Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Бензин, дизел или газ


Tragedy

Какъв тип автомобил предпочитате да карате?  

319 гласували потребители

  1. 1. Какъв тип автомобил предпочитате да карате?

    • Бензин
      106
    • Дизел
      121
    • Пропан-бутан
      46
    • Метан
      15
    • друг (останаха ли?)
      7


Препоръчан отговор

Залагаш ли си главата за това си твърдение? НЕСЕРИОЗНО Е! Няма такова нещо! По въпроса.. предпочитам за личен автомобил дизел и такъв карам, един ден ако забогатея ще карам суперавтомобил и той определено няма да е дизел, а V12 компресор..

относно че дизелите палели трудно зимата. Ами да, ще палят трудно ако нямат изряден акумолатор, работещи подгревни свещи и добри дюзи.

Аз може и да си помисля за Audi R8 V12 TDI(500 коня; 1000 Nm; 0-100 - 4.2sec.) Добрия дизелов двигател е несравним дори и пред Бензинов автоматик.

По темата - бензина е по евтин по подръжка, но дизела - особено съвременния е със скъпа поддръжка - то не са клапани, то не са датчици, то не е и високото налягане. Просто ВИСОКИ изисквания, но въпреки това създава комфорт и удобство при ускорение :rolleyes:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 166
  • Създадено
  • Последен отговор

относно че дизелите палели трудно зимата. Ами да, ще палят трудно ако нямат изряден акумолатор, работещи подгревни свещи и добри дюзи.

Аз може и да си помисля за Audi R8 V12 TDI(500 коня; 1000 Nm; 0-100 - 4.2sec.) Добрия дизелов двигател е несравним дори и пред Бензинов автоматик.

По темата - бензина е по евтин по подръжка, но дизела - особено съвременния е със скъпа поддръжка - то не са клапани, то не са датчици, то не е и високото налягане. Просто ВИСОКИ изисквания, но въпреки това създава комфорт и удобство при ускорение :)

И каква е по-евтината поддръжка на безнина, много ми е интересно? Повече от 15 години откакто смених бензина с дизел и мога да кажа - никаква поддръжка за дизела. Той просто си върви и няма какво да му се стчупи.

Докато бензина го направиха толкова сложен сега, за да може все пак да конкурира дизела, че винаги има нещо, което да се чупи и да не работи както трябва.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам МЕРЦЕДЕС модел 81г. 3000 кубика 5 целиндъра.За 6 години съм навъртял 400 000 км. Не мисля да го эаменя за бензинова кола. Винаги резервоара ми е пълен догоре. За ШЕСТ години един път не е спрял по пътя където не съм казъл там не съм отишъл. Не помня да съм имал проблеми със паленето зимата пали по абсолютно същия начин както пали лятото. Аз съм за дизел и никой неможе да ме разобеди.

Обаче се сешташ, че има 2 вида коли МЕРЦЕДЕС и всички останали Публикувано изображение:):P :P

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

та аз да си кажа мнението за газта и по-точно метана, да спъва малко колата, но нали се слага втори контролер (някои му викат бордови компютър), който регулира подаването на гориво, той се настройва просто малко повече му отвърташ кранчето образно казано, един вид скъп чип тунинг, да метана е с по-малка калоричност но е с по-високо октаново число някъде около 120, бил изгарял буталата, пълни глупости... Даже отделя въглерод който запълва микропукнатини в цилиндрите ама тва е друг въпрос. иначе с какво друго гориво ще минеш 200км градско с 15лв? за 15лв колко бензин ще сложиш айде 10 литра нищо че сега е 1.75 и колко ще минеш около 100. проста сметка 10 000км годишно- бензин 1.70 среден разход 10 става 1700лв бензин на година на газ ще ти се вържат по-малко от 700. още нещо цената на метана се регулира от държавата и не става 2,20 по празниците. пропан бутана е бюджетно решение макар че пълния инжекцион е около 1500, метановия е около 2500лв, но тези пари се избиват за около 30-40 хиляди минати километра. Ако става въпрос за евтино. Аз лично харесвам повече дизела, защото карайки си с 90км.ч някъде извънградско като настъпиш педала на 5та ускорява до 130-140 може би 2 пъти по-бързо от горе долу същата бензинова кола, така поставен въпроса може би и двата мотора имат на разположение реално около 50-60 коня в тези 2500/1700 оборота но въртящия момент на дизела е ПОНЕ 2пъти по голям.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Бензин, дизел или газ? - бензина е подходящ за автомобили - дизела за отопление - газта за готвене Когато догодина F1 примерно минат на газ или дизел и аз мисля да направя същото.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Бензин, дизел или газ?

