Уорън не разчита на това. Купува първите си акции сам, на 10 годишна възраст, по време на семейна екскурзия до Ню Йорк. Взима три дяла за себе си и три за сестра си от енергийната компания „Ситис Сървисис”.

 

Подава първата си данъчна декларация на 14 годишна възраст. В нея отчита пред държавата доходи от продажбата на вестници, марки и топки за голф. Администрацията му възстановява 35 долара, защото е използвал собствените си велосипед и часовник, за да доставя вестниците навреме. На следващата 1945 година 15-годишният гимназист купува заедно със свой приятел игрален автомат за 25 долара, който поставя в бръснарница. Само за месеци печели толкова, че със съдружникът му се сдобиват с още няколко такива машини за пари. Още преди да завърши средното си образование, вече е инвеститор в бизнеса на баща си и собственик на ферма, в която работи нает от него управител. При завършването на колежа има лично богатство от няколко хиляди долара (равняващи се на близо 90 хил. долара в днешни пари). Става милионер на 32 години, а милиардер на – на 60. През 2008 г. е обявен за най-богатия човек в света, след това е детрониран от Бил Гейтс, но когато не води тази класация, Уорън Бъфет е неизменно в почетната тройка.

 

Личното му богатство в момента се оценява на 39 млрд. долара, като се смята, че е загубил поне няколко десетки милиарда от началото на последната рецесия. Въпреки впечатляващите размери на своите авоари, през по-голямата част от живота си е живял на заплата, която сам си е определял. С днешна дата, като председател на управителния съвет и главен изпълнителен директор на компанията си „Бъркшър Хатауей”, тя е 100 хил. долара годишно. (Само за сравнение – един обикновен кардиолог в САЩ печели над четири пъти повече.) Твърди се, че не притежава мобилен телефон, на бюрото му няма компютър и сам си кара колата. Единствената му разточителна лична придобивка, за която се е чуло, е купеният през 1989 година за 6.7 млн. долара частен самолет, който бил истински шок за обкръжението му и за публиката.

 

Типичен спекулативен инвеститор. Като онези, които сега обществото вини за Глобалната финансова криза. Никога не са произвели и един кламер, а са по-богати от Господ. Уорън Бъфет би попаднал в тази категория, ако си купуваше поръчкови спортни коли и возеше плеймейтки на яхтите си, както правят повечето. Но той е от друг тип. Цял живот изповядва и практикува т. нар. „value investing”, или с други думи: купуване на акции и държавни ценни книжа, които изглеждат подценени от повечето анализатори. Тази теория за първи път е обяснена от Бенджамин Греъм, за чийто ученик Бъфет се смята. Дори кръщава сина си Хауърд Греъм Бъфет в негова чест. Но също така доразвива и оригиналната концепция на своя гуру, като казва, че е по-добре „да се намери и инвестира във великолепна компания на разумна цена, отколкото в обикновена за без пари”. Което означава не безскрупулни спекулации и забогатяване на гърба на разорени невнимателни мениджъри и акционери, изпаднали в беда. А игра на ума, предвиждане с няколко хода напред в несигурна икономическа среда, набито око за бизнес потенциал, здрав разум, предприемчивост и готовност за изправиш кривиците на пазара.

 

Уорън Бъфет е вече в края на своя път, макар при тази жизненост никой да не бърза да го погребва. Заявил е официално, че над 80% от личното му богатство ще отиде за благотворителност. Наследниците му ще получат колкото децата на обикновените милионери. По-голямата част от притежанията на Бъфет ще бъдат дарени на фондацията на Мелинда и Бил Гейтс. Но дори и за това е измислил забавна игра на проценти и маржове. През юни 2006 г. той оповестява, че ще даде акции на стойност 30.7 млрд. долара на фондацията на основателя на „Майкрософт”. Това е най-голямото лично благотворително дарение в историята. Организацията на семейство Гейтс ще получава по 5% от цялата сума годишно, но има условие, което влиза в сила от 2009 г. И то е: Мелинда и Бил да даряват всяка година сума, която е равна или по-голяма от даденото от Бъфет предната година и да добавят 5% от себе си. Очевидно един от най-големите капиталисти в света се е научил, че хората не са добри по дефиниция, трябва да ги стимулираш дори в благородството им. През неговите очи пазарът не изглежда толкова жесток и безпощаден, а благотворителността – много по-малко захаросана и фалшива.

