Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Бензин, дизел или газ


Tragedy

Какъв тип автомобил предпочитате да карате?  

319 гласували потребители

  1. 1. Какъв тип автомобил предпочитате да карате?

    • Бензин
      106
    • Дизел
      121
    • Пропан-бутан
      46
    • Метан
      15
    • друг (останаха ли?)
      7


Препоръчан отговор

но мисля 4е едва ли има друга кола от 94' ,която да е с толкова голям мотор(защото 2.0 не е малък според ме)

Mazda 626 2.0l чист дизел, 75 коня. Вълшебница от към разход.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 166
  • Създадено
  • Последен отговор

Ами...не знам колко би ми излязла газова уредба на автомобил, модел 2011 година, но предполагам няма да е по-малко от 1000 лева. На всичко отгоре губя още близо 4 години гаранция. Да не говорим, че не минавам повече от 9-10 000 км годишно. А и като сложа, че в момента средния ми разход е под 6 л/100 км, не виждам смисъл нито от дизел, нито от преправяне на газ. Ти виждаш ли?

Значи,абсолютно си прав. Щом караш кола 2011 година и имаш 10 хиляди годишно,то просто не си заслужава.

Не заради тези 10 хиляди,а заради стандарта,който поддържаш.

Дано да бъде така и занапред при теб !

Само че обикновеният българин,трябва нещо да мисли !

Да се надява,че газовата уредба,ще се "изплати",преди старата му трошка да го предаде...!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Така като гледам българите около мен, дори и на газ не смеят да карат много. Те пари за ракия нямат, ти и хляб искаш да купуват ;) На тоя етап нищо не е изгодно. Може би ако е стар автомобилиа, се вдига на трупчета, а ако е по-нов, се паркира пред блока и се кара само в уикендите. Тая тема е старичка, а нещата постоянно се променят. Заплатите паднаха двойно и тройно, бензина скочи почти двойно и много от постовете явно не са на място.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Бензин , бензиииин. Я кажете коя нафтова или газова кола ще издаде онзи маняшки рев на много кубици, ааа??? Колата е родена да бъде "бензинова", шофьор без бензин в кръвта не е шофьор и от тук "казват бензин в кръвта а не нафта или газ в кръвта истинските познавачи" За нас българите обаче от финансови съображения гледаме на метана като на манна небесна

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Бензин , бензиииин. Я кажете коя нафтова или газова кола ще издаде онзи маняшки рев на много кубици, ааа???

Колата е родена да бъде "бензинова", шофьор без бензин в кръвта не е шофьор и от тук "казват бензин в кръвта а не нафта или газ в кръвта истинските познавачи" За нас българите обаче от финансови съображения гледаме на метана като на манна небесна

Звукът се моделира изкуствено при почти всички спортни модели, включително Порше 911, Focus RS...При дизеловите спортни модели е същото. Прави се изкуствено звучене, маподобяващо 8 цилиндров мотор. А как става това? Просто се орязват високите или вредни честоти, а се оставят полезните или с други думи ниски честоти. Защо полезни? Защото човек ги възприема много добре. Представи си, че колата ти е раздрънкана и все някоя тенекия дрънчи. Представи си сега че е стегната, нищо не скърца и минавайки през фуги и шахти , чуваш само едно дебело туп-туп. Представи си и това, че вратата ти е масивна с масивни уплътнения. Представи си, че затваряш врата на Москвич. Кое е по-добре като звук? Та целта на всички конструктори е да проектират автомобилите така, че да се запазят само нискочестотните шумове. При спортните возила дори те се вкарват със специални тръби в купето, а някои като Ауди имат дори и електронно модулиран звук за дизеловите си мотори. Съвременните дизели могат да се направят така, че да звучат като осемцилиндрови бензинови мотори. Това не е определящ фаактор за спортни качества, включая и звука. Но ако ме питаш кой звук предпочитам, то това е звукът от спрения вече от производство 5 цилиндров мотор на Ford Focus RS.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
  • 1 месец по-късно...

