Премини към съдържанието
Nikolay Stoyanov

Съвет при избор на кола - до 100 кс, до 70 000 км, 2009 г., ~10000 лв

Препоръчан отговор


Здравейте,

 

Предстои ми покупка на автомобил. Основните ми критерии съм ги включил в заглавието. Всички коли, на които се спрях, са купувани и обслужвани в България, от официални представителства на своята марка, с пълна сервизна история и документи и се продават от фирми, а не от частни лица. Почти всички от тях са върнати от лизинг. Води се, че са на реални километри и са с бензинови двигатели, с ръчни скорости и са хечбек.

 

Подчертавам, че не съм експерт в областта, единственият опит, които натрупах, е от сърфиране из сайтове за продажба на коли и четене по автомобилни форуми и всеки съвет ще ми е от полза :)

 

След доста сърфиране в интернет се спрях на следните марки и модели:

 

Opel Astra 1.4i - 90 к.с., 2009 г., 50 000 км., 10 000 лв.

Opel Corsa 1.4 - 90 к.с., 2009 г., 65 000 км., 11 000 лв.

Seat Ibiza 1.4i 16v - 85 к.с., 2009 г., 50 000 км., 11 000 лв. (с доста екстри)

Toyota Yaris 1.3i - 85 к.с., 2008 г., 80 000 км., 11 000 лв.

 

Имам и две други коли, които съм харесал, но се водят нов внос от чужбина и въпреки, че пише, че имат документи и са обслужвани в сервизи на марките си, все пак съм скептично настроен, заради невъзможното проследяване на истинската техническа история на вносните коли. Всички знаем на какви злоупотреби са способни БГ търговците.

 

И все пак, ето и другите ми 2 потенциални варианти:

 

Opel Astra 1.6i, Cosmo с АГУ - 105 к.с., 2009 г., 90 000 км., 10 000 лв. (с доста екстри)

Citroen C3 1.4i GPL - 75 к.с., 2009 г., 80 000 км., 8 000 лв.

 

Това са шестте коли, на които съм се спрял за момента. Не ми трябва много мощна кола (около 1.4-1.6 кубика), за ежедневна употреба и каране основно в градски условия (с 2-3 излизания на по-дълъг път през годината). Относно разхода на гориво - би било чудесно да е 7 / 100 или по-нисък, но ако колата си струва - може да се примиря и с 8-9 на 100. Ориентирал съм се към коли на по 4-5 години, за да не се занимавам със сериозни ремонти през следващите 2-3 години, но и поддръжката ще е добре да не е много скъпа, т.е. частите на колата да са добри и не много скъпи за подмяна или ремонт.

 

Благодаря предварително на всички отзовали се и очаквам с нетърпение вашите съвети и коментари :)

Редактирано от Nikolay Stoyanov (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Независимо каква кола ще си избереш отсега си намери човек от сервиз или познат, който разбира от коли. Когато си избереш колата трябва да се покара малко, да се види двигателя, да се прегледа предница, окачване и т.н. Не на последно място трябва да се проверят и документите.

 

Това, че ще си избереш кола ня 4-5 години, не значи че следващите 2-3 няма да ти се наложи да правиш ремонти. Особено ходовата част, масла, гуми (зимни и летни) са ти вече консуматив.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Емо, благодаря ти за бързото включване и съветите! Да, имам всичко това впредвид. Техническият преглед преди покупка е задължителен. Относно ремонтите, тези неща са непредвидими наистина, но това което исках да кажа е, че съм се ориентирал към сравнително по-нова кола, за да не започне да иска сервиз още на първите 2-3 месеца и да намаля шанса да ми пробутат кола, за която да съжаля, че съм си спестил 1-2 хиляди лева. А за смяната на масло и гуми - това е ясно, че си върви ежегодишно :)

Редактирано от Nikolay Stoyanov (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Емо, благодаря ти за бързото включване и съветите! Да, имам всичко това впредвид. Техническият преглед преди покупка е задължителен. Относно ремонтите, тези неща са непредвидими наистина, но това което исках да кажа е, че съм се ориентирал към сравнително по-нова кола, за да не започне да иска сервиз още на първите 2-3 месеца и да намаля шанса да ми пробутат кола, за която да съжаля, че съм си спестил 1-2 хиляди лева. А за смяната на масло и гуми - това е ясно, че си върви ежегодишно :)

