Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Бензин, дизел или газ


Tragedy

Какъв тип автомобил предпочитате да карате?  

319 гласували потребители

  1. 1. Какъв тип автомобил предпочитате да карате?

    • Бензин
      106
    • Дизел
      121
    • Пропан-бутан
      46
    • Метан
      15
    • друг (останаха ли?)
      7


Препоръчан отговор

Забелязах, че тази тема не е обсъждана или може би има само отделни постове. Обсъждал съм въпроса с най-добрия си приятел (който надявам се да пише и тук), както и с приятелката си.

Та въпроса ми е следния:

Каква е разликата между бензиновия и дизеловия двигател? Какви са предимствата на единия пред другия? Кога е по-удачно да се карат (т.е. през кой сезон кой какви проблеми има)? ... по-пъргав .... по-мощен ..... по-икономичен......

..... и още много други въпроси, които бихте се сетили.

Бих се радвал да се спомене и газта като вид гориво и преимуществата й.

П.П. Темата НЕ е за обсъждане на потребителите Diezel и benzinn :P:P:P

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 166
  • Създадено
  • Последен отговор

Първо кажи за кой период от време на автомобилно производство говориш.Разликата е огромна между двигатели 85г.- 93г. и 93 - 05г. (говоря специално за дизеловите двигатели (не че бензиновите не са преживяли съществени промени).Дизела с течение на времето коренно се промени! Големия шум - тракане - бръмчене, зимата неможе да запали, много пушек и тромавост вече все повече и повече се приемат като митологични сравнения относно дизела.Новите модели дизелови агрегати както почти всеки знае TDI , HDI , ...(е вярно - не са 4ак толкова нови - но непрекъснато подлежат на update :P )- никак вече не са тромави! - напротив вече има двигатели с по над 200 конски сили:PА да не говорим и за икономичноста!Лично аз гласувам и с 2те ръце за дизеловите двигатели :clap

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • Администратор

Определено при дизела горивото е много важно. Случвало ми се е сравнително добър дизелов двигател да гасне от лошо гориво. За икономичност не може да се говори...дизела е пълен фаворит.Разбира се ако ще се правиш на съзтезател бензиновите двигатели са сравнително по-пъргави, но както каза Vicho това важи с все по-малка сила.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Vicho e прав. Има голяма разлика в старите и новите двигатели. Особено дизеловите се развиха доста напоследък. Всеки един си има предимства и недостатъци. Например бензиновият позволява извличане на повече мощност от 1 литър работен обем. Дизеловият от своя страна произвежда по-висок въртящ момент при по-ниски обороти...Преди, дизеловите агрегати бяха значително по-прости, но сега не отстъпват по-сложност на бензиновите. Аз съм "за" дизеловите, но както каза Zazzko тук качеството на горивото е много важно.По-старите дизели са на принципа помпа-дюза, т.е. горивна помпа, която по отделни магистрали отвежда горивото в горивната камера. По-новият вариант, така наречения Common rail вече бе обсъждан в друга тема - централна горивна магистрала под високо налягане. Основния недостатък на common-rail в сравнение с pumpe-duse e лошата динамика при високи обороти - въртящия момент пада под един критичен минимум и това се дължи на ограниченията в принципа - поддържане на достатъчно високо налягане при увеличен дебит в един сравнително по-голям обем (от помпа-дюза обема). Новите Multi-Jet двигатели на Алфа са крачка напред в това отношение - има до 3 впръсквания за работен такт на цилиндър и дозирането във времето подобрява динамичните показатели и ги приближава до сегашното поколение помпа-дюза.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте....!! Тъй като мисля , че разбирам нещо от коли , мисля да напиша своето мнение ..... 1. Има голяма разлика между бензиновия и дизловия двигател . Самата конструкция на двигателя е съвсем различна....Например при дизеловите двигатели , след като сложиш ключа , трябва да изчакаш няколко секунди( това е дори и при най-новите модели) докато свещите на колата затоплят достатъчно дизела в двигателя..При безиновите двигатели това нещо го няма , защото там безнина се нуждае от много по-малко топлина(искра) , за да запалиш колата.. 2. Ами предимствата на единия и другия вид двигатели мисля , че са ясни : колите с дизелови двигатели чисто нови са по-скъпи(поради по-сложния характер на двигателя) , но пък това после се компенсира от по-ниската цена на дизела и по-малката "лакомост" на дизела... При бензина пък е известно , че мощността е по-голяма , но това вече не е пълна истина(пример: Mercedes 320 бензин-224 к.с. , Audi A6 3.0 TDI(дизел) -225 к.с.) .Така че според мен лично по-доброо е дизела.... Друг е обаче проблема през зимата : и при най-новите модели ако колата се остави за 1 или повече седмици на паркинг(без да се кара) и ако градусите са под нулата , запалването след това ще е наистина трудно... 3. Газта (газ пропанбутан) не ти я препоръчвам - наистина цената е ниска , но първо трябва да си купиш АГУ система , второ-мощността на автомобила спада сериозно и трето - ако някаде колата се удари(катастрофира) , газта е предпоставка за бързо възпламеняване... И да ти кажа няколко интересни думи за дизела - най-мощната кола с дизелов агрегат е VW PHAETON V10 - 313 к.с. , 250 км/ч максимална скоростНадявам се да съм бил изчерпателен

