Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Бензин, дизел или газ


Tragedy

Какъв тип автомобил предпочитате да карате?  

319 гласували потребители

  1. 1. Какъв тип автомобил предпочитате да карате?

    • Бензин
      106
    • Дизел
      121
    • Пропан-бутан
      46
    • Метан
      15
    • друг (останаха ли?)
      7


Препоръчан отговор

Аз си монтирах чисто нов газов инжекцион в края на миналото лято. Нито мирише нито нищо. Разхода ми се вдигна с 2-3 литра (зависи как карам), а мощността ... ако не бързаш не усещаш. Много се усеща след 4500-5000 оборота. Обаче в България горивата са такава пародия, че не искам да коментирам. Ако имате възможността да видите някой ден какво има като утайка в резервоалите както на дизеловите, така и на бензиновите коли ... а и в газовите бутилки ... просто пълна скръб. Така че - взимаш си кола като си правиш някакъв избор на момента и се справяш след това както ти дойде.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 166
  • Създадено
  • Последен отговор

Аз съм за дизела малък разход и като е запазено нямаш проблеми и върви http://www.kaldata.com/forums/public/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif за пассат става дума 1.9тди 131 коня :blink:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм за дизела малък разход и като е запазено нямаш проблеми и върви http://www.kaldata.com/forums/public/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif за пассат става дума 1.9тди 131 коня :)

Новите дизелови двигатели на VW са върха (тези, които монтират в Golf 6/Polo 6 и останалите нови модели)... само да не ги караш тук. По Европа хората си карат и си свиркат.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки че съм само на 14 години,много съм карал.В семеъството имаме 3 коли-астра (от 2000 година дизел),пежо 407 (от 2007 пак дизел)и едно пежо 607(2005 обаче бензин). Всичките съм ги карал на село обаче,и астрата и 407 ми се струват най-добри.Много лесно карат(в сравнение с 607 която е бензин)при положение че всичките са с ръчни скоростни кутии.Дизела харчи малко,лесен е за каране(поне за мене)и не шуми много.Това го прави любимия ми тип коли. Ако съм написал простотии ми се подигравайте колкото искате :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

"Странна сметка си направил.

Не знам от кой град си, но ако кажеш че гориш на газ градско по-малко от 10 л. на 100, няма да ти повярвам Публикувано изображение, докато аз имам 1.4 HDI с което в най-голямите задръствания на София, без да излизам от града съм 6,5 - 6,7 на 10

Та я сега сметни още веднъж колко спестяваш Публикувано изображение"

Да вярваш или невярваш си е твое право,но потвърждавам написаното от колегата по-горе.

Двигател бензин 100 кончета с Газов Инжекцион Тартарини.С Г.И съм от 3 години. При 90км извън градско 6-6.5л газ. Да ама се не трае та при 120 без ръчкане си върви със 7,5 Градско до 8-9литра . Ама то пък зависи от други фактори. Става дума за пропан-бутан.

От колегите ми, от 10 човека с дизеларки само един зарежда на бензиностанция,останалите зареждат с "по-евтин "дизел. Да питам Дянков,как все още се намира "евтин дизел" за да им излезе сметката.

Говори за км от-порядядъка 20-25000км на година.

Новите дизели спор няма са хубаво нещо---ама си е скъпичко удоволствие и скъпичка подръжка.

И тези приказки от 1001 нощ-дето ги приказват по автокъщите за бабите германки дето не си карали дизеларката

та все са на 100 000-150 000 хиляди км .Да ги разправят на шапката ми.

Дизел в Европа се купува за да се кара- и обикновенно се навъртват по 30 000 на година най-малко.

Та сами си правете сметката когато си купувате коли.

За Дизела/горивото/ в БГ си е направо късмет ако заредиш нещо читаво. В голямата зима на работа отивахме тези дето сме на бензин и газ и една дизеларка/която си седеше в гараж за през ноща/. За парафина пък дето го намират във филтъра си е направо правило.

Новите коли са си НОВИ-дай боже и ние да забогатеем . Но до тогава трябва да сме практични.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Що за глупава тема. Всичко зависи от доходите . Ако имаш достатъчно средства си купуваш хубава бензинова кола и се кефиш. Ако искаш икономии си купваш дизел. Ако нямаш средства си взимаш стар дизел ,слушаш му тропота и се кефиш на "икономиите". Ако пък имаш още по-малко средства слагаш газова уредба и спестяваш "много пари". Аз лично съм с ниски доходи и от 98ма година карам газ и ми е изгодно .Но ако имах достатъчно доходи щях да карам само на бензин ,разбира се .

