Премини към съдържанието
WhiteHart

Съвет за автомобил на старо, около 4-4500 лв

Препоръчан отговор


В близко бъдеще може би ще си купуваме кола, и се колебая между няколко. Засега фаворитите са следните - Форд Фокус, Фолксваген Поло, може би Ауди А3. Бюджет - между 4000 - 4500 някъде, няма фиксирана граница, но там някъде ще е. Чета из нета, всеки си хвали колата и плюе по другите, така че едва ли от приказки по форумите ще си избера, но все пак да кажете по някое мнение, евентуално и за някоя друга читава кола за тия пари... Значи основно ще се кара градско, хубаво е да не гълта като змей, все пак не съм арабски шейх, и резервните части да не са безбожно скъпи. Гледам из обявите, за тия пари има доста Фокуси и Полота, 2002, 2003 година...  А, и другата тема, стара колкото света - дизел или бензин да е? :D

От прочетено по форумите и разговори с приятели съм останал с вчепетлението, че кола на старо е по-добре е да е бензинка, ама де да знам... Комби не искам, ориентирам се основно към по-малки като размер, все пак е по-лесно и за паркиране.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако искаш евтини части - Фолксваген-а. Иначе аз съм с остнал и с добро впечатление от Audi A3 - хем малка кола,горе-долу с размерите на Голд 3-ка,което е идеално за градско,но хем е и достатъчно мощна за магистралите. Но там частите вече ще ти дойдат малко по-скъпи.( сигурно най-скъпи в сравнение с Volkswagen и Ford)

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Рискована покупка но гледай поне да е на по малко действителни километри! Според мен Polo бензинка ще е най добре според критериите ти.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

...но все пак да кажете по някое мнение, евентуално и за някоя друга читава кола за тия пари... Значи основно ще се кара градско, хубаво е да не гълта като змей, все пак не съм арабски шейх, и резервните части да не са безбожно скъпи. ..

... Комби не искам, ориентирам се основно към по-малки като размер, все пак е по-лесно и за паркиране.

Ето ти една примерна - http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11377455273181523&f1=details&slink=45fc7r

Достатъчно читава, идеална за градско и няма нищо общо със змейове-горяни и/или с Арабския п-в, цените на чакълдаците й са абсолютно съпоставими с другите масови марки, не е комби, (сравнително) малка като размер, та се паркира лесно на ограничено място. Последното е малко субективно, защото често виждам шофьори, дето Форд Ка на 3 дка площад не могат да паркират, ама нейсе. И на дълъг път я бива, има отлична возия, чудесен климатик, няма да усетиш кога ще стигнеш до Търново.

П.П. Вариант с двигател 100 кс, за да влезеш в по-ниската скала на данъка - http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11370323685661856&f1=details&slink=45fibv


  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ето ти една примерна - http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11377455273181523&f1=details&slink=45fc7r

Достатъчно читава, идеална за градско и няма нищо общо със змейове-горяни и/или с Арабския п-в, цените на чакълдаците й са абсолютно съпоставими с другите масови марки, не е комби, (сравнително) малка като размер, та се паркира лесно на ограничено място. Последното е малко субективно, защото често виждам шофьори, дето Форд Ка на 3 дка площад не могат да паркират, ама нейсе. И на дълъг път я бива, има отлична возия, чудесен климатик, няма да усетиш кога ще стигнеш до Търново.

