Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Бензин, дизел или газ


Tragedy

Какъв тип автомобил предпочитате да карате?  

319 гласували потребители

  1. 1. Какъв тип автомобил предпочитате да карате?

    • Бензин
      106
    • Дизел
      121
    • Пропан-бутан
      46
    • Метан
      15
    • друг (останаха ли?)
      7


Препоръчан отговор

  • Отговори 166
  • Създадено
  • Последен отговор

2.8 HDI имаш ли представа как върви? А да съм казал, че съм ги биел? На повечето си им беше доста трудно до следващия светофар. Както и да е...въпросът е, че сега с 1.4 бензин хич не съм в първите редици :P

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Мога да ви кажа само едно - бензина си е бензин. :)

Въпреки че миналата седмица се возих на новата петица на BMW 535d - 272кс.Думи немам просто.Ама с двойно турбо е това чудо.Ама на някой бензин ако му сложиш турбо кво става - излита.Дизел без турбо е за баба ми.

Съгласен съм с дизел че без турбо и то в обороти дизела е супер охлюв.Имам и бензинова и дизелова коли - Golf3 1.8i и MERCEDES C250 TD.И двете си имат плюсове и минуси.Но за да преключа спора за това ще ви предложа някой да сравни две абсолютно еднакви коли - например BMW 320 бензин и BMW 320 дизел по всички характеристики, а не да ми сравнявате напримен 2,5 TD с 1,4 бензин - то тука е ясно кое е по бързото.Някой ако може да сравни еднакви коли е еднакъв обем на двигателя и горе долу еднакво тегло.Тогава ще си говорим кое върви повече :clap: БЕНЗИН RULES

За икономичност също може да се поспори - дизела е по-икономичен, НО като смениш нафтова помпа от скапана нафта и дадеш 2 бона(за моя мерцедес говоря), тогава кое ти е по-икономично а?За 2000 лева колко бензин ще си купиш :P

И TRAGEDY вземи си поправи темата, аз мислех че е БЕНЗИН ИЛИ ДИЗЕЛ а не газ и метан и дизел.....или незнам си кво друго гориво. При тема бензин или дизел няма кво да се обсъжда газта и метана.Ето ти предложение за нова тема Публикувано изображение

хвани един японски дизел и тогава ще си говорим дали му трябват обороти да върви като бензин.

<{POST_SNAPBACK}>

Ти да не мислиш че японския дизел е нещо кой знае колко по различно от немския или френския......

:bye: КАТО БЕНЗИН - Всички използват това сравнение, а защо ли :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

И TRAGEDY вземи си поправи темата, аз мислех че е БЕНЗИН ИЛИ ДИЗЕЛ а не газ и метан и дизел.....или незнам си кво друго гориво. При тема бензин или дизел няма кво да се обсъжда газта и метана.Ето ти предложение за нова тема  Публикувано изображение

<{POST_SNAPBACK}>

...(къде ми е човечето, което козирува)...

Темата първоначално беше създадена да се обсъждат тези две горива и приложението им в автомобилите. Вярно е, че се обсъждат и други горива, като природна газ, метан, но все пак основата на темата е Бензин или Дизел като гориво. Ако останалите участници желаят, може да се направи още една тема за другите горива или името на тази да се промени.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Jordan, имай предвид, че BMW 320 бензин е 150 к.с., а BMW 320 дизел е 163 к.с. Така че ако искаш ги сравнявай. Преди време по телевизията гледах сравнение на Golf 4 2.0i и Golf 4 2.0TD и познай кой излезе по-добър.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Jordan, имай предвид, че BMW 320 бензин е 150 к.с., а BMW 320 дизел е 163 к.с. Така че ако искаш ги сравнявай.

Преди време по телевизията гледах сравнение на Golf 4 2.0i и Golf 4 2.0TD и познай кой излезе по-добър.

<{POST_SNAPBACK}>

Така!!!Viper аз много добре знам кое колко коня е и че този дизел бие отвсякъде даже и мога да те светна с колко. BMW 320d ускорява от 0-100км\ч за 8.3сек, а бензина за 9 секунди, но искам да те питам ако този дизел няма турбо дали ще върви така,а???

Разбираш ли какво се опитвам да обясня.За да е равностойно сравнението между ДИЗЕЛ и БЕНЗИН - нека и двете коли да са с еднакъв работен обем на мотора , но и двете да са с турбо или и двете коли да са без турбо.По твойта логика ако на това BMW 320 бензин му сложим NOS кое ще върви повече, тука май всички знаем отговора.