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

1. Има голяма разлика между бензиновия и дизловия двигател . Самата конструкция на двигателя е съвсем различна....Например при дизеловите двигатели , след като сложиш ключа , трябва да изчакаш няколко секунди( това е дори и при най-новите модели) докато свещите на колата  затоплят достатъчно дизела в двигателя..При безиновите двигатели това нещо го няма , защото там безнина се нуждае от много по-малко топлина(искра) , за да запалиш колата..

Ford Transit 2,5D - няма подгряващи свещи. Свещите подгряват двигателя, а не горивото. Нафтата, при високата компресия, се възпламенява от високата работна температура на блока и главата. Степента на компресия при дизеловия агрегат е почти двойно по-висока, отколкото при бензиновия.
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ами Diezel това въобще не съм сигурен , че е вярно , защото не знам дали познаваш устройството на дизеловия двигател , но аз лично не мога да си представя как става запалването без свещи.... :P

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

ако разбираше от коли както твърдеше , щеше да знаеш че нафтата ( дизела ) се възпламенява от високо налягане ( без значение дали е за палене или за работен режим ) [- подгряващите свещи загряват предкамерното пространство - все едно да влезеш от вън в топла стая ], докато при бензина е със искра .Дизела е много добро , но аз предпочитам лично бензина & газта - Ще ме питате защо - ? 1.Защото нямам пари за скъпи коли - подръжка , каско , и тн. ( само богатите могат да си го позволят )2. Колко от Вас карат коли над 95 г ( лично аз имам кола 1988г ) 3. Колко от Вас наливат качествен Дизел в колите си и то "Догоре"4. Колко често карате колата в сервиз за диагностика и профилактика 5. Може метана да е с по-малка тяга и да струва скъпо подръжката и при катастрофа да има риск от "бум " -ДРЪН ДРЪНнаистина уредба метан струва около 800 лв - но за сметка на това - 120 км . ги минавам с 4,80 лв - и имам резервна горивна система - ако свърши едното - превключвам на другото гориво и продължавам .6. Зимата без проблем си паля от Раз - без значение колко е стояла на студа ( само акомулатора да не е еднодневка естествено ) При дизела е нужен по-голям и скъп акомулатор , а ако и нафтата е ужасно качествена - забрави за запалиш сутринта - тук някой ще каже - комшията с Ауди А8 пали от раз , - а ти палиш ли с твоя дърт дизел.7.Ако се прецака дизеловата помпа на колата ти - гориш - струва колкото половината ти кола - при бензина нещата са по-евтини ю8. Ади намери си една кола 2.0 TDI дизел - до 115 коня и ела да те пробвам с моята 2.0 бензин - при дизела над 2500 оборота се активира турбото - а дотогава - няма да ме видиш , без значение на какво разстояние - 1 или 1 000 000 км. 8. Наистина съм съгласен че новите дизели са супер , но новите безнини са убиец :) - определено имат повечко коне и по-голям раз. а и да си виждал в страни с ужасна зима като при нас ( със силен вятър и голям студ ) да карат успешно дизели - ???? ( русия например )това не е заяждане - просто обосновка - Вие преценете кое е по-добро ( лично за мен е бензина - като за мен сиромах човек , дизела не ми е по джоба )