 Имай също в предвид, че щом колата е нов внос ще дадеш още поне 2000 лева отгоре. Лично мое мнение, че 10000 лв в момента са много за кола втора употреба пък била тя и по-нова година на производство. По-добре си търси някой модел за 3-4000 лева. Дори и да ти се наложи да правиш ремонт ще дадеш още 1500-2000 лева, но пак ще си наполовина в сравнение с 10-12000 лева.

Редактирано от Emokostov (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

тези коли са с върнати километри-за 5 години 50хил.км...на година по 10хил.км


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

http://www.used-car-report.com/index.php?id=12&no_cache=1

 

От тук може да извлечеш статистическа информация за чупливоста на автомобилите.Аз бих гласувал за seat ibiza/skoda octavia(fabia)/ford focus(fiesta).

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не си купувай от новите корси - страшно са неудобни. Имах злощастието да карам една за тестдрайв - за 20 мин ме заболя гърба...

Иначе имам доста колеги с Яриси и са сравнително доволни - особено от дизеловия вариант.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Здравей, колега! Хубаво си се насочил към по-новички коли, но имай в предвид, че каквито и да са обслужването няма да е 100-200лв. Моят съвет е да почетеш още малко по форумите. Ако обаче си решил да взимаш кола вземи някой монтьор с теб дай на човека 100-150лв и да обикаля с теб и да оглежда колите, които си харесал и да ги пробва той. Другия вариант е от познат на, който имаш доверие и да вземеш от него. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 Имай също в предвид, че щом колата е нов внос ще дадеш още поне 2000 лева отгоре. Лично мое мнение, че 10000 лв в момента са много за кола втора употреба пък била тя и по-нова година на производство. По-добре си търси някой модел за 3-4000 лева. Дори и да ти се наложи да правиш ремонт ще дадеш още 1500-2000 лева, но пак ще си наполовина в сравнение с 10-12000 лева.

А би ли ми обяснил от къде ще дойдат тези 2000 лв отгоре? Цените за всяка от колите са крайни, плащам ги, качвам се и ги подкарвам (след пълна компютърна диагностика, разбира се). Специално купените от БГ коли пък съвсем нямат допълнителни разходи по тях. За тези внесени от чужбина, ако нямат регистрация в КАТ, примерно, това ще надуе малко цената, но със сигурност мисля, че няма да е с 2000 лв., както ти казваш.

 

Относно предложението ти за по-стара кола, това съм го отхвърлил като опция. Гледал съм и такива, но бързо се ориентирах, че са 99% от тях са бракми, за които никой не може да ми даде гаранция дали в един хубав ден няма да ме оставят някъде на пътя. Та, не мерси :) Ще се радвам да си кажеш мнението по моделите и марките, за които питам. Мерси!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А би ли ми обяснил от къде ще дойдат тези 2000 лв отгоре? Цените за всяка от колите са крайни, плащам ги, качвам се и ги подкарвам (след пълна компютърна диагностика, разбира се). Специално купените от БГ коли пък съвсем нямат допълнителни разходи по тях. За тези внесени от чужбина, ако нямат регистрация в КАТ, примерно, това ще надуе малко цената, но със сигурност мисля, че няма да е с 2000 лв., както ти казваш.

 

Относно предложението ти за по-стара кола, това съм го отхвърлил като опция. Гледал съм и такива, но бързо се ориентирах, че са 99% от тях са бракми, за които никой не може да ми даде гаранция дали в един хубав ден няма да ме оставят някъде на пътя. Та, не мерси :) Ще се радвам да си кажеш мнението по моделите и марките, за които питам. Мерси!

Добри отзиви мога да дам за Toyota Yaris 1.3i. Имам позната, която кара този модел и е много доволна. Удобна е и е здрава. Естествено не е много евтина за поддръжка ако нещо се счупи, но се представя доста добре като автомобил, като се има предвид, че лицето което я кара не е специалист и не разбира много от коли.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

bo4y-, мерси за линка, ще погледна ;)

 

ScD, ще имам съвета ти предвид. Т.е. да разбирам, че моята Корса спада към новите, така ли? Какво по-точно й беше неудобното? Дизелът при малко конски сили и включен климатик за малка кола не я ли правят много немощна? Мерси.

