Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


На мен за моите цели ми върши работа. Хобито ми са концерти, за тях задължително трябва да не прилича на професионален, да е с несменяем обектив и прилична оптика да снима в тъмното. И да е евтино за да не ме е яд като се счупи в навалицата. Предишната изкара десетина години.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За моето Канонско тяло 60D какъв обектив да търся за пейзажи? Имах 18-135 Канонски обектив, но се беше разхлабил и го дадох на един приятел. Останах само с китовия 18-55 IS

Същия 18-135 ли да търся или към нещо друго да се насоча? До сега съм го ползвал само за сватбарски истории. Вече имам Никон 5300 с 18-200 обектив и един 50мм. (какато и китовия 8-55) и ще го ползвам него за сватбите. Канона обаче искам да е за пейзажи и не знам кой обектив ще ми върши работа.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Пейзажи спокойно можеш да снимаш и с 18-55. Вече, ако имаш нужда от нещо по-широко или по-дълго - това само ти можеш да прецениш.

Canon имат много приличен и евтин EF-S 10-18 IS STM. Аз лично, като бях с кроп тяло, бях голям фен на Tokina 11-16/2.8, който обаче е по-скъп.

За дълъг обектив EF-S 55-250 и EF 70-300 са много прилични варианти. Ако ти се дават 4-цифрени суми :) , може да се помисли за 70-200L, някоя от версиите.

А ако искаш само един обектив и бюджетът ти го позволява - Canon EF-S 15-85 IS е прекрасен обектив.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, Бисер Петков написа:

За моето Канонско тяло 60D какъв обектив да търся за пейзажи? Имах 18-135 Канонски обектив, но се беше разхлабил и го дадох на един приятел. Останах само с китовия 18-55 IS

Същия 18-135 ли да търся или към нещо друго да се насоча? До сега съм го ползвал само за сватбарски истории. Вече имам Никон 5300 с 18-200 обектив и един 50мм. (какато и китовия 8-55) и ще го ползвам него за сватбите. Канона обаче искам да е за пейзажи и не знам кой обектив ще ми върши работа.

Който и да е от 10 до 200мм става, зависи вие как виждате пейзажа. Китовия е ОК като за начало. И зависи много от бюджета ви.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

10-18 STM го има в базара на фото-форума за 330лв. 18-135 USM за 390лв. Токината 11-16 я има за 580лв. 55-250 IS II е за 310лв. Парите няма да са проблем след края на месеца, стига да не отложат и тези три тържества, които имам да снимам.

преди 5 минути, capnemo написа:

Който и да е от 10 до 200мм става, зависи вие как виждате пейзажа. Китовия е ОК като за начало. И зависи много от бюджета ви.

Китовия е стария модел IS без II и не знам колко ще става. Но има в базара един 18-55 STM който би трябвало да е по-добре.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Бисер Петков написа:

10-18 STM го има в базара на фото-форума за 330лв. 18-135 USM за 390лв. Токината 11-16 я има за 580лв. 55-250 IS II е за 310лв. Парите няма да са проблем след края на месеца, стига да не отложат и тези три тържества, които имам да снимам.

Китовия е стария модел IS без II и не знам колко ще става. Но има в базара един 18-55 STM който би трябвало да е по-добре.

Започнете с този който имате. И след това си дайте сметка на какви фокусни разстояния снимате основно, в какви случаи (и колко случаи) ви е липсвало нещо по-широко или по-дълго. Аз снимам (в приравнено фокусно разстояние за вашата камера) от 10 до 150мм, но това е въпрос на персонално виждане

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами мислех да си взема пак 18-135 защото бях доволен от него, но стария се повреди (имаше луфтове и губеше фокус) и за това го подарих. Сега видях един доста евтин обектив в базара за 149лв. Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM. Разгледах снимки правени с него във Фликър и ми харесаха.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, Бисер Петков написа:

Сега видях един доста евтин обектив в базара за 149лв. Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM. 