Ето един перфектен пример за това кое гориво е по-доброто,защото спора се измести в друга посока - става въпрос за твърденията че новите дизели са по-бързи от бензиновите автомобили. :bye:

GOLF4 1.8T и GOLF4 2.0TD. Бензиновият агрегат е 1800 кубика , а дизеловият 2000 кубика - ето тука дизела има малко преднина, заради по-големия мотор, но това го игнорирам и допълвам, че и двата двигателя са с турбо - така е равностойно сравнението нали. Бензина е 150кс а дизела 140кс. Искам да ви кажа че бензина просто го къса отвсякъде на ускорение и вървене. Това е от мен.

PS:Поздравявам TRAGEDY за добрата тема. Прочетох всички постове, наистина има доста интересни мнения и факти. :hush::);)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ето един перфектен пример за това кое гориво е по-доброто,защото спора се измести в друга посока - става въпрос за твърденията че новите дизели са по-бързи от бензиновите автомобили. :bye:

GOLF4 1.8T и GOLF4 2.0TD. Бензиновият агрегат е 1800 кубика , а дизеловият 2000 кубика - ето тука дизела има малко преднина, заради по-големия мотор, но това го игнорирам и допълвам, че и двата двигателя са с турбо - така е равностойно сравнението нали. Бензина е 150кс а дизела 140кс. Искам да ви кажа че бензина просто го къса отвсякъде на ускорение и вървене. Това е от мен.

PS:Поздравявам TRAGEDY за добрата тема. Прочетох всички постове, наистина има доста интересни мнения и факти. :hush:  :)  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

само едно ще ти кажа японеца знае как да прави дизел и го прави по добър от всички японския е бил винаги най добър. Каде си тръгнал да сръвняваш стик за ГОЛФ с японски автомобил просто няма база за сръвнение аз с един японски дизел без турбина и който е 1.5дизел сам с врата и половина пред стик за Голф 2 1.6 с 1.8 на финала съм броня до броня хем нищто не съм правил по дизела

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Пич ти явно не четеш хубаво постовете. Тука ти поставяш друг спор и той е японските дизели и европейските дизели.Хубаво и тая тема ще продължим, ама ти ми даваш отговор на поста, който няма нищо общо с това, което съм писал аз. Явно ти признаваш само японски коли, затова ще ти обясня идеята си, която ти не си разбрал в по-горния ми пост. Вземи някой японски дизел(без турбо) с какъвто и да е мотор и го сравни със същия мотор, който е бензинов!!! Е как ще ме убедиш, че дизела го бие, а. PS: Писна ми да обяснявам на всички, че ако говорим за бързина и ускорение БЕНЗИНЪТ си е номер 1, а за икономичност е дизела. И един въпрос към всички дизелови разбирачи или по-специално тези, които ми говорят глупости от сорта, че къвто и да е дизел там японски или патагонски биел бензинов мотор на дръпка да каже в кой шампионат - Формула 1, Формула 3, Инди Кар, Льо Ман, WRC рали шампионат, Париж дакар или незнам там колко други има, има ли кола на нафта??? Айде чакам отговори на този риторичен въпрос :clap:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Jordan без да се заяждам, предполагам знаеш, че в Дакар бягат дизелови X5-ци, които имаха сериозни проблеми в началото с въздушните си филтри. Иначе съм напълно съгласен с теб. :clap:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Jordan, каза че си чел всички постове. Значи си видял мнението ми за състезателните автомобили. Както написах за мен няма спор, че за състезания по-подходящи са бензините. Относно това, което казваш, че искаш да се сравняват и бензина и дизела с турбо(или без). Тогава бензина си е по-добър. Но виждаш, че вече почти не се произвеждат дизели без турбо. Между другото доста се интересувам от автомобили и знам характеристиките на BMW 320. Освен това BMW е любимата ми марка!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Jordan, каза че си чел всички постове. Значи си видял мнението ми за състезателните автомобили. Както написах за мен няма спор, че за състезания по-подходящи са бензините.

Относно това, което казваш, че искаш да се сравняват и бензина и дизела с турбо(или без). Тогава бензина си е по-добър. Но виждаш, че вече почти не се произвеждат дизели без турбо.

