Tragedy

Бензин, дизел или газ

    Какъв тип автомобил предпочитате да карате?   318 гласували потребители

    1. 1. Какъв тип автомобил предпочитате да карате?

      • Бензин
        106
      • Дизел
        120
      • Пропан-бутан
        46
      • Метан
        15
      • друг (останаха ли?)
        7

    Моля влезте или се регистрирайте за да гласувате в тази анкета.

    167 мнения в тази тема


    Забелязах, че тази тема не е обсъждана или може би има само отделни постове. Обсъждал съм въпроса с най-добрия си приятел (който надявам се да пише и тук), както и с приятелката си.

    Та въпроса ми е следния:

    Каква е разликата между бензиновия и дизеловия двигател? Какви са предимствата на единия пред другия? Кога е по-удачно да се карат (т.е. през кой сезон кой какви проблеми има)? ... по-пъргав .... по-мощен ..... по-икономичен......

    ..... и още много други въпроси, които бихте се сетили.

    Бих се радвал да се спомене и газта като вид гориво и преимуществата й.

    П.П. Темата НЕ е за обсъждане на потребителите Diezel и benzinn :P:P:P

    Редактирано от Trichocephalus
    редактирана анкета (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Първо кажи за кой период от време на автомобилно производство говориш.Разликата е огромна между двигатели 85г.- 93г. и 93 - 05г. (говоря специално за дизеловите двигатели (не че бензиновите не са преживяли съществени промени).Дизела с течение на времето коренно се промени! Големия шум - тракане - бръмчене, зимата неможе да запали, много пушек и тромавост вече все повече и повече се приемат като митологични сравнения относно дизела.Новите модели дизелови агрегати както почти всеки знае TDI , HDI , ...(е вярно - не са 4ак толкова нови - но непрекъснато подлежат на update :P )- никак вече не са тромави! - напротив вече има двигатели с по над 200 конски сили:PА да не говорим и за икономичноста!Лично аз гласувам и с 2те ръце за дизеловите двигатели :clap

    2 души харесват това

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Като пишете съобразете писанията си с качеството на продаваното у нас гориво.

    2 души харесват това

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Определено при дизела горивото е много важно. Случвало ми се е сравнително добър дизелов двигател да гасне от лошо гориво. За икономичност не може да се говори...дизела е пълен фаворит.Разбира се ако ще се правиш на съзтезател бензиновите двигатели са сравнително по-пъргави, но както каза Vicho това важи с все по-малка сила.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Vicho e прав. Има голяма разлика в старите и новите двигатели. Особено дизеловите се развиха доста напоследък. Всеки един си има предимства и недостатъци. Например бензиновият позволява извличане на повече мощност от 1 литър работен обем. Дизеловият от своя страна произвежда по-висок въртящ момент при по-ниски обороти...Преди, дизеловите агрегати бяха значително по-прости, но сега не отстъпват по-сложност на бензиновите. Аз съм "за" дизеловите, но както каза Zazzko тук качеството на горивото е много важно.По-старите дизели са на принципа помпа-дюза, т.е. горивна помпа, която по отделни магистрали отвежда горивото в горивната камера. По-новият вариант, така наречения Common rail вече бе обсъждан в друга тема - централна горивна магистрала под високо налягане. Основния недостатък на common-rail в сравнение с pumpe-duse e лошата динамика при високи обороти - въртящия момент пада под един критичен минимум и това се дължи на ограниченията в принципа - поддържане на достатъчно високо налягане при увеличен дебит в един сравнително по-голям обем (от помпа-дюза обема). Новите Multi-Jet двигатели на Алфа са крачка напред в това отношение - има до 3 впръсквания за работен такт на цилиндър и дозирането във времето подобрява динамичните показатели и ги приближава до сегашното поколение помпа-дюза.