П.П. Вариант с двигател 100 кс, за да влезеш в по-ниската скала на данъка - http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11370323685661856&f1=details&slink=45fibv

 

Честно казано, и мен Фикусът ме влече повече от Полото, имам приятел с Фокус и е доволен, возил ме е, и ми харесва возията... Паркирането не е проблем за мен, карам едно служебно Берлинго и го паркирам и на носни кърпички, но все пак предпочитам сравнително малка кола. Благодаря ти за мнението, ще го имам предвид. :)

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В близко бъдеще може би ще си купуваме кола, и се колебая между няколко. Засега фаворитите са следните - Форд Фокус, Фолксваген Поло, може би Ауди А3. Бюджет - между 4000 - 4500 някъде, няма фиксирана граница, но там някъде ще е. Чета из нета, всеки си хвали колата и плюе по другите, така че едва ли от приказки по форумите ще си избера, но все пак да кажете по някое мнение, евентуално и за някоя друга читава кола за тия пари... Значи основно ще се кара градско, хубаво е да не гълта като змей, все пак не съм арабски шейх, и резервните части да не са безбожно скъпи. Гледам из обявите, за тия пари има доста Фокуси и Полота, 2002, 2003 година...  А, и другата тема, стара колкото света - дизел или бензин да е? :D

От прочетено по форумите и разговори с приятели съм останал с вчепетлението, че кола на старо е по-добре е да е бензинка, ама де да знам... Комби не искам, ориентирам се основно към по-малки като размер, все пак е по-лесно и за паркиране.

Ами колега, не чети форумите, а статистиките на различни организации като TuV, DEKRA  и тем подобни. Ако не вярваш на хората, поне повярвай на статистиката. Вярно, че всичко е на късмет, но статистиката говори за това, колко често дадена част може да се счупи, след като си я подменил. Не е все едно дали ще вземеш кола, при която 30 % от автомобилите не могат да минат ТП от първи път или кола, която 10 % не могат. Това говори, че е по-малко податлива към дефекти и че ресурсът на частите е по-голям. Това е моето мнение. Иначе да, почти всеки хвали колата си, стига да не е служебна. Тогава става точно обратното - плюе се по модели, карани зверската, само защото са попаднали в ръчичките на тоя ;)

 

ПП: А специално за Поло...моделите около 2000 година бяха отлични, но вече доста остаряха. По-новите Поло, преди последното, са си направо провал, що се отнася до издръжливост. Нещо като Golf 3  номер две. Аз не бих взел подобно Поло, още повече заради надутата цена.Преди него Поло да, както и след него. Но за 4500 ще е егати покупката. 

Редактирано от Кико (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами колега, не чети форумите, а статистиките на различни организации като TuV, DEKRA  и тем подобни. Ако не вярваш на хората, поне повярвай на статистиката. Вярно, че всичко е на късмет, но статистиката говори за това, колко често дадена част може да се счупи, след като си я подменил. Не е все едно дали ще вземеш кола, при която 30 % от автомобилите не могат да минат ТП от първи път или кола, която 10 % не могат. Това говори, че е по-малко податлива към дефекти и че ресурсът на частите е по-голям. Това е моето мнение. Иначе да, почти всеки хвали колата си, стига да не е служебна. Тогава става точно обратното - плюе се по модели, карани зверската, само защото са попаднали в ръчичките на тоя ;)

 

Така е. Ти какво би ми препоръчал като модел?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Така е. Ти какво би ми препоръчал като модел?

Ами аз косвено отговорих. Поло преди 2005 година, но за тия пари се намират 1-2 години по-млади Фиести, които на всичко отгоре са и много по-надеждни и безпроблемни. Иначе Фокус е добра идея, но съм резервиран за цената и за това, което би получил срещу нея. За Ауди А3 нямам кой знае какво мнение, освен високите цени. Нали търсим нещо за дадена цена, а не нещо, което е по-добро от друго нещо?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз ауди а3 не ти препоръчвам, защото са адски чупливи коли !! Форд фокус има много здраво окачване, което е добре за пътищата в България, само че не го вземай с дизелов двигател за тези пари (респективно няма да е нова кола), защото ще ти гори доста. За полото няма как да кажа нищо лошо нито пък хубаво...евтини части. Общо взето на късмет си е с тези стари коли, така че най-добре вземи с теб някой твой приятел, който разбира от коли, за да не те излъжат нещо.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами аз косвено отговорих. Поло преди 2005 година, но за тия пари се намират 1-2 години по-млади Фиести, които на всичко отгоре са и много по-надеждни и безпроблемни. Иначе Фокус е добра идея, но съм резервиран за цената и за това, което би получил срещу нея. За Ауди А3 нямам кой знае какво мнение, освен високите цени. Нали търсим нещо за дадена цена, а не нещо, което е по-добро от друго нещо?

