Премини към съдържанието

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

boxer4e

PC не стартира windows, хардуерен проблем

Препоръчан отговор


Здравейте,

Нова съм, след като изчетох доста подобни теми на моя проблем, но някак си всичките съвети, които видях не помогнаха, реших да се регна и да опиша проблема. Не съм голям специалист, само прости неща правя по харда и съм в задънена улица.

Та машинката, която имам е DELL Optiplex 745. Снощи я разопаковах (купена от шефката втора употреба с гаранция) и я подготвих за замяна на стара машина. Отидох на място вързах я с монитора, запали, всичко ок и я спрях да й закача останалите работи - мишка, клавиатура, касов апарат, клиентски дисплей, скенер. В момента, в които я пуснах даде на късо - лека искра и миризма. Огледах цялото окабеляване и видях, че малкия клиентски дисплей не е бил добре свързан с адаптера, кабел не докрай бутнат. Този дисплей се свързва към компа чрез дата изхода, принтерния.. Машината не реагира на копчето за пускане и изключване, а в момента в който и се свърже захранващия кабел сама тръгва с много силен шум идваш от вентилатора на процесора.

Пробвах с друго захранване, няма промяна. Извадих всичко, като оставих само захранването за дънната платка и пак шуми като самолет, но до никаде не стига. По принцип това моделче пискаше, като му изкарвах рам-а, но не мога да намеря дали има колонка или е зададен нещо да не дава никакви звукови сигнали.

На дънната платка свети една малка зелена лампичка. Как да разбера дали дънната платка е отишла ? Няма подути кондензатори... Сега ще прегледам процесора...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Няма как да разбереш, защото нямаш хардуер с който да тестваш. Не се знае това късо какво е направило. Вижте какво поддържа гаранцията и го носете в сервиз.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Обратно откъдето е закупен - може учтиво да 'пропуснеш това за искрата' - иначе аз лично не бих ти признал гаранция...

Преди да се пусне дадена машина - се гледа всичко да е закачено и завито (това, което може). Вече ще знаеш.

Моята топка ми нашепва изгоряло дъно и по-точно входно-изходен контролер и/или захранване на дъното (зависи докъде е стигнало късото). При всички случаи в домашни условия нищо не можеш да направиш...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това с искрата ще се види. Готви се да платиш за ремонта.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Условията не са много домашни :D ще тествам днес каквито още идеи ми дойдат и ако ми остане от работното време... системен администратор, поддръжка съм и фирмата общо взето само стиска джоба и всичко ми праща. Това, което изкопчих от касиерката на място е, че стария комп, преди да го сменя, от време на време не се пускал и последния ден бил много шумен и като изпушил, тя паника не можа сама да обясни. Дъното му е отишло на него, както и захранването. Кой знае, може да е викнала мъжа си да пипа там и от което останал единия адаптер недобре свързан и новия, който занесох даде на късо. Той сега изобщо не стартира, вчера бучеше с цяла сила, а предния ден въртеше на отсечки като че ли мъчеше да запали. Второто захранване за същия модел, което ми се върти наоколо, също е на отиване, нямам му доверие да го пробвам пак. Поръчах днес едно от ибей и се надявам само захранването да се окаже проблема. За ремонт няма да го връщам, защото още с разопаковането на машините им анулирам гаранцията - сменям рам, слагам SSD, ISDN карти и махам неща, които няма да се ползват..

Благодаря много за инфото. Ще пиша, когато разбера повече.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.