НЕ! Той е гаден. Затова го продават толкова евтино. Оптически е зле, и се разхлабва още по-лесно от 18-135. Да не говорим, че е стар модел, отдавна не се произвежда, и кой знае тази конкретно бройка колко зор е видяла.

Я кажи какъв е бюджетът. Защото, ако е 149 лв - по-добре си остани с китовия.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, RudeBoy написа:

НЕ! Той е гаден. Затова го продават толкова евтино. Оптически е зле, и се разхлабва още по-лесно от 18-135. Да не говорим, че е стар модел, отдавна не се произвежда, и кой знае тази конкретно бройка колко зор е видяла.

Я кажи какъв е бюджетът. Защото, ако е 149 лв - по-добре си остани с китовия.

В момента е 500лв. защото с толкова останах заради карантината. Но след края на месеца ще имам над 1500лв. за техника, като ще има и за сметки и храна отделно.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, Бисер Петков написа:

Ами мислех да си взема пак 18-135 защото бях доволен от него, но стария се повреди (имаше луфтове и губеше фокус) и за това го подарих. Сега видях един доста евтин обектив в базара за 149лв. Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM. Разгледах снимки правени с него във Фликър и ми харесаха.

Нищо (което си заслужава) във фотографията не е евтино. Така че направете упражнението което ви препоръчах и ам ще разберете какво ви трябва.

 

И при условие че имате 18-55 не виждам голям смисъл от още един с почти същото фокусно разстояние

преди 1 минута, Бисер Петков написа:

В момента е 500лв. защото с толкова останах заради карантината. Но след края на месеца ще имам над 1500лв. за техника, като ще има и за сметки и храна отделно.

Изчакайте. Аз четох ревюта и гледах снимки почти година преди да си взема по-сериозна камера

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, Бисер Петков написа:

В момента е 500лв. защото с толкова останах заради карантината. Но след края на месеца ще имам над 1500лв. за техника, като ще има и за сметки и храна отделно.

Добре. Кажи ми какво точно не ти харесва в 18-55? С какво те ограничава, и не можеш да направиш снимките, които искаш? Фокусно разстояние ли, светлосила ли, острота на изображението? Да знам към какво да те насоча.

Ако не си наясно - просто ще изхарчиш едни пари, и няма да има никаква полза за теб. 

ПП. И като стана дума - да се изфукам с един пейзаж с китовия 18-55 IS, на тяло от най-ниския клас (1100D):

49970955461_ea10b419dc_z.jpg

Пълен размер.

ПП2. Пък ако твърдо си решил да харчиш - препоръчвам ти този . По-новата версия, с по-добра оптика, и с тих и бърз стъпков мотор за автофокус.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами сегашния китак IS без II пак има леки луфтове. Фокус ринга като го хвана има около два милиметра луфт при завъртане и клатене ляво/дясно. Пък и вчера на един кадър ми направи странен артефакт. Планината се показа и в небето с лека прозрачност:

101521095-3264280490269392-3122129834768

Не знам, ама capnemo  ме накара да се замисля, дали няма да е по-добре един обектив за Фул фрейм, а след време да сменя и тялото.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Значи твоят китак е първата стабилизирана версия, и е много стар. Освен това по принцип този модел е пластмасов, не е със здрава конструкция, и е нормално след много ползване да се раздрънка. Не съм сигурен дали от него е ефектът "прозрачна планина в небето" :) , но ако е - значи има сериозен дефект в конструкцията, и лещите не се движат правилно.