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля че избора на двигател зависи от финансите! Може да имам много пари и да си купя 3.5 печка да ми гори 15-20 и да ме вози с 240 км/ч. Може да имам много и да ми се свидят и да си купя с фабричен метан. А може да съм я окъсал и да си мисля че печката ми пести пари а тя всъщност при 2 кинта нафта само да ме навежда повече. Или да карам по 1000 км на година и да имам пълен инжекцион на който да лепна газова дето цял живот няма да избия. Относително е! :speak: Аз лично карам и предпочитам бензинови двигатели. По просто са устроени и лесни за поддръжка.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

.....................

Аз лично карам и предпочитам бензинови двигатели. По просто са устроени и лесни за поддръжка.

И какво му е по-простото на устойството на бензибовия двигател ?!? Явно не си виждал дизел и затова говориш такива работи. От 14 години карам трурбо дизел, преди това няколко бензинови коли и мога да направя сравнението.

Бих казал, че дизела освен да сменяш филтър на нафтата друга поддръжка няма, а при бензиновия то са свещи, кабели, инжекциони, смукачи, зима, студен двигател .... абсолютна лудница, а ако набуташ и газова уретба в това чудо вече става върхът !

Я при дизела е съвсем друго - палиш и тръгваш - няма топло, няма студено, няма подгряване, ритане, чукане на клапани от лош бензин, гаснене.....

И да добавя и едно от най-важните неща качества на дизела - не носиш "бомба" в колата си. За разлика от бензина, за газта да не говорим, не дай си боже стане катастрова с нафтата няма нито да гръмнеш, нито да изгориш като факла !

Да вярваш или невярваш си е твое право,но потвърждавам написаното от колегата по-горе.

Двигател бензин 100 кончета с Газов Инжекцион Тартарини.С Г.И съм от 3 години. При 90км извън градско 6-6.5л газ. Да ама се не трае та при 120 без ръчкане си върви със 7,5 Градско до 8-9литра . Ама то пък зависи от други фактори. Става дума за пропан-бутан.

Разбира се, че не ти вярвам !

Искаш ва кажеш, че не съм виждал бензинова кола :)

Имал съм няколко бензинови и то с различна голенина и различна кубатура от 1100 до 1600 куб. и нито една от тях не ми даде разход в града по-малко от 10 л. на 100, а зимата понякога стигах и до 13-14 л. на 100. Докато взех турбо дизел и то сравнително голям 2200 куб и разхода ми падна в града на 9. Сега съм с малка кола 1.4 HDI и разхода в града ми е 6.5 лятото и 7 зимата. За извън гара няма какво да говорим - там съм на 4-4.5 и то не при 90 км., а при 120.

А ти си карай пропан-бутана по живо, по здраво !

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

И какво му е по-простото на устойството на бензибовия двигател ?!? Явно не си виждал дизел и затова говориш такива работи. От 14 години карам трурбо дизел, преди това няколко бензинови коли и мога да направя сравнението.

Бих казал, че дизела освен да сменяш филтър на нафтата друга поддръжка няма, а при бензиновия то са свещи, кабели, инжекциони, смукачи, зима, студен двигател .... абсолютна лудница, а ако набуташ и газова уретба в това чудо вече става върхът !

Я при дизела е съвсем друго - палиш и тръгваш - няма топло, няма студено, няма подгряване, ритане, чукане на клапани от лош бензин, гаснене.....

И да добавя и едно от най-важните неща качества на дизела - не носиш "бомба" в колата си. За разлика от бензина, за газта да не говорим, не дай си боже стане катастрова с нафтата няма нито да гръмнеш, нито да изгориш като факла !

Разбира се, че не ти вярвам !

Искаш ва кажеш, че не съм виждал бензинова кола :biggrin:

Имал съм няколко бензинови и то с различна голенина и различна кубатура от 1100 до 1600 куб. и нито една от тях не ми даде разход в града по-малко от 10 л. на 100, а зимата понякога стигах и до 13-14 л. на 100. Докато взех турбо дизел и то сравнително голям 2200 куб и разхода ми падна в града на 9. Сега съм с малка кола 1.4 HDI и разхода в града ми е 6.5 лятото и 7 зимата. За извън гара няма какво да говорим - там съм на 4-4.5 и то не при 90 км., а при 120.

А ти си карай пропан-бутана по живо, по здраво !