 

http://www.manager.bg/news/uoran-bafet-bednyakat-miliarder-koyto-pecheli-kato-na-shega

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И какво трябва да се "поучим" от този дядка ?

....че богатството освен материално е и идеално . И че тази негова идеална част не се измерва с никакви пари.....макар да има способността да се възпроизвежда в пари... да кажем :" Има пари - значи е фрашкан с акъл!" или пък обратно...  :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

....че богатството освен материално е и идеално . И че тази негова идеална част не се измерва с никакви пари.....макар да има способността да се възпроизвежда в пари... да кажем :" Има пари - значи е фрашкан с акъл!" или пък обратно...  :)

 

Да разбираме ли че скъперниците са душевно красиви тогава, щом като не си харчат парите ?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да разбираме ли че скъперниците са душевно красиви тогава, щом като не си харчат парите ?

:)​ Ами не ги знам какви са в очите на другите ! Ако питаш мен - скъперниците в изявените си форми на проява , са повече или по-малко душевно (психически) болни...

Това никак не пречи по други неща да са красиви.

Така примерно могат да бъдат душевно красиви в определени отношения пестеливите.В този случай много важни са мотивите !


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Абе тоя дядка имал много пари, ама не искал да ги остави всичките в наследство на децата си. Нещо е изперколясъл човека, хванало го е старческото оглупяване. За кво ги е трупал цял живот тези пари, като ще ги прахоса после за тъпотии, а няма да ги остави на децата си ?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост

Абе тоя дядка имал много пари, ама не искал да ги остави всичките в наследство на децата си. Нещо е изперколясъл човека, хванало го е старческото оглупяване. За кво ги е трупал цял живот тези пари, като ще ги прахоса после за тъпотии, а няма да ги остави на децата си ?

Виж сега! Аз донякъде те разбирам, но може ли да ми кажеш, ако децата му или внуците му не заслужават да им остави парите в наследство щото той ги е наблюдавал и така е преценил, трябва да го приемаме, че е изперкал? Може да ги дари примерно за откриване на детска клиника или нещо подобно, от което ще имат полза хиляди деца или възрастни хора.Ако според неговото мислене и наблюдение в процеса на времето е забелязал примерно че децата му или внуците му се занимават да кажем с търговия на наркотици, оръжие или тем подобни, а той не е съгласен, защо да им оставя наследство, което ще носи след себе си разруха и смърт? Това ти го посочвам като пример само. Интересно ми е точно твоето мнение по този въпрос по простата причина, че не живееш в България и едва ли ще се завърнеш.Ама да е сериозен коментар, а не глупости или обиди от двете ни страни. Съгласен?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Абе тоя дядка имал много пари, ама не искал да ги остави всичките в наследство на децата си. Нещо е изперколясъл човека, хванало го е старческото оглупяване. За кво ги е трупал цял живот тези пари, като ще ги прахоса после за тъпотии, а няма да ги остави на децата си ?

Този дядка, изобщо не е изкуфял. От такива като него можем да черпим много поука и опит. Защо да  остави всичките пари на внуците си, ако те са хора които няма да ги оценят и ще ги профукат за глупости, след като с толкова милиарди може да помогне на света и на много хора в нужда.

С такива пари се строят клиники, болници, ползват се за хуманитрани помощи, могат да се използват за училища, университети в райони където хората имат нужда от това ...и прочее полезни дейности.

И какво трябва да се "поучим" от този дядка ?

Как да правиш пари.  :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 Интересно ми е точно твоето мнение по този въпрос по простата причина, че не живееш в България и едва ли ще се завърнеш.

 

Къщата ми в София не съм я продал, само от селската съм се освободил. Нищо не ми пречи да се връщам колкото си искам в бг.