 

С. Кондуров, да, предполагам, че няма да мина с толкова малко пари за поддръжка, но все пак - не е ли по-добре колата да е по-нова? Не си ли струва по-високите данъци и такси? Можеш ли да кажеш нещо конкретно по 6-те коли, за които питам? Мерси.

Редактирано от Nikolay Stoyanov (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Колега, вземи си като моята Фиеста 1.4, ако намериш такава върната от лизинг за тия пари.  Сигурно звучи много самохвално, но това е втората ми нова Фиеста, която купих през 2011 година. Първата я купих нова през 2006 година и през 2011 я замених с тая. Честно да ти кажа, не бих я сменил за друг автомобил в тоя клас. Не само че има добри показатели като управляемост, комфорт на окачването и много екстри, които няма и два класа нагоре при повечето автомобили нов внос, но и не се чупи. Фиеста имат отлично окачване за нашите пътища. В България е пълно с мнмения, че нямало автомобил, дето щял да издържи на нашите дупки. даже и снощи даваха в новините някакви такива глупави мнения. Всъщност има такива автомобили. Аз никога за 8 години досега не съм имал проблеми нито с окачване, нито с кормилно управление, дължащи се на нашите пътища. Дори с предната Фиеста минах няколко пъти с голяма и не толкова голяма скорост през трапове, но единствения ми дефект бе окривена джанта и гума сбалон. Но окачването е здраво и досега. Продадох колата на роднини и си я карат без особени проблеми, с изключение на няколко изгорели крушки и естествено смяна на накладки.  Така, че обърни внимание и на Фиеста до 10 000 лева, независимо кой модел. Старите са с по-твърдо окачване, но са най-здрави в класа си, заедно с близнака си Мазда 2 и Fusion. Между другото, погледни и Fusion - най-здравия Форд за всички времена. 

ПП: И не гледай, че цените в МП са високи. Със сигурност ще ти направят поне 10% отстъпка, а с голяма вероятност дори 20%.

Редактирано от Кико (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Кико, мерси за съветите. Гледам и за Форд в mobile.bg, но в този диапазон попадат или по-стари модели (< 2006 г.) или доста карани (над 120 000 км). Форд Фюжън пък ми е доста голяма като кола, в сравнение с това, към което съм се насочил, но ти благодаря ;) Можеш ли да кажеш нещо по моделите, за които питам по-горе?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да, мога да кажа нещо, но не виждам линкове. Иначе само общи приказки и статистика.  А за Фиеста погледни сайта на Мото Пфое за употребявани автомобили. Ако разговаряш с тях, ще ти смъкнат от цените и може да се вместиш. Това в случай, че ти е интересен тоя автомобил. Наистина там изборът не е толкова голям в ценовия диапазон до 14-15 000 и то попадат главно автомобили с малко по-слабия мотор от 82 к.с.  А Фюжън не знам как прецени, че е голям. Това е малко повдигната Фиеста, но като габарити е под Астра. Да не бъркаш европейския с американския Фюжън, който в момента си е чисто Мондео? 

 

А по конкретните питания ще кажа, че като модели бих изключил единствено C3. Астра и Ярис са моите фаворити, що се отнася до надеждност. Астрата обаче със 105 к.с. попада в горната данъчна ставка и данъкът е над два пъти по-голям от останалите автомобили до 101 к.с. Така, че аз бих я изключил. Икономията от газта е малко спорна. Ако бе под 100 к.с., да. Иначе губиш поне 100-150 лева от данък. Прибави и по-големия разход на газ, както и малкото километри, които ще изминаваш на година. Тая газова ми се струва, че изобщо няма да се изплати. Макар, че то няма какво да се изплаща при положение, че за всички автомобили даваш 10 000 лева. По-скоро ще са ти в тежест данъците и проверката на тая газова. Напоследък се говореха и писаха много неща за тия газови, но как стои точно въпроса с регистрациите, трябва да се прочете. Завареното положение си е заварено, но в твоя случай не знам. 

