Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Бензин, дизел или газ


Tragedy

Какъв тип автомобил предпочитате да карате?  

319 гласували потребители

  1. 1. Какъв тип автомобил предпочитате да карате?

    • Бензин
      106
    • Дизел
      121
    • Пропан-бутан
      46
    • Метан
      15
    • друг (останаха ли?)
      7


Препоръчан отговор

метана се зараежда на кила - не на литри , защото на практика е невъзможно ( освен в лабораторни условия ) да се втечни

Относно килата - зависи колко бутилки слагаш - една нормална бутилка за 30 кг е ( 30+ 30 газ = 60)  - къде ги видяхте тия 200 кила ( а и друго ако нямаш амортисьори ще клекне естествено )

С останалото съм СЪГЛАСЕН на 100%

( не казвам че дизела е скъп - просто на мен ми излиза скъпо - центровки , настойки, части , подръжка - не ми е изгоден !!! )

<{POST_SNAPBACK}>

Ако ми позволиш една малка корекция:

колата "кляка" от скапани пружини, а не от амортисьори;)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 166
  • Създадено
  • Последен отговор

Отностно метана искам да кажа следното: Към 200-250 кила тежи скапаната метанова инсталация ако сложиш 3-4(в зависимост от багажника ан колата) бутилки!!! Ако сможиш по-малко 1-2 нямаш сметка, защото ще трябва да хвърчиш до дружба да зареждаш през половин час! Колата "кляка" не от скапани пружини, или от липса на амортесъори, а от постоянния натиск на който е подложена! А именно тежината на метана незавизимо пълен или празен, защото тези кила означават, че ти винагиси возиш 3-ма човека отзад в багажника-докато спиш, докато ядеш, докато еб*ш, и т.н., те си седят и се возят!! и след 3-4 месеца колата кляка защото е под постоянен натиск!!!! Няма да казвам, ако е с метан и е пълна почти постоянно с хора, защото тогава е убийствено за машинката каквато и да е тя!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Пак ще клекне, но след по-дълго време! Неизбежно е защото тежестта постоянно е там и си натиска колата надолу.....някои колеги(бакшиши) си слагат едни като подпори, но трябва да разпитам на какъв принцип са.....

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ехоооо, май нещо се отплеснахте от темата :P:P:P

Аз всъщност пиша, за да ви кажа, че съм сложил и анкета. Публикувано изображение

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Дизела пали и на -40.Обаче има една работа дето се слага на колите.По принцип при нашата зима не ми се случвало да имам проблеми.Та ако стане доста студено нафтата се сгъстява.Вече се сещате , че няма как като се сгъсти да мине през цялата система.За това се слагат печки да подгряват нафтата. Отностно дърпането.С газ или метан.Понеже е метан има един въглероден атом , другата има 4.Бензина има 8.Та има разлика и точно този въглероден атом дава мощност.Отначало може да дръпнеш с газ ама после като нямаш тяга?На газ е по-пъргава , но се губи мощност. Тунинг.Дизела има чипове които дават до 40% + намален разход.Alpina на BMW правят дизели които оборотите им са към 6000.Не критични

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеца по-късно...

Аз лично сам на мнение че за сега най-добрият двигател си остава дизеловия и като казвам дизелов имам в предвид чистия дизел а не тези HDI и сходните им защото чистия дизел почти няма електроника което го прави много по сигурен.При дизелите от последно поколение подаването на газ не е чрез жило а кам педальт е прикъчено устроиство което подава към компютър сигнали и той от своя страна в зависимост от тези данни регулира подаването на гориво това наистина прави автомобила много по икономичен но на един мой приятел точно тази джаджа се прецака и се оръси здраво за нова тай като не подлежи на ремонт.Аз имам две коли 1.6i която е само на бензин и 2.0i която е и на газ и чесно да ви кажа вече газова уредба НЕ тази газ която продават в БГ е пълен боклук скапа двигателя за отрицателно време.Другата за сега се даржи добри . Като цяло на бензиновите двигатели не им харесвам това че имат сащо много електроника,за това за мен си остава най добър чистия дизел защото той има само една нафтово помпа и едни подгряващи свещи които евентоално могат да създадът проблем.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Извинявам се много, че ще ви разводня малко темата, но в един друг форум тотално ми разбиха илюзията за газ-та. Предполагам и тука така ще стане, но искам да съм сигурен.

Направо ще ви копна неговото мнение:

Тук, Бранимире, не съм съгласен с теб. Ще се опитам да обясня това, което ми обясниха преди години учени хора от лабораторията по двигатели към Балканкар (намира се до летище София).