    Редактирано от Diezel (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Здравейте....!! Тъй като мисля , че разбирам нещо от коли , мисля да напиша своето мнение ..... 1. Има голяма разлика между бензиновия и дизловия двигател . Самата конструкция на двигателя е съвсем различна....Например при дизеловите двигатели , след като сложиш ключа , трябва да изчакаш няколко секунди( това е дори и при най-новите модели) докато свещите на колата затоплят достатъчно дизела в двигателя..При безиновите двигатели това нещо го няма , защото там безнина се нуждае от много по-малко топлина(искра) , за да запалиш колата.. 2. Ами предимствата на единия и другия вид двигатели мисля , че са ясни : колите с дизелови двигатели чисто нови са по-скъпи(поради по-сложния характер на двигателя) , но пък това после се компенсира от по-ниската цена на дизела и по-малката "лакомост" на дизела... При бензина пък е известно , че мощността е по-голяма , но това вече не е пълна истина(пример: Mercedes 320 бензин-224 к.с. , Audi A6 3.0 TDI(дизел) -225 к.с.) .Така че според мен лично по-доброо е дизела.... Друг е обаче проблема през зимата : и при най-новите модели ако колата се остави за 1 или повече седмици на паркинг(без да се кара) и ако градусите са под нулата , запалването след това ще е наистина трудно... 3. Газта (газ пропанбутан) не ти я препоръчвам - наистина цената е ниска , но първо трябва да си купиш АГУ система , второ-мощността на автомобила спада сериозно и трето - ако някаде колата се удари(катастрофира) , газта е предпоставка за бързо възпламеняване... И да ти кажа няколко интересни думи за дизела - най-мощната кола с дизелов агрегат е VW PHAETON V10 - 313 к.с. , 250 км/ч максимална скоростНадявам се да съм бил изчерпателен

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    1. Има голяма разлика между бензиновия и дизловия двигател . Самата конструкция на двигателя е съвсем различна....Например при дизеловите двигатели , след като сложиш ключа , трябва да изчакаш няколко секунди( това е дори и при най-новите модели) докато свещите на колата  затоплят достатъчно дизела в двигателя..При безиновите двигатели това нещо го няма , защото там безнина се нуждае от много по-малко топлина(искра) , за да запалиш колата..

    Ford Transit 2,5D - няма подгряващи свещи. Свещите подгряват двигателя, а не горивото. Нафтата, при високата компресия, се възпламенява от високата работна температура на блока и главата. Степента на компресия при дизеловия агрегат е почти двойно по-висока, отколкото при бензиновия. Редактирано от Diezel (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Ами Diezel това въобще не съм сигурен , че е вярно , защото не знам дали познаваш устройството на дизеловия двигател , но аз лично не мога да си представя как става запалването без свещи.... :P

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    ако разбираше от коли както твърдеше , щеше да знаеш че нафтата ( дизела ) се възпламенява от високо налягане ( без значение дали е за палене или за работен режим ) [- подгряващите свещи загряват предкамерното пространство - все едно да влезеш от вън в топла стая ], докато при бензина е със искра .Дизела е много добро , но аз предпочитам лично бензина & газта - Ще ме питате защо - ? 1.Защото нямам пари за скъпи коли - подръжка , каско , и тн. ( само богатите могат да си го позволят )2. Колко от Вас карат коли над 95 г ( лично аз имам кола 1988г ) 3. Колко от Вас наливат качествен Дизел в колите си и то "Догоре"4. Колко често карате колата в сервиз за диагностика и профилактика 5. Може метана да е с по-малка тяга и да струва скъпо подръжката и при катастрофа да има риск от "бум " -ДРЪН ДРЪНнаистина уредба метан струва около 800 лв - но за сметка на това - 120 км . ги минавам с 4,80 лв - и имам резервна горивна система - ако свърши едното - превключвам на другото гориво и продължавам .6. Зимата без проблем си паля от Раз - без значение колко е стояла на студа ( само акомулатора да не е еднодневка естествено ) При дизела е нужен по-голям и скъп акомулатор , а ако и нафтата е ужасно качествена - забрави за запалиш сутринта - тук някой ще каже - комшията с Ауди А8 пали от раз , - а ти палиш ли с твоя дърт дизел.7.Ако се прецака дизеловата помпа на колата ти - гориш - струва колкото половината ти кола - при бензина нещата са по-евтини ю8. Ади намери си една кола 2.0 TDI дизел - до 115 коня и ела да те пробвам с моята 2.0 бензин - при дизела над 2500 оборота се активира турбото - а дотогава - няма да ме видиш , без значение на какво разстояние - 1 или 1 000 000 км. 8. Наистина съм съгласен че новите дизели са супер , но новите безнини са убиец :) - определено имат повечко коне и по-голям раз. а и да си виждал в страни с ужасна зима като при нас ( със силен вятър и голям студ ) да карат успешно дизели - ???? ( русия например )това не е заяждане - просто обосновка - Вие преценете кое е по-добро ( лично за мен е бензина - като за мен сиромах човек , дизела не ми е по джоба )

