Премини към съдържанието
vankata_6

Как оценявате българското образование днес?

Препоръчан отговор


Противоречиви са мненията по една такава тема и за това си позволявам да потърся мнението на други хора по този въпрос!

Смятате ли, че образованието днес е на по-ниско ниво от преди или пък днешните ученици учат много повече от преди, или... нещо друго! :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Изостанало. От нещата които се учат в училище (изкл. математиката и езиците) - почти няма полза в живота, а науката в университетие често е изостанала/старомодна (предимно за Информатиката говоря).

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

От лошо отива към по-лошо. Повечето ученици завършват без обща култура.

А да не говорим за тези постоянни промяна на учебните планове по история и по Български език и литература. Не че на мен литературата ми е била любим предмет, но това е друга тема!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Единственото спасение е да минеш през трудна гимназия и след това някое читаво ВУЗ-че. Иначе всичко друго е "пор**графия".

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Нивото на образованието ли? Че то ниво има ли? Аз съм безкрайно отчаяна напоследък, сблъсквайки се с учениците и дори не мога да коментирам. Правят промени в учебните програми и нито една не струва. Няма ли един нормален, умен човек, българин, в тази държава, който да стане министър на това наше образование, че поне нещо да си дойде на мястото. Четейки мненията на доста хора в този форум, виждам умни хора, които разбират нещата. Не може ли някой с акъл да вземе нещата в свои ръце, а само дебили има отгоре. Искат да махат произведения по литература, които ще е грях да се махнат. В момента имам ученици, които не са чували имената на Вапцаров и Смирненски! Искат да махнат насилието от учебниците по история и литература / "Кочо" от Епопея на забравените?. Нека махнем и Опълченците на Шипка, да не се учи за Априлското въстание. Нека децата ни след 10-15 години да не знаят вече кои са Левски и Ботев, кога са живели и за какво са се борили и да казват в интервюта по телевизията като онова 13-14 г. момче "Нека да празнуваме 3-ти март така, както са го празнували Ботев и Левски!" - смешничко, а? Ама и безкрайно тъжно. Нека да не знаят за Вазов. Това ли трябва да стане???? :)

Вчера в разговор с моя свекър, той ми каза, че мисли, че онези няколко човека, които дърпат конците на държавата ни искат да се превърнем в затъпяла нация, за да може тъпаците, които ни управляват да бъдат умните.

Някога България е имала своите герои, своите гении, а днес няма такива по мое мнение. След 50 години ще се яви един Паисий и ще пита неразумните юроди защо не си знаят историята. Коя история ще трябва да знаят - тази, която сега някои се мъчат да изтрият от паметта ни? Или това, което е днес /т.к. ще е история след години/?...... :P

Редактирано от GABRIELA (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гости Ghostface Killah

Учители - 4/10. Политиката - 1/10. За каква оценка може да се говори, като

1) допреди никой, ама НИКОЙ не знаеше до последния момент програмата за кандидатстване, матурите и т.н.

2) Ужасна учебна програма. Учим неща, които не ни трябват докато съществените ги подминават. Който ще кандидатства медицина знае за какво говоря

3) Стана платено, всеки си иска свой учебник. Образованието не стана по-добро като всеки плаща стотици левове, напротив. (както ни уверяваха)

4) Изключително малко правилно вложени финансови средства

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Имам чувството, че с всеки изминал ден българското образование върви все по на зле. :whist:

То не бяха промени и реформи, то не бяха какви ли не експерименти. :yanim: За всеки предмет от даден курс се нароиха по десет учебника. Да се чуди човек по кой да преподава? ohmy.gif А като капак на всичко учителите не успяват да мотивират българския ученик да учи. Едно, че голяма част от материала няма реално практическо приложение в живота; второ - това, което все пак ще е полезно, не се поднася интересно и грабващо вниманието на ученика...

