Премини към съдържанието

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

Neinformiran

Въпрос относно Bottleneck

Препоръчан отговор


Здравейте.Чудех се дали ако сложа тази карта http://nikem-bg.net/computer-components/XFX-R9-280-DD-BOOST-3GB-DDR5-R9-280X-TDFD ,ще имам bottleneck откъм процесора.Той е core 2 quad q8300.Резолюция 1600x1200.Дори и ако се клокне малко ?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ще отговоря с НЕ, макар че верният отговор е ДА. И ще обясня защо. Огромна част от игрите натоварват основно видеокартата, а процесорът е просто помощен персонал. За пример ще дам Black Mesa, при която амд за 130 лв изкарва повече фреймове от интел за 400. Още повече оптимизацията за многоядрени процесори е на ниво масово около 4, т.е. 2, 4 и понякога 6 ядра, но до там. Тъй че процесора няма да спъва видеокартата в повечето игри. Тук идва голямото НО: Crysis3, Watch dogs и т.н. заглавия унищожават дори интелите за 400+ лв. Ако идеята ти е да играеш Crysis3 на макс със всичко на макс, тогава да. Процесора ще забавя видеокартата. Имай предвид, че във всяка система един компонент изостава, превръщайки се в ботълнек. В твоя случай това е процесора. За да отговоря на въпроса ти: Да, процесора ще спъва видеокартата, но не, ти няма и да разбереш, че се случва, защото ако не се излакумиш за пълен макс на крайсис всичко ще върви нормално.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тук идва голямото НО: Crysis3, Watch dogs и т.н. заглавия унищожават дори интелите за 400+ лв.

Шегаджия.com

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

..защото ако не се излакумиш за пълен макс на крайсис всичко ще върви нормално.

Аз съм на друго мнение. А то е, че има няколко положения при Crysis 3, в които няма да има ограничение. Едната причина би била ниска резолюция, когато процесорът се товари повече. Втората причина е някъде по средата, там където се опитваме да постигнем добър перформънс, без да се изсилваме за качество от към картина и същевременно всичко да е на ниво. Средното положение е тогава, когато се опитваме да не товарим картата, демек да се получи баланс и да не падат кадрите до под 30, примерно. Ако се опитаме да избегнем ограничението, ще стане по един начин само, а именно когато зададем най-високата стойност на графичните настройки от играта, тогава искаме, не искаме, ще трябва да търпим 15 кадъра, тогава картата идва слаба, а не заради това, че процесорът я бил ограничавал. Това е накратко.  В повечето случаи човек няма как да разбера за "ограничението", тъй като ако няма опция overclock, с която да се увеличи производителността няма как да разберем конкретно какво е то ограничение. Та, имам предвид, че всяка една игра, без значение ядрата, си изисква и определена тактова честота.  А при автора, повечето случаи в които ще върви добре игрите, те най-вероятно ще са стратегиите, там графика не се изисква, колкото процесор. Във всеки случаи има доста процесо-зависими игри днес, затова и се презапасяваме с най-добрите процесори. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

О тук въобще не става въпрос за напомпване на Crysis на максимум.Аssassisn creed и battlefield 4  най много( макар че предполагам и те цедят много процесора).Та така или иначе аз ще сменя процесора,но след някой друг месец.Чудех се просто дали спъването няма да  е фрапантно.Все пак се търся около 40 кадъра.Те са предостатъчни.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Intel 4770k + GTX 780 = 32fps с всичко на макс. Моля, кажете ми как не изисква играта мощен процесор. Атлон 760К играе тая игра всичко на макс на слайд шоу. Няма да се забелязва проблем. Може би ако се надуе батълфийлд до край... Все пак 1600х1200 си р сериозна резолюция. Но пак ще кажа, в 90% от случаите даже няма да се забелязва разлика между наличният 8300 и нещо по-мощно в игрите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Intel 4770k + GTX 780 = 32fps с всичко на макс. .

Коя игра ? Каква резолюция ? Защо се мъчиш да философстваш ?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Коя игра ? Каква резолюция ? Защо се мъчиш да философстваш ?