Пич, карай по-полека, аз в София не качвам над 6,4 с моя 1.6 HDi 110кс..
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

И какво му е по-простото на устойството на бензибовия двигател ?!? Явно не си виждал дизел и затова говориш такива работи. От 14 години карам трурбо дизел, преди това няколко бензинови коли и мога да направя сравнението.

Бих казал, че дизела освен да сменяш филтър на нафтата друга поддръжка няма, а при бензиновия то са свещи, кабели, инжекциони, смукачи, зима, студен двигател .... абсолютна лудница, а ако набуташ и газова уретба в това чудо вече става върхът !

Я при дизела е съвсем друго - палиш и тръгваш - няма топло, няма студено, няма подгряване, ритане, чукане на клапани от лош бензин, гаснене.....

И да добавя и едно от най-важните неща качества на дизела - не носиш "бомба" в колата си. За разлика от бензина, за газта да не говорим, не дай си боже стане катастрова с нафтата няма нито да гръмнеш, нито да изгориш като факла !

Разбира се, че не ти вярвам !

Искаш ва кажеш, че не съм виждал бензинова кола :yanim:

Имал съм няколко бензинови и то с различна голенина и различна кубатура от 1100 до 1600 куб. и нито една от тях не ми даде разход в града по-малко от 10 л. на 100, а зимата понякога стигах и до 13-14 л. на 100. Докато взех турбо дизел и то сравнително голям 2200 куб и разхода ми падна в града на 9. Сега съм с малка кола 1.4 HDI и разхода в града ми е 6.5 лятото и 7 зимата. За извън гара няма какво да говорим - там съм на 4-4.5 и то не при 90 км., а при 120.

А ти си карай пропан-бутана по живо, по здраво !

Не си виждал съвременна ГАЗОВА инжекция ! При някои модели газта в литрово съотношение е като на бензина.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не си виждал съвременна ГАЗОВА инжекция ! При някои модели газта в литрово съотношение е като на бензина.

Че не съм виждал си прав, отдавна приключих с бензиновите двигатели!

Но да твърдиш такова нещо е просто смешно. След като газта е с 10-20% ( не помня точната цифра) по-малко калорична от бензина, за какво "еднакво" литрово съотношение може да се говори ?!

Пич, карай по-полека, аз в София не качвам над 6,4 с моя 1.6 HDi 110кс..

1.6 HDi е малко по-икономично от 1.4 HDi.

Какво да правя, малко е слабичко 1.4, та затова го ръчкам повече и затова харчи повече от 1.6, съвсем нормално е.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Всеки си има вкус. Предпочитам бензиновите автомобили. Много познати си мислят, че като карат дизелова кола, едва ли не са яхнали самолет. Наистина, тягата която има дизеловата кола може да носи само удоволствие, но истината е, че просто повече ми харесват "бензинките". Ако трябваше да си купувам голям джип или товарна кола, определено обаче бих я купил с дизелов двигател. Миналата година се качих на служебен Форд Транзит от 2008-а двойна кабина дълга база... с товар и хора дърпаше адски прилично. За лека кола за ежедневни нужди обаче предпочитам бензин.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

най накрая се хванах да сменям горивния филтър на дизела, че никога не бях го сменял (баща ми може и да го е сменял преди това, но аз карам колата от 4 години) и да кажа - нямаше никакви боклуци и вода (последните 3 години зареждамсамо от LUK OIL), но преди това на жигулата сум отварял доста често горивната помпа да сменям платно и такава чернилка излизаше... п.с. газово на дизела като се сложи и с малко допънително впръскване на вода и около 20% дизелово гориво става самолет, ама е сложно за изпълнение... във Варна има икаруси дето са на газ, но едва ли я смесват с дизел и вода...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Бензин или дизел?Въпрос на личен избор,аз съм 100%за дизел. Jordan написа:PS: Писна ми да обяснявам на всички, че ако говорим за бързина и ускорение БЕНЗИНЪТ си е номер 1, а за икономичност е дизела VECTRA C-2003г-2006г 1.8 122кс- 0-100-11.2s бензин Разход градско-11.1/100км VECTRA C-2003г--- 1,9 120кс- 0-100-11.5s дизел Разход градско-7.4/100км PASSAT 2002-2005г 2.0 131кс- 0-100-10.3s бензин Разход градск- 11.6/100км PASSAT 1999-2005г 1.9 130кс- 0-100-10.2s дизел Разход градско- 7.6/100км СПРАВКА-http://cars.radosi.com/index.php?a=12&b=47&cmd=info_cars&lang=bg Jordan написа: И един въпрос към всички дизелови разбирачи или по-специално тези, които ми говорят глупости от сорта, че къвто и да е дизел там японски или патагонски биел бензинов мотор на дръпка да каже в кой шампионат - Формула 1, Формула 3, Инди Кар, Льо Ман, WRC рали шампионат, Париж дакар или незнам там колко други има, има ли кола на нафта??? ПОБЕДИТЕЛИ В 24-ЧАСА НА ЛЬО МАН 2006г -- Ауди R10 TDI 2007г -- Ауди R10 TDI 2008г -- Ауди R10 TDI 2009г -- Пежо 908 HDi FAP СПРАВКА-http://bg.wikipedia.org/wiki/24-%D1%82%D0%B5_%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%B0_%D0%BD%D0%B0_%D0%9B%D1%8C%D0%BE_%D0%9C%D0%B0%D0%BD В последните години развитието на дизеловия двигател крачи с огромни крачки и е достоен противник на бензиновия . PS:Постарах се да изложа само факти ,а не да влизам в безмислени спорове.Нека всеки сам си направи изводите!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Много време гледам не е писано по тази тема. В днешно време цените на бензина и дизела почти се изравниха и ще ми е интересно дали везните са наклонени в противоположната посока от миналата година.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Много време гледам не е писано по тази тема.

