Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Здравейте колеги. Имам следният проблем.

  Захванал съм се да ремонтирам дънна платка на HP compaq 6715 s, която не стартира. Работата е там, че не мога да намеря схема за нея за да мога да проследя напреженията.  Ще споделя, че се продават такива употребявани дънни платки , но всички имат същият проблем с паленето. Какво да правя?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Здравей уважаеми колега ! Самия израз който използваш " Дънната платка не стартира " , ме навежда на мисълта че не си много наясно с тази материя . Може някой компонент от дънната платка ( чипсет , видеочип ,чарджър на напрежението и т.н ) да не стартира, не самата платка . Разбирам какво искаш да кажеш ,но това издава нивото на познания . Схеми могат да се намерят всякакви , но се питам как стигна до извода че в напреженията е проблема . Дъно може да непали и при отлепен чипсет примерно . Ако нямаш подходящите специфични познания ,необходимите инструменти и оборудване , не си губи времето с предварително обречени начинания . Дори да установиш по някакъв начин причината за проблема ,ако е отлепен чип ,имаш ли знанията и оборудването да направиш reball , и то като хората ? Уважавам всеки човек с ентусиазъм , но не и този от който се губи само времето , без никакви реални резутати . Ако искаш да знаеш за ремонтите на дънните платки , по-добре чети , гледай кое как се прави , и едва тогава опитвай каквото ще опитваш . Ако ремонтите на дънни платки са елементарни занимания с проследяване на напрежения ,мисля че се сещаш че няма да струват по 200 и нагоре лева . Успех ти желая .

Редактирано от PC doctor (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Няма схеми. За разлика от телевизорите или бойлерите, производителите на компютърни компоненти не публикуват схеми на дизайните си. Всеки, който се занимава с ремонти, трябва да използва обратно инженерство.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Човече , какво означава " Обратно инженерство" направо съм озадачен. Незнам какво да правя, работата е там, че искам да се уча а няма от къде като гледам

Здравей уважаеми колега ! Самия израз който използваш " Дънната платка не стартира " , ме навежда на мисълта че не си много наясно с тази материя . Може някой компонент от дънната платка ( чипсет , видеочип ,чарджър на напрежението и т.н ) да не стартира, не самата платка . Разбирам какво искаш да кажеш ,но това издава нивото на познания . Схеми могат да се намерят всякакви , но се питам как стигна до извода че в напреженията е проблема . Дъно може да непали и при отлепен чипсет примерно . Ако нямаш подходящите специфични познания ,необходимите инструменти и оборудване , не си губи времето с предварително обречени начинания . Дори да установиш по някакъв начин причината за проблема ,ако е отлепен чип ,имаш ли знанията и оборудването да направиш reball , и то като хората ? Уважавам всеки човек с ентусиазъм , но не и този от който се губи само времето , без никакви реални резутати . Ако искаш да знаеш за ремонтите на дънните платки , по-добре чети , гледай кое как се прави , и едва тогава опитвай каквото ще опитваш . Ако ремонтите на дънни платки са елементарни занимания с проследяване на напрежения ,мисля че се сещаш че няма да струват по 200 и нагоре лева . Успех ти желая .

Колега, благодаря Ви за подкрепата в начинанието ми. Мисля, че е по редно да се толерират наченките на ентусиазъм , вместо да се смачкват. Ще съм благодарен да ми дадеш някакви напътствия в сферата. Имам изключително желание да се уча.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Публикувано изображение