тези коли са с върнати километри-за 5 години 50хил.км...на година по 10хил.км

Не са с върнати.  Аз с предната за 5 години минах 64 000 км, а сега е вече на стотина хиляди след 8 години. Я кажи в тая криза как се навъртат над 10-15000 км годишно с личен автомобил? Че то в Германия средния пробег на автомобилите им е 14 000 км на година, докато в БЪлгария според статистикате беше малко над 8000 км, но в годините, когато още не бяхме помирисвали кризата.

 

Ето ти един скриншот от TuV Report за 2013 година при 6-7 годишните автомобили. В последната графа са дадени средните километри, които изминават дадените модели за дадения период - в случая 6-7 години:

 

Публикувано изображение

 

В частност се вижда колко Форда присъстват сред първите 15 най-безпроблемни автомобила. От тия 15, три са на платформата на Фиеста - Фюжън, Фиеста и Мазда 2. давам статистиката за 6-7 годишните автомобили, защото питащия иска да кара безпроблемно колата точно до тая възраст.

 

Edit:  Ето и един Fusion с автоматична скоростна кутия на доста малко  километри:

 

Публикувано изображение

 

И между другото, това е най-препоръчвания мотор при тия модели.1.4 л., 80 к.с.

 

И нещо с 12 месеца гаранция! 

 

Публикувано изображение

Редактирано от Кико (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Кико, много ти благодаря за изчерпателния отговор и многото примери! Наистина това предложение си струва да се обмисли, особено с оглед на добрите ти отзиви, годината на производство, цената и особено - гаранцията. Наистина много примамливо предложение. Малко е кофти, обаче, че колата се намира във Варна. Аз съм от София, а и да ида във Варна няма да знам нито един добър сервиз за диагностика на автомобила. Макар че с тази гаранция предполагам, че няма да има някакви сериозни дефекти.

 

Всъщност има ли начин колата да бъде огледана във София, запознат ли си? Също така, колко й е разходът на гориво за градско? Мерси!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами предполагам няма проблем колата да се достави до София, но не знам дали вземат пари за превоза. Все пак аз не съм от София и като купувах моите, ми ги доставяха на крак с номерата. Хм. Разхода за градско...ами виж тоя сайт за Fusion, 1.4 бензин:

 

Публикувано изображение

 

Тук съм дал първа страница. Подбрал съм автомобили с 80 к.с., ръчна скоростна кутия и записки над 10 000 км за даден автомобил. Горе в дясно се виждат средните разходи на гориво за различните потребители. В случая средния разход за всички е 7.05 л/100 км, но виждаш, че в зависимост от шофьора и стила на шофиране, се получават големи разлики - от минимален среден разход 5.47 л/100 км ( може да се изключат според мен крайните резултати) до 9.31 л/100 км. Разгледай кой какво е записвал, пък може и да видиш някой, дето е карал главно в града. 

 

Гледам има един, дето е карал явно само до работа в града и е изминавал по 500 км на месец. Получава разход между 7 и 8 л/100 км. Ако питаш мен колко получавам с моята, която е със същия мотор, но по-нова модификация, то до работа имам средно 6.5 л/100 км, но аз работя извън града и е малко относително да се каже, че карам градско, макар да прекосявам града. Но за София предполагам ще е трудно да се смъкне под 7.5-8 л/100 км. Може би реалистично е 8-9 л/100 км при по-яко каране по светофарите. 

Редактирано от Кико (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

bo4y-, мерси за линка, ще погледна ;)

 

ScD, ще имам съвета ти предвид. Т.е. да разбирам, че моята Корса спада към новите, така ли? Какво по-точно й беше неудобното? Дизелът при малко конски сили и включен климатик за малка кола не я ли правят много немощна? Мерси.

 

С. Кондуров, да, предполагам, че няма да мина с толкова малко пари за поддръжка, но все пак - не е ли по-добре колата да е по-нова? Не си ли струва по-високите данъци и такси? Можеш ли да кажеш нещо конкретно по 6-те коли, за които питам? Мерси.