Опа, играта е Crysis3, 1080р. Опитвам се главно защото не успявам да се изразя така, както искам. Защо, къде точно греша?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Към днешна дата процесора ти си е доста слабичък. Ще спъва картата. Което не е причина да не си я вземеш като си мераклия.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ще отговоря с НЕ, макар че верният отговор е ДА. И ще обясня защо. Огромна част от игрите натоварват основно видеокартата, а процесорът е просто помощен персонал. За пример ще дам Black Mesa, при която амд за 130 лв изкарва повече фреймове от интел за 400. Още повече оптимизацията за многоядрени процесори е на ниво масово около 4, т.е. 2, 4 и понякога 6 ядра, но до там. Тъй че процесора няма да спъва видеокартата в повечето игри. Тук идва голямото НО: Crysis3, Watch dogs и т.н. заглавия унищожават дори интелите за 400+ лв. Ако идеята ти е да играеш Crysis3 на макс със всичко на макс, тогава да. Процесора ще забавя видеокартата. Имай предвид, че във всяка система един компонент изостава, превръщайки се в ботълнек. В твоя случай това е процесора. За да отговоря на въпроса ти: Да, процесора ще спъва видеокартата, но не, ти няма и да разбереш, че се случва, защото ако не се излакумиш за пълен макс на крайсис всичко ще върви нормално.

И аз нищо не разбрах.А за това,май ще трябва да завърша висше образование:" Още повече оптимизацията за многоядрени процесори е на ниво масово около 4, т.е. 2, 4 и понякога 6 ядра, но до там.".

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Хм, май наистина се изразих много зле. Грешката е изцяло моя. Ще бъда кратък и по възможност ясен. Масово игрите се оптимизират за многоядрени процесори. Към момента най-масово са 4 ядрени оптимизации. Има ревюта в нета, които показват разликите между 2, 4 и 6 ядрени процесори за една и съща игра и 4-те ядра са на почит. Това имах предвид. Другата неясна част - повечето игри все още разчитат повече на мощна видеокарта. Има някои игри, които сериозно товарят процесора, като. Crysis3 например, но мисля, че ако не играе такива игри на абсолютно максимални настройки няма да има никакъв проблем. А за това, че процесора е ботълнек - ако сега играта Х върви с 60 фрейма, то с по-добър процесор тя ще върви със 100 фрейма, примерно. Разлика - не и забележима. Надявам се да съм бил по-ясен този път. Извинете ме за объркването, което причиних.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Другата неясна част - повечето игри все още разчитат повече на мощна видеокарта. Има някои игри, които сериозно товарят процесора, като. Crysis3 например, но мисля, че ако не играе такива игри на абсолютно максимални настройки няма да има никакъв проблем. А за това, че процесора е ботълнек - ако сега играта Х върви с 60 фрейма, то с по-добър процесор тя ще върви със 100 фрейма, примерно. Разлика - не и забележима. Надявам се да съм бил по-ясен този път. Извинете ме за объркването, което причиних.

Грешка, грешка и отново грешка. Не е нужно да обясняваме по сто пъти, какво означава това, което пишем. Кой разбрал, разбрал, който не е, ами да се научи, както се казва. Иначе аз лично схванах идеята, кое, какво в изречението за процесорите и самата история.  Значи. При Crysis 3 е неизбежно ограничението, има се предвид, че най-усетливо е при висок клас видеокартите и процесор, дори четири-ядрен, но на по-ниска честота, която не може да даде възможност на видеокартата да покаже какво може. Казвам го, защото виждам пише, "няма да има никакъв проблем", а е точно обратното. Ограничението от такова естество не може да се отстрани, освен при увеличение на производителността откъм процесора. Или казано, ако процесорът е достатъчно слаб, да кажем четири-ядрен с тактова честота от 3Ghz и видеокарта за 600 лева, то ограничението си остава такова, каквото си го забелязваме, единствената възможност е overclock над процесора, или downclock над ядрото на видеокартата. Тогава тя става по-слабо производителна и няма как процесорът да я ограничи.  Би ми било интересно да видя, какво ли е bottleneck с 60 кадъра, но нека го ставим за друг път.  А към автора, тъй като питаше за Battlefield 4. Ами какво да кажа, освен, че играта изисква доста силен процесор, а и видеокартата за която пита, е достатъчно производителна за да даде добър перформънс, но пък със сегашния му процесор това начинание е почти невъзможно. Та, нека събере и пари за един хубав четири-ядрен процесор, има и такива на AMD, които не са толкова зле всъщност. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами аз вече я пробвах играта.Освен процесора имам HD 5830 която е доста стара.И въпреки това на Medium никъде не падам под 30 кадъра,а през повечето време е на 40.А самата игра е толкова лъсната откъм графика,че не ми е ясно какво повече може да се желае от High настройки примерно.Надали някой би забелязал разлика.Сега ще взема новата карта така или иначе,а след някой месец и процесор.Мерси на всички за разясненията.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.