 

Аз ако зарежа жена ми и хлапето ми и се върна в бг, ще им изглеждам богат на съседите ми, щото ще имам същите ( собствени ) доходи като тук сега. А пък може даже и повече да станат, ако ми се работи повече.

Ама щастието не е в парите.

Ако ударя 6-ца от белгийското тото и ми дадат 1 милион евро ( толкова е сега на всеки тираж ), жена ми пак ще си ми е жена, няма да си взимам по-млада украйнка. 

Ако се случи пък да остана вдовец, тогава става сложно. Люксембурците ще почнат веднага да ми дават пенсия като вдовец ( над 1000 евро на месец  на мен и още други и за детето като сираче) независимо дали живеея в Белгия или в България и ако хлапето ми е пораснало, еми не знам какво ще избера като местожителство. Все пак е по-добре да не работи човек, а в бг с тази пенсия ще е повече от достатъчна да си живуркам, докато за тук не са пари. Пък аз като съм яко мързелив и не обичам да работя, ще стане много сложно. Дано да не оставам вдовец.

 

 

 

 

От такива като него можем да черпим много поука и опит.

 

Не му искам акъла на тоя, аз си имам мой.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост

Къщата ми в София не съм я продал, само от селската съм се освободил. Нищо не ми пречи да се връщам колкото си искам в бг.

 

Аз ако зарежа жена ми и хлапето ми и се върна в бг, ще им изглеждам богат на съседите ми, щото ще имам същите ( собствени ) доходи като тук сега. А пък може даже и повече да станат, ако ми се работи повече.

Ама щастието не е в парите.

Ако ударя 6-ца от белгийското тото и ми дадат 1 милион евро ( толкова е сега на всеки тираж ), жена ми пак ще си ми е жена, няма да си взимам по-млада украйнка. 

Ако се случи пък да остана вдовец, тогава става сложно. Люксембурците ще почнат веднага да ми дават пенсия като вдовец ( над 1000 евро на месец  на мен и още други и за детето като сираче) независимо дали живеея в Белгия или в България и ако хлапето ми е пораснало, еми не знам какво ще избера като местожителство. Все пак е по-добре да не работи човек, а в бг с тази пенсия ще е повече от достатъчна да си живуркам, докато за тук не са пари. Пък аз като съм яко мързелив и не обичам да работя, ще стане много сложно. Дано да не оставам вдовец.

 

 

 

 

 

Не му искам акъла на тоя, аз си имам мой.

Аз не исках точно това да споделиш, но както и да е. Въпросът беше съвсем друг - за парите, които не биха получили наследниците на някой богаташ.  За къщата ти в София постъпваш така, както ти решиш. Но ако нямаш желание, не е задължително да отговориш. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тази тема,не се различава от другата за щастието и нещастието.,И според Ауми,християнството е за бедни.Е ,не съм съгласен.Религията няма нищо общо с бедноста.Може човек да има милиарди и пак да бъде ,беден.Но ,все си мисля ,че се пускат теми които се препокриват.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Едни имат за сметка на други. Винаги е било така ...и така й ще бъде.

Важното е да се помни едно - "Ковчегът няма джобове!" (Вера Кочовска)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тази тема,не се различава от другата за щастието и нещастието.,И според Ауми,християнството е за бедни.Е ,не съм съгласен.Религията няма нищо общо с бедноста.Може човек да има милиарди и пак да бъде ,беден.Но ,все си мисля ,че се пускат теми които се препокриват.

 

  • Знаеш заповедите: "Не убивай; Не прелюбодействувай; Не кради; Не лъжесвидетелствувай; Не увреждай; Почитай баща си и майка си".