Корсата която карах мисля че беше 2011/2012 - седалката я намествах сигурно 5-10 минути и накрая пак беше неудобна. Не ми хареса нито като динамика, нито като обурудване... изобщо... поне за мен беше пълна трагедия.

 

Яриса на едната колежка е 1,4D4D - 90 к.с. 2006/7-ма и са ѝ предостатъчни и за климатик и да е достатъчно пъргава. Е, не става за състезания... но все пак не това е целта, предполагам...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 

Това са шестте коли, на които съм се спрял за момента. Не ми трябва много мощна кола (около 1.4-1.6 кубика), за ежедневна употреба и каране основно в градски условия (с 2-3 излизания на по-дълъг път през годината). Относно разхода на гориво - би било чудесно да е 7 / 100 или по-нисък, но ако колата си струва - може да се примиря и с 8-9 на 100. Ориентирал съм се към коли на по 4-5 години, за да не се занимавам със сериозни ремонти през следващите 2-3 години, но и поддръжката ще е добре да не е много скъпа, т.е. частите на колата да са добри и не много скъпи за подмяна или ремонт.

 

Благодаря предварително на всички отзовали се и очаквам с нетърпение вашите съвети и коментари :)

 

По зададените критерии аз бих ти препоръчал Шкода Октавия.

Карал съм този модел (по назад във времето) и с тези конски сили ти гарантирам, че повече от 7-7,5 в града няма да гори.

Надежден, комфортен и евтин за поддръжка автомобил е това.

Апропо (ако си прецениш, разбира се), от 15-ина години Еуратек предлагат собствен безлихвен лизинг и наистина е такъв.

За колите втора употреба е до две години, а за новите даже и три.

Тоест според финансите и желанието ти, може да вземеш по този начин и чалсо по-нов и по-скъп автомобил.

Карал съм също и Супърб - уникална кола в класа си и също ти я препоръчвам, но тя е повече тип лимузина.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички ви за безценните напътствия! Продължавам с въпросите :)

 

Кико, всичко, което ми каза много ми допадна и още утре отивам в най-близкото представителство на Форд в София, за да разпитам за тази кола. Значи казваш, че мога да разчитам на 10-20% отстъпка от цената? Някакъв съвет относно това как най-добре да си изиграя картите, за да получа по-голяма отстъпка?

 

ScD, нещата, които споделяш звучат доста кофти. Жалко, че толкова нови модели могат да са толкова неудобни. Тази, която аз съм избрал е 2009 г. за тях да знаеш дали нещата стоят по същия начин? Относно Ярис - вече няколко мнения в нейна подкрепа, значи ще се гледа задължително :)

 

Algor, Октавията ми е скъпа, а и гледам, че в тази конкретна оферта става дума за кола над 150 000 км, което е нормално за този модел на Шкода, разбира се, но ми се ще да ми дадете насоки за по-евтини коли от малко по-нисък клас, към който съм се ориентирал :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

ScD, нещата, които споделяш звучат доста кофти. Жалко, че толкова нови модели могат да са толкова неудобни. Тази, която аз съм избрал е 2009 г. за тях да знаеш дали нещата стоят по същия начин? Относно Ярис - вече няколко мнения в нейна подкрепа, значи ще се гледа задължително :)