Между другото доста се интересувам от автомобили и знам характеристиките на BMW 320. Освен това BMW е любимата ми марка!

<{POST_SNAPBACK}>

На мен също Viper - BMW са номер 1. Я си кажи мнението за новото 535d - аз се повозих на такова миналата седмица. Направо все едно с киросин върви тоя звяр, а не с нафта. Ама ето на - дизели искат европейците - дизели им разработват и предлагат, затова дизела дръпна наистина много през последните 5 години. :clap:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ами ти го каза, Jordan. С това Twin Turbo си е направо звяр. BMW винаги са ме удивлявали.

А 535d си е направо невероятно. :clap::clap:

макс мощност 272 к.с., въртящ момент 560 Nm, 0-100 - 6.5 сек. Без коментар.

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

Не ща да се правя на археолог, но се учудвам, че в тоя форум, в който би трябвало аудиторията да е предимно технически грамотна, никой не е подходил практически към въпроса. Има много верни неща, но преди да разделяте на по-добро и по-лошо следва да си загатнете приоритетите.

Дали за вас са по-важни парите или кефът от карането?

Дали вие карате предимно на градско или на извънградско /изключително важен въпрос, на който никой не е обърнал внимание/?

Дали вашият стил на каране е европейски или е пернишко-радомирски?

Дали се возите сам или пълните колата с хора или стоки?

Така:

1. По отношение на парите: Дизелът е за предпочитане. Карал съм и на бензин-газ и на дизел и мога да ви кажа, че кавото и да ви говорят, дизелът е по-икономичен. Знам, че някой би възразил, че ремонтът на дизелов двигател бил по-скъп и самият той е по-скъп когато е нов. Ок. Колко от вас си купуват нови коли? Всички засега купуваме на старо, за нов автомобил човек трябва да си направи сметка: колко кара. А за стар, смятайте: Карате 10 000 на година /главно градско, на извънградско нещата седят по подобен начин/. Колко пари ви пести дизеловият двигател на година? Можете ли да сметнете? Естествено зависи от всеки модел автомобил - колко харчи, но аз ще ви кажа за мен: Моята дизелова колица ми пести по 700 лв. на година, защото същата кола, но с бензинов двигател харчи 12/100 на градско. При сегашните цени на горивата това са си 700 кинта. И това го смятам на 10 000 км. Повечето хора карат между 15-20 хиляди на година. Аз карам 12-14, но хайде - смятам ги на 10. Кръгло число. По-нататък, да речем, че моят мотор се разваля веднъж годишно /което е малко абсурдно, но хайде да го приемем/ Да приемем също, че бензиновият мотор е с по-евтина поддръжка...Е какво? Колко по-евтина? Със 700 лв. /средно/ по-евтина? Хаха, бих казал. По-евтина е с някакви си там 10-15%. За 4-5 години ще изкарам за нов двигател от икономия на гориво ако старият не се разваля. И още: тук смятам технически грамотните ще потвърдят: дизеловият двигател като цяло има по-дълъг живот, защото работи на по-ниски обороти. Вярно, че малко "мисли" преди да вдигне оборотите, но това е положението - ако се поддържа - работи по-дълго.

2. Най-важният въпрос: На градско ли карате или на извънградско?

- Предимството на бензина при кефа от карането безспорно се вижда на градско каране. Бензиновият агрегат вдига оборотите по-бързо от дизеловия. Демек, как стъпиш на педала и колата тръгва. Това е особено полезно ако бързаш и си решил да се ръчкаш по светофарите. На всеки се случва да закъснява. Тогава е много добре да си с мощна бензинка. Тръгваш трети от дяснята лента на единия светофар, брррррръъъъММММ и се нареждаш първи на следващия светофар и то в лявата лента. Това с дизела няма как да стане и тук бензиновият мотор е по-силен /той си остава по-неикономичен, но да речем че мен парите не ме интересуват, искам да съм пръв на светофара/.

- На извънградско каране дизеловият мотор е по-пъргав. Какво имам предвид. Безспорно бензиновият двигател ще вдигне по-бързо оборотите и 0-70 км/ч ще ги постигне по-бързо. Но след това?

Ади намери си една кола 2.0 TDI дизел - до 115 коня и ела да те пробвам с моята 2.0 бензин - при дизела над 2500 оборота се активира турбото - а дотогава - няма да ме видиш , без значение на какво разстояние - 1 или 1 000 000 км.