 

ОК, мерсаж!

Аз точно за Поло 2003-2004 си мислех, има ги доста за тия пари. Но пък са прекалено миниатюрни, Фокусът ми изглежда по-функционален... То най-накрая всичко ще е на късмет. Каквото намеря и те така...

Аз ауди а3 не ти препоръчвам, защото са адски чупливи коли !! Форд фокус има много здраво окачване, което е добре за пътищата в България, само че не го вземай с дизелов двигател за тези пари (респективно няма да е нова кола), защото ще ти гори доста. За полото няма как да кажа нищо лошо нито пък хубаво...евтини части. Общо взето на късмет си е с тези стари коли, така че най-добре вземи с теб някой твой приятел, който разбира от коли, за да не те излъжат нещо.

 

Факт. Естествено, ще взема някой, който повече разбира, за консултация... Моето ниво на знания за автомобилите е доста ниско. Смея да твърдя, че съм добър шофьор, но само съм карал. Никога не съм се занимавал с ремонти и т.н. Човек като няма лична кола, е така. Кара служебната и не му дреме - шефа да си я ремонтира... :D

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

ОК, мерсаж!

Аз точно за Поло 2003-2004 си мислех, има ги доста за тия пари. Но пък са прекалено миниатюрни, Фокусът ми изглежда по-функционален... То най-накрая всичко ще е на късмет. Каквото намеря и те така...

Само споделям мнение, без да разбирам от коли, колегата има рено клио, взе го за 4000, към 2004 г., дизел, гори му 6-7 на сто градско, много доволен, само го е яд, че е с две врати. Не е нужно да го взимаш под внимание, просто да погледнеш.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

...Форд фокус има много здраво окачване, което е добре за пътищата в България, само че не го вземай с дизелов двигател за тези пари (респективно няма да е нова кола), защото ще ти гори доста...

Моля? И за колко "доста" говорим? Твърдиш, че на бензин или газ (пази, боже!) ще му излиза по-евтино?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Всъщност, най-добрата покупка за тия пари е Форд Фиеста. И не го казвам, защото карам втора такава, а защото така казва и статистиката. Форд по принцип държат ниски цени на старо и това не е добре за мен, но добре за теб. Вече въпрос на личен вкус е каква кола би предпочел човек - дали от малкия клас или от компактния. Лично аз никога не бих си взел кола от компактния клас като Голф и Фокус, макар да съм 185 сантиметра висок, но това е лично мое мнение, защото повече не ми трябва. Ако ми потрябва, има и компактни ванове за долу горе същите пари. Та вземай каквото си намислил и не му мисли.  А, да, има и още едно отлично предложение - Ford Fusion,  но трудно се намира  и е с малко по-висока цена. Повдигнат е, компактен и е идеален за града. Не се чупи, което е най-важното му предимство сред всички коментирани дотук модели.

 

Поздрави!

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Всъщност, най-добрата покупка за тия пари е Форд Фиеста. И не го казвам, защото карам втора такава, а защото така казва и статистиката. Форд по принцип държат ниски цени на старо и това не е добре за мен, но добре за теб. Вече въпрос на личен вкус е каква кола би предпочел човек - дали от малкия клас или от компактния. Лично аз никога не бих си взел кола от компактния клас като Голф и Фокус, макар да съм 185 сантиметра висок, но това е лично мое мнение, защото повече не ми трябва. Ако ми потрябва, има и компактни ванове за долу горе същите пари. Та вземай каквото си намислил и не му мисли.  А, да, има и още едно отлично предложение - Ford Fusion,  но трудно се намира  и е с малко по-висока цена. Повдигнат е, компактен и е идеален за града. Не се чупи, което е най-важното му предимство сред всички коментирани дотук модели.