Другата корса която съм карал е около 2000, така че няма място за сравнение. Единственото което не ми харесва в яриса е разположението на километража. Отиди, разгледай фордовете виж дали ще са ти комфортни, виж и другите коли, които си набелязал. Никой продавач няма да ти откаже да идеш да видиш автомобила, да седнеш в него и т.н.Както споменаха обаче и другите, един от най-добрите избори е кола върната от лизинг, защото ще си сигурен, че колата е минала на преглед през оторизираните сервизи на съответната марка. Напоследък правя тестови кръгчета с различни марки и говоря с дилърите най-вече за такива коли и всички те заявяват, че колите втора употрба, които продават са минали на технически преглед и са отремонтирани съответните проблеми.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Хе, тук трябва да попиташ @ostavime,  който съвсем скоро имаше вземане-даване с едно то представителствата на МП в София. Май не бяха много отстъпчиви, но за новите коли си дават отстъпка. Сега да ти кажа една тайна, която май съм казвал тук. На мен ми даваха след петата година 5100 лева за Фиестата, но в същото време се продаваха две Фиести като моята - и като оборудване и като километри, като дори моята бе една идея по-запазена като години и километри. Та тия две Фиести ги даваха за малко над 8000 лева. Значи си слагат 3000 лева надценка. Сам си прави сметка, колко може да смъкнеш. На тоя от Варна вероятно му дават или са му дали към 6500-7000лева. Колкото и да се циганиш, едва ли ще смъкнат повече от 1000 лева от тия 10 000.  За циганенето питай @ostavime, но май той нищо не успя да направи. По принцип като влезеш в шоурума им и кажеш, че търсиш кола, те би трябвало да предложат и отстъпка за да не си тръгнеш. колко точно не знам. За новите коли дават 10-20 % в зависимост от зависи. Те затова и цените им са завишени в ценовите листи. Друго не мога да ти кажа, защото не съм се занимавал с покупка на стари автомобили от МП. Но пък съм разглеждал на място цените и съм виждал колко са завишени. Не мога да гарантирам за точните цифри, които предположих че са такива, но няма как да нямат поне 3000 лева надценка за тоя Fusion.  Е, те ще кажат че е обслужена, че ала бала и затова си слагат пари отгоре. А нали и печалба трябва да имат.  

 

И още нещо за мен. Когато аз купувах втората Фиеста и исках да се отърва от първата, а ония ми даваха 5100 лева, аз бях готов да я дам за нещо средно между 8000 и тая цена от 5100, защото бях навит да вземам нова, а няма много време в търсене на купувач.  Значи ако си намериш някой, който е пуснал обява в мобилето примерно и пише, че колата е лизингова, може да успееш да купиш по-изгодно. Гледал съм такива обяви преди време, когато се интересувах по-подробно от продажбата на Фордове. Наистина имаше изгодни оферти от частни лица, първи собственици.  Но в МП ти дават и гранация в случая така, че не  е зле офертата. Стига разбира се в автомобила всичко да е наред, защото явно е била служебна. Иначе няма как да мине 90 000 км за по-малко от 4 години. Наистина исках да намеря нещо по-добро като екстри, но явно българина и особено фирмите поръчват само климатик и CD  като екстри. А тоя Fusion  има предимството, че е бял. Тоест, никоя жена няма да си го купи, а и малко мъже биха си купили бойлер на колела. Това в рамките на шегата. Затова има шанс и колата да е по-добра от очакваното. 

Редактирано от Кико (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Algor, Октавията ми е скъпа, а и гледам, че в тази конкретна оферта става дума за кола над 150 000 км, което е нормално за този модел на Шкода, разбира се, но ми се ще да ми дадете насоки за по-евтини коли от малко по-нисък клас, към който съм се ориентирал :)

 

Е аз само ти дадох пример, а мисля търсенето ще си го направиш ти.

Не съм казал "Вземи ето тази".

 

Ориентирай се тогава към Фабия.

Доста таксита в София има такива и това трябва да ти говори, че е икономичен автомобил, здрав и евтин за поддръжка.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Мерси отново, Кико и Алгор!

 

Кико, супер много ми помагаш, човече, наистина. Жив и здрав да си! Толкова много ценна информация научих само час след като се регистрирах във форума. И всичко благодарени на хора като теб и другите ти форумни колеги. Много сте готини :) Да, значи едва ли ще мога да разчитам на голяма отстъпка, но и 500 лв да отбият пак ще е кяр. Пък и хич да не направят отстъпка, то колата да е читава - това е най-важното. Но ще опитам да се поциганя де :D Дали ще си увелича шансовете за отстъпка, ако платя наведнъж в кеш, btw?