Ми ади. До къде ще я пробваш? Един дизел от тия с прякото впръскване и 110 коня /взимам за пример Ауди а4 1.9 TDI от 98!!!/ развива 100 км/ч за 11 секунди! Вдига 195 км/ч. Въртящият момент е 225 / 1700. Същата кола, но с бензинов ммотор от 125 коня развива 100 км/ч за 10 секунди. Колата вдига 205 км/ч., но въртящият момент е 173 / 3950. Имаш преднина от 1 секунда, ама тая преднина ти е само теоретична!

И защо е само теоретична? Ами първо: Я тръгни от тук за Варна. Колко пъти ще свалиш до 0 км./ч. и после ще трябва да ги върнеш на 140 км/ч? Да ти кажа ли? Два пъти. Като спираш да пикаеш и да пиеш вода. А колко пъти ще ти се наложи да изпреварваш? Не знам дали сте карали дизелова кола на извънградско, ама мога да ви гарантирам, че не ги грее изобщо дали е нанагорнише или нанадолнище, не ги грее колко човека возиш отзад и дали багажника ти е пълен. Стъпиш ли на педала, веднага усещаш какво значи въртящ момент. В някакъв форум един пич беше постнал статистика за това за какво време различни модели коли развиват скорост 140 км/ч. защото това е което ни интересува. От 0-100 е ясно, че бензинката ще ги вдигне по-бързо, защото по-бързо ще вдигне оборотите. Но след 70 км/ч. вече започва да играе въртящият момент, който ако го сравниш при двете коли ще ти стане ясна работата. И сега: по пътя за Варна колко пъти ще ти се наложи да вдигнеш от 80 км/ч до 130 км/ч? И дали тоя с дизелката няма да те види? Щото по-скоро ти няма да го видиш, особено на нанагорнище. И тогава тая първата 1 секунда преднина, която си имал на старта отива на кино. Има една приказка, че като идеш в магазина си купуваш конски сили, но седнеш ли да караш - караш въртящ момент. На едно нанагорнище за да успееш да го стигнеш с твоя бензин ще трябва да вдигнеш до 6000 оборота, а той ще кара на 4000 и пак няма да е натиснал педала докрай. Вкараш ли повече килограми в колата просто забрави. Второ: В България има ограничение на скоростта 130 км/ч на магистралите. Знаеш ли колко ме боли фара, че бензинката вдига 205, а дизелката 195? Дори да речем, че ги вдигнеш тия 205 км.ч., то ще е за секунди и винаги някой ще ти се изпречка на пътя, след което ще трябва да ги намалиш до 100-130. А след това пътя обратно на горе ти е по-труден от този на дизеловата кола, защото нямаш същият въртящ момент.

3. Дали вашият стил на каране е европейски или е пернишко-радомирски?

- Ако е радомирски и карате на градско: задължително бензинов мотор, лети джанти и чип тунинг.

- Ако карате на извънградско по радомирски: дизел – ще може да изпреварвате и евентуално да се утрепете по-лошо.

- Ако карате по европейски: няма значение какъв двигател ще вземете, но от гледна точка на безопасност ще е по-добре дизелов: така ще сте по-малко време в насрещното платно при изпреварване на извънградско и е по-малък риска да срещнете челно някой радомирец с бензинка, дето изкачва нанагорнище, ама понеже му е слаба колицата и не е пресметнал добре - все още се намира във вашето платно.

4. Дали се возите сам или пълните колата с хора или стоки?

Вече стана ясно, че на дизеловата кола не й дреме какво си натоварил отзад. Неслучайно всички камиони и др. тежкотоварни машини са с дизелови двигатели.

По-старите дизели са на принципа помпа-дюза, т.е. горивна помпа, която по отделни магистрали отвежда горивото в горивната камера. По-новият вариант, така наречения Common rail вече бе обсъждан в друга тема - централна горивна магистрала под високо налягане. Основния недостатък на common-rail в сравнение с pumpe-duse e лошата динамика при високи обороти - въртящия момент пада под един критичен минимум и това се дължи на ограниченията в принципа - поддържане на достатъчно високо налягане при увеличен дебит в един сравнително по-голям обем (от помпа-дюза обема).