- бензина е подходящ за автомобили

- дизела за отопление

- газта за готвене

Когато догодина F1 примерно минат на газ или дизел и аз мисля да направя същото.

Тази "новина" от къде я научи? Ще споделиш ли, ако не е тайна разбира се Публикувано изображение

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично харесвам повече дизела, защото карайки си с 90км.ч някъде извънградско като настъпиш педала на 5та ускорява до 130-140 може би 2 пъти по-бързо от горе долу същата бензинова кола, така поставен въпроса може би и двата мотора имат на разположение реално около 50-60 коня в тези 2500/1700 оборота но въртящия момент на дизела е ПОНЕ 2пъти по голям.

Разликите при приблизително равна мощност и обем на двигателя при усковение от 80 до 120 по заводски показатели се движи в диапазона в най-общия случай от около 0.5 секунди до 1.5 секунди предимство за дизела според марката кола, модела и сравняваната мощност. При по-голяма мощност разликите са по-малки и дори са в полза на бензина, дизела печели по-убедително при по-ниските/средни мощности и кубатури или в т.н. народен клас колички които са ни по джоба като втора/трета употреба. Или поне на повечето от нас. Справка - БМВ 3-та серия и Пежо 308 комби И ако сравняваме само последните модели Hdi или комън рейл според производителя. По нашенските сервизи дизелите се ремонтират по-трудно и по-некачествено, в най-общия случай. Пропан-бутана си остава по-евтина алтернатива за по-сериозен годишен преход/километраж, за по-малък не си заслужава. А за метан е все още леко неудобство по-малкият брой станции за зареждане и неудобството от бутилката. За личен автомобил с по-малък годишен километраж не е подходящ. Лично мнение.

Всеки сам си решава дали да е дизел или бензин. Правилният ред на разсъждения е да се избере марката автомобил, конкретен модел и след това на база на предполагаемия преход и индивидуален вкус и миризма да се избере какъв да е двигателя. Или да се сравняват коли от различни марки но с близки технически данни. Случайното и хаотично сравнение на коли е в сферата на празните приказки.

Като лично мнение - ако двигателят е Hdi бих го предпочел пред бензиновия но ако е от старите - бензинката Публикувано изображение

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Бензин, дизел или газ?

- бензина е подходящ за автомобили

- дизела за отопление

- газта за готвене

Когато догодина F1 примерно минат на газ или дизел и аз мисля да направя същото.

алооо Публикувано изображение , като станеш пилот от ф1 тогаз пак пиши тук :yanim: !!! тук говорим за лични автомобили... Публикувано изображение
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

алооо Публикувано изображение , като станеш пилот от ф1 тогаз пак пиши тук ;) !!! тук говорим за лични автомобили... Публикувано изображение

Нещо май не си разбрал за какво иде реч. Ти сигурно вече си станал пилот от ф1 щом си позволяваш да пишеш тук. Аз говоря за предпочитания към дадено гориво за личния си автомобил, пък ти като не можеш да го разбереш ща го повторя в прав текст специално за тебе "аз предпочитам да карам на бензин" и това е моето лично мнение.

Прочети внимателно заглавието на темата!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Нещо май не си разбрал за какво иде реч. Ти сигурно вече си станал пилот от ф1 щом си позволяваш да пишеш тук. Аз говоря за предпочитания към дадено гориво за личния си автомобил, пък ти като не можеш да го разбереш ща го повторя в прав текст специално за тебе "аз предпочитам да карам на бензин" и това е моето лично мнение.

Прочети внимателно заглавието на темата!

Човекът много добре разбра за какво иде реч в твоите думи, ама ти май не си разбрал какво си написал !

Затова като пишеш нещо, по-добре помисли първо и тогава пиши сравнения от рода на "отопление" и "готварство" от които и хабер си нямаш. Автомобилите и формула 1 остави за хората, които са по-наясно с това.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Това е ясно, че новите HDi-та са далеч по-добре от старите дизелаци. Дизелака е по-добър не само в ниските и средните, не оставайте с такова грешно впечатление, това си зависи от мотора, новите HDi-та са доста добри чак до червено. Не съм съгласен, че дизела е по-добър за малолитражни и маломощни "народни колички", справка - джипове, включая и Hummer, лимузини от рода на VW Phaeton и т.н. За последната - TDI варианта е доста по-добър от същия по кубатура бенз. Е, въпреки това, топ-моделът е бензинов V12. Те първа ще излизат спортни модели с дизелови мотори. Въпрос на време. Вече в 24h Le Mans се видя, V12 HDi 5,5L 515kW, 1200Nm! Това не е толкова важно, тъй като говорим за лек автомобил. Дизеловите коли заради високия въртящ момент са по-отзивчиви, което казано с една дума е комфорт. Също така имат по-висок КПД и оттам по-нисък разход на гориво и по-малко емисии на CO2. Между другото вероятно ви е известно, че някои от новите двигатели, гаранция за HDi, не са тежки като едно време. Правят се от алуминий. Разликата е около 20-30 килограма, сиреч това вече не е проблем. А, да добавя и за шума. Ясно е, че на празен ход бенза е по-тих. И? За мен е по-важно коя е по-тиха на дълъг път, т.е. скорост над 80кмч, защото именно това уморява. А дизеловите коли са по-тихи и всеки с елементарни познания по теоретична механика ще си обясни защо. Но за това нещо оказва голямо влияние и звукоизолацията на автомобила.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