 

Поздрави!

 

Абе май клоня към Фикуса все пак... Един колега ме беше замислил сериозно с предложение за Ксара-Пикасо на Ситроен, много ми го хвали, но това си е мини-ван... Чак толкова просторна кола засега не ми трябва.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Моля? И за колко "доста" говорим? Твърдиш, че на бензин или газ (пази, боже!) ще му излиза по-евтино?

 

Да с дизелов двигател ще му излиза по-скъпо !

 

ПП: Естествено говорим за старите дизелови двигатели.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

...ПП: Естествено говорим за старите дизелови двигатели.

Това е по-друго, но не се вписва в изискванията на автора, той търси кола 2002-2003 г, старите дизели са ~10 г назад. А инак айде стига му е излязло по-скъпо с дизел, особено пък след като ще се кара основно на градско.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това е по-друго, но не се вписва в изискванията на автора, той търси кола 2002-2003 г, старите дизели са ~10 г назад. А инак айде стига му е излязло по-скъпо с дизел, особено пък след като ще се кара основно на градско.

Айде вече развенчайте тия митове и легенди за газ-та. Кажи от къде си да ти паркирам колата отпред и ако искаш я прегледай и с инженерите на Ферари да ми обясниш къде точно на газ ми излиза по скъпо от колкото на дизел. Уважам ти мнението колега, но да твърдим, че една и съща кубатура на бензин( с газ ) - дизел; едното ще харчи смесен разход примерно 11-12(газ)-7,5-8,5(дизел) ама едното е 1,30 лв., а другото е 2,60-70 не го знам, защото не го и гледам колко е.

Кола на старо - по - добре бензин, най - добре от собственик и след основен преглед при доверен сервиз. За колите след 2000 е добре довереният сервиз да е официалният такъв, особено ако колата е закупувана в България.

И един съвет от мен, ако ще купуваш кола 'нов" внос (каквото и да значи това) и имаш заделени 4 500 лв. си я купи за максимум 3 700-800 даже и това й е много. Защото после те чакат обслужване (ремъци, филтри, масла, антифриз...); регистрация; гражданска; ТП; по желание каско. И недай си боже и проблемите, които не могат да се хванат по време на покупката, примерно ако някоя част е била на ръба да се счупи, най - често съединител, скоростна кутия, нещо по двигателя и т.н. Моя позната така си купи "нов" внос  за 3 000 и вече наля допълнително 1 000 лв. за няма и половин година. Само казвам - винаги имай едно наум. Моят личен съвет е  - кола от собственик в движение и естествено и задължително основен преглед преди покупката! Последната си я взех така - сядаш и караш само за пререгистрация се плаща и данък придобиване на недвижимо имущество към общината по местоживеене. Ауди лично мое мнение за тези пари - тази година не. Фокусът си е идеален избор, но пък го има и момента както каза колегата Кико, Форд на старо са по - евтини, та поне гледай да имаш климатроник, защото кола за  4000 - 4500 лв. да няма климатроник си е преебавка. И други мити елементарни "екстри". Според мен Фокус 2003-4 е идеален избор, щом се предлагат много, значи се и търсят много, значи и ги има и много по автоморги и т.н., което си е голям + за части като ти се наложи. Успех и късмет колега :clown:   

Редактирано от icekiller (преглед на промените)
  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ето нещо и от мен:

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11354565799597804&f1=details&slink=45ucc6

Типичен градски автомобил. Харчи малко и върви прилично.

Бягай далече от Ситроен Ксара-Пикасо. Натъпкани са с електроника и таблото свети, като коледна елха, но като скръцне нещо става опасно. Имаме такива служебни. Иначе возията им е перфектна.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

...но да твърдим, че една и съща кубатура на бензин( с газ ) - дизел; едното ще харчи смесен разход примерно 11-12(газ)-7,5-8,5(дизел) ама едното е 1,30 лв., а другото е 2,60-70 не го знам...