Помпа-дюза е система за птряко впръскване, разработена и представена от Фолксваген през 98 г. Изобщо не е стара. Води се по-добра и ефективна от комън рейла, но е по-скъпа заради 4-те дюзи. По-старите дизели са без каквито и да е системи за пряко впръскване. Комън рейла и помпата-дюза се появяват почти по едно и също време. Просто от фолксваген с малко изпреварват конкуренцията.

Така!!!Viper аз много добре знам кое колко коня е и че този дизел бие отвсякъде даже и мога да те светна с колко. BMW 320d ускорява от 0-100км\ч за 8.3сек, а бензина за 9 секунди, но искам да те питам ако този дизел няма турбо дали ще върви така,а???

Кво значи ”ако няма турбо”? Турбото си е отдавна вече част от всеки дизелов мотор. При бензина турбото е ЕКСТРА, при дизела е даденост. Нали говорим за двата мотора в цялост кои са по-добри. Дизеловоят мотор и неговото турбо са цялост. При бензина турбото е изключение.

Явно ти признаваш само японски коли, затова ще ти обясня идеята си, която ти не си разбрал в по-горния ми пост. Вземи някой японски дизел(без турбо) с какъвто и да е мотор и го сравни със същия мотор, който е бензинов!!! Е как ще ме убедиш, че дизела го бие, а.

PS: Писна ми да обяснявам на всички, че ако говорим за бързина и ускорение БЕНЗИНЪТ си е номер 1, а за икономичност е дизела.

Да, на градско, когато имаш безброй пъти спиране до 0 и ти се налага ново вдигане на скоростта до 50 км/ч – да. Определено при това положение практически скоро дизела няма да бие бензина. При по-високи и постоянни скорости дизелът бие бензина и го е** едновременно.

И един въпрос към всички дизелови разбирачи или по-специално тези, които ми говорят глупости от сорта, че къвто и да е дизел там японски или патагонски биел бензинов мотор на дръпка да каже в кой шампионат - Формула 1, Формула 3, Инди Кар, Льо Ман, WRC рали шампионат, Париж дакар или незнам там колко други има, има ли кола на нафта???

Ами това е писано през 2005. Сега сме 2008. Справка в резултатите от тези състезания /в които регламентът и правилата позволяват участие на дизелови агрегати/ дава да се разбере, че не е нужно човек да е разбирач. Формула 1 си има правила, как ще участва там дизелов автомобил? Няма как да се види дали ще спечели, защото не пускат такива. За Ле Ман и ралитата – кво да говорим, резултатите говорят.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеца по-късно...

Какви автомобили предпочитате , с какъв двигател. И спецялно 1 въпрос между Дизела и Бензина кое предпочитате. Дизела е по скъп с няколко стотинки но мисля че по-малко гореше. Аз например ако вземам автомобил , той ще е с бензин понеже зимата с дизел трудно се пали а газовите уредби са били опасни. Да видим вашето мнение Публикувано изображение

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

карам такси от няколко години Публикувано изображение карал съм и с трите вида гориво и съм 100% за дизела :) за автомобил който прави между 200 и 500км на ден дизела е номер едно :super:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

И за мен дизеловата машина е по-добра.Не ти се налага да се занимаваш с кабели, свещи,и тн. Имаш само една Г.Н. помпа да е регулирана както трябва. Е, зимата малко е трудничко паленето ако нямаш здрав акумулатор и подгряващи свещи ама.....

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

понеже зимата с дизел трудно се пали

Залагаш ли си главата за това си твърдение? НЕСЕРИОЗНО Е! Няма такова нещо! По въпроса.. предпочитам за личен автомобил дизел и такъв карам, един ден ако забогатея ще карам суперавтомобил и той определено няма да е дизел, а V12 компресор..

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Много ви благодаря за информацията :clap:

Между другото се извинявам на Екипа на Kaldata.. има вече таква тема тук

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

кой ви е излъгал че дизела пали трудно зимата Публикувано изображение ??? ако е обикновенна чиста печка от 90г - да Публикувано изображение . сега кви дизели има Публикувано изображение ... не мое познаш че е дизел... ;)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Mного е относително кое гориво е по-добър вариант. Аз лично предпочитам бензин, но с удоволствие бих карал двулитрово HDI. Метан не ми харесва заради факта че багажника ми ше се напълни. Карам на газ защото е 73 стотинки. Като цяло всички си имат своите предимства и недостатъци...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

×
×
  • Добави ново...