Не мисля, че е добра идея да си взимаш обектив за фулфрейм. По две причини. Първо - кроп факторът много променя предназначението на обектива, сравнен на кроп и ФФ матрица. В смисъл - това, което на кроп ти идва горе-долу нормално, на ФФ ще е прекалено широко, и обратно - нормалното на ФФ вече ще е дълго на кропка. И второ - нещата в света на фототехниката много се променят. Може да се окаже, че доста време ще ползваш обектив за ФФ на кроп тяло, а когато дойде време да го сменяш - фулфрейм от същата система да не е добра идея. Може да решиш да минеш на безогледалка например, или да смениш марката. И тогава покупката на този обектив се оказва безсмислена. Аз така имам един приятел, снима няколко години с Canon 700D, купуваше си само фулфреймски обективи, с идеята и за съответното тяло някой ден. Обаче се запали по снимане на видео :) , и сега си ползва обективите с преходник на Panasonic GH4. Пази си и Canon-чето.

Та, ако е само заради това, че китакът ти се е развалил - за 150 лв от базара можеш да се снабдиш с прекрасен EF-S 18-55/3.5-5.6 IS STM. Имал съм го, две години държах 1100D-то само заради него. Ще ти хареса. Обаче не и най-новия 18-55/4-5.6, той е по-кофти. Ще ти останат пари и за EF-S 55-250 IS STM, и ще покриеш много голям обхват от фокусни разстояния. Другите ми две препоръки - за 18-135 IS STM и 10-18 IS STM, си остават. Изборът е твой.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, Бисер Петков написа:

...

 

Не знам, ама capnemo  ме накара да се замисля, дали няма да е по-добре един обектив за Фул фрейм, а след време да сменя и тялото.

Аз направих така, 70Д със Сигма 24-105/ф4. Има си недостатъците, няма достатъчно широко (като 24 на ФФ) но за известно време е приемливо. Само да повторя: фотографията е скъпо хоби..... (примерно горната Сигма беше почти 1000 евро). Така че трябва да прецените дали настина ще минавате на ФФ и колко сте готов да вложите в техника. Защото не е само камера и обективи, следват филтри, карти, батерии, статив....

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 19 минути, Бисер Петков написа:

Ами сегашния китак IS без II пак има леки луфтове. Фокус ринга като го хвана има около два милиметра луфт при завъртане и клатене ляво/дясно. Пък и вчера на един кадър ми направи странен артефакт. Планината се показа и в небето с лека прозрачност:

101521095-3264280490269392-3122129834768

Не знам, ама capnemo  ме накара да се замисля, дали няма да е по-добре един обектив за Фул фрейм, а след време да сменя и тялото.

много яка снимка
може ли да я използвам в темата за плоската земя?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, RudeBoy написа:

...Та, ако е само заради това, че китакът ти се е развалил - за 150 лв от базара можеш да се снабдиш с прекрасен EF-S 18-55/3.5-5.6 IS STM. Имал съм го, две години държах 1100D-то само заради него. Ще ти хареса. Обаче не и най-новия 18-55/4-5.6, той е по-кофти. Ще ти останат пари и за EF-S 55-250 IS STM, и ще покриеш много голям обхват от фокусни разстояния. Другите ми две препоръки - за 18-135 IS STM и 10-18 IS STM, си остават. Изборът е твой.

Май ще са 18-135 и 10-18 защото колегата Пламен има 55-250 и мога да го ползвам когато той не го ползва.

 

преди 3 минути, capnemo написа:

... и колко сте готов да вложите в техника. Защото не е само камера и обективи, следват филтри, карти, батерии, статив....

Ми до сега над 100 000лв. съм вложил в техника, но предимно за видео заснемане и монтаж. Стативи имам, но са за видео. Не че не могат да се ползват с фотоапарати, но съм ги купувал за видео камерите. Не е проблем да взема един специално за 60D. Въпроса е какъв? Интересно е какви филтри ще трябват?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, Бисер Петков написа:

Май ще са 18-135 и 10-18 защото колегата Пламен има 55-250 и мога да го ползвам когато той не го ползва.

 

Ми до сега над 100 000лв. съм вложил в техника, но предимно за видео заснемане и монтаж. Стативи имам, но са за видео. Не че не могат да се ползват с фотоапарати, но съм ги купувал за видео камерите. Не е проблем да взема един специално за 60D. Въпроса е какъв? Интересно е какви филтри ще трябват?