  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Никога не съм бил противник на ентусиазма на някой да се учи . Казал съм го ясно . Написах ти това за да те предпазя от нездравия ентусиазъм . Това да ремонтираш дънна платка на лаптоп ,не е като да си ентусиаст в областта на правенето на клипчета който да качваш в  YouTube . Ако наистина искаш да се занимаваш с тези неща с ентусиазъм само няма как да се получи . Ако имаш подходящото обучение по радиотехника ок ,но ако нямаш ,това с ремонтите го забравяш веднага . Чети като за начало какво представлява дънна платка на компютър , чети какви компоненти са разположени върху нея ,чети кой за какво служи и как функционира , чети как се диагностицират проблемите свързани с дънните платки и съответните компоненти от тях . Чети и гледай как се отстраняват възникнали проблеми и дефекти . Прочети и гледай как се заменят компоненти от дънна платка . Ентусиазма ти трябва да е насочен именно в това - четене и гледане и едва след това в опити .Има толкова много материали писмени и видео в итернет ,просто трябва да ги видиш . Бих уважил това много . Но няма как да уважа нещо такова от сорта - " Искам да ремонтирам дънна платка , какво да правя "  Лек ден ти желая, и винаги можеш да питаш тук във форума за всичко ,има наистина компетентни хора в тази област .

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

...

Това е блок схема, не принципна схема. Прави разлика. Блок схемата можех да я надраскам и така. Да виждаш в тая транзистори, кондензатори и прочие елементи?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това е блок схема, не принципна схема. Прави разлика. Блок схемата можех да я надраскам и така. Да виждаш в тая транзистори, кондензатори и прочие елементи?

Да така е, за жалост никъде не мога да намеря принципалната , "circuit scheme" ако някой има нещо на предвид - да поства.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако бяхте сванали за потърсите в руските сайтове къде има изведена такава схема и къде е останалият материал...Обаче иска някакви регистрации за достъпа до останалите схеми и подробности. Има вероятност да е налична достатъчно информация, че поне основната работа, да разберете как да се извърши. За детайли може да се наложи питане в тамошният форум.

Редактирано от sliderum (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да така е, за жалост никъде не мога да намеря принципалната , "circuit scheme" ако някой има нещо на предвид - да поства.

И да я намериш какво ще направиш ? в 90% от тия платки е разлепен видео или чипсет :D  доктора ти го каза по горе

 

Ако нямаш подходящите специфични познания ,необходимите инструменти и оборудване , не си губи времето с предварително обречени начинания .

То кучето да е станало отдавна касапин ако е така :)

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Иска регистрация и Вип акаунт!

Ами иска, хората които си вадят хляба с ремонти,  нямат нищо против да достъпят по този начин.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Иска регистрация и Вип акаунт!

Не се лъжи по тия регистрации , ще ти искат и SMS да пращаш 4,80 лв  и накрая ще ти изпише - фаил не найден :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами иска, хората които си вадят хляба с ремонти,  нямат нищо против да достъпят по този начин.

И колко пари ще вземеш от ремонта на един лаптоп, според теб? Аз търся и официално публикувано няма и няма да има нищо. Да се молиш и надяваш от тук и от там да изтече някоя схема и този, който ги изнася да не бъде хванат за ушите и уволнен...е доста комарджийско...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Освен ако въпросната схема не е изнесена а съставена с обратен инженеринг благодарение труда на авторите й. Поради което е естествено те да търсят възнаграждение за труда си. Впрочем физическото разглеждане на дадена платка е напълно достатъчно да се разчетат надписите на контролерите, транзисторите, резисторите и прочие, така че компрометираните(ако това е показано във външният им вид), като подуване, нагар и др.) да се знае какви са и да се поръчат за замяна.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Освен ако въпросната схема не е изнесена а съставена с обратен инженеринг благодарение труда на авторите й. Поради което е естествено те да търсят възнаграждение за труда си. Впрочем физическото разглеждане на дадена платка е напълно достатъчно да се разчетат надписите на контролерите, транзисторите, резисторите и прочие, така че компрометираните(ако това е показано във външният им вид), като подуване, нагар и др.) да се знае какви са и да се поръчат за замяна.

няма никакви видими повреди, от 2 сервиза ми отказаха ремонт. иска ми се да видя какви токове до какви компоненти стигат и какво трябва да излезне от тях! Предполагам това е начина

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Впрочем физическото разглеждане на дадена платка е напълно достатъчно да се разчетат...