В днешно време цените на бензина и дизела почти се изравниха и ще ми е интересно дали везните са наклонени в противоположната посока от миналата година.

Ами явно всичко е изписано по въпроса. То и преди за мен дизелът бе по-неизгодният вариант поради по-високата покупна цена и евентуално по-високото автокаско. Виж, ако някой си налива черна нафта, говорим не за това, да ли дизелът е по-изгоден, а за това, кой колко може да открадне. Един пример и с моята кола. По ценова листа модели със сравнимо оборудване са 27140 за бензинов 1.4 л. 96 к.с. и 32050 лева за дизел 1.6 л. 95 к.с. Айде сега направи сметка, как се избиват 5000 лева за 5 години и нормално каране като личен автомобил. дори да се вземе по-маломощният вариант със 70 к.с., то цената също е по-висока - 28750 лева. Дори след 5 години да продадеш дизела за малко повече пари, то разликата няма да е много голяма, още повече, че автокаското върху 32000 лева е около 1800 лева, а при бензиновата около 1500 лева. Така по-високата продажна цена на вторичния пазар се компенсира от по-ниското каско при бензина. Който както иска да го смята, такива са сметките за личен автомобил. Дори 2 литра по-нисък разход не може да компенсира тая цена. За 60 000 км икономията е 2500 лева при цена на горивата около 2.50 лева.
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Много глупости има написани за всичко различно от бензин . Ето едно малко сравнение по октаново число Бензин.......91–98 октана (RON)....29.00 MJ/L...45.00 MJ/kg Газ - LPG...115 октана (RON).......22.16 MJ/L...34.39 MJ/kg Етанол.......129 октана (RON)........19.59 MJ/L...30.40 MJ/kg Метанол.....123 октана (RON)......14.57 MJ/L...22.61 MJ/kg Газохол......93/94 октана (RON)...28.06 MJ/L...43.54 MJ/kg (10%Етанол + 90%Бензин) Специално за LPG-то колата може да харчи дори по-малко, като литраж сравнение с бензина - да не споменавам разликата в цената. Големият проблем идва в това, че бензиновите двигатели са си направени и оптимизирани за бензин, и всичко останало като алтернатива не се изгаря ефективно. И все пак може да се постигне равен разход по литраж!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