Минусите на газовата уредба са:

- По-бързо изгаряне на изпускателните клапани (преодолява се, при механичните, чрез отпускане на хлабината с 0.05 мм спрямо фабрично препоръчаните настройки, при автоматичните няма такъв проблем).

- По-бързо изгаряне на изпускателния колектор - така е, но аз карах Москвича си 150 000 км без да го сменям.

- Субективно по-малка мощност, поради факта, че скоростната кутия се явява неоразмерена. Това е така, понеже пропан-бутана им ПО-ВИСОКО октаново число и макс. въртящ момент отива на по-високи обороти, с други думи, кривата на въртящия момент се измества и скоростната кутия е неоразмерена. Оттам се повишава и разхода.

Плюсовете:

-Поради по-високото октаново число, това гориво е БАЛСАМ за двигателя, защото детонацията е много по-малка, т.е., намаляват се вибрациите (моя Москвич изобщо не се чуваше да му "чука" аванса, така характерно за тези коли.

-Освен това, поради факта, че това гориво е в газообразна фаза, когато влиза в цилиндрите, за разлика от бензина, който е течна дисперсия във въздуха, намалява отмиването на масло от масло-събирателните сегменти. Това намалява износването на цилиндрите и се увеличава живота на двигателното масло.

-Разходите !!! - По мои сметки една газова уредба се изплаща за 10 000 км.

Е, признавам, че не може да се сложи газова уредба на Порше и др. подобни автомобили, че не е гориво за състезателни коли, но аз се чувствам добре с газ на моето Рено 19.

Имам около 17 години зад волана на автомобил с пропан-бутан и не се оплаквам. А по отношени на качеството - зареждам само от Лукоил или ОМВ - нямам проблеми. Иначе - чисти филтри, загуба на тяга и т.н.

Забележка - не съм двигателист по образование, но мисля, че има резон в това, което ми казаха изпитателите.

Аз имам възражения, но може и да не са основателни.

Първо аз знам, че Пропан-Бутана е с по-ниско октаново число. Той се получава, като отпадъчен продукт от нефта. Как може нафтата да е с по-ниско октаново число, пък газта да е с по-високо, че и с по-високо и от бензина? За да се получи това, трябва да се прибави нещо на газта, да се обработи по някакъв начин, а това ще струва пари и няма да е така евтина иначе.

Заскоростната кутия, може и да е прав, незнам, наистина.

Просто искам да чуя мнението ви на цитирания от мен текст, защото искам да чуя потвърждение и от още някой за тези факти, защото нямат нищо общо с това, което аз знам.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не ща нито дизел, нито бензин. Искам автомобил с елетромотор, достатъчно голяма по капацитет акумулаторна клетка и слънчеви панели. :) Ще трябва да почакам. За сега най-екологично --- метан(май).

Друг е обаче проблема през зимата : и при най-новите модели ако колата се остави за 1 или повече седмици на паркинг(без да се кара) и ако градусите са под нулата , запалването след това ще е наистина трудно...

<{POST_SNAPBACK}>

Баща ми има Тойота дизел от 81 година. Още работи кучето. И през зимата си пали от раз, с един малък трик. Когато подам контакт на свещите и те загреят камерата. Връщам ключа обратно. Като завъртя пак, те пак подгряват. Така 3-4 пъти. Поради ниската температура на двигателя, температурата на камерата бързо се разсейва, затуй повечко енергия е добре дошла. Обаче акумулатора......

за мен е бензина - като за мен сиромах човек  , дизела не ми е по джоба )