аз пълня моя резервоар винаги догоре - 70 литра е. колата ми е от 92 година. горивния филтър не съм сменял от няколко години. градското ми е 6/100, двигателя xud-9 - най добрия атмосферен дизел на пежо нищо чудно че още има коли с него - даже го има и на пежо 206/306/406 citroen, rover 200, 400, suzuki, lada niva http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_XUD

п.с. за дизела също има модинг - газово и вода ама не е ефтино, пък мощността се дига с до 20% - просто трябва да намерите начин да впръсквате 20% газ и 5% водни капчици в горивната камера с дизеловото гориво :blow out candles: освен това и разхода пада... колкото за паленето зимата - никакаъв проблем като има компресия и добри накални свещи - мойта си пали от раз както е на 207 000км и е 16 годишна... отначало имаше проблеми докато не смених свещите - оказа се че 2 са прекъснали, третата много зле а работещата - сама нищо не може да напрай. колите на метан клякат не от метана ми от бутилката - просто е много по тежка от бутилка за газ - втората е с 3-4мм ламарина докато метановата е доста по млка и от доста по дебела (а са сега пластмасови не съм чул някой да прави - много високо е налягането)...

и не е вярно че дизелите пушат като са 15 годишни - пушат като е лоша центровката или компресията и горят масло. мойта не пуши даже при рязко форсиране...

иначе бих казал че най пъргавия и мощен двигател е електродвигателя - разполагаш с максималния въртящ момент при всякакви обороти - правя линия, освен това там максимални обоори теоретично няма - докато при двигателите в горене имаш цикли за пълнене и време за горене - тука процеса е непрекъснат. кпд е много по високо - почти никакви загуби в топлина и триене...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Бензин, дизел или газ?

- бензина е подходящ за автомобили

- дизела за отопление

- газта за готвене

Когато догодина F1 примерно минат на газ или дизел и аз мисля да направя същото.

Не се излагай с тия клишета. Чул си ги някъде или си ги прочел някъде и давай да повтаряме. Верно, че звучат "затапващо", ама ...

Ф1 си има ПРАВИЛА, а за дизела който е твърдял, че става само за отопление не е бил мн. умен - всички тежкотоварни машини са на дизел и то от край време. Цели индустрии се крепят на дизела, вкл. строителството и транспорта. Отопление, на баба му фърчилото.

Редактирано

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Нещо май не си разбрал за какво иде реч. Ти сигурно вече си станал пилот от ф1 щом си позволяваш да пишеш тук. Аз говоря за предпочитания към дадено гориво за личния си автомобил, пък ти като не можеш да го разбереш ща го повторя в прав текст специално за тебе "аз предпочитам да карам на бензин" и това е моето лично мнение.

Прочети внимателно заглавието на темата!

ама не виждам смисъл да ти отговарям повече :) ... те хората та видяха колко си зле... Публикувано изображение:huh:
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеца по-късно...

Определено при дизела горивото е много важно. Случвало ми се е сравнително добър дизелов двигател да гасне от лошо гориво. За икономичност не може да се говори...дизела е пълен фаворит.

Разбира се ако ще се правиш на съзтезател бензиновите двигатели са сравнително по-пъргави, но както каза Vicho това важи с все по-малка сила.