 

Алгор, надявам се, че не си се засегнал. Благодаря ти за включването, Октавиите много ги харесвам, но за момента са ми извън джоба, пък и не са ми нужни на този етап, честно казано. Те са по-добри за семейна кола, за семейство с две деца, примерно. А не за млада двойка с ограничен бюджет :) Но са супер коли, да. За фабиите съм чувал, че по-новите модели са нестабилни на пътя, това вярно ли е, според теб? Как са откъм ниво на комфорт? Да не возят като каруци? :)

Редактирано от Nikolay Stoyanov (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз ще отговоря вместо algor  или по-точно ще кажа моето мнение. Да, добри коли са Октавиите. Сега няма да давам линкове пак, но са си добри като надеждност. Фабията е Поло и има същите проблеми като него. А какви са проблемите...и това няма да кажа, макар те да са строго специфични и главно свързани с някои моторизации.  Но ако искаш да ти вози добре за малка кола, то последния модел Фиеста е точно такава - с може би най-добрата возия в тоя клас. Не го казвам аз това, а всички тестове, които съм чел в западната преса. За Fusion  съм чувал или по-точно гледах един руски тест, че возели добре. Но не мога да твърдя това за сигурност, защото не съм карал такъв. Старата Фиеста обаче вози малко по-твърдо. На мен ми допадаше, особено при висока скорост по лош път. Тогава по-твърдото окачване се представяше по-добре, но при по-ниска скорост си возеше малко по-твърдо. Всеки усеща нещата различно, но пак казвам, че ако търсиш мека возия, леко управление в града и супер управление в планината, то непременно погледни и Фиеста след 2009 година. Тогава почнаха да се продават в България. Фиеста е с електромеханично кормилно управление, което при маневриране е толкова леко, че буквално волана се върти с показалеца. При повишаване на скоростта волана се втвърдява, за да следваш по-добре траекторията и завоите. На магистрала също помага втвърдения волан. При Fusion  имаш старата хидравлика на волана, каквато имат повечето автомобили към които си се насочил. Някои я харесват повече, но лично моето мнение е, че хидравликата вече е нещо поостаряло, защото действа по обратния начин - на място е по твърда, а при висока скорост волана като че ли олеква. Все пак за завои си е доста добре настроена и бих казал, че е една идея по-добра от електромеханичното усилване на волана, както при сегашните Фордове и почти всички техни конкуренти. Между другото за информация, новите автомобили се правят с подобни джаджи не защото е нещо кой знае колко по-добро, а защото икономисва гориво. Докато хидравликата е постоянно зацепена към мотора, то електроусилвателя работи само когато воланът се завърти. Така се икономисва енергия, но на практика това са може би 100-200 грама бензин. Поне според данните на производителя за разхода на гориво. И още нещо за окачванията и возията. Тя много зависи и от използваните гуми - като размер, тип, модел, марка и налягането в тях. Затова точни сравнения на комфорта според мен е трудно да се направят. Още повече, че при позастарелите автомобили и амортисьорите почват да сдават багажа.  Та Fiesta  вози най-комфортно с 14 цолови стоманени джанти. Вече петнайските втвърдяват малко возията, а 16-ките още повече. Така е при всички автомобили, та имай и това предвид, ако очакваш някоя кола да вози добре. Намалявайки налягането в гумите подобряваш комфорта, но пък вдигаш разхода на гориво. изобщо, сложна материя са автомобилите и клишетата тук не важат. Аз сега може да ти казвам, че еди коя си кола е добре, а еди коя си не, но тук както при всяко производство и стока, имаме качествено и некачествено произведен продукт, както и правилно и неправилно използван.  За мен статистиката е важна, защото показва с каква честотата се появяват проблемите след отсраняването им. Демек ако при една кола амортисьорите заминават след 80 000км, може да очакваме след смяната им пак да заминат след толкова. Докато придруга могат да издържат 200 000 и при смяната им пак ще се надяваме на 200 000. ето това покзва статистика, а не какви коли продават търгашите. Те каквито и да продават, може да се ремонтират. Обаче ако самата конструкция на автомобила е направена така, че примерно не издържа на лоши пътища, то може би сме си дали напразно парите.

 

Успех с покупката и да се похвалите!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Можеш да поразгледаш и фокусите, ако ще е Форд. Примерно тази оферта http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11387191607740350&f1=details&slink=5nkowa ми се струва добра. Пък и винаги е по-добре да купиш колата от частно лице, отколкото от автокъща...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.