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ами Diezel това въобще не съм сигурен , че е вярно , защото не знам дали познаваш устройството на дизеловия двигател , но аз лично не мога да си представя как става запалването без свещи.... :)

<{POST_SNAPBACK}>

Познавам го, повярвай ми! И както казах, а и Mr. Techno, запалването при дизела не става със свещи, а от високото налягане.
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Няколко уточнения .Моделите на Ford Transit 2,5D производство до '93 имат подгряваща свещ и тя се намира след въздушния филтър.Сработва при температута под -10'С.Нафта или по-точно газьол в никакъв случай не е тип гориво с изключение при танк Т-72.Ацетановото число и процентното съдържание на парафин правят газьола непригоден като гориво.Неправилно е също да се каже степен на компресия , визира се степен на сгъстяване.За ключа на turbo_ant и обяснението " след като сложиш ключа , трябва да изчакаш няколко секунди ".Това са дизелови двигатели с предкамерно запалване.Това е малка по обем ниша свързана с работния обем на цилиндъра , в която са поместени подгряващата свещ и дюзата.Чрез напичане въздуха от свеща се спомага самозапалването на впръсканото гориво.Ако Чернобил ме бе дарил с трета ръка пак щях да я използвам в гласуването в полза на дизеловия мотор.Имах два пасата бензинов '92 и дизелов 1,9D '96.Живота ме застави да си вадя хляба с микробус.56 000 лв за бус мерцедес нямах и си купих 2-ра ръка 210D.Само Господ знаеше истинските му километри, но ви уверявам че автомобил под 300 000 км в България не влиза.За 7 години яздене освен консумативи : гуми , масла , филтри и един протекъл радиатор по дизелите не бях сменявал.Това за скъпата подръжка на дизела.Акумулаторите бяха Бош без техническо облужване .Бензиновият пасат се наложи да го накича с газова уредба.Несполучлива работа.Вечно нещо му имаше.Поло дизел в щатите или Япония няма да видите.На това му казват стандарт.Там и джиповете им са бензинови.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

това че не си случил на качествена бензинка , не означава че всички са калпави - нищо лошо не казвам за дизела , казвам че за мен той не ми е изгоден и аз съм с газ - 4-та г .я карам ( с обикновенна пропанче де ) и нямам забележки .

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Гласът ми е в полза на дизеловия мотор заради разликата в горивото и пропътуваните километри.Далеч съм от мисълта , че отричам бензиновия мотор.Даже на запад бензиновия мотор се толерира и човек се замисля колко километра ще пропътува годишно , за да може от разликата в горивото да покрие годишния си данък по дизеловия мотор.Тоест автомобил с какъв мотор да си купи.А от друга страна исках да кажа , че не е толкова фатална подръжката на дизелов мотор.Когато не правите компромис с качество на масло и горива едва ли зимата ще е причина за безпроблемно палене.От друга страна съм чувал и тази реплика :

- Не искам ръката ми да мирише на нафта !

Всеки решава за себе си дали ще се клати в тракторче или ще се писти с някаква двувалка. Публикувано изображение

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

ако разбираше от коли както твърдеше , щеше да знаеш че нафтата ( дизела ) се възпламенява от високо налягане ( без значение дали е за палене или за работен режим ) [- подгряващите свещи загряват предкамерното пространство - все едно да влезеш от вън в топла стая ], докато при бензина е със искра .