  • А той Му рече: Учителю, всичко това съм опазил от младостта си.
  • А Исус, като го погледна, възлюби го, и му рече: Едно ти не достига; иди продай все що имаш и дай на сиромасите, и ще имаш съкровище на небето; и дойди и Ме следвай.
  • Но лицето му посърна от тая дума и той си отиде наскърбен, защото беше човек с много имот.
  • А Исус се озърна и каза на учениците: Колко мъчно ще влязат в Божието царство ония, които имат богатство!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 

  • Знаеш заповедите: "Не убивай; Не прелюбодействувай; Не кради; Не лъжесвидетелствувай; Не увреждай; Почитай баща си и майка си".

  • А той Му рече: Учителю, всичко това съм опазил от младостта си.
  • А Исус, като го погледна, възлюби го, и му рече: Едно ти не достига; иди продай все що имаш и дай на сиромасите, и ще имаш съкровище на небето; и дойди и Ме следвай.
  • Но лицето му посърна от тая дума и той си отиде наскърбен, защото беше човек с много имот.
  • А Исус се озърна и каза на учениците: Колко мъчно ще влязат в Божието царство ония, които имат богатство!

 

Като цитираш ,четеш ли?Къде виждаш  ,възхвала на бедноста ?Според твоята логика ,всички вярващи са бедни ,а атеистите много богати.Е няма нужда , да чета повече.Благодаря ,че ми разясни,че съм беден.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Като цитираш ,четеш ли?Къде виждаш  ,възхвала на бедноста ?Според твоята логика ,всички вярващи са бедни ,а атеистите много богати.Е няма нужда , да чета повече.Благодаря ,че ми разясни,че съм беден.

Ти май не разбираш какво казва Исус!

 

  • А Исус, като го погледна, възлюби го, и му рече: Едно ти не достига; иди продай все що имаш и дай на сиромасите, и ще имаш съкровище на небето; и дойди и Ме следвай.
  • Но лицето му посърна от тая дума и той си отиде наскърбен, защото беше човек с много имот.
  • А Исус се озърна и каза на учениците: Колко мъчно ще влязат в Божието царство ония, които имат богатство!

 

Трябва ли да ти обяснявам какво казва той ?

Аз никъде не казвам, че вярващите, трябва да са бедни, а атеистите богати.

Исус ти казва, че богат трудно ще влезе в Царството Божие.

И казва, че който иска да го следва, трябва да продаде всичко що има и да го раздаде на сиромасите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ти май не разбираш какво казва Исус!

 

  • А Исус, като го погледна, възлюби го, и му рече: Едно ти не достига; иди продай все що имаш и дай на сиромасите, и ще имаш съкровище на небето; и дойди и Ме следвай.
  • Но лицето му посърна от тая дума и той си отиде наскърбен, защото беше човек с много имот.
  • А Исус се озърна и каза на учениците: Колко мъчно ще влязат в Божието царство ония, които имат богатство!

 

Трябва ли да ти обяснявам какво казва той ?

Аз никъде не казвам, че вярващите, трябва да са бедни, а атеистите богати.

Исус ти казва, че богат трудно ще влезе в Царството Божие.

И казва, че който иска да го следва, трябва да продаде всичко що има и да го раздаде на сиромасите.

Религиите, /особено Християнството/ , възхваляват бедността.Това ,са твои думи.Тез които имат богатсво ,но не са дали на сиромасите.Те няма да влязат в царството.Тук се има впредвид ,милосърдието.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз пък съм гледал интервю с будистки монах, който е бил успешен бизнесмен и си е раздал всичките пари и материални продобивки: къща, яхта, апартаменти, коли и се е отдал на будизма. Хората, които искат на 100% да се отдадът на духовното, теглят чертата на всичко материално и стават монаси в някой манастир. Според мен, няма значение каква е религията, а са важни самите убеждения за живота и духовното израстване.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Религиите, /особено Християнството/ , възхваляват бедността.Това ,са твои думи.Тез които имат богатсво ,но не са дали на сиромасите.Те няма да влязат в царството.Тук се има впредвид ,милосърдието.

Да, така е и не се отричам от думите си.

 

24 И Исус като го видя, каза: Колко мъчно ще влязат в Божието царство, ония които имат богатство

25 Защото по-лесно е камила да мине през иглени уши, отколкото богат да влезе в Божието царство.