Добре, няма да споря с форумни експерти. Въобще не е задължително нещо да е подуто, нагоряло, напукано, за да не работи. А външният вид не е достатъчен, освен ако нямаш намерение да "картографираш" на ново платката. И една дума за контролерите - то на някои производители контролерите, които включват в устройствата си, нарочно им трият всички надписи.

няма никакви видими повреди, от 2 сервиза ми отказаха ремонт.

Човек, един лаптоп същият в момента върви около 240лв втора ръка. Кажи ми, какви пари могат да ти вземат от сервиза? Ти знаеш ли, че то не става с "проследяване на токовете", а се иска и уредче като осцилоскопче например и доста свободно време, за да се занимаваш с подобно нещо. Та ти дори не можеш да даде грамотно описание на проблема. Не искам да те обезкуражавам, но едва ли ще направиш нещо. Редактирано от simtech (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добре, няма да споря с форумни експерти. Въобще не е задължително нещо да е подуто, нагоряло, напукано, за да не работи. А външният вид не е достатъчен, освен ако нямаш намерение да "картографираш" на ново платката. И една дума за контролерите - то на някои производители контролерите, които включват в устройствата си, нарочно им трият всички надписи.Човек, един лаптоп същият в момента върви около 240лв втора ръка. Кажи ми, какви пари могат да ти вземат от сервиза? Ти знаеш ли, че то не става с "проследяване на токовете", а се иска и уредче като осцилоскопче например и доста свободно време, за да се занимаваш с подобно нещо. Та ти дори не можеш да даде грамотно описание на проблема. Не искам да те обезкуражавам, но едва ли ще направиш нещо.

 Съгласен съм колега , но искам да си напрегна сивото вещество, искам да опитам каквото мога и да науча нещо повече. определено съм учащ се