 

Коя е тази кола, която има смесен разход на дизел 7,5-8,5 л (говорим за класа по темата)? Коментирам Фокус, защото около него се завъртя приказката. Карам го от 3,5 г, почти не слизам от него, та знам отлично колко ми гори и с включен постоянно климатик, и без него. Просто няма вариант на бензин да му е по-евтино, отколкото на дизел.

За газта без митове и легенди - колко ще му струва една наистина качествена газова уредба, която да монтира и забрави, каква поддръжка има, колко се плаща за преглед на уредбата и колко време горница отнема всичко това и как се компенсира? Ако беше толкова евтино на газ, нямаше да има и едно такси на дизел, ама я ги брой на пиацата...

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ще ти препоръчам кола, от която съм бил страшно доволен, като евтина поддръжка, нисък разход, издържлива, невероятни възможности за побългаряване, да не говорим за цена ;) - Деу Тико.

Сигурен съм, че много от разбирачите, ще ми скочат, но ще споделя  моето лично мнение и опит с колата. Преди години имах 5 броя от въпросната марка, които бях пуснал, като таксита. Двете бяха на по 800 000 км, едното на 1 милион, а другите 2 с неизвестен пробег...Скоро видях една от тях в движение и собственика и беше все още доволен, а ги продадох и петте преди 15 години....

Недостатъците им са, че нямат почти никакъв багажник, малко е тесничко и вози  твърдичко, но за градски условия е перфектната кола :)

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ще ти препоръчам кола, от която съм бил страшно доволен, като евтина поддръжка, нисък разход, издържлива, невероятни възможности за побългаряване, да не говорим за цена ;) - Деу Тико.

Сигурен съм, че много от разбирачите, ще ми скочат, но ще споделя  моето лично мнение и опит с колата. Преди години имах 5 броя от въпросната марка, които бях пуснал, като таксита. Двете бяха на по 800 000 км, едното на 1 милион, а другите 2 с неизвестен пробег...Скоро видях една от тях в движение и собственика и беше все още доволен, а ги продадох и петте преди 15 години....

Недостатъците им са, че нямат почти никакъв багажник, малко е тесничко и вози  твърдичко, но за градски условия е перфектната кола :)

 

Имам един чичо, който е може би 120-130 кила, огромен тип, та той от сума ти време си кара такава въшка и е много доволен... Само малко трудно влиза и излиза от тикото... :D

Та ако говорим за икономии, нисък разход и поддръжка, си прав. Ама все пак искам нещо малко по-голямо, по-функционално и добре изглеждащо. Нали се сещаш, че жената ще ми прегризе врата, ако и предложа да си купим тико... :ph34r:

  • Харесва ми 4

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 Нали се сещаш, че жената ще ми прегризе врата, ако и предложа да си купим тико... :ph34r:

 

Прав си.....требва да се хареса най-вече на жената.....Но все пак фърли едно око и на корейчетата, имат и добри модели. Добри отзиви съм чувал и за есперото и за нубирата, но не съм имал такива и не мога да кажа нищо за тях.....Имат разни дребни кусури, но по принцип поддръжката и ремонта им е много лесен и евтин, а и цените им са добри....Но пък трудно можеш да се отървеш после......

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Прав си.....требва да се хареса най-вече на жената.....Но все пак фърли едно око и на корейчетата, имат и добри модели. Добри отзиви съм чувал и за есперото и за нубирата, но не съм имал такива и не мога да кажа нищо за тях.....Имат разни дребни кусури, но по принцип поддръжката и ремонта им е много лесен и евтин, а и цените им са добри....Но пък трудно можеш да се отървеш после......

 

Един приятел има Хюндай Атос, пак е дребосъчеста, компактна кола, и е доволен засега. Доста съм му я карал и аз, добре си върви, возията е прилична. Ама някак не ме влекат тия съвсем ситните коли.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Есперото не е баш дребосък, нубирата и тя...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.