<{POST_SNAPBACK}>

Е да, те сега като направиха дизела колкото А 92. Който има пари за нов дизел, може да му е все тая, ама тойотата на моя старец гълта по 10 на 100. :yanim:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не знам само едно ,защо се оплаквате ,че на новите модели им са скъпи частите. Който има пари да си купи скъпа кола има пари и да я поддържа.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм добре. Карам си моя кракомобил и съм супер. Пълен офроуд, няма проблеми с паркиране, зареждане. Пали по всяко време. Е, бавничък, ама винаги ме закарва където трябва. Аааа, и най-готиното е, че може да се възползва от другите видове транспорт.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам МЕРЦЕДЕС модел 81г. 3000 кубика 5 целиндъра.За 6 години съм навъртял 400 000 км. Не мисля да го эаменя за бензинова кола. Винаги резервоара ми е пълен догоре. За ШЕСТ години един път не е спрял по пътя където не съм казъл там не съм отишъл. Не помня да съм имал проблеми със паленето зимата пали по абсолютно същия начин както пали лятото. Аз съм за дизел и никой неможе да ме разобеди.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Дизел естествено,най-рентабилен е.Новите не отстъпват по-нищо на бензиновите,напротив по-добри са.Бих се замислил също и за метан. ;)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Абе бих спорила за метана, защото въпреки че излиза най евтино, като се замислиш колко бутилки ще са ти необходими, за да стигнеш до Пловдив от което колата става страшно тежка. Да не говорим ако трябва да стигнеш до Варна и си само на метан. Метана може би е добро решение, но за кратки разстояния, защото малко са бензиностанциите, които го предлагат. Може би след време ще навлезе стабилно на пазара и тогава може да стане най - удачния вариянт, но поне според мен за сега не е.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Абе каквото и да се приказва двигателите с бензин са си най-добре... пък, ако говорим за цени, както дизела поскъпна главоломно...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Поло дизел в щатите или Япония няма да видите.На това му казват стандарт.Там и джиповете им са бензинови.

<{POST_SNAPBACK}>

хехехе, ако това е стандарт здраве му кажи. в щатите бензинът е доста по-евтин, това е причината (по-ниската цена на продукт обикновено = по-нисък стандарт, погледни сащ на кое място са по стандарт). второ, в щатите най-продаваният тип автомобил е пикап (без майтап) и селяните естествено искат да им е колкото се може по-мощен. за япония не знам, но пък там хората с автомобили са много по-малко, ми да ползват си обществения транспорт хората.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Аз съм за бензина имам дизелов микробус и зимата стане ли -10 става много сложно с запалването а цената на нафтата не е много по-различна от тази на бензина.Буса няма турбо и е много тромав.Като изпреварвам трябва много да внимавам.Новите дизелови двигатели са супер но са много скъпи.Нафтата в българия е боклук, като заредя в чужбина веднага усещам разликата.Наистина обаче двигателя е супер здрав на чистия дизел устроиството е много просто и по-малко части могат да се прецакат.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм само за дизеловите двигатели ;) (като изключение правят състезателните автомобили) Карал съм и дизел и бензин и абсолютно няма да променя мнението си ;) . На хората, които се обосноваха с това, че частите на дизела са по-скъпи, искам да кажа, че е така, но ако колата се поддържа и всичко е както трябва няма причина за повреди! В нашето семейство всички коли се карат душманската и без щадене, колкото може. Имали сме и бензинови и дизелови. Досега на нито един наш дизел не сме правили ремонт да двигател, но не с всички е така(повярвайте ми виждал съм доста тежки случаи). Най-здрави се оказаха Опел Кадетите, имали сме 3 все 1.7 дизел. Последните два вече не са при нас, но все още се търкалят non-stop. С единия се минават по 300 км всеки ден окакто го продадохме(преди 4г.). А на Mr.Techno("при дизела над 2500 оборота се активира турбото - а дотогава - няма да ме видиш" ), искам да кажа, че при ниски обороти дизела има по-голяма мощност и въртящ момент, така че "ще те видя"!!!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

С турбодизел, докато включи турбината ще ти е малко трудно да гониш бензинов автомобил. На старт е по-бавен.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Така си мислиш само,аз лично съм се возил в дизелов автомобил с 220 км/ч.Не говорим за старите скапани пушещи дизели.В последните години нещата много се промениха.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Е човека говори за Кадет 1,7...А иначе и аз съм се возил в БМВ 320d - НЕнормална работа, направо бях шокиран как върви тая кола. Освен това не е важно колко "вдига", а за колко време (поне за мен).

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

За Опел Кадет 1.7 д казах че е издръжлив и не се чупи, не че ще се състезавам с него. За тази цел си има други коли с турбо и т.н. И Diezel турбодизела може спокойно да се кара само в оптималните обототи(когато турбото работи). Имаме Опел Астра 1.7 TDS(Isusu мотор) и мога да кажа че при същата мощност не отстъпва на бензина нито при старт нито след това, даже напротив!!!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Бате, карал съм доста турбодизели...аз лично съм фен на турбодизела, но не го ли вкараш яко в оборот не може да тръгне като бензин. Тоя мотор е перфектен, браво добър избор!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ми хвани го ти и ела да се дръпнем, та тогава ще видим. :P Базикам се, казах че уважавам дизелите и то доста, но по-старите са си доста по-тромави от сегашните. Иначе с дизелов бус едно време се дърпах с бензинови коли на светофарите, така че имам представа от силни дизели.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

×
×
  • Добави ново...