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

  • Горещи теми в момента

  • Подобни теми

    • от eXXcal
      #include <iostream> #include <fstream> #include <map> #include <ctime> #include <string> #include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <vector> #include <list> #include <iterator> #include <algorithm> #include <utility> #include <time.h> using namespace std; class CPerson { private: string name; string EGN; public: CPerson() { name=" "; EGN=" "; } CPerson(const string n, const string e) { name=n; EGN=e; } string getname()const { return name; } string getEGN()const { return EGN; } void setname(const string n) { name=n; } void setEGN(const string e) { EGN=e; } virtual void print() = 0; //1.1 int getAge() const //1.2 { int age; time_t currentTime; struct tm * ltm; time( &currentTime ); ltm= localtime( &currentTime ); int year = atoi(getEGN().substr(0, 2).c_str()); int month = atoi(getEGN().substr(2, 2).c_str()); int day = atoi(getEGN().substr(4, 2).c_str()); int cyear = 1900 + ltm->tm_year; int cmonth = 1 + ltm->tm_mon; int cday = 1 + ltm->tm_mday; age = cyear - (year + 1900); if (cmonth < month) age--; if (cmonth == month && cday < day) age--; return age; } }; class CStudent: public CPerson { private: string FN; map<int, int> st_tests; public: CStudent() { FN=" "; } CStudent(const string n) { FN=n; } CStudent(const string o, const string p, const string n):CPerson(o,p) { FN=n; } void setFN(const string n) { FN=n; } void setst_tests(map<int, int> m) { st_tests=m; } string getFN() const { return FN; } bool operator () (CStudent a, CStudent b) const { return a.average() < b.average(); } map<int, int> getst_tests() { return st_tests; } void print() { cout<<"Ime: "<<getname()<<endl; cout<<"EGN: "<<getEGN()<<endl; cout<<"FN: "<<getFN()<<endl; map<int, int>::iterator it=st_tests.begin(); while(it!=st_tests.end()) { cout<<it->first<<" "<<it->second<<endl; it++; } } void add_st_tests(int a, int b) { map<int, int>::iterator it=st_tests.begin(); while(it!=st_tests.end()) { st_tests.insert(pair<int,int>(a,b)); } } double average() //2.1 { double sum=0; map<int, int>::iterator it=st_tests.begin(); for (it=st_tests.begin();it!=st_tests.end();it++) sum+=it->second; if(st_tests.size()!=0) return sum/st_tests.size(); return -1; } int search(const int a) //2.2 { return st_tests.find(a)->second; } }; class CGroup { private: string spec; int kurs; int grupa; vector<CStudent> students; public: string getspec() const { return spec; } int getkurs() const { return kurs; } int getgrupa() const { return grupa; } vector<CStudent> getstudents() { return students; } void setstudents(vector<CStudent> a) { students=a; } void setspec(const string n) { spec=n; } void setkurs(const int n) { kurs=n; } void setgrupa(const int n) { grupa=n; } CGroup(const string s, const int k, const int g) { spec=s; kurs=k; grupa=g; } void addstudent(CStudent &a) { students.push_back(a); } /* int ReadFile() //3.1 { ifstream st; st.open("students.txt",ios::in); if(!st) { cout<<"Cannot open students.txt or file does not exist."<<endl; return 0; } string a, b, c; int d, e, i=0; if (st.is_open()) { do { st >> a >> b >> c; students[i].setname(a); students[i].setEGN(b); students[i].setFN(c); do { st >> d >> e; students[i].add_st_tests(d,e); }while(st.peek() != '\n' || st.peek() != '\r'); i++; }while(!st.eof()); } st.close(); }*/ double averagetest(int a) //3.2 { double sum=0; int br=0; vector<CStudent>::iterator itt; for (itt=students.begin();itt!=students.end();itt++) { map<int, int>::iterator it=(*itt).getst_tests().find(a); while(itt!=students.end()) sum+=it->second; br++; } cout<<sum/br; return sum/br; } list<CStudent> averageparam(const int a, const int b) //3.3 { list<CStudent> l; int i=0; vector<CStudent>::iterator itt=students.begin(); for (itt=students.begin();itt!=students.end();itt++) { if((*itt).average() >= a && (*itt).average() <= b) l.push_back(*itt); i++; } cout<<"List ot studenti sus sreden broi tochki mejdu "<<a<<" - "<<b<<endl; list<CStudent>::iterator it=l.begin(); for (it=l.begin();it!=l.end();it++) (*it).print(); return l; } int averageabove(const int a) //3.4 { int br=0; vector<CStudent>::iterator itt=students.begin(); for (itt=students.begin();itt!=students.end();itt++) if((*itt).average() > a) br++; cout<<"Broi studenti sus sreden broi tochki nad "<<a<<": "<<br<<endl; return br; } void averageage(const int a) //3.5 { cout<<"Sreden uspeh na "<<a<<" godishni studenti."<<endl; vector<CStudent>::iterator itt=students.begin(); for (itt=students.begin();itt!=students.end();itt++) { int b=(*itt).getAge(); if(a == b) cout<<(*itt).getname()<<" "<<(*itt).average()<<endl; } } void beststudent() //3.6 { cout<<"Student s nai-visoka uspevaemost."<<endl; CStudent temp; vector<CStudent>::iterator itt=students.begin(); for (itt=students.begin();itt!=students.end();itt++) if ((*itt).average() > temp.average()) temp = (*itt); temp.print(); } void sortaverage() //3.7 { sort(students.begin(),students.end(),CStudent()); } void sortasc() //3.8 { } void averageage() //3.9 { } }; int main() { CStudent p1("Ivan","9711156070","61360140"); CStudent p2("Petar","9703041020","61360127"); CStudent p3("Mihail","9708032540","61360134"); p1.add_st_tests(1,55); p1.add_st_tests(2,80); p1.add_st_tests(3,69); p2.add_st_tests(1,98); p2.add_st_tests(2,25); p2.add_st_tests(3,56); p3.add_st_tests(1,32); p3.add_st_tests(2,87); p3.add_st_tests(3,57); CGroup g1 ("SIT",1,1); g1.addstudent(p1); g1.addstudent(p2); g1.addstudent(p3); g1.averagetest(2); }  
      Имам малък проблем с програмата .Успешно се  Build -ва , не изкарва грешки .А като се Run - не ми изписва map set iterator not dereferencable  също така и standard c++ libraries out of range && 0 .  Може ли някой да помогне ? Благодаря предварително
       