И пак опираме до цената, по-лошите динамични характеристики и заеманото допълнително място от бутилката...Тук вече не говоря за гадната воня, която се носи от ауспусите на някои самоделки.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Цената на горива, храни и електроенергия за България е голяма движеща сила за всички. Само една граница дели България от Гърция а там е коренно различно - хем по-скъпи горива хем за LPG не са и чували - на всичкото отгоре имат финансиране по европейска програма за монтирането на газови уредби. За динамичните характеристики се нарушават, при положение че се пести газ, но пак зависи колко ще се усещат. За гадната воня не е много основателно, защото същия автомобил на бензин би бил създавал димна завеса, а и самата газ - пропан бутан няма мирис ако няма сложен индикатор.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Абе не знам за теб, ама аз затварям клапите, когато пред мен се движи или е спрял някой автомобил на газ. Да, не мирише, ако е нов, но после незнайно какво става, та човек има чувството, че половината газ се изпарява вместо да изгори. А кой колко замърсява, е малко спорен въпрос. Да, газовият мотор изхвърля с около 12 % по-малко CO2 от бензиновия и сигурно би бил по-чист, ако е фабрично монтиран, но в практиката става друго - монтират се разни самоделки и постоянно се ходи при гаражни майстори за настройка на тая система. Някой с бензинов мотор на що годе нормални километри да прави това? Не, не прави, защото моторът си работи добре и над 100 000 км пробег. Ако прибавим и постоянно затягащите се норми за вредни емисии, самоделната газова инсталация няма никакъв шанс да е по-чиста от нов бензинов мотор. Предната ми кола бе с Euro 4, тая е с Euro 5. Интересно ми е, каква норма за вредни емисии покриват мнозонството от допълнително монтираните газови инсталации. Май никой не си прави труда да замерва, а това трябва да се прави при всеки технически преглед.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеца по-късно...

хвани един японски дизел и тогава ще си говорим дали му трябват обороти да върви като бензин.

Аз карам тойота карина 2.0 4ист дизел от 94'.моторът е голям а мощноста е само 73 к.с. и хар4и само 6.5 литра нафти4ка.не съм сигурен но мисля 4е едва ли има друга кола от 94' ,която да е с толкова голям мотор(защото 2.0 не е малък според ме) колкото и конски сили да е и да хар4и толкова малко на бенз и сега е същата работа.возията си е доста добра особено като набере колицата,а като цяло мисля и 4е дизела се кара по-лесно.каеинката има ускорители на помпата и в на4алото се изтрелва, а и едва ли бензина мойе да го караш на 3-та предавка с 20км/ч.карал съм и бензинова кола и на газ, но не е същото.забравих да спомена 4е е комби, а тва за проблема с паленето са пулни глупости,вси4ко зависи от акомулатора.За мен дизела си е номер 1.имам 1 приятел които все още няма книжка и ми се налага да карам неговата кола,която е на бензин,но аз дори и не искам да се ка4вам зад волана в такава кола.за мен просто няма сравнение .сега съм на 22 и не мисля някога през живота си да карам бензин.

п.п

хвани един японски дизел и тогава ще си говорим дали му трябват обороти да върви като бензин.

и аз си мисля 4е има нещо особено в японските автомобили.специано за дизеловите нз но като цяло японеца прави бега4ки незажисимо колко е обена на двигателя или какво е горивото.

п.п. това е ли4но мое мнение

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм на около 40 и мисля никога да не карам кола на газ или дизел :) Въпрос на гледна точка. Не знам какви бензинови автомобили си карал, но вече разликите са много малки, като дори новите бензинови турбомотори са по-добрият вариант, що се отнася до работа на мотора и при ниски и при високи обороти. Като добавим и по-голямата икономичност и понякога дори по-ниска цена от вариант с дизелов мотор, за мен изборът е ясен. Що се отнася до разхода ти на гориво...ами то моя в момента по бордови компютър за 600 км е 5.3 на сто, като се има предвид, че не съм карал на дълги разстояния, а имам само градско и така да се каже околоградско, което не си е съвсем извънградско. Е, послъгва малко тоя бордови компютър, но за 96 коня бензин си е направо нищо.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Най-добре бензин, а най-икономично газ! За дизелови коли преди 2000година с мощност приблизителна на бензинов двигател няма точка за сравнение. Това е мое мнение

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеца по-късно...

Ето,че след 27 години стаж като шофьор и върл противник на газта,днес сложих газова уредба на Рено-то.

Долните цитати са горе-долу причината...

Цената на горива, храни и електроенергия за България е голяма движеща сила за всички.

Абсолютно вярно.

Аз съм на около 40 и мисля никога да не карам кола на газ или дизел Въпрос на гледна точка.

И аз така мислех,но стана непоносимо...

Най-добре бензин, а най-икономично газ!

Точно казано
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

...

И аз така мислех,но стана непоносимо...

...

Ами...не знам колко би ми излязла газова уредба на автомобил, модел 2011 година, но предполагам няма да е по-малко от 1000 лева. На всичко отгоре губя още близо 4 години гаранция. Да не говорим, че не минавам повече от 9-10 000 км годишно. А и като сложа, че в момента средния ми разход е под 6 л/100 км, не виждам смисъл нито от дизел, нито от преправяне на газ. Ти виждаш ли?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

×
×
  • Добави ново...