    Редактирано от Mr.TECHNO (преглед на промените)
    2 души харесват това

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Ами Diezel това въобще не съм сигурен , че е вярно , защото не знам дали познаваш устройството на дизеловия двигател , но аз лично не мога да си представя как става запалването без свещи.... :)

    <{POST_SNAPBACK}>

    Познавам го, повярвай ми! И както казах, а и Mr. Techno, запалването при дизела не става със свещи, а от високото налягане. Редактирано от Diezel (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Няколко уточнения .Моделите на Ford Transit 2,5D производство до '93 имат подгряваща свещ и тя се намира след въздушния филтър.Сработва при температута под -10'С.Нафта или по-точно газьол в никакъв случай не е тип гориво с изключение при танк Т-72.Ацетановото число и процентното съдържание на парафин правят газьола непригоден като гориво.Неправилно е също да се каже степен на компресия , визира се степен на сгъстяване.За ключа на turbo_ant и обяснението " след като сложиш ключа , трябва да изчакаш няколко секунди ".Това са дизелови двигатели с предкамерно запалване.Това е малка по обем ниша свързана с работния обем на цилиндъра , в която са поместени подгряващата свещ и дюзата.Чрез напичане въздуха от свеща се спомага самозапалването на впръсканото гориво.Ако Чернобил ме бе дарил с трета ръка пак щях да я използвам в гласуването в полза на дизеловия мотор.Имах два пасата бензинов '92 и дизелов 1,9D '96.Живота ме застави да си вадя хляба с микробус.56 000 лв за бус мерцедес нямах и си купих 2-ра ръка 210D.Само Господ знаеше истинските му километри, но ви уверявам че автомобил под 300 000 км в България не влиза.За 7 години яздене освен консумативи : гуми , масла , филтри и един протекъл радиатор по дизелите не бях сменявал.Това за скъпата подръжка на дизела.Акумулаторите бяха Бош без техническо облужване .Бензиновият пасат се наложи да го накича с газова уредба.Несполучлива работа.Вечно нещо му имаше.Поло дизел в щатите или Япония няма да видите.На това му казват стандарт.Там и джиповете им са бензинови.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    това че не си случил на качествена бензинка , не означава че всички са калпави - нищо лошо не казвам за дизела , казвам че за мен той не ми е изгоден и аз съм с газ - 4-та г .я карам ( с обикновенна пропанче де ) и нямам забележки .

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Гласът ми е в полза на дизеловия мотор заради разликата в горивото и пропътуваните километри.Далеч съм от мисълта , че отричам бензиновия мотор.Даже на запад бензиновия мотор се толерира и човек се замисля колко километра ще пропътува годишно , за да може от разликата в горивото да покрие годишния си данък по дизеловия мотор.Тоест автомобил с какъв мотор да си купи.А от друга страна исках да кажа , че не е толкова фатална подръжката на дизелов мотор.Когато не правите компромис с качество на масло и горива едва ли зимата ще е причина за безпроблемно палене.От друга страна съм чувал и тази реплика :

    - Не искам ръката ми да мирише на нафта !

    Всеки решава за себе си дали ще се клати в тракторче или ще се писти с някаква двувалка. Публикувано изображение

    1 човек харесва това

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Profruit, прав си за степента на сгъстяване...моя е грешката.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    ако разбираше от коли както твърдеше , щеше да знаеш че нафтата ( дизела ) се възпламенява от високо налягане ( без значение дали е за палене или за работен режим ) [- подгряващите свещи загряват предкамерното пространство - все едно да влезеш от вън в топла стая ], докато при бензина е със искра .

    Дизела е много добро , но аз предпочитам лично бензина & газта -

    Ще ме питате защо - ?

    1.Защото нямам пари за скъпи коли - подръжка , каско , и тн. ( само богатите могат да си го позволят )

    2. Колко от Вас карат коли над 95 г ( лично аз имам кола 1988г )

    3. Колко от Вас наливат качествен Дизел в колите си и то "Догоре"

    4. Колко често карате колата в сервиз за диагностика и профилактика 

    5. Може метана да е с по-малка тяга и да струва скъпо подръжката и при катастрофа да има риск от "бум "  -ДРЪН ДРЪН

    наистина уредба метан струва около 800 лв - но за сметка на това - 120 км . ги минавам с 4,80 лв - и имам резервна горивна система - ако свърши едното - превключвам на другото гориво и продължавам .