       Ето го и условието :
       
      1. Да се дефинира абстрактен клас CPerson, с член данни име и ЕГН, освен необходимите методи, да се напишат и следните:
      абстрактен метод за печат
       
      метод, който връща възрастта на човека на база на ЕГН-то
       
      2. Да се дефинира клас CStudent наследник на CPerson, съхраняващ информацията за факултетен номер на студента и контейнер съхраняващ резултатите на студента от различни тестове (код на теста и получения брой точки, напр. (map<unsigned, unsigned> st_tests). Освен необходимите конструктори, методи и оператори (сред които е функцията за печат) да се добавят:
       
      метод, който връща средния брой точки получени от студента
       
      метод, който връща брой точки по код на тест, подаден като параметър
       
      3. Да се дефинира клас група студенти CGroup, съхраняващ информацията за специалност, курс, група и контейнер от студентите в нея (напр. vector<CStudent>). Освен необходимите методи, да се реализират и следните член функции:
       
      да се дефинира конструктор с параметър име на файл, съдържащ необходимата информация за запълване на контейнера
       
      изчислява и връща средния брой точки за тест, подаден като параметър
       
      връща списък от студенти (list<CStudent*>) със среден брой точки принадлежащи на интервал [a;b] (a,b - параметри)
       
      изчислява и връща броя на студентите със среден брой точки, по-голям от числото подадено като параметър
       
      изчислява и връща средния брой точки на студентите на възраст, подадена като параметър
       
      намира студента с най-висока успеваемост на тестовете
       
      сортира студентите по среден брой точки
       
      сортира тестовете в низходящ ред по среден брой точки, получени от студентите в групата
       
      изчислява средната възраст на студентите от групата
       
      4. Да се създадат няколко обекта от класа CGroup и се демонстрира работоспособността на методите му като се направят различни справки и съпоставки между тях (напр. коя специалност има по-висока средна успеваемост на тестовете, коя по-висока средна възраст, коя повече студенти получили точки над зададена стойност). Да има обработка на изключения на необходимите места.
    • от asdfj
      Привет.От доста време насам имам проблем при инсталирането на уиндоус 8 на Lenovog50.Закупен е с 8-цата и след това съм го преинсталирал няколко пъти с уиндоус 7. На диск тръгва и когато се покаже инсталацията да избера език и т.н. отказва и блокира клавиатурата и мишката,а в биоса работи и при 7-цата върви без проблем.Възможно ли е да е заключен към 8? Отчаян съм тъй като тази 7ца не върви добре и искам да си върна предишния.Другия ми въпрос е чрез флашка какви са настройките в биоса с UEFI/Legacy и как да подкарам флашката.
      Багодаря предварително.
    • от Tixomir Katev Zizi
      Здравейте хора искам нещо да попитам ... тъй като преди около час взех едно компютърче и му сложих 2ри чисто нов хард диск и тръгнах да му слагам W7 ... при преинсталацията изтрих стария без да се искам а той беше с цялата ми информация....... и сега седя и умувам как да я върна тази информация с целия w7 или просто информацията като диск ..... един вид възтановяване на форматираният хард.... много ще съм ви благодарен ако има решение на този проблем   поздрави !!!
    • от даниел павелов
      Здравейте! Имам един проблем. След много разговори с майка ми се отказах от рисуването и сега се чудя с какво да следвам след 12-и клас, аз сега съм 11 - и клас. Дайте ми съвет. Търся някоя специалност, след завършването, на която да имам реализация и добро заплащане....
      По български съм добре
      По история брилянтен
      По английски живот и здраве ще държа изпит този септември за c1, но като цяло не ми вървят езиците
      По география съм добре.....
  • Разглеждащи в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

  • Дарение

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.