За пейзажи ще ви е полезен поляризационен филтър, дава интересни възможности за премахване на отражения, засилване на цветовете. Хубаво би било да имате и няколко неутрални филтъра (https://en.wikipedia.org/wiki/Neutral-density_filter) с плътност 4, 64, 1000. Също за пейзажи е добре да се ползва нетурален филтър с преливане (https://en.wikipedia.org/wiki/Graduated_neutral-density_filter) който ще ви даде възможност с един кадър да не преекспонирате небето и да не недоекспонирате земята. И за всичко това е хубаво да имате и филтърна система за да можете да комбинирате няколко филтъра за една експозиция.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Решил съм да взема два светли обектива за 60D телата на F2.8 за сватбарските истории. Фул фрейма Nikon D600 на колегата Пламен идва малко тежък за това, а се снабдих с още едно тяло 60D, като старото тяло му го подарих. Идеята е да използваме еднакви тела и обективи за тези семейни тържества. И подчертавам, че не става дума за фотосесията, а за бързото снимане с моментно принтиране. Китаците не се справят добре с тази задача, защото снимаме при всякакви условия. През деня, през нощта със светкавица, на открито, на закрито. И нямаме време да сменяме обективи, защото едновременно с това снимаме и с видео камерите. Кой от тези двата е по-добрият избор Tamron 17-50 f/2.8 или Sigma 17-50 f/2.8 ?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, Бисер Петков написа:

Кой от тези двата е по-добрият избор Tamron 17-50 f/2.8 или Sigma 17-50 f/2.8 ?

И двата са еднакво лош избор, ако ме разбираш.

Ако не ме разбираш - кажи, да пиша дълго обяснение ... :(

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, RudeBoy написа:

И двата са еднакво лош избор, ако ме разбираш.

Ако не ме разбираш - кажи, да пиша дълго обяснение ... :(

Разбирам. Предложи нещо което да става тогава. Ако не ти е проблем разбира се.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не, няма проблем :) . 

Имал съм Tamron 17-50/2.8 (първата, нестабилизирана версия), снимал съм по фото сбирките с Tamron 17-50/2.8 VC и Sigma 17-50/2.8 OS достатъчо, за да имам впечатления от тях. Като цяло стават, но не мисля, че са подходящи за това, което искаш. Първо - f/2.8 не е кой знае каква светлосила. Ще го усетиш, като влезеш в заведението да снимаш. Второ, с обективите от други производители (не Canon-ски) винаги са възможни проблеми с фокуса. Дължат се на недобро сработване на обектива и тялото. Възможни са и проблеми с конкретната бройка обектив - децентрирани лещи например. Това означава, че ако купуваш такъв обектив втора ръка, трябва много внимателно и продължително да го тестваш - на всички бленди и фокусни разстояния. И да видиш резултатите дали те устройват. Трето - ако смяташ да снимаш на отворена бленда, по принцип може да имаш проблеми с фокуса. Дължи се на по-плиткия DOF, благодарение на което всяко малко отклонение се забелязва. Четвърто - добави и не особено добрата автофокусна система на Canon 60D, особено на слаба светлина, и вероятността от много брак при снимане става голяма.

Ако искаш светлосилни обективи - взимаш си нещо на f/1.8 , f/1.4, а защо не и на f/1.2 :) . Вярно, това са твърди обективи, и снимането с тях донякъде ограничава, но - там е истината. Неслучайно всички професионалисти снимат основно с твърдаци. Имам познат фотограф, който си продаде добрия иначе 70-200/2.8 VR, който ползваше за портрети, и го смени с безумно скъпия 105/1.4 :ohmy: . Обаче сега прави уникални снимки, и клиентите му се лепят.

Ако много държиш на обектив от типа 17-50/2.8, изборът за Canon е един - Canon EF-S 17-55/2.8 IS USM. Да, по-скъп е, но си заслужава. Досега не познавам фотограф, който да се е оплакал от оптичните му качества.