 

Аз пък съм гледал интервю с будистки монах, който е бил успешен бизнесмен и си е раздал всичките пари и материални продобивки: къща, яхта, апартаменти, коли и се е отдал на будизма. Хората, които искат на 100% да се отдадът на духовното, теглят чертата на всичко материално и стават монаси в някой манастир. Според мен, няма значение каква е религията, а са важни самите убеждения за живота и духовното израстване.

Човек може да бъде духовен и без да се затваря м манастир.

Богатството и парите спечелини честно, не са грях.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И той, като чу това наскърби се много, защото беше твърде богат.Лука: 18:25 Цитираш,само това което ти е угодно.Колко хора са твърде богати, били ми казала?Безмисленно е да споря с теб.Те християните ,бедни и невежи, само ти разбираш Библията.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И той, като чу това наскърби се много, защото беше твърде богат.Лука: 18:25 Цитираш,само това което ти е угодно.Колко хора са твърде богати, били ми казала?Безмисленно е да споря с теб.Те християните ,бедни и невежи, само ти разбираш Библията.

Сигурно я познавам и разбирам по-добре от теб.

 

Нямам нищо против да ми цитираш нещо друго, с което да обориш моето твърдение. За това че на теб не ти харесва този цитат и че не го разбираш, аз нямам вина.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Човек може да бъде духовен и без да се затваря м манастир.

Богатството и парите спечелини честно, не са грях.

 

Одухотворен - да, всеки може да бъде. Но в каква степен е друг въпрос.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Сигурно я познавам и разбирам по-добре от теб.

 

Нямам нищо против да ми цитираш нещо друго, с което да обориш моето твърдение. За това че на теб не ти харесва този цитат и че не го разбираш, аз нямам вина.

Второзаконие: 8:17 и да не би да речеш в сърцето си: Моята мощ и силата на моята ръка ми спечелиха това богатство.

8:18 Но да помниш Господа твоя Бог, защото Той е, Който ти дава сила да придобиваш богатство; за да утвърди завета, за който се е клел на бащите ти, както |прави| днес.Исус Навиев: 22:8 като им говори казвайки: Върнете се с много богатство по шатрите си, с твърде много добитък, със сребро и злато, с мед и желязо, и с твърде много дрехи; и разделете с братята си користите взети от неприятелите ви.1 Летописи: 29:28 И умря в честита старост, сит от дни, богатство и слава; и вместо него се възцари син му Соломон.2 Летописи: 1:11 И Бог каза на Соломона: Понеже си имал това в сърцето си, и не поиска богатство, имоти и слава, нито живота на ония, които те мразят, нито поиска дълъг живот, но поиска за себе си мъдрост и разум за да съдиш людете Ми, над които те направих цар,

1:12 дават ти се мъдрост и разум; при това ще ти дам богатство, имоти и слава, каквито не са имали царете, които са били преди тебе, нито ще имат някои след тебе.32:27 И Езекия придоби много голямо богатство и слава; и направи съкровищници за сребро и злато, за скъпоценни камъни, за аромати, за щитове и за всякакви отборни вещи,Притчи: 3:16 Дългоденствие е в десницата й,

А в левицата й богатство и слава.

11:16 Благодатната жена придобива чест;

И насилниците придобиват богатство.

19:14 Къща и богатство се оставят наследство от бащите,

Но благоразумна жена е от Господа.

22:1 За предпочитане е |добро| име, нежели голямо богатство,

И благоволение |е по-добро| от сребро и злато.

22:4 Наградата на смирението |и| на страха от Господа

Е богатство, слава и живот.                                                                                                                                                           Къде виждаш в тези цитати Бог да възхвалява бедноста?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Второзаконие: 8:17 и да не би да речеш в сърцето си: Моята мощ и силата на моята ръка ми спечелиха това богатство.