:wors: Какво става? Влиза учителят в час, десет минути се бори с ученическата врява и се опитва да въдвори ред, а когато успее да постигне това, скучно и монотонно си 'изпява' урока и толкова... Скучно и за еднната страна, скучно и за другата. sad.gif

И като краен резултат ученическите скамейки напускат все повече полуграмотни хора с ниска обща култура. Тъжно, но факт. :baby:

Е, винаги има изключения от гореописаните ситуации, но лошото е, че са изключения, а не масово явление.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Човек ако има желание ще научи, но ако се поддаде на общото състояние и желание на другите - ще си излезе полу-научен :whist:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Той учителя хубаво си изпява урока, че и това е грешно, грешно е. Ама ученикът като си се прибере като не седне да почете малко нищо няма да се получи. После ще е неграмотен естествено. Аз ще си предам урока интересно, ама него го мързи да чете вкъщи. Като не е научен на системност и отговорност...Много ми харесва един от базовите учители, при когото съм на стаж. Мъж е , доста възрастен и е убиец. Педагог и възпитател отвсякъде. Трудно пише оценки, дисциплината е страшна/в положителния смисъл на думата/. Дърпа уши наляво-надясно, една грешна дума/правописна грешка/ и ученикът има за домашно да я напише по 50 пъти. А учениците го обожават и когато някой се върти или не внимава, само даскалът да се приближи до него и хлапето само си подава ухото.

От него съм научила следното: изпитвам ученик и той нищо не е учил, ама редица уроци назад и е за двойка, давам му възможност да си прочете от учебника и пак го изпитвам, същия час. Поисках да му пиша 4, защото на повечето неща ми отговори, така, задоволително. Но, не. Даскалът му ми каза да му пиша две. Защо? Защото освен че трябва да си знае урока е важно и кога го е научил. Той е длъжен да си научи вкъщи, защото така един ученик се учи на отговорност. Той като ученик има задължения, свързани с учебния процес и това е едно от тях - вкъщи да чете.

От много отричане на стари методи и голяма свобода се е стигнало до това състояние и на учениците, на повечето учители и на образованието ни като цяло.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Нивото на образованието ли? Че то ниво има ли? Аз съм безкрайно отчаяна напоследък, сблъсквайки се с учениците и дори не мога да коментирам. Правят промени в учебните програми и нито една не струва. Няма ли един нормален, умен човек, българин, в тази държава, който да стане министър на това наше образование, че поне нещо да си дойде на мястото. Четейки мненията на доста хора в този форум, виждам умни хора, които разбират нещата. Не може ли някой с акъл да вземе нещата в свои ръце, а само дебили има отгоре. Искат да махат произведения по литература, които ще е грях да се махнат. В момента имам ученици, които не са чували имената на Вапцаров и Смирненски! Искат да махнат насилието от учебниците по история и литература / "Кочо" от Епопея на забравените?. Нека махнем и Опълченците на Шипка, да не се учи за Априлското въстание. Нека децата ни след 10-15 години да не знаят вече кои са Левски и Ботев, кога са живели и за какво са се борили и да казват в интервюта по телевизията като онова 13-14 момче "Нека да празнуваме 3-ти март така, както са го празнували Ботев и Левски!" - смешничко, а? Ама и безкрайно тъжно. Нека да не знаят за Вазов. Това ли трябва да стане???? :)

Вчера в разговор с моя свекър, той ми каза, че мисли, че онези няколко човека, които дърпат конците на държавата ни искат да се превърнем в затъпяла нация, за да може тъпаците, които ни управляват да бъдат умните.

Някога България е имала своите герои, своите гении, а днес няма такива по мое мнение. След 50 години ще се яви един Паисий и ще пита неразумните юроди защо не си знаят историята. Коя история ще трябва да знаят - тази, която сега някои се мъчат да изтрият от паметта ни? Или това, което е днес /т.к. ще е история след години/?...... :huh:

За жалост това е простата истина! :angry:

Аз бих добавил, че след време няма да има и български език, т.к. ще се ползват само и единствено чуждици, които и днес заемат особено място в нашия език! :speak::speak::speak::speak::speak::speak:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами ако съдя по сегашните хлапета които виждам по улиците ако трябва да оценявам по шестобалната система бих им дал две(от мен да мине).Има много промени в образованието които даже не са сигурни,за пример матурите.От десетина години насам постоянно се говори: "ще има" или "няма да има".Всяка година се сменяват учебници,няма никакъв единен стандарт....Резултата както споменах се вижда вече.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Ами ако съдя по сегашните хлапета които виждам по улиците ако трябва да оценявам по шестобалната система бих им дал две(от мен да мине).Има много промени в образованието които даже не са сигурни,за пример матурите.От десетина години насам постоянно се говори: "ще има" или "няма да има".Всяка година се сменяват учебници,няма никакъв единен стандарт....Резултата както споменах се вижда вече.