А личното ми мнение - зарежѝ 60D за снимки на слаба светлина. Той е с кофти матрица - стар модел и шумна, слаба автофокусна система, не особено добро цветопредаване. За снимане на слаба светлина си трябва фулфрейм. Пламен има D600 - ами това е най-подходящото бюджетно тяло за целта, използвайте го! Сложете му един 50/1.8G за снимане вътре, и някакво варио за по-широки кадри, и сте готови. Това тяло все още има една от най-добрите матрици на пазара - като нисък шум, като динамика, като цветопредаване. Неслучайно наскоро, като го пуснаха по 1000 лв по фото-магазините, и направо го разграбиха. Научете се да го ползвате, и ще ви се отблагодари с прекрасни кадри. Разликата в теглото с 60D е 95 гр., нищо не е, компенсира се от обектива. На мен в неделя ми се наложи да изснимам една абитуриентска с това тяло, и се получиха много сполучливи резултати, чак се изненадах.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Относно светлосилен зум обектив, любимият ми обектив е Sigma 18-35/1.8 DC HSM Art - в моя случай с Никонски байонет. Той е за тела с APS-C матрица, т.е. не е подходящ за фулфрейм. Използвам го с Nikon D7100.

Имам и Сигма 17-50/2.8. След тестване на няколко бройки попаднах на такава с равномерна острота на изображението по цялата площ. Т.е. на практика почти няма омекотяване по ъглите и краищата на картинката.Обаче признавам си, това е въпрос на бройка и на късмет.

Това е примерна снимка със Сигма 18-35/1.8:

spacer.png

Ето и линк, където може да отворите снимката в пълен размер - 24 мегапиксела:

https://a.radikal.ru/a19/2006/84/1a45cd279fd6.jpg

А това е примерна снимка със Сигма 17-50/2.8:

spacer.png

Ето и линк към пълен размер:

https://a.radikal.ru/a42/2006/6a/40fe2eadd475.jpg

 

 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Михайлов написа:

Относно светлосилен зум обектив, любимият ми обектив е Sigma 18-35/1.8 DC HSM Art - в моя случай с Никонски байонет.

Този, нали?

890692.jpg

Само че на снимката, както и в тази тема, говорим за канонски байонет. Един приятел си го беше купил, за да го ползва на 7D (както се вижда). Оплака се, че нещо фокусът му не работел както трябва. Даде ми го, и щраках с него цял следобед. Обективът буквално фокусираше когато си поиска! Чак не повярвах, все пак е доста скъп, а тялото за времето си беше с една от най-добрите AF системи. Опитвам да фокусирам, имам потвърждение, щракам, и - снимката не е на фокус :( . Следващата заковава точно. И така ... Приятелят ми го прати заедно с тялото в сервиза на Sigma, за калибриране. Оттам му го върнаха с писмено обяснение, че е калибриран (и му взеха 100 лв за което), но по принцип моделът имал някаква несъвместимост с автофокусните системи на 7D и новия тогава 70D, и с нея не работел коректно. Така че приятелят ми се наложи да го продаде, с 300 лв загуба :( , взе си по моя препоръка Canon EF-S 17-55/2.8 USM IS, и си щрака щастливо и безпроблемно с него.

А аз оттогава, като видя, че някой предлага въпросната Sigma - предупреждавам.

И примерните снимки, които си дал, са меко казано неподходящи. Посред бял ден, на бленда f/5.6?!?... Че това и един китак може да го снима. Я дай нещо на слабо осветление, 18 мм, f/1.8?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да, точно този модел е. Навремето, когато го проучвах с оглед евентуална покупка, по разни форуми намерих доста отзиви, че специално с тела на Канон автофокусът му не работи много коректно.

А по отношение на снимките, които публикувах - вярно е, диафрагмата е позатворена. Но за архитектура или пейзаж това е нормално. Ще потърся нещо при слаба осветеност и f/1.8.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...