Дизела е много добро , но аз предпочитам лично бензина & газта -

Ще ме питате защо - ?

1.Защото нямам пари за скъпи коли - подръжка , каско , и тн. ( само богатите могат да си го позволят )

2. Колко от Вас карат коли над 95 г ( лично аз имам кола 1988г )

3. Колко от Вас наливат качествен Дизел в колите си и то "Догоре"

4. Колко често карате колата в сервиз за диагностика и профилактика 

5. Може метана да е с по-малка тяга и да струва скъпо подръжката и при катастрофа да има риск от "бум "  -ДРЪН ДРЪН

наистина уредба метан струва около 800 лв - но за сметка на това - 120 км . ги минавам с 4,80 лв - и имам резервна горивна система - ако свърши едното - превключвам на другото гориво и продължавам .

6. Зимата без проблем си паля от Раз - без значение колко е стояла на студа ( само акомулатора да не е еднодневка  естествено )

При дизела е нужен по-голям и скъп акомулатор , а ако и нафтата е ужасно качествена - забрави за запалиш сутринта - тук някой ще каже - комшията с Ауди А8 пали от раз , - а ти палиш ли с твоя дърт дизел.

7.Ако се прецака дизеловата помпа на колата ти - гориш - струва колкото половината ти кола - при бензина нещата са по-евтини ю

8. Ади намери си една кола 2.0 TDI  дизел - до 115 коня и ела да те пробвам с моята 2.0 бензин -  при дизела над 2500 оборота се активира турбото  - а дотогава - няма да ме видиш , без значение на какво разстояние - 1  или 1 000 000 км.

8. Наистина съм съгласен че новите дизели са супер , но новите безнини са убиец :)  - определено имат повечко коне и по-голям раз.

а и да си виждал в страни с ужасна зима като при нас ( със силен вятър и голям студ ) да карат успешно дизели - ???? ( русия например )

това не е заяждане - просто обосновка - Вие преценете кое е по-добро ( лично за мен е бензина - като за мен сиромах човек  , дизела не ми е по джоба )

<{POST_SNAPBACK}>

Мисля да ти отговоря на нещата , които си написал , но въобщене не мисля да се паля като теб , защото аз пиша просто това , което знам ... Аз още нямам право да карам кола и сам разбираш , че съм имал много по-малко време да чета от теб , но все пак имам някаква информация....Затова:

1.Това високо налягане от какво се получава?

2.В това наистина не съм сигурен , но мисля , че както има големи разлики в дизеловото гориво , то така има и големи разлики и в бензионовото гориво....

3.Все повече хора се стремят да купуват нови коли от малкия и компактния клас , а не някви каруци от 1988 например....

4.Относно газта - доказано е , че вераятността от запалване при газта е много по-голяма отколкото при бензина или дизела...Това , че ти мислиш това за "Дрън Дрън" си е твоя работа , но моля те , не внушаваи и на другите , че газта е супер безопасна....

5.Относно състезанието , което обмисляш.....ако имах годините за книжка , веднага щяхме да минем няколко километри , но след като нямам , да ти кажа :абе пичага , мноого ясно , че при по-малките автомобили имаш по-глоеми шансове с твоя бензин , но при колите от BMW 120d нагоре силно се съмнявам , че ще ме "издухаш"....

Така че аз отново съм на тезата , че дизела е по-добър , освен ако не карате коли , на които само формата се различава от каручката и са набори на наще баби и дядовци ;)

Не се заяждам , а просто се аргументирам... Публикувано изображение

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Познавам го, повярвай ми! И както казах, а и Mr. Techno, запалването при дизела не става със свещи, а от високото налягане.

<{POST_SNAPBACK}>

Вярвам ти , но тъй като бях на мнението на Profruit , затова така ти казах...
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

OK, мир да има само! :) Нали за това сме тук, да обменим мнения и информация.П.С. Аз карам на газ (пропан-бутан)Въпреки всичко доста време съм карал дизел и съм доволен. Следващият ми автомобил ще е дизелов!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

OK, мир да има само! :) Нали за това сме тук, да обменим мнения и информация.