Здравейте :) Тези спорове относно дизела и бензина никога няма да се разрешат, и като гледах постовете доста хора са имали несполучливи коли, както дизелови така и бензинови (газ - метан и прочие ги оставям на страна това не е гориво за мен), но тук вече става дума кой ти пипа под капака, когато имаш проблем (комшията който си е повярвал че е майстор тричко или самия майстор тричко който е във специализиран сервиз). Имах честа да карам, както стари така и нови автомобили, както бензинови така и дизелови и мога да кажа че предпочитам дизела, който във последно време не отстъпва на бензина по нищо :biggrin:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Да погледнем обаче към предстоящото.Ние сме в ЕС.И какво си е наумил ЕС по въпроса за цените,акцизите и други подобни.Значи,акцизът на дизела ще става все по-голям и по-голям.Съответно и крайната цена на нафтовото гориво ще се увеличава повече,в сравнение с другите горива.Което пък поставя в малко неравностойно положение ползвателите на дизела.ЕС е решил да развива железопътният транспорт.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Написах го и па к ще го на пиша - Бензииин. Не познавам нито един автоманиак който да се занимава с нафтови шпорове. Не, че няма отлични нафтови двигатели. Я да видим има ли кола от F-1 да е на нафта или газ. @ Кирилов това което си написал е интересно четиво ама нещо не се връзва с реалноста в България и най вече часта с модулирането на звуци и т.н Та ти можеш още много писания да изпишеш но истинските познавачи няма да вържеш. Не говоря за дребнавоста от бита - колоко стотинки ще спестя ако съм на дизел, газ или бензин. Говоря за автоманията. В същност имам близък който се занимава с коли и то такив с двигатели над 3000 кубика и ретроколи. Имаше момент в който тези многокубикови зверове му прогаряха джоба с глада си за бензин и той им сложи газови уредби, заедно с газовите уредби реномето му автоматично спадна, спадна и интереса към колите му. Бързо се осъзна и махна газовите уредби. "Звукът се моделира изкуствено при почти всички спортни модели, включително Порше 911, Focus RS...При дизеловите спортни модели е същото. Прави се изкуствено звучене, маподобяващо 8 цилиндров мотор. А как става това? Просто се орязват високите или вредни честоти, а се оставят полезните или с други думи ниски честоти. Защо полезни? Защото човек ги възприема много добре. Представи си, че колата ти е раздрънкана и все някоя тенекия дрънчи. Представи си сега че е стегната, нищо не скърца и минавайки през фуги и шахти , чуваш само едно дебело туп-туп. Представи си и това, че вратата ти е масивна с масивни уплътнения. Представи си, че затваряш врата на Москвич. Кое е по-добре като звук? Та целта на всички конструктори е да проектират автомобилите така, че да се запазят само нискочестотните шумове. При спортните возила дори те се вкарват със специални тръби в купето, а някои като Ауди имат дори и електронно модулиран звук за дизеловите си мотори. Съвременните дизели могат да се направят така, че да звучат като осемцилиндрови бензинови мотори. Това не е определящ фаактор за спортни качества, включая и звука. Но ако ме питаш кой звук предпочитам, то това е звукът от спрения вече от производство 5 цилиндров мотор на Ford Focus RS."

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Някой да е чувал за автобус, камион ,влак или кораб на бензин? Дизела си е сериозно гориво и дава сериозна сила на мотора. Тъй като на мен ми трябва ускорение, търся бензин. Понеже съм беден, преминавам на газ. Говорим за нова, маркова уредба, настроена с нужната апаратура. Резултата е еднакво вървене с еднакво изразходен литраж, но с половин цена за 1-лтр.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Според мен за служебен автомобил - дизел, за личен бензинов с монтирано устройство на газ или на метан. Винаги съм си купувал коли на около 10години с монтирано газово. Наскоро си купих автомобил с метан - средния ми разход е 7лв/100км. Правил съм си експеримент да видя какъв минимален разход извънградско мога да постигна сам, без пуснати климатик, касетофон и фарове - 5,8лв./100км. Колата ползваме основно за градско и за пътувания на къси разстояния - до 100км. в едната посока. Извън града гледам да поддържам скорост от 90км/час. На 55км/час включвам 5-та. Винаги ускорявам максимално плавно. Не бързам за никъде.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Според мен за служебен автомобил - дизел, за личен бензинов с монтирано устройство на газ или на метан.

Винаги съм си купувал коли на около 10години с монтирано газово. Наскоро си купих автомобил с метан - средния ми разход е 7лв/100км. Правил съм си експеримент да видя какъв минимален разход извънградско мога да постигна сам, без пуснати климатик, касетофон и фарове - 5,8лв./100км. Колата ползваме основно за градско и за пътувания на къси разстояния - до 100км. в едната посока. Извън града гледам да поддържам скорост от 90км/час. На 55км/час включвам 5-та. Винаги ускорявам максимално плавно. Не бързам за никъде.

Не е добре да се вманиачавате с подобни икономии. Климатик, фарове и музика са на макс, дори и в градски условия. Дядо на времето намаляше радио точката, че горяла по-малко ток. :angry:
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Да, така е. Когато правим икономии от един излишен разход, обикновено парите ги даваме за друг излишен разход. Просто реших да си направя експеримент. Пък и в момента заплатите не са особено големи, а цените постоянно се увеличават, така че се налага човек да си прави сметката за всяко нещо.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Да, така е. Когато правим икономии от един излишен разход, обикновено парите ги даваме за друг излишен разход. Просто реших да си направя експеримент. Пък и в момента заплатите не са особено големи, а цените постоянно се увеличават, така че се налага човек да си прави сметката за всяко нещо.

Точно там е тънката граница (икономията е майка на мизерията). Дали ще караш на газ,бензин или нафта никога няма да кажеш, ето точно тези пари ги спестих благодарение на икономичната ми кола била тя на газ,бензин или нафта ;)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

А какво мислите за електромобилите. Стават все по-модерни, само дето когато станат масови електромобилите, автосервизите ще навлезнат в стагнация.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Какво мисля ли? Ако имам пари и локомотив ще си купя, но това не означава, че е по-добрия транспорт. Електромобилът е страшно неефективен в сегашната си форма. Бензина сега е 3 лева, но навлязат ли електромобилите, 3 лева ще стане киловатчас енергия. А ние без нашите АЕЦ  отново ще се молим на другите. Моля се, колкото се може в по-далечно бъдеще да навлязат електромобилите, че тогава ще си изпатим не само ние шофьорите, а и обикновения човек, дето няма да има пари да си плати тока и ще стои на студено, тъмно...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

×
×
  • Добави ново...