    6. Зимата без проблем си паля от Раз - без значение колко е стояла на студа ( само акомулатора да не е еднодневка  естествено )

    При дизела е нужен по-голям и скъп акомулатор , а ако и нафтата е ужасно качествена - забрави за запалиш сутринта - тук някой ще каже - комшията с Ауди А8 пали от раз , - а ти палиш ли с твоя дърт дизел.

    7.Ако се прецака дизеловата помпа на колата ти - гориш - струва колкото половината ти кола - при бензина нещата са по-евтини ю

    8. Ади намери си една кола 2.0 TDI  дизел - до 115 коня и ела да те пробвам с моята 2.0 бензин -  при дизела над 2500 оборота се активира турбото  - а дотогава - няма да ме видиш , без значение на какво разстояние - 1  или 1 000 000 км.

    8. Наистина съм съгласен че новите дизели са супер , но новите безнини са убиец :)  - определено имат повечко коне и по-голям раз.

    а и да си виждал в страни с ужасна зима като при нас ( със силен вятър и голям студ ) да карат успешно дизели - ???? ( русия например )

    това не е заяждане - просто обосновка - Вие преценете кое е по-добро ( лично за мен е бензина - като за мен сиромах човек  , дизела не ми е по джоба )

    <{POST_SNAPBACK}>

    Мисля да ти отговоря на нещата , които си написал , но въобщене не мисля да се паля като теб , защото аз пиша просто това , което знам ... Аз още нямам право да карам кола и сам разбираш , че съм имал много по-малко време да чета от теб , но все пак имам някаква информация....Затова:

    1.Това високо налягане от какво се получава?

    2.В това наистина не съм сигурен , но мисля , че както има големи разлики в дизеловото гориво , то така има и големи разлики и в бензионовото гориво....

    3.Все повече хора се стремят да купуват нови коли от малкия и компактния клас , а не някви каруци от 1988 например....

    4.Относно газта - доказано е , че вераятността от запалване при газта е много по-голяма отколкото при бензина или дизела...Това , че ти мислиш това за "Дрън Дрън" си е твоя работа , но моля те , не внушаваи и на другите , че газта е супер безопасна....

    5.Относно състезанието , което обмисляш.....ако имах годините за книжка , веднага щяхме да минем няколко километри , но след като нямам , да ти кажа :абе пичага , мноого ясно , че при по-малките автомобили имаш по-глоеми шансове с твоя бензин , но при колите от BMW 120d нагоре силно се съмнявам , че ще ме "издухаш"....

    Така че аз отново съм на тезата , че дизела е по-добър , освен ако не карате коли , на които само формата се различава от каручката и са набори на наще баби и дядовци ;)

    Не се заяждам , а просто се аргументирам... Публикувано изображение

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    Познавам го, повярвай ми! И както казах, а и Mr. Techno, запалването при дизела не става със свещи, а от високото налягане.

    <{POST_SNAPBACK}>

    Вярвам ти , но тъй като бях на мнението на Profruit , затова така ти казах...

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    OK, мир да има само! :) Нали за това сме тук, да обменим мнения и информация.П.С. Аз карам на газ (пропан-бутан)Въпреки всичко доста време съм карал дизел и съм доволен. Следващият ми автомобил ще е дизелов!

    Редактирано от Diezel (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    OK, мир да има само! :) Нали за това сме тук, да обменим мнения и информация.

    <{POST_SNAPBACK}>

    Браво , Diezel!!

    И аз съм на съшото мнение , но има някои хора(няма да споменавам имена) , които обичат да правят "от мухата слон"

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Тезата че дизела е по скъп за мен не отговаря на истината вярно че частите са по скъпи за дизелов мотор но пък ти се налага да ги подменяш много по рядко.Карал съм и дизел и бензин.В момента карам бензин.До скоро бях твърд привърженик на бензина,но в последно време изпитвам все повече симпатии към дизела.За паленето зимно време си има добавки които се слагат в горивото и варшът доста добра работа.Така че ако изкате бегачка купете си бензин,но трябва ли ви кола с която да си вършите работа дизела според мен е по доброто решение.Не претендирам че разбирам кои знае колко от коли и от двигатели просто изказвам свото мнение.Ако трябва да говорим за гъзарии това вече е друг въпрос и нещата се гледат от съвсем друга гледна точка. Публикувано изображение