Да се надяваме, че поне след влизането ни в ЕС нещата около матурите ще са ясни! angry.gif

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Сменят учебниците да. Но нека като ги сменят да избират свестни учебници, а не в учебника по български да има липсващи запетаи, да не дават текст в учебника, за определяне частите на речта и в текста да се говори за дядо Йордан, Матей Маргалака, Павел и Елка и да посочват в скоби автора на творбата, от която е откъсът, и написаното име да е Йордан Йовков, като текста е от Гераците и е на Елин Пелин.

Коментираме образованието, а смисълът къде е? Нищо не променяме. Само посочваме негативните страни, а тях ги знаем, те се виждат. А аз искам да съм добра учителка и да съм полезна на децата, защото все още виждам смисъл в това. А е толкова трудно... :yanim:

Редактирано от GABRIELA (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Много зле!...но може да стане и по-зле като гледам как се "развива"! Жалко за добрите традиции!

Образованието ни е както всичко в държавата! Всеки гледа как да заобиколи правила, понякога защото правилата са съпи, друг пут щото на него му е по-лесно така!

По-специялно за Вшето образование : всеки става студент ! А това е грешно! Университетите земат парите на студентите и за това имат интерес от много студенти, а това какви са не ги интересува много! В България липсва добра алтернатива на хората без образование, то не че за другите е нещо!!! Ама като завършиш училище какво друго да правиш??? Ако имаше хубава работа може и да не се учи, ама като знаеш че това ти е шанса да си поживееш малко...Не че харесвам USA, но там ховата учат и правят кариери заради амбиициите си а не защото ако нямат образование ще им е зле!(Говоря за средната класа)!

А средното образование е добро само в реномирани училища които стават все по-малко защото реномираните ученици са на свършване!

Образованието възпитава, но не само то!

Според мен трбват правила които да се спазват от ВСИЧКИ и тези правила да са такива че да стимулират индивидуалноста и развитието на личностите!

айде учете се!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Стига ве всички тука мислят че БГ образованието е много зле. Може и да е много зле но в сравнение с другите държави сме много по-добре. Вие знаете ли, че в някои от европейските държави таблицата за умножение се учи в 5 клас?!?

Не сме толкоз зле!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Сменят учебниците да. Но нека като ги сменят да избират свестни учебници, а не в учебника по български да има липсващи запетаи, да не дават текст в учебника, за определяне частите на речта и в текста да се говори за дядо Йордан, Матей Маргалака, Павел и Елка и да посочват в скоби автора на творбата, от която е откъсът, и написаното име да е Йордан Йовков, като текста е от Гераците и е на Елин Пелин.

Коментираме образованието, а смисълът къде е? Нищо не променяме. Само посочваме негативните страни, а тях ги знаем, те се виждат. А аз искам да съм добра учителка и да съм полезна на децата, защото все още виждам смисъл в това. А е толкова трудно... :huh:

И такива неща ли вече пише в ичебниците!? :):):);):speak::speak:

Редактирано от vankata_6 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Искам да споделя още нещо, което затруднява опитите на учителите да направят нещо за грамотността, за културата на децата. Какво да правя аз с едно дете в 5 клас, чиито родители били в някаква секта и не зная с какво му пълнят главата, но хлапето отказва да говори с мен по учебния материал и не само. Аз го изкарвам на дъската, от няколко изречения да извади глаголите. Той не става от чина си и гледа нанякъде си. След многократно настояване той излиза отпред и стои без да поглежда изреченията. Глаголите така и не ми ги подчерта. Казах му да седне и да слуша, защото е срамота да не знае какво е глагол. Той отвърна: Чета е глагол. И млъкна. Добре, той знае, но отказва да ми отговаря на въпросите. На моите и на тези на колежките, с които сме на практика. Чудесно. Решавам, че той нас не ни харесва, защото ние сме на държавен стаж все пак и вероятно той си иска неговата учителка по български. Обръщам се към нея и тя ми казва: Проблемът не е във вас, родителите му са такива и такива и той си се държи така. На писмени пише това онова, устно - не. А аз си мислех, че ми се инати. Ама не било. Друго хлапе пък го биели у тях за ниски оценки. Колежката му писа 4 по история, то се разплака, защото щели да го бият. Класната му потвърди. На трето и двамата родители били прекалявали с пиенето и детето комплексирано и потиснато не говори почти с никого. Това са три примера от един 5 клас в едно училище в един град. Не смея да си представям какви случаи има във всички останали класове в това училище, в другите в града и в останалите в България. За по-големи мащаби акъла ми не може вече да възприема. След тези три деца, аз отказах на класната им да слушам за други в училището. Стана ми страшно определено...

Лошо е, когато детето не може да расте нормално и в спокойна атмосфера дори в семейството си. Казвайки това до тук, отново започвам да се побърквам и затова спирам...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Дали има образование - има. Дали е добро нивото - различно, някъде зле, другаде що-годе бива. Просто всичко зависи от желанието. Ако човек иска да научи нещо, ще го научи.

Мисля, че както проблема за ниското ниво е в учениците, така и е в учителите. Разбира се, че като някой учител позволи да му се качат веднъж на главата, винаги ще става така. И точно затова учениците харесват строгите учители - знаят, че ще научат нещо, не само защото имат просто желание, а защото са задължени.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Дали има образование - има. Дали е добро нивото - различно, някъде зле, другаде що-годе бива. Просто всичко зависи от желанието. Ако човек иска да научи нещо, ще го научи.

Мисля, че както проблема за ниското ниво е в учениците, така и е в учителите. Разбира се, че като някой учител позволи да му се качат веднъж на главата, винаги ще става така. И точно затова учениците харесват строгите учители - знаят, че ще научат нещо, не само защото имат просто желание, а защото са задължени.

Съгласен

Ако искаш да учиш ще учиш а ако си като мен няма да учиш.И няма да те интересува чак толкова мн как е в даскалото biggrin.gif:) !

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А да и ако мислите,че даскалата ъ нас са зле прочетете Това от др подобна тема в този саит е ....;)

Редактирано от Air_Alex (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Дали има образование - има. Дали е добро нивото - различно, някъде зле, другаде що-годе бива. Просто всичко зависи от желанието. Ако човек иска да научи нещо, ще го научи.

Мисля, че както проблема за ниското ниво е в учениците, така и е в учителите. Разбира се, че като някой учител позволи да му се качат веднъж на главата, винаги ще става така. И точно затова учениците харесват строгите учители - знаят, че ще научат нещо, не само защото имат просто желание, а защото са задължени.

Абсолютно ВЯРНО! ;):wors::):):yanim::yanim:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Еми за мен специално образованието не е много на високо ниво може има училища и ВУЗ-уве , които си заслужават, но като цяло нещатата са много зле. Не се дават нужните практически умения, които след това ще ти помогнат в евентуалната ти работа, а освен това и самите ученици нямат особено голяма мутивация да учат.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Еми за мен специално образованието не е много на високо ниво може има училища и ВУЗ-уве , които си заслужават, но като цяло нещатата са много зле. Не се дават нужните практически умения, които след това ще ти помогнат в евентуалната ти работа, а освен това и самите ученици нямат особено голяма мутивация да учат.

мОтивация

Иначе е точно така.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Еми за мен специално образованието не е много на високо ниво може има училища и ВУЗ-уве , които си заслужават, но като цяло нещатата са много зле. Не се дават нужните практически умения, които след това ще ти помогнат в евентуалната ти работа, а освен това и самите ученици нямат особено голяма мутивация да учат.

Да съгласен съм! НО това е за определени училища и ВУЗ, където учениците/студентите ходят просто, за да си минава времето и защото най-вероятно не им се ваботи! laugh.gif

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.