Технологията помпа дюза се състоѝ в това,че над взеки работен цилиндър има помпа-дюза,а не това което си написал,искаш да ми кажеш,че Голф 2 1.6Д е помпа дюза/И(Е ако можеше така да се нарече) според обясненията ти,а коман райла си е наричан със собствени имена от прозиводителите опел ЦДТИ,мерцедес ЦДИ,пежо ХДИ,и фиат го наричат МУЛТИДЖЕТ,а последните поколенич коман рейл пръскат до 5 пъти в работен цикъл,а това за загубата на въртящт момент незнам как го измисли,карал съм година и половина опел Астра 1.3 ЦДТИ 90коня,е няма загубан а мощност нямаше и си палеше и на минус 20 от раз,но беше на 60 000км все пак,а защо сравнявате ДИЗЕЛ С БЕНЗИН без да отбелязвате факта,че дизела е с принудително пълнене било то турбо и компресор (при мерцедес),сравнете си Ауди А3 1.8Т и 1.9ТДИ,ТОВА ВЕЧЕ Е ЧЕСТНА БОРБА,дизела си е хубав но е скъп,бензина е по достъпен,а в БГ като знам какви са горивата....горко ми на Нафтовата помпа,а коман райла си е къпризен към това,а на въпроса защо не щом дизела е лош и бензина следва да е лош,да има го това,но един бензин няма да си пре*бе помпата заради калпаво гориво,ама дизела си умира от раз.а относно безопасноста на АГУ,еми безопасни са но в БГ като има аматьори дето слагат газ както им дойде,ще има гръмнали...как аз имам познати катастрофирали,с АГУ и без гръм без нищо,а колите отидоха на скрап след това,резервоара на по старите коли е от тънка ламарина,а бутилкатан а АГУто си е доста по здрава,а това за МЕТАНА искам да ми покажещ бутилка за 30кг.,защото аз такава несъм виждал,8кг ....ама 30...тва за ЗИЛ ли е ?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Зависи ако ти трябва бегачка - бензин ако "Влекачка" Дизел а пък ако си кретен с лада - Газ. Това е самата истина , извинявайте ако съм засегнал някой xDdD

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Зависи ако ти трябва бегачка - бензин ако "Влекачка" Дизел а пък ако си кретен с лада - Газ. Това е самата истина , извинявайте ако съм засегнал някой xDdD

Де да имяше нещо вярно в това Публикувано изображение

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Бегачка ДИЗЕЛ ИЛИ ГАЗ е просто абсурдно - Дизела бавно вдига обороти а за ГАЗ да не говорим. ЗА 1. 100% Че Дизелите са влекачки това също е вярно. При дизела има 1 оборот който подсилва малко така колата като цяло е влекачка , Зимата с ДИЗЕЛ трудно се пали - ФАКТ но като запали не гасне при бензина. За 2. 100% Ако си кретен с лада или опел кадет,вектра и всички останали КАРУЦЕРИИ и търсиш просто гориво което е по евтино за да си буташ каручката - ГАЗ е твоето спасение... и то от ИКОНОМИЯ. 100% Ами така и баба знае , искам упреци с факти че не е така ... смешници.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Бегачка ДИЗЕЛ ИЛИ ГАЗ е просто абсурдно - Дизела бавно вдига убороти а за ГАЗ да не говорим. ЗА 1. 100%

Че Дизелите са влекачки това също е вярно. При дизела има 1 оборот който подсилва малко така колата като цяло е влекачка , Зимата с ДИЗЕЛ трудно се пали - ФАКТ но като запали не гасне при бензина. За 2. 100%

Ако си кретен с лада или опел кадет,вектра и всички останали КАРУЦЕРИИ и търсиш просто гориво което е по евтино за да си буташ каручката - ГАЗ е твоето спасение... и то от ИКОНОМИЯ. 100%

Ами така и баба знае , искам упреци с факти че не е така ... смешници.

Аз затова ги дърпах на светофарите с дизел Публикувано изображение щото не бяга :P

Така като пишеш чул не до чул много радваш. Сега ще ми кажеш че дизела като остарее и се раздрънква, нали? А ще се замислиш ли че хората които са го казали това имат опит с дизели от началото на 90те? Я виж едно ново дизелче как тича.

Не съм аФто познавач и любител, но до колкото помня имаше някакво състезание където дизелите имаха много добри позиции че и първи места май.

Това че зимата дизела трудно пали пак са го казали хората имащи опит със споменатите години дизели. А бензина сигурно на теб ти гасне само... Последните ти изречения са си чиста проба обида по между другото. Но съм убеден че не можеш да го осъзнаеш.

Ако ти се виждаш такъв, това си е лично твой проблем.

П.П. Както е модерно да се казва "бай дъ лей" ти книжка имаш ли? Не питам за ученическа....

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не з аписал съм курса... :P Не казвам че Дизела е ЛОШ а че е за влекачи и колата която е със дизел е ВЛЕКАЧКА. Я ми кажи ти какъв Автомобил караш ? Иначе Франзцуите са с доказани Дизели HDI I DCI но не говоря за това. Като цяло ги подреждам. 1. БЕНЗИН , 2. Дизел. 3. Газ 1. Бегачка 2.ВлекаЧКА 3. Кретени с лади,кадети,астри и тнт.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

×
×
  • Добави ново...