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Така че ако изкате бегачка купете си бензин,но трябва ли ви кола с която да си вършите работа дизела според мен е по доброто решение.

    true true

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    След кратичко прекъсване здрасти и от мен и за много години!Не съм изчел мненията Ви, защото съм скапан от работа, но ще дам моето мнение. А то е:Бензинов мотор:Пали лесноАко се кара нормално е икономичен(говорм ако се сипва минимум 95Н)По-бързооборотен е и е по-годен за ръчкиТърпи тунинг....смятам че не е нужно да обяснявам какъвМоже да му се сложи ГАЗ, и МЕТАНКогато е на газ, и е качествено настроен, разхода на гориво е приблизително равен на този на бензин + около килце повечеКогато е на газ излиза по-евтино но трябва по-често да се сменя въздушния филтър!!!Когато е на газ, машината се кара на газ при загрял минимум на 40градуса двигател! Пали се на бензин, загрява и се прехвърля на газ (друг е факта, че едната ми кола се пали и се кара единствено на газ поради проблеми с единия поплавак, и засеклата игла)Когато се експоатира само на газ, тогава много бързичко се прецакват мембраните на изпарителя и се налага честата им смяна защото когато се пали на газ студен двигател тогава газта е на МИНУС 60 градуса, и при често палене на газ мембраните се втвъртдяват и не изпълняват правилно функциите сиМЕТАН-това ЕВТИНО ДЪРВО!!! Метанът е най-голямото дърво от към възможностите на бензиновия двигател!! ЗАЩО???? Ами инсталацията е СКЪПА!!! Метанът като гориво е евтин, но бутилките ТЕЖЪТ около 250 килца! Което от своя страна води до момента в който Вие си возите потоянно около 3-ма човека на задната седалка......и колата кляка!!!Дизелът:дизеловите мотори са добри ако се подържат!няма да имат проблеми с паленето.......макар че е неизбежно при много голям студНЕдържат на много терор защото бързо загряватикономични са на дълъг път........но все пак да не пропускаме факта ДИЗЕЛ 1,25лв/литър бензин А92Н 1,24лв/литър....утре още, че заспивам....

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    съгласен съм с питона но да отбележе че 1 кило газ е шега. има предвид 1 литър! щото кило газ е бая много литри!

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    A това за метановите бутилки...един приятел има Rover на метан и като зареди бутилките задницата му толкова кляка, че става като моторница Публикувано изображение

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    метана се зараежда на кила - не на литри , защото на практика е невъзможно ( освен в лабораторни условия ) да се втечни Относно килата - зависи колко бутилки слагаш - една нормална бутилка за 30 кг е ( 30+ 30 газ = 60) - къде ги видяхте тия 200 кила ( а и друго ако нямаш амортисьори ще клекне естествено ) С останалото съм СЪГЛАСЕН на 100% ( не казвам че дизела е скъп - просто на мен ми излиза скъпо - центровки , настойки, части , подръжка - не ми е изгоден !!! )

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

    Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

    Регистрирайте се

    Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!


    Нова регистрация

    Вход

    Имате регистрация? Влезте от тук.


    Вход

    • Известия

      • Калин Карабойчев

        Бъди специален, вземи своя VIP Абонамент   14.06.2016

        Със своя VIP Абонамент получаваш:  Форум без никакви реклами.  5 пъти повече точки репутация, с които да гласуваш.  Табелка Специален потребител под аватара си.  Възможност да съхраняваш до 1000 лични съобщения в пощата си.  Специален различен цвят на ника ти, който те отличава от останалите.  До 50 мегабайта пространство за прикачване на файлове.  Използваш търсачката без да чакаш между честите търсения.  Възможност да отваряш и затваряш своите теми.  2 снимки, 3 линка и 5 реда в подписа ти.  Възможност да създаваш теми с Анкети в тях.  Възможност да прикачваш файлове към личните си съобщения.  Не чакаш между честите изпращания на лични съобщения.  Достъп до специален VIP форум, в който можеш да се включиш в дискусии с администрацията на форума относно нововъведения и нови услуги касаещи целия сайт и форум. Не чакай, бъди специален Поръчай сега!
                             VIP - 3 месеца                         VIP - 1 година        5.00 EUR с ДДС                      10.00 EUR с ДДС
    • Разглеждащи в момента   0 потребители

      Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

    • Дарение