<{POST_SNAPBACK}>

Браво , Diezel!!

И аз съм на съшото мнение , но има някои хора(няма да споменавам имена) , които обичат да правят "от мухата слон"

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Тезата че дизела е по скъп за мен не отговаря на истината вярно че частите са по скъпи за дизелов мотор но пък ти се налага да ги подменяш много по рядко.Карал съм и дизел и бензин.В момента карам бензин.До скоро бях твърд привърженик на бензина,но в последно време изпитвам все повече симпатии към дизела.За паленето зимно време си има добавки които се слагат в горивото и варшът доста добра работа.Така че ако изкате бегачка купете си бензин,но трябва ли ви кола с която да си вършите работа дизела според мен е по доброто решение.Не претендирам че разбирам кои знае колко от коли и от двигатели просто изказвам свото мнение.Ако трябва да говорим за гъзарии това вече е друг въпрос и нещата се гледат от съвсем друга гледна точка. Публикувано изображение

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Така че ако изкате бегачка купете си бензин,но трябва ли ви кола с която да си вършите работа дизела според мен е по доброто решение.

true true
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

След кратичко прекъсване здрасти и от мен и за много години!Не съм изчел мненията Ви, защото съм скапан от работа, но ще дам моето мнение. А то е:Бензинов мотор:Пали лесноАко се кара нормално е икономичен(говорм ако се сипва минимум 95Н)По-бързооборотен е и е по-годен за ръчкиТърпи тунинг....смятам че не е нужно да обяснявам какъвМоже да му се сложи ГАЗ, и МЕТАНКогато е на газ, и е качествено настроен, разхода на гориво е приблизително равен на този на бензин + около килце повечеКогато е на газ излиза по-евтино но трябва по-често да се сменя въздушния филтър!!!Когато е на газ, машината се кара на газ при загрял минимум на 40градуса двигател! Пали се на бензин, загрява и се прехвърля на газ (друг е факта, че едната ми кола се пали и се кара единствено на газ поради проблеми с единия поплавак, и засеклата игла)Когато се експоатира само на газ, тогава много бързичко се прецакват мембраните на изпарителя и се налага честата им смяна защото когато се пали на газ студен двигател тогава газта е на МИНУС 60 градуса, и при често палене на газ мембраните се втвъртдяват и не изпълняват правилно функциите сиМЕТАН-това ЕВТИНО ДЪРВО!!! Метанът е най-голямото дърво от към възможностите на бензиновия двигател!! ЗАЩО???? Ами инсталацията е СКЪПА!!! Метанът като гориво е евтин, но бутилките ТЕЖЪТ около 250 килца! Което от своя страна води до момента в който Вие си возите потоянно около 3-ма човека на задната седалка......и колата кляка!!!Дизелът:дизеловите мотори са добри ако се подържат!няма да имат проблеми с паленето.......макар че е неизбежно при много голям студНЕдържат на много терор защото бързо загряватикономични са на дълъг път........но все пак да не пропускаме факта ДИЗЕЛ 1,25лв/литър бензин А92Н 1,24лв/литър....утре още, че заспивам....

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

A това за метановите бутилки...един приятел има Rover на метан и като зареди бутилките задницата му толкова кляка, че става като моторница Публикувано изображение

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

метана се зараежда на кила - не на литри , защото на практика е невъзможно ( освен в лабораторни условия ) да се втечни Относно килата - зависи колко бутилки слагаш - една нормална бутилка за 30 кг е ( 30+ 30 газ = 60) - къде ги видяхте тия 200 кила ( а и друго ако нямаш амортисьори ще клекне естествено ) С останалото съм СЪГЛАСЕН на 100% ( не казвам че дизела е скъп - просто на мен ми излиза скъпо - центровки , настойки, части , подръжка - не ми е изгоден !!! )

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.
  • Бюлетин

    Получавайте известие, когато има важна промяна или новина свързана с форума.
    Абонирайте се
×
×
  • Добави ново...