8:18 Но да помниш Господа твоя Бог, защото Той е, Който ти дава сила да придобиваш богатство; за да утвърди завета, за който се е клел на бащите ти, както |прави| днес.Исус Навиев: 22:8 като им говори казвайки: Върнете се с много богатство по шатрите си, с твърде много добитък, със сребро и злато, с мед и желязо, и с твърде много дрехи; и разделете с братята си користите взети от неприятелите ви.1 Летописи: 29:28 И умря в честита старост, сит от дни, богатство и слава; и вместо него се възцари син му Соломон.2 Летописи: 1:11 И Бог каза на Соломона: Понеже си имал това в сърцето си, и не поиска богатство, имоти и слава, нито живота на ония, които те мразят, нито поиска дълъг живот, но поиска за себе си мъдрост и разум за да съдиш людете Ми, над които те направих цар,

1:12 дават ти се мъдрост и разум; при това ще ти дам богатство, имоти и слава, каквито не са имали царете, които са били преди тебе, нито ще имат някои след тебе.32:27 И Езекия придоби много голямо богатство и слава; и направи съкровищници за сребро и злато, за скъпоценни камъни, за аромати, за щитове и за всякакви отборни вещи,Притчи: 3:16 Дългоденствие е в десницата й,

А в левицата й богатство и слава.

11:16 Благодатната жена придобива чест;

И насилниците придобиват богатство.

19:14 Къща и богатство се оставят наследство от бащите,

Но благоразумна жена е от Господа.

22:1 За предпочитане е |добро| име, нежели голямо богатство,

И благоволение |е по-добро| от сребро и злато.

22:4 Наградата на смирението |и| на страха от Господа

Е богатство, слава и живот.                                                                                                                                                           Къде виждаш в тези цитати Бог да възхвалява бедноста?

Чудесни цитати! Но са от Стария завет... А християните следват Исус и Новия завет.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Вземи и прочети писмата на апостол Павел до Тимотей.

Апостол Павел обръща отделно внимание на стоическата идея за значението на самодостатъчността – а именно значението на това, хората да имат достатъчно имущество, за да бъдат самодостатъчни и, следователно – да полагат усилия да придобият достатъчно имущество за съществуването на семейството си.  Ако хората не правели това, те били лишени от необходимата християнска благодат.  Ако, от друга страна, те били твърде усърдни в стремежа си да придобиват богатства, също били лишени от благодат.  Но липсва осъждане на богатството като такова, докато същевременно има едно утвърждаване на постигането на този вид самодостатъчност – достатъчно по количество имущество, с което да се живее съобразно с обществото.

17 Наръчвай на богатите в тоя свят, да не мислят високо за себе си, нито да се надяват на непостоянното богатство, а на живия Бог, Който ни дава всичко в изобилие за наслада;

18 да вършат добро, да богатеят с добри дела, да бъдат щедри и общителни,

19 като |по този начин| си събират съкровище - добра основа за бъдещето, за да постигнат вечен живот.Тимотей глава 6.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Вземи и прочети писмата на апостол Павел до Тимотей.

Апостол Павел обръща отделно внимание на стоическата идея за значението на самодостатъчността – а именно значението на това, хората да имат достатъчно имущество, за да бъдат самодостатъчни и, следователно – да полагат усилия да придобият достатъчно имущество за съществуването на семейството си.  Ако хората не правели това, те били лишени от необходимата християнска благодат.  Ако, от друга страна, те били твърде усърдни в стремежа си да придобиват богатства, също били лишени от благодат.  Но липсва осъждане на богатството като такова, докато същевременно има едно утвърждаване на постигането на този вид самодостатъчност – достатъчно по количество имущество, с което да се живее съобразно с обществото.

17 Наръчвай на богатите в тоя свят, да не мислят високо за себе си, нито да се надяват на непостоянното богатство, а на живия Бог, Който ни дава всичко в изобилие за наслада;

18 да вършат добро, да богатеят с добри дела, да бъдат щедри и общителни,

19 като |по този начин| си събират съкровище - добра основа за бъдещето, за да постигнат вечен живот.Тимотей глава 6.

Мислех, че думите на Исус са по-важни от тези на Павел.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
Тази тема